{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Børn og kaffe {{forumTopicSubject}}

Skal lige siges at min tråd ikke er baseret på kaffekagetråden lidt nede.. Kom bare i tanke om det da jeg læste tråden....

Hvad er jeres holdning til at give børn kaffe ?
( Altså kaffe i en kop og ikke bare i en kage smiley )

Har en veninde der en dag da hun havde sin stedsøn med.. "Vil du ha' en lille kop kaffe!?"
Drengen er 7 år og sagde ja som om at det var det mest naturlige i verden.....

Var faktisk ret chokeret.....
Kaffe er bestemt ikke sundt på nogen måde.. Drikker det ikke selv ( er ikke fordi at det er usundt, kan bare ikke li' smagen ), men selvom at jeg gjorde ville jeg stadig ha' samme holdning..
Eeeeelsker dog duften !!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn og kaffe
  • #1   24. nov 2007 Vi måtte først drikke kaffe når vi blev 12 år - for når vi blev 12 år smagte det grimt *GG*

Synes ikke børn skal drikke kaffe.

• #2   24. nov 2007 Prøv at tænk på den gang i de gaaamle dage, der drak børn kaffe..... Kan ikke se at der er noget galt i det... Selvfølgelig skal de ikke ha det hele tiden og hver dag..... Men en gang imellem kan jeg ikke se problemet i...

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 32 Svar: 746
    #3   24. nov 2007 Altså nu skal der jo en del kaffe til om dagen før det går hen og bliver direkte usundt. Og et barn skal selvfølgelig have mindre, men hvis valget står mellem en lille kop kaffe og så slikket lørdag eller fredag aften så ved jeg godt hvad der skader barnet mest..

• #5   24. nov 2007 Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg synes. Jeg synes nok bare det er lidt for tidligt at give sit barn koffein. Det er jo ikke ligefrem sundt... Men det er ikke sikkert at det er rigtigt!!!

• #6   24. nov 2007 jeg fik altid kaffe hos min farmor da jeg kom der som barn ..ikke fordi jeg brød mig om det ..men at sidde og hyggesnakke var godt...dog var jeg altid så hyper-aktiv da jeg kom hjem igen ...hmm..er jeg stadig ...jeg har sikkert taget skade af det *GGG*

• #7   24. nov 2007 Uni D - Milde himmel, hvis vi skulle gøre som de gjorde i gamle dage.. Ja så blev vi sgu heller ikke mere end 50 år gamle som i gamle dage *GG*

Rasmus - Rigtigt nok.... Men går nu også meget op i at min lille søn bliver holdt fra slik, sodavand og kager så lang tid som muligt, netop af samme grund...
    Han hár da smagt en lille smule is og et par bidder kage, men det er vist også det....

Metomica - Yikes.. Ja bare dén grund er nok for mig smiley

Afhængig - Enig enig...

• #8   24. nov 2007 dette dilema havde vi faktisk oppe og vende på mit arbejde ( børnehave), og jeg er i mod det, vi fylder så meget usundt i børn i dag og kaffe er på ingen måde sund for børn.

• #9   24. nov 2007 Der er da også koffein i cola

• #10   24. nov 2007 man kan hurtig komme til at føle sig gammel!!!
    i gamle dage, dvs da jeg var barn, var det meget almindelig at vi fik kaffe. og har drukket det lige siden.

• #11   24. nov 2007 Jeg har set et barn der skal have morgen kaffe vær morgen syns det er for meget !

Jeg mener bestemt ikke børn skal drikke Kaffe og vis man kan holde cola fra børn så vil jeg også m,ene det er bedst ..

Har selv oplevet et par sodavands tænder på en bette pige på 2 år som fik det fra da hun var ja ikke ret gammel i hendes sutteflaske..

• #12   24. nov 2007 kaffe kontra cola
    kaffe kontra slik
    kaffe kontra chips
    kaffe kontra chokolade
    kaffe kontra danone
    kaffe kontra ostehaps
    kaffe kontra guldkorn

ja jeg kunne sagtens blive ved...

Jeg kommer ikke med en holdning - stiller blot spørgsmålet om, hvorfor stregen bliver trukket ved kaffe? Når alle de andre ting med et smil bliver serveret for de fleste børn?

• #13   24. nov 2007 hmm hvad er det for noget at give et barn i sutteflasken

• #14   24. nov 2007 Maria - Hvad var argumenterne så ?

Pernille - Er selvf. rigtigt nok....

Connie - Arh.. Vil da ikke ligefrem kalde det gamle dage da du var barn smiley

Her er faktisk en masse spændende læsning og myter facts og fiction....

(link fjernet)

Fandt det lige mens jeg ledte efter svar på kaffe og inhold...

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

#15   24. nov 2007 Kaffe er altså ikke specielt usundt. En kop kaffe eller 2 om dagen skader ikke det mindste. Det er når man begynder at overdrive og drikke et par kander om dagen det kan mærkes. Og jeg tvivler på nogen giver deres børn mere end en lille kop engang imellem. I mine øjne er det helt uskadeligt.

• #16   24. nov 2007 Kristina - Sodavand i sutteflaske...................... OMG !!!

Min fætter og kusine 'back in the days' fik Youghurt med sukker i som natsutteflaske da de var børn....
    Behøver ikke at sige at de har gebis idag vel ?!

• #17   24. nov 2007 Rasmus - Kan godt se udfra jeres kommentarer at jeg ikke behøver at falde om og dø af chok....

Men synes stadig at der slet ikke er nogen grund til at proppe kaffe i børn......
    De får tidsnok masser af dårlige vaner og afhængigheder igennem livet alligevel *G*

• #18   24. nov 2007 Kommer aldrig til at drikke kaffe

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

#19   24. nov 2007 Men kaffe er ikke en dårlig vane smiley I moderate mængder vil jeg mene koffeinens gode virkninger opvejer de dårlige..

• #20   24. nov 2007 nej jeg syntes heller ikke der er nogen grund til at starte med at give børn kaffe. men omvendt er det heller ikke et chok for mig, hvis et barn (som vi har i omgangskredsen) gerne vil have et kop kaffe sammen med os.
    som jeg har det med kaffe, har jeg det for øvrigt også med så mange andre ting: chips, sodavand, slik.......

• #21   24. nov 2007 Rasmus - Kaffe kan BLIVE en dårlig vane hvis man bliver fanget af koffeinen.......

Min kæreste drak 2-3 kander kaffe hver dag inden jeg mødte ham... Behøver ikke at sige hvor mange gange han var på lokum vel ?! *G*

Han har heldigvis 'set lyset' og har lyst til at være sundere nu....
    Nu drikker han Latté og en kande kaffe en sjælden gang imellem når han sidder ved compen en hel nat......

• #23   24. nov 2007 jeg drikker ca 3 kander om dagen - uden at rende på lokum!

• #24   24. nov 2007 det er et svært ? - hvis de kan styre det- er det vel ikke værre end sodavand eller slik og kan de i ikke styre det - må forældre sige nej hvis de er i nærheden, så længe det ikke er øl, stoffer og spiritus og cigaretter - syntes jeg et par kopper om dagen burde der ikke se noget ved

• #25   24. nov 2007 Connie -

Damn, du er en hård dame !!!! *GG*

Render næsten på lokum bare ved tanken...

• #26   24. nov 2007 Seriøst hun fik cola eller anden sodavand i hendes sutteflaske og når jeg har passet hende har jeg nægtet at give hende det og sikke et hylerri der har været vær gang men har så fundet ud af at Kamillle te har vundet over sodavanden men desværre får hun det stadig der hjemme ..

Men alt det andet usunde noget som slik chips osv bliver heller ikke servert herhjemme med mindre vi sidder og ser en film eller hygger os en aften Så får de lige lidt og så helelre ikke andet så vil jeg hellere stå og skrælde æbler osv..

Jeg har tit haft et par unger til overnatning i weekenderne og nu har de fundet ud af at det er sådan det fungere neb tit og ofte så er frugten mest lækkert fordi det får de ikke ret meget af der hjemme..

• #27   24. nov 2007 jeg har drukket kaffe siden jeg var 5,,, og drikker bare alt for meget af det stadigvæk ,,, hvis jeg stopper eller får for lidt får jeg så kraftig hovedpine at jeg må ta piller ,, man skal ikke starte på det ,, og børn skal absolut ikke ha kaffe

• #28   24. nov 2007 Jeg kan ikke li kaffe helelr ikke lugten af det og er også glad for jeg ikke drikker det ..

Men har ikke noget imod at byde gæster på kaffe eller at lave det til kæresten ..

Men nej syns bestemt helelr ikke det er noget for børn overhovedet !

• #29   24. nov 2007 2 af mine børn var plaget med atsma som små og jeg fik faktisk anbefalet fra en børnespesialist at give dem kaffe fordi det løser op i luftvejene så det har de fået.
    Min yngste datter der er født for tidligt får en kop kaffe med sukker og mælk hver dag,noget jeg fik anbefalet på prematuer afd(nyfødtintensiven)da vi skulle hjem derfra.

• #30   25. nov 2007 connie- hehe stærk mave du har, men du er vel på lokum ind imellem ;O))

• #31   25. nov 2007 Mette :oD
    jo jo bare rolig

Kommentér på:
Børn og kaffe

Annonce