31. jul 2005 Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Resume "Klogere på mænd - på en aften {{forumTopicSubject}}
Som lovet kommer der her et resume af foredraget med Martin Østergaard, der igår var i Kolding så vi kvinder kunne blive lidt klogere på mænd.
Min første tanke bagefter var "jeg springer ud som lesbisk" for hold da op hvor er mænd underlige. Der blev vendt mange emner og det vil vist tage mig det meste af dagen at skrive det hele ned, så jeg vælger lige i det.
Når en kvinde stiller en mand et let spørgsmål såsom, hvem er målmand hos Aab ect. så falder svaret promte, men hvis man stiller ham et nærgående spørgsmål såsom, "hvor er vores forhold på vej hen", så er det med at væbne sig med tålmodighed, for der kan godt 45 sekunder inden der kommer et svar. Der når vi så at blive utålmodige og så svarer vi da lige for ham, men det dur slet ikke, for vores svar er jo helt forkert og han står af og bliver sur. I stedet skal vi klibe os i lårene og vente på svaret.
Vi er som kvinder alt for overbærende og tålmodige med de der mænd.
Vi kvinder fortæller om vores følelser og vil gerne snakke om dem. Det vil mænd ikke og det giver problemer.
Mænd får hurtigere stillet deres behov for kontakt, knus og omsorg, mens vi kvinder er længere om at blive tanket op. Hvis vi er en langtursbus men en tank på 100 liter er manden en knallert 45 der meget hurtigere er tanket op. Når han så er tanket op skal der brændes af, og så bliver han fraværende.
Vi kvinder laver hver dag en test "er du mand eller dreng" vi udfordre ham for at se om han siger fra eller bare tager imod.
Vil vi have gang i vores mænd skal der skrappere midler i brug. Vi skal bruge deres eget sprog. Når vi kvinder f.eks. sender manden en sms, så er det med. Hej skat, når du kommer hjem, og på øverste hylde lige der mellem og jeg savner dig, mens det alligevel og glæder mig til du kommer hjem så vi kan.....elsker dig.
Manden svar er "OK."
Så i stedet for at sende en laaaaaaaaaaang sms er det om at sende beskeder der er endnu kortere den dem manden sender, manden vil tro du har sendt den ved en fejl, og jo det er muligt at sende en besked der er kortere end ok nemlig K. Når manden så lige minder dig om at du har sendt ham et k, og det da må være en fejl, så beder du ham bare udtale det på englsk ( udtales på engelsk kay).
Vi kender sikkert alle den med at spørge manden om hvad han synes vi skal. f.eks. hvor vi skal holde jul. Det typiske svar er " det må du bestemme". Reelt mener vi jo at han skal se at få fingeren ud at tage del i planlægningen. For at få det til at ske skal det vendes om så man i stedet siger. "Vi skal ikke holde jul i år" han vil jo så sikkert vide hvorfor. "Jo fordi jeg gider ikke tage beslutning om hvor og med hvem og hvad", nååååå.
"ja, jeg har bere planer om at lade tingene ske og følge med, vi kan jo tage et par håndmadder til aften". Hvordan tror I lige manden vil se ud? Så hvis der skal holdes jul, så man han altså finde ud af hvordan.
Når man så er fået så meget nok at man ikke kan klare mere og manden ikke fatter en brik, så flytter man. Hjem til en veninde, ind på gæsteværelset eller beder ham flytte derind. Når han så vil vide hvad man laver, så siger man at man holder en lille ferie fra forholdet. Når han så siger han ikke tror op pauser, så siger man at det gør man heller ikke, men at man altså lige har behov for en pause nu.
Giv manden en måned hvor ham med professionel hjælp kan finde ud af hvad det er der mangler i forholdet ect.
Man skal gøre op med sig selv hvad man er villig til at betale for forholdet, er prisen for høj må man tage konsekvensen og slutte.
Puha det var meget og synes stadig ikke jeg har fået det hele med. Håber det var til at forstå.
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
nov 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23