{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.200 visninger | Oprettet:

Afslag på forsikring pga depression?! {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige modtaget et brev fra FG omkring en gruppelivsforsikring jeg søgte i forbindelse med et banklån.. Det har simpelthen været det ene brev efter det andet, med erklæringer der skulle udfyldes, lægelige oplysninger og andre sjove ting, men nu synes jeg satme de er gået for vidt!

De har givet mig afslag på det grundlag at jeg var i medicinsk behandling for en depression, som stoppede januar 2007!!! Det er et år jeg har været medicinfri, og sygedomsfri, og alligevel skal jeg bøde for det endnu? Tror de ikke jeg har bødet nok for den depression? Jeg finder det uhørt at fordi jeg har været syg, så kan jeg ifølge dem ikke blive forsikret før 2012.

Er der andre herinde som har oplevet lignende pga en depression?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afslag på forsikring pga depression?!
  • #1   2. feb 2008 A Hva´ for noget..!!!!!!!!!!!

Det er da for langt ude...

• #2   2. feb 2008 Mike says Be happy --> Jeg har da lån, og er førtidspensionist, men du mener måske pensionister, og ikke førtids ??

• #3   2. feb 2008 Oplever det uanset hvilket forsikringsselskab jeg har kontaktet.....Pgra min diabetes er jeg et dårligt liv, som man ikke ønsker at forsikre med mindre jeg har en milion milliard at binde i halen på sådan en forsikring.....

JEg spurgte en forsikringsgut engang, om de virkelig mente, at fordi jeg er diabetiker, så har jeg en tendens til at stille mig midt på motorvejen i myldretiden.......Det mente han ikke...men alligevel!! pfffffffffffff

Jeg kan ikke producere insulin, jeg er sgu da ikke hverken dum eller dumdristig, tværtimod..........Men sådan er det desværre......unfair ja.....egentlig

• #4   2. feb 2008 normalt vil banker ikke låne til folk på pension, da de har meget ringe chance for at betale tilbage....

• #5   2. feb 2008 Hej! Jeg skulle også engang have en livsforsikring i forbindelse med banklån og blev også afvist pga. at jeg havde stress og tog beroligende medicin når jeg skulle ud af rejse fordi jeg har flyskræk. Jeg synes også det var rigtig meget for dårligt men de er så strenge med sådan noget. Jeg mener dog jeg fik mit lån alligevel...

• #6   2. feb 2008 Karin det er jeg da ked af at høre.. smiley

Mike says: Men, det forstår jeg så ikke, for jeg er jo erklæret rask?? Min nye læge fik et chok da hun læste at jeg havde haft en svær depression og havde været i medicinsk behandling, for hun kunne intet mærke på mig.

• #7   2. feb 2008 Jeg har fået lånet, men ville da gerne forsikres så hvis jeg stiller træskoene, er det ikke min søn der hænger på min gæld.

• #8   2. feb 2008 Mike altså, en der har haft depression er mere disponibel for at få en til??? Håber jeg da så sandelig ikke, for jeg tror da ikke jeg kan vinde omgang 2..

• #9   2. feb 2008 Karin P. Ha ha, ja det er jo noget med diabetikere har hang til selvmord... som om! Det er for fjollet med de livsforsikringer....

• #10   2. feb 2008 Mike hvad forstår du ikk? Ss

• #11   2. feb 2008 Det er da noget pis. Jeg var indlagt i 5 måneder på psykiatrisk i 2006 og har været stærkt medicineret indtil sommeren 2007. Vi havde da ikke noget problem med forsikringer eller lån. Har du prøvet en anden forsikring ?

• #12   2. feb 2008 Mike hvorfor skulle jeg ikke kunne få banklån?? Jeg er jo ikke døden nær eller andet, har da arbejde osv, selvforsørgende.

Paw: Det her var den gruppelivsforsikring man søger samtidig med man optager lån i banken.. Jeg har ulykkesforsikringer osv, men en livsforsikring hos FG kan jeg ihvertfald ikke få. Uha nej, tænk om jeg skulle dø af min depression som sluttede for et år siden.. *Ironi off*

Der står sågar yderligere i brevet at: "Vi kan kun tilbyde at forsikre personer hvor helbredsforholdenen er helt iorden." Jeg ville gerne se gamle Murer Mester Jensen få sådan en forsikring her, selvom han måske har 3 millioner plus hus osv med sig, han er jo slidt ned i alle led..

• #13   2. feb 2008 ¤ Frk~Sjørslev ¤
    Ja det har du ret i
    .
    Måske de også begynder på en masse når vi skal ned og ansøge til hus. Det vil sige nu hvor jeg får indsprøjtninger mod allergi heller ikke kan ? =)
    De er sku underlige.

• #14   2. feb 2008 Mike says.... Selvfølgelig kan pensionister få lån.. Købe på af betaling osv.. Ved da ikke hvor du har det fra ?? En pensionist har da en fast indtægt.... At en førtidspensionist ikke kan få en gruppelivsforsikring, skyldes nok at vedkommende rent faktisk er syg...

• #15   2. feb 2008 Man KAN også få banklån, men det er rigtigt med forsikring, medlemsskab af Danmark etc.

• #16   2. feb 2008 Min farmor kunne da sagtens lave et lån selvom hun var over 80, da hun en dag var i banken og spurgte om hun kunne låne x-antal kroner, ikke at hun manglede dem, ville bare se om det var mulligt. Det kunne hun sagtens da, så hun spurgte hvordan når nu de ikke kunne være sikre på at få dem tilbage, og svare var at det jo var en risiko de måtte løbe smiley Så det er altså muligt at låne selvom man er gammel.

• #17   2. feb 2008 Med hensyn til at sønnen skal hænge på sin gæld, så skal han ikke vedgå arv og gæld sp enkelt er det.

• #18   2. feb 2008 ¤ Frk~Sjørslev ¤
    Jeg kan heller ikkefå en krydslivs forsikring igennem IF da jeg har en depression, og kender et par stykker der heler ikke kan da deres bmi er for høj....

• #19   2. feb 2008 frk.sjørslev- Mike har fakstisk ret når han/hun siger at folk der har haft depression, er disponeret for at få det igen. Det siger min læge ihvertfald, det samme har resten af dem jeg kender, som har haft det, fået af vide af deres læger.
    Og selvfølgelig er du ikke ved at dø og alt muligt (heldigvis da), men os der har prøvet en svær depression, ved jo også at mange går med selvmordstanker, så det er måske der forsikringsselskabet har betænkeligheder?

Håber det bedste for dig, og at du ikke lander i depressionenes "poter" igen smiley

Kommentér på:
Afslag på forsikring pga depression?!

Annonce