953 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

udgifter til hund udgifter til hund

kan ikke forst dem som vil have hund hvis de ikke har råd til de nødvendige udgifter som medfølger.
har tit hørt nogle som udsætter dyrelægebesøg pga af penge mangel. det er virkeligt for dårligt.
eller vil gerne vil have sin tæve parret, men har ikke pengene til en parring. eller kejsersnit på hunde hvis det er tilfældet.
jeg bor alene i hus med tre store hunde, har bil og arbejder som social og sundheds assistent og har ikke mange penge og gøre med, men alligevel vælger jeg at mine dyr kommer i første række.
vil da heller skylde penge ved dyrlægen end lade mine dyr lide.
og ja det er dyrt og holde dyr.
kom til og sidde og tænke over hvad man egentligt brugte bare på det mest alm, og tænk på alt det man bruger på det unødvendige.
ca 35 kg foder om måneden
næsten 900 kr om året på phoebes træning
200 kr om året på phoebes andet trænings sted
300 om året på cano og emiias træning
125 kr om ugen på hundesvømning (deler ofte med min mor)
vacciner
evt dylægebesøg
godbidder
tyggeben
osv osv osv
udstilling
ja det er ikke billigt og holde hund, men det er der heller ingen som har lovet

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udgifter til hund
  • #2   7. feb 2008 Det har du ret i.

Der bliver talt så meget om dyrevelfærd, hvad med at vi fik et gultsygesikringsbevis til vores hunde, så ville de altid komme til dyrlægen enten om man havde råd eller ej.for det er ikke alle der har råd til at have dyre udvidet hundeforsikringer og når alt kommer til alt, så er det ikke engang alt de dækker også står man der med håret i postkassen

• #3   7. feb 2008 hmm for mig til at tænke på en tidliger veninde, som havde dårlig økonomi, men havde da råd til at tage ned til kæresten med tog en hel weekend. Men brokkede sig vildt da hendes katte lige pludselig skulle til dyrelæge pga øjenbetændelse.

Der gik over en uge fra da hun opdagede det til hun tog afsted med dem begge. Men dette var efter trusler om anmeldelse til alle dyresret/dyreværnet og om at vi ville afhente begge katte hvis hun ikke kom afsted med dem....

Er nu ikke længer på tale fod med hende, da hun ikke kunne tåle og høre sandheden.... Og pga beskyldninger om vi skulle mishandle vores dyr...

• #5   7. feb 2008 nå ja forsikringer kommer oveni
    pu ha alt det man skal betale

• #8   7. feb 2008 det kan godt være jeg spørger noget dumt, men hvem er det der fastsætter priserne hos dyrlægerne ?

• #10   7. feb 2008 Jeg betaler gladeligt for min har det godt,og han er endda en dyr herre smiley Det må man tage med når man har valgt at tage ansvaret for dyret.Alt for mange overvejer for lidt før de får dyr og det er en skam efter min mening..

• #11   7. feb 2008 tak for svaret.

Så kan det være noget af en udfordring at få priserne ned, for så vil de gå ud over dyrlægernes indkomst....det 'system' lyder ikke til at være helt velovervejet..

An-Lo:
    Jeg spurgte dem efter at have fået regning på Neros aflivning. Da var jeg næsten gået i bro.' hvor meget lød beløbet da på ?

• #12   7. feb 2008 ~ Anne-Louise ~

Det var godt nok ringe, heldigvis havde I selv lygte og babermaskine...men alligevel det er for pokker da noget de selv skal have med, som ejer i sådan en situation er man ikke meget 'værd' og det er helt ude i hampen at man selv skal have det, altsår nej...jeg kan sagtens forstå at du klagede....

De 1400 kr var det incl. urne og kremering eller ??

• #13   7. feb 2008 så kan jeg godt forstå at du var ved at gå i bro....hold da helt fast

• #14   7. feb 2008 Det er dyrt hvis man vælger at få dyr... flere i min familie synes jeg er gal, men kunne aldrig finde på at udsætte mad, dyrlæge eller lign hvis pengene ikke lige var der. man kan altid vælge og få en afdrags ordning, det går de fleste dyrlæger med til. personligt har jeg en opsparing hvor jeg sætter til side hver måned til mad, dyrlæge og uventede udgifter. når man har taget et ansvar så må man også leve op til det.. brugte 6500kr på min gamle kat fordi han var kommet til skade og skulle have fjernet sin vildtklo. og jeg blinkede ikke to gange for at betale de penge... kan simpelthen ikke forstå folk vil være bekendt at have dyr hvis de ikke kan passe dem når det gælder.(eller generelt for den sags skyld)

• #15   7. feb 2008 Nej, det må man sige An-Lo....

• #16   7. feb 2008 Jeg har ikke særlig mange penge.. Faktisk tror jeg at jeg ville gå under betegnelse fattig.. Men der er ALTID penge til Luna og Oliver...

Om det så betyder at jeg må leve af vandgrød nogle dage..

Ja, jeg har vel egentlig ikke råd (eller tid nok hjemme) til at have dyr, men jeg er så tilpas egoistisk, at det har jeg altså valgt alligevel..

• #17   7. feb 2008 An-Lo: det er rart at vide, man ikke er alene *S*

• #18   7. feb 2008 Så er vi tre An-Lo og Jeanette ; )

• #19   7. feb 2008 Godt Ninna-Oline *S*

Kommentér på:
udgifter til hund

Annonce