{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.242 visninger | Oprettet:

Sygejournalen 6 - 2024 {{forumTopicSubject}}

Den gamle tråd var efterhånden lang og langsom, så dem der har lyst kan fortsætte her.

Hvis man tænker på alle de skavanker jeg har fået, så har jeg det faktisk ret godt smiley
Og jeg er spændt på hvad næse/øre/halslægerne siger når jeg kommer til kontrol den 2 september. Den her gang er der gået 3 måneder siden sidst, hvor jeg eller har været der hver måned de sidste 3 år. smiley
Jeg går ud fra, at det er sidste gang jeg skal til kontrol hos dem, og at der så kun er besøgene hos onkologerne tilbage hvert halve år. smiley

Jeg ønsker alle jer som er plaget med sygdomme og helbredsmæssige skavanker god bedring smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygejournalen 6 - 2024
  • #307   2. jan Susanne, det er trods alt dig der bliver syg hvis ikke du får din medicin ... hun er garanteret ligeglad ... din retfærdighedslogik er godt speciel .. man har et med ansvar for sig selv så længe man ikke er erklæret umyndiggjort ...

min "kære" storebror skabte sig også helt hys i sommer da han skulle til læge, selvom alle hjælper, så jeg endte med at råbe om han også troede hospitalet kom til ham hvis han fik brug for det .. samt at gjorde ham ikke hvad han skulle for at vi kunne hjælpe HAM, så kunne han bare smide mit tlf nummer væk...

• #308   2. jan der er kommet skærpende udskrivningsregler , det er jeg stødt på både fra Skejby og fra lægen ...

nogen der har fået vaccine mod RS virus?

• #309   2. jan Selvfølgelig får jeg min medicin. Jeg får altså ikke taget blodprøve hos lægen og behøver egentlig aldrig besøge den lægepraksis. Intet af mit medicin kræver, at jeg går til løgen.

• #310   2. jan Susanne, er du sikker på at der ikke er regler? smiley

Jeg må ikke få udleveret eller bestille ny medicin hvis ikke min reumatolog har en blodprøve fra mig der er nyere end 3 måneder gammel. Og det synes jeg giver god mening pga. Typen af medicin. Dine blodprøver kan ændre sig enormt meget på kort tid.

Og hey.. det er bare en blodprøve. Hvis ikke du orker det, så må du jo undvære medicinen.

• #311   2. jan Ja, det er jeg sikker på.

• #312   2. jan Ja, selvfølgelig bestemmer man selv.
    Men når man fravælger, endda noget så simpelt som en blodprøve, så har man hellere ikke ret til at klage fremover.

• #313   2. jan jeg har et præparat for fibro der hedder LDN det har jeg fået udskrevet uden problem i nok 3 år, sidste gang lige inden jul da jeg bestilte det blev jeg ringet op af lægen at næste gang skulle jeg komme forbi grundet nye regler ..
    Mit sukkersyge medicin der har de i flere år kunnet nøjes med at lave recept til 1 år af gangen, med flere udleveringer, det må de ikke længere, nu skal der være færre udleveringer på, og de skal skrive med hvor hyppigt jeg må hente igen, dvs en af dem som jeg tager en x ugentligt den kan jeg hente 8 af, af gangen, men jeg kan kun hente med 7 ugers mlmrum, dvs at passede det med jeg skulle på apoteket 6 uger efter en udlevering, og velvidende at ugen efter skulle jeg hente så kan jeg IKKE få udleveret bare en uge før det interval der er langt ind ... også noget som diabeteslægen på skejby lige er underlagt, og det er vel og mærke ikke Ozemoic/Wegovy der er tale om ..
    De har lavet reglerne bredt fordi det er svært at lave dem kun på nogle områder, og der er åbenbart så meget salg med medicin at det er nødvendigt ..

• #314   2. jan Jeg har lige fået en flergangsrecept i dag på medicinen så nej stadig intet problem.

• #315   2. jan Hanne, jeg har fået RS vaccinen de sidste 4 år.
    De sidste to år har jeg været med i sådan et forsøg, hvor nogen fik den almindelige og nogle en højdosis vaccine.
    Jeg har begge år været heldig at få højmessen.

Den er faktisk også meget dyr, hvis man selv skal betale, så koster den ca 2000 kr

• #316   2. jan Susanne, du ved godt, at det er for din egen skyld, ikk'? Det er ikke noget lægen gør for at genere dig.

Hvad er der besværligt ved at tage op og få en blodprøve? Du har en bil, så du kan blive sat af lige udenfor døren.

Jeg skal forbi lægen hver gang, recepten på mit smertestillende skal fornyes og det er altså cirka hver6. uge, og vi bor knapt 20 kilometer fra lægen. Det gør jeg gerne.

• #317   2. jan Nej jeg kan ikke blive sat af lige ud for døren. Der er ingen dobbeltpladser på sygehuset, så vi skal finde to p-pladser ved siden af hinanden, hvilket betyder, at det bliver en plads længst væk fra indgangen til sygehuset. Og jo med en trailer er det besværligt. smiley

• #318   2. jan Jeg får taget blodprøve for mit stofskifte hver 3. måned. Jeg jubler over at min læge tilbyder så ofte, så mit.mesicin kan justeres derefter. Min mor har også lavet stofskifte, og jeg tror det er flere år siden hun har fået taget blodprøve. Hun er uden tvivl ikke velmedicineret.

• #319   2. jan @ Anni ... RS .. ok .. det er fordi jeg jo i de forrige efterår har synes mit helbred var af H til, i år fravalgte jeg så corona vaccinen fordi flere fibro folk har mistanke om det er den der har genreret .. og i år er corona ikke så slem .. så jeg havde faktisk et ret meget bedre efterår, indtil jeg så fik tilbudt og takkede ja til RS, synes faktisk jeg har været syg siden, små syg, hoste snot, hals muskel/ledsmerter ... var syg i weekenden, nåede at blive rask til nytår, og nu i nat tog det hele bare til igen, snot, hoste lukket, pres i ørerne ..
    Det er så træls man aldrig ved hvad der er årsag .... men for fremtiden holder jeg mig til influ og lungebetændelse ... min mand fik den også men har ikke de reaktioner så det hænger givetvis sammen med de autoimmune lidelser jeg har ....

• #320   2. jan Louise, det har jeg aldrig været. Og det bliver jeg heller ikke.

• #321   2. jan Susanne, din mand kan da sagtens sætte dig af, og bagefter finde en p-plads, værre er det altså ikke.

• #322   2. jan Susanne det er mit heller ikke, og sikkert fordi jeg har Hashimotos og nu nærmer mig overgangsalder, så er der rigtig meget uro i tallene. Derfor er jeg da glad for, at min læge tilbyder blodprøve hver 3. måned. Det har han faktisk gjort i alle de 10 år jeg har haft LS.

• #323   2. jan Susanne, din mand kan da sagtens sætte dig af, og bagefter finde en p-plads, værre er det altså ikke

.... og selv om i skal parkere længere væk er det jo hellere ikke et problem.
    Du sidder i kørestol og skal jo ikke gå.

• #324   3. jan Min mand er faktisk ganghandicappet. Desuden skal kørestolen jo først lades af. Det kræver et sted at holde. For jer er alting jo let. smiley

Louise, jeg har aldrig fået tilbudt blodprøve hver 3. måned. Sidst jeg ville have lavet blodprøve, ville hun ikke. Så kan hun også blive fri. smiley

• #325   3. jan men hvis du ikke kan komme af i nærheden af indgangen, så har du en kørestol at køre i. og så parkere længere væk. Din mand kan jo bare vente i bilen, hvis han ikke kan klare at gå med. smiley

• #326   3. jan Altså, din mand går ture med jeres hund, så det er jo ikke umuligt for ham at gå fra én ende af en parkeringsplads til den anden.

Hvad gør du, når I er på udstillinger? I Tyskland og handle ind eller bare generelt, hvor I parkerer?

Det er bare endnu en dårlig undskyldning for at være på tværs.

• #327   3. jan Det forstår jeg simpelthen ikke. Du har det ikke godt, men vil ikke tage imod hjælp (blodprøve), så du måske kan få det bedre. Det giver for mig slet ikke mening overhovedet.

• #328   3. jan Har du prøvet at spørge lægen om de har mulighed for at komme hjem til dig og tage blodprøver?

• #329   3. jan #328

Lægen skal da overhovedet ikke bruge sin kostbare tid på at køre hjem til en patient, hvor det slet ikke er nødvendigt! Det tager tid fra patienter, som rent faktisk har brug for hjælpen, og skal ikke bruges på en dovenlars, der bare ikke gider.

Der er ingen problemer med at køre (og parkere) alle mulige andre steder, hvis det bare er spændende nok.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 93 Emner: 25 Svar: 2.898
    #330   3. jan Hvis lægen ønsker en blodprøve, og du ikke gider få taget den, Susanne, kan lægen vel slet og ret sige, at så vil hun ikke udskrive medicinen til dig?

"Desuden skal kørestolen jo først lades af. Det kræver et sted at holde."

Ja, et sted at holde, mens I læsser kørestolen af - holde er ikke lig med at parkere smiley Din mand kører, når du er læsset af, og kommer tilbage og henter dig, når du er færdig hos lægen.

• #331   3. jan Blodprøven har intet med min ryg at gøre Louise. Der hjælper alverdens blodprøver ikke.

Frk. Jensen, sygehuset kører ikke ud og tager blodprøver. Heldigvis.

Isabelle, sådan en flergangsrecept som jeg fik i går holder i over et år.

Ja, min manf går med hunden. Bare ikke så langt pt. Og nej der kommer næppe en ny hund, når Balder er væk. I går kunne manden knap stige ind i bilen ude ved Lidl.

Men i ved jo bedst, hvordan vi har det.

Hyg jer med at diskutere uden mig. smiley

• #332   3. jan Susanne nej det er jeg helt enig i. Synes bare jeg har for emnet i tidligere posts, at det ikke kun er ryggen, men også stofskifterelaterede ting. Egentlig derfor min svar.

• #333   3. jan Susanne. Du kan tage FlexTrafik. De holder lige ved indgangen til sygehuset. De hjælper dig endda til den afdeling du skal til, hvis du ikke selv kan.

• #334   3. jan Jeg er ikke visiteret til flextrafik. Og jeg har ikke tænkt mig at benytte dem, når jeg har en bil i indkørslen. smiley

• #335   3. jan Men du har heller ikke tænkt dig at benytte bilen? smiley

• #336   3. jan Det har jeg så ikke sagt. Kun at jeg ikke får lavet blodprøven, og så er det jo unødvendigt at bruge bilen.

• #337   3. jan Måske en Drone kunne bruges ???? .... meeen ... jeg .... ha ha ha

profilbillede
  • #338   3. jan Du skrev, at du ikke orker at køre derned og en hel masse om parkering, kørestol m.v, så hold nu.

• #339   3. jan Jeg skrev,

"Jeg bestilte medicin via lægens hjemmeside. Nu har jeg fået ordre på at få taget en blodprøve, da jeg jo ikke fik det i November, som hun ville have det.

Jeg tror virkelig ikke, at jeg orker det."

Og:

"Jeg gider ærlig talt ikke, og jeg har allerede for måneder siden skrevet til hende, at vi dropper de halvårlige blodprøver. Og sådan bliver det. Hvis hun kan lave om på alt, kan jeg også. Det er trods alt mig, der skal booke tid og fragte mig på sygehuset."

Alt andet er svar andres indlæg.

• #340   3. jan Hold da kæft hvor er det skørt, at ville “straffe” sin læge, ved at nægte at få taget blodprøver, jeg har da sjældent hørt noget så dumt! Det er da for pokker ikke for lægens skyld man får undersøgt sit helbred fx med en blodprøve, det er da for ens egen skyld!!!

• #341   3. jan Jeg straffer sku da ikke nogen. Hold da op, da fik jeg lige dagens billige grin. smiley

• #342   3. jan tja, Susanne, det ved du så reelt ikke, sæt nu lægen bare har opgivet og derfor skrevet medicin ud som vedkommende egentlig ikke må bare for evigt uden af og til at se patienten eller følge med blodprøver .. ryger denne læge i et tjek og det ikke er efter de regler de skal drive praksis efter så får vedkommende npk som minimum en påtale ...

egentlig burde der næsten være frit patientvalg for lægerne .. ej men folk der af og til brokker sig over sundhedssystemet med ikke vil gøre hvad der bedes om, det er så langt fra hvad jeg fatter ...

forstår bedre og bedre min datter der valgte den kirurgiske vej, der er patienterne så som regel stille, som hun sagde smiley

• #343   3. jan Hvad ER egentlig grunden til, at du ikke orker det?

Hvordan gør du, når I parkerer alle mulige andre steder?

• #344   4. jan Nja, jeg tænkte nok, at du ikke kan/vil svare på de spørgsmål - det siger jo alt. smiley

• #345   4. jan Skrighunden, nu ser jeg lige dit opslag. Som sagt gider jeg ikke. Det er vel grund nok. Desuden skifter jeg snart læge, så jeg tænker, at jeg venter til efter den dag. Iøvrigt skal jeg ikke forklare mig overfor dig. Du har altid gjort alt hvad du kunne, for at køre mig ned til sokkerne. Men den sejr skal du ikke få.

• #346   4. jan Hanne, der er ikke begrænsninger på udskrivning af Euthyrox. Ellers fik jeg næppe en recept til et helt år. Og Liothyronin har jeg lige fået 200 stk af. Det er så til over et halvt år. Men tro mig gør du jo aldrig.

• #347   4. jan @ susanne ... jo jeg tror dig , men tror måske din læge har opgivet ... for de mediciner får jeg jo også, og ja sidste fik jeg også til et års forbrug, men hvor jeg før havde kunnet hente dem alle på en gang, så skulle der nu ligges et interval ind for hvor hurtigt jeg kunne hente igen ... kunne ikke få dem alle på en gang ..

men derudover er det så heller ikke et problem for min læge for jeg kommer fast til mine blodprøver hvert ½ år, og ændres noget og de be´r om blodprøve efter 3 måneder så tager jeg også til den ...

• #348   4. jan Hvis man ikke gider gøre som ens læge siger man skal ..... så kan man heller ikke brokke sig over hvor dårligt man har det .... eller hvor ondt man har .....
    Og det kan da kun blive dejligt for alle os HG brugere at slippe for brokkeriet over det. smiley

• #349   4. jan Susanne fedt at du får kombi behandling. Jeg har i høj grad behovet udfra mine tal, men det vil min læge desværre ikke.

Det glæder mig at du vil skifte læge. Det lyder heller ikke som om I har et godt samarbejde. Med en ny læge er det også oplagt at starte på en frisk. Pøj Pøj med det smiley

• #350   4. jan Min praktiserende læge er ret glemsom grænsende til dement, hun er også over 70. Så jeg glæder mig til at få en ny læge i februar.

Hanne, jeg skal skam også hente en pakke ad gangen, det har jeg altid skulle, men recepten ligger på apoteket, så det er bare at hente.

Louise, jeg startede kombi behandling, dengang alt stadigvæk foregik på sygehuset. Lidt godt kom der ud af at have en polsk læge. At det så tog hende et par år om at søge tilskud til Lio er en anden sag. smiley

• #351   4. jan @ Louise ... hvorfor vil din læge ikke ? det er jo efterhånden ikke en nyhed ... da Helle S skrev bogen der åbnede stofskiftepatienters øjne for LIO da gik jeg hos Endoerne på det gamle Amtssygehus, jeg forespurgte og fik svaret " nej det hjælper ikke ret mange" næh sagde jeg men det kan vel ikke være værre end giver det ingen effekt så stopper vi igen, giver det effekt så får jeg et bedre liv ... prøv den argumentation, det har, ikke mindst hjernemæssigt været en omvæltning for mange, inkl mig spm nu har været på det siden da..

ellers spørg om ikke du må komme på specialafdeling..

• #352   4. jan Ja det var et godt argument.
    Jeg er vældig glad for min læge. Han er som udgangspunkt meget lyttende og tager ting til sig/læser op på det. Har været utrolig hjælpsom med vores yngste barns autisme-udfordringer samt min mands cll-diagnose. Altid er han venlig og tager sig tid, så jeg vil ikke "skælde ud" , hvis du forstår. Han sagde første gang jeg nævnte det, at det udskriver han ikke, for mange tror at det er et slankemiddel. Jeg vidste ærlig talt ikke hvad jeg skulle sige. Bevares jeg kunne da med fordel tabe 5-10 kg, men så er det heller ikke værre. Så det var faktisk ikke min indgangsvinkel. Frit t3 er ikke taget det sidste halve år, fordi det jo er afskaffet generelt på landsplan. Mit frit t3 har altid ligge meget lavt. Indenfor reference men helt i bund. Jeg har mange symptomer som nok temmelig sikkert kan tilskrives lavt t3. Jeg kan heller ikke forstå hans modvilje. Især ikke når mit TSH Rutsker op og ned. Ingen tvivl om at perimenopause spiller ind i mine hormoner pt, men der er ikke rigtig noget stabilt nogle steder.

• #353   4. jan Og så lige det der med at være gammel og glemsom. smiley

Min læge i en nøddeskal.

profilbillede
  • #354   4. jan Ved min læge lægger de nye tider ud dagen før kl. 18.00

Hvis man ikke når nogen af de tider, står der den samme tekst ved mig..

Det har intet med lægen at gøre, men booking systemet.

• #355   4. jan Jeg skal selv gå ind og booke en tid på sygehuset Frk. Jensen. Der har man ikke automatisk en tid. smiley

• #356   4. jan Det er heller ikke automatisk tid jeg snakker om

• #357   4. jan Min læge lægger ikke tider ud. Hun bestiller hvilke blodprøver, hun mener, der skal tages, og jeg skal så gå ind og booke tid. Men ligger der ingen bestilling på blodprøver, kan jeg ikke booke tid. Og man har altså mere end 2 dage til at gå ind og bestille. Hun skrev torsdag, at hun havde bestilt blodprøver. Gad vide hvem hun har bestilt blodprøver på, det er i hvert fald ikke mig. smiley

• #358   4. jan #352 Louise, jeg har aldrig hørt LIO omtalt som slankemiddel .. skulle nogen have tabt sig efter de har fået det er det vel fordi de endelig har fået overskud til sund madlavning, og eller motion i sammenhæng med et bedre stofskifte .. typisk er det hjernetåge det har hjulpet på, jeg kunne dengang være på et sted hen og ende et helt andet ..
    Jeg synes bestemt ikke du skal ligge dig ud med din læge, men hvis han er til at tale med så kunne han måske søge sparring ... det er klart at går man fra lave til nogenlunde normalt stofskifte og får et overskud så vil de fleste tabe sig .... har googlet og kan ikke se det står som vægttabsmedicin nogen steder ..

Kommentér på:
Sygejournalen 6 - 2024

Annonce