{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
348 visninger | Oprettet:

CM
CM
Tilmeldt:
11. sep 2020
Følgere: 20 Emner: 37 Svar: 836

Dash kamera / Body kamera anbefalinger {{forumTopicSubject}}

To vidt forskellige kameraer ved det, men overvejer at købe et af hver.

Dash kameraet fordi, jeg har fået fortalt/læst, at der åbenbart er kommet en generel trend med, at når der sker uheld, så tilkendegiver skyldner på stedet, at det er deres fejl, men efterfølgende skifter de mening og det er ikke altid, at taksator kan aflæse på skaderne, hvad der reelt er sket.

Nogen anbefalinger ?

Body kamera fordi, jeg rigtig gerne vil filme hundene på almindelig gåtur/træning og også ofte gør det, men det er bare så besværligt med mobilen, når man går med 6 hunde smiley Samtidig har vi også haft nogen trælse oplevelser og dem kommer der nok også flere af i fremtiden og det er ikke lige i situationen, at man vælger at hive mobilen op for, at optage smiley Så kunne det også bruges som bevis, hvis det kom til sådan en situation. skal være vandtæt.

Nogen anbefalinger ?

Spurgte også herinde for nylig omkring udendørs videoovervågning og vi købte Eufy og det virker ! smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dash kamera / Body kamera anbefalinger
  • #1   13. okt Det var dog en rigtig god ide med de kameraer.
    Har aldrig tænkt over at man kan bruge sådan et body-kamera.
    Havde jeg stadig hund og trænede, så ville jeg straks gå ud og investere i sådan et.

    Jeg har flere videoer fra sweiss som jeg selv har optaget, men det er ret besværlig og jeg er faldet flere gange, for skovbunden er ikke ligefrem plan. Har også nogle, hvor venner har filmet, men så får man det fra siden. Med et body-kamera får man det med den rette vinkel fordi man går lige bag hunden.

    Tak for den gode ide. Jeg må lige finde ud af, hvad sådan et koster, for det ville væren en rigtig god gave til min veninde.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 20 Emner: 37 Svar: 836
    #2   13. okt Anni: Jeg har søgt lidt omkring og de findes i rigtig mange prisklasser, vær obs på at de ikke alle er vandfast og nogen af dem optager kun ligefrem, imens andre kan optage i flere vinkler, indtil videre har jeg fundet nogen med 180 graders optage vinkel.

    Finder du et, så meld gerne hvilket du valgte og hvorfor og selvfølgelig om det er godt smiley


  • #3   13. okt CM, jeg har lige været ind og kigge. Der er mange til billige priser, men pris og kvalitet hænger jo også sammen.
    Men du skal nok ikke regne med mig.
    Havde det været til mig selv, så ville jeg da gerne have ofret et par tusinde på det. Men bare som gave , sådan uden anledning, så synes jeg det er for dyrt.
    Gad vide, hvor gode de billige er.
    Det ville jo også være træls at få et billigt som så viser sig som noget lort.
    Vandfast behøver det ikke være, for man kan jo nøjes med at filme når det er tørvejr.

    Men hvor jeg da ærgrer mig, at jeg ikke havde et da jeg stadig havde hund.


  • #4   14. okt Man skal bare huske at der er nogle regler man skal overholde: https://www.datatilsynet.dk/hvad-siger-reglerne/vejledning/optagelser-og-overvaagning/brug-af-kropsbaarne-kameraer-bodycams og https://fdm.dk/alt-om-biler/love-regler/faerdselsregler/brug-af-dashcam-bilen-hvad-er-lovligt.
    Jeg er ikke kriminel og har ikke noget at skjule, men derfor vil jeg alligevel gerne have mig frabedt at blive filmet i tide og utide.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 20 Emner: 37 Svar: 836
    #5   14. okt Mette: Hvordan sikrer du dig ikke at blive filmet i tide/utide ?

    Jeg tænker på, når du deltager i forskellige hundearrangementer f.eks. Efter weekendens K9 i Næstved, flyder nettet over af billeder og videooptagelser og ikke kun i K9 gruppen smiley

    Nogen af vores lokale skove, der er ejet af et gods, skilter med videoovervågning p.g.a. krybskytter, men forleden dag da jeg stod på en skovsti og vendte mig rundt opdagede jeg et vildtkamera, der ikke var skiltet med.

    Jeg kender langt de fleste regler omkring videoovervågning. Da vi fik stjålet vores rider for kort tid siden, kom politiet ud for at gennemgå hvad, der var sket, de anbefalede videoovervågning og fortalte at selv om jeg kom til at stille kameraet, så det kunne optage en nummerplade på vejen, så ville jeg ikke få en bøde, men hvis en af naboerne henstillede til, at kameraet ikke måtte optage dem, så kunne jeg blive bedt om, at stille kameraet, så det ikke optog på vejen og i øvrigt ville de så gerne have, at jeg registrerede det hos dem, så de evt. kunne gøre brug af optagelser smiley

    Vi har en lille privat lokal facebook gruppe og i den har jeg gjort opmærksom på at der kom videoovervågning op (også delvis af vejen) Der har ikke været nogen indsigelser, men flere henvendelser på om vores kamera, har fanget bestemte køretøjer p.g.a., at de har haft indbrud/tyveri. Vores kamera er ikke sat, så vi kan fange nummerplader, kun køretøjet fra siden af.

    Tænker et body came kan indstilles i hvor mange meter frem det skal optage, således at jeg ikke filmer hele offentligheden jeg begår mig i (?) samt at det skal filme mod jorden for at fange hundene, på denne måde vil det også kun være en "fremmede" hund, der kommer med på filmen og kommunikationen ejer og jeg imellem. Jeg er stadig i undersøgelsesfasen smiley

    Jeg ville faktisk ønske at vi i DK havde overvågning som i England, jeg er overbevist om, at vi alligevel uanset love og regler, bliver overvåget hele tiden.





  • #6   14. okt Jamen jeg kan ikke sikre mig at jeg ikke bliver filmet. Jeg kan kun have tillid til at folk overholder dansk og europæisk lov og ikke filmer ulovligt smiley
    Deltager man i arrangementer vil jeg næsten som udgangspunkt gå ud fra at der nok er nogen der filmer og i de situationer synes jeg at det er fint nok. Jeg har også været ude for at deltage i arrangementer hvor der ved tilmelding blive spurgt om samtykke til at foto og/eller video fra arrangementet bliver offentligtgjort. Fint nok. Og indstiller man sit overvågningsudstyr så det ikke filmer folk der passere forbi, men kun folk der kommer ind på egen grund og det er jo helt OK.
    Det jeg ikke synes er OK at der pt default videofilmes alle steder i de offentlige rum. Jeg føler ikke jeg har noget at skjule og så gør jeg måske en dag alligevel et eller andet dumt /tåbeligt/klodset, som ikke er ulovligt, men som pludselig havner udbasuneret på nettet med billeder og det hele.


Kommentér på:
Dash kamera / Body kamera anbefalinger

Annonce