566 visninger
|
Oprettet:
Sygejournalen 7 ... 2025 {{forumTopicSubject}}
synes den anden er for lang ... og med et årsskifte er det vel på tide
jun 2011
Følger: 19 Følgere: 102 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 587
Gæt hvis fødder er for hævede til de dyre 3.000 kr ridestøvler... Mine. Igen så nu er de stillet tilbage i skabet i venteposition.
Så jeg måtte nøjes med at longere - med det resultat at jeg er helt ødelagt. Begge knæ er totalt hævede og begge hænder er nærmest ubrugelige.
Det bliver godt med en tur til OUH d. 6.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 91 Hunde: 4 Emner: 950 Svar: 17.676
Jeg havde ofte hovedpine som ung og voksen, men er voksen ud af det ... men ja når jeg tænker tilbage så startede årets følelse af pres i hovedet i november, samtidig med tankerne om jul, fødselsdage og gaveindkøb ... og nej jeg kan ikke nyde det, stresser til min målsætning er nået 95% af gaverne i hus og pakket ind seneste 1. december, og som minimum klare planer for det der mangler ...
Derefter rumler det rundt med datoer og madplaner for julen samt 2 fødselsdage og nytårsaften .. holder øje, køber på tilbud, sørger for alle ved hvad de skal have med osv ..I den perioden breder hovedpinen sig til smerter rundt i kroppen, og en Fibromyalgi der faktisk har teet sig nogenlunde dette efterår slår ud, stiv som en pind bliver mange af mine bevægelser ..
Mine stærke smerter i nakke strålende ud i skuldre og ned i overarme kom den 24/12, efter at have skrællet latterlig få kartofler, og de holdt sig så ja til i dag faktisk, dage med borddækning, madlavning, overskud til at komme til fødselsdag inden nytår ... men nu har jeg også tilbragt sidste weekend i sengen, fik overskud til nytårsaften og fik så en hammer i hovedet i torsdags, har levet på the med honning, bolsjer og panodil/ipren .. og havregryn .. kan for første gang mærke min nakke løsner sig, og mine skuldre sænker sig ..
Min konklusion er at alle mine reaktioner kommer fordi jeg overhører min krop og lever op til hvad sig hør og bør med julen når der er familie ... og nej jeg kan ikke få mig til at svigte, og de hjælper til, og ville gøre endnu mere hvis jeg bad dem ..
feb 2011
sep 2017
Følgere: 531 Emner: 146 Svar: 10.431
Overenskomst for Almen Praksis § 16:
Frasigelse af patienter § 16, stk. 1
En læge kan ved henvendelse til regionen frasige sig en patient, som ikke følger lægens anvisninger eller som har udvist en sådan uacceptabel adfærd, at tillidsforholdet mellem læge og patient må anses for brudt, eller hvor det af anden grund er urimeligt, at lægen skal fortsætte samarbejdet.
Lægen bør forud for frasigelsen orientere patienten om årsagen til frasigelsen. Regionen skal vejlede patienten om patientens muligheder for at påklage lægens frasigelse, jf. kapitel XIV. For så vidt angår frasigelse af voldelige eller truende patienter henvises til § 17.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1426 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 7.682
Min læge går iøvrigt IKKE på pension.
jul 2012
Det er i øvrigt slet ikke første gang, at hun siger, at hun har booket blodprøver, og der så ikke er booket noget.
feb 2011
feb 2011
Kontrol og prøver mellem årsstatus
Patienter i behandling:
Mål TSH og T4 hver 4.-8. uge ved dosisændring indtil behandlingsmålet er nået
Herefter kontrol efter ½ år og derefter årlig kontrol
Patienter, der følges uden behandling:
Kontrol TSH, T4 med 1-3 måneders mellemrum
nov 2024
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 118
Den her kulde har gjort mine led så stive og ømme at jeg føler mig som en gammel dame. Det hjælper at gå ture og strække ud men avs.
Og så har jeg forhøjet blodtryk trods jeg bare er 35
feb 2011
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 7.384
feb 2011
jun 2011
Følger: 19 Følgere: 102 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 587
En i venstre håndled og i venstre knæ. Mine håndled er godt nok ødelagte af smerter, men nu håber vi at det her giver en hånd der fungerer bare en smule bedre.
Mit venstre knæ, kunne de så lige starte med at trække 12 ml ud af knæet var nærmest firkantet af hævelse.... Nu er det bare ømt og dunkende heldigvis. Så nu er jeg klar til opstart på arbejde i morgen efter ferie.
Og så blev min dosis af methotrexat sat op Så nu håber vi på at kroppen accepterer det og ikke giver endnu et kick back. Det er det, der er sket her. Gigten har simpelthen haft en let bedring og så simpelthen senere overrulet medicinen igen. Nu har selv OUH, som har et ry for at tage de svære cases af gigtpatienter, sagt at min gigt ikke er nem at tøjle.
Kald mig bare badass! eller, min sygdom er
jul 2012
Sygejournalen 7 ... 2025