{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snik snak og hekserier, vol. 47 (eller deromkring)
  • #1   7. okt Er der en tidsbegrænsning på? for vi når ikke halloween tosserier før Halloween kommer tættere på smiley

• #2   7. okt endnu en gang brækker jeg mig over et blåt parti ... fra nytår kommer der klimaafgift på flyrejser ( som allerede her rammer socialt skævt), men ikke på privatfly ... jo jo er man enig politisk om det skal man se på, også Venstre men liiiige med den sløjfe at laver man en afgift der så skal den modsvares af afgift/skattelettelser for de der rammes , det har man så ikke lige hørt når det drejer sig om den afgift der kommer på menigmands billetter, men uha de der har råd til privatfly de skal sørme da ikke betale lidt mere nogen steder ..

https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/dansk-milliardaers-privatfly-paa-vingerne-over-1000-gange-forklarer-sig-med

• #3   7. okt Jeg har ingen ide om hvornår der er halloween, men har bare set pynt i butikkerne. Så du har masser af tid, Obster. Halloween varer som bekendt indtil pinse, eller sådan noget smiley

• #4   7. okt Min datter gider ikke have jeg tager billeder af hende mere smiley

Så du kan få et Samhain billede istedet for.

Samhain er "nytår" for hekse og wiccanere, det er der årshjulet starter smiley

profilbillede
  • #5   7. okt Halloween/Samhain/Allehelgens aften er d. 31. Oktober smiley

• #6   7. okt Lumi's bud smiley

profilbillede
  • #7   7. okt LILLY vil også være med ..... smiley smiley smiley
    Men vi vil IKKE vinde et gavekort til hundesvømning i Hobro ....... For vi svømmer ikke og Hobro ligger LANGT væk ..... smiley smiley

Sorry ... bare et lidt sjovt billede jeg lige lavede .

profilbillede
  • #8   8. okt Malene, jeg ELSKER Lumi smiley Hun har en sygt lang hals på det billede smiley

• #11   8. okt Jeg tror mere at det er det der med at hvis man mener at man SÅ nemt som ingenting kan lære alle hunde, store som små, voksne som hvalpe, hunde der går på plads og hunde der er 200 meter væk fra dig, trænede hunde, utrænede hunde, og madglade hunde, aldrig nogensinde at æde noget giftigt, så er det vel også ret nemt at lære Fido ikke at samle genstande op på sporet.

Janni, er det fordi du ikke KAN eller ikke VIL læse? Hvordan blev 100 meter til 200 meter? Hvordan blev "hvalp på 8 uger" til alle hunde?

Men måske handler det mere om at forstå hvad træning går ud på, og når man aldrig har trænet en hund, kan det måske være svært at se forskellene smiley Du og jeg har hund på forskellige måder, og det lever jeg fint med. Jeg skal nok afstå fra at have offentlige meninger om hunde, der lever på egen matrikel og får et pølsesøg på en mark, slet og ret fordi jeg ikke aner en dyt om at have hund på den måde...

• #12   8. okt Så på 100 meter kan man lære Fido ikke at æde noget giftigt, men det glipper så på 200 meter?

Og nu har mine hunde så et røvsygt liv? Og jeg har aldrig trænet en hund? Åbenbart fordi jeg har en anden mening, holdning og tilgang til emnet end dig.

Jeg synes det er virkelig kedeligt at du har behov for at blive så helt igennem nedladende og personlig hver gang man ikke er enig med dig.

• #13   8. okt Du er da gakket helt ud i tolkningerne smiley

Læs du det, som du vil. Det tror jeg er det nemmeste smiley Men jeg har hverken skrevet eller antydet noget i den retning.

• #14   8. okt Det må jo være mine hunde du mener lever på egen matrikel og som får et pølsesøg?
    Det kan vist ikke læses på andre måder.
    Ærgerligt at et voksent menneske skal opfører sig på den måde, udelukkende grundet enighed om et emne.

• #15   8. okt Her er Aslans bud smiley

profilbillede
  • #16   8. okt Det her er vist det nærmeste jeg kan komme et halloween billede smiley Hvalpe Bianchi, som prøver at stjæle græskar smiley

Jeg har været på en del miljøtræningsture de seneste måneder med Jasmina og hendes søster. Det har været til Silkeborg + småbyerne her rundt omkring, hvor vi bor og det vrimler simpelthen med de skide snusposer. Hvis jeg skulle samle alle op, ville jeg blive krumrygget før tid smiley

En af de mindre byer nogle kilometer herfra, afholdt de årlige markedsdage for en måneds tid siden og efterfølgende lå der snusposer med 5-10 meters afstand over hele den centrale del af byen.

Jeg er ikke tilhænger af et forbud, men en form for pant kunne være passende, når folk nu ikke kan finde ud af at smide dem i skraldespanden.

De to små har så fået lært, at det er absolut forbudt at røre dem, men jeg stoler da kun på dem, så længe, at de er i 2 meter line og de er under nøje opsyn smiley

profilbillede
  • #17   8. okt Julie, elsker det smiley Har du set den video på IG hvor en hvalp i det kostume leger med en kat? smiley

Janni, som sagt vil jeg ikke kloge mig på hvad du byder dine hunde. For jeg ved ikke noget om at holde hund på den måde. Helt som du ikke ved noget om sportræning smiley Dét er der jo ikke noget galt med, for hver har sine interesser. Men det er nok ikke lige dig jeg spørger til råds - særligt når du endnu ikke har forstået forskellen. Du må gerne fortsætte med at koge suppe på det, men det bliver det hverken værre eller bedre af smiley

• #18   8. okt Hvad jeg byder mine hunde?
    Og at holde hund på den måde?
    Nej du ved tydeligvis ikke noget om min måde at have hund på, det kan helt tydeligt læses ud fra det du skriver.
    At man ikke evner at begå sig i en debat, uden at blive personlig og samtidig digte ting der ikke har noget med sandheden at gøre, det siger langt mere om dig end det nogensinde vil gøre om mig.
    Jeg er altid frisk på en debat og at have forskellige meninger og holdninger, men personligt fnidder, nedladenhed, løgn og latin, når folk er uenige, det er mit liv simpelthen for kort til.

• #19   8. okt Nej du ved tydeligvis ikke noget om min måde at have hund på

Det er jo dét jeg skriver. Vi er slet ikke uenige, men jeg forstår ikke hvorfor du bliver så sur over det?

Men hvad er det du mener er løgn og personligt fnidder?

• #20   8. okt Hvad i alverden laver en 12 årige ude midt om natten ? smiley
    Hvor er forældrene henne ?
    Gad vide hvilke undskyldninger de har ? Men det får vi nok aldrig at vide.

https://www.dagens.dk/nyheder

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 85 Emner: 24 Svar: 2.513
    #21   8. okt "Du og jeg har hund på forskellige måder, og det lever jeg fint med. Jeg skal nok afstå fra at have offentlige meninger om hunde, der lever på egen matrikel og får et pølsesøg på en mark, slet og ret fordi jeg ikke aner en dyt om at have hund på den måde."

Hvis ikke ovennævnte handler om Jannis hund, giver det da INGEN mening at have det med i en debat - med Janni smiley Altså udover at du kan nedgøre hende og efterfølgende sige, at det da overhooooooooovedet ikke var hende, du talte om.
    Fægt med åben pande, Anne.

- Og her er det nærmeste, jeg kommer mht hundehalloween smiley

profilbillede
  • #22   8. okt Det er lige gået op for mig, at om kun 14 dage så starter jeg bilen og kører til Holland med Esh ..

Jeg har vidst datoen i laaaang tid - og jeg har tænkt, at der var MASSER af tid til lidt finjustering .. nu er det lige ved, og jeg synes at jeg har alt for lidt tid til det sidste.

Men sådan syntes jeg også inden de to forrige konkurrencer i Tyskland, så sådan er det nok bare, at være mig smiley

- ingen halloweenpics herfra .. det er ikke noget, jeg gør det store i smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#23   8. okt Det skal nok gå fantastisk med dig og Esh i Holland, Martine - og ÅH, hvor jeg kender det der med at have masser af tid - der pludselig er gået, uden at jeg helt opdagede det smiley smiley smiley smiley

• #24   8. okt Tak Isabelle smiley

Rart at høre, at jeg ikke er den eneste ihvertfald smiley

• #25   8. okt Hvis ikke ovennævnte handler om Jannis hund, giver det da INGEN mening at have det med i en debat - med Janni smiley Altså udover at du kan nedgøre hende og efterfølgende sige, at det da overhooooooooovedet ikke var hende, du talte om.
    Fægt med åben pande, Anne.

Selvfølgelig handler det om Jannis hunde, ellers giver det jo ikke mening. Men jeg aner ikke noget om at holde hund på den måde, og derfor kloger jeg mig ikke på det. Og hun må gerne blive fornærmet over at jeg bliver “personlig”, men det var nu hende og Anne, der trak min sportræning ind i en debat om nikotinposer. Helt som Anni ALTID skal trække mine manglende evner som hundefører ind. At de så ikke kan tåle at få igen af samme skuffe, er bare lidt patetisk.

• #26   8. okt Pøj pøj, Martine smiley Og hvis sporet driller, er der masser af folk her i tråden der kan hjælpe smiley

Da jeg skulle til DM, forsvandt der en HEL måned i min planlægning smiley Som i at jeg havde overbevist mig selv om at der var 2 måneder til, og en dag kiggede jeg i kalenderen og opdagede at der kun var én måned smiley Hvordan jeg kunne miste en hel måned, aner jeg ikke smiley

• #27   8. okt Holde hund på den måde?
    På hvilken måde? Kan du beslutte dig for om det omhandler mine hunde eller ej?
    Det er sku en skæg tendens, at fordi man fiser rundt på en træningsbane, jamen så er man sku den perfekte hundeejer.
    Dit og mit hundehold, kan ikke sammenlignes, langt fra, men jeg kritisere ikke din måde at holde hund på, heller ikke selvom jeg nemt kunne, for mine hunde er feks aldrig!!! alene hjemme og de har ikke en have at rende i, men 6,5 hektar at rende på. Og det er bare herhjemme. Min Schæfer er aldrig nogensinde ulidelig og har aldrig været det, heller ikke selvom hun er hardcore brugshund og det er hun ikke, fordi hun bliver brugt. Hele dagen.
    Har mine hunde så et bedre liv end dine?
    Er jeg i min fulde ret til at hakke ned på dit hundehold? Nej gu er jeg ej og det gør jeg heller ikke.
    Et godt hundeliv kan ikke gøres op i alene hjemme, ikke alene hjemme, en lille have, en stor have, gåture i byen, mange hektar at rende på, træning, ikke træning, ja fortsæt selv listen.
    Jeg er af den overbevisning at vi alle har hund på den måde vi føler er den rigtige og at vi alle har glade hunde der trivedes.
    Ærgerligt at nogen føler sig hævet over dette og mener at de kan pege fingre af dem der gør tingene anderledes end en selv.
    En ting er at du er SÅ barnlig som du er og at du ikke evner at klare dig uden at blive personlig, men hold dig i det mindste til sandheden om mit hundehold, i stedet for at forsøge at få det til at fremstå som om at mine hunde ikke har det godt.
    Som du selv skriver, så aner du intet om det.
    PS. Da Anni nævnte det med at samle genstande op på sporet, anede jeg ikke at det var et problem du selv havde. Jeg så det som generelt og er enig i at det er sært. For det må da være mindst lige så nemt. Længere var den ikke.

Men skønt at du lige med lidt løgn og latin, skulle køre den helt derud hvor den er nu.
    Bravo, noget kan du da så finde ud af, når du nu ikke kan lære din hund ikke at samle genstande op fra sporet af.

• #28   8. okt God fornøjelse med Esh, ville elske at tage billeder af ham, men det bliver altså ikke lige i Holland. smiley

• #29   8. okt #20 Anni, det var også det første jeg tænkte da jeg hørte en 12 årig var taget ind i forbindelse med sagen ... om jeg fatter det ... ja undskyld det er helt ude i hampen ..

• #30   8. okt Anne - en måned ??!! Du er sq hardcore .. her drejer det sig heldigvis kun om et par uger smiley
    Jeg er begyndt at glæde mig - håber for dig, at du en dag skal deltage i en stor konkurrence i udlandet. Det ER bare noget specielt at starte bilen og køre sydpå smiley

Janni - tak for tilbuddet, men jeg har bestilt billeder, også denne her gang. Der er som regel en prof fotograf tilstede og jeg bestiller billeder hver gang. De er enormt gode, de billeder, der kommer ud af det - og de er rigtigt gode at have - dejligt med minder smiley

profilbillede
  • #31   8. okt Dejligt med billeder, de er altid dejlige at have, også år senere og den dag hvor hunden også kun er et minde. smiley
    Jeg er er på ingen måde proff, langt langt fra, jeg synes bare det er sjovt at tage billeder og når det så er noget man kan lide, så det er endnu bedre.
    Tog billeder sidste år, til PHs DM i Ringsted, total amatør, men jeg elskede hvert sekund, fordi det er noget jeg kan lide, der er motivet.
    Det ene billede endte i HUNDEN.

• #32   8. okt . At de så ikke kan tåle at få igen af samme skuffe, er bare lidt

Jo, vi/jeg kan godt tåle at få igen af samme skuffe, men vi lyver ikke - det gør du.
    Du konstant opdigtet noget for at få dig til at stå I et bedre lys og klogere end andre.
    Jeg har faktisk medlidenhed med dig. Det må ikke være rart for dig at der er nogen der siger dig imod og ikke mener at du nu også er så dygtig som du selv tror du

• #33   8. okt . Jeg har jo haft fornøjelsen af at møde din seneste hund, og forstår godt at temaet "opdragelse" er svært for dig

Og det her er jo også både fantasi og løgn fra din side.
    Du har mødt Gaddafi en eneste gang. Det var under 5 minutter på en parkeringsplads hvor han var i snor og opførte sig ganske pænt.
    Han hverken skabte sig eller lavede udfald eller andet.

Men du er så STOR en hundeekspert, at du på sådan et kort møde kan se, at min hund ikke har opdragelse ?
    Gaddafi var og er en velopdragen hund.
    Han er venlig over for alt og alle bortset fra rotter og mus.
    Og træningsmæsig var han også velfungerende, han gjorde det han skulle til prøverne, desværre fik vi kun anden præmier.

Generel så tror jeg nok, at mine hunde har været mere velopdragen end dine.
    Næste gang du kører til Als, så stopper du lige op her, så tager vi en runde hos mine naboer, så kan du få aflivet din løgnagtige påstand og komme med et dementi.

Jeg kan så hellere ikke forstå, at Gaddafi pludselig ikke er en hund med opdragelse ?
    For lang tid siden, mens jeg stadig havde ham, skrev du også engang, at du jo kendte Gaddafi og at han godt nok var en dejlig og velfungerende hund ?
    Det passer jo ikke sammen med dit seneste postulat om at jeg har det svært med opdragelse.

• #34   9. okt Jo mere jeg tænker over det, jo mere sygt bliver det.
    At uenighed om et emne som her med snusposerne, kan afstedkomme at man har behov for at lyve og digte, simpelthen i et forsøg på selv at fremstå bedre.
    Det er SÅ langt ude, at jeg faktisk slet ikke kan forstå at man overhovedet kan finde på det.
    Tænk hvis alle bare sad og digtede og løj om andres hundehold, uden at vide noget som helst om det, simpelthen for at fremhæve sit eget, som værende bedre.

For at gentage mig selv, så er jeg sikker på at vi alle har glade, dejlige hunde, som elsker det liv vi giver dem, vi har trods alt det til fælles at vi er hundemennesker og at vores helt store passion er vores hunde.

• #35   9. okt Altså, ikke fordi jeg lige fatter at Gadaffi skal blandes ind i sagen, men velopdragen og utrolig sød og nem, det var han i alt fald mens Anni havde ham;) vi har haft fornøjelsen af ham flere gange her hos os;)

• #36   9. okt Du konstant opdigtet noget for at få dig til at stå I et bedre lys og klogere end andre.

Hvad er det jeg opdigter?

At uenighed om et emne som her med snusposerne, kan afstedkomme at man har behov for at lyve og digte, simpelthen i et forsøg på selv at fremstå bedre.

Kan du ikke prøve at svare på hvad det er jeg lyver om?

Altså, ikke fordi jeg lige fatter at Gadaffi skal blandes ind i sagen, men velopdragen og utrolig sød og nem, det var han i alt fald mens Anni havde ham;) vi har haft fornøjelsen af ham flere gange her hos os;)

Det er muligt at han var sød hos dig, men da jeg mødte ham, ræsede han rundt i flexlinen, frem og tilbage, hårde ryk, hoppede og sprang op ad mig og gøede som en besat.

Anni, det var IKKE en velopdragen hund. Sød, ja! Charmerende, JA! Men ikke velopdragen. Og helt korrekt, så var det ganske kort tid jeg mødte ham, så det er ikke sikkert at det giver det fulde billede. Helt som min ytringer om sporproblemer næppe viser det fulde billede af mig og min hund smiley

• #37   9. okt At mine hunde lever på egen matrikel og får et pølsesøg.
    Tænk hvis jeg skrev noget lignende om dine, frit digtet, fra egen fantasi, simpelthen i et forsøg på selv at fremstå bedre. Og så alt sammen, fordi du ikke er enig med mig i et emne på Hundegalleri.
    Der må jo være et eller andet fuldstændig galt når man har behov for den slags.

• #38   9. okt Men Janni, det er jo PRÆCIS det samme, som når I antager at hele mit hundeliv kan læses herinde. Du digtede videre på et par ting - 100 meter blev til 200 meter, hvalp blev til "alle hunde, unge og gamle". Så hvis jeg lyver, fordi jeg kun gengiver en lille stump af dit liv med dine hunde, så lyver du jo så vandet driver, fordi du faktisk brygger en helt ny historie smiley

Så ja, det er godt nok sørgeligt, hvis man har behov for at digte og lyve på et hundegalleri smiley

• #39   9. okt Hvis I kan abstrahere fra jeres konflikter et øjeblik (sagt med al tænkelig kærlighed smiley ), så send mig lige en venlig tanke her om en times tid.

Jeg skal møde op som bloddonor - men til plasma-donering, og det har jeg ALDRIG prøvet før.
    Jeg ved jo godt, at det stort set er det samme, som at give blod helt almindeligt, men jeg kan alligevel godt mærke lidt kriller i nerveenderne smiley smiley

• #40   9. okt Nej det gør jeg ikke.
    Du mener ikke at snus bør forbydes, fordi man så nemt som ingenting kan lære hundene at lade dem være. Du nævnte selv den 8 ugers hvalp og hvis man så nemt som ingenting, kan lære en 8 ugers hvalp ikke at samle fristende giftige ting op, jamen så går jeg ud fra at man så kan lære alle hunde det.
    Og du skrev selv det med 100 meter, men det glipper så når hunden er 200 meter væk? Hvad så med 150 meter? Det vil sige at dine hunde altid er maks 100 meter væk og så samler de ikke giftige ting op? Men på 110 meter, så går klappen ned?
    Og ja, hvis alle DKs hunde bare lige kan lære ikke at samle ting op, trods jeg nu har læst 2 dyrlæger udtale at det ikke er realistisk, så kan man da undre sig over at det kan være så svært at lære hunden ikke at samle genstande op. Og her tænker jeg ikke at du er den eneste med det problem, men generelt.

Nej du, forskellen på dig og så mig og Anni i det her tilfælde, det er at Anni fremhæver et problem du åbenbart selv lige har lavet en tråd om, mens du sidder og opfinder ting, der intet har med virkeligheden at gøre.
    Hvis ikke du kan se forskellen på de 2 ting, at fremhæve ting du selv lige har skrevet og så ting opdigtet fra fri fantasti, ja så er der vitterligt noget galt.

• #41   9. okt Det skal gå så fint, Karina! Fedt at du gør det! Der er altid brug for flere donorer:)

• #42   9. okt Det er muligt at han var sød hos dig, men da jeg mødte ham, ræsede han rundt i flexlinen, frem og tilbage, hårde ryk, hoppede og sprang op ad mig og gøede som en besat.

Det der er jo simpelthen en stor løgn !!!!!!
    Desværre svært at modbevise fordi det er så længe siden.
    Jeps, Gaddafi er en hund der springer op, og det har han også gjort med dig. Det gør dine jo også, så du har åbenbart hellere ikke styr på opdragelsen af dine.
    At han gøede som en besat er igen en stor løgn fra din side.
    Han forholdt sig i to, og i øvrig er Gaddafi en hund som ikke gør ret meget.
    Og dette med at fare rundt i flexlinen ? Igen en stor løgn
    Hvordan kan det lade sig gøre at fare rundt i en flexline sådan som du beskriver det, på en forholdsvis tætpakket parkeringsplads, hvor der blev holdt et arrangement ?
    'Hvis din løgn skal holde, så må der være en del andre mennesker der må være kommet til skade af den ustyrlige hunds flexline.
    Jeg kan prøve at sætte en efterlysning i byens Facbook gruppe og spørge om der er nogen som husker det, for selvfølgelig husker folk sådan noget

Kan du slet ikke se, at du bare kommer længere og længere ud med dine løgnagtige kommentarer ? De får dig ikke til at se bedre ud, tværtimod.
    Jeg tror, at du har et stort problem som du burde søge professionel hjælp til.

Og hvorfor er det nu lige, at man ikke må stille spørgsmålstegn om de tråde du selv opretter ? Du gør jo nøjagtig det samme. Den ene gang efter den anden piller du noget ud af en tråd og bruger det i andre tråde mod folk.
    Men der kan du vel også finde på en løgn historie, hvorfor det er noget helt andet når det er dig der gør det og at det så er tilladt.

Og for lige at gentage mig selv, så kan jeg ikke engang blive sur på dig og dine løgne. Jeg har medlidenhed med dig, for det må være rædselsfuld at have så lidt selvværd. Du må åbenbart gå og være hundeangst for at fejle og at du ikke slår til, at du ikke ser andre udveje end at prøve på at stå bedre frem end ved at lyve og derigennem prøve på at få andre til at stå ringere end dig selv.

Arme arme dig Anne,

Ps. Havde Gaddafi sele eller halsbånd på da han ræsede rund i hans flexline på p-pladsen med masser af mennesker med fare for at lemlæste alle andre mennesker ???

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#43   9. okt Jeg sender bunker af gode, varme tanker til dig, Karina. Dejligt, at du hjælper på den måde smiley
    Hvis nogen har ekstratanker af de gode og varme, må de meget gerne sende dem min og min datters vej. Hun skal have tjekket sine knoglemarvstal i dag smiley

• #44   9. okt Tums up for at donere Karina. smiley
    Er der forskel på blod og plasmadoneringen?
    Jeg troede at det var samme fremgangsmåde på begge dele, at der bliver tappet blod, og at man til plasma trak plasmaen ud af blodet bagefter.

Jeg ville også gerne bidrage som bloddonor, men det må jeg desværre ikke.
    Men jeg har meldt mig som vågekone. Måske kan jeg på den måde gøre lidt af en forskel for andre mennesker

• #45   9. okt Pøj, pøj med datteren Isabelle. smiley
    Sender varme tanker og ønsker om at alt er som det skal være.
    Har hun symptomer som ikke er så gode ?

• #46   9. okt Ta' det lige roligt I to smiley smiley smiley

profilbillede
  • #47   9. okt Hold da k*** Anne, det må have været en streg i din regning, at der faktisk er en herinde som kender Gaddafi og kan udtale sig om hans manglende opdragelse. smiley
    Det havde jeg faktisk helt glemt.
    Men stor ros for din hurtige reaktion på, at din påstand blev pillet fra hinanden, og for hurtig at finde på nye latterlige løgne. smiley

• #48   9. okt jeg følger denne tråd på grund af halloween temaet og så kommer der en masse strid og mundhuggeri det er altså træls for os andre der helst vil hve gode toner herinde på hundegalleri....fred og tale pænt please

• #49   9. okt Anni, du misser pointen. Det er der jo ikke noget nyt i. Jeg dømmer dine evner til at opdrage hund, på de 5 minutter jeg så din hund. Du dømmer mig på de ting jeg skriver herinde. Kan du se at begge dele er lige fjollede, og begge giver et skævt billede? Igen, jeg kan jo ikke hjælpe dig og tvillingen med at forstå det, jeg kan kun forsøge at forklare det. Og min evner rækker ikke til at trænge igennem til jer. Og dét har jeg det glimrende med!

Karina, det er slet ikke slemt at give plasma. Husk at drikke den kakaomælk du bliver tilbudt, for ellers kan tilbageløbet nive lidt. Ud over det, mærker jeg aldrig noget til det, hverken under eller efter. Jeg er meget mindre punkteret efter plasmadonation, end efter fuldblod smiley Og så er plasmacentret SÅ hyggeligt, og medarbejderne er skide søde. Og det er jeg ret sikker på gør sig gældende på alle plasmacentre i landet smiley

• #50   9. okt Og nu skal den så køres over på os, vores manglende evne til at forstå og på den måde retfærdiggøre at man sidder og digter for åben skærm.
    Det bliver værre og værre.

Og beklager Rødtop, men jeg vil simpelthen ikke finde mig at man sidder og digter og lyver om mig og mit hundehold, alene fordi man ikke kan klare sig i en debat.

• #51   9. okt STOP! Set fra sidelinien er det et ret åndsvagt skænderi.

• #52   9. okt Så er jeg tilbage foran skærmen (blev lige forsinket af en punktering på vej hjem)
    De VAR supersøde i Blodbanken, men jeg fik ikke lov at donere plasma i dag. Fik kun taget blodprøver, blodtryk osv, og så skal jeg tappes om knap to uger.

I modsætning til alm. bloddonation, så bliver plasmaen filtreret fra løbende samtidig med tapningen - og "resten" føres så tilbage i kroppen. Så det kræver noget volumen i blodårerne, for at det kan lade sig gøre. Men det skal selvfølgelig nok gå fint smiley

• #53   9. okt Det er muligt Mette, men der er ting jeg ikke vil finde mig i.
    Og det er at man sidder bag en skærm og lyver og digter om mig og mine hunde.
    Jeg tror også du ville reagere hvis der blev skrevet om dine hunde at de levede på egen matrikel og fik et pølsesøg.
    Ja det tror jeg faktisk alle ville.
    Hvis man vil kalde noget for åndssvagt, så er det måske at manglende evner til at klare sig i en debat, afstedkommer at man så får et behov for at digte til egen fordel.

Jeg beklager selvfølgelig at det er irriterende for alle andre at se på, jeg forstår stadig heller ikke selv behovet for at te sig på den måde.

• #54   9. okt Noget helt andet, nu der snakkes donation af blod. smiley
    Så er der få bloddråber på gulvet herhjemme, ikke sært når man har 3 tæver.
    Men hvem af dem er det så?
    Jeg er svært bange for at det er alle 3. smiley
    Åh gud .. De bliver totalt skøre når bare EN er i løbetid. Så alle 3 på én gang. Oh no. smiley

• #55   9. okt Karina, tak for forklaringen.

jeg følger denne tråd på grund af halloween temaet og så kommer der en masse strid og mundhuggeri det er altså træls for os andre der helst vil hve gode toner herinde på hundegalleri....fred og tale pænt please

Enig Rødtop, men der bør nok føjes lidt mere til. Nemlig løgne og nedgøring af andre ......

• #56   9. okt Ha ha Zenta. smiley
    Se det positive, så er det hurtigere overstået frem for de alle kommer lige efter hinanden. Nu kan du nøjes med tre uger i helvede frem for 9 uger smiley

• #57   9. okt Min kæreste får et nervesammenbrud når det går op for ham at jeg tror det er alle 3. For de er virkelig stygge når bare EN er i løbetid. De stikker ikke af eller andet, men de bliver totalt skøre i hovedet og rider konstant på hinanden. smiley
    Men jeg vil fremhæve det du lige har skrevet .. Når den stakkels mand er kommet til sig selv igen. smiley

• #58   9. okt Anne, Anni, Janni vil i ikke godt blive herinde i skriver så godt og ofte nyder jeres skriverier men ofte ender sådan mundhuggeri med der er en (eller flere) der forlader hundegalleri, så PLEASE hold op.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#59   9. okt "Har hun symptomer som ikke er så gode ?"

Nej, heldigvis ikke. Hun bliver fast tjekket to gange om året.

• #60   9. okt Håber det bedste for din datter, Isabelle. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#61   9. okt - Og jeg får glæde af mit næstyngste barnebarn smiley
    Hun har gang i madlavning og pasning af butik, mens babyen sover i den "nye" dukkevogn, jeg købte på DBA forleden smiley

Tak, Jannie smiley

profilbillede
  • #62   9. okt Hun er en køn pige. Hav en dejlig dag sammen. smiley

• #63   9. okt Ja Anne, jeg forholder mig til og dømmer på det du skriver herinde. Så det giver ikke et skævt billede. Jeg opfinder intet eller lyver for at hævde mig og stå bedre som du gør.
    Det er ikke nødvendig for mig da jeg ikke har mindreværdskomplekser.

Jeg kan simpelthen grine min r** i laser over, at Bodil faktisk kender Gaddafi og kan udtale sig om ham.
    Kan du slet ikke se, at dine løgne om ham er så lang ude og ganske urealistisk som noget kan være.
    Det kan jo slet ikke lade sig gøre at lade en hund storme sådan rundt i feminine på en p-plads med masser af mennesker uden nogen kommer til skade.
    Og rende hysterisk gøende rundt ?
    Gid det var så vel. Han var en lidt gøende hund.
    Jeg havde faktisk lidt besvær med at få ham til at gø ved eftersøgninger, og det var både med figuranter og de døde genstande.

Tak for et godt grin og god underholdning.
    Glæder mig allerede til dine næste urealistisk løgnehistorier.

Men undskyld for at han sprang op ad dig. Det er simpelthen for dårlig at hunde springer op.

• #64   9. okt jeg har en skotte-skødehund, hun går nogle gode lange ture, laver lidt foder søg, er stort set altid med på ferier, er en del af familien, leger med en bold hvis hun gider .. og sofaen er et yndlingsspot ... jeg er da så INDERLIGT ligeglad med hvad andre mener .. jeg interesseret mig overhovedet ikke for hundetræning på højere niveau end sit, dæk, tak , jeg er så også sikker på at min manglende interesse rager de der dyrker det som højt prioriteret interesse, en høstblomst..

når jeg læser indlæggene så begynder jeg at forstår , meget mod min vilje hvordan der bliver krig i verden ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#65   9. okt "Selvfølgelig handler det om Jannis hunde, ellers giver det jo ikke mening. Men jeg aner ikke noget om at holde hund på den måde, og derfor kloger jeg mig ikke på det."

Jeg ER altså forvirret - hvilken måde er "den måde"?

• #66   9. okt Påfaldende er at da vi har en anden mening, holdning og tilgang til emnet, og står fast, ja så er Annis hund pludselig total uopdragen og jeg har hund på den måde ..
    Det skriger til himlen hvad det her handler om, nemlig en person der ikke kan klare presset i en debat, hvor folk er uenige og derfor må der digtes og lyves til egen fordel, for selv at fremstå bedre.

• #67   9. okt Min nabo et par huse længere fra mig er død igår.
    Hun havde ikke været syg.
    Hun blev fundet fredfyldt siddende i sin lænestol af en anden nabo.
    Det var en fin måde at komme herfra.

Her på vejen overrender vi ikke hinanden. Men vi er der for hinanden, hjælper hinanden, og passerpå hinanden.
    Blandt andet banker min søde nabo lige på, hvis ikke de har set at der har været liv hos mig i et døgn.
    Det er jeg glad for, for så kommer jeg ikke til at ligge længe når det bliver min tur til at komme herfra.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#68   9. okt Det lyder som et godt sted at bo, Anni. Jeg kan godt blive lidt misundelig på jer, der har boet det samme sted længe og kender hinanden.
    Sidste jul overvejede jeg at bage ekstra mange brunkager og bruge dem som anledning til en portion nærkontakt med naboer og genboer. Måske skulle jeg gøre alvor af det i år. Jeg KENDER overboen, naboen og genboen, men ikke særlig godt. Det kan jeg jo lave om på smiley
    Genbo nr. to er sur på mig, fordi jeg har kommenteret, at hendes hunde (bordercollier) indimellem hyler i lange baner, når de er alene hjemme/i hundegården. Hun siger, at det er en husky på en anden vej, der hyler. Hmmmmmmmm smiley Hun får ingen kager smiley

• #69   9. okt Jeg bor på en vej, hvor det sidste stykke er blind.
    Har boet her I 30 år, ca halvdelen har boet her endnu længere og der har ikke været ret stor udskiftning.
    Jeg tror, at det seneste salg har været for omkring 13 - 14 år siden.
    Der er hellere ikke mindre børn på vejen, hvilket er dejlig.
    To af huse i vores ende af vejen er lejet ud, så der er der udskiftning ca hvert andet år.

Jeg synes, at din idé med brune kager er en god ide.
    Et patentglas med kage og en sløjfe om vil garanteret gøre lykke.
    Måske du har plads og energi til at invitere på lidt nabosammenvær med et glas gløg en eftermiddag eller aften ?
    Da vi var unge kom vi hinanden ved, ikke som i dag, hvor man næsten ikke kender sine naboer.
    Jeg tror, at grunden til at vi her på vejen passer så godt på hinanden skyldes at de fleste af os er ældre, samt at det smitter af på de lidt yngre på vejen

• #70   9. okt Isabelle, måske har hun ret med den hylende Husky.
    Næste gang der er hyleri, så prøv at gå efter lyden.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#71   9. okt Det er 98% sikkert ikke huskyen, der hyler. Det er mindre hunde - mere "bjæffende" hyleri. Min nabo mener at have hørt hvalpegøen/hylen. Det har jeg så ikke.
    Genboen fortalte mig, at ALLE var imod hende, da jeg mødte hende første gang, et par dage efter at jeg var flyttet ind. Jeg har aldrig andet end smilet og været imødekommende, fordi jeg har haft ondt af hende.
    "Tag dig ikke af hende. Hun er småskør," siger min overbo - mens min nabo vil have mig med på at melde hende til Dyreværnet smiley

• #72   9. okt Ingen småkager til den dame. smiley

• #73   9. okt Jeg har ællinger lige nu, forudbestilt af 2 "kunder".
    Den anden dag mistede jeg en, til en rotte. Så bliver man altså arrig!!!
    Så nætterne går med at jagte den i stalden, indtil videre har den lige præcis været hurtig nok, men også kun lige. Hundeprut blev så gal i nat at hun hoppede over et HØJT hegn, i stedet for at vente på at jeg fik åbnet døren ud i natten, bag ved stalden.

profilbillede
  • #74   9. okt Hold nu KÆÆÆÆÆÆÆÆÆFT en fantastisk dag, jeg har haft idag - Helte-Esh gik det bedste spor, han nogensinde har gået (uden pis), og bagefter stod den på frokost OG pandekager smiley & cafehygge med træningsveninden.

Flere af den slags dage - ja tak smiley smiley

Billede Danmarks smukkeste bro, Tjabsak & undertegnede smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#75   9. okt #73
    Sikken et blik smiley smiley

• #76   9. okt Hov - glemte billedet smiley

• #77   9. okt Vi tror dig Martine, men mangler der ikke et billede. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#78   9. okt Tillykke Martine og Esh smiley - og godt billede smiley

• #79   9. okt

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#81   9. okt Hvor ser I dejlige ud begge to, Pernille smiley

Hvorfor egentlig tage (overtrætte) småbørn med til en gudstjeneste om aftenen?

• #83   9. okt hold kæft hvor kører familien Løkke bare dårlig stil ... Solgryn har åbenbart været skandaløs til taflet ... og rygter siger det ikke er første gange ... jeg forventer sgu mere at toppolitikkere og deres partnere ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#84   9. okt #82
    Det lyder fantastisk hyggeligt smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#85   9. okt #83 "Solgryn" smiley smiley smiley

• #86   9. okt Solgryn. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#87   9. okt - og nu med billede smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#88   9. okt Undskyld Hanne smiley

• #89   9. okt Synes Solgryn er en sød fejl. smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#90   9. okt Afgjort smiley og MEGET sødere end hende ham der er gift med smiley

• #91   9. okt Hvad har hun gjort ?
    Alle artiklerne på nettet er betalingsartikler.
    Hanne, kan du ikke fortælle, hvad der er sket ?

• #92   9. okt kun noget med hun talte højlydt under middagen, ikke rejste sig ordentligt op, og tilsidst måtte lempes ud af en sidedør ... at hun virkede beruset

• #93   9. okt På toppen af verden…i bogstavligste forstand smiley smiley

Kæft jeg elsker det lille menneske smiley

profilbillede
  • #94   10. okt ... kl 5 om morgenen, med hunden i silende regn .. Og hvad så - jeg skal da ind og se (og høre) Hella Joof i aften, og jeg glæder mig !! smiley

• #95   10. okt Ved I godt, at hvis et barns forældre dør, og nogle andre søger og får forældremyndigheden, så kan pågældende ikke få nogen form for barsel, forældreorlov eller lign.? Fordi barnets forældre jo allerede HAR brugt den barsel, som barnets fødsel gav ret til, og fordi de nye forældremyndighedindehavere ikke er juridiske forældre smiley

Hvis man adopterer et barn, har man ret til barsel. Hvis man er en regnbuefamilie, har alle ret til barsel. Hvis man får et barn anbragt i pleje, får man som plejefamilie typisk ekstra vederlag det første år (cirka 10.000 kr om måneden), fordi man skal køre barnet ind og give det en ny start.

Men “overtager” man et forældreløst barn, som er i sorg og har mistet, så får man ikke en dyt smiley Det er bare om at komme på arbejde, lade barnet komme i daginstitution og så skal det hele nok blive godt smiley

• #96   10. okt Kan de personer , der "overtager " barnet ... så ikke bare adoptere barnet ?
    Ja ... jeg aner intet om det ... så bare et spørgsmål -------> men det lyder logisk for mig.

• #97   10. okt #95

Det lyder fuldstændig grotesk !!!!!

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#98   11. okt Det er helt vanvittigt og urimeligt overfor såvel barn som familie smiley

• #99   11. okt @95: Det lyder helt tosset smiley

• #100   11. okt Det lyder da fuldstændig urimeligt!!

Jeg ved godt, at klokken ikke er så mange, men håber at I alligevel er friske på en konspirations-teori.
    Kender I det med, at man bliver ringet op af telefonsælgere, der fx. gerne vil opgradere ens bredbånd til fibernet?
    Man takker nej, fordi det trådløse bredbånd fungerer upåklageligt - men VUPTI.... efter få dage begynder den nuværende løsning at drille. Falder ud, taber hastighed, slår fra osv. osv.
    De gør det med vilje!!!!! smiley smiley smiley

• #101   11. okt Hundene nakkede 2 store rotteunger i stalden igår aftes .. Men forældrene er stadig liiiiiiiige et skridt foran. Lorte dyr.

• #102   11. okt Kan de personer , der "overtager " barnet ... så ikke bare adoptere barnet ?
    Ja ... jeg aner intet om det ... så bare et spørgsmål -------> men det lyder logisk for mig.

Det kunne de, men det er en lang og sej vej. Og dyr! Men så mister børnene deres juridiske bånd (altså, de bliver kappet i cpr) til deres afdøde forældre, og dét er ret indgribende, både over for børnene og over for det netværk, som tager forældreløse børn ind.

Havde netværket ikke kunnet træde til, var der masser af muligheder. Men når man har ressourcer, er der ingen (umiddelbar) hjemmel smiley Det gode er, at både Udbetaling Danmark, Ankestyrelsen og Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering forsøger at finde et juridisk smuthul smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#103   11. okt Jeg har fået eftergivet min gæld til skattevæsnet smiley smiley smiley
    Jeg vidste ikke, at jeg HAVDE en gæld - at jeg fx betalte 7 øre for lidt i juli 2016 og en hel krone for lidt måneden før smiley
    I 2023 var den gal igen. Fra 1. august til 10. oktober betalte jeg 95 øre for lidt - fra den 19.12. til den 19.12. samme år nåede min ubevidste skatteunddragelse op på 65 kr.

Jeg håber virkelig, at det er en maskine, der har regnet de sjove tal ud - at der ikke er brugt menneskekræfter på det rod.
    Men tak da for eftergivelsen af de alt i alt 242 kroner og 90 øre smiley

• #104   11. okt #Anne åh det er helt tosset, det kræver da politisk handling ... håber man finder et smuthul....

tillykke Isabelle ... hvad med kineser pengene, endte det med du opgav og gav hende ret

• #105   11. okt Godt nok ikke min dag I dag. smiley
    Jwg må have glemt at lukke døren ordentlig til den ene fryser i går aftes.
    Og ih guder, hvor er hele fryseren bare iset til.
    Jeg kan ikke engang få skufferne ud. smiley
    Jeg kan se, at den først har tøet op, for derefter fryse igen, så den er et mareridt. smiley
    Jeg har mest lyst til bare at køre fryser med indhold på lossepladsen. smiley
    Kunne den bare have tøet hele tiden, så havde det ikke været så slemt.
    Og så sker det jo selvfølgelig hvor fryseren er fuldstændig proppet. smiley
    Nå man skal jo være positiv, og min venindes hund bliver glad for alt det gode mad hun får.
    Masser af kød, fisk og grøntsager. smiley
    Og jeg må igang med føntørreren. Og når vi er færdig, så er den så fin som ny, og jeg kan putte varerne fra den anden fryser over i den her og rime den anden af. Og så er der igen plads til nye tilbudsgiver. smiley

• #106   11. okt Isabelle, det skete også for mig i foråret.
    Jeg fik eftergivet gæld for grøn afgift.
    Kan ikke lige huske nøjagtig, hvor meget det var, men under 10 kr.
    Jeg vidste hellere ikke at jeg skyldte.
    Kan hellere ikke forstå hvordan jeg kan komme til at skylde, for de trækker jo selv pengene på betalingsservice

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#107   11. okt Jeg forstår det heller ikke helt, Anni smiley

Mht kineserhuset, Hanne, har huslejenævnet godkendt følgende udgifter:

Udgiften til gulvet i det ene værelse, svarende til 11.000 kroner
    Udgiften til filtercap, svarende til 1.285 kroner
    Udgiften til rengøring, 1.200 kroner
    Udgiften til maling af døre, både indvendig og udvendig, efter skader forårsaget af lejers hund, skønsmæssigt fastsat til 7.000 kroner

Jeg er enig i erstatningsansvaret men ikke i beløbene på 11.000 og 7.000. Det vil jeg dog ikke gå videre med.
    You Zhou er blevet pålagt at betale mig 11.000 kr. tilbage. Jeg har ikke SÅ store forventninger om nogensinde at få en øre fra den k......... - men vælger at være glad for, at hun ikke fik medhold i, at jeg skulle betale omkring 70.000 kr for alt det, hun mente, jeg havde ødelagt - fyret fx smiley smiley

• #108   11. okt Hella Joof var formidabel og klart anbefalelsesværdig - alle pengene værd.

Og nu - Vallensbæk og en rodbehandling .. sådan går det op og ned i showbizz smiley smiley smiley

• #109   11. okt Isabelle, de priser huslejenævn er kommet med lyder godt nok vanvittig.
    Men kan godt forstå at du ikke orker at gøre mere ved det.
    Både dig og dine hunde må være store vandaler siden det kan løbe op i den pris for så kort tid. smiley
    Men du skal ikke finde dig i at kineseren ikke betaler. Betaler hun ikke, så sætter du en advokat på hende.
    Og held og lykke med det.

Er du ellers blevet glad for din nuværende bolig ?

• #110   11. okt ELSKER Hella smiley

• #111   11. okt Hella Joof er fantastisk smiley

Jeg ELSKER hendes måde at anskue livet, og den måde hun laver løsninger på alle de sære ting, man får smidt i hovedet.

Der er visse af hendes ord, som jeg stadig husker og bruger. Bl.a. at hun mener at alle mennesker udnytter deres potentiale fuldt ud, så man skal ikke have ondt af folk der har jobs, som man ikke selv kunne tænke sig - for de mennesker udnytter deres potentiale, og det er dejligt for alle. Favoritten er, at prutter er ond luft, og det er vigtigt at få prutter ud af kroppen, for kroppen er et tempel, og skal ikke forgiftes af ond luft smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#112   11. okt Der var et par kradsemærker på to døre. VILDT, at det kan koste så meget at slibe og male.
    Men, men - konen fik en af sine venner til at lave det, der skulle laves - og har selv sat nogle priser. God forretning for hende.

LLO skriver:
    "Hvis udlejer vil gå videre med sagen, skal spørgsmålet ankes til Boligretten indenfor 4 uger, men det må vi afvente og se om udlejer gør. Hvis udlejer ikke tilbagebetaler de 11.000 kr. indenfor fristen, så vil der skulle køres en inkasso sag. Hvis LLOH skal køre inkassosagen vil det koste 2.400 kr. at tage sagen for Fogedretten, gør udlejer indsigelse vil sagen skulle indbringes for Boligretten. Så umiddelbart vil den bedste løsning være hvis udlejer tilbagebetaler de 11.000 kr. så sagen kan afsluttes."

Jeg er MEGET glad for min nuværende bolig smiley

Jeg var vild med Hella Joof i flere år - og så fik jeg for meget af hende smiley Måske skal jeg lige teste, om min Hella-pause har varet længe nok smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#113   11. okt Nogle dage byder på flere udfordringer end andre.
    I dag er Kenia blevet røntgenfotograferet. Lykkeligvis er der intet gigt at se overhovedet. Jeg var nervøs for hendes forben.
    På vej ned for at hente hende, kørte en bil lige ud foran mig fra en sidevej. Hold nu kæft, hvor er jeg glad for, at jeg kørte i sindigt tempo og kunne bremse.
    Stakkels Kenia stod og hylede, da jeg kom smiley Jeg SAGDE, de skulle ringe efter mig, inden hun vågnede - men helt vågen var hun ikke. Hun slingrede ud til bilen, som jeg bar hende op i. Vilma fandt hende mærkelig og lidt skræmmende. Jeg havde et vindue rullet omkring en tredjedel ned, så Vilma kunne nyde luften. Jo ja - men pludselig, mens vi er på vej hjem, ser/fornemmer jeg, at Vilma er på vej UD af bilen gennem det lille stykke åbne rude - kravlende/ masende smiley Jeg får grebet fat i pelsen med venstre hånd (råbende "hvad h..... har du GANG i?" smiley ) og drejet rattet ind i rabatten med højre.
    Jeg kan stadig mærke skrækken for, hvad der var sket, hvis jeg ikke havde opdaget, hvad der foregik bag min ryg smiley
    Vel hjemme blev Kenia løftet ud af bilen, og hundene gik ind gennem låge ét mod min have - ind til det lille stykke gårdsplads med skraldespande OG et smuthul til nabohaven.
    Det smuthul tog Vilma lige - med en slingrende Kenia efter sig. "NEEEEEEEJ," råbte jeg - sådan lidt panisk og bandede indvendigt over mig selv. I dag var da DAGEN, hvor jeg skulle have taget Vilma i snor fra bilen og ind. Men men - mine lydige hunde vendte straks om og gik pænt med ind i haven og huset smiley
    Kenia er stadig bims og slingrende, men jeg har fået hende til at lægge sig med et tyggeben smiley

profilbillede
  • #114   11. okt Var det ikke en god ide at lukke det smuthul til naboen.

• #115   11. okt Skød lige 2 gode billeder af Slaske.

profilbillede
  • #116   11. okt smiley

profilbillede
  • #117   11. okt Slaske - super navn. smiley
    Og smuk Schæfer

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#118   11. okt "Var det ikke en god ide at lukke det smuthul til naboen."

Jo. Men nu er det jo ikke i min have, så jeg må først have fat i ejer og høre, om jeg må sætte et stykke hegn for hullet. Normalt render hundene ikke hen til hullet, så det har ikke været et problem.

Hvor er hun smuk og dejlig, Jannie smiley

• #119   11. okt Min kæreste synes hun slasker rundt, så Slaske hænger ved. smiley

• #120   11. okt Hanne, jeg for vild i din skov igen i dag smiley

Har haft endnu en lortedag på job - jeg er bare ikke god til at have mange af de sager, hvor børn er i sorg eller udsat for overgreb smiley Så jeg meldte fra træning, og gik en tur i skoven i stedet smiley Nu er jeg ved at bage gateau marcel til figuranten og de andre der træner på det hemmelige hold i morgen, som tak for at jeg må være med på deres hold smiley

• #121   11. okt Jeg fik gæster lige over middag, og da gæsterne var væk, makkede min ryg totalt.
    Men heldigvis så jeg, at nogle af hundeskovsvennerne ville i skoven fra kl 18.30, så jeg slæbte mig ud i bilen, Sia skulle ikke slæbes smiley
    Vi var ca 10 hunde + deres slaver, og vi havde en rigtig hyggelig tur, som til sidst foregik i mørke smiley

• #122   11. okt @Anne hvor gik du ?? Hvor parkerer du ?

• #123   12. okt Jeg parkerede ved “Vinterens stemme”, tror jeg den hedder. Den p-plads der ligger tæt på det shelter, hvor man kan overnatte med hest. Og jeg aner ikke hvor jeg gik smiley Sådan lidt rundt i krøller, og blev væk flere gange. Heldigvis kunne jeg huske, at når jeg var på grusvejen under højspændingsledningerne, så var jeg på rette vej smiley

Da jeg fandt retur til bilen, stod der 2 islændere, som havde været på tur i skoven. De tullede rundt i grime og træktov og guffede græs og æbler. Jeg snakkede lidt med rytterne, og netop som de var ved at fortælle at hestene altid blev hvor de skulle, luskede den ene hest væk med retning mod naboen, hvor der stod et par heste på fold smiley Den var helt ligeglad med at rytteren forsøgte at stoppe den, og vente først retur da hun bestak den med æbler og gulerødder. Jeg elsker at folk kalder islændere for heste, for de er tydeligvis ponyer, når de gør sådan noget smiley

• #124   12. okt Igen igen er jeg imponeret over de, der kan planlægge alt omkring konkurrencer, i forvejen.

Jeg kører på næste tirsdag og idag træner vi ... dvs, ikke så meget alligevel. Min ene figurant, er blevet syg og har meldt fra - min anden har lavet noget knas med sin ene ankel.

"Det er vigtigt at planlægge op til konkurrencerne" ... jo .. men HVORDAN smiley smiley smiley

• #125   12. okt Til tråden om "løs hund"

Sia er så ikke helt normal, hun har nemlig en rigtig god hundeven, en jævnaldrende dobermann smiley

Som Sias ejer kigger jeg ikke på hundevenners race, men på deres opførsel - det er faktisk det samme med børn smiley

Bedste vennerne er nok Victor (bullerblanding), Daisy (bernersennen) og Riki (hyrdehund).
    Vi går til træning sammen og så mødes vi tit i hundeskoven smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#126   12. okt "Som Sias ejer kigger jeg ikke på hundevenners race, men på deres opførsel - det er faktisk det samme med børn"

Børns race? smiley

• #127   12. okt OK Isabelle, forkert udtryk, måske er afstamning bedre smiley
    Det ydre, som tit er genetisk, er for mig ligegyldigt.
    Det indre, som man kan påvirke, er til gengæld vigtigt.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#128   12. okt He he, Lise-Lotte. Jeg har aldrig tænkt på mine børns legekammeraters hverken race, afstamning eller lignende. Måske derfor virkede det sådan helt sort at koble hundes racer med børns smiley

• #129   12. okt I morgen har jeg fødselsdag, og mine børnebørn Theodor og Viktor, har inviteret mig på Bones smiley

• #130   12. okt Ellie fik lov at lege med sin kammerat efter træning. Han er en malle, lige omkring et år ældre end hende, og han var den eneste der kunne holde hende ud da hun var stor unghund. Nu har de ikke set hinanden længe, så jeg var lidt spændt på om de stadig gad. Dét gjorde de smiley

Mallen lavede finten “jeg lader som om jeg løber stærkt”, for at Ellie kunne følge med, og hver gang hun var ved at indhente ham, røg han lige en meter længere frem, og var igen uden for rækkevidde.

Altså, jeg synes Ellie løber stærkt, men den malle luntede nærmest bare smiley Min lille tot var helt punkteret bagefter smiley

• #131   12. okt Ellie er gået i seng smiley Og jeg ville ønske at jeg kunne følge efter nu - jeg er SÅ træt!

Jeg var tilbage som træner efter et års pause, og elskede det smiley Både kursisterne og mine medtrænere er super engagerede, og er klar på at gå i nørde-mode hen over vinteren smiley Jeg er spændt på om de holder humøret og engagementet i top hele vejen. Og at
    på om jeg har fået så tilpas meget i værktøjskassen, at jeg faktisk kan bidrage med noget til holdet smiley

profilbillede
  • #132   13. okt Jeg faldt over et opslag på FB - en sch tæve, tidligere avls- og konkurrence hund søgte nyt hjem .. eller "otium" som der så hyggeligt stod.
    Det er jo altsammen meget godt, men .. hun er 8 år !!
    For et par år siden, var der på samme måde en tæve til omplacering .. det der med "otium" .. på TI ÅR !!!!!

Jeg har ingen problemer med, at .. hvis nu de der, der er så glade for Annes corgi, overtager den. Uanset alder - de elsker den hund, hunden kender dem, har været der og blive passet en masse gange - og så flytter den ind.

Jeg har heller ikke problemer med omplaceringer, hvis hund / ejer, af den ene eller anden årsag ikke matcher. Det kan ske, og så er der ingen grund til at vedblive med at beholde en sådan hund. Disse hunde skal dog, efter min mening, ikke være meget ældre end en 1½-2 år, ca.
    Der er masser af år i dem stadigvæk.

Og det er her, jeg er sådan lidt i tvivl om, det i virkeligheden ikke bare er mig, der er lidt dobbeltmoralsk?
    Det er OK at omplacere en ung hund, men ikke en gammel ?

Jeg har det bare på den måde, at alt vender sig i mig med det der "byt til nyt".

Hvad tænker I ?

• #133   13. okt Den er svær, for som du selv er inde på, hvorfor er en ung hund ok, hvis ikke en gammel?
    Men men men, alt vender sig også i mig, at man godt kan bruge hunden imens den kan trænes og avles på, når den ikke længere kan dette, så er den pludselig i overskud. Og der skal gøres plads til en ny ung hund.
    Samtidig kan jeg godt følge den der med at den skal have et nyt hjem og nyde sit otium i, for hvis man har 4 unge hunde og alt tiden går med træning og hvalpe, har kan så tid til den gamle? Eller visner den henne i hjørnet?
    Jeg har overtaget ældre hunde og ville aldrig være det foruden, har en stor stor stor forkærlighed for de gamle Schæferhunde, eneste minus har været den kortere tid man har.
    Jeg overtog Gipsi da hun var knapt 10 og hun blev kun lige over 12 år gammel. Jeg savner hende hver evig eneste dag og hvor ville jeg ønske at jeg havde overtaget hende længe før.

• #134   13. okt Og ja, det er nok dobbeltmoralsk, for jeg overtager jo gerne, men omplacere ikke. Jeg prøvede det en enkelt gang, ikke at nå at omplacere men lave annoncen og snakke med en masse folk. Og der gik det op for mig at det kunne jeg ikke. For hvordan skulle jeg nogensinde formå at ramme rigtigt, i første hug? Alle lover guld og grønne skove, men mange evner ikke at overholde det.
    Og jo, gode familier findes, evnen er at finde dem og det var der jeg var bange for at fejle.

• #135   13. okt smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#136   13. okt Jeg købte en super sød dukke til mine to yngste børnebørn - en af dem med blød krop og lukkeøjne smiley Den skulle også have en dukkeseng, så jeg fandt en seng/vugge i DBA. Den blev hentet i dag hos en sød lidt gebrokkent-talende kvinde. Der fulgte en gratis bamse med - som, fandt jeg ud af, måtte kunne sige noget, i og med at der var rum til batterier i ryggen.
    Vel hjemme satte jeg batterier i bamsen, trykkede jeg den på maven, og ............... den taler RUSSISK smiley
    - Og ikke bare taler den russisk. Den kan sige fem forskellige ting afhængigt af, hvor man trykker.
    Gad vide, hvad den siger smiley

PS. Det kan også være, at den taler ukrainsk eller noget andet, der minder om russisk, men den ser sgu lidt russisk ud smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#137   13. okt PS. Jeg skrev til sælger og spurgte for sjov til, hvad bamsen siger. Hun svarer, at han har lært at tale dansk smiley smiley

• #140   13. okt Martine, jeg forstår slet ikke hvordan man har hjerte til at skille sig af med sin “udtjente” hund - med mindre hunden ikke trives. Jeg ELSKER gamle hunde, som har et helt livs erfaringer og snedighed smiley Og jeg kunne ikke få mig selv til at tage en gammel hund ind, for man ved at det er så kort tid, og det ville jeg ikke kunne bære smiley

Min moster tog en gammel, hjertesyg hund i pasning, og endte med at beholde den. Den fik et par år hos hende, og jeg tror ikke at hun fortryder det mindste, men det er jo lige så svært at miste en hund efter et par år, som efter et helt liv smiley

• #141   13. okt Jeg havde en bandit med i skoven i dag smiley

Hun var SÅ fræk og ulydig i starten, og jeg måtte være skrap og firkantet for at få hende til at løbe ordentligt ind til mig. Men efter et par udslag i hver side, og efter hun fik lov at give hals på en figurant og gik over til tomme udslag, løb hun som en drøm smiley Hun vil bare gerne løbe og løbe smiley

Flere af de andre var også nogle banditter i dag. Måske var de bare begejstrede over at løvfaldet er startet, og at lyden af at løbe i visne blade er en fest smiley

Bagefter kørte vi næsten alle over på en ny McD, som er åbnet mindre en 200 meter væk fra hvor vi træner. Skide hyggeligt lige at runde træningen af med en frokost og en is smiley

profilbillede
  • #142   13. okt Isabelle: Du kan få din telefon/google til at oversætte hvad bamsen siger

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#144   13. okt Jeg har nu installeret google translate på min mobil, Sanne, men tilsyneladende vil den også installere Temu, før den virker - og DET gider jeg ikke have.

• #145   13. okt #144 ... Isabelle...
    Temu er kinesisk ... Det er nok "din Kineser-dame" , der sidder inde i Bamsen og kigger med " spion-øjne" på dig og taler gennem bamsen til dig -----> er du sikker på bamsen taler Russisk ?

Wooow .. ren Halloween og gyyys .......( hvis jeg var dig , ville jeg straks smide bamsen på lossepladsen )..... ( ikke i din skraldebøtte , så kommer den efter dig igen ) ..... Uhhhhhh .
    smiley smiley smiley smiley smiley smiley

Min fantasi fejler ikke noget .... ha ha ha
    Jeg ved godt du ville have Google translate ... men så går det sjove væk ... ha ha

• #146   13. okt Jeg kæmpe meget elsker mine hunde, og alt hvad der følger med. Men der er altså ikke meget i verden der slår at have en kat liggende i sine arme, imens den spinder og “vinker” med poterne smiley

• #147   13. okt Uh, lifehack, som jeg bliver ved med at glemme at dele!

Jeg har nogle lidt trætte outdoorjakker, som begynder at tage lidt for meget vand ind. Og så blev jeg anbefalet denne: https://backpackerlife.dk/produkt/impraegneringsspray-grangers-fabsil-600-ml/?gad_source=1&gbraid=0AAAAADK_yRTCpzFfmu44EOKCw3tkouujZ&gclid=EAIaIQobChMIsoex2ZKMiQMVm5FoCR1X3y-dEAQYASABEgLVlPD_BwE

Det kan seriøst gøre ALT vandtæt! Hvis det er jakker og bukser, man bruger det på, skal man lige lade nogle striber (fx på undersiden af ærmerne) være fri for imprægnering, for med den her imprægnering ryger åndbarheden næsten i 0. Er der udluftningslynlås på tøjet, skal man bare imprægnere det hele.

Jeg har imprægneret 3 jakker og 2 par støvler, og de er 100% vandtætte nu. Den ene jakke er født “vandafvisende”, og har så lidt vandafvisende effekt, at det er for lavt til at sætte et vandsøjletryk på. Men nu er det HELT tæt smiley

Vi jokede med i skoven i dag at give hundene en tur, fordi sprayen er silikonebaseret, så skidt og burrer ikke sidder fast, og så giver den også UV-beskyttelse, så de mørke hunde ikke bliver bleget af solen (det er nu nok ikke sæson for solblegning lige nu) smiley

Og så fik jeg samtidig en forelæsning om, at man KUN må vaske outdoortøj i enzymfrit vaskemiddel (ikke almindeligt vaskepulver, slet ikke flydende vaskemiddel og slet, slet ikke sportsvaskemiddel), kun i vaskemiddel der er lavet til outdoortøj eller dyner. Igen er det noget med den vand- og smudsafvisende effekt, som bliver ødelagt af almindeligt vaskemiddel.

• #148   13. okt Hvad er der mon galt med mine hunde, deres nye yndlings godbid er HAVREFRAS smiley

• #149   13. okt Anne, dur det imprægneringsspray på et par støvler fra CMP, hvor der er membran i ?

De skulle være vandtætte, men .. ja, det er de ikke helt. Vil man kunne benytte det spray der, uden at støvlerne går i stykker ?

• #150   13. okt #148 ... Lise-Lotte K ..... smiley
    Begge mine Cavalier'er .... elskede Havrefras .... De fik begge to ...4 stk. hver aften som "godnat-snack"
    Så der er slet ikke noget galt med dine hunde ----> mine Cavalier'er var da ganske normale ... smiley smiley smiley

• #151   14. okt Åh tak, jeg var lige ved at tro, at den var helt gal smiley
    Mine hunde elsker forøvrigt også knækbrød smiley

• #152   14. okt Martine, det er jo “bare” en kraftig imprægnering, som egentlig er lavet til fx telte og kalecher. Så jeg kan ikke forestille mig at den ikke kan bruges på støvler med membran. Jeg imprægnerede et par sorte læderstøvler, og de fik et lidt støvet look. Men efter en omgang fedt var de sorte igen. Hvis du kan leve med at de måske ser lidt støvede ud i en periode, så giv det et skud - de bliver i hvert fald vandtætte smiley

• #153   14. okt Tjek - det må prøves smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#154   14. okt "#144 ... Isabelle...
    Temu er kinesisk"

Lige præcis - og bl.a. derfor vil jeg absolut ikke have noget med det at gøre smiley smiley En anden grund er, at Temu frister mennesker til at købe en masse, de ikke behøver - og jeg er let at friste indimellem smiley

• #155   14. okt Mia Skogster - verdens bedste hundefører - fik for et par år siden et råd fra min kæreste, mht at kaste apporten, som en masse - kvinder især - har store problemer med at få langt nok ud. I særdeleshed 2-kgs volder besvær.

Jeg kan huske, at de stod og kastede apportbukke i over en time - og at jeg dengang tænkte, at der var en grund til, at hun har vundet VM to gange (med to forskellige hunde).

Idag var der så, både på Insta og FB ... og måske et par andre steder også - en lille video fra hende, hvor hun demonstrerer metoden - og takker "a Danish doghandler, Brian Honore - thank you, Brian" smiley

Jeg ved ikke om I synes jeg er totalt idiot (altså ikke sådan i al almindelighed, men lige her smiley ) - men kæft, jeg blev stolt af min kæreste smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#156   14. okt Jeg kan skisme godt forstå, at du er stolt, Martine smiley
    Det må vi danskere faktisk godt være smiley Tillykke til din Brian for at have været en god læremester for en anden mester smiley

• #157   14. okt Det er da PISSE-sejt Martine!!
    Og god stil af verdensmesteren, at kreditere hjernen bag smiley

• #158   14. okt Martine - Det er da helt forståeligt at du er stolt smiley

og super god stil af Mia smiley

• #159   14. okt og super god stil af Mia

Helt enig smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#161   14. okt Jeg havde en kort periode for nogle år siden, hvor jeg blev fristet af de der kinesersider. Æv - dumt. Én ting er, at meget af det er noget bras. En anden og vigtigere ting er, at det er noget L... for miljøet på alle måder smiley

• #162   14. okt Jeg har for første gang været i stand til at kaste en IGP-apport præcis 10 meter frem 10 ganger i træk, og den landede inden for et halv meter fra min markering hver gang smiley Altså, jeg er SYGT dårlig til at kaste, og det trick virker smiley Tak for at dele, Martine smiley

• #163   14. okt Og endnu en trick fra den kant har også endelig kastet resultater af sig. Min lille hund synes at nedgravede bøtter med mad er det sjoveste, og hun er så fokuseret på sit spor, at hun slet ikke har tid til at løbe. Og ud af 10 genstande, rørte hun ikke en eneste i dag - selvom jeg ikke har sagt nej smiley Vi har trænet genstande indenfor hver aften den sidste uge, og i dag kom de så ud på sporet, og hun påviste så fint smiley

Der er heldigvis længe til vi skal i konkurrencer, så der er masser af tid til at forsætte træningen stille og roligt smiley

• #164   14. okt Min fødselsdagsmiddag i går gik rigtig fint.
    Jeg var på Bones i god tid. Først kom Theodor glad løbende, mens han råbte "hej farmor, tillykke med fødselsdagen". Vi fik krammet og hilst på hinanden smiley
    Så kom Viktor løbende, totalt lalleglad, og farmor sad klar til en ordentlig krammer, men ungen fortsatte, vendte om, løb den anden vej, vendte om og løb igen i min retning, og igen løb han direkte forbi farmor smiley smiley
    Jeg har sikkert set lidt sjov ud et øjeblik, inden jeg begyndte at grine smiley
    Lidt efter kom Viktor dog hen til mig og sagde; hej farmor, hurra, hurra, hurra smiley
    Når man kun lige er 2 år, så kan "tillykke med fødselsdagen" godt være lidt svært, og på Bones var der rigtig mange spændende ting, som man kunne kigge på smiley

Theodor sad ved siden af mig, og han mente, at jeg skulle smage hans fritter, med lækker sauce på. Selv hans is med smarties blev jeg tilbudt.

Det skal lige tilføjes, at vi var de første i restauranten smiley

• #165   14. okt Tillykke med fødselsdagen, Lise-Lotte smiley

• #166   14. okt Tillykke smiley

• #167   14. okt Man kan lige ane regnbuen i baggrunden. Den viste sig lige da sporet var slut, og vi havde hyggetid.

Dengang Bella tog herfra, var der virkelig mange regnbuer i ugerne efter, så jeg besluttede at regnbuerne var Bella der lige var nede for at sige, at alt nok skulle blive ok igen. Og sådan har jeg det endnu smiley I dag er første gang jeg fik et billede af mine 3 piger sammen smiley

profilbillede
  • #168   14. okt Tak Anne og Martine smiley

• #169   14. okt Stort tillykke med fødselsdagen Lise Lotte.

profilbillede
  • #170   15. okt Tillykke med fødselsdagen

profilbillede
  • #171   15. okt Tak Anni og Bodil smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#172   15. okt Tillykke med i går, Lise-Lotte smiley smiley

DEJLIGT, billede, Anne - og hvilken dejlig tanke, at du har alle dine tre med på det smiley

• #173   15. okt Tak Isabelle smiley

• #174   15. okt Flot foto og tanke Anne!
    Og forsinket tillykke til Lise-Lotte.

Jeg opdagede for alvor i går, hvad lettelse også kan være...
    Når man i tre døgn har afventet skadedyrsbekæmperen - helt overbevist om, at der var flyttet en rotte ind - og det så heldigvis viste sig, at det "bare" var en halsbåndmus.
    De kan gøre lige så meget skade - men jeg kan meget bedre leve med, at have haft en mus boende, end en rotte smiley

• #175   15. okt Karina, jeg håber at Kirsten vil fortælle om dengang et par halsbåndmus tømte en hel sæk foder på en nat, og gemte det i kommoden med sengetøj smiley smiley

PS. Jeg håber at din halsbåndmus er mindre flittig og opfindsom smiley

• #176   15. okt Tak Karina smiley

• #177   15. okt Halsbåndsmus, den smukkeste og yndigste af de musearter vi har her i DK, men en rigtig lille djævel smiley

For mange år siden var vi invaderet af en storfamilie af halsbåndsmus, det er en morsom historie efterfølgende, men lidt af et mareridt, mens det stod på.

Lidt om deres bedrifter:
    Gnavede hul på vandtilførslen på opvaskemaskinen, så det nylagte køkkengulv blev oversvømmet og ødelagt, efterfølgende har vi haft slanger på den slags, der ikke kan gnaves i stykke.

Lavede muserede i bunden af skuffen med sengetøj og gnavede et par fine gange ned gennem stakkene af sengetøj, så alt var gennemhullet og ødelagt.

Bortførte 9½ af 10 kg hundemad på en nat. Jeg havde sat sækken på kældertrappen, men glemte alt om, at få den sat i fodertønden. Hvor det havnede henne er uvist, men vi gætter på husets etageadskillelse.

Gravede huller i potteplanterne, klatrede i gardinerne. En aften jeg skulle smide skrald i skraldespanden i køkkenet, sad der 4-5 store museunger og da jeg satte hånden ned, kravlede de tre op ad min arm smiley Jeg har haft rotter som kæledyr, så jeg har intet imod dem som dyr, de er ret kære, hvis bare de ikke hærgede, tissede og sked alle vegne.

Min mand kunne på det tidspunkt kunne min mand ikke lide katte, men han var efterhånden blevet så mør, at Minnie, en lille trefarvet huskat fik lov til at flytte ind. Hun fangede den første mus første dag i huset, 12 uger gammel og i løbet af 14 dage, var musene væk. Hun fik nemlig også vores gravhunde til at hjælpe med den indendørs del af jagten smiley

Her er hun med Lotus, vores første whippet

profilbillede
  • #178   15. okt Årh Kirsten - sikke en sød banditagtig invasion, I har haft smiley

Hvis "min" bare havde gidet komme frem i lyset, så havde én af hundene også taget livet af den på et splitsekund.
    Men den rendte rundt inde bag køkkenskabene og køleskabet, hvor de ikke kunne få fat i den.

Men den var både sød og kær - og nysgerrig - og kiggede gerne tilbage på mig, når jeg fik et glimt af den i den lille sprække ml. skab og køleskab. Men nu er den død.... Og så krydser jeg for, at den var alene, så resten af familien ikke tager over smiley

• #179   15. okt Karina, håber ikke, at resten af dens familie kommer til begravelsen. smiley

• #180   15. okt Kirsten, jeg elsker dine muse-historier smiley Jeg havde lige blandet historien med huler og gange i sengetøjet sammen med historien om at bortføre hundemad, så det er godt du kan genopfriske hukommelsen af og til smiley

• #181   15. okt Den musehistorie minder mig med gru om min mår på loftet. Som var en lækat. smiley

• #182   15. okt Zenta - mårdyr, hvad enten det er lækat, husmår eller andre kan også både hærge og larme frygteligt smiley

• #183   15. okt Vores hus er temmelig musetæt og vi havde aldrig nogen mus indenfor før vi fik Kitty smiley Hun tager en del af sine mus med ind; nogle mere mobile end andre. Rimeligt trælst når man bliver vækket af to hunde og en kat, der jagter en mus under dobbeltsengen kl kvart i kvalme smiley

• #184   15. okt Ja det kan den!!! Lød som om den slæbte kommoder hen over gulvet oppe på loftet. smiley

• #185   15. okt Mette, samme her smiley Ellie ELSKER når Karla kommer ind med en levende mus om natten, og det er sjældent noget der går stille for sig smiley Det er heldigvis længe siden nu (nu håber jeg satme ikke at jeg jinxer det) smiley

• #186   15. okt Jeg kan så sige, at levende solsorte heller ikke er en fornøjelse at få leveret på hovedpuden, mens man sover og slet ikke, når der så kommer tre whippets og en kat stormende for at fange den igen, for slet ikke at snakke om de mængder af solsortelort, man når at blive smurt ind i, når fuglen skider af skræk smiley

• #187   15. okt Jeg har ikke fået set nordlys, sådan som resten af Danmark åbenbart har. Og derfor har jeg heller ikke fået lagt billeder på fb af det. Men i dag har jeg set kometen! Jeg har ikke noget billede af den - jeg så den bare og nød synet smiley Den skulle være ekstra tydelig på søndag, så der skal jeg kigge igen. Og tænke på “Don’t look up” smiley

• #188   16. okt Jeg har heller ikke været så heldig at få set nordlyset - håber det lykkedes på et tidspunkt. Min søster der bor i Nordjylland har sendt massere af billeder af det hvor man bare tænker 'WAUW'. I min lokalavis var der så i denne uge endda flotte billeder af det taget fra fx St. Heddinge. Kometen har jeg heller ikke set - selvom jeg har været ude og kigge efter den smiley Synes det er så vildt at det er 80.000 år siden den sidst var forbi smiley På det tidspunkt var der fx. ikke homo sapiens i europa endnu.
    Jeg må ud på søndag igen og kigge op smiley

• #189   16. okt Det er et luksusproblem, men jeg er så ked af at julelysene i Århus bliver solgt smiley Jeg kommer efterhånden aldrig ind til Århus mere, men dog er jeg altid derinde et smut i december for at nyde julelysene og stemningen smiley

Jeg håber sådan at der kommer en redning, så lysene kan bestå smiley

• #190   16. okt Mette, jeg så den lige omkring kl. 20, og den var ikke særlig tydelig. Den er ret lavt over horisonten og stik vest. Jeg skulle kigge i noget tid før mine øjne fik fanget halen, men så blev den også tydelig smiley

• #192   16. okt . Måske det her har interesse for nogen.

https://www.facebook.com/events/895326289368151/?ref=newsfeed

profilbillede
  • #193   16. okt Det er altså sært med den hund, der blev skudt sidste år ved Kvie sø, og hvor politiet nu har tiltalt hundens ejer for falsk anmeldelse. Der VAR jo et hagl i hunden, og den blev aflivet. Har ejer så selv skudt den? smiley

• #194   16. okt Jeg fatter det heller ikke. For hunden døde jo?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#195   16. okt Kan ejeren selv være kommet til at skyde/ramme hunden?
    Jeg kan ikke huske historien.

• #196   16. okt Isabelle, jeg tror det er nemmest at du googler “hund skudt Kvie sø”. Der er en artikel om hvordan ejer og samlever går rundt om Kvie sø, og pludselig bliver hunden skudt. De så 3 drenge i alderen 11-15 år i grønne t-shirts som løb deres vej. De kørte til dyrlæge, hvor hunden blev aflivet og efterfølgende obduceret.

Nogle måneder efter oplyste politiet, at de havde sigtet en voksen mand, og ejer var tavs som graven. Nu er det så kommet frem at det er ejer selv, der er tiltalt smiley

Der er mange sære detaljer, og jeg kan ikke greje hvordan det hænger sammen.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#197   16. okt Jeg googlede og fandt EN meget sparsomt oplysende artikel. Jeg prøver igen. Det lyder virkelig besynderligt.

• #198   16. okt Jeg tror ikke at der er artikler der beskriver hvad der faktisk ER sket. Jeg synes bare det er super sært, at man som hundeejer kan opdigte sådan en vild historie, som så viser sig at være løgn smiley

• #199   16. okt Jeg har begået ulovligheder i dag, og sidder stadig og fniser over mig selv smiley

Jeg fik jo en puffbar til DM for en måned siden, og den er ved at være tom. Så jagten gik ind på en ny. Dét er så ret nemt at finde på de her kanter smiley Jeg fandt en som havde samme smag, som den jeg allerede har (jeg er ret kræsen, også med puff), så vi aftalte at jeg skulle komme forbi, når jeg havde været i Bilka.

Da jeg ankommer til p-pladsen, sender jeg en snap om at jeg er ankommet. Jeg stiger ud af bilen, og skriver en ny snap “Blond hår, lyserød frakke”, og får svaret “Blond? Så er du sgu nem at finde i ghettoen” smiley

Jeg elskede det totalt shady i at stikke den mørke mand nogle pengesedler, få en æske og så hoppe ind i bilen og køre væk igen. Jeg føler mig virkelig kriminel smiley Og det er nok også det mest kriminelle jeg nogensinde har lavet smiley

• #201   16. okt De er ulovlige at sælge, og det er ulovligt at besidde mere end 10 stk. Så semi-ulovlige. Men jeg følger mig topkriminel smiley

• #202   16. okt Og så er der mig der ikke aner hvad det er. smiley smiley

• #204   16. okt Så fandt jeg det rette match.
    Lille Hilde har været på prøve lidt mere end 14.dage, og i dag er papirerne kommet i orden.

Hun er en toy pudel på 6 år, og jeg glæder mig til at dele hverdagen med en ny lille makker

profilbillede
  • #205   16. okt Hvor er hun fin Staff smiley

Kæmpe tillykke med hende, hvor er jeg glad på dine vegne smiley

• #206   16. okt Tusind tak Kirsten smiley

Hun er landet i en af mine mest kaotiske tider, fyldt med angst, ventesorg og travlhed, og hun hjælper mit system så meget.
    Aner ikke hvad jeg skulle gøre uden den lille ven allerede.

Der er ting at arbejde med, og hun er allerede så dygtig, tillidsfuld og fyldt med kærlighed.

• #207   16. okt Tillykke med din nye ven smiley

• #208   16. okt Tillykke med hende Staff,
    Hvor ser hun dejlig ud. smiley

• #209   17. okt Hvor er hun sød smiley

• #211   17. okt Tak skal i have alle sammen smiley

Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været så glad smiley
    Nu skal jeg bare finde et sted hvor vi kan starte med noget træning smiley

• #213   17. okt Tillykke med lille Hilde smiley

• #214   17. okt Pernille, ja det kan jeg godt smiley

Dog er det noget helt andet med træning. Albert var nemmere end Hilde smiley

Men vi skal stadig lære hinanden at kende, og jeg skal lige finde de rette knapper smiley

• #215   17. okt Tak Anne smiley

• #216   17. okt Så kom den store dag, hvor Nimbus fik lov til at leve op til den KÆMPE tillid, opdrætteren af goldens har til ham - og både han og hvalpene klarede det til UG. smiley

profilbillede
  • #217   17. okt Kæmpe tillykke med hende, Staff mum! Hun ser yndig ud!!

• #218   17. okt Ihhh Staff hvor er hun skøn og ENDELIG.. TILLYKKE!! smiley

Jeg ville ikke turde de der puffbars... ikke siden vi så et eksempel på en der fik en stofudløst psykose og testede positiv for lidt af hvert på en urinstix/drugtest. Og det eneste h*n kunne have fået det gennem var puffbars købt på det sorte marked. smiley

• #219   17. okt Håber et andebillede mere er ok.
    Se lige. smiley

profilbillede
  • #220   17. okt Obster, jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at man ved et “uheld” kan få (dyr) narkotika i en puffbar. Jeg ville da helt sikkert også lyve om at jeg havde købt en af dem med halløj i, hvis det var mig, meeeeen…..

Omvendt så er jeg ikke så godt inde i lingo’en, og skulle sortere noget tid før det gik op for mig, at man SAGTENS kan købe dem med spændende halløj i. Men så er prisen lidt anderledes, end når det bare er med blandede bær og nikotin smiley

• #221   17. okt Ver/ er der ikke et eller andet at de der e-cigaretter kan eksplodere ?
    Synes, at der var en del skriveri om det I sin tid ?
    Gælder det samme for puffbars ?

• #222   17. okt Dyr og dyr... f.eks amfetamin går for tiden visse steder for 40kr pr gram. Og jeg er ret overbevist om h*n ikke bevidst har købt dem sådan.

• #223   17. okt Jeg siger tak smiley

Ja lige pludselig var hun der, og så var jeg nød til at køre fra Nordjylland til Tinglev og møde hende smiley

• #224   17. okt Jeg er RET sikker på at jeg ville opdage hvis jeg fik amf smiley

Altså, det er SÅ nemt at skaffe dem med ulovlige stoffer i, så jeg tror muligvis at jeres patient enten har “glemt” at fortælle sandheden om hvad han har købt, og ellers har han købt uden at vide at han bad om dem med dope smiley

Jeg scrollede fordi ret mange profiler, hvor der blev reklameret med dem med dope, og jeg skulle da lige læse en ekstra gange for at være sikker på at jeg ikke handlede hos en af dem. Men som sagt er priserne lidt anderledes (cirka det dobbelte), når de er med dope. Jeg vidste i øvrigt ikke at man kunne ryge amf - fagre nye verden smiley

EDIT: Det lader til at problemet er syntetisk cannabis - og at det helt åbenlyst er dét der handles smiley https://nyheder.tv2.dk/samfund/2024-05-08-flere-unge-indlagt-efter-rygning-af-puff-bars

• #225   18. okt Jeg bad i går om at blive flyttet til en anden lokalafdeling i PH, og synes det er så træls smiley Jeg er vild med menneskerne i min oprindelige lokalforening, og jeg har aldrig oplevet at blive taget så godt imod, som i den klub smiley Men de har nærmest ingen træning, og er man ny i programmet og har brug for vejledning, er det bare ikke en mulighed.

Den nye klub har en masse hold og aktiviteter, og så har formanden Ellies kuldbror smiley I den klub er folk også virkelig søde, og vi er blevet taget rigtig godt imod smiley Men jeg kommer til at savne min gamle klub og alle de mange, mange dejlige mennesker smiley

Ellie synes at hendes bror er lidt en hæmoride, for han vil bare sniffe hende bagi og bliver så’rn lidt upassende smiley

• #227   18. okt Ej Staff tillykke med hende, og da også til hende at I fandt hinanden ... hun ser da noget så lækker ud

• #228   18. okt

profilbillede
  • #229   18. okt #225
    På vej mod toppen, er man nødt til at gøre nogle valg - ikke allesammen lige sjove smiley

• #230   18. okt Jeg er ikke sikker på at det er toppe vi sigter efter, men omvendt ved jeg stadig så lidt om programmet, at jeg ikke VED om det er noget vi skal prøve.

Jeg har jo mødt manden i mit liv i den “gamle” klub. Altså, han er lykkelig gift og har børn, og han er ikke manden i mit liv på dén måde, men han er ubetinget et af de sødeste og dejligste mennesker jeg nogen sinde har mødt smiley Og det bliver svært ikke at se ham jævnligt mere smiley

Skulle du ikke til …… Holland (eller noget i den dur), Martine?

• #231   18. okt #230

Ambitioner havde nok været et bedre ord smiley

Jo, Esh og jeg kører mod Holland på onsdag smiley

• #232   18. okt 1000 meter spor med en masse knæk, buer og spidser, 10 genstande, 24 nedgravede bøtter. Aldrig har en hund haft det SÅ sjovt på et spor smiley Meningen var at køre hende godt træt, fordi jeg skal til rund fødselsdag om lidt. Og hun er da træt-ish smiley Men top motiveret hele vejen rundt på sporet, og ikke et sekund glippede koncentrationen. Hun gravede begejstret bøtterne op, og både hun og jeg var fulde af mudder bagefter smiley

Dorit tuttede rundt på markerne med sig selv, gravede mus og holdt styr på fasanerne smiley Bagefter tullede vi rundt på markerne en times tid, og der blev gravet mange fine huller, og så havde jeg to mudrede hunde smiley

Og ingen genstande blev så meget som duttet smiley

• #233   18. okt tror verden virkelig at Sinwars død er enden på Hamas, man tror det er løgn at ledere af verden stadig er så naive ...

• #234   18. okt Helt uperfekt perfekt smiley

profilbillede
  • #235   18. okt Åh Staff hvor det dog glæder mig for dig. Hvor er hun bare fin. Pudler er en fryd smiley

• #236   18. okt Tak Hanne og Louise smiley

Jeg gik ikke specifikt efter pudel, men jeg er glad for at jeg fandt hende og jeg fik æren af at dele livet med hende.

Jeg glæder mig helt vildt til, at vi finder et sted med noget træning

• #237   18. okt Stort tillykke med hende, Staff mom. Hun ser dejlig ud smiley

• #238   18. okt Skønt billede, Linda smiley

• #239   18. okt Tak Ida, hun er en lille charmer smiley

Alle der ser hende siger, nurh....

• #240   18. okt Jeg er så forædt, at jeg ikke er sikker på at jeg kan trille ud af sengen i morgen smiley

Jeg har haft den mest perfekte aften smiley Mest fordi fødselaren blev SÅ glad, både for vores surprise og for gaven. Der findes meget få mennesker, som jeg elsker at være i selskab med i mange timer, men de 12 af dem har jeg brugt aftenen i dag med smiley

• #242   19. okt Sådan laver man en Taylor Swift kage ... WoooW

https://www.facebook.com/reel/1272105777120357

• #243   19. okt Det her er godt nok ikke min dag. smiley

Da jeg stod op i morges var min bil der ikke, den var blevet stjålet. smiley
    Det værste er, at tyvene har været inde i huset i nat og har stjålet nøglerne til den. smiley

Jeg hørte godt nok hoveddøren gå i med et brag i nat, men troede, at det var noget jeg havde drømt, så stod ikke op og tjekkede. smiley

Idioterne nøjedes ikke med kun at tage bilnøglerne, men også nøglerne til min kabinescooter. smiley

Nå men jeg fik ringet til politiet og ærgrede mig, at jeg havde sparet kaskoforsikringen på bilen, for dem der betaler mest for gamle biler er forsikringerne.

To timer efter at jeg havde meldt bilen stjålet tingede politiet og fortalte at de havde fundet min bil - i Århus, hvor den holdt i krydset Åby Ringvej og Rymarken smiley
    Men de der elendige indbruds/biltyve har desværre ikke ladet nøglerne til hverken bil eller kabinescootern ligge i bilen, hvilket jeg er mest sur over. smiley
    Og så er det også spændende i hvilken tilstand bilen er når den kommer hjem.

Nu er min bil på vej til Kolding med vejhjælp (godt at jeg ikke sparede det væk) og så må jeg se, om forsikringen vil betale noget som helst af de udgifter jeg får, men det er nok meget tvivlsomt fordi min hoveddør jo ikke var låst.

Jeg skal have ny tænding til bilen, ny tænding til kabinescooteren, nye nøgler til for og bagdør og nyt lås til postkassen. smiley
    Politiet mente, at jeg skulle ringe til låsesmeden med det samme og få skiftet låsene straks. Men med de priser låsesmeden skal have i weekenden smiley så venter jeg altså til på mandag.
    Nå, men nu har jeg jamret nok og må hellere blive lidt positiv igen, for det kan jo kun blive bedre smiley
    God weekend til alle. smiley

• #244   19. okt føj for hulen Anni, hvor er det dog træls .. men ikke mindst ubehageligt at de går ind mens du er hjemme .. øv øv ... hvis de sparkede døren op kan man så ikke sige den var låst?

Krydset Åby Ringvej og Rymarken er 2-3 km fra hvor jeg bor ...

• #245   19. okt Øv Anni

• #246   19. okt Det er da virkelig dumt at lade sine nøgler ligge lige inden for en ulåst dør. Det bliver en dyr lærestreg.

• #247   19. okt Jeg ville bestemt ikke vente med at få skiftet låsene!
    Da jeg var lille havde vi en tyv i kælderen (min mor røg altid i kælderskakten, så døren var aldrig låst, når vi var hjemme), vi hørte også kun lige døren gå, han stjal kun nøgler og ikke andet, så kan man jo nemt komme tilbage igen... vi havde låsesmed ude med det samme og heldigvis! For dagen efter stod tyven i haven og min far gik fuldstændig bananas og smed ham ud.

Mon ikke at dine tyveknægte har beholdt nøglerne af en årsag....

• #248   19. okt Ja. Jeg er så dum som 90 % af Danmarks befolkning,, der har deres nøgler til at hænge ude i entreen.

A - S
    Jeg tror nu ikke at de kommer og bryder ind når jeg er hjemme.
    Problemet med dørene er løst. Endda uden at det har koster ret meget.
    Jeg har byttet cylindere med en af mine niecer. Så den eneste udgift er til et par ekstra nøgler, da jeg efter mit natlige besøg kun havde en nøgle tilbage til dørene.

Og hvis de vil ind, så kommer de ind, uanset hvor godt det er låst.

• #249   19. okt Men der er da heldigvis kun ganske få der også lader døren stå ulåst smiley

• #250   19. okt Vores dør er da ikke låst når vi er hjemme, skal man det?

• #251   19. okt Øv hvor træls Anni smiley

Vi har godt nok ikke nøgler liggende i entreen, men dørene er aldrig låst, når vi er hjemme, det har vi aldrig haft, heller ikke, da vi boede i byen.

• #252   19. okt Vi bor i en lille by udenfor Kolding, og efter en del hændelser de sidste par år, hvor der er blevet begået indbrud i huse, hvor folk er hjemme, er vores hoveddør altid låst.

Det er simpelthen så skræmmende, at de bare vader ind ved højlys dag, selvom der er nogle hjemme. smiley

• #253   19. okt Jeg har lige fået at vide, at en tidligere kollega har begået selvmord - 30 år gammel. smiley

Han var det sødeste og venligste menneske, meget afholdt, men han han havde en del dæmoner at slås med, det er så trist.

Jeg har så frygteligt ondt af hans familie, men også af ham selv, man skal langt ud for at tage sit eget liv. smiley

• #254   19. okt En ung fyr, som jeg tog min uddannelse sammen med, og skrev den afsluttende opgave med, tog også sit eget liv.

Vi havde talt en del om hans tidligere indlæggelser og behandlinger - men han havde fået det bedre, blev uddannet, fik job på et hospital, var enormt dygtig og afholdt, et godt menneske, en fantastisk guitarist .. og så bare .. væk ..

Det er så trist, når folk når så langt ud smiley

• #255   19. okt Vores dør er da ikke låst når vi er hjemme, skal man det?

Kun hvis man gerne vil have forsikringen til at dække, hvis noget går ind og fx stjæler nøglerne til bilen smiley

• #256   19. okt Min dør er også låst når jeg er hjemme, da jeg har en kat der kan åbne døre smiley

• #257   19. okt vi har ikke dørene låst om dagen, aftenen når vi er hjemme, men vi låser den nu altid når vi går i seng ... her i parcelhuskvarteret er det jo meget normalt at der er både hovedindgang og bryggersindgang, mange går ind via bryggerset og ligger deres nøgler der, det ligger ofte noget væk fra fx stuen så en tid blev det meget normalt at tyve lige gik ind i bryggerset og hapsede bilnøgler men familien så tv ... tror de fleste herude i dag låser deres døre nu når mørket falder på ... trist med nødvendigt ..

Idag med nøgle fri betjening (hvor nøglen blot skal være inde i bilen et sted) er det ikke nødvendigt med nøglen, og selvom døren er låst så kan de (tyvene) finde ud af med en eller anden aflæsningsdims at få bilen og nøglen (der ligger inde i huset) til at tale sammen og dermed få bilen startet ... således fik en beboer i parken stjålet bil for nogen tid siden, det siges man skal opbevare nøglen i noget der fx er foret med sølvpapir ...

trist når mennesker kommer så langt ud ...

• #258   19. okt Min dør er ikke låst når jeg er hjemme (undtagen om natten), for man skal immervæk snige sig forbi en schæfer, for at komme ind. Når jeg er ude af huset med hundene, er alarmen slået til, og som regel er døren også låst.

Og er man en gammel dame, der bor alene i et villakvarter, så er det super dumt ikke at låse om natten. Særligt når man hverken har alarm eller hund til at fortælle at nogen kommer ind smiley

• #259   19. okt Skrigehunden, tanker til dig og de berørte. Det må være forfærdeligt at være tæt på en, der har taget sit eget liv smiley

• #260   19. okt Hvad er det for en gammel dame der bor i et villakvarter ?
    Det kan ikke være mig, for jeg bor ikke i et villakvarter.......

• #261   19. okt uanset hvor jeg bor i dagens DK, eller for den sags skyld hvor som helst så ville jeg låse min dør til natten, også uanset alder smiley

• #262   19. okt Jeg låser min dør efter mig medmindre jeg skal ud i haven ganske kort efter jeg er kommet hjem. Jeg bor i en landsby på en sidevej og der kommer virkelig sjældent nogen på vejen.

Og dog, for så fortalte en af naboerne mig at de engang havde set en ung man sidde på en af kampestenene i min indkørsel en aften. Såe.. selv der hvor der "aldrig" kommer fremmede kommer der alligevel engang imellem nogen, og det er jo nemt at låse døren efter sig, så hvorfor ikke smiley

Låser I så heller ikke jeres døre, hvis I skal på en gåtur eller sådan?

• #263   19. okt Smukt

profilbillede
  • #264   19. okt Da jeg var barn i slut 40'erne og 50'erne ..... ung i 60'erne ... lidt ældre i 70'erne og 80'erne ---->
    låste man aldrig dørene , det bekymrede man sig ikke om ... og dengang var der næsten aldrig indbrud .
    Men i dag ... smiley ... der render banditter ... røvere og andre udskud rundt allevegne.... man skal næsten gå rundt og kigge sig over skulderen alle steder ----> selv i vores egne hjem. smiley ...... sørgeligt ... og det bliver værre og værre. ...... Hvorfor mon ?????? smiley

• #265   19. okt A-S Da vi boede i Hinnerup midtby var døren kun låst, hvis vi var væk i mange timer , ikke hvis jeg smuttede op og handlede på gåben eller gik tur med hundene, jeg havde de sidste mange år ikke engang en nøgle til huset, det havde min mand og mine børn.

Hvor jeg bor nu bliver dørene låst, når jeg kører ud og handler eller lignende. Jeg går sjældent tur i området omkring matriklen, vi kører til mere spændende steder. Og er vi på matriklen er der ikke låst.

Jeg har kun lommer i mit overtøj, så jeg synes det er bøvlet at rende rundt og passe på en nøgle, jeg har normalt heller ikke min telefon på mig med mindre jeg har en taske med

• #266   19. okt Dengang jeg boede hjemme, festede min bror og jeg altid med de unge på campingpladsen. Dernede låste man aldrig døren (og gør det stadig ikke). Min bror og jeg var kommet kravlende hjem klokken kvalme om natten, og var gået kold på hver vores værelse. Da min mor stod op om morgenen, sad der en ung mand ved bordet i køkkenet og sov. Min mor troede at det var en af vores venner, og lod ham sidde. Da den unge mand vågnede lidt efter, blev har dødforskrækket over min mor, og det viste sig at han ikke kendte nogen af os, men i fuldskab ikke kunne finde sit sommerhus, og havde forvildet sig ind i vores hus smiley

Han kom med en STOR buket blomster til min mor samme eftermiddag, og undskyldte 1000 gange smiley

• #267   19. okt Vi bor i en lille landsby i Nordsjælland. Vi låser altid døren til bryggerset, da døren mellem køkken og bryggers altid er lukket. Når den er det, kan vi ikke høre, om bryggersdøren, bliver åbnet. Men nøgler til hus og biler ligger faktisk også i bryggerset, enten i tasken eller i lommen på jakken - nok ikke så smart, men jeg ved ikke lige, hvor de ellers skulle ligge hende - altså sådan flow mæssigt.

Svende har før været god vagthund. Nu er han gammel og halv døv og sover ret tungt smiley Så han hører ikke altid man kommer hjem.

Hoveddøren bruges meget sjældent og er derfor altid låst…eller det vil sige, at den før har stået ulåst i mange dage, hvis vi havde glemt at låse den efter brug smiley Nu bruger vi den kun, når en af os er ude og kommer sent hjem. Så er lyset tændt ved døren, så man kan se lidt tydeligere, hvis nøglehullet nu skulle stå dobbelt smiley

Vi har dog før gået tur med Svende med åbne vinduer…sågar handlet med åben terrassedør smiley

Vi har (7-9-13) aldrig haft indbrud i de 11 år, vi har boet her. Men det har nabo og genbo. Det ene har lang og skærmet indkørsel samt have og det andet få vinduer ud mod vejen. Vores ligger åbent men store vinduer, der aldrig har gardiner trukket for.

Den ene gang havde tyvene været inde ved naboen og stjæle en boremaskine, de brugte til at bore et vindue op med ved genboen, så kunne de stjæle nøgle fra huset og bil fra garage.

Vi har haft markeringer i form af sten liggende på dækkene på den ene bil, en flaske i indkørslen og små strips på vejskiltene pegende en specifik vej. Det er sgu lidt skræmmende. Så selvom jeg føler mig tryg her, så kan sådanne mærker godt skræmme mig.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 67 Svar: 257
    #268   20. okt Låser aldrig mine døre.
    Hellere ik om natten.
    Sover ovenpå og hundene nedenunder.
    De har deres hundelemme. Så Luka vil med garanti nå til lågen før nogen når ind.
    Vi ha af og til indbrud herude om natten.
    Men jeg er gået fri indtil videre smiley

• #269   20. okt Vores døre er kun låste, når vi ikke er hjemme. - og nøglerne til bilerne hænger lige inde for hoveddøren ..

Engang, da vi kørte til VM, var kommunikationen ikke helt 10-4 ml kæresten og jeg - så ikke alene var døren ulåst, den stod også HELT åben i de 10 dage vi var væk.

Men men .. folk har åbenbart bemærket hundene - i særdeleshed hengangne Rick, og Czhaplin ... så bortset fra, at der er vældigt godt luftet ud, så var der ingen, der havde været inde i huset smiley

• #270   20. okt Altid låst

Men har også hørt Mørkeland smiley

• #271   20. okt Der er ikke rigtig nogen grund til at gå ind for at tage nøglen til bilen, den sidder sikkert i tændingen smiley

• #272   20. okt Jeg er ret træt af min vejhjælp.
    Jeg har jo tid på værkstedet i morgen kl 7,30, og ville så lige runde værkstedet i dag for at se, i hvilken tilstand min bil var i.
    Desværre kunne jeg ikke finde den, den var ikke på værkstedet. smiley
    Nå, men ringede så til vejhjælp for at høre, hvor min bil var.
    De oplyste mig om, at bilen var kørt på et af deres depoter smiley
    Det syntes jeg så var meget mærkværdig og spurgte om hvorfor.
    Svaret var, at det var jo langt at køre og de kunne ikke køre så langt, men at de regnede med at bilen kom til Kolding engang i næste uge. Jeg kunne hellere ikke få at vide nøjagtig, hvornår bilen kommer til Kolding. smiley
    Synes godt nok at det er noget mærkeligt, så langt er der nu hellere ikke fra Århus til Kolding, det burde være muligt for dem at køre de 96 km.
    Og burde de ikke have fortalt mig det da jeg bestilte dem for at hente bilen, for så havde jeg da ikke bestilt værksted til mandag morgen. smiley

• #275   20. okt Passagetræning med Maggie i Sorø... det gik stort set fint. Hun er ok til at ignorere de andre hunde, bortset fra et par enkelte lidt for fristende tilfælde.

Vi øver i løs snor hvilket er en udfordring for os der er en smule multitasking-udfordrede. Og mens jeg primært fokuserer på at passere en af de hunde der kommer mod os som er præsenteret som værende absolut ikke glad for andre... men også konstaterer at Maggie på ingen måde har fokus på denne, drejer hovedet et millisekund.. og hører så et kæmpe plask...

Så har min bøf lige set sit snit til at kaste sig i søen... smiley
    Det er en ommer!! smiley

Men ok.. selve passagedelen gik da ok... smiley smiley så er det bare træningsdelen (mest af os) der er et kontinuerligt arbejde..

• #276   20. okt russerne sender folk med penge til Moldova for at købe stemmer der skal få dem væk fra tættere EU tilknytning ... en gang tænkte jeg det var for de primitive ... Elon M uddeler 1 mill dollars til en Trump vælger hver dag frem til valget ,... ØH..... jeg synes fandme USA´s deroute er bekymrende

• #277   20. okt Pernille - Ringoversigt og antal tilmeldte i hver race kommer først 1-2 uger før udstillingen starter, så det varer lige lidt endnu.

Vi udstiller begge dage og har heller ikke fået startnumre endnu

• #278   20. okt Obster, det må være i orden at belønningen for en god passagetræning er en badstue. smiley

• #279   20. okt Anni du har da ret smiley hun gjorde jo egentlig hvad hun skulle ... hvordan kunne hun vide at hun ikke skulle bade? Det er alt for mange krav for en lille glad bøf smiley

• #280   20. okt Jeg er så pisse træt for tiden smiley Sikkert en blanding af efterårets mørke, lidt for mange symptomer fra maven og for mange penicillinkure.

Jeg har sovet middagslur i går, sovet 9 timer i nat og sovet 2 timers middagslur i dag smiley

Dorit er verdens bedste til at have sofa-weekender smiley Ellie er ved at lære det smiley

• #281   20. okt Nu det er halloween tema skal i da ikke snydes for min sejeste lille Lucky smiley
    Billedet er fra k9 biathlon i Næstved. Han var simpelthen så god.
    Man kan desværre ikke se kostumet så godt på billedet, men jeg har ikke nogen hvor man kan se hans ryg. Han har en trøje af Mike fra monsters inc på, og så tog jeg blåt på for at matche som sully smiley

Jeg kommer til at leve højt på vores biathlon oplevelser længe. Så må vi se om det er pensionstid eller om han tager et år mere smiley

profilbillede
  • #282   21. okt Nu jeg ikke selv kan træne mere, må jeg da lige prale af min søster, hun vandt eliteturneringen i dch i lørdags smiley dvs den bedste elitehund og fører i Danmark fordelt på konkurrencer hele året;)
    Hold op hvor er jeg stolt af hende;)

• #283   21. okt Tillykke med hende, Bodil smiley

Jeg synes satme det er sejt, at der er så mange ….. voksne….. (?) i elite-turneringen smiley Jeg elsker at være en del af et program, hvor man kan være med helt i toppen så længe, og at det der bærer resultaterne, er samarbejdet imellem hund og fører smiley

• #284   21. okt Der er ikke noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget smiley

Efterår=spor i mørke smiley Dét her er en smuk schæfer - snuden i sporet og for enden af 10 meter line smiley

profilbillede
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.053
    #285   21. okt Tillykke med din søster, Bodil! Det er megasejt smiley

Gilbert og jeg har været til hvalpetræning i aften. Bortset fra, at indkald sidder i skabet, var det noget værre rod, men det hjælper forhåbentlig, når jeg får energi og overskud til at træne noget mere med ham i det daglige - og til bare at ved lidt mindre kedeligt selskab smiley

Vi får heldigvis trænet en del spor. Genstandene vil han stadig gerne makulere, så dem venter jeg med at introducere, men han har et fint søg og kan efterhånden gå koncentreret 2-300 skridt med snuden i sporet i fem meter line smiley

• #286   22. okt Eva, hvordan går det med din behandling?

• #287   22. okt Hvis jeg selv skal sige det, er det her også en ret smuk schæfer smiley

profilbillede
  • #290   22. okt Ellie er også til små fladhoveder smiley I går mødte vi 4 små totter, heraf en med flad snude, og Ellie var ikke til at trække med videre smiley Jeg tror hun identificerer sig som en lille selskabshund smiley

• #291   22. okt @Pernille, det har bestemt ikke noget med at blive ældre at gøre, tror jeg, det er ihvertfald så på et eller andet tidspunkt det vender igen, jo ældre jeg er blevet jo mindre gider jeg planlægge ... ofte bliver kl hen af 17 før vi finder ud af hvad vi gider spise den dag

• #292   22. okt Årh, min veninde har lige skrevet, at hun har købt 2 billetter til tv-2 koncert i Århus til marts smiley KÆFT, hvor jeg glæder mig, både til at få en weekend sammen med veninden, og selvfølgelig til at komme til koncert smiley

• #293   22. okt Hanne - Sådan havde jeg det i alle de år vi boede i Hinnerup og havde 4 dagligvarebutikker indenfor en radius af 200 m., der købte jeg ind dagligt.

Nu hvor vi er flyttet på landet og har 3 km til købmanden, 8 km til Rema mv. laver jeg madplaner og klarer mig oftest med indkøb en gang ugentligt smiley

• #294   22. okt Jeg er SÅ dårlig til at planlægge mad smiley

Som regel laver en stor portion af en af favoritterne - boller i karry, lasagne eller en tomat-kødsovs, og så spiser jeg godt og vel det samme, indtil der ikke er mere smiley Nu er det jo officielt vinter, og derfor er risengrød gangbar cirka hver anden aften smiley

Jeg ville sådan ønske at jeg var mere struktureret, men dels træner jeg jo rigtig tit hund om aftenen, og gider derfor ikke lave mad fra bunden, dels afhænger min aftenrutine meget af vind og vejr. Er vejret godt, kan jeg godt finde på at gå lang tur med hundene, løbe en tur med Ellie eller træne lidt ekstra. Er vejret skidt, har jeg sådan set fint tid til at lave mad, men jeg giiiiiider ikke smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.053
    #295   22. okt Anne- Jeg sidder lige nu i seniorklubben og venter på den sidste strålebehandling. Bivirkningerne hænger jeg på et stykke tid endnu, men om en halv time skulle jeg gerne være tættere på en helt normal hverdag. Hold op, hvor jeg glæder mig:D

• #296   22. okt to triste nyheder, Jacob Mark stopper i dansk politik, kan godt forstå ham men en mand med hans erfaring og personlighed er vigtig for den menige dansker at have i dansk politik..
    Trump fører i alle svingstater i meningsmålinger ..

Godt solen skinner her ...

• #297   22. okt For en halv time siden ville Sia ud, da jeg tog en langærmet bluse på, opdagede jeg, at mit guldarmbånd, som jeg har fået af min mand var væk. Det er et tykt, massivt armbånd i 18 karats guld.
    Nå, ud med hunden, og så ledte jeg overalt i
    haven, mens jeg overvejede, hvornår jeg sidst havde set armbåndet.

Det gik op for mig, at jeg en af de mange gange jeg var ude og kaste op natten mellem lørdag og søndag, faldt i gangen og slog min venstre hånd (der hvor armbåndet normalt sidder).
    Da jeg kom ind med Sia gik jeg derfor hen og undersøgte bænken i gangen, og der lå mit armbånd smiley

• #298   22. okt Min kære svigermor døde lidt pludseligt sent i går aftes. Føles totalt uvirkeligt.

Synes snart vi trænger til lidt god karma i min lille familie.

• #299   22. okt Kondolerer Ida.

• #300   22. okt Det gør mig ondt, Ida smiley

• #301   22. okt Puha det var da forfærdeligt Ida smiley
    Kondolere

• #302   22. okt Det gør mig ondt Ida.
    Kondolerer

• #303   22. okt Det gør mig meget ondt for jer Ida.

• #304   22. okt Tak allesammen smiley

• #305   22. okt Kondolerer Ida

• #306   22. okt Puha, Ida smiley Sikke et chok, det må være for jer alle. Kondolerer.

• #307   22. okt kondolerer Ida ..

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 14 Svar: 9
    #308   22. okt Min lille efterårs hund. Ham er jeg glad for!

profilbillede
  • #309   23. okt Det er jeg ked af at høre Ida. Mange tanker til dig og familien.

• #310   23. okt Puha er på 4 døgn svimmel smiley I søndags kunne jeg ikke rigtigt andet end at ligge brak. Det er blevet lidt bedre, men er stadig “lightheaded”. Har det rimeligt ok udenfor i blæsten, men kan ikke holde ud at kigge på skærme i ret lang tid ad gangen. Rimeligt dumt når ens arbejde 100% foregår bag en skærm. Doktoren mente ikke det var virus på balancenerven eller øresten. Så jeg skal have taget nogle blodprøver i næste uge. Han snakkede noget om stress og beordrede ro i nogle dage. Så jeg har tilbragt en del tid på lin bænk under mit egetræ og glanet ud i luften. Håber snart svimmelheden forsvinder.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 67 Svar: 257
    #311   23. okt Mikhail aka Kyle også kaldt Keglen i daglig tale smiley
    6 måneder smiley Super skøn smiley

profilbillede
  • #312   23. okt Øv, Mette, jeg håber det er noget mere håndgribeligt, end stress smiley God bedring smiley

• #313   23. okt Mikes mor: Har du fået en ny dobs? smiley

• #314   23. okt Puha Mette. Jeg har ondt af dig.
    Jeg var så syg af svimmelhed sidste sommer og det var forfærdeligt.

Jeg røg i en kræftpakke så jeg kunne komme i en scanner hurtigt, men der var heldigvis ikke noget.

Jeg har store problemer med stress/ en krop i alarmberedskab hele tiden, og de mener det var derfor

• #315   23. okt Åh Mette det er noget møg smiley
    Kan det ikke være noget så udramatisk som øresten?

Kommentér på:
Snik snak og hekserier, vol. 47 (eller deromkring)

Annonce