{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.683 visninger | Oprettet:

Sygejournalen 6 - 2024 {{forumTopicSubject}}

Den gamle tråd var efterhånden lang og langsom, så dem der har lyst kan fortsætte her.

Hvis man tænker på alle de skavanker jeg har fået, så har jeg det faktisk ret godt smiley
Og jeg er spændt på hvad næse/øre/halslægerne siger når jeg kommer til kontrol den 2 september. Den her gang er der gået 3 måneder siden sidst, hvor jeg eller har været der hver måned de sidste 3 år. smiley
Jeg går ud fra, at det er sidste gang jeg skal til kontrol hos dem, og at der så kun er besøgene hos onkologerne tilbage hvert halve år. smiley

Jeg ønsker alle jer som er plaget med sygdomme og helbredsmæssige skavanker god bedring smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygejournalen 6 - 2024
  • #1   24. aug åh din stakkel Annie...frækt spørgsmål....men har du været i bad her i sommeren?
    jeg selv døjer med urinsyregigt og forhøjede nyretal....men intet er så skidt uden der også er bonus... min gode er et vægttab på 20 kg. nu kan jeg passe mine gamle men flotte kjoler igen jeg har 4 stks fra 70-80 erne
    vejer nu det samme som dengang.

• #2   24. aug Jep, hullet er vokset fint sammen, men jeg har ikke badet ved stranden. Sommeren har været elendig og vandet alt for koldt.
    Og i år måtte jeg også få sol igen smiley men det wr jo hellere ikke blevet til så meget med den sommer.

Ønsker for dig, at du ikke er plaget for meget af gigten.

Godt at du har smidt 20 kg, bare det var mig.
    Men ikke så godt, at det er på grund af sygdom

• #4   24. aug Hold da op Pernille, det ser ikke godt ud.
    Det ser smertefuld ud.
    Håber, at der kan gøres noget.

• #5   24. aug Øv Pernille .. håber det kan løses.

Det er utroligt hvad lun varme, altså ikke den fugtige danske, men den sydeuropæiske kan gøre ved ledsmerter, som sædvanlig mærker jeg nærmest ikke de klassiske fibro smerter når jeg er i syden. Selv mine fødder arter sig bedre end hjemme, og at bade i 25 gr varmt havvand flere gange dagligt er ubeskriveligt. Er virkelig taknemmelig for at kunne rejse/køre fra den danske "sommer" og til noget hvor t shirts og shorts er rigeligt kl 23 .. ønsker fir alle at DK snart får en rigtig god sommer igen, som den i 2018, eller 1992, de 2 kan jeg huske .. Imorgen rykker vi desværre videre og nordpå for at ende i dk om en uges tid..
    næste år skal der spares sammen så vi kan være her mindst 2 uger

• #6   25. aug Hanne jeg har altid rystet på hovedet af de mennesker der flyttede sydpå med alderen. Med Hashimotos, lavt stofskifte og slidgigt har jeg slet ikke så svært ved det mere. Jeg gad godt selv...
    Dejligt at høre, at det har lindret.

• #7   28. aug Pernille, hvad sagde lægen til dit knæ ?

• #8   31. aug Så ramte vi 1 års dagen for mine smerter... smiley Facebook hentede lige et minde op med et billede af Medina hvor jeg fortalte at jeg var blevet kylet af og havde ondt efterfølgende.

Jeg er ellers faldet af heste mange gange i mit liv og fået diverse skrammer af det, så det er ikke noget der sætter sig fast. Men 31 august 2023 husker jeg så tydeligt, hvordan at hele ridehallen bare blev stille på et sekund, og der blev råbt at jeg skulle blive liggende og ikke røre mig. Én kom og tog Medina, og min underviser og en anden fra rideklubben stod længe og sikrede sig om jeg kunne vrikke med tæer, vippe med knæ osv.. i mens at jeg lå sydende i ridebanesandet og egentlig bare øm og sur over at krikken havde smidt mig af smiley Senere blev det fortalt at man havde frygtet jeg havde brækket enten hofte eller en anden del af højre ben - det havde åbenbart både set - og lydt - voldsomt ud da jeg ramte sandet. Men jeg var jo bare øm og irriteret, så op med mig igen.

I de efterfølgende uger fik Medina gentagende gange skylden for mine smerter, når jeg ringede til hhv. gigthospitalet og til min egen læge klagende over smerter. Alle var enige om at smerterne nok skyldes faldet og at jeg nok havde forstuvet noget, og det tager jo tid at komme over.

I virkeligheden kan jeg da godt svagt huske at smerterne var der inden faldet også - men det var som om at bekymringen først kom efter faldet, fordi jeg troede jeg havde noget at koble det til.

Jeg satser på, at det næste år gerne må få lidt mere medvind smiley

• #9   3. sep Så sluttede mine månedlige ture gennem 3 1/2 år til OUH i går. smiley
    Men Anders (lægen) ville ikke slippe mig helt og afslutte mit forløb, men ville holde det åbent, hvis nu der skulle ske et eller andet. For så længe jeg ikke er afsluttet kan jeg komme straks til uden henvisning og evt ventetid, og som han siger, så ved man aldrig med de der stråler, der kan opstå problemer hele ti år efter.
    Jeg har fået en tid til telefonisk kontakt til om et år. smiley
    Men jeg skal eventuel regne med, at jeg nok skal have nye stents i luftrøret.
    Det bliver helt mærkeligt ikke at skal til Odense hver måned. smiley

Nu er der så kun onkologerne i Odense tilbage som jeg skal besøge hvert halve år. smiley

Ønsker alle en god dag og god bedring med jeres skavanker. smiley

• #10   3. sep Hvor er det dejligt Annie. smiley

• #11   3. sep Hvor er det skønt Anni! Det er jo en kæmpe sejr smiley

• #12   3. sep fedt Anni ... og efter alt det du har været igennem så fortjener du lidt service fra systemet, gud forbyde at du skal få brug for det, men rart at vide der er en hurtig indgang ...

Så nu må du finde en anden månedlig syssel ...

• #13   3. sep Hvor er det dejligt Anni smiley

• #14   8. sep Er der nogen herinde, der kender til aktiv dødshjælp i udlandet. Hvor man finder priser osv.?

• #15   8. sep Susanne, Google er din ven. smiley

• #16   8. sep Nej ikke i dag.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 85 Emner: 24 Svar: 2.513
    #17   8. sep @14 Prøv at kontakte disse:
    www.aktive-laeger.dk

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#18   8. sep Hvor er det godt at høre, Anni smiley

• #19   8. sep Prisen for aktiv dødshjælp ligger omkring 150.000 kr.
    I Europa kan man kun få aktiv dødshjælp i Holland og Belgien
    Passiv dødshjælp, som kaldes assisteret selvmord kan man kun få i Schveitz, Albanien og Luxenborg.

Der er en forening der hedder Dignitas, der kan man få alle oplysninger og de hjælper med at arrangere det, hvis man ønsker det.

Jeg vil anbefale dig at se filmen
    På tirsdag skal jeg dø.
    Der ser man en dansker som har besluttet sig for aktiv dødshjælp i Belgien, og hvor han bliver fulgt hele vejen af Anders Lund Madsen.
    En virkelig stærk dokumentar som går hele vejen.
    Dokumentaren ligger vist stadig på DR tv.

Trist at det kun er for rige danskere

• #20   8. sep Tak Isabelle . smiley

I dag gjorde jeg noget mere jeg ikke har kunnet de sidste 3 1/2 år.
    Jeg STOD op under bruseren. smiley
    At stå op frem for at sidde giver altså en helt anden renlighedsfornemmelse, det var virkelig skønt. smiley

Det er pudsig at sådan nogle småting, som man ellers ikke tænker over i hverdagen kan gøre en glad

• #21   8. sep Anni, det må være skønt. smiley Jeg sidder ned.

• #22   9. sep Tak for info. Nogle dage kan mit hovede ikke lige overskue google.

• #23   9. sep #20

Selvom man ikke lige tænker over det i hverdagen, så må det være helt fantastisk at kunne stå op under bruseren smiley

• #24   9. sep Øv, i dag måtte jeg sidde ned under bruseren mens jeg sæbede mig ind. smiley
    Men den sidste halvdel kunne jeg stå op, og det er helt fantastisk. Det kan jeg fint leve med og lidt har jo også ret smiley

• #26   12. sep Hvad sagde lægen sidst til dit knæ ?

• #28   3. okt Jeg er SÅ træt af min læge. Jeg får normalt altid tjekket blodprøver i September og Februar. Kun sådan kan jeg huske, hvornår det er tid. Men nu vil hun ikke bestille blodprøver, fordi jeg jo blev tjekket i Juni. Jeg blev kun tjekket i Juni, fordi mine blodprøver var skæve. Nu stopper jeg med de halvårlige blodprøver. Jeg gider ikke altid skulle kæmpe for alt. Så må mit stofskifte køre, som det kører. Øv.

• #29   3. okt når så de var skæve er der så ikke reguleret medicin ?

• #30   3. okt Jo, det er jo netop derfor, at jeg fik en ekstra blodprøve i Juni.

• #31   3. okt som så viste det var på plads ?

• #32   3. okt Ja, ellers skulle jeg jo have haft en blodprøve mere.

• #33   3. okt Når stofskiftet var på plads i juni, så er det jo fint, så skal der gå ca 6 mdr eller mere før det er nødvendigt at måle igen smiley

• #34   3. okt Så bliver jeg bare ikke tjekket. For jeg kan ikke gå konstant og huske på, hvornår jeg sidst fik tjekket. Derfor var det jo netop altid før i September og Februar.

En overgang var det August og Januar, men det blev flyttet stille og roligt, fordi hun altid har mindst 3 ugers ferie i August. Og Januar har vi en masse fødselsdage. Så det passede mig fint.

Jeg må bare droppe de prøver. smiley

Min hukommelse er jo heller ikke, hvad den har været. Så må det bare være sådan. Jeg overlever nok.

• #35   3. okt Man KUNNE jo også skrive det i en kalender ??

• #36   3. okt Jeg skal også huske at kigge i kalenderen. smiley

• #37   3. okt SUK ...

• #39   3. okt Ja nemlig. September og Februar kunne jeg huske. Det vil min læge ikke, og så tager jeg ansvaret og hopper fra kontrollerne. smiley

• #40   3. okt Ja .. så HOP fra kontrollerne .... men lad være med ( som sædvanlig ) at brokke dig hele tiden over alle andre.

• #41   3. okt Så sæt da en kalenderpåmindelse i din telefon? Det er da slet intet problem i dag at huske ting, jeg er selv glemsom, men bruger min telefon.

Tag nu selv et ansvar og lad være med at tørre alting af på andre!

• #42   3. okt Der er ikke andre en dig som har skylden sussanne! Men du kunne jo også bare vælge at få taget prøven i februar igen i stedet for helt at stoppe smiley jeg kan garantere dig for at den eneste du “straffer” ved at stoppe helt er dig selv, lægen er ærligtalt ligeglad med om du gider få taget prøver smiley

• #43   3. okt Ahrg Susanne, jeg kan nu ikke se det store problem, hellere ikke hvis du er glemsom.

Som andre siger, så skriv det ind i kalenderen, eller i telefonen.
    Du har vel en telefon.
    Der behøver du ikke kigge efter hver dag. Den giver selv lyd når du har kodet ind at du skal huske noget.

Og selv om det er to faste måneder om året, så bliver du vel alligevel nød til at kigge på kalenderen for at tjekke datoen.

Vær glad for, at du ikke skal igennem sådan et kræftforløb, for så skal du kigge i kalenderen hver eneste dag gennem flere måneder, for der skal man møde op til flere forskellige ting og steder hver dag.

Helt at springe over er da for dumt. Sker der noget, går det jo ikke kun ud over dig, men også din mand og dine drenge. Tænk lige lidt på dem.

• #44   3. okt Du kan jo bestille en tid til Februar... og så på drn måde komme ind i samme rutine ..

Men det er da godt du ikke skal på hospital med 3 sygdommes kontrol, for der kan man sandelig ikke bare bestemme...
    Jeg bruger min tlf med kalender og advarselslyde .. så skriver jeg en aftale ind i god tid og med lyd og gentagelser fx hver aften i 1-3 uger før aftalen, så husker jeg den..

Det der Susanne er stædighed , måske du husker skidt, men der er løsningsmuligheder ..

Sæt en seddel et sted du kommer hver dag !!

• #45   3. okt Der er da noget godt ved det hele .... det er ----> at du kan huske alle de fødselsdage du skal til ... og alle de katte udstillinger du også render til .

Så ski** vær med at du bliver pisse-syg , når du " glemmer / ikke gider" dine kontroller hos lægen . ... God fornøjelse ..... bare du så også " glemmer " at brokke dig her.

• #46   3. okt Bitten, ingen familie, ingen fødselsdage at tage til - helt simpelt. Og jyrak har en hjemmeside, og en FB side, hvor de skriver, når tilmeldingen åbner for udstillingen. Da bliver jeg mindet på det. Så bare rolig. Iøvrigt er "alle de" 2-3 udstillinger jeg render til om året i den meget lave ende af, hvad de fleste gør.

• #47   3. okt Stadig kan du springe september over og bestille en tid til februar 25...
    ingen famile , jeg troede du havde en søn ..

• #48   3. okt Du skriver ellers i #34 ( for ca. 3 timer siden ) ..., at der er en masse fødselsdage i Januar du skal til ..... men det har du måske glemt du skrev ? smiley

• #49   3. okt Sødeste lille Bitten mus. Min stedsøn har fødselsdag i Januar, min mand har fødselsdag i Januar, og jeg har sørme også fødselsdag i Januar. Surprise. Men dette er jo ikke ensbetydende med, at jeg tager til fødselsdag i hele Januar. smiley

• #50   3. okt Nå ... Tillykke med det .... Men det korte af det lange er -------> Du finder ALTID et eller andet at brokke dig over . ..... Denne gang var det så lægen .
    I morgen finder du sikkert på noget andet. ..... vi kan næsten ikke vente. smiley

• #51   3. okt Susanne, se selv, der var en løsning på dit problem med at huske aftaler, så nu behøver du ikke bekymre/brokke dig mere. smiley

Life is good! smiley

• #52   3. okt nå men du kan da huske de fødselsdage, så mon ikke også du kan finde en måde at huske aftaler selvom de ikke lige følger det mønster du ønsker, du bæev jo også vant til de rykkede sig fra august/januar ... men igen igen, nu har du ok prøver fra juni, tror max man tager hvert ½ år, men så springer du bare lidt frem og bestiller til Februar 25 og VUPTI så er du kørende ...

• #53   3. okt hvad er egentlig din mening med at skrive det herinde når du absolut ikke er åben overfor de løsningsforslag folk kommer med ?

Jeg tror du fik et helt andet liv hvis du forsøgte/øvede dig i at tænke løsninger fremfor begrænsninger ... jeg siger ikke det er nemt men man kan bryde dårlige vaner ....

• #54   3. okt Jeps ... VUPTI .... Life is good

profilbillede
  • #55   3. okt Susanne, jeg får blodprøver sådan flere gange om måneden lige nu, og de er grimme og bliver kun værre. Vil du have en? smiley

• #56   3. okt Nu ved jeg ikke, hvordan det er hos andre læger, men når jeg bestiller en tid hos min læge, får jeg en bekræftelse på "min læge", og så kan jeg se tiden der. Desuden får jeg en sms-reminder et par dage før.

• #57   3. okt Jeg har vist ikke bedt om løsninger Hanne. Det er måske der, hunden ligger begravet. smiley

Jeg må vel gerne være træt af min læge?

• #58   3. okt Liva, nej tak. Jeg hader blodprøver, da jeg knap er til at hugge eller stikke i ret bogstaveligt talt. Derfor skal jeg også ud på sygehuset hver gang. smiley

Stort kram til dig.

• #59   3. okt Liva synd for dig at du har det sådan med blodprøver.
    Inden jeg fik kræft havde jeg det på samme måde. Jeg var nærmest ved at besvime når jeg skulle få taget en.
    Jeg er blevet stukket så mange gange, at jeg nu bare stikker armene frem og siger i hvilken vil du helst stikke ?

• #60   3. okt Så Susanne, du skriver på et internet forum for bare at hvad smiley smiley smiley og forventer ikke folk forholder sig til det ... det giver sgu ingen mening ... så hvis det bare er for at du skal have luft så skriv det dog på et stk papir, eller en note et sted hvor der ikke kan komme reaktioner ...

nu var det så ikke kun lægen du skrev om men at du ikke kunne komme i flow september/februar ... det kan du så godt, så så behøver du ikke være træt af lægen mere .. er sikker på hun ikke afviser blodprøver i februar 25 ...

• #61   4. okt Susanne, helt fair, du skulle bare have buddet når nu jeg har så mange smiley

Anni, det er heldigvis ikke noget problem for mig at få taget blodprøverne - de er det mindst smertefulde i min tilværelse lige nu. smiley jeg har dog kun én arm de kan stikke i, da den modsatte er fuld af gigt. Så jeg griner altid og siger de næsten har vejviser til hvor de skal stikke. Armen er nemlig kronisk små-blå hvor de stikker - men jeg mærker det nærmest ikke.

Ligenu får jeg blodprøver ca. Hver 14 dag pga det nye medicin Odense har proppet mig på. Jeg har 7 tal der er uden for normalområdet (hhv 3 som er for lave, resten er for høje..) og tallene er kun blevet dårligere.

Satser på at det vender, når det nye medicin bider sig fast!

• #62   4. okt Liva, har du fået det bedre efter den nye medicin ?

• #63   4. okt Nej, overhovedet ikke endnu. Jeg har fået det nye medicin 2 gange, og Odense siger jeg er nødt til at være tålmodig og give det tid.

De har sat mig på Kevzara.

Indtil videre føler jeg stadig mere og mere af mig falder fra hinanden.

Jeg havde 1 ok dag i søndags hvor at jeg faktisk kunne lidt hele dagen. Ikke smertefrit, men bare en smule bedre. Meeen det holdt kun den ene dag smiley

• #64   4. okt Øv, håber at det har en god effekt når du har fået det o lidt længere tid.

• #65   4. okt Bodil ahhhh sådan fungerer det nu langtfra altid. Jeg får taget blodprøver hver 3. måned for mit stofskifte. Det kan ligge fint denne gang, og det modsatte 3 måneder senere.

• #66   4. okt Når aftalen er at der skal kontrolleres ca hver halve år, så er der ingen grund til at måle igen nu, det er jo Susannes læge som mener det smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#67   4. okt Hvor er det dejligt, at vi har et sundhedsvæsen, der passer på os.

"Men nu vil hun ikke bestille blodprøver, fordi jeg jo blev tjekket i Juni. Jeg blev kun tjekket i Juni, fordi mine blodprøver var skæve."

Du er med på, at nogen betaler for, at du får taget og tjekket de blodprøver, ikke Susanne?
    Din lille opgave er at møde op - og det brokker du dig over, fordi lægen sørger for, at der bliver passet på dig - taget ekstra tjek, når det er nødvendigt smiley

Jeg ved, at det ikke er nemt at være dig, men du gør det virkelig ikke nemmere for dig selv.

• #69   8. okt God bedring Pernille.
    Ondt i ryggen er ikke sjovt. Det kan give smerter uanset om man står, går sidder eller ligger ned.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#70   8. okt God bedring fra mig også, Pernille.
    Ondt i ryggen er en folkesygdom - af den virkelig belastende slags. Indimellem når jeg skal rejse mig, må jeg gå med ryggen i en 90 graders vinkel og laaaangsomt rette den ud.
    Har du et varmetæppe af en art? Det siges at være godt smiley

• #72   8. okt kan anbefale en dygtig osteopat ... det reddede mig da jeg fik facetledssyndrom i så svær grad at jeg røg på sygehuset i troen på det var en blodprop ...

• #73   18. okt er der nogen herinde der har fundet den gyldne virksomme løsning på tørre slimhinder... øjne, mund og dernede ... jeg er så irriteret

• #74   18. okt Til "dernede" får jeg Vagifem 3 x om ugen, det er nogenlunde effektivt.

Øjne og mund bøvler jeg selv med, mund pga. medicin, så jeg drikker en masse vand. Jeg har kontaktlinser og bor i et nybygget hus med tørt indeklima, men jeg købte engang nogle virkelig gode øjendråber i Louis Nielsen, jeg glemmer bare at bruge dem. Det er ikke almindelige øjendråber, væsken er lidt tykkere, men de virker godt.

• #75   18. okt Mine spytkirtler er ødelagt og jeg producerer ikke nok spyt, hvilket medfører at jeg nærmest er total udtørret i munden..
    På apoteket kan man få en del forskellige ting som fremmer spytdannelsen, både som bolcher og gel til at smøre på tænderne.
    Jeg har prøvet en del af det, men har ikke fundet noget som rigtig falder i min smag.
    Når spytproduktionen er nedsat hjælper det også at tygge tyggegummi. For mig duer det ikke, for jeg hader tyggegummi og har altid hadet det.

Jeg bruger en del Läkerol, de er sukkerfri, og jeg synes, at den med salvie smager godt.

Jeg vil anbefale dig at tage en snak med din tandlæge om det, for mundtørhed ødelægger dine tænder og kræver special tandpasta som kun fåes på recept. Jeg får Durapat, det hjælper ikke på mundtørheden, men beskytter tænderne mere end almindelig tandpasta.
    Måske har din tandlæge nogle prøver til at ligge på nogle af de ting som fremmer spytudviklingen.
    Men opsøg tandlægen hurtigt muligt.

• #76   18. okt Jeg bruger V6 mod mundtørheden. Mine tænder er dog for længst ødelagte.

• #77   18. okt Vivag intimgel og vagifem dernede, systane øjendråber til øjne og en gel til munden. Den jeg bruger er lige udgået, men der findes mange forskellige. smiley

• #78   18. okt jeg har prøvet vagifem, har også haft e-string en tid, det var da bedre end nu, men ikke helt nok ..
    systane er heller ikke nok, må prøve den fra Louis Nielsen ..

@ Annie, ja jeg skal have en snak med tandlægen .. jeg hader tyggegummi ..

Det jeg mere efterlyste var erfaringer med fx Havtorn eller andre kosttilskud til hjælp til slimhinder, sådan om der er noget der hjælper all over så man ikke skal have alle de forskellige ting

• #79   18. okt Hanne, Vagifem er heller ikke nok for mig. I intime situationer (i mangel af bedre ord) har jeg stor glæde af kokosolie, anbefalet af gynækolog. Hver dag bruger jeg en creme fra Australien Bodycare, den er virkelig god.

https://www.med24.dk/personlig-pleje/intimpleje/intimcreme-gel/australian-bodycare-femi-daily-100-ml

• #80   18. okt Jeg har den alder (48) hvor alt begynder at knase. Skulle lige prøve et par kontaktlinser jeg havde liggende. Jeg havde nær ikke fået dem ud igen...
    Jeg læste mig til Omega7 (havtorn) og tager 2 dagligt. De har gjort en stor forskel for mig. Jeg bruger disse https://www.med24.dk/kosttilskud/virksomme-ingredienser/havtorn/havtorn-omega-7-plus-gla-150-kaps?gclid=CjwKCAjwjsi4BhB5EiwAFAL0YMlk2aJVIhdtl_XYQ_YPuuNa9umTArH2dp6mT0OBR1jgRufl0qL08BoCqooQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

• #81   18. okt dem må jeg prøve .. prøvede en periode New Nordics et eller andet med slimhinder, men de gjorde ikke en forskel ..

• #82   19. okt Ja prøv engang. Køb evt Dr. Warmings critical care til understellet. Den er ikke mindre end genial og anbefales også af fagfolk til fx Lichen .

• #83   19. okt @Louise, den har jeg netop læst om et andet sted og bestilt ...

• #84   19. okt Den bliver du glad for ??

• #85   20. okt Øv, øv, jeg blev vaccineret mod influenza og corona i torsdags.
    Fredag var jeg øm I armen og svedte lidt.
    Lørdag havde jeg så også voldsomme mavesmerter og min nervebetændelse hyggede sig.
    Natten mellem lørdag og søndag havde jeg koldsved og mavesmerter, og kastede op flere
    gange. Desuden væltede jeg rundt flere gange.
    Jeg har stadig meget ondt i maven, og det går bedst, når jeg ligger ned.

Nu tager jeg en skidragt på og lufter hundene, så satser jeg på, at jeg kommer ind igen.

• #86   20. okt Godt bedring Lise-Lotte.
    Nu er det jo ikke sikker, at du er så syg på grund af vaccinen.
    Så vidt jeg har hørt er der en del som skranter i den her tid.
    Jeg blev vaccineret i september. Både for influenza og cover.
    Jeg er med i wt vaccinationsforsøg og har fået en speciel højdosis influenza vaccinen.
    Jeg har ikke haft bivirkninger af nogen af vaccinerne.
    Ikke andet end at min arm var mega øm i nogle dage, hvilket jeg aldrig har prøvet før.
    Jeg tror, at det måske kan være på grund af hvordan man bliver stukket.

• #87   20. okt Jeg nøjes med tandpine for anden dag i træk.

• #88   20. okt Tak Anni.

Du har ret, mine symptomer behøver ikke at være pga vaccinerne.

Må, men jeg overlevede en tur i haven med teenagere Sia.

Sidst vi var i hundeskoven, løb hun lidt i forvejen op til parkeringspladsen, og gemte sig i buskadset. Da hun endelig kom ud, sørgede hun for, at være 3-4 meter fra mig.
    Sådan en gang fjant gider jeg ikke, så jeg gik ud til bilen, klappede Sias rampe ud, og så kom tossen hen til lågen, for hun ville jo gerne med hjem.

• #89   20. okt god bedring til alle ...

her er jeg i gang med en forkølelse med træls hoste ... kan ligesom mærke efteråret sniger sig ind på mig på alle måder, fysisk og psykisk..

• #90   20. okt God bedring til alle.

• #91   20. okt Jeg havde en dag i sidste uge med myllerbæ, og en næse som var total stoppet og løb konstant.
    Jeg blev lidt nervøs for at jeg nu skulle ligge underdrejet og lide. smiley
    Syv ni tretten, jeg var heldig, det varede kun en dag.

• #92   20. okt Godt bedring Hanne.
    Er du ikke vaccineret ?

Susanne, god tur til tandlægen

• #93   20. okt jo mod influenza .. ikke corona, jeg havde corona i august ..
    for nogen tid siden var der en læge der forklarede at grunden til man får flere virus syge om efteråret er at folk får tørrere slimhinder og vira sidder bedre fast i disse, jeg har det jo året rundt og ja endnu mere nu, så tror det er derfor jeg ofte bliver forkølelses syg ... min mand er også forkølet men slet ikke ramt på samme måde ... og ja han er så ikke influ vacc endnu smiley

• #94   20. okt Hanne, er du ikke hjertepatient? Jeg mener, at hjertesyge kan få gratis vaccine mod Corona, ligesom mod influenza. Jeg får begge dele gratis pga. astma.

• #95   20. okt Jeg får også gratis vacciner

• #96   20. okt Jeg har ikke råd til at få tanden ud, så jeg lider i stilhed.

• #97   21. okt God bedring til alle.

Jeg tager desværre en tur til Odense onsdag. Jeg er blevet dårligere, og har brug for at blive tilset af reumatologerne. Selvom jeg nu har været på salazopyrin i 3 måneder og Kevzara i snart halvanden måned, er kroppen røv ligeglad. Da jeg blev tilset 2. September havde jeg et hævet knæ og en hævet lillefinger. Knæet skulle bruges som "kontrol punkt" for det nye medicin, og fingeren fik binyrebarkhormon.

Nu er det så ændrer til to meget hævede knæ, begge tommelfingre, begge lillefingre, en storetå.. for ikke at tale om alle de andre led som bare gør ondt. smiley

Skal snakke med egen læge om hårdere smertestillende, da jeg i forvejen får det som reumatologerne vil give. Pis og papir altså! Med al den sygdom i år, har jeg altså en forventning om at vinde en million i årets skrabe julekalender smiley

• #98   21. okt God bedring Liva.

• #99   21. okt God bedring Liva, jeg håber, at lægerne snart kommer frem til en holdbar behandling af dine gener.

• #100   21. okt Det gør mig ondt Liva, jeg håber, at lægerne snart finder ud af en behandling som lindrer dine smerter og som gør at du får noget af dit liv tilbage. smiley

• #101   21. okt Jeg har faktisk haft et rigtig godt år, endelig er der kommet styr på mine mave og tarm problemer, jeg kan nu spise næsten normalt og har sjældent problemer, min koncentration er blevet væsentlig bedre, jeg kan læse igen, juhuu.
    Mine levertal er ikke gode, men forhåbentlig er det ikke noget alvorligt smiley jeg bliver fulgt tæt men har det bedre nu en de seneste 10-12 år:)
    Lige nu håber jeg på mange år endnu, men det kan hurtigt vende, min storesøster var frisk og rask i påsken og var på golfturi Sydafrika, 2 måneder senere døde hun af kræft;( vi skal være glad for alle de gode dage vi får, intet er givet i verden:)

• #102   21. okt @ Lise-Lotte, jo jeg får gratis vacciner, men jeg har fravalgt corona i år af flere årssager, fordi jeg havde det i august og fordi vi er flere smertepatienter, gigt og fibromylagi er dem jeg kender til, der har oplevet væsentlige øgede symptomer på vores smertesygdomme efter 3. corona vaccination, mine 2 sidste efterår har rent ud sagt været helveder (ikke målt med Liva) af smerter og bevægelsesbegrænsninger, dette er der flere der har erfaret, så nu vil jeg se om det jan være anderledes uden corona vacc, desuden tænker jeg den efterhånden er som en måske stærk forkølelse, og da jeg ikke har specielle lungeting som astma, kol osv så tænker jeg mig ikke specielt udsat..

For hulen Liva, når jeg læser dine indlæg så tænker om ikke der er en patientforening der kan være dig til gavn og støtte, eller sætte dig i forbindelse med andre der er lige så udfordrede, måske er der nogen der har fundet hjælp at i udlandet ... jeg tror efterhånden ikke på DK som verdens bedste sundhedsvæsen, der har snart været så mange fortællinger om syge mennesker der ikke får den bedste og nyeste behandling, behandlinger der bruges og er dokumenteret bedre andre steder i verden .. måske der er noget indenfor dine lidelser ..og måske andre i samme situation ved noget .. det er så svært når man alene skal finde ud af al ting ..

• #103   21. okt Bodil, det glæder mig virkelig at du endelig har fået det bedre. smiley
    Håber, at det varer ved.

Og kondolerer med din søster.
    Men dejlig for hende at hun fik de to måneders golfferie.

• #104   21. okt @ Bodil, hvad har vendt "skuden"for dig ?

• #105   21. okt Hanne der kom et tilbud om udredning for senfølger efter kræft, det har aldrig været prioriteret før;) det betød at jeg fik hjælp til alle mine problemer under et, før var det ens egen læge som skulle forsøge at finde hoved og hale i det hele og ærligtalt har jeg aldrig følt at jeg blev taget alvorlig, så alene det har været dejligt.
    Jeg har fået psykolog hjælp, er blevet undersøgt for mave tarm problemer af læger som rent faktisk viste hvad de skulle se efter, jeg får nu Creon fordi min bugspytkirtel ikke fungerer optimalt efter strålebehandlinger og det har gjort at jeg kan spise mange ting, der er stadig problemer, men ikke noget jeg ikke kan leve med:)

• #106   21. okt hvor dejligt de endelig kan finde ud af at se på det samlede billede ...

• #107   23. okt Lige i tide til halloween udsmykningen.. smiley

Mulighederne er mange.. øjenbetændelse, regnbuehindebetændelse, har jeg kradset mig selv i øjet... Jeg ved det ikke endnu. Men det ser vildt ud. Øjet er ømt, men synet er so far ikke påvirket.

profilbillede
  • #108   23. okt IHHH altså Liva, du er da verdens mest uheldige menneske.
    God bedring.

• #109   23. okt Ej hvor træls Liva. God bedring.

Kommentér på:
Sygejournalen 6 - 2024

Annonce