Hjælp til nyt job efter arbejdsskade. {{forumTopicSubject}}
Jeg håber nogen kan hjælpe mig, da jeg er helt tom for ideer.. Og helt i kulkælderen lige nu.. og frustreret !
Jeg er 27 år gammel, for 2½ år siden fik jeg en arbejdsskade, som resulterede i, at jeg har smerter i nakke, skulder og arm og finger i højre side...
Kan ikke holde til for meget computer arbejde og skal helst have skiftende arbejdsstillinger.
Kommunen vil have at jeg skal have en 37 timers job, og da min dom er kroniske smerter, og special lægerne mener at, jeg ikke kan bestride et fuldtidsjob og ikke mindst, skal det være et job, hvor de tager hensyn.
Ved jeg nu ikke, hvad jeg skal lave som jeg kan holde til...
hvad set på mange ting.
- Jeg er højre håndet.. ja hvor skaden er...
- Skiftende arbejdsstillinger,
- Minimalt computer arbejde...
- Har ingen hg. eller llignende, har kun en uddannelse som so- su hjælper...
- Intet fysisk hårdt arbejde... hvor man skal bruge armene meget..
Håber nogle er så søde at hjælpe mig, da jeg virkelig mangler hjælpen til nytænkning..
Tak fordi i gad at kigge forbi siden...
Hilsen Vivi-Ann
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 948 Svar: 8.831
lærer
Chauffør
aug 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 890
måske i et dagcenter?
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.642
Åhhh hvor jeg føler med dig - da jeg hvar 2,5 år efter min piskesmældsskade troede jeg heller aldrig at jeg sku komme til at arbejde normalt igen - og troede heller aldrig at jeg sku komme til at kunne bare nogenlunde det samme som før - uden 2 - 3 dage i sengen bagefter -
Nu er det snart 5 år siden jeg kom til skade - og de gode dage er flere og flere -
Jeg arbejder idag m ADHD drenge - og arbejder på en sådan måde at jeg ikke har fast 37 timer - i perioder jobber jeg over fuld tid - men kan så også melde fra når jeg har de dårlige perioder -
Altså et arbejde hvor man blot melder til og fra efter evne...
Selvfølgelig kan det mærkes på økonomien -
Men den må man tage med - ss -
HVa er du Uddannet - ??
Vil de tilbyde dig omskoling - ??
Jeg fik desværre beskeden at omskoling til det jeg ønskede ik ku lade sig gøre - da de mente jeg rent fysisk ik ville kunne klare det - og lægerne frarådede det -
Til sidst opgav jeg deres nærmest umulige system - og fandt min egen måde at overleve på rent arbejdsmæssigt - Og det jeg har nu er super...
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
For hvilken målgruppe er det at være pædagog et skånende og roligt arbejde?
Jeg har kun prøvet at have med børnehavebørn at gøre, og det er langt fra skånende?
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.483
min kæreste blev kørt ned af en sprit billist og har 35 % nedsat arbejds evne, har parpirer fra arbejds skade styrrelsen hvor der stor han ikke kan arbejde fuld tid, har snakket med flere forskellige læger som også siger det, men alligevel prøver kommunen hele tiden at få ham ud i et fuld tids arbejde..
han har gået på syge dagpenge i næsten 3 år nu, og er først nu ved at blive indstillet til et flex job, og hans sagsbehandler siger at han har MEGET små chancer for at få et, selv om han har et sted der gerne vil have ham i flex.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
aug 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 185
Pædagog er udelukket, for det kan jeg ikke holde til det, der er for fysisk hårdt. De skal jo stadig have meget hjælp til tøj osv.
Jeg har fået tilbudt revalidering så uddannelse er det jeg arbejder i lige nu. Men det er en uoverskuelig process, da det jo ikke er alt der kan bevilligs.
Jeg har gået på syge dagpenge i lang tid, ja siden min arbejdsskade i 2005 og jeg har rykket kommunen for at sende mig et sted hen hvor de kunne hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg skulle bruge min fremtid på. men det tog dem over 2 år før de fik trukket fingerne ud.. så nu er jeg igang men det er meget svær.
Jeg vil jo bare gerne have en job jeg kan holde til. Jeg havde fundet et sted hvor jeg kunne måske få et flex job-Men det er der slet ikke tale om det er jeg ikke syg nok til.
Jeg hader at sidde i denne position, hvor man ikke kan andet end at føle sig klemt i systemet. Bare for ikke at komme på kontant hjælp, for det er jo heller ikke nogen løsning.
aug 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 185
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
Åh stakkels dig... Har selv været igennem hele systemet... Gudskelov gik det fortrindsvis hurtigt... Håber det løser sig i sidste ende
Mange tanker herfra
Hjælp til nyt job efter arbejdsskade.