Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Andre forumemner med "Snik snak nr"
Snik snak tråd nr. 2. :)
Oprettede lige en ny. :)
Skrevet af: Zenta, Laika, Gipsi og Hundepruts moar. <3 - 17. jan
Snik snak nr. 5 2025- forårets komme
Glædelig første forårsdag <3
Skrevet af: Anne med Tykke, Kukkeren og Kampkatten - 1. mar
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.
  • Toilet skyller ikke ud. 1.999 kr.
  • Opsætning af dampspærre og gipsplader 1.500 kr.
  • Opgravning af rødder 6.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snik snak nr. 1 - 2025
  • #1   1. jan Så er der tilmeldt til CACIT 2025 i Tyskland smiley

Det er helt vildt som det går hurtigt.

Der bliver åbnet for tilmelding kl 24, altså 1/1-25, og man tilmelder via en side, der hedder Caniva.
    Alle drøner jo ind når det åbner, jeg også.
    Siden blev overbelastet og jeg blev nødt til at starte forfra 2 gange - da jeg endelig nåede igennem, fik tastet ind og betalt 90 euro, kunne jeg se at jeg var nr 41 på startlisten, og der var klokken kun 00.21 !!
    Nu er der pt 136 tilmeldte, kl er 00.52 - det er HELT skørt !!!

Der er kun plads til 140 deltagere, så jeg er glad for at jeg var så stædig og blev ved med at prøve.

Men Esh og jeg skal med og jeg GLÆDER mig smiley smiley

Godt nytår, allesammen smiley

profilbillede
  • #2   1. jan Martine, du har prioriteringerne i orden smiley

Er det den der skal afholdes indendørs?

• #3   1. jan Anne

Ja, det er den smiley

Wauw, kiggede lige - nu er der 180 tilmeldinger!!!!
    Sjovt, når man tænker på, at IGP er en sport i nedgang..

• #4   1. jan Åha vuf klarede det så fint i går smiley var lidt nervøs ja men ingen problemer da han senere fik noget lækkert og vi gik tidligt i seng-

Idag skal vi bare hygge hjemme og gøre klar til hverdagen igen

• #5   1. jan Hundeprut var på Sileo igår, og det fungerede bare. smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 101 Emner: 27 Svar: 3.203
    #6   1. jan Hvor er de SØDE smiley smiley

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 18 Svar: 50
    #7   1. jan Det var næsten for nemt med fire hunde i går. Haha. Jovist tre af dem er tjenestehunde, gør ikke at fyrværkeri er normalt for dem - men ingen af de fire andede noget til det.
    Og jeg gik hjem, 200m med mine to drenge kl.0030. Skønt smiley

profilbillede
  • #8   1. jan Vores mad var virkelig god ...
    Oda klarede alt fint med der blev heller ikke skudt af lige udenfor, det er alle ældre mennesker der bor der .. hun lå og sov og kl 24 da vi havde skålet gik vi op deres 1. sal som da de bor i et hun hvor der er kælder, så er det nærmere 2 sal og de bor på toppen af en bakken med udsigt over Brabrand Søen, der vej kan man se indover den sydligste del af Aarhus, Viby og Stautrup, så vi havde en fint show, Oda sad pænt ved siden af mig, mens deres golden halsede noget rundt .. tror det var dens sidste nytår, den har nogle alderstegn der tyder på det ..

Jeg kan intet spiritus og vin tåle mere, mener jeg drak nok hvad der svarer til max 1 dl vin, og ½ glas dessertvin, min krop er mørbanket ..

Jeg har fundet et nyt ord, jeg er social træt, over mæt ... nu skal vi til en 80 års fødselsdag fredag og se et hold venner lørdag ... så vil jeg ikke se nogen i flere uger .. det kommer så ikke til at ske for så kommer hverdagen, men hvor er jeg drænet .. min fibro banker derudaf og jeg kan slet ikke sove ordentligt ...

• #9   1. jan Jeg må lige prale lidt over Sprinkle, vores lille nye!

Han er simpelthen så god en hvalp! Jeg kunne ikke havde fået bedre. Han er 13 uger nu, blevet rigtig god til at sige fra og uheld er minimale indendøre, han er social uden at være boltrende, han er super god til at matche andre hundes legestil, han er virkelig god og forsigtig med børn, han er perfekt til at køre bil og i går lå han bare og fladede den midt i al larmen og bragen smiley

Selvfølgelig har han stadig meget at lære, men for pokker, hvor er han bare en god hvalp! smiley

Han vejer også allerede 5,3kg, så han bliver nok i den større ende for en mittelspitz.

profilbillede
  • #10   1. jan godt nytår til alle jer skønne vovser og til alle jer trofaste slaver.
    Her var lidt mere bang-bang end der plejer at være det er nok de tre nye gård-familier der er kommet til i løbet af 2024 der er fem drenge ibang-bang alderen, men den eneste firbenede der var lidt utryg var Pjevser vores 7 årige hankat han søgte tryst på mit skød i hele to timer, men ellers ingen uro her.

• #11   1. jan Stort tillykke med den lille nye Alexandoria
    Håber, at I får mange gode år sammen. smiley

• #12   1. jan Tak! Det er jeg ikke i tvivl om, vi skal nok få det godt sammen smiley

• #13   1. jan Sidder og ser "Far til fire" fra 1956 og tænker på, om man (afhængig af social status og hjemegn) virkelig talte så affekteret, eller om det blot var i film..

• #14   1. jan vi har lige set noget om Årtierne på DR2 , fra 1995 og 2005, hvor er der mange ting man har glemt ...

• #15   1. jan Mine hunde FISER!!!!! Jeg overvejer om jeg er nødt til at gå en hurtig runde med dem, og så gå en ordentlig tur når vinden er løjet lidt af om et par timer. Det stormer så meget, at det er helt umuligt at gå på stranden lige nu smiley

Jeg har heller ikke råd til at blive ved at sidde og vente - jeg shopper, når jeg kender mig, og jeg kan allerede nu konstatere, at januar bliver dyr smiley

• #16   1. jan jeg elsker blæsevejr, her i Aarhus er det bare vådt ...

den golden vi var sammen med i aftes havde på deres eftermiddags tur spist lort ... det var heller ikke den fedeste lugt, selvom det var den anden ende

• #17   1. jan Så er der en til begge katte smiley

Så skal de bare tørre og så på vinduet smiley

profilbillede
  • #18   1. jan Hanne, det er lidt mere end blæsevejr smiley Da det var på sit højeste, blæste det 27 m/sek her i Sønderby smiley

Lige nu øsregner det, men ifølge radaren skulle det stilne af i løbet af en halv time, og så er det vist på tide at hundene får rørt benene lidt smiley

• #19   1. jan Det nye år er godt nok ikke startet godt for mig.
    Forhåbentligt bliver det bedre.

Det er helt galt med mig. smiley
    Jeg putter aspargeskartofler i gryden, sætter dem på ovnen og tænder for dem.
    Lidt efter går jeg ud og vil skrue ned for dem, og så oser det op af gryde. smiley
    Jeg ser så, at det ikke er vand i gryden smiley
    Jeg har så åbenbart hældt vand i gryden og hældt det fra igen inden jeg satte dem over. smiley

Og så det elendige stormvejr, det var godt nok slemt og mit tag har taget skade. smiley
    Hele tagryggen har løftet sig og det pisregnwr ind i min stue. smiley

• #20   1. jan Oh nej Anni. smiley

• #21   1. jan Min far er begyndt at kime mig ned - jeg skal få min bror til at tage telefonen. Jeg forklarer ham, at dels er det 1. januar, og min bror har tømmermænd, dels har min far digtet en led løgn om min bror, og i forlængelse af den sagt, at han aldrig vil se min bror igen. Så dét fortæller jeg min far; at min bror såmænd bare er HELT enig med min far i, at de aldrig skal ses igen.

Min bror fortæller mig så, at min far har ringet til ham omkring 20 gange, og i den ene besked har han sagt “Jeg vil gerne undskylde. Jeg vil undskylde for, at mig og din mor har ……. Opdraget sådan et røvhul af en søn” smiley smiley

Jeg TROR ikke at det får min bror til at besøge ham smiley

• #22   1. jan I år havde vi ingen pensionshunde nytårsaften, og vores egen Milas blev aflivet i sommers, så det hele var lidt anderledes kun med Kiza og Zucana.
    Tæverne har aldrig været nervøse for skud eller Nytårsaften, men de har altid haft Milas, der var alles klippe. Det hele gik heldigvis som vi håbede og regnede med smiley

I dag har jeg det som om, jeg har været på værtshus hele natten. Jeg drikker slet ikke alkohol, så der burde ikke være tømmermænd smiley
    Jeg har kun bevæget mig 3 meter ud i haven med hundene i dag, det er det eneste, jeg har foretaget mig smiley

profilbillede
  • #23   1. jan Jeg besluttede for nogle dage siden, at 1/1 skulle være dagen, hvor hundene og jeg tog turen rundt om Gyrstinge Sø. Det skal sådan en smule storm, regn og mudder jo ikke lave om på!
    Afsted med os - men jeg indrømmer, at vi vist alle fire ville have været fuldt ud tilfredse med en tur, der var ca. halvt så lang. smiley

• #24   1. jan @ Anni .. åh nej for hulen, helvede ... jeg håber det er noget der er let at få styr på ...
    jeg må sige mht at gøre tossede ting så er jeg med på vognen, og jeg har flere gange i årets løb sat mig ned og mediteret med mig selv " det er ok at trække vejret ind og indse du har nået en alder hvor du skal koncentrere dig for at løse simple opgaver jeg tidligere gjorde med binde form øjnene og hænderne på ryggen" hvis du forstår, standard på opgaver kræver pludselig omtanke, specielt når der måske er lidt stress i ens liv ... jeg har nogle grelle eksemler, specielt en person som har de der måske alders relaterede udfald i hukommelse, og vedkommende vil så absolut ikke vedgå det, og at det kan være alderen, næe nej ... så jeg har lovet mig selv at jeg på ingen måde vil fornægte at de ting sker .... man skal ikke gøre sig ældre eller værre end man er, men folk der ikke vil indse det når de er der i livet de er for mig patetiske ....

@ Anne, vær obs på blokeringsfunktionen, både dig og bror, I kan jo fjerne den af og til .. min venindes demente mandringede over 50 gange dag og nat, og hun er SÅ glad for jeg fortalte hende om muligheden den kendte hun ikke ...

• #25   1. jan Vi tog godt med tøj på, gik en tur og ellers leg og aktivering i haven. Alle er godt brugte nu

profilbillede
  • #26   1. jan Hanne, det er derfor han ikke kan ringe min bror op lige nu. Jeg har haft ham blokeret så længe, at jeg helt havde glemt hvordan man fjerner blokeringen igen smiley Men nu er han blokeret igen, så alt er ved det gamle smiley

• #27   2. jan Godt nytår til jer allesammen smiley
    Hos os var nytåret roligt. Mine hunde er ikke bange for fyrværkeri. Clinton gøer af det hvis han er ude og han er typen der kunne gå hen og tippe over og blive bange for det. Så vi holder det lidt på afstand og fortæller ham at han er megasej når han gøer. Penny brummer lidt af det og er ellers ligeglad. Men jeg tror aldrig jeg har oplevet så lidt fyrværkeri nytårsaften. Det var ikke mange i den nærliggende landsby, hvor man pga stråtage defakto ikke må fyrer af overhovedet. Hvilket folk normalt ikke er særlig gode til at overholde trods bønner fra dem der bor i de stråtækte huse om at vise hensyn. Beyond me, at man kan finde på at bringe sin nabos hus i fare pga noget så åndsvagt som fyrværkeri. Nå, men det er en anden snak. Men altså den mest stille nytårsaften ever og hvor var det dejligt smiley Vi havde vores venner og et hold naboer på besøg. Vi spiste god mad og hyggesnakkede livligt. Pludselig var klokken midnat og vi måtte i hast finde champagnen frem og skåle godt nytår. Og så brød selskabet op; både venner og naboerne skulle hjem og se til deres heste og hunde og vi skulle ud og checke køerne. De er totalt cool og stod bare og gumlede nede ved deres foderring smiley Så vi kunne roligt gå til køjs. Igår var vejret da helt håbløst så vi endte med at tilbringe det meste af dagen på sofaen og se adskillige afsnit af '1883' smiley
    Anden juledag fik vi den første kalv; Wilma smiley Hun er noget af et livstykke og holder mor Rose godt beskæftiget. Men hold k*** hvor er hun altså kær smiley smiley smiley

profilbillede
  • #28   2. jan Også godt nytår til jer alle fra mig.

Jeg havde den roligste nytårs aften i mange år. Der var lidt fyrværkeri tættere på, end jeg er vant til. Til gengæld var der ikke så meget som de andre år, og en af dem i nærheden af mig, der virkelig plejer at skyde meget af, har slet ikke skudt af i år. Måske vejret alligevel har gjort indtryk på nogen. Det var da ikke ligefrem fristende at stå derude og fyre af, men hvis folk først har købt det, så skal det jo bruges.

Grunden til min rolige nytårsaften var så trist nok. Det skyldtes, at jeg mistede Manilla i sommers, og det var voldsomt trist, og hun er dybt savnet, men lige netop nytårs aften var nemmere uden hende. I årevis har hun brugt hele nytårs aften på at prøve at jage fyrværkeriet væk. Det var dybt frustrerende for os alle sammen, og det har tydeligvis bekræftet Sunshines frygt for fyrværkeri. Når Manilla var så vred på det, måtte det jo helt sikkert være farligt. I år uden Manilla var hun ganske anderledes tryg og rolig.

Ouna gjorde som hun plejer, hun sov fra det. smiley

Mit tidligere hus havde stråtag, og lå som det eneste hus med stråtag lige midt i en lille bitte landsby. Og ja nogen tog hensyn, som man jo også skal efter loven, men andre gjorde ikke. Den gang frygtede jeg virkelig nytårs aften, og det smittede nok en del af på nogen af mine daværende hunde. Så nytårs aften er bestemt ikke min favorit tid på året.

• #29   2. jan Jeg har gået en masse ture på stranden hernede, og har fundet nogle dyreknogler langs vandkanten. En af knoglerne er rigtig fin, sådan mørk og glat, så jeg stoppede den i lommen smiley

Jeg går og funderer over hvad de knogler mon kommer fra, indtil det slår mig. Puskin!!! Naboens gamle labrador, som kom på sin sidste jagt for efterhånden 15 år siden, og blev begravet nede ved stranden. Nede på noget af det jord, som blev taget af stormfloden sidste år.

Så altså….. Jeg har noget af Puskin liggende her. Det er jo på sin vis makabert, men se lige for fin hun er smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#30   2. jan Åh for pokker da, Anni. Sikken noget seriøst møg med dit tag. Jeg håber, det kan laves nemt og ikke for dyrt.
    Irriterende tanketorsk med kartoflerne. Kan gryden reddes? Heldigt, at der ikke gik ild i noget.

Din far er godt nok rædsom, Anne smiley smiley

Vilma synes, det er underligt, at hun er eneste hund i huset. Hun er jo meget glad for at være ude nærmest døgnet rundt, og vil gerne have indehunden Kenia med i haven. At Kenia ikke er her lige nu, forstår Vilma ikke - "banker" på døren for at få sin ven med ud smiley
    På formiddagsturen gik hun og "sagde", at jeg bare havde at være lidt underholdende, når Kenia ikke var der til at lege med/drille.
    Jeg er ikke den eneste, der savner vores Kenia smiley

profilbillede
  • #31   2. jan Efter en pause er der gået forår i hønseriet - de lægger æg i forrygende tempo og i en masse smarte farver smiley

profilbillede
  • #32   2. jan Martine, det regner til påske smiley

• #33   2. jan Hvad er det man siger?? Nyt år, ny hest smiley
    Så igår startede ham her året med at flytte fra Als til Djursland smiley
    Og idag er vi vågnede til årets første sne og fuldstændig skyfri himmel, det var virkelig tiltrængt efter hvad der føles som evigheder med tåge og regnvejr.

Godt nytår til jer allesammen smiley

profilbillede
  • #34   2. jan @31: Det er dælme smart at hønsene lægger æg i flotte farver; Så behøver man ikke male sine påskeæg smiley

• #35   2. jan #34

Gud ja - det har jeg ikke tænkt på smiley

• #36   2. jan Martine - bare kom i gang med det her kunstværk smiley

profilbillede
  • #37   2. jan Karina de er fra Berg Fairytale Garden. simpelthen så flot. De 2 knægte har simpelthen lavet så flot en farveavl.

• #38   2. jan Wauw !!!

• #39   2. jan er der forskel på æggenes egenskaber ... er nogen bedre til noget end andre fx bagning ..

andre herinde der er +60 og som har fået den RS vaccine der blev trukket lod om ?

• #40   2. jan Min hvalp synes vi skal dele alle hans lækre ting. Han viser dem i hvert fald frem med stolthed smiley

profilbillede
  • #41   2. jan Fylder godt i landskabet. smiley

profilbillede
  • #42   2. jan Hanne, min far fik den for noget tid siden, og jeg har en niece som bliver RS vaccineret hver måned pt (der er en god grund).

• #43   2. jan Hanne nej indholdet er ens. Selvfølgelig kan der være race forskelle på æggene. Nogle racer laver større blommer end andre. Vi har pt kun alm cremefarvede æg og så de turkise. Sidstnævnte bliver i vores tilfælde lagt at en race der hedder Creme Legbar. Jeg synes deres blommer er lækrere end dem fra vores andre høns. Vi har de seneste 20 år haft virkelig mange racer, og der er forskel, men ikke i forhold til farven.

• #44   2. jan Vi har også Creme Legbar høns smiley

• #45   2. jan Der er bare sjove og så skrukker de ikke, hver gang de ser noget til tilnærmelsesvis rundt smiley

• #46   2. jan Vores er meget unge endnu - B købte æg i Fredensborg, og vores New Hampshire rugede dem ud, og Orphington kom med indover pasningen, da de blev klækket.
    Der kom to "tæver" og det er dem, der er begyndt at lægge æg nu. Der var også en hanekylling, men .. ja, selvom han er pæn, så ender han nok i en tartelet, hvis vi ikke finder nogen, der vil overtage ham.

Ved ikke om han kan finde ud af at fungere ordentligt med vores brakel-hane (fra sidste år), og så en 10-12 høns - og gider ikke uro i flokken. De skal være søde ved hønsedamerne smiley

• #47   3. jan Mine er fra Køng. Vi har aldrig haft en Legbar-hane, men ja de er vanvittig smukke. Vi har faktisk oftest haft 2 og nogle gange 3 haner sammen. Det var en udfordring ved Faverolles, men ellers ikke. De seneste år har det været Brahma og nu har vi kun en håndfuld høns tilbage. 2 Creme Legbar, 1 indisk kamphøne, 1 Lys Sussex høne samt 1 Lys Sussex hane. Det bliver vores sidste. Vi har ikke lys hos dem om vinteren, og de lægger derfor ikke æg pt. De er nu 5 år gamle. Jeg er TRÆT af rotter. Vi har ikke mange, og i perioder ingen, men de kommer regelmæssigt, da vi bor lige ud til marken, og vores nabo fodrer fugle. Hundene har løbet en hel bane langs hæk/hegn, for der skal patruljerer hver eneste gang de er ude i haven. Det ærgrer mig virkelig, for vi har været rigtig glade for vores høns, og den anden nabo har virkelig nydt både Hanegal og høns/æg. Hun er selv vokset op på et hønseri.

• #48   3. jan Iiiik det sneer smiley

• #49   3. jan Vo kom hjem fra sommerhus i går, og her er sne smiley Hundene var svært begejstrede for det, og da vi gik i seng var de lige så begejstrede over at komme i en normal størrelse seng, hvor de rigtigt kan brede sig.

De er åbenbart så begejstrede, at jeg ikke kan få dem ud af fjerene her til morgen smiley Katten er gået ind i soveværelset og har lagt sig i smørhullet imellem hundene, for hun gider overhovedet ikke sne og frost smiley

Jeg synes det er lidt hyggeligt når alle er så gode venner smiley

• #50   3. jan Det er det FEDESTE med sne! Hvalpen spæner rundt og bliver dejlig træt smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#51   3. jan Sne er fedt - men det blæser, er KOLDT og vejene er glatte. Æv smiley
    Men Vilma render rundt i haven og synes, det er sjovt smiley

• #52   3. jan Ingen sne her på Stevns - øv! Men måske det alligevel blæser for meget til, at det ville være sjovt at være ude i sneen, kælke mm.

• #53   3. jan Heller intet sne på Nordfalster smiley

• #54   3. jan Vi fik et mikroskopisk snedrys på Lolland i går aftes, men ikke så meget at det kan bruges til noget som helst. Selv hundene er ligeglade.

Men mon ikke der kommer noget i løbet af de næste timer. Jeg skal i skoven med hundene her om lidt, der behøves ikke sne på vejene.

• #55   3. jan Der er så kommet sne nu, men tror ikke det bliver liggende. Nu må vi se.

• #56   3. jan Louise -

Vi har bestemt heller ikke lys hos vores, men de er bare gået amok med æglægning smiley
    Nogen siger, at det har at gøre med foderet, men jeg tror bare, at de lægger æg når de er klar til det - uanset hvad de får at spise smiley

Vores hønsehus / gård, er placeret små 75 meter væk fra huset - oppe ved træningsbanen - så de rotter som ER der når man har høns, er ikke tæt på.
    Jeg har set hønsedamerne tage en del mus, men ingen rotter (endnu smiley )

Præstø er iøvrigt med massiv regn, så det når nok ned til dig om lidt smiley

• #57   3. jan Martine vores er som sagt gamle, så det er en del af årsagen også.

Fedt at I kan have hønsene så langt fra huset. Det gør en forskel, og Jeps høns elsker at fange mus.

Jeg kan se ud mod Guldborgsund, at himlen er vanvittig mørk. Det er nok jeres regn vi får om 5 min. Havde været sjovere med sne dog.

• #58   3. jan *Biiiip* vejr smiley

Jeg bærer nok en del af skylden, for jeg vaskede min bil igår .. eller noget ... smiley smiley

• #59   3. jan Endeslev (tæt på Hårlev i Stevns kommune): Her er det begyndt at sne. Det ser vildt ud, men der når vist ikke at komme så meget før det er overstået smiley

• #60   3. jan Det var så sne smiley

Hvorfor kan jeg ikke uploade billeder? Jeg får 99% af gangene en bjælke op, hvorpå der står, at noget fik galt og om jeg vil prøve igen. Møg irriterende altså!!

• #61   3. jan Vi har fået et fint lille drys, og hundene gakkede helt ud på morgenturen smiley Vi fulgtes med Ellies lille kæreste, Topsie, selvom Topsies mor var meget bange for om Ellie skulle komme til at hoppe på ham smiley Det gjorde hun ikke - hun spurtede bare lykkeligt rundt med sin bold, og kunne ikke forstå hvorfor Topsie ikke kunne følge med smiley

Ellie og jeg skal til figuranten i dag, og jeg elsker så meget, at jeg har købt forede bukser på Engelsons, hvor min knæskinne kan være under bukserne smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#62   3. jan Her veksler det mellem at sne og at hagle. Vejene er glatte og ikke særlig rare at køre på, men det er pænt smiley

profilbillede
  • #63   3. jan Her i Kolding er der kommet et lille hvidt lag, lige som på Isabelles billede, ikke noget man kan bruge til noget.
    Og lige for tiden er der vindstille og flot solskin. smiley

• #64   3. jan Snevejret ved Endeslev varede max 20 min. Der kom ikke noget af betydning og det sidste lange stykke tid har solen skinnet smiley

• #65   3. jan Her kan det knap nok kaldes sne. smiley

profilbillede
  • #66   3. jan #62 Fedt billede smiley

• #67   3. jan Hold nu op hun er smuk, Isabelle! Lækker bamse

• #68   3. jan Konrad og jeg skal starte til hvalpe-træning i morgen. Hold nu op jeg glæder mig! Jeg kan træne det meste selv men jeg glæder mig til at gå til “hund”
    Nu er det også en ny type hund jeg har så det bliver godt

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#69   3. jan Tak Martine og Bare-mig smiley

• #70   3. jan Vi har også fået et par cm. sne, Jasminas første. Da jeg åbnede døren i morges kiggede hun ud og så op på mig med et blik, der sagde "mener du virkelig jeg skal gå ud i det der?" smiley

Så kom Akka og da hun opdagede sneen, stormede hun bare ud, fuldstændig vild af glæde og så var der ikke megen tøven tilbage hos Jasmina, hun fulgte bare Akka.

De to spænede rundt som to galninge i en times tid og siden har jeg været med ude et par gange også, de to er lige så glade for sne som for solskin smiley Det samme er Daisy, Tilla synes det burde afskaffes og Bianchi synes vist ikke der er kommet nok til, at det virkelig er sjovt at fræse smiley

Lige et billede af Jasmina, 6 måneder gammel, i sin første sne

profilbillede
  • #71   3. jan Det er SÅ koldt! Men smukt vejr. Vi kom til at overskride de kendte antal km man “må” gå pr uge hunden er. Elsker det område vi er flyttet til smiley

profilbillede
  • #72   3. jan endelig 2 dage med sol og vejr til skovtur og så er de brugt under dynen ... øv

@ Anne kan godt forstå du sagde det blæste ved Kegnæs, det var vist det sted i DK der var hårdest ramt ..

• #73   3. jan Lidt sent at svare - men ja, jeg ved godt, at alle de smukke æg er fra Bergs Fairytail Garden. De bor lige rundt om hjørnet fra mig smiley

Vi har været på tre-dobbelt-tur i dag. Først SKYNDTE vi os ud på marken en halv times tid i morges - bare fordi vejret var så smukt, at det trumfede både min og hundenes morgenmad.
    Så ville jeg bare gå en alm. skovtur (a la 4K og en times tid) men igen spillede vejret os et puds, så turen blev dobbelt så lang.
    Da jeg kom tilbage til bilen, så jeg, at én af hundevennerne havde skrevet og spurgt, om vi ville med ud at gå. Selvfølgelig ville vi det - så jeg kørte drengene hjem, og så tog Sheena og jeg ellers halvanden time mere i skoven i godt selskab.
    Aj, men der var så smukt alle steder jo!!!

profilbillede
  • #74   3. jan Hanne, god bedring smiley Hvor er det synd at du ligger planket, nu hvor der endelig er dejligt vejr!!

Ja, det går sjældent stille for sig på Kegnæs smiley Jeg elsker det sted, men nogle gange savner jeg et sted man kan gå bare lidt i læ og ly. Omvendt så kan en tur på stranden gør op for så meget, og man tørrer jo igen hvis det regner smiley

• #75   3. jan Ihhhhhh, vi har fået fast dag hos figuranten, og det er så lækkert smiley Ellie har endelig fanget det med at bide dybt og hårdt, og hun giver den alt hun har, når hun er på.

Der er lang vej, som i VIRKELIG lang vej, før hun er et sted hvor hun kan bruges i IGP, men figuranten mener at når hun er så nem at arbejde med, skal det nok komme.

Hun er så sød, når hun får lov at give gas smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.060
    #76   3. jan Anne - Det lyder skønt! Det er bare så fedt at se vovse arbejde på den måde smiley

Vi har været så heldige at få plads på et runderings- og eftersøgningshold i DcH, så nu skal Gnomen Gilbert til at bruge energien fornuftigt smiley

• #77   3. jan Tillykke, Eva smiley Eftersøgning er det fedeste!!!! Se om du kan få købt dig ind på et kursus ved Ulla i Canis Klode Mølle - hun er FORMIDABEL!!

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#78   3. jan Anne - Tak, jeg glæder mig helt vildt! Træneren er uddannet Canis-instruktør og har selv trænet redningshund i en del år, så jeg tror lige, at jeg starter “herhjemme”.

Jeg har tidligere kigget på kurserne hos Ulla, men jeg har bare ikke kunnet få det til at passe ind i planerne. Sidste år var jeg egentlig bare for sløv, men Ingle blev jo pludselig syg, og så kunne det være ligemeget smiley

• #79   3. jan I morgen skal jeg på hesteryg for første gang i næsten 4 år. smiley

Efter jeg fik aflivet de 2 store heste, og nu "kun" har de 5 små ponyer, er jeg begyndt at savne en stille tur ud i det blå siddende på en hest.

Så i morgen skal jeg ud og prøve en islandsk hest og se om det er noget for mig, at få part på ham.
    Og jeg har tilbud om at prøve 3 andre heste også i den kommende tid.

.....Jeg har allerede ondt i inderlårene, bare ved tanken!! smiley smiley

• #80   3. jan Jeg håber du får tid til at passe det ind. Jeg er ellers ikke sådan en der falder på røven over canis, men Ulla er enestående smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#81   3. jan Anne - Jeg har klikkertrænet de sidste 10-12 år og har været på kurser hos Dina Doctermann, som holder til heroppe nordpå, så jeg er ikke afskrækket af Canis, selvom jeg nok ikke helt kan betragtes som “fundamentalist” smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#82   4. jan 2025 bliver bare bedre og bedre! Jeg har lige fået adgang til 59 HA sporarealer lige uden for døren smiley smiley

• #83   4. jan Årh min lille vuf var så go i dag til hundetræning smiley mega fokuseret og på. Nu er vi trætte

profilbillede
  • #84   4. jan Åh, i dag er en god dag smiley

Startede med en smuk og kold morgentur, hvor Dorit spurtede rundt (altså, hendes spurt er i et tempo, hvor jeg kan løbe hende op trods dårligt knæ smiley ) og spillede smart i sneen. Hun er SÅ nuttet så hun ræser afsted, laver ninja-finter fra side til side og ruller sig i sneen smiley

Så tog jeg til træning, og opstartsmødet med holdet trak så meget ud, at det hold jeg træner på med Ellie, næsten var færdige da jeg kom ud. Men så havde vi tid til at tulle rundt og træne nogle af de svære ting, som kræver både plads og ro. Og Ellie var kæmpe dygtig smiley

Hjemme igen fik Ellie et ben, og jeg gik alenetur med Dorit. Hun ELSKER når det bare er hende og mig, og hvis jeg skal være helt ærlig, elsker jeg det også ret meget smiley

Nu har vi sofapause, og det er vi alle 3 helt enige om var præcis hvad vi trænger til smiley

• #85   4. jan Et enkelt fraklip. smiley

profilbillede
  • #86   4. jan Og lidt mere normalt. smiley

profilbillede
  • #87   4. jan smiley

profilbillede
  • #88   4. jan nogen Jura kloge :
    ved I om : hvis den ene part/ægtefælle bliver dement og kommer på plejehjem, og måske ikke rigtig vil noget, og man har fælleseje på hus, kan den anden så sælge det for at få økonomien til at hænge sammen .. eller skal det igennem hele den der værge mølle, der vist tager op mod et år efterhånden

• #89   4. jan I vores team har en hentet ny hund i Tyskland. Temmelig heldigt, at han lige nåede det i 11. time, inden grænserne lukker for 8 ugers hvalpe.

Idag var han her også - og jeg fik endelig taget mig sammen, til at tage et par billeder af vidunderet.

Er han ikke fin smiley

profilbillede
  • #90   4. jan det er næsten ærgerligt at de fleste får styr på ørene ..

• #91   4. jan Et lille trænings/opdragelses-spørgsmål: Min hvalp er en fræk og snu en - præcis som hvalp skal være. Han stjæler ting som de gør. Især fra vores dreng. Hans nusseklud (ud af hånden), hans sut (ud af munden på ham) og hans vanter. Og så er jagten jo utrolig sjov (for hvalpen) det virker som om at han gør det bevidst.
    Vi bruger “slip” og giver godbid når tingen slippes.
    Meeen kommer han til at koble stjæle sammen med godbid?

• #92   4. jan Bare-mig

Jeg ville koble et nej ! til det.
    Lær ham at den er no-go - byt med et andet stykke legetøj, som han MÅ lege med. Men nej til din søns klud.

At lære slip ved hjælp af en godbid er nogenlunde verdens bedste ide smiley

• #93   4. jan Han er desværre komplet ligeglad med sit legetøj når han har fået fat i dem. Og ja, vi har også prøvet med store ord for at se om gik ind på lystavlen

• #94   4. jan Det legetøj han har, det gider han ikke - er det sådan du mener ?

• #95   4. jan Ja det er ikke spændende nok ift det forbudte han har. I dag hev han en vante af drengen da vi var ude. Drengen gik bare

• #96   4. jan Har du forsøgt at gøre HANS ting mere spændende - altså tillægge dem værdi ?

Jeg ser tit at folk nærmest BEDER deres hunde om at tage ting i munden .. legetøj, godbidder ... og det har som oftest den præcis modsatte virkning.

Prøv at vend billedet - forestil dig en hare i flugt. Det er GODT nok sjældent, at en hund ikke gider blæse efter sådan en - og haren LØBER !!! - den venter ikke på hunden eller gør det nemt for den, tværtimod.

Jeg forestiller mig, at du måske nærmest "tigger" ham om han ikke nok vil tage det der legetøj i munden .. please !!!
    Og det får du ikke held med - du skal vende billedet og få HAM til at tigge dig om at få den der ting du har.

Og så sig nej til ham, når han tager ting han ikke må.
    Og effektuer dit nej - bevar roen, men vær bestemt. Og når han så slipper, så er der hundepartyyyy ....

Gir det mening ?
    Det er nemmere at forklare, når man kan tale sammen jo smiley

• #97   4. jan Tusind tak for dit detaljerede skriv smiley det giver klart mening. Hvordan giver man dem mere værdi? Han har et hav af forskellige. Favoritten gemmer jeg indimellem for at gøre den “ny”

Godbidder/mad tigger han altid helt ånsvagt om. Jeg synes bare ikke man skal ende med en hund der skal ha alt muligt for at slippe noget.

• #98   4. jan Jeg arbejder jo med mange virkelig unge piger, og the shit er at snakke om Paradise Hotel. Jeg tænkte “nu vil jeg sgu se det, så jeg kan snakke med om det”. Jeg er halvvejs igennem afsnit 2, og er HELT på røven over dem.

Altså, er det vitterligt sådan unge mennesker ér i dag? smiley Man må jo ikke tale andres udseende ned, men eksisterer naturlige hårfarver ikke mere? Og egne bryster?

Jeg er ikke sikker på at jeg kan holde ud at se hele sæsonen. Måske er jeg bare nødt til at erkende at jeg er en gammel prut, og at jeg er aaaaaaaalt for gammel og snerpet til at forstå PH smiley

• #99   4. jan Hanne, jeg ved, at man bør lave en fremtidsfuldmagt, så man ikke står med håret i postkassen, hvis den ene ægtefælle fx får en hjerneblødning og ikke er i stand til (mentalt) at tage stilling til et salg af fx hus. Med en fremtidsfuldmagt kan den raske ægtefælle selv sælge huset.

Vi blev det anbefalet, da vi lavede testamente sidste år.

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

#100   4. jan Snestorm her hos os idag smiley

profilbillede
  • #101   5. jan Og mine 2 små tosser i sneen. smiley

profilbillede
  • #102   5. jan smiley

profilbillede
  • #103   5. jan Hvordan går det med svogeren Zenta ?

• #104   5. jan @ Anne .. NEJ det er ikke sådan unge piger er i dag ... det er desværre sådan nogle unge piger er i dag .. om det er bestemte miljøer, samfunds"klasser" eller hvad det er svært at sige, men ja hvad skal jeg sige uden det lyder nedladende, det er kun dem som dem selv der finder det pænt, og det giver ikke blandt de fleste unge, efter hvad jeg ved, nogen positiv status ... tværtimod, de udstiller sig selv og kan ikke se de bliver til "nar" og grines af .. at de opfattes som dumme og billige, jeg synes faktisk det er trist ... men de ser jo fx at nogle af de typer senere er blevet til Forsidefruer, har fået et liv på det Paradise kendte ansigt osv ...de tænker næppe til hvordan livet ser ud når de bliver 40, 50 osv og det hele hænger ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#105   5. jan Casterne på alt realityTV går efter nogle helt bestemte typer - om det er Paradise Hotel eller Bagedysten, same same - omend forskellige typer de forskellige programmer efterlyser smiley Jeg tror fx ikke at kvindernes bryster spiller en rolle i Bagedysten smiley

• #106   5. jan Snart sænker roen sig i Præstegården.
    Feriehund nr 5 bliver hentet om en times tid.

Mellem jul og nytår var 8 hunde på matriklen.

Som kirkesangeren sagde i dag: det bliver jo næsten tomt hjemme hos jer!

Vi nyder alle de vovser der kommer her, men vi nyder også når de er så søde, at tage hjem igen.

Og glæder os over, at deres ejere betaler lidt for det, så der er råd til sundhedsundersøgelser mv uden vi selv skal lægge (alt for meget) ud.
    1.5 år uden nogen hvalpe kan mærkes i en hobbykennel..

• #107   5. jan #106 du er godt klar over, at passer du mere en 3 hunde af gangen, så skal du godkendes af fødevarestyrelsen ikke??

• #108   5. jan Det der med DCH er en hel ny verden for mig.
    Jeg har opdaget, at der er et VÆLD af rally-konkurrencer i mit lokalområde her i første halvår, men hvordan filan melder man sig til?
    Jeg kender jo kun Hundeweb til "den slags" smiley

• #109   5. jan Karina, du skal være medlem af en DcH lokalforening, som laver en startbog til dig. Samtidig får du en profil på Klubmodul, og kan ad den vej tilmelde via tilmedingssiden.

De fleste klubber har krav om, at man faktisk er rigtigt medlem, og at foreningen kender fører og alle dennes hunde, da foreningen indestår for at både hund og fører kan finde ud af at opføre sig ordentligt smiley

• #110   5. jan Bodil - gælder det uanset antal dage vi passer?

Der er som regel ikke det antal hunde ad gangen smiley
    Det er i dagene omkring nytår, at vi passer flere end 3. Så måske 5 døgn om året.

Jeg kunne finde lidt på nettet - der står vi kan passe 3 hunde ad gangen, det er hund nr 4 som er udslagsgivende for at være "hundepension".

Så må vi jo ændre vores regler for pasning, hvis der ikke er et minimum antal af dage om året.

• #111   5. jan Ja det er uanset hvor længe eller hvor tit, når du bare en gang passer mere en 3 hunde så skal du være godkendt, det er nok ikke så smart at skrive at man har mere en 3:) jeg er faktisk blevet anmeldt en gang, oveni købet af en herinde fra;)
    Derfor har jeg kun 3 af gangen nu;) hvis hundene ikke overnatter gælder reglen ikke;) så dagpleje hunde må du gerne have flere af:)

• #112   5. jan @ Jaric ... tillykke med din on and off dagpleje smiley

Ellers minder dit skrive om det jeg ofte tænker med børnebørnene smiley

@ Bodil, gælder det også hvis man passer venner, families hunde samtidig, og uden nogen økonomi indblandet ...

• #113   5. jan I teorien gælder det alle hunde du passer.

• #114   5. jan Tak Bodil smiley

Så må nytår 2025 være først til mølle smiley

Vi er tidligere anmeldt anonymt til SKAT, de skrev til os men kom ikke ud og tjekkede.

Vi skal ikke starte reel hundepension, det må være rigeligt med vores fuldtidsjobs og bijob OG kennel smiley

• #115   5. jan #99 Skrighunden ... ved du eller andre herinde om der er en af de skabeloner til fremtidsfuldmagt der ligger på nettet der er bedre end de andre, nu har vi bedt børnene kommer hjem og lave en sammen med os for os hver ..

• #116   5. jan Hanne, prøv at kigge her;

https://familieretshuset.dk/fremtidsfuldmagt/fremtidsfuldmagt

• #117   5. jan Bare-mig

Jeg forestiller mig, at han har en masse legetøj liggende, så han kan være sådan "nå, hvis du stikker af med min Barbie, så har jeg bare min Kermit istedet for" smiley

Du skal fjerne alle tingene - når jeg skriver "alle" er det inklusiv din søn og din mand smiley

Så bruger du én ting - og kun en.
    Sæt evt en snor i den her ting, for du skal kunne "gøre den levende" for ham, og det er bare nemmere med en lille snor, i særdeleshed, fordi han er en lille hund.

Så "er det bare" at gøre denne her ting interessant for ham, og her er det altså svært lige at beskrive hvordan DET lige skal gøres, når jeg ikke ser hunden - men nøgleordet er at lade være med at tigge ham om at tage den.
    Når man laver de her "0-stuer" (ord fra psyk, men det er faktisk også OK at bruge her), så har han ikke så mange valg, for alt er mere eller mindre kedeligt - undtagen altså den der ting, DU har.

Og det "svære" i det her er, at du IKKE skal gå amok af glæde, når han endelig tager den. -du skal huske, at legen er for HANS, ikke din skyld (altså det er det jo ikke rigtigt, men det er det du skal få ham til at tro) smiley

Mao, når han sådan begynder at kigge lidt på denne her ting - så hiver du den væk fra ham (altså ikke væk-væk, men bare afsted, når han begynder at vise interesse og evt forsøger at bide i den) - små ryk, hurtige ryk i snoren, så tingen ligesom "hopper" henover gulvet.

Og - det her er nogenlunde umuligt at fortælle dig -når han VIRKELIG gider tingen, altså når DU føler at NU !!! - vil han virkelig gerne ha fat i den ting, så lader du ham få den, men altså ikke "her Fido, her er den" - men ved at du midt i et ryk i snoren, når hunden er efter den, lader ham fange den .. og SÅ er der eddermame FEST !!!!!

Men !!! Bliv ved med at have fat i snoren, for når han smider den - og det gør han - så er den VÆK !!!!!
    Og så blev verden med et en masse gange mere kedelig for ham ... men DU har nøglen til at det hele bliver sjovt igen, ikke ham !

Det er naturligvis ikke meningen, at du og han skal være alene 24/7 smiley
    Men i "indlærings"fasen er du nødt til at fjerne ting / personer, som han kan bruge til selv-belønning.

Gir det mening ???

• #118   5. jan puha Skrighunden ... havde ellers tænkt det skulle der tjek på når man googler lyder det ikke så omstændeligt ...

• #119   5. jan Det er slet ikke omstændigt, Hanne.

• #120   5. jan nu har jeg ikke læst op på hvad det koster via familieretshuset, men man kan få den lavet for 175 kr, og der står ikke man skal møde for en notar, det skal man med den via tinglysningen ... men har ikke kørt den igennem som ligger til 175, stoppede da vi kom til nem-id delen så kan det jo være den også ryger til tinglysningen ... må finde ud af noget mere ..

det er denne vi har kigget på :

https://dokument24.dk/fremtidsfuldmagt/skabelon?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA-Oi7BhA1EiwA2rIu26J61Pb5-8H1TzHvEOiOzQzfpIK-FRjCNmn6uisNyyx4TW8ALr891xoCckoQAvD_BwE

• #121   6. jan Min mand arbejder i Silkeborg og skulle møde kl 6. Han valgte at blive hjemme, det er jeg glad for. Vi har fået meget sne her i Randers og nu regner det

• #122   6. jan Så har jeg tilmeldt de to første B-konkurrencer i år i kredsen 6 og 13 april smiley
    Var til træning efter julepausen i lørdags smiley Først træning med Penny; fokus på fremadsendelse og FVF. Jeg har nørdet lidt FVF i juleferien med Penny og hun gik simpelthen så godt til træningen smiley
    Så havde jeg mit B-hold sammen med min aspirant. Et lidt blandet hold, men nogle der har været i B i et par år, men som ikke rigtigt har fokus på at gå i konkurrencer, et par stykker som har været i B i et års tid og som gerne vil ud og starte i år og 3 ny-oprykkere fra C-klassen. Et fint hold. Nogle var vist lidt overraskede over at vi ikke skulle træne hele øvelser og at vi ikke trænede hele programmet igennem smiley Men det kommer de til at vænne sig til smiley
    Sluttede dagen af med at have familiehundehold som fik lavet både lidt stuedressur og lidt rally. Vi er 4 trænere der har familiehundeholdet på skift i år så vi kan skal have 2 hold en gang om måneden. Vi mistede desværre begge vores familiehundetrænere her ved årsskiftet, så noget måtte vi finde på. Ikke helt optimalt, men mon ikke det nok skal komme til at gå.
    Og så har jeg desværre fået lavet et eller andet med mit knæ i sidste uge. Det var ellers blevet rigtig godt og stort set smertefrit med træning. Nu er det desværre sat lidt tilbage og megaømt igen smiley Overvejer seriøst at ringe og bestille tid til en blokade igen.

• #123   6. jan I weekenden står den på international katteudstilling i Søften, hvis nogen er interesseret. Vi har hele 4 tilmeldte katte lørdag, da der er dommereksamen. Dommereksamen kræver mindst 35 katte i den kategori. Jeg har benyttet mit gavekort og fået en ekstra gratis med pga eksamen, så jeg har kun betalt for halvdelen. smiley

Det bliver en travl dag. smiley

• #124   6. jan Pøj pøj Susanne og god weekend

• #125   6. jan Anne, jeg er medlem af den lokale DCH (hyggetræner både agility og rally) og jeg har også et klubmodul-login.
    Jeg synes bare ikke, jeg kan finde noget som helst derinde omkring tilmelding til andet end vores egen afdelings arrangementer smiley

• #126   6. jan Prøv inde fra https://dch-danmark.dk/ny--dch-danmark. Her er en box med tilmelding nederst på siden. Den plejer også at være på lokalforeningernes hjemmeside, men der er nogle klubber der ikke bruger klubmodul i fuldt omfang og så kan det jo være at det mangler smiley

• #127   6. jan Jeg prøver - tak smiley

UPDATE - DET VIRKER smiley

• #128   6. jan Mange tak Anni. smiley

• #129   6. jan Jeg har givet fortabt, og har nu bestilt endnu en regnjakke til Ellie smiley

På dage som i dag hvor det regner konstant, når hendes regnjakke ikke at blive tør imellem turene. Det eneste jeg ærgrer mig over er, at man ikke kan få den gule fra Hurtta i en størrelse rigtig hund smiley Jeg ville have elsket hvis mine hunde begge havde gule regnjakker på smiley

Og ja, jeg kunne bare tørre hende, og nej, hun har ikke BRUG for en regnjakke. Men jeg elsker hvor meget mindre mudder hun slæber med ind, og hun er totalt ligeglad med at få dækken på smiley

• #130   6. jan Jeg har ryddet op i mine skabe, og fandt Ellies spøgelseskostume, som jeg opgav at få taget billeder med til halloween. Men nu prøvede vi igen, og SE lige et faaaaaaarligt spøgelse smiley

profilbillede
  • #131   6. jan Booooooooooo smiley

profilbillede
  • #132   6. jan Min mand er ikke begejstret for Balders vinterdækken. Med det på tager han laaang tid om at ville hjem, når vejret er dårligt. smiley

• #133   6. jan Hallo dame- du lovede godbid

profilbillede
  • #134   7. jan Rigtig tråd smiley

Men Gud man griner meget med en hvalp. Og hvalpens jubiiii-udtryk

profilbillede
  • #135   7. jan Min møgkat. Han er billigt til salg indimellem. Han er en rigtig teen. smiley

profilbillede
  • #136   7. jan Anne !!

Du delte for noget tid siden et link til et par bukser- og jeg kan ikke finde det igen.
    Mener det var Engelson men er ikke sikker- kan du hjælpe?

• #137   7. jan Martine - jeg er ret sikker på, at det var model Krogsered fra Engelsons, for jeg bestilte dem samtidig smiley
    Umiddelbart kan det godt se ud til, at vi kunne købe dem så billigt, fordi modellen skulle udgå, for jeg kan ikke finde dem derinde nu.

• #138   7. jan Tak Karina.

Jeg skal have mig et par lidt tykkere, men leder videre så smiley

• #139   7. jan Dem her?

https://www.engelsons.se/artikel/termobyxa-asarna-dam

Eeeeeeeeelsker dem!!!! Har aldrig helt forstået hvorfor skibukser skal have smæk på, og svenskerne er åbenbart enige smiley De er bløde, lette og varme smiley

• #140   7. jan De ser lækre ud, men det er ikke helt det jeg søger.
    Det er nok mere en "overgangsbusk" smiley - jeg er ude efter - men jeg kigger mig lidt omkring.
    Tak smiley

• #141   7. jan Der ligger et pizzeria herude i min lille flække, og jeg spurgte for nogle år siden, om de kunne lave bare pomfritter glutenfri (i egen friture), men det kunne de ikke. Så lukkede de i nogle måneder i sommer, renoverede biksen og åbnede under nyt navn. Jeg har selvsagt ikke været der.

Men så besøgte jeg en veninde som viste mig deres menukort, og de har sgu glutenfri pizza smiley Så jeg bestilte én i sidste uge, og den var GOD!!!! Ejer fortæller mig så, at han er blevet oplært af sin kammerat, som har en glutenfri bistro i Århus, som er verdenskendt i Danmark smiley Jeg var HELT tryg ved håndteringen, og havde ingen reaktion efter jeg havde spist pizzaen. Så i dag har jeg lige testet det igen smiley

Det er officielt et skråplan, men jeg trøster mig med, at jeg har haft en periode på omkring 10 år, hvor jeg måske har spist pizza 2 gange om året, så jeg har jo noget der skal indhentes smiley

• #142   7. jan @ Martine ...... en hvad for en BUSK smiley smiley smiley smiley

• #143   7. jan Buks for pokker smiley smiley

• #144   7. jan Martine, prøv at kigge på dem her så

https://www.engelsons.se/artikel/fritidsbyxa-helags-fodrad-dam - dem kender jeg flere, der er glade for. De er lidt små i størrelsen, så mål op imod et par bukser du har. Jeg har et par, men de fungerer ikke til min kropsform. Du har smalle lår, så tror de vil sidde fint på dig smiley

Jeg ville have bestilt dem her sidst, men de var udsolgt: https://www.engelsons.se/artikel/fritidsbyxa-hakkas-fodrad-dam

Selv tuller jeg rundt i Pinewood Caribou Extreme - elsker dem!!! Lækkert, blødt for, stretch på bagsiden og gode lommer. Og så er de til at finde for penge smiley

• #145   8. jan Tak Anne - tjekker dem lige ud smiley

• #146   8. jan Åh ja - de der forede Helags har jeg også. De er ret fede!
    Men det lyder Pinewood Caribou Extreme altså også til at være - så hvis nogen finder dem til en god pris her på januarudsalg, så sig endelig til!

Og så til noget helt andet.
    Jeg fik sgu begyndt til "New Line Dance" i går aftes.
    Det er virkelig længe siden, jeg sidst har brugt tid og penge på at "gå til noget", der ikke involverede hund!
    Det var svært, hårdt - og pissesjovt.
    Kan nærmest ikke huske, hvornår jeg sidst har grinet så meget (primært af mig selv) smiley

• #147   8. jan Bare-mig

Nu er det ikke fordi jeg forventede en bronzefigur i helstørrelse af mig, placeret i din indkørsel, en serie t-shirts med "Martine er fantastisk" eller et supplement til dieseludgifterne .. men ...

Jeg brugte lidt tid på at tænke OG skrive ned i forbindelse med dit spørgsmål "hvordan giver man den mere værdi" ... så et eller andet sted havde det været fedt med et "tak" smiley

• #148   8. jan Ej undskyld! Jeg havde overset dit svar i den nu lange tråd smiley tusind tak, vil prøve at se om det har en virkning på kræet

• #149   8. jan Tak - jeg undrede mig også lidt smiley
    Pøj pøj med det hele smiley

• #150   8. jan C-træning for en uges tid siden.
    Min fig - Brian, som også er min kæreste - informerer, at Esh ikke går "ordentligt" i ærmet. Vi stopper, jeg tager Esh ud.

To dage senere - samme resultat. Dog med den forskel, at jeg ikke kan se det selv denne her gang, og egentlig synes at Esh gør det fint.
    Nej! siger Brian - det gør han ikke.
    Jeg når at tænke "jaja, han bliver jo aldrig en Iroc, en Moon, en Cliff .. men SÅ dårlig er han vel heller ikke .." - og er sådan lidt halvirriteret over, at vi stopper igen.

Idag hos K9 performance : Der er stivhed i nakke, kæbe, lænd !!!!

Igen-igen havde B ret - og igen-igen er jeg glad for, at jeg har en fig, der er så opmærksom på HUNDEN !!! - og ikke bare kører på.
    Så nu er der dømt 4 dages "ingen C, ingen vilde trækkelege, ingen kødben" - og kontrol om 14 dage.
    Alle skulle ha en Brian smiley

profilbillede
  • #151   8. jan Dommen blev 1 år og 3 måneder. De 3 i fængsel, det ene år betinget .. jeg hørte tidligere at straffen kunne være alt fra, ja frifindelse til 6 års fængsel ..

https://www.tv2ostjylland.dk/randers/kan-man-blive-domt-for-kunstigt-fremstillet-porno

hvad mener I .... Børns Vilkår har ønsket en straf der viser at det er ulovligt, hørte nogle efterforskere sige at det er svært imellem et sådan materiale at vide hvad der er reelt overgreb, eller hvad der er computergenereret .... at ægte overgreb nemt kan gemmes sig blandt det AI skabte ...

På den ene side, ja ingen krænkes/ødelægges .... på den anden side hvor mange flere fristes til sidst til at få lyst til at prøve det i den virkelige verden ..

Jeg synes dommen skulle have været hårdere ... men om ikke andet så synes jeg hvis det sker igen så skal maksimum straf udmåles ... det skal klart signaleres at alt hvad der kan give grobund for pædofili på alle måde skal lukkes ned ..

• #152   8. jan Martine jeg har tilladt mig at stjæle dit trick til Menja smiley fantastisk god forklaring! Men der går noget tid inden jeg får det lært... ligenu er vi mest i kategorien hvor vi leder efter hvilket legetøj der skal være "the one"

• #153   9. jan " linge ch titler osv det kun i Danmark man synes det mange penge
    De hunde jeg har er er fra 7k til 30k usd
    Og en på vej til 40k usd
    Enten vil man ha en lada eller en macedes
    Pris og kvalitet hænger som rel sammen også i bully verden"

Denne kunne også fint ligge i sprogtråden. Jeg er helt WTF over at man kan tage så mange penge for en American bully.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#154   9. jan Så den person, der ikke kan stave, har snart tre hunde i huset til en samlet værdi af cirka 560.000 kr? Hmmmm. Det må jeg erkende, at jeg simpelthen ikke tror på - EN hund alene til 290.000 kr smiley

• #155   9. jan Det kan sagtens være løgn og latin. Og som bonusinfo har han pt et kuld hvalpe på 9 stk. Gad vide hvor man hundrede tusind han synes de er værd...?

• #156   9. jan Jeg var lige i Præstø og handle ind - en mand kom gående med en sort og hvid spidshund -som da den fik øje på mig, trak direkte hen i min retning og logrede og ville hilse smiley Kæft, hun var sød - "ja, hun vil så gerne hilse og bliver så glad, når der er nogen der vil" sagde ejeren.
    Et "god dag" og smil blev udvekslet inden jeg gik videre, i lidt bedre humør end før jeg mødte dem.

Nogen gange skal der så lidt til smiley

• #157   9. jan @154 og 155: Nej, det virker som ikke helt realistiske priser. Det er vel heller ikke relevant at debatere priser i USD når det handler om danske hunde smiley
    Men hey hvis nogen vil give flere hundrede tusinder for en hund med garanti for skavanker så dem om det. Pris og kvalitet hænger netop ikke sammen i 'bully-verdenen'. I hvertfald ikke det som mange andre af os forstår som kvalitet smiley

• #158   9. jan Martine, sådan en hund er Dorit, og 99% af de folk hun møder, tager sig tid til at snakke med hende, og de bliver alle elsket højt af Dorit smiley

Jeg elsker at se folks reaktioner på hende smiley Og ingen er nogensinde i tvivl om, at Dorit elsker når folk vil hilse! Og er det folk hun har hilst på tidligere, opfører hun sig som om det er hendes bedste ven, som hun ikke har set i flere år smiley

• #159   9. jan Er simpelthen blevet spurgt af en kollega i dag om, hvordan jeg bærer mig ad med altid at være så elegant.
    DET er jeg sgu godt nok aldrig blevet kaldt før !!! smiley smiley smiley smiley
    Og det afslører tydeligt, at det er én jeg slet ikke kender nok til, at vi er venner på FB, hvor jeg nærmest konsekvent kun optræder i hundetøj, der er ALT andet end elegant smiley

• #160   9. jan Martine, sådan en hund er Dorit, og 99% af de folk hun møder, tager sig tid til at snakke med hende, og de bliver alle elsket højt af Dorit

Jeg må møde Dorit smiley

• #161   9. jan Clinton elsker også at hilse på folk vi møder smiley Penny er 'Hej. Nå, men jeg skal videre' smiley

• #162   9. jan jeg elsker hunde der gider hilse og som må .... det kan redde min dag ...

på de få ferier hvor vi ikke har hund med, så ser jeg altid efter hilde muligheder .

• #163   9. jan 157: Når man spørger ind til hvorfor kvaliteten af pågældende hund/ kuld åbenbart er så fantastisk højt, så får man ikke noget konkret advide.
    Det er som at se "Kejserens ny klæder" udspille sig IRL.
    Det er virkelig sært.

• #164   9. jan Ih altså - nu bliver jeg for nysgerrig. Hvad er det for et kuld I taler om, der åbenbart er deres vægt værd i (mindst) diamanter?

• #165   9. jan Jeg må møde Dorit

Og hun vil elske dig højt og inderligt smiley Men hvis du har en malle med, vil hun dræbe den, og hun er HELT overbevist om at det overhovedet ikke bliver et problem at splitte sådan én ad smiley

• #166   9. jan Jeg vil også møde Dorit! smiley

• #167   9. jan Der er nok til at dele ud til alle smiley

• #168   9. jan 164 : Det er et kuld american bully hvalpe som geniet , der ikke kan stave har lavet.

• #169   9. jan Jeg er også vild efter at møde Dorit! Du må holde et Meet'nGreet smiley

Ville faktisk også super gerne møde en malle - har ingen ide om hvordan de er irl

• #170   9. jan Audiens, Ida, AUDIENS smiley

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

#171   9. jan 36kg lækker hanhund - som bliver 12mdr lige om et par dage.
    Idag godkendt - og nu indkøbt som tjenestehund. Næste skridt er så hans prøve for at blive operativ smiley

profilbillede
  • #172   9. jan Nå ja selvfølgelig er det jo en audiens smiley

• #173   10. jan man kan på en eller anden måde godt se Dorit som Queen Elisabeth ...

• #174   10. jan Så meget tror jeg aldrig jeg har kedet mig ...

Sidder og drikker mit krus morgente og surfer lidt rundt på nettet - sletter ligegyldige mails og læser de vigtige.
    Der var kommet en fra Dyrekassen og jeg gik ind og tjekkede policerne på hundene .. og wauw !!!!

Esh´s livsforsikring ophæves når han fylder 7 år.
    Czhaps kører til han bliver 10.

Viderelæsning afslørede, at der skam er forskel på, hvorlænge de her livsforsikringer dækker.

Belgisk Griffon, Bichon Havanais, Border Terrier,
    Cairn Terrier, Chihuahua, Chinese Crested, Coton
    de Tuléar, Dansk/svensk Gårdhund, Dværg
    Schnauzer, Foxterrier, Islandsk Fårehund, Jack
    Russel Terrier, Cavalier King Charles Spaniel,
    Lhasa Apso, Mops, Norsk Buhund, Norwich
    Terrier, Papillon, Pomeranien, Puddel (dværg
    og mellem), Shih Tzu, Skotsk Terrier, Tibetansk
    Terrier, West Highland White Terrier, Yorkshire
    Terrier, Malteser, Bichon Frisé, Shiba Inu.

- ophører ved deres fyldte 12. år.

Airedale Terrier, Berner Sennen, Broholmer, Dogue
    de Bordeaux, Engelsk Bulldog, Grand Danois,
    Irsk Ulvehund, Landseer, Leonberger, Mastiffer,
    Newfoundland, Pyrenéer, Sankt Bernhard

- ophører ved deres fyldte 8. år

Alle andre racer ophører dækningen når de fylder 10 - mao, der var fejl i Esh´ s police.

Jeg har seriøst ALDRIG været så grundig når jeg læser den slags, så er helt stolt af mig selv lige nu smiley smiley smiley

- og så undrer jeg mig alligevel lidt .. hvordan kan det mon være, at en Cairn og en Whestie er dækket til de bliver 12 - og en Australsk Terrier, kun til den er 10 smiley

• #175   10. jan Jeg har lige tabt min telefon, med mit kort, ned i et af vores understøbningshuller, som er fyldt med vand.... +2 meter dybt...

Fuck hvor er jeg træt af mig selv, og ked af det! smiley
    Joakim er gået i gang med at dræne hullet for at se om vi kan finde den, men puh.. telefonen har jo nok ikke lige overlevet det tror jeg...

• #176   10. jan "- og så undrer jeg mig alligevel lidt .. hvordan kan det mon være, at en Cairn og en Whestie er dækket til de bliver 12 - og en Australsk Terrier, kun til den er 10 " Jeg vil tro at det har noget med deres statistikker over hvilke racer der lever hvor længe og hvor mange penge de udbetaler pr race at gøre smiley Australsk Terrier (på samme måde som Irsk Terrier) ryger formegentlig i gruppen af racer hvor antallet er for lille til at statistikken kan sige noget sikkert (statistisk signifikant). Så ryger den i 'restgruppen' hvor man bare kigger på et bredt gennemsnit fordelt på alle racer. Uanset at det er en race, der ikke rigtigt lider af diverse skavanker og oftest bliver temmelig gammel.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#177   10. jan Som om du ikke har rigeligt at slås med, Liva smiley

Eurasieren er nok også for lille en race til, at det har nogen betydning, hvor længe hundene rent faktisk lever sådan gennemsnitligt. Den er ikke nævnt og ryger dermed i gruppe "ti år".

• #178   10. jan I må også heller få et billede af Flora smiley som er flyttet ind smiley

profilbillede
  • #179   10. jan Tja Isabelle - lige den her, tænker jeg kunne ske for de fleste, men jeg skal da være ærlig og sige der lige kom sådan en "hvorfor skulle det lige ske for mig?!" Tanke. Klodsethed længe leve smiley

Er nået til at vi får hullet drænet, og så ser vi hvad der sker. In worst case, er det jo "bare" telefonen som skal skiftes smiley Hvis bare jeg kan få mit hævekort og mit simkort tilbage, så vil jeg være lykkelig. Meeen.. over en time i sådan noget iskoldt vand, jeg tænker ikke den overlever.. men mirakler er jo set før smiley

• #180   10. jan Nåååårh hvor er hun sød, Inge smiley tillykke med hende. Dværgpuddel?

• #181   10. jan Æv Liva smiley

• #182   10. jan Tillykke Inge - hun er da møgkær smiley

• #183   10. jan Tak Martine og Bare mig smiley
    Hun er en Toypuddel

• #184   10. jan Liva - Jeg håber det løser sig og at telefonen er mere robust, end du tror

Inge - Hun ser dejlig ud smiley

• #185   10. jan Tak for jer smiley

Det er heldigvis lykkes at fiske telefonen op. Godt halvanden time i det iskolde vand.. Den virkede fint - havde ikke engang mistet 10% strøm smiley Jeg har skyndt mig at slukke den og ligge den i ris - så håbet er der stadig smiley

Mit hævekort har jeg siddet og fisket efter i mudderet - og det lykkes også. Så måske jeg alligevel er heldig og komme igennem mit uheld uden problemer!

Inge, hvor er hun sød smiley Hvor stor bliver sådan én?

• #186   10. jan @ Liva måske det er et tegn på at 25 bliver et år hvor ting løser sig og ikke ser så sorte ud som man først tror . smiley smiley smiley smiley smiley

@ Inge er hun fra Dyreværnet ? synes jeg så hende der

• #187   10. jan Inge, stort tillykke med hende.
    Hvor er hun bare kær. smiley

• #188   10. jan De bliver så gode venner smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#189   10. jan Hun ser da helt vidunderlig ud, Inge smiley

• #190   10. jan Tusind tak Kirsten, Liva, Hanne, Anni og Isabelle smiley
    Hun er italiener smiley

profilbillede
  • #191   10. jan Og selvfølgelig også jer alle sammen smiley

• #192   10. jan Ihh tillykke med hende Inge. Hvor er hun fin smiley

• #193   11. jan Jeg elsker weekender. Jeg tror vi er lidt kedelige hvis man ser os udefra. Vi bestræber os på bare at slappe af og bare være sammen i weekender. Indimellem skal vi noget men jeg gider sjældent lave store aftaler, andet end legeaftaler for hund eller barn.
    I dag tager vi ud og er i skoven et par timer og går en god tur hvor vi mødes med en hunde-legekammerat. I morgen hundetræning

• #194   11. jan Louise tak smiley
    Liva- jeg tror hun kommer til at veje 3-5 kg.
    Hun skulle jo gerne blive en flymodel smiley

• #195   11. jan Jeg blev blitzet for nogle uger siden, og nu har jeg lige modtaget en hilsen fra Rigspolitiet på 1.200 kr. Jeg er målt til mindst 58 km/t, og skal vist bare være glad for at de ikke kan se på målingen, at jeg var ved at overhale en anden bil indenom smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#196   11. jan Ups, Anne - og tillykke med den lille bøde smiley

I dag blæser det så voldsomt ved vandet, at Vilmas legekammerats menneske og jeg opgav strandstien og smuttede i skoven. Jeg kunne dårligt få min bildør op, fordi blæsten masede den i smiley
    Men der er flotte bølger, og Vilma er vild med blæst smiley

profilbillede
  • #197   11. jan Jeg har fået 3 bøder i de 25 år jeg har haft kørekort, og hver gang har jeg følt mig heldig over at det ikke blev dyrere smiley

• #198   11. jan Jeg har endnu ikke fået en eneste bøde i de næsten 34 år, jeg har haft kørekort. smiley

• #199   11. jan sidder og summer over 2 ting ..

Så det med brandene i Californien, og så taltes der om at mange ikke er forsikrede, eller nogen af dem der så er får svært ved at få erstatninger ... nå men så talte man om at mange nok alligevel ville bygge der igen fordi det er SÅ attraktivt .. det bliver jo så dem der har råd ... men til danske forhold så tænker jeg, fx mht oversvømmelser er det så ikke ok at hvis man har mistet og det hele er ødelagt, bolig, eller sommerhus, at man får dækket den første gang af forsikring/stormflod, men hvis man stadig VIL bygge på risiko steder så er det for egen regning ?

Anden sag der tumler... indenfor få dage er der hhv i København og nu i Aarhus fundet omkomne mænd der er gået hjemmefra og om hvem der fortælles de er demente ...
    Jeg vil ved gud ikke bo alene hvis jeg bliver dement og ikke kan forventes i enhver situation at kunne tage vare på mig selv ... hvorfor bor så dårligt stillede alene, er det ene og alene fordi de modsætter sig plejehjem, eller er det også lidt nemt for samfundet ikke at presse dem lidt til der hvor der er lidt mere opsyn ... ved godt der også er gået folk fra plejehjem, men så er der GPS osv ... jeg synes det er skræmmende, og tænker hvad de stakler har følt til sidst af forvirring, angst, sult, kulde ...

næe det bliver faktisk 3 ting, ham der har overfust Jakob Ellemann, efter sigende skulle han have haft ytringer om at danske politikkere burde tage islam til sig, og at Grundloven skulle skrottes ..... hvorfor helvede er den slags mennesker her i et demokrati med rettigheder for kvinder og minoriteter .... der er ingen Bliv Her tvang ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#200   11. jan Forsikringsselskaberne kan jo selv bestemme, om de vil forsikre de nye huse, der bygges på udsatte grunde.
    Jeg tænker så på, at de stakkels mennesker kan hænge på en grund, de ikke tør bygge på og ikke kan sælge.

Der er ikke plejehjemspladser til alle demente - ulykkeligvis. Nogle ønsker nok heller ikke selv at komme på plejehjem, men hele gruppen er frygtelig udsatte smiley

• #201   11. jan jeg tænker at de der har købt/bygget i god tro, inden man er blevet så vidende som nu skal kompenseres ... og jeg forsikringsselskaberne kan selv vælge, men de tiltag man evt ønsker fra off. side, eller erstatninger hvad der nu er der koster fra vores skattekroner, det skal man ikke kunne regne med hvis man køber/bygger i definerede risikoområder ...

Jeg ved godt der ikke er nok special pladser, men det er nu en gang sådan at erklæres man til at have behov, så skal der tilbydes en plads indenfor tror det er 2 måneder klar til indflytning igen indenfor en tidsramme, så de demente kommer jo i stor stil på alm plejehjem ... igen tænker jeg netop om netop pladsproblematikken gør man ikke presser lidt fordi det er så nemt ...
    Jeg er glad for vi har besluttet at lave fremtidsfuldmagt, vores børn er kaldt hjem således at de skrives på til at tage beslutninger for den af os der ikke kan uanset om den anden er i live eller det er den sidste af os ... min mand og jeg er enige om at bliver den ene af os så fysisk eller psykisk plejekrævende så vil vi ikke så stor en byrde for den anden så den bruger de sidste kræfter i livet på det .. at så får børnene af vide og fuldmagt til at sende den trængende på plejehjem såfremt der kan visiteres til det, og måske vil man ikke skrive under til den tid, det har min veninde lige døjet med med hendes mand, så ved børnene at det er noget vi har lovet hinanden.. min mormor blev dement, og min mands bror er lige erklæret dement ..

• #202   11. jan hanne, min mor har lige mistet sin mand, har alzheimers og vil ikke på plejehjem. min bror skal vente 10 måneder på at blive værge for hende og indtil da, kan hun ikke komme afsted. Er nu sendt på aflastning, så eneste mulighed er at de beholder hende så længe. Det er ofte noget rod med demente. smiley

• #203   11. jan @ Mette, jep det samme skete for min veninde, hun måtte igennem familieretshuset for at få myndighed over manden mht plejehjem, han ville ikke skrive under, så han rendte rundt, vækkede hende om natten, sked i bukserne, kunne ikke finde op og ned på tingene, han endte med at skrive under efter mange måneder, hun har så vidt jeg ved endnu ikke fået myndighed, han har ihvertfald en konto med nogle penge hun ikke kan røre, dog betales hans plejehjems udgifter derfra for hun har ikke ret mange penge ... men netop for at undgå det rod for den der evt ikke er syg, så skal vores børn have fuldmagt til at tage hensyn til den der ikke er dement (nu ved man jo slet ikke om det bliver aktuelt) og få den demente på plejehjem ..
    jeg vil ikke skifte lorttøj på min mand, og vil finde det aldeles ydmygende at han skal gøre det på mig, især når vi jo begge er gamle og til den tid nok har få gode år tilbage, hvis nogen, så skal de ikke bruges på den måde .. samtidig vil den der evt er "rask" få mere overskud til at besøge og være noget for den demente når ikke der går udslidende hverdag i den ...

Håber der kommer en snarlig og god løsning for din mor, demente bliver også bare mere forvirrede af at flytte rundt så det er faktisk uartigt at hun skal over en aflastning først, i værste fald hjem og i aflastning osv til der kommer en reel plads et sted ..

• #204   12. jan Jeg har et lille stykke græs ude foran huset, sådan cirka 70 kvm. Det støder op til min indkørsel på den ene side, min hæk på den anden side og de sidste to sider støder op til grusvej og vej. Der står nogle gamle hegnspæle ud mod grusvejen.

Jeg har flere gange oplevet at Ellie er gået ud af døren og gået ud i fuld flex, og så er hun rendt ind i en hund, der er blevet luftet på græsset. Og så er det åbenbart dér man går hen for at lade sin hund skide, uden nødvendigvis at samle op smiley

Så nu har jeg købt sådan noget rullehegn med hasseltræ, så jeg kan hegne det meste ind, og lade to åbninger stå, så jeg selv kan gå langs hækken med hundene, når vi skal på tur. Jeg er spændt på om folk kan forstå, at de så gerne må holde sig væk smiley

• #205   12. jan Jeg elsker at bo sammen med Ellie smiley Hun er SÅ begejstret for alt, og hver dag er den bedste dag i hendes liv smiley

I dag har vi trænet eftersøgning i den smukkeste skov, som bare bliver 1000 gange smukkere af frost, sol og blå himmel. Skoven grænset op til et stort område med lyng, som bare står og glimter af frostkrystaller og ligner noget fra et eventyr smiley

• #206   12. jan Det er dejligt at have fødselsdag i solskinsvejr. smiley

• #207   12. jan Jeg eeelsker at gå til hundetræning, bare at komme ud og lave noget med sin hund og at han bare er dygtig smiley Og så ævler man jo hund og er sammen med andre der gider ævle hund smiley
    Og ja, skønt vejr! Barnet er sygt så vi ligger nu indenfor på langs og ser film, æder chips og drikker en masse cola.

• #208   12. jan Tillykke med fødselsdagen Susanne. smiley

• #209   12. jan Mange tak Anni. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#210   12. jan Tillykke med fødselsdagen, Susanne - og tak for vejret smiley

• #211   12. jan Velbekomme Isabelle og tak. smiley

• #212   12. jan Tillykke med fødselsdagen, og ja tak fik endelig gået den første lange tur i smukt vejr i det nye år ....

• #213   12. jan Jeg ønsker også mange gange tillykke Susanne og takker for vejret, det har været en herlig dag udenfor smiley

• #214   12. jan Mange tak Hanne og Obster. smiley

Jeg har opholdt mig mest inde dog, da jeg er ret kvæstet i dag. Men jeg fik da min søn og hundepasser kørt hjem igen. smiley

• #215   12. jan Tillykke med fødselsdagen, Susanne, og tak for dejligt vejr smiley

• #216   12. jan Tillykke Susanne smiley

• #217   12. jan Mange tak Linda og Louise. smiley

• #218   12. jan Lille Menja møgunge fra vores gåtur i dag. smiley

Vi har en lille sø tæt på vores hus og vores daglige gåtur. Den bruger jeg som god træning til de dage hvor der er lidt ekstra energi. Der er godt med græsarealer til Menja, mens der er indlagt en god grussti. Så jeg kan gå "længere", men uden at komme længere væk fra hjem. Vi elsker det!

Menja møgunge kunne sagtens gå 10 km.. men hun er lige så lykkelig over de 1,5(!!!)km vi har gået i dag - uanset hvor langsomt det går smiley smiley smiley smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#219   12. jan Hvor er hun SØD smiley

• #220   12. jan Når man er på Fri Ved Fod-kursus hos én af landsholdsstjernerne - så må man altså godt blive vanvittigt stolt over kommentaren "Flot - de vendinger der, kan jeg ikke udsætte det mindste på".
    At vi så har fået lektier for om alt muligt andet, inden det opfølgende kursus, er jo en biting smiley smiley smiley

• #221   12. jan Fedt, Karina, sådan en kommentar kan man leve højt på længe smiley

• #222   12. jan Hvor skulle man oversætte Jytte A´s sidste ord og sende i alverdens lande .. og tvinge diverse ledere, og kommende ledere til at se det ... det var do den dybeste, mest rørende og smukke udsendelse længe ...

• #223   13. jan gentagne flyvninger med uidentificerede droner over Køge Marina .., ingen har søgt tilladelse... Imo skal det være sådan at sker sådan noget og ingen tilkendegiver hvem de er og hvorfor så skal politiet eller anden myndighed have love til at skyde dem ned ..

• #224   13. jan Jeg arbejdede en del timer i weekenden, og i dag arbejder jeg hjemme. Så når jeg har arbejdet i weekenden, bliver der tid til lidt flex. Så nu har jeg lige brugt to timer på dels en gåtur i det smukke frostvejr, dels på at sætte cirka halvdelen af det påtænkte hegn ude foran. Det er MEGET rustikt at se på, men jeg tror det ender med at blive godt smiley Jeg er spændt på om folk så fatter, at de skal gå uden om min matrikel smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#225   13. jan Kan I huske starten af 2022 - da coronaen ramte Danmark?

Aldrig før er der vist bygget så mange grenhytter rundt omkring i skovene smiley

profilbillede
  • #226   13. jan Isabelle, glemte du de første 2 år af pandemien? smiley

• #227   13. jan Jeg får sådan en knugende fornemmelse, lidt klaustrofobisk, når jeg tænker på covid-årene smiley

• #228   13. jan det er så sært med de forskelle ..... jeg får sådan en følelse af et samfund i fred, en ro, et system der ikke fiser derudad med 100 km i timen ..

• #229   13. jan Kan i anbefale et teleselskab/internet herinde? Vi har i mange mange år haft Telenor, men de vil ikke længere køre med pbs aftaler.

Vi har en del enheder, og de skal også gerne fungere i Tyskland.

• #230   13. jan Jeg bruger Waoo til telefon og TreFor til internet

• #231   13. jan Vi har ikke Trefor her. smiley

• #232   13. jan vi har wauv internet og jeg har Telia til telefon .. dem har jeg haft i 26 år og været glad for

• #233   13. jan Hanne, # 228, heg har det næsten på samme måde.
    Selv om jeg kæmpede med kræften i coronatidwn, så synes jeg at det var en dejlig rolig tid.
    Der var god plads på gader og butikker, og folk stod ikke og pustede en I nakken og man blev ikke puffer og skubbet til.
    Desværre så begyndte der at dukke ualmindelig mange mennesker op i skovene og andre naturområder.
    Men ellers en dejlig rolig tid.

• #234   13. jan ja, herude var "vores" skovområde ikke så kendt dengang så vi havde god plads der også, og så ja trafikken, vi kunne virkelig mærke at støjen var væsentlig mindre ...

Måske vi er de Asociale særlinge, Anni smiley , men når jeg siger det til folk at jeg sagtens kunne leve i min egen lille bobbel lang tid, så siger de neeeej det kan du ikke, så må jeg svare at det ved jeg ikke for jeg har aldrig fået lov at prøve ... kunne fx godt tænke mig at prøve at bo fx på Kegnæs ½ år og bare være i fred ... måske man brækker sig efter en tid, men ja kunne da være sjovt at prøve ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#235   13. jan Der skulle have stået 2020, Anne smiley

Jeg arbejdede på plejehjem i coronatiden, så jeg husker den meget for værnemidler, plastikdragter og isolerede gamle smiley

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

#236   13. jan Et styks gibs pote smiley irriterende ja, men vi satser på det gror sammen af sig selv.

(Brækket en tå, godt og grundigt.)

profilbillede
  • #237   13. jan #236

Den skal den nok få glæde af - hele resten af livet ..

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

#238   13. jan Hvis du referere til mig, Martine - jeg kan ikke se numre på indlæg når man tager den på app'en smiley

Hvis tåen ikke selv heler, så amputeres den.
    (Han mangler i forvejen den anden lilletå.)

Jeg er på ingen måde bekymret for hans videre færd smiley

• #239   13. jan Sorry C.B det vidste jeg ikke.

Jep, det var dig jeg mente smiley
    Og klogt mht at amputere - min erfaring med hundetæer er, at det sjældent holder ret godt, hvis de først går i stykker.

• #240   13. jan Hanne, jeg er så heldig, at jeg kan leve i min "egen boble".
    Ingen børn og ingen mand at tage hensyntil, så jeg kan få lov til at gøre lige som det passer mig, og jeg har ikke behov for at se og være i selskab med andre mennesker til hverdag. Heg trives udmærket med mig selv.
    Det er nok en fordel i den her tid, hvor jeg ikke kan tale på grund af tuben og hævet hals. smiley

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

#241   13. jan Martine;
    Vi er helt enige.
    Men jeg krydser fingre for at en gips og ro, kan gøre det. Der er heldigvis konsulterede med flere, og 3 ud af 3, peger på gips til en start smiley

• #242   13. jan Man kan jo sagtens være asocial og nyde friheden og naturen, men samtidig synes at covid var voldsom for os, der var tvunget til at gå på arbejde og navigere hurtigt i en ny verden.

For mig var der et kæmpe pres, hvor jeg hele tiden skulle forsøge at forudsige hvad lovgiver ville gøre og hvilke nye love der ville komme. Jeg har ALDRIG haft så travlt i mit liv, og samtidig blev min bedste ventil, hundetræning, pludselig forbudt.

Jeg hadede det, på trods af at jeg trivedes godt med at arbejde hjemme, og jeg elskede at have friheden til at tulle rundt med mine hunde derhjemme smiley Men alle de begrænsninger der var for træning, konkurrencer og så alt det ekstraarbejde det gav - dét giver mig stadig en knude i maven.

• #243   13. jan Jeg synes, at nedlukningen var noget l*rt. Ja, det var fint med klare farver på himlen og ikke så mange flyvemaskiner, men det var næsten også det eneste positive. Det at have begge ungerne hjemme gav kun ballade.

Pludselig måtte der ikke komme publikum til udstillingerne, og to dage før en udstilling måtte den lukkes helt ned. Kattene var vasket, tasken pakket og alt var betalt.

Og så de skrækkelige mundbind, som jeg ikke kunne tåle. NEJ TAK. Jeg kan godt undvære. Min boble har jeg indenfor mine 4 vægge.

• #244   13. jan Jeg er på fra appen og jeg kan godt se numre, de står i øverste venstre hjørne lige under profilbilledet ved indlægget.

• #245   13. jan Jeg er på fra app'en og kan ikke se numre.

profilbillede
  • #246   13. jan Dette er fra appen. Måske der er forskel på hvilken telefon man er på fra? (Og nej jeg er ikke på via browser, det er via appen)

profilbillede
  • #247   13. jan Nedlukningen var noget skrammel, jeg har dog ikke et forslag til, hvordan vi kunne have gjort det anderledes.

Min mand, som dengang stadig boede hjemme, var skrækslagen for risikoen ved at blive syg. Trods demensen fulgte han rigtig godt med i nyhederne, både de danske og de tyske. Desuden var han hjemme 24/7, da han jo heller ikke kunne komme i dagtilbud.

At jeg selv blev ramt af brystkræft og blev opereret 2 gange hen over sommeren 2020, gjorde ikke tingene bedre.
    Det var en meget ensom periode at blive syg i. Man kunne ikke bare lige mødes med et par veninder eller noget familie.

Min mand fattede intet, og som dement, var han kun interesseret i sig selv, og kunne ikke forstå, at jeg var nødt til at have en overnatning efter hver operation.

Mit første barnebarn blev født i februar 2021, det var underligt at kigge på ham gennem ruden. Men vi har da heldigvis efterfølgende indhentet det nære samvær smiley

• #248   13. jan Jeg ser numre på indlæggene som Frk. Jensen. Har en Xiaomi. Det samme med min gamle Huawei.

Vi har Waoo internet og Greentel telefonabonnement. Det har vi haft i mange år og ingen problem.

• #249   13. jan Jeg ser ikke de numre og har brugt appen i årevis, og de har aldrig været der i appen, kun browser på min iPhone.
    Det er træls men bruger ikke browser pga. reklamerne ...

• #250   13. jan Samme som Sanne, iPhone og har brugt app'en i rigtig mange år. App'en kan iøvrigt ikke opdateres, Bazoom/HG kan slet ikke søges frem i AppStore.

• #251   13. jan Jeg kunne virkelig godt ønske mig en pandemi nedlukning igen. Jeg trives klart bedst med hjemmearbejde, og at hele samfundet ikke kører med 100 km/timen hele tiden. Jeg kan godt savne roen.

• #252   13. jan Jeg bruger One+ som er en Android

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#253   13. jan Nedlukningen var hård ved børnene. Det ønsker jeg på ingen måde at byde alle de yngste og unge igen smiley

• #254   13. jan Hørte mere om det var hårdt for forældrene at skulle være sammen med deres børn smiley

Jeg elskede det, jeg kan ikke arbejde hjemme... men nyder da altid at der ikke er så mange på vejene, jeg sparede også flere tusinde kr hver måned....og jeg havde til hver en tid en undskyldning for at blive i min introverte hule og kun se mine hunde og mine allernærmeste...

Jeg ELSKEDE det smiley smiley

• #255   13. jan “Min” figurant var tilkaldt til IGP-holdet i fredags, og jeg kørte hjem og fik varmen, da min hund var færdig med sine 2 runder. Jeg ville tage lidt gas på fig’en, og sendte ham et billede af Ellies halve tand smiley Sådan noget joker man så ÆKKE med!!!! smiley

Så nu er jeg ved at lave vandbakkelser, så jeg kan tage fastelavnsboller med til træning i morgen smiley

• #256   13. jan Det med numre på indlæg er så vidt jeg husker kun udviklet til Android telefoner. Bazoom stoppede med at udvikle app'en inden det kom til iPhone og de laver ikke mere på det, så det kommer aldrig.

• #257   13. jan Jeg elskede det også. Vores 3 børn lige så. Min de er nu også mere eller mindre autistiske og introverte. De nød den ro der var, når de sad bag deres skærm og modtog undervisning på værelserne. Der var ingen larm eller uro samt dårligt indeklima. Næh de kunne sidde med en kat på skødet eller en kanin om fødderne. De ville til hver en tid vælge at modtage undervisning hjemmefra.

• #258   14. jan Jeg kan se numre på indlæg. Samsung/Android.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#259   14. jan Jeg kan også se numre på indlæg. Google/Android.

• #260   14. jan Jeg ved ikke helt hvad der foregår men hyggeligt ser det ud smiley

profilbillede
  • #261   14. jan #235 Isabelle, ja det er de ensomme vi husker, og de børn der fik det svært, på en eller anden måde som i så mange andre ting er det de negative historier der skaber overskrifter, jeg tvivler heller ikke på det var svært for de fleste, men jeg savner fortællingerne om dem der nød den tid, trods udfordringer og travlhed... er sikker på de er der, også i større omfang end man får fornemmelsen af ..

@ Anne, da vi havde nødpasning i nogle institutioner havde jeg faktisk også en del at lave, og da der kom mere åbning ansatte jeg 40 nye vikarer på 2 uger, samt skulle lave timeændringer på eksisterende personale, alle skulle være i små grupper og med de samme mennesker, og da institutioner jo har åbent længere end en arbejdsuge krævede det meget personale .. samtidig havde vi jo også folk der blev syge, så syge/raskmeldinger i systemet i et væk ... skelnen mlm om vikarer var alm vikarer, eller coronarelaterede vikarer, og om fast personalets ekstra timer var corona timer, alt skulle deles op for corona relaterede ting kom der refusion på, og det var mange penge.. indkøb og fordeling af værnemidler, ekstra legetøj, der skulle jo renses og gemmes væk i perioder osv .. ... men jeg havde roen herhjemme og overblikket uden en, dengang træls chef der trampede gennem rummet , som hun gjorde på skolen hvor jeg elles sad , Jeg elskede det, fik lov at have mine institutioner selv som i gl. dage ..

Min mand og jeg passede selvfølgelig også på , men det var det skønneste vejr fra Marts det forår, og var der ingen sygdom så mødtes vi i skoven med børn og børnebørn, og senere i haven hvor vi sagtens kunne holde afstand og drikke kaffe ... så helt isolerede følte jeg aldrig vi var ....

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#262   14. jan "men jeg savner fortællingerne om dem der nød den tid, trods udfordringer og travlhed"

Du har helt ret. De fortællinger er der for få af smiley

• #264   14. jan Isabelle man ser dem ikke, men rigtig mange børn med udfordringer var glad for den tid.

• #265   14. jan Nemlig Louise, kan huske der var få forældre fremme og forsøge at fortælle det, men det druknede i de der ikke trivedes hjemme ..

• #266   14. jan Ja desværre. Det skal slet ikke negligeres at mange børn følte sig ensomme, men der var tillige mange der blomstrede. Børn som normalt mistrives, da de er tvunget til uønsket samvær med mange andre børn.

• #267   14. jan Mine brugte tiden på at skændes og komme op og toppes. Så sådan kan det også være.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#268   14. jan Det coronatiden kunne lære os, var nok noget om forskellige menneskers forskellige behov smiley Vi er ikke ens. Vi behøver ikke være ens. Vi har brug for at blive respekteret for det/den, vi er - også når vi og vores behov er ret anderledes end flertallets.

• #269   14. jan Jeg får en ny "titel" til sommer. Jeg ved ikke helt, om jeg er spændt eller skræmt. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#270   14. jan Skal du være farmor, Susanne? smiley

• #271   14. jan Bonus.farmor ja. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#272   14. jan Tillykke smiley Så må du i gang med at strikke smiley smiley

• #273   14. jan Mange tak. Jeg kan ikke strikke. smiley

• #274   14. jan Susanne vores unger sad jo på deres værelser og fik undervisning, så det de så hinanden, var jo det samme som før og efter Corona.

Tillykke med titlen. Jeg kunne heller ikke strikke indtil min svigermor døde, og jeg så selv måtte lære det. Det var hende der strikkede til os. Hurra for YouTube!!

• #275   14. jan Deres værelser var jo desværre sådan, at skulle den ældste på toilettet, skulle han igennem det andet værelse. Så fastspændt sad de dog ikke på deres stol. De skulle blot modtage.deres opgaver, og så skulle de sørger for, at de var færdige næste dag.

Jeg. KAN ikke strikke med min højre arm. Så uanset.at jeg faktisk har lært lidt engang, kan det rent fysisk ikke lade sig gøre. smiley

Og tak.

• #276   14. jan Ja så giver det også god grobund for drillerier haha.

Nej fysikken skal da være med.

• #277   14. jan Men jeg er bange for, at det bliver en meget forkælet baby. smiley

• #278   14. jan Tillykke Susanne smiley

Ingen af mine bedstemødre har kunnet (eller gidet) at strikke, og se bare hvor normal jeg er endt smiley

• #279   14. jan Jeg havde enetime ved figuranten i dag, og han besluttede sig for at se om min lydige hund er lydig når der er en mand med et ærme. Skal vi ikke bare sige, at der er plads til forbedring smiley Men dog er hendes default at hoppe på plads og kigge op på mig, hvis hun er i tvivl om hvad hun skal gøre, og det er et godt udgangpunkt for lydigheden smiley

Men det var lækkert at være HELT alene, uden at min ellers søde, rare, dejlige veninde stod og kiggede, for uanset hvem der kigger når jeg laver noget jeg ikke er helt hjemme i, så bliver jeg lidt presset.

Og nu tror jeg faktisk på at vi kan, mig og min lille hund smiley

• #280   14. jan Sia er en mærkelig hund smiley

I dag skulle jeg over til rygcentret på Kolding Sygehus, jeg skulle afsted kl 9, så Sia fik en tur på knap en time i morges, og så ca 15 minutter, lige før jeg tog afsted.
    Sia mente ikke at det var nødvendigt at tisse smiley

Da jeg kom hjem kl 13.30, fik Sia en luftetur igen og derefter lidt tid i haven - under opsyn - men hun skulle stadig ikke noget.
    Først på turen kl 17 mente Sia at det var tid til at gøre både det ene og det andet smiley

Men det er faktisk tit, at hun ikke skal noget på morgenturen, og det samme gælder aftenturen.

Er der andre, der oplever det samme?

• #281   14. jan En lille pige og hendes elskede Svende ude på en af de sidste ture sammen smiley

Han var en ener smiley

profilbillede
  • #282   14. jan Tak Anne, så.må jeg hellere igang med at strikke. smiley

• #283   14. jan Se lige en basse dreng smiley 7 kg hvis nogle leder efter en nem 'hund' :))

Han hedder Otto- selvfølgelig!

profilbillede
  • #284   15. jan Linda, sikke et dejligt billede smiley

• #285   15. jan I går var jeg på første alenetur på min nye parthest.

Efter ikke at have redet i 4 år, er det rart endelig at være i sadlen igen. smiley

profilbillede
  • #286   15. jan Ømme lårbasser Yorkie smiley

• #287   15. jan Overhovedet ikke - heldigvis smiley

• #288   15. jan Når man har stor hvalp af et komplet gadekryds: en ulden hyæne med lange ben smiley

profilbillede
  • #289   15. jan Jeg er ikke så god til at regne ud.. hvis min hund er født 14. September 24 så bliver den vel 18 uger her på lørdag d. 18.?

• #290   15. jan #280 ...@ Lise-Lotte, altså Oda kan sagtens holde sig 12-14 timer, og stadig ikke have travlt med at tisse når vi kommer ud, men når vi er ude så tisser hun som regel

• #291   15. jan Bare mig, jo det gør den. smiley

• #292   15. jan Tilla har fødselsdag og bliver i dag 6 år gammel smiley

Hun er nok den nemmeste hund, jeg nogensinde har ejet, men også en af de mere specielle. Bortset fra lidt hvalpenarrestreger udendørs (grave i krukker, hugge planteskilte og lignende) så har Tilla aldrig lavet ballade smiley

Hun har bare kigget efter hvad de voksne whipper gjorde og har gjort det samme (heldigt de var voksne og ret fornuftige, da Tilla var hvalp). Hun er den klogeste hund i min flok og den, der er ubetinget har det sidste ord at skulle have sagt. Ord er så meget sagt, der kan gå måneder imellem at hun gøer, knurrer gør hun stort set heller aldrig, men et blik eller en løftet læbe er nok til at de andre retter ind.

Hun er så også den mest selvstændige af mine whipper, hun kan gå ude i timer alene og det er først indenfor de sidste par år hun har villet ligge i seng eller sofa og blive nusset. Hun har sin helt egen mening om, hvad hun vil være med til og hvad hun ikke vil være med til.

En tur i skoven ja tak, en tur på udstilling, ja tak, hvis hun bare kan nøjes med at ligge i en stol på sidelinjen og "styre" slagets gang og ikke selv skal i ringen smiley Tilla er ikke en hund man træner med eller stiller krav til, det er simpelthen over hendes værdighed at rette sig efter tåbelige, menneskelige anvisninger, hun kan ikke bestikkes med mad og legetøj, til nød en hjemmebagt småkage.

Hun kommer selv, når der skal klippes kløer, men fortæller på sin egen stille og udspekulerede måde, at jeg kun får lov til at klippe på hendes nåde. Hun sætter simpelthen hovedet foran pote og tang, så jeg ikke kan se, hvad jeg laver, inden hun efter nogle sekunder flytter hovedet og lader mig klippe. Det gør hun ved hver eneste negl smiley

Til gengæld passer hun sit "arbejde" til UG, holder bestanden af mus og rotter på et rimeligt niveau udendørs og sørger for, at de ikke kommer ind i huset. Hun er også den, der underviser de yngre generationer i, hvordan man har succes med den slags. smiley

Hun er mor til mine to yngste og har givet sit stabile sind videre til sine hvalpe, dog med mere krudt og ballade i afkommet smiley

Jeg er vild med hende og håber vi endnu får lov til at dele rigtig mange år sammen smiley

profilbillede
  • #294   15. jan Tillykke med din smukke og dejlige Tilla smiley Hun lyder helt fantastisk smiley

• #295   15. jan Gamle katten er glad smiley

De har en del hunde ting i Rema pt

profilbillede
  • #296   15. jan Tak Anne smiley

• #297   15. jan tillykke til Tilla ... hun lyder næsten som en terrier smiley smiley smiley , jeg tror jeg ville elske hende, elsker selvstændige hunde der er det med værdighed

• #298   15. jan Tillykke Tilla, fortsæt du bare på samme måde de næste mange år smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#299   15. jan Også tillykke til skønne Tilla fra mig smiley

• #300   15. jan Åh Altså. Tillykke til smukke Tilla, der helt klar er en hund lige efter mit hoved smiley

• #301   15. jan Haha sikke et udtryk

profilbillede
  • #302   15. jan Tak for jeres hilsner til Tilla smiley

Hanne - Hvad selvstændighed angår kan hun snildt måle sig med både terrier og gravhund, hun er så nok mindre støjende smiley

Kommentér på:
Snik snak nr. 1 - 2025

Annonce