{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

Hjemme igen fra skiferie (lidt lang) {{forumTopicSubject}}

Så er 17 dages ferie slut og vi var hjemme ved halv tretiden i eftermiddags, tids nok til at hente Bianca hos sin opdrætter og se håndboldfinalen.

I forhold til sidste år, så var skiferien rigtig god, for der var sne nok, og slet ikke så varmt som sidste år. Så selve skiferien kan vi ikke klage over. Jeg fik nye ski og det gik over stok og sten.

Men i år skulle være helt vidunderlig, for vi ville tage med biltog fra Berlin til Salzburg og retur den "omvendte" vej. Vi havde bestilt sovekupé til os to begge veje. Da vi steg på i Berlin på vej derned, så var sovevognen vi skulle være i ikke med - den var brudt sammen, så de havde hægtet en liggevogn på i stedet for fra dengang ruder konge var knægt - altså oldgammel. Vi ville godt nok få penge tilbage, men vi sov så dårligt, og min mand kunne ikke ligge udstrakt, så det var total fiasko. Så vi kom ikke på ski om lørdagen, vi var simpelthen så trætte, og så dur det ikke at løbe på ski. Så jeg skal have ringet til det tyske jernbaneselskab for at klage min nød, vi mistede en dag på ski, og det var ikke meningen.

Da vi skulle hjem bad vi til at "succes'en" ikke gentog sig, men det skulle blive meget værre. Sovevognen var med, men da alle biler var læsset på biltogets 2 etager opdagede togpersonalet at den allerførste bil i øverste række var læsset forkert. Så alle biler skulle ned for at få den af og på den rigtige vogn. Men det gik ikke så nemt. Den bilist der holdt lige før den pågældende vogn nægtede pure at komme ud af sin kupé og flytte sin bil - han holdt jo rigtigt nok. Han blev bedt om det men nej, han var urokkelig. Så måtte de finde en anden løsning, den bil der var kommet forkert på skulle køres videre til Hamburg, og så ville de få økonomisk kompensation til selv at køre tilbage til Berlin - men det ville "kællingen" sg..... ikke. Så der gik en time, der gik halvanden og gode råd var dyre. Så måtte de vende vognene med bilerne for at den ene bil kunne komme af. Så 2 timer forsinkede kom vi af sted ved midnatstid i går aftes. Det eneste positive var at toget kørte med "lynets" hast og indhentede næsten de to timer, men det betød at nattesøvnen igen var så som så, for vi blev kastet rundt i sengene. Heldigvis gik det hurtigt med at få læsset bilerne af i Berlin, så vi nåede færgen i Rostock kl. 11 som vi havde håbet på.

Det føles bare så underligt at én/to personer der ikke vil samarbejde med nogen som helst kan være skyld i at 200 mennesker ikke kunne komme af sted med toget til tiden. Det vil jeg vove at påstå er misbrug af magt og til hvilken nytte - kun at blive upopulær og set skævt til når der skulle køres fra toget. Vedkommende kunne være heldig med at han først skulle af i Hamborg, for så var der ikke så mange tilbage til at "lynche" ham - for den stemning florerede på et tidspunkt, da folk blev mere og mere fortvivlede over at han ikke ville samarbejde.

Nå, men det har vi nok glemt når vi til næste år igen tager turen sydpå på skiferie - vi er startet på nedtællingen af de 345 dage der er tilbage til næste år.

Hundene var glade for at se os, og de har haft det rigtigt godt imens vi har været væk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemme igen fra skiferie (lidt lang)
  • #1   27. jan 2008 velkommen hjem.

    hvor har Bolette været?


  • #2   27. jan 2008 Bolette har været hjemme sammen med Belvedere og Baloo. Min kusines datter på 22 år har boet i vores hus imens, og det var rigtig godt. Siff har fået parret Cille imens vi er væk, og Bolette er i løbetid, så det passede ikke at sende hende hjem til sin mor.



  • #3   27. jan 2008 ja det er jo det hun har.

    kan godt se det ikke passede ind så :o)

    Hvordan gik det dem din ryg på turen?


  • #4   27. jan 2008 Åh, jeg ville lyve hvis jeg sagde at jeg slet ikke har haft ondt i ryg og hofte. Men mit motto i år har været "hvor der er vilje er der en vej" og jeg ville det bare så gerne, at jeg har taget det sure med det søde. Men masser af smertestillende og smertestillende "gel" creme, så er det gået.

    For at gøre det nemmere for mig fik jeg de nye ski, for dem jeg havde var alt for "hårde ved mig" - de er for erfarne skiløbere og selvom jeg er det, så straffer de en, hvis man ikke kører ordentligt. Så derfor fik jeg nogle som bare gjorde alt hvad jeg ville have og det var bare godt, men selvfølgelig ikke så udfordrende. Men det må jeg vente med til jeg bliver lidt mere fit for fight.


  • Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 750
    #5   27. jan 2008 Findes der toge hvor man kan have bilen med?! Det vidste jeg sq godt nok ikke. Damn nogle store toge det må være.

  • #6   27. jan 2008 Nej Rasmus det er ikke så slemt. Der er nogle vogne med 2 etager, hvor bilerne holder. Der er ikke megen plads ved siderne af bilerne, men lige nok til man kan gå ned og finde den vogn man selv skal transporteres i. Men det er lidt smart, for imens man sover kører vi igennem det meste af Tyskland og til Salzburg i Østrig.

  • #7   27. jan 2008 Velkommen hjem Gitte...
    Dejligt at høre i har haft en god ferie trods lidt problemer smiley


Kommentér på:
Hjemme igen fra skiferie (lidt lang)

Annonce