{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snik snak nr. 1 - 2025
  • #1   1. jan Så er der tilmeldt til CACIT 2025 i Tyskland smiley

Det er helt vildt som det går hurtigt.

Der bliver åbnet for tilmelding kl 24, altså 1/1-25, og man tilmelder via en side, der hedder Caniva.
    Alle drøner jo ind når det åbner, jeg også.
    Siden blev overbelastet og jeg blev nødt til at starte forfra 2 gange - da jeg endelig nåede igennem, fik tastet ind og betalt 90 euro, kunne jeg se at jeg var nr 41 på startlisten, og der var klokken kun 00.21 !!
    Nu er der pt 136 tilmeldte, kl er 00.52 - det er HELT skørt !!!

Der er kun plads til 140 deltagere, så jeg er glad for at jeg var så stædig og blev ved med at prøve.

Men Esh og jeg skal med og jeg GLÆDER mig smiley smiley

Godt nytår, allesammen smiley

profilbillede
  • #2   1. jan Martine, du har prioriteringerne i orden smiley

Er det den der skal afholdes indendørs?

• #3   1. jan Anne

Ja, det er den smiley

Wauw, kiggede lige - nu er der 180 tilmeldinger!!!!
    Sjovt, når man tænker på, at IGP er en sport i nedgang..

• #4   1. jan Åha vuf klarede det så fint i går smiley var lidt nervøs ja men ingen problemer da han senere fik noget lækkert og vi gik tidligt i seng-

Idag skal vi bare hygge hjemme og gøre klar til hverdagen igen

• #5   1. jan Hundeprut var på Sileo igår, og det fungerede bare. smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 93 Emner: 25 Svar: 2.881
    #6   1. jan Hvor er de SØDE smiley smiley

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 13 Svar: 29
    #7   1. jan Det var næsten for nemt med fire hunde i går. Haha. Jovist tre af dem er tjenestehunde, gør ikke at fyrværkeri er normalt for dem - men ingen af de fire andede noget til det.
    Og jeg gik hjem, 200m med mine to drenge kl.0030. Skønt smiley

profilbillede
  • #8   1. jan Vores mad var virkelig god ...
    Oda klarede alt fint med der blev heller ikke skudt af lige udenfor, det er alle ældre mennesker der bor der .. hun lå og sov og kl 24 da vi havde skålet gik vi op deres 1. sal som da de bor i et hun hvor der er kælder, så er det nærmere 2 sal og de bor på toppen af en bakken med udsigt over Brabrand Søen, der vej kan man se indover den sydligste del af Aarhus, Viby og Stautrup, så vi havde en fint show, Oda sad pænt ved siden af mig, mens deres golden halsede noget rundt .. tror det var dens sidste nytår, den har nogle alderstegn der tyder på det ..

Jeg kan intet spiritus og vin tåle mere, mener jeg drak nok hvad der svarer til max 1 dl vin, og ½ glas dessertvin, min krop er mørbanket ..

Jeg har fundet et nyt ord, jeg er social træt, over mæt ... nu skal vi til en 80 års fødselsdag fredag og se et hold venner lørdag ... så vil jeg ikke se nogen i flere uger .. det kommer så ikke til at ske for så kommer hverdagen, men hvor er jeg drænet .. min fibro banker derudaf og jeg kan slet ikke sove ordentligt ...

• #9   1. jan Jeg må lige prale lidt over Sprinkle, vores lille nye!

Han er simpelthen så god en hvalp! Jeg kunne ikke havde fået bedre. Han er 13 uger nu, blevet rigtig god til at sige fra og uheld er minimale indendøre, han er social uden at være boltrende, han er super god til at matche andre hundes legestil, han er virkelig god og forsigtig med børn, han er perfekt til at køre bil og i går lå han bare og fladede den midt i al larmen og bragen smiley

Selvfølgelig har han stadig meget at lære, men for pokker, hvor er han bare en god hvalp! smiley

Han vejer også allerede 5,3kg, så han bliver nok i den større ende for en mittelspitz.

profilbillede
  • #10   1. jan godt nytår til alle jer skønne vovser og til alle jer trofaste slaver.
    Her var lidt mere bang-bang end der plejer at være det er nok de tre nye gård-familier der er kommet til i løbet af 2024 der er fem drenge ibang-bang alderen, men den eneste firbenede der var lidt utryg var Pjevser vores 7 årige hankat han søgte tryst på mit skød i hele to timer, men ellers ingen uro her.

• #11   1. jan Stort tillykke med den lille nye Alexandoria
    Håber, at I får mange gode år sammen. smiley

• #12   1. jan Tak! Det er jeg ikke i tvivl om, vi skal nok få det godt sammen smiley

• #13   1. jan Sidder og ser "Far til fire" fra 1956 og tænker på, om man (afhængig af social status og hjemegn) virkelig talte så affekteret, eller om det blot var i film..

• #14   1. jan vi har lige set noget om Årtierne på DR2 , fra 1995 og 2005, hvor er der mange ting man har glemt ...

• #15   1. jan Mine hunde FISER!!!!! Jeg overvejer om jeg er nødt til at gå en hurtig runde med dem, og så gå en ordentlig tur når vinden er løjet lidt af om et par timer. Det stormer så meget, at det er helt umuligt at gå på stranden lige nu smiley

Jeg har heller ikke råd til at blive ved at sidde og vente - jeg shopper, når jeg kender mig, og jeg kan allerede nu konstatere, at januar bliver dyr smiley

• #16   1. jan jeg elsker blæsevejr, her i Aarhus er det bare vådt ...

den golden vi var sammen med i aftes havde på deres eftermiddags tur spist lort ... det var heller ikke den fedeste lugt, selvom det var den anden ende

• #17   1. jan Så er der en til begge katte smiley

Så skal de bare tørre og så på vinduet smiley

profilbillede
  • #18   1. jan Hanne, det er lidt mere end blæsevejr smiley Da det var på sit højeste, blæste det 27 m/sek her i Sønderby smiley

Lige nu øsregner det, men ifølge radaren skulle det stilne af i løbet af en halv time, og så er det vist på tide at hundene får rørt benene lidt smiley

• #19   1. jan Det nye år er godt nok ikke startet godt for mig.
    Forhåbentligt bliver det bedre.

Det er helt galt med mig. smiley
    Jeg putter aspargeskartofler i gryden, sætter dem på ovnen og tænder for dem.
    Lidt efter går jeg ud og vil skrue ned for dem, og så oser det op af gryde. smiley
    Jeg ser så, at det ikke er vand i gryden smiley
    Jeg har så åbenbart hældt vand i gryden og hældt det fra igen inden jeg satte dem over. smiley

Og så det elendige stormvejr, det var godt nok slemt og mit tag har taget skade. smiley
    Hele tagryggen har løftet sig og det pisregnwr ind i min stue. smiley

• #20   1. jan Oh nej Anni. smiley

• #21   1. jan Min far er begyndt at kime mig ned - jeg skal få min bror til at tage telefonen. Jeg forklarer ham, at dels er det 1. januar, og min bror har tømmermænd, dels har min far digtet en led løgn om min bror, og i forlængelse af den sagt, at han aldrig vil se min bror igen. Så dét fortæller jeg min far; at min bror såmænd bare er HELT enig med min far i, at de aldrig skal ses igen.

Min bror fortæller mig så, at min far har ringet til ham omkring 20 gange, og i den ene besked har han sagt “Jeg vil gerne undskylde. Jeg vil undskylde for, at mig og din mor har ……. Opdraget sådan et røvhul af en søn” smiley smiley

Jeg TROR ikke at det får min bror til at besøge ham smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.477
    #22   1. jan I år havde vi ingen pensionshunde nytårsaften, og vores egen Milas blev aflivet i sommers, så det hele var lidt anderledes kun med Kiza og Zucana.
    Tæverne har aldrig været nervøse for skud eller Nytårsaften, men de har altid haft Milas, der var alles klippe. Det hele gik heldigvis som vi håbede og regnede med smiley

I dag har jeg det som om, jeg har været på værtshus hele natten. Jeg drikker slet ikke alkohol, så der burde ikke være tømmermænd smiley
    Jeg har kun bevæget mig 3 meter ud i haven med hundene i dag, det er det eneste, jeg har foretaget mig smiley

profilbillede
  • #23   1. jan Jeg besluttede for nogle dage siden, at 1/1 skulle være dagen, hvor hundene og jeg tog turen rundt om Gyrstinge Sø. Det skal sådan en smule storm, regn og mudder jo ikke lave om på!
    Afsted med os - men jeg indrømmer, at vi vist alle fire ville have været fuldt ud tilfredse med en tur, der var ca. halvt så lang. smiley

• #24   1. jan @ Anni .. åh nej for hulen, helvede ... jeg håber det er noget der er let at få styr på ...
    jeg må sige mht at gøre tossede ting så er jeg med på vognen, og jeg har flere gange i årets løb sat mig ned og mediteret med mig selv " det er ok at trække vejret ind og indse du har nået en alder hvor du skal koncentrere dig for at løse simple opgaver jeg tidligere gjorde med binde form øjnene og hænderne på ryggen" hvis du forstår, standard på opgaver kræver pludselig omtanke, specielt når der måske er lidt stress i ens liv ... jeg har nogle grelle eksemler, specielt en person som har de der måske alders relaterede udfald i hukommelse, og vedkommende vil så absolut ikke vedgå det, og at det kan være alderen, næe nej ... så jeg har lovet mig selv at jeg på ingen måde vil fornægte at de ting sker .... man skal ikke gøre sig ældre eller værre end man er, men folk der ikke vil indse det når de er der i livet de er for mig patetiske ....

@ Anne, vær obs på blokeringsfunktionen, både dig og bror, I kan jo fjerne den af og til .. min venindes demente mandringede over 50 gange dag og nat, og hun er SÅ glad for jeg fortalte hende om muligheden den kendte hun ikke ...

• #25   1. jan Vi tog godt med tøj på, gik en tur og ellers leg og aktivering i haven. Alle er godt brugte nu

profilbillede
  • #26   1. jan Hanne, det er derfor han ikke kan ringe min bror op lige nu. Jeg har haft ham blokeret så længe, at jeg helt havde glemt hvordan man fjerner blokeringen igen smiley Men nu er han blokeret igen, så alt er ved det gamle smiley

• #27   2. jan Godt nytår til jer allesammen smiley
    Hos os var nytåret roligt. Mine hunde er ikke bange for fyrværkeri. Clinton gøer af det hvis han er ude og han er typen der kunne gå hen og tippe over og blive bange for det. Så vi holder det lidt på afstand og fortæller ham at han er megasej når han gøer. Penny brummer lidt af det og er ellers ligeglad. Men jeg tror aldrig jeg har oplevet så lidt fyrværkeri nytårsaften. Det var ikke mange i den nærliggende landsby, hvor man pga stråtage defakto ikke må fyrer af overhovedet. Hvilket folk normalt ikke er særlig gode til at overholde trods bønner fra dem der bor i de stråtækte huse om at vise hensyn. Beyond me, at man kan finde på at bringe sin nabos hus i fare pga noget så åndsvagt som fyrværkeri. Nå, men det er en anden snak. Men altså den mest stille nytårsaften ever og hvor var det dejligt smiley Vi havde vores venner og et hold naboer på besøg. Vi spiste god mad og hyggesnakkede livligt. Pludselig var klokken midnat og vi måtte i hast finde champagnen frem og skåle godt nytår. Og så brød selskabet op; både venner og naboerne skulle hjem og se til deres heste og hunde og vi skulle ud og checke køerne. De er totalt cool og stod bare og gumlede nede ved deres foderring smiley Så vi kunne roligt gå til køjs. Igår var vejret da helt håbløst så vi endte med at tilbringe det meste af dagen på sofaen og se adskillige afsnit af '1883' smiley
    Anden juledag fik vi den første kalv; Wilma smiley Hun er noget af et livstykke og holder mor Rose godt beskæftiget. Men hold k*** hvor er hun altså kær smiley smiley smiley

profilbillede
  • #28   2. jan Også godt nytår til jer alle fra mig.

Jeg havde den roligste nytårs aften i mange år. Der var lidt fyrværkeri tættere på, end jeg er vant til. Til gengæld var der ikke så meget som de andre år, og en af dem i nærheden af mig, der virkelig plejer at skyde meget af, har slet ikke skudt af i år. Måske vejret alligevel har gjort indtryk på nogen. Det var da ikke ligefrem fristende at stå derude og fyre af, men hvis folk først har købt det, så skal det jo bruges.

Grunden til min rolige nytårsaften var så trist nok. Det skyldtes, at jeg mistede Manilla i sommers, og det var voldsomt trist, og hun er dybt savnet, men lige netop nytårs aften var nemmere uden hende. I årevis har hun brugt hele nytårs aften på at prøve at jage fyrværkeriet væk. Det var dybt frustrerende for os alle sammen, og det har tydeligvis bekræftet Sunshines frygt for fyrværkeri. Når Manilla var så vred på det, måtte det jo helt sikkert være farligt. I år uden Manilla var hun ganske anderledes tryg og rolig.

Ouna gjorde som hun plejer, hun sov fra det. smiley

Mit tidligere hus havde stråtag, og lå som det eneste hus med stråtag lige midt i en lille bitte landsby. Og ja nogen tog hensyn, som man jo også skal efter loven, men andre gjorde ikke. Den gang frygtede jeg virkelig nytårs aften, og det smittede nok en del af på nogen af mine daværende hunde. Så nytårs aften er bestemt ikke min favorit tid på året.

• #29   2. jan Jeg har gået en masse ture på stranden hernede, og har fundet nogle dyreknogler langs vandkanten. En af knoglerne er rigtig fin, sådan mørk og glat, så jeg stoppede den i lommen smiley

Jeg går og funderer over hvad de knogler mon kommer fra, indtil det slår mig. Puskin!!! Naboens gamle labrador, som kom på sin sidste jagt for efterhånden 15 år siden, og blev begravet nede ved stranden. Nede på noget af det jord, som blev taget af stormfloden sidste år.

Så altså….. Jeg har noget af Puskin liggende her. Det er jo på sin vis makabert, men se lige for fin hun er smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#30   2. jan Åh for pokker da, Anni. Sikken noget seriøst møg med dit tag. Jeg håber, det kan laves nemt og ikke for dyrt.
    Irriterende tanketorsk med kartoflerne. Kan gryden reddes? Heldigt, at der ikke gik ild i noget.

Din far er godt nok rædsom, Anne smiley smiley

Vilma synes, det er underligt, at hun er eneste hund i huset. Hun er jo meget glad for at være ude nærmest døgnet rundt, og vil gerne have indehunden Kenia med i haven. At Kenia ikke er her lige nu, forstår Vilma ikke - "banker" på døren for at få sin ven med ud smiley
    På formiddagsturen gik hun og "sagde", at jeg bare havde at være lidt underholdende, når Kenia ikke var der til at lege med/drille.
    Jeg er ikke den eneste, der savner vores Kenia smiley

profilbillede
  • #31   2. jan Efter en pause er der gået forår i hønseriet - de lægger æg i forrygende tempo og i en masse smarte farver smiley

profilbillede
  • #32   2. jan Martine, det regner til påske smiley

• #33   2. jan Hvad er det man siger?? Nyt år, ny hest smiley
    Så igår startede ham her året med at flytte fra Als til Djursland smiley
    Og idag er vi vågnede til årets første sne og fuldstændig skyfri himmel, det var virkelig tiltrængt efter hvad der føles som evigheder med tåge og regnvejr.

Godt nytår til jer allesammen smiley

profilbillede
  • #34   2. jan @31: Det er dælme smart at hønsene lægger æg i flotte farver; Så behøver man ikke male sine påskeæg smiley

• #35   2. jan #34

Gud ja - det har jeg ikke tænkt på smiley

• #36   2. jan Martine - bare kom i gang med det her kunstværk smiley

profilbillede
  • #37   2. jan Karina de er fra Berg Fairytale Garden. simpelthen så flot. De 2 knægte har simpelthen lavet så flot en farveavl.

• #38   2. jan Wauw !!!

• #39   2. jan er der forskel på æggenes egenskaber ... er nogen bedre til noget end andre fx bagning ..

andre herinde der er +60 og som har fået den RS vaccine der blev trukket lod om ?

• #40   2. jan Min hvalp synes vi skal dele alle hans lækre ting. Han viser dem i hvert fald frem med stolthed smiley

profilbillede
  • #41   2. jan Fylder godt i landskabet. smiley

profilbillede
  • #42   2. jan Hanne, min far fik den for noget tid siden, og jeg har en niece som bliver RS vaccineret hver måned pt (der er en god grund).

• #43   2. jan Hanne nej indholdet er ens. Selvfølgelig kan der være race forskelle på æggene. Nogle racer laver større blommer end andre. Vi har pt kun alm cremefarvede æg og så de turkise. Sidstnævnte bliver i vores tilfælde lagt at en race der hedder Creme Legbar. Jeg synes deres blommer er lækrere end dem fra vores andre høns. Vi har de seneste 20 år haft virkelig mange racer, og der er forskel, men ikke i forhold til farven.

• #44   2. jan Vi har også Creme Legbar høns smiley

• #45   2. jan Der er bare sjove og så skrukker de ikke, hver gang de ser noget til tilnærmelsesvis rundt smiley

• #46   2. jan Vores er meget unge endnu - B købte æg i Fredensborg, og vores New Hampshire rugede dem ud, og Orphington kom med indover pasningen, da de blev klækket.
    Der kom to "tæver" og det er dem, der er begyndt at lægge æg nu. Der var også en hanekylling, men .. ja, selvom han er pæn, så ender han nok i en tartelet, hvis vi ikke finder nogen, der vil overtage ham.

Ved ikke om han kan finde ud af at fungere ordentligt med vores brakel-hane (fra sidste år), og så en 10-12 høns - og gider ikke uro i flokken. De skal være søde ved hønsedamerne smiley

• #47   i går kl. 07:30 Mine er fra Køng. Vi har aldrig haft en Legbar-hane, men ja de er vanvittig smukke. Vi har faktisk oftest haft 2 og nogle gange 3 haner sammen. Det var en udfordring ved Faverolles, men ellers ikke. De seneste år har det været Brahma og nu har vi kun en håndfuld høns tilbage. 2 Creme Legbar, 1 indisk kamphøne, 1 Lys Sussex høne samt 1 Lys Sussex hane. Det bliver vores sidste. Vi har ikke lys hos dem om vinteren, og de lægger derfor ikke æg pt. De er nu 5 år gamle. Jeg er TRÆT af rotter. Vi har ikke mange, og i perioder ingen, men de kommer regelmæssigt, da vi bor lige ud til marken, og vores nabo fodrer fugle. Hundene har løbet en hel bane langs hæk/hegn, for der skal patruljerer hver eneste gang de er ude i haven. Det ærgrer mig virkelig, for vi har været rigtig glade for vores høns, og den anden nabo har virkelig nydt både Hanegal og høns/æg. Hun er selv vokset op på et hønseri.

• #48   i går kl. 07:44 Iiiik det sneer smiley

• #49   i går kl. 08:02 Vo kom hjem fra sommerhus i går, og her er sne smiley Hundene var svært begejstrede for det, og da vi gik i seng var de lige så begejstrede over at komme i en normal størrelse seng, hvor de rigtigt kan brede sig.

De er åbenbart så begejstrede, at jeg ikke kan få dem ud af fjerene her til morgen smiley Katten er gået ind i soveværelset og har lagt sig i smørhullet imellem hundene, for hun gider overhovedet ikke sne og frost smiley

Jeg synes det er lidt hyggeligt når alle er så gode venner smiley

• #50   i går kl. 08:07 Det er det FEDESTE med sne! Hvalpen spæner rundt og bliver dejlig træt smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#51   i går kl. 08:23 Sne er fedt - men det blæser, er KOLDT og vejene er glatte. Æv smiley
    Men Vilma render rundt i haven og synes, det er sjovt smiley

• #52   i går kl. 08:41 Ingen sne her på Stevns - øv! Men måske det alligevel blæser for meget til, at det ville være sjovt at være ude i sneen, kælke mm.

• #53   i går kl. 08:46 Heller intet sne på Nordfalster smiley

• #54   i går kl. 08:52 Vi fik et mikroskopisk snedrys på Lolland i går aftes, men ikke så meget at det kan bruges til noget som helst. Selv hundene er ligeglade.

Men mon ikke der kommer noget i løbet af de næste timer. Jeg skal i skoven med hundene her om lidt, der behøves ikke sne på vejene.

• #55   i går kl. 09:04 Der er så kommet sne nu, men tror ikke det bliver liggende. Nu må vi se.

• #56   i går kl. 09:08 Louise -

Vi har bestemt heller ikke lys hos vores, men de er bare gået amok med æglægning smiley
    Nogen siger, at det har at gøre med foderet, men jeg tror bare, at de lægger æg når de er klar til det - uanset hvad de får at spise smiley

Vores hønsehus / gård, er placeret små 75 meter væk fra huset - oppe ved træningsbanen - så de rotter som ER der når man har høns, er ikke tæt på.
    Jeg har set hønsedamerne tage en del mus, men ingen rotter (endnu smiley )

Præstø er iøvrigt med massiv regn, så det når nok ned til dig om lidt smiley

• #57   i går kl. 09:14 Martine vores er som sagt gamle, så det er en del af årsagen også.

Fedt at I kan have hønsene så langt fra huset. Det gør en forskel, og Jeps høns elsker at fange mus.

Jeg kan se ud mod Guldborgsund, at himlen er vanvittig mørk. Det er nok jeres regn vi får om 5 min. Havde været sjovere med sne dog.

• #58   i går kl. 09:18 *Biiiip* vejr smiley

Jeg bærer nok en del af skylden, for jeg vaskede min bil igår .. eller noget ... smiley smiley

• #59   i går kl. 09:21 Endeslev (tæt på Hårlev i Stevns kommune): Her er det begyndt at sne. Det ser vildt ud, men der når vist ikke at komme så meget før det er overstået smiley

• #60   i går kl. 09:32 Det var så sne smiley

Hvorfor kan jeg ikke uploade billeder? Jeg får 99% af gangene en bjælke op, hvorpå der står, at noget fik galt og om jeg vil prøve igen. Møg irriterende altså!!

• #61   i går kl. 10:04 Vi har fået et fint lille drys, og hundene gakkede helt ud på morgenturen smiley Vi fulgtes med Ellies lille kæreste, Topsie, selvom Topsies mor var meget bange for om Ellie skulle komme til at hoppe på ham smiley Det gjorde hun ikke - hun spurtede bare lykkeligt rundt med sin bold, og kunne ikke forstå hvorfor Topsie ikke kunne følge med smiley

Ellie og jeg skal til figuranten i dag, og jeg elsker så meget, at jeg har købt forede bukser på Engelsons, hvor min knæskinne kan være under bukserne smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#62   i går kl. 11:16 Her veksler det mellem at sne og at hagle. Vejene er glatte og ikke særlig rare at køre på, men det er pænt smiley

profilbillede
  • #63   i går kl. 11:26 Her i Kolding er der kommet et lille hvidt lag, lige som på Isabelles billede, ikke noget man kan bruge til noget.
    Og lige for tiden er der vindstille og flot solskin. smiley

• #64   i går kl. 11:46 Snevejret ved Endeslev varede max 20 min. Der kom ikke noget af betydning og det sidste lange stykke tid har solen skinnet smiley

• #65   i går kl. 11:52 Her kan det knap nok kaldes sne. smiley

profilbillede
  • #66   i går kl. 12:42 #62 Fedt billede smiley

• #67   i går kl. 14:20 Hold nu op hun er smuk, Isabelle! Lækker bamse

• #68   i går kl. 14:22 Konrad og jeg skal starte til hvalpe-træning i morgen. Hold nu op jeg glæder mig! Jeg kan træne det meste selv men jeg glæder mig til at gå til “hund”
    Nu er det også en ny type hund jeg har så det bliver godt

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#69   i går kl. 14:31 Tak Martine og Bare-mig smiley

• #70   i går kl. 15:30 Vi har også fået et par cm. sne, Jasminas første. Da jeg åbnede døren i morges kiggede hun ud og så op på mig med et blik, der sagde "mener du virkelig jeg skal gå ud i det der?" smiley

Så kom Akka og da hun opdagede sneen, stormede hun bare ud, fuldstændig vild af glæde og så var der ikke megen tøven tilbage hos Jasmina, hun fulgte bare Akka.

De to spænede rundt som to galninge i en times tid og siden har jeg været med ude et par gange også, de to er lige så glade for sne som for solskin smiley Det samme er Daisy, Tilla synes det burde afskaffes og Bianchi synes vist ikke der er kommet nok til, at det virkelig er sjovt at fræse smiley

Lige et billede af Jasmina, 6 måneder gammel, i sin første sne

profilbillede
  • #71   i går kl. 15:38 Det er SÅ koldt! Men smukt vejr. Vi kom til at overskride de kendte antal km man “må” gå pr uge hunden er. Elsker det område vi er flyttet til smiley

profilbillede
  • #72   i går kl. 18:02 endelig 2 dage med sol og vejr til skovtur og så er de brugt under dynen ... øv

@ Anne kan godt forstå du sagde det blæste ved Kegnæs, det var vist det sted i DK der var hårdest ramt ..

• #73   i går kl. 18:32 Lidt sent at svare - men ja, jeg ved godt, at alle de smukke æg er fra Bergs Fairytail Garden. De bor lige rundt om hjørnet fra mig smiley

Vi har været på tre-dobbelt-tur i dag. Først SKYNDTE vi os ud på marken en halv times tid i morges - bare fordi vejret var så smukt, at det trumfede både min og hundenes morgenmad.
    Så ville jeg bare gå en alm. skovtur (a la 4K og en times tid) men igen spillede vejret os et puds, så turen blev dobbelt så lang.
    Da jeg kom tilbage til bilen, så jeg, at én af hundevennerne havde skrevet og spurgt, om vi ville med ud at gå. Selvfølgelig ville vi det - så jeg kørte drengene hjem, og så tog Sheena og jeg ellers halvanden time mere i skoven i godt selskab.
    Aj, men der var så smukt alle steder jo!!!

profilbillede
  • #74   i går kl. 18:57 Hanne, god bedring smiley Hvor er det synd at du ligger planket, nu hvor der endelig er dejligt vejr!!

Ja, det går sjældent stille for sig på Kegnæs smiley Jeg elsker det sted, men nogle gange savner jeg et sted man kan gå bare lidt i læ og ly. Omvendt så kan en tur på stranden gør op for så meget, og man tørrer jo igen hvis det regner smiley

• #75   i går kl. 19:02 Ihhhhhh, vi har fået fast dag hos figuranten, og det er så lækkert smiley Ellie har endelig fanget det med at bide dybt og hårdt, og hun giver den alt hun har, når hun er på.

Der er lang vej, som i VIRKELIG lang vej, før hun er et sted hvor hun kan bruges i IGP, men figuranten mener at når hun er så nem at arbejde med, skal det nok komme.

Hun er så sød, når hun får lov at give gas smiley

• Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.072
    #76   i går kl. 19:45 Anne - Det lyder skønt! Det er bare så fedt at se vovse arbejde på den måde smiley

Vi har været så heldige at få plads på et runderings- og eftersøgningshold i DcH, så nu skal Gnomen Gilbert til at bruge energien fornuftigt smiley

• #77   i går kl. 20:03 Tillykke, Eva smiley Eftersøgning er det fedeste!!!! Se om du kan få købt dig ind på et kursus ved Ulla i Canis Klode Mølle - hun er FORMIDABEL!!

• Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

#78   i går kl. 20:24 Anne - Tak, jeg glæder mig helt vildt! Træneren er uddannet Canis-instruktør og har selv trænet redningshund i en del år, så jeg tror lige, at jeg starter “herhjemme”.

Jeg har tidligere kigget på kurserne hos Ulla, men jeg har bare ikke kunnet få det til at passe ind i planerne. Sidste år var jeg egentlig bare for sløv, men Ingle blev jo pludselig syg, og så kunne det være ligemeget smiley

• #79   i går kl. 20:25 I morgen skal jeg på hesteryg for første gang i næsten 4 år. smiley

Efter jeg fik aflivet de 2 store heste, og nu "kun" har de 5 små ponyer, er jeg begyndt at savne en stille tur ud i det blå siddende på en hest.

Så i morgen skal jeg ud og prøve en islandsk hest og se om det er noget for mig, at få part på ham.
    Og jeg har tilbud om at prøve 3 andre heste også i den kommende tid.

.....Jeg har allerede ondt i inderlårene, bare ved tanken!! smiley smiley

• #80   i går kl. 20:40 Jeg håber du får tid til at passe det ind. Jeg er ellers ikke sådan en der falder på røven over canis, men Ulla er enestående smiley

• Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

#81   i går kl. 21:00 Anne - Jeg har klikkertrænet de sidste 10-12 år og har været på kurser hos Dina Doctermann, som holder til heroppe nordpå, så jeg er ikke afskrækket af Canis, selvom jeg nok ikke helt kan betragtes som “fundamentalist” smiley

• Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

#82   1 time siden 2025 bliver bare bedre og bedre! Jeg har lige fået adgang til 59 HA sporarealer lige uden for døren smiley smiley

Kommentér på:
Snik snak nr. 1 - 2025

Annonce