{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
527 visninger | Oprettet:

At gøre en forskel.... {{forumTopicSubject}}

Dagligt hører vi om børn i u-landene som har det rigtig skidt. Det har de også, men vi glemmer vist at herhjemme i lille Dannevang, er der også børn som ikke har det godt.

Fredag morgen hørte jeg et indslag om hvor meget hvert barn på et af børnehjemmene i det ganske land fik for i julegave. 179 kr. - det er ikke meget man kan få for de penge. Der var så nogle initiativtagere som har lavet en hjemmeside hvor både private og erhvervslivet kan donere penge til disse børn.

Det har siddet i baghovedet lige siden. I dag har vi været på julegaveindkøb, og her i eftermiddag lavede jeg et regnestykke og fandt frem til at jeg har brugt knap 2700 kr. til at købe gaver for til 12 personer. Mangler stadigvæk at købe til 4, så jeg ryger da på den anden side af 3000 kr. Derudover køber min mand en gave til mig - den kender jeg ikke beløbet på. Det er da helt vildt og så blev min samvittighed endnu dårligere.

Så for lidt siden søgte jeg på Google på "julegaver og børnehjem" i samme søgning og der kom hjemmesiden op, som jeg nok ikke må henvise til her. Men selvom det ikke er meget så har jeg givet et beløb, og det har jeg det godt med. Så må de sultne børn i Afrika undvære i denne omgang.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At gøre en forskel....
Kommentér på:
At gøre en forskel....

Annonce