{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må jeg godt skrive??
  • #1   22. nov 2007 Jeg hører RIGTIG gerne om råfodring -men gerne på fornuftig vis uden at man er dum og uvidende fordi man ikke barfer.
    Jeg har overvejet det til Møffe, men fordi jeg ikke ved nok om den slags fodring, og fordi min hund ikke tåler alt kød er det droppet -men måske den næste hund?

Så fortæl fortæl. Man kunne jo lære noget:o)

• #2   22. nov 2007 Jeg opfattede den nu slet ikke så slemt:-) Ham der oprettede tråden ville øjensynligt ud med sin pointe. men syntes da at der kom en god konstrultiv debat ud af det (måske så jeg bare ikke det sidste???)

• #3   22. nov 2007 Mon ikke det var pga skriveriet derinde? Lidt sær holdning af opretteren vil jeg mene.

Men ja det er et interessandt emne. Jeg kombi fodre før jeg brugte et andet MEGET kendt foder. Nu har jeg skiftet og har bare de lækreste pelse at kikke på hver dag.

• #4   22. nov 2007 Rie -når man begynder med at "vi" fodrer med rådne madvarer og div. andre klamme produkter, uden at han i øvrigt ved hvad jeg fodrer min hund med, så synes jeg nu det er lidt træls. Kan det ikke lade sig gøre at få fortalt noget godt om BARF, UDEN samtidig at rakke tørfodder ned *S*

For SÅ er jeg med på en lytter :o)

• #5   22. nov 2007 Marianne -NEMLIG

• #6   22. nov 2007 Ikke for at "forsvare" Steen, men når man har haft gode resultater med sine egne hunde, hvoraf den ene er slem medtaget af allergi, så vil man meget gerne overbevise alle andre om det er det eneste rigtige smiley Ved nemlig 1 af hans hunde har meget slem allergi, men i dag har det godt pga BARF. Men som skrevet før, forstår jeg godt folk ikke bliver begejstret for at for at vide man ikke fodre siin hund korrekt. Tror bare Steen er meget passioneret på dette område ;-))

• #7   22. nov 2007 Ja irriterende at bruge krudt på det...

• #8   22. nov 2007 Ann Sofie -hvis hunde trives på det den får, der godt ud, har det godt osv (og det er giftigt e.l. *G*), så fodres den jo ikke forkert.

At der er noget andet der måske er mere naturligt er jo i princippet lige meget, for hunde klarer sig jo åbenbart fint på det "unaturlige", og det er DET der generer mig. For ingen som ikke kender min hund skal da sige at jeg fodrer den forkert, når nu man ved selvsyn kan se at den da fodres rigtigt eftersom den stortrives;o)

Og så hele denne sekt-agtige tilgang som nogen har til råfodring. Det lyder sgu næsten som når Jehoves vidner banker på døren (på forhånd undskyld hvis jeg støder nogen), det DE tror er det ENESTE rigtige;o)

• #9   22. nov 2007 Oraklet: fodre forkert skrev jeg netop for at henvise til den anden tråd, hvor nogen jo netop skrev at de følte det var det de fik at vide. Jeg siger IKKE du fodre din hund forkert, som sagt fodre man vel sin hund med det man mener er bedst smiley

• #10   22. nov 2007 Oraklet;

Det var en god sammenligning - sådan opfatter jeg også nogle BARF - mennesker (slet- overhovedet ikke alle)

• #11   22. nov 2007 Ann Sofie -det er jeg helt med på. Bare et forsøg på at forklare min holdning til det at fodre "forkert"

Noget jeg f.eks. godt kunne tænke mig nærmere forklaring på, er hvordan dem som ikke bruger grønt, for dækket hundens behov?
    Altså ved man kan købe vitaminer og tilsætte, men en hund har vel osse behov for fibre eller?

• #12   22. nov 2007 Jeg har godt hørt det om sekt lignende BARF'er som nærmest har en bibel man skal følge til punkt og prikke. Det gør jeg bestemt ikke, og har heldigvis aldrig mødt nogen der er så meget tilhænger af BARF som I beskriver smiley Heldigvis skriver jeg lige igen ;-))

• #13   22. nov 2007 Oraklet, jeg bruger ikke grønt fordi min hund ikke gider spise det. Jeg har derfor brugt Hokamix som supplement smiley Om det er nok er der delte meninger om, men så længe min hund har det godt, så er det også godt nok for mig smiley

• #14   22. nov 2007 Ann Sofie -hvad er det sådan lidt nærmere beskrevet?

• #15   22. nov 2007 Oraklet;

Læste nogle links jeg fik for et godt stykke tid siden - og det jeg fi ud af dem, var at ALT indenfor råfodring hang sammen med byttedyrets mavesæk´s ydervæg, hvor alt det nødvendige øjensynligt sidder!!! (fik nogle gode links af en bruger herinde - Volkodav)

-Men synes stadig at det må være svært at skaffe sig et nyslagtet vilddyrs mavesæk her i Danmark, så holder mig indtil videre til hjemmelavet - kogt mad - Oh jeg fatter job stadig heller ikke helt idden i det - til trods for at jeg umiddelbart er glad for ideen om at barfe!

• #16   22. nov 2007 Det er blandt andet vitaminer og mineraler fra eksempelvis urter. Jeg bruger den der heder forte da min hund har allergi, og den skulle der så være noget ekstra i, men her kan du læse lidt mere om hokamixet (link fjernet) smiley

• #17   22. nov 2007 Rie -det har jeg osse læst mig til. Men så har jeg set bl.a. her på HG, at mange IKKE bruger grønt e.l. overhovedet. Og så er det jeg tænker -hvor kommer fibre, vitaminer osv SÅ fra ???

Idéen tiltaler mig, men som sagt synes jeg SLET ikke jeg er kompetent til at sammensætte et foder af den ene eller anden slags, der tilfulde dækker hundens behov.

Bl.a ved jeg fra hestene at nogen vitaminer kun optages hvis de findes i et bestemt forhold til andre vitaminer osv. Og sådan nogen ting ville jeg slet ikke vide hvordan jeg skulle sammensætte

• #18   22. nov 2007 Marianne aka Problembarn *
    Weee så putter jeg mig selv ind under ikke sekt medlemmer smiley Jeg kan desværre ikke hjælpe dig på din foresørgsel angående analyser omkring kvalitets tørfoder, men de må jo findes et eller andet sted, jeg gad også godt læse dem....Så hvis du finder dem så skriv lige smiley Men tror bestemt også der er forskel på tørfoder, og jeg er heller ikke bange for at give min tørfoder hvis det lige er nemmere en dag smiley

• #19   22. nov 2007 Oraklet;

Er helt på bølgelængde med dig:-) - Har fået en forklaring, men fatter det ikke helt - og slet ikke nok til at forsøge at lave om på hundens kost (Og nu hvor hun stortrives ser jeg jo heller ikke grund til det - ligesom dig selv)

• #20   22. nov 2007 Marianne aka Problembarn *
    ja firmaernes egne analyser kan jo være farvede smiley Men er sikker på der findes nogle "rigtige" analyser...et eller andet sted smiley

• #21   22. nov 2007 Marianne;

Ja... det ville være dejligt, hvis man en dag kunne få en rigtig god forklaring på hvorfor det vil gavne en ganske normal, velfungerende hund at blive råfodret - Det kunne jeg bruge til noget! Jeg ved at mange benytter BARF P.G.A allergi - men JEG har jo ikke et problem der skal løses - ønsker bare det bedste for min hund, og kan et andet foder være bedre - så er jeg da interesseret!

Men jeg er også træt af den der påstand der altid kommer flyvende gennem luften med at en hund KUN spiser kød - hvorfor og hvordan hænger det sammen?? smiley

• #22   22. nov 2007 Marianne aka Problembarn *
    Ja det burde der være, men tænker at analyserne sikkert er farvet af enten det ene eller det andet hold, for/imod råt. Synes jeg har læst om en der har skrevet noget speciale om tørfoder hvor der blev undersøgt en masse, men kan ikke lige finde det smiley Måske nogen i BARf gruppen ved noget?? Nå vil finde dynen...Godnat herfra smiley

• #23   22. nov 2007 ØV... K.lokken er 1! skal op kl. 6 i morgen, så må vist hellere smutte snart!!!!

Sov godt - og læser i øvrigt gladeligt fra folk, der virkelig har noget at sige om emnet - i morgen:-)

• #24   22. nov 2007 Marianne aka Problembarn *

Måske *S*

• #26   22. nov 2007 Nu så jeg desværre ikke tråden, men det er ikke alle der barf der er "hellige" ;o)

Jeg råfodrer (min betegnelse for metoden), og jeg ser på ingen måde ned på tørkostfolket.

Jeg har gentagne gange skrevet, det er så ærgeligt mange barffolk bruger energi på at "dunke" andre for deres tvivl, for vi havde skisme nok selv tvivl da vi startede. Jeg havde, og jeg skiftede udelukkende for at give min daværende hund en sidste chance.

Jeg kan virkelig ærge mig over vi ikke ALLE, uanset hvad vi fodrer med, kan erkende, vi hver især gør hvad vi mener er bedst ud fra hvordan vores hunde fungere.

Ingen fodermetode er den perfekte for alle, alle hunde er individuelle.........

• #27   22. nov 2007 Ane Mari -nej tråden blev slettet. Men trådstarter er den samme:o)

• #28   22. nov 2007 Nej Ane..........Der bliver snakket om en slettet tråd og det var den jeg skrev om :o)

Den du henviser til er åbentbart kommet efter denne, så den skal jeg igang med at kikke om lidt.

Ellers tusinde tak :o))

Kommentér på:
Må jeg godt skrive??

Annonce