{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
462 visninger | Oprettet:

Nogle ideer? HJÆLP?! {{forumTopicSubject}}

Heej folkens smiley Sidder og kæmper med min danske stil. Skal skrive en tale til mine klassekammerater ( jeg går i 1g) men problemet er bare, jeg kan SLET ikke finde på noget, tænkte på om der ikke var nogle herlige mennesker som havde nogle ideer? Emnet er ligegyldigt, det måvære ALT!
på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle ideer? HJÆLP?!
  • #1   8. dec 2007 Det må meget gerne være noget de kan relatere til smiley

• #2   8. dec 2007 haha jaa smiley lyder som en god ide,meen ved nu ikke om jeg kan skrive mindst 3 sider om det smiley

• #4   8. dec 2007 Lars E : det vil jeg helt klart overveje, 1000 tak

• #5   8. dec 2007 Hehe jeg har lige haft sådan en opgave. Jeg lavede powerpoint og fortalte om Enzo ;D
    Men en tog og lavede et rim agtig digt, om hvor svært det danske sprog var. Og alle måbede...
    Det lød noget ala...
    "og på dansk i flertal, hedder lås ikke låse
    og det er svært, når en gås i flertal ikke bliver gåse,
    men hvordan kan hånd blive til hænder
    når tand på dansk bliver til tænder....."

Noget i den stil... Kan ikke huske det præcis men det var mega godt skrevet...

• #6   8. dec 2007 jeg fandt en kopi af talen.. tænkte jeg lige ku skrive lidt af den som den rigtig er...

"Lad os starte med lås.. det er i flertal låse, men gås bliver til gæs og ikke til gåse...
    Hvis vi tager en fod bliver det fødder, men siger vi flod bliver det ikke til flødder.
    Den bliver straks værre når en bliver til den, men er det to sider vi disse.. Hvorfor fanden hedder pen på dansk så ikke pisse?
    Kan i forstå at flertal af mand er mænd, og ikke mænder, når vi ved at en tænd bliver til tænder? Skønt flertal af and som bekendt hedder ænder, så vi aldrig en spand bliver til spænder..."

Og sådan fortsatte hun... Var helt færdig. Der var helt stilhed i klassen. JEg synes den er skide godt lavet....

Bare en ide til noget ordspil smiley

Kommentér på:
Nogle ideer? HJÆLP?!

Annonce