{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygejournalen 7 ... 2025
  • #1   4. jan Jeg havde min mor med ud til Medina i dag - og var spændt på at hun skulle se os ride for første gang i mange måneder.

Gæt hvis fødder er for hævede til de dyre 3.000 kr ridestøvler... Mine. Igen smiley så nu er de stillet tilbage i skabet i venteposition.

Så jeg måtte nøjes med at longere - med det resultat at jeg er helt ødelagt. Begge knæ er totalt hævede og begge hænder er nærmest ubrugelige.

Det bliver godt med en tur til OUH d. 6.

• #2   4. jan Jeg har summet lidt i dag ... jeg tror det er mere reglen end undtagelsen at jeg bliver syg mlm jul og nytår når jeg sådan tænker tilbage ... og nu laver jeg så en Susanne (sorry) for det bliver bare at fortælle og læsse af, der er ingen løsninger jeg kan se relevante nu, det kan komme med årene, men ikke lige nu ..

Jeg havde ofte hovedpine som ung og voksen, men er voksen ud af det ... men ja når jeg tænker tilbage så startede årets følelse af pres i hovedet i november, samtidig med tankerne om jul, fødselsdage og gaveindkøb ... og nej jeg kan ikke nyde det, stresser til min målsætning er nået 95% af gaverne i hus og pakket ind seneste 1. december, og som minimum klare planer for det der mangler ...
    Derefter rumler det rundt med datoer og madplaner for julen samt 2 fødselsdage og nytårsaften .. holder øje, køber på tilbud, sørger for alle ved hvad de skal have med osv ..I den perioden breder hovedpinen sig til smerter rundt i kroppen, og en Fibromyalgi der faktisk har teet sig nogenlunde dette efterår slår ud, stiv som en pind bliver mange af mine bevægelser ..
    Mine stærke smerter i nakke strålende ud i skuldre og ned i overarme kom den 24/12, efter at have skrællet latterlig få kartofler, og de holdt sig så ja til i dag faktisk, dage med borddækning, madlavning, overskud til at komme til fødselsdag inden nytår ... men nu har jeg også tilbragt sidste weekend i sengen, fik overskud til nytårsaften og fik så en hammer i hovedet i torsdags, har levet på the med honning, bolsjer og panodil/ipren .. og havregryn .. kan for første gang mærke min nakke løsner sig, og mine skuldre sænker sig ..
    Min konklusion er at alle mine reaktioner kommer fordi jeg overhører min krop og lever op til hvad sig hør og bør med julen når der er familie ... og nej jeg kan ikke få mig til at svigte, og de hjælper til, og ville gøre endnu mere hvis jeg bad dem ..

• #3   4. jan RØV Liva ... håber fandme snart der kommer en laaaaang god periode til dig

• #4   4. jan Susanne, det kan også være at din læge simpelthen ikke gider dig som patient mere, og at det er derfor du ikke kan booke noget. I så fald får du brev om det, og kan gratis vælge ny læge. Du kan ikke vælge den læge, der overtager praksis, når nuværende læge går på pension.

Overenskomst for Almen Praksis § 16:

Frasigelse af patienter § 16, stk. 1

En læge kan ved henvendelse til regionen frasige sig en patient, som ikke følger lægens anvisninger eller som har udvist en sådan uacceptabel adfærd, at tillidsforholdet mellem læge og patient må anses for brudt, eller hvor det af anden grund er urimeligt, at lægen skal fortsætte samarbejdet.

Lægen bør forud for frasigelsen orientere patienten om årsagen til frasigelsen. Regionen skal vejlede patienten om patientens muligheder for at påklage lægens frasigelse, jf. kapitel XIV. For så vidt angår frasigelse af voldelige eller truende patienter henvises til § 17.

• #5   4. jan Ha ha ha ha ha Anne, du er vittig. Jeg har aldrig gjort min læge noget. Jeg har IKKE tvunget hende til at skrive i torsdags, at hun havde booket blodprøver til mig. Det har hun skam gjort helt frivilligt, og jeg har faktisk ikke svaret hende overhovedet. Men nogen tror, at alle er som dem selv. smiley smiley smiley

Min læge går iøvrigt IKKE på pension.

• #6   4. jan Jeg har faktisk ikke været ved lægen i over et år nu, så hvad jeg skulle gøre hende, når jeg hverken ser eller taler med hende, det ved jeg godt nok ikke. smiley smiley smiley

Det er i øvrigt slet ikke første gang, at hun siger, at hun har booket blodprøver, og der så ikke er booket noget.

• #7   4. jan spændende hvad din nye læge siger .. jeg får som minimum BP på stofskifte hvert ½ år ..

• #8   4. jan her er hvad der står i Lægehåndbogen :

Kontrol og prøver mellem årsstatus
    Patienter i behandling:
    Mål TSH og T4 hver 4.-8. uge ved dosisændring indtil behandlingsmålet er nået
    Herefter kontrol efter ½ år og derefter årlig kontrol
    Patienter, der følges uden behandling:
    Kontrol TSH, T4 med 1-3 måneders mellemrum

• #9   4. jan Det her lyder forkert - men jeg trænger til at blive hevet i (af en fysioterapeut) smiley
    Den her kulde har gjort mine led så stive og ømme at jeg føler mig som en gammel dame. Det hjælper at gå ture og strække ud men avs.
    Og så har jeg forhøjet blodtryk trods jeg bare er 35

• #10   4. jan må jeg anbefale en Osteopat evt med fys baggrund ... de kan bare noget andet

• #11   5. jan Hanne: Min søster har fibromyalgi og har nogle virkelig dårlige perioder, hvis hun bliver pressset. Hun har lært at skære ned på at skære ned på alt det. man “skal” og bede om hjælp. Hun er nødt til at prirotere at passe på sig og prioritere at kunne være mor for sine to unger på 12 og 5. Det er en møgsygdom og der er virkelig mange der ikke forstår hvor slemt det egentlig er for man kan jo ikke se på folk at de er syge. Min søster har stor glæde af at ride en lille tur på sin islænder nogle gange om ugen. Det får folk til at tro at hun kan en hel masse. De ser ikke at hun kun kan fordi hendes mand tager det meste af det slæb der er når man har et lille bondegaard og 3 små heste.

• #12   5. jan Tak Mette, det er jo lige det ... jeg får også megen hjælp, men af gammel vane er der simpelthen nogle ting der starter på autopilot hos mig, fx organisering og planlægning, jeg skal øve mig i de andre nok skal komme på banen, men jeg er så utålmodig .. og så ugen det der med at der sker noget fra midt december til nytår hver eneste dag, det er bare ikke godt ..

• #13   i går kl. 21:58 Så fik jeg startet på den årlige ration af blokader..men hey, så havde jeg da alligevel en pause fra november til januar med det pjat smiley

En i venstre håndled og i venstre knæ. Mine håndled er godt nok ødelagte af smerter, men nu håber vi at det her giver en hånd der fungerer bare en smule bedre.

Mit venstre knæ, kunne de så lige starte med at trække 12 ml ud af smiley knæet var nærmest firkantet af hævelse.... Nu er det bare ømt og dunkende heldigvis. Så nu er jeg klar til opstart på arbejde i morgen efter ferie.

Og så blev min dosis af methotrexat sat op smiley Så nu håber vi på at kroppen accepterer det og ikke giver endnu et kick back. Det er det, der er sket her. Gigten har simpelthen haft en let bedring og så simpelthen senere overrulet medicinen igen. Nu har selv OUH, som har et ry for at tage de svære cases af gigtpatienter, sagt at min gigt ikke er nem at tøjle.

Kald mig bare badass! smiley eller, min sygdom er smiley

• #14   i dag kl. 01:07 Det må være svært at leve med Liva. De konstante op- og nedture. Du får lige et kæmpe kram.

Kommentér på:
Sygejournalen 7 ... 2025

Annonce