{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snik snak - vol. 49
  • #304   i går kl. 22:44 Ja ... hatten af for det Anni har gjort for katten ..... smiley ...... men jeg ville nok alligevel holde katten inde , indtil den er neutraliseret .... smiley

• #305   i går kl. 22:49 Her er min skaldede kat. Oluf er kastreret for 3 uger siden og render heller ikke frit.

profilbillede
  • #306   i går kl. 23:11 Har du fået det bedre nu Anne, nu hvor du endelig kunne finde en sviner, hvor du ikke behøver at lyve for at svine mig ?
    Håber virkelig at du nu får en bedre weekend.

Men inden du sviner, så burde du måske lige engang bruge det indvendige at jernen og tænke dig om. For sådan en uanbragt sviner som du kom med der kan hurtig give bagslag.

Og nej, jeg er ikke dobbeltmoralsk.
    Jeg har taget en ældre hjemløs kat til mig, som er fritløber.og jeg har så sandelig prøvet at holde den ind. Har haft lukket af på den overdækket terrasse med adgang til carporten. Men så sidder katten og hyler timevis for at komme ud.
    Men jeg kan selvfølgelig også bare smide den ud igen, eller sende den på internat, hvor den kan sidde i et lille bur og hyle ugevis for så at blive aflivet.

Og ja, hun er sandsynligvis intakt og hun får lov til at komme ud.
    At hun endnu ikke er neutraliseret skyldes ene og alene, at jeg indtil videre har ledt efter en ejer, og jeg betaler ikke 2500 kr for at neutralisere andres katte, for måske var ejeren dukket op, for hun har jo ikke været her så længe.
    Endvidere er den hellere ikke i løbetid.

Ja, selvfølgelig mener jeg at man ikke skal have dyr hvis ikke man har råd. Det mener jeg stadig.

Og hvor har du kendskab fra angående min økonomi, siden du kan udtale dig om at jeg ikke har råd ? Og at jeg så skal give den til en anden ?
    Som sædvanlig igen en påstand som du ikke aner noget som helst om.

Da katten kom, og der ikke meldte sig nogen ejere, blev flere internater kontaktet. De var alle overfyldte og var helst fri for at tage den ind.
    Selv om jeg HAR RÅD, prøvede jeg at finde en anden som ville overtage den. Desværre er der ingen, som vil have en ældre kat, som starter med at koste en del penge.

Når nu den endnu ikke er neutraliseret, og jeg ifølge dig ikke har råd til den og der ikke er andre der vil have den, vil det så gøre dig lykkelig hvis jeg får den aflivet i morgen, eller vil du overtage den så den kan få et ordentligt hjem ?
    Jeg kan være hos dig omkring middagstid.

• #307   i går kl. 23:26 NITTIB, jeg ville hellere end gerne holde den inde.
    Men det vil være synd for den, for så render den rundt og hyler i timevis.
    Og nej, den kommer aldrig til at få killinger og skal nok blive fixet inden for nærmeste fremtid.

• #308   i går kl. 23:35 Nahhhhh, hun ville gøre præcis det samme, hvis det var mig.

Nej Anne, det ville jeg ikke.
    Jeg ville aldrig synke så lavt at jeg ville svine en person som tog et herreløs dyr til sig.
    Jeg ville hellere ikke svine en person, som lå på sygehuset og kæmpede for sit liv.
    Og jeg ville hellere ikke lyve for at svine en person så jeg kom til at stå bedre.
    Det er kun dig der gør sådan noget.....

• #309   i dag kl. 08:12 Og hvor har du kendskab fra angående min økonomi, siden du kan udtale dig om at jeg ikke har råd ?

Det er Skrigehunden, der blander din økonomi ind i det, så det må du spørge hende om smiley

Det er dejligt at du hjælper katten, men det ændrer ikke på at du er dobbeltmoralsk. Det kan være at du nu er i stand til at se perspektiver, og at alt ikke er så sort/hvidt, som du ellers ofte gør det. Og det er såmænd bare dét jeg påpeger. Du er grov og ubehagelig hvis noget gør noget, som du ikke finder ok. Nu peger den så bare tilbage på dig selv.

• #310   i dag kl. 08:24 Anne, jeg skriver at pengene MÅSKE skal være der, husk nu det med nuancer, som du så uskønt klandrer Anni for ikke at være i stand til. Jeg aner intet om Annis økonomi, men jeg forestiller mig, at tingene lige skal planlægges, når man fra den ene dag til den anden bliver ejer af en vildkat.

Nogle gange læser du indlæg, som fanden læser biblen, du kan selv være lige så ubehagelig, som du beskylder andre for at være.

• #311   i dag kl. 08:28 Det ændrer ikke på at det er dig, Skrigehunden, der blander hendes økonomi ind i det. Jeg nævner kun hendes økonomi fordi du bringer det op. Den må stå for din regning (pun intended).

• #312   i dag kl. 08:57 Er det ikke naturligt nok at bringe op, synes du? Økonomi spiller da en rolle for os alle, især uforudsete udgifter, som en vildkat jo er.

Noget helt andet er, at man måske gerne lige vil se tiden an, om katten overhovedet ønsker at bo hos én, før man smider flere tusinde kroner ett det er den. Jeg siger IKKE, at det er sådan, Anni har det, i modsætning til dig, Anne, er jeg ikke tankelæser. smiley

• #313   i dag kl. 09:05 Anne, det er bare så sjovt når du prøver på at finde måder at svine mig, og at det så giver bagslag og ikke får dig til at stå bedre frem end du regnede med, tværtimod. smiley
    Jeg er spændt på, hvilke løgne du prøver på at brygge sammen den her gang for ikke at vedkendes at du igen har dummet dig ?

Og der er jo alternativer - at holde katten inde til den er fikset, eller sende den videre til nogen, der har råd til at neutralisere. Hvad hvis den bliver ramt af en bil eller bidt og skal til dyrlæge

Og endnu engang, hvor har du kendskabs fra angående min økonomi ?
    Endvidere, så farer man ikke ud og får opereret på andres dyr et par dage efter at de er fundet. Man prøver først på at finde ejeren.
    Og ja, skulle en komme til skade, så kommer den selvfølgelig til dyrlægen.
    Selv om jeg ikke skylder dig regnskab, så er min økonomi dog så god, at jeg har eget hus. smiley

Jeg er allerede spændt på, hvad du skriver i dit næste svar smiley

• #314   i dag kl. 09:11 Anni, jeg ved ikke om du har mistet evnen til at læse, men det er som sagt Skrigehunden der skriver, at du måske ikke har råd. Så det er hende der bringer din økonomi ind.

At manglende handling bunder i …… ingenting (?), er vel egentlig ikke bedre.

Hvis du har råd, hvorfor så ikke få det overstået? Du skriver at dine naboer måske bliver trætte af at katten strinter - hvorfor så ikke få den neutraliseret, så du slipper for at belaste naboerne unødigt?

• #315   i dag kl. 09:12 Skrigehund, den er endnu ikke fikset fordi jeg har ledt efter en ejer og ikke på grund af økonomien. Jeg mener nemlig ikke, at man straks farer ud og opererer på andres dyr uden at man først har gjort alt for at dyret kan komme hjem igen.
    Måske er den allerede neutraliseret, jeg ved det ikke. Men den har den der kastrathængemave.
    Men en ting er ganske vist sikkert, den kommer aldrig til at få killinger her.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 88 Emner: 24 Svar: 2.591
    #316   i dag kl. 09:13 "Nahhhhh, hun ville gøre præcis det samme, hvis det var mig."

Jamen altså, Anne. Er det et voksent argument for at svine andre mennesker til'? Nej vel? smiley

HVIS den lille tilløber når at blive drægtig, inden hun bliver steriliseret, vil det problem blive løst sammen med sterilisationen - og jeg gætter på, at der ikke går flere måneder før katten bliver fixet.
    At Anni lige har ventet for at se, om en ejer meldte sig, er vist ret forståeligt.

DEJLIGT, at missen nu har fået et hjem smiley

• #317   i dag kl. 09:17 Anne, det er vist dig der har mistet evnen til både at læse og skrive.
    Du skriver
    Og der er jo alternativer - at holde katten inde til den er fikset, eller sende den videre til nogen, der har råd til at neutralisere. Hvad hvis den bliver ramt af en bil eller bidt og skal til dyrlæge
    Det er dog en grov antydning af at jeg ikke har råd.

Og endnu engang speciel udpenslet til dig.
    MAN FARER IKKE UD OG OPERERER PÅ ANDRES DYR. MAN PRØVER FØRST AT GØRE SIt BEDSTE FOR AT FINDE EJEREN.

• #318   i dag kl. 09:19 Anni, det ved jeg, jeg har da bestemt indtrykket af, at du har styr på dine ting. smiley

Anne, jeg skriver IKKE at Anni måske ikke har råd, lad nu være med at skyde den over på mig. Din plan med at sætte Anni i et dårligt lys er igen mislykkedes, den må du bare æde.

Ville DU fare ud og neutralisere en fremmed kat, dagen efter du havde taget den ind? Næppe!

• #319   i dag kl. 09:25 Tak Isabelle, og Skrigehund. smiley
    I har dog forstået hvad det går ud på og hvorfor. smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.481
    #320   i dag kl. 09:32 A til Anni:
    "Du er grov og ubehagelig hvis noget gør noget, som du ikke finder ok. Nu peger den så bare tilbage på dig selv."

Jeg må simpelthen lige grine en smule her.....yderligere forklaring burde ikke være nødvendigt smiley
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

Annis økonomi rager ingen herinde. Da jeg tilbød at hjælpe, har jeg utilsigtet været den, der har skubbet til beskyldningen om manglende økonomi. Det var absolut ikke min hensigt. Det er kun fordi, jeg altid sætter pris på, når andre gider tage en kat væk fra gaden.

• #321   i dag kl. 09:41 Min veninde har haft en tilløber gående siden i sommers. Hun har ikke kunne komme til ham. Derfor blev han i første omgang fremlyst, men sjovt nok kendte ingen denne kat heller ikke naboerne. Nu for kort tid siden kunne hun så komme til ham, han er en yngre kat, som en eller anden ikke har gidet længere. Og i forgårs blev han kastreret. Nu er han så kommet indenfor. Hun har en stor løbegård, så hun håber på, at han kan vænne sig til indelivet.

• #322   i dag kl. 09:44 Det er egentlig pudsigt (eller måske ikke...), at du, Anne, har så travlt med at pege fingre ad mig, at du slet ikke registrerer, hvad Anni skriver omkring hvorfor hun ikke har neutraliseret katten endnu. Tankevækkende, og alligevel bekræftende. smiley

• #323   i dag kl. 09:45 Rikke, jeg synes, at det var et fantastisk flot tilbud, som viser at man holder af dyr, også andre end hunde. smiley

Forestil dig alle de svinere der ville komme fra Anne fremover, hvis jeg havde takket ja til det. smiley

• #324   i dag kl. 09:47 Ja, jeg hører stadig for, at man samlede ind til Mimi dengang. Så jeg forstår dig til fulde Anni.

• #325   i dag kl. 09:50 Jubiiii hurra. Var lige ind og se på mit forskudsskema og skal have 4822 kr tilbage. smiley

Anne, har jeg så råd til at beholde tilløberen, eller skal jeg stadig sende den væk ?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#326   i dag kl. 10:07 Tillykke med pengene, Anni. Brug dem nu fornuftigt smiley

For flere år siden mødte mine daværende hunde og jeg en råbende lille kat på vores skovtur. Den forfulgte os, smøg sig op af mine ben og, som jeg oplevede det, bad mig så mindeligt om at tage mig af den.
    Jeg endte med at tage den med hjem - efter først at have ringet efter min mand for at få ham til at hente hundene. To hunde og en fremmed kat i bilen turde jeg ikke.
    Vel hjemme blev de tre dyr holdt fra hinanden. Katten var såååå sød og kælen - og sulten.
    Jeg lavede opslag, som jeg satte op ved findestedet og i de nærmeste butikker - og satte annoncer i lokalaviser, og kontaktede politi m.fl. Ingen ejer meldte sig eller var at finde på anden måde. Til gengæld ringede en kær politimand og spurgte, om hans gamle mor måtte få katten smiley
    Jeg fik bulletiner om missens nye liv i flere måneder, efter jeg havde overdraget hittekatten til politimandens mor smiley
    Den oprindelige ejer meldte sig aldrig.

PS. Og så var der Sulejmakatten, der holdt af at gå ned på marken (halvandet minut fra vores hjem) og hér gå forvirret rundt mens hun råbte, at hun var blevet væk smiley smiley
    Flere gange blev jeg ringet op af flinke folk, der havde "fundet" hende, kontaktet Kattens Værn og fået mit telefonnummer via Sulejmas øretatovering. Skrupskøre skønne kat smiley

profilbillede
  • #327   i dag kl. 10:07 OMG smiley

Anni, jeg aner INTET om din økonomi, og det bliver KUN bragt på bane, fordi Skrigehunden nævner det. Men skønt at du kan koge så meget suppe på det smiley

Katten har været hos dig i en måneds tid nu, ikke? Så er der næppe nogen der savner den. Juridisk har den ingen ejer, fordi den ikke er mærket. Den er sådan set heller ikke din kat.

Jeg bidrager gerne til folk der ikke har råd, og havde såmænd også smidt i kassen hvis der var brug for det med katten, helt som med Susanne dengang.

Om jeg havde neutraliseret en tilløber? Nej, jeg havde lige ventet en uge eller to, men hvis jeg ville beholde den ud over det, så ja, så ville den blive neutraliseret og mærket. For tidligere ejer har jo ikke mærket den, og dermed er den herreløs.

• #328   i dag kl. 10:13 Anne, Anni vil jo beholde katten, og derfor bliver den neutraliseret - helt som dig. smiley

• #329   i dag kl. 10:15 Er Anne neutraliseret smiley smiley smiley smiley

Sorry .. kunne ik lige lade være smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#330   i dag kl. 10:18 To sjæle, én tanke, Martine smiley

• #331   i dag kl. 10:24 smiley

• #332   i dag kl. 11:02 jeg har opdraget mine børn med at selvom nogen er nogle fjolser overfor dem, bliver de ikke bedre mennesker af at være det samme ..

jeg glæder mig inderligt både for katten og for Anni, og er sikker på der kommer styr på den ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#333   i dag kl. 11:21 "When they go low, we go high", Michelle Obama smiley

• #334   i dag kl. 11:29 Anne, det er da dig som antyder at jeg bør sende katten væk fordi jeg åbenbart ikkehar råd til at neutralisere eller få den til dyrægen hvis den kommer galt af sted og IKKE skrighunden.
    Pudsig at du aldrig kan stå ind for det du selv skriver, men altid skal feje dine uheldige bemærkninger og påstande over til andre.
    Og nej, den har ikke været hos mig i en ånd.

Men kan godt se det fra din side..
    Først troede du at din weekend blev bedrefordi du nu endelig havde fundet en grund til at svine mig, og så viste det sig, at weekenden blev dårligere, fordi din sviner gav bagslag frem for at få dig til at tage sig bedre ud.
    Hvor er det træls for dig.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#335   i dag kl. 11:48 Kommunikation er en svær størrelse.

"Nu er det jo ikke mange dage siden, at Anni var så sød at tage en herreløs kat til sig, så både tiden og måske pengene til en neutralisering m.v skal jo altså også være der."

Ret skal vær ret. Vist KAN ovenstående indlæg fra Skrigehundens forstås som, at Anni ikke har råd til at neutralisere. Men det ER faktisk ikke det, der står.

• #336   i dag kl. 11:48 Kører det ikke lidt i ring nu ???? .... = " min far er stærkere end din far " smiley

profilbillede
  • #337   i dag kl. 11:54 Isabelle, jeg ville ikke have noget imod, at den kom til et andet hjem, et sted uden så meget trafik som hos mig, for jeg har det ikke godt med at den er friløber.
    På et eller andet tidspunkt bliver den vel kørt ihjel.
    Der er desværre ikke nogen der gider at overtage en lidt ældre kat som kræver en del penge at overtage, når man kan få en killing helt gratis eller hente en neutraliseret og vaccineret killing på internat til det halve af, hvad det ellers koster hos dyrlægen.
    Så den må blive her og så skal jeg nok sørge for at den får det så godt som muligt.
    Men hvis Skrigehund gerne vil have den, så flytter den straks. smiley

Og ja, pengene forsvinder hurtig.
    Jeg måtte lige ofre en mindre formue på mit tag.
    Og i torsdags måtte jeg have en viser ud, for kunne ikke rigtig få varmen til at fungere på trods at alle radiatorer var luftet ud.
    Vvs,'eren var her i ti minutter og regningen er lige kommet.710 kr for de ti minutter, det synes jeg godt nok er røveri. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#338   i dag kl. 12:01 Der er fordele ved at bo til leje smiley

Måske bliver din tilløber ramt af en bil en dag, Anni. Men indtil da er jeg sikker på, at den får og har et godt liv hos dig. Gode dage kommer ikke dårligt tilbage smiley

• #339   i dag kl. 12:07 Enig Isabelle, bare man ikke bor til leje hos en kineser. smiley
    Undskyld, kunne ikke lade være.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#340   i dag kl. 12:08 Fordele OG ulemper - i særlige kinesiske tilfælde smiley

• #341   i dag kl. 12:18 Jeg drikker meget varm hyldebærsaft om vinteren, og jeg plejer altid selv at lave ca 30 liter som kommer i fryseren. smiley
    I år kom jeg så ikke ud og plukke hyldebær, og var lige ved at besvime da jeg så at en flaske koster 38,95 kr. smiley
    Var på apoteket i dag, og gik ind til Meny, som ligger lige ved siden af apoteket og hvor jeg ellers aldrig kommer.
    Og hvor var jeg heldig.
    De havde hyldebærsaft på tilbud til 25 kr.
    Jeg købte 8 flasker og har fortrudt at jeg ikke købte flere.
    Så i morgen går turen igen til Meny efter mere hyldebærsaft. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#342   i dag kl. 12:22 Hyldebærsaft er lækkert - især varmt smiley
    Hyldeblomstsaft derimod - bwadr smiley smiley

• #343   i dag kl. 12:27 Jeg kan hellere ikke lide hyldeblomst.
    Spiser også hyldebærsuppe med æbler. smiley

• #344   i dag kl. 12:35 i gamle dage hjemme ved mine forældre fik vi Hyldebærsuppe med tvebakker i ...

@Anni, er sikker på tilbuddet om at spæde til en neutralisation stadig er gældende for flere herinde ... jeg er glad for du i år kan få julebad og katte-selskab ... og jeg håber den holder sig væk fra vejen .. hvis den er neutraliseret er der vel mindre lyst til at rende ude, eller hvad ??

• #345   3 timer siden Hvor er du sød Hanne. smiley
    Mn nej tak, jeg har selv råd til at betale det mine dyr koster. smiley
    Men det er et tilbud, som varmede mit hjerte. smiley

I stedet for tvebakker bruger jeg cornflakes. smiley

Katten går nu ikke ret lang væk, og hun er ikke ude i ret lang tid ad gangen, men til gengæld flere gange om dagen.
    Og syv ni tretten, jeg har endnu ikke set at hun har haft kursen mod den trafikerede vej.

• #346   3 timer siden Vi spreder lige lidt positiv karma smiley
    Se lige en lækkermås fotografen har delt

profilbillede
  • #347   3 timer siden Balder har igen en periode, hvor han ikke rigtig gider spise. To dage uden mad, en dag med og en dag i går uden mad. Nå, men på positiv siden taber han sig lidt. smiley

• #348   3 timer siden Anni, tak for tippet - jeg kigger på det smiley jeg vidste slet ikke at der blev lavet koldpresset hundefoder, før jeg fandt lukullus.. så min verden blev lidt større smiley jeg ser om det mærke du anbefalede mon også kan lokke hende. Så jeg har lidt at skifte mellem evt.

• #349   2 timer siden Vi skulle fodte Balder med noget koldtpresser. Det ville opdrætter have. Problemet var bare, at han ikke gad spise det. smiley

• #350   2 timer siden Susanne, har du prøvet topping eller bonebroth til ham?

• #351   2 timer siden Nej, det har jeg ikke. Og det kommer jeg måske heller ikke til. Ikke fordi jeg ikke vil, men rester er nu engang billigere. smiley

• #352   1 time siden Jeg er glad for, at vi ingen sne har. I nabobyen ligger der sne men ikke her. smiley

• #353   38 minutter siden Jeg har hentet min venindes hund som skal være her til i morgen aften, imens hun henter sin hvalp i Polen. Sully, som han hedder, ELSKER Dorit. Det er ikke gensidigt smiley Ellie ELSKER Sully, og det er kun gensidigt i begrænset omgang. Sully har til gengæld aldrig været tæt på en kat før, og dét er heldigt, for han synes at Karla er det farligste han nogensinde har set smiley Så han lader bare som om hun ikke findes, for så er hun lidt mindre farlig smiley

Sully plejer, lige som Ellie, at starte og slutte natten i sengen, og så være på gulvet størstedelen af tiden. Af samme grund har jeg taget fri mandag, for det bliver nok så som så med søvn, for Dorit tolererer ikke at nogen (hund) rører hende om natten, og så kan det alligevel blive lidt klemt med både Sully og Ellie der forsøger at navigere uden om hende smiley

• #354   23 minutter siden #353 ... Anne ... kan du ikke bare lade de 3 - 4 dyr slås / eller ikke slås om sengen .... og selv sove i hundekurven ... = ... problem løst ... smiley

Kommentér på:
Snik snak - vol. 49

Annonce