Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvepsestik
  • #1   30. jul 2024 Du kan putte eddike på. Hvepsegift er basisk, og derfor kan syre lindre. Omvendt er bigift syreholdigt og bagepulver kan hjælpe.
    Vi tager gerne en teske og holder den i ca 90 grader varmt vand og så direkte på stikstedet. Varmen ødelægger giften.
    Er der brod er det en bi. Er der ingen, så er det ikke en bi. Det kan være hveps, klæg eller andet "sjovt".
    Har du antihistaminer, så tag én. Vi tager altid inden vi går i bierne.

• #2   30. jul 2024 der er ingen brod og det er en hveps ... vi har et lorte bo inde et sted under tag eller lignende vi kan ikke finde det ... har sprøjtet skum i flere dage ..

• #3   30. jul 2024 Vi er lige kommet hjem fra sommerhuset og opdager, at der er et hvepsebo under taget/i skunken. De flyver ind ved siden af vores balkon.
    Det er ikke første gang, men det er et tegltag fra 1913, så der er lidt huller hist og her. Vi plejer at fylde 3-dobbelt salmiakspiritus på en god vandpistol/gevær, og så bliver der sprøjtet ind ad flere omgange, når boet er lokaliseret. De dør med det samme af dampene.

• #4   30. jul 2024 tak for rådende ... eddiken hjælper lidt ... men der kommer jag smiley .. jeg er ikke en helt når sådan noget sker ...

3 dobb salmiak vil blive afprøvet, tror jeg bestiller en brandsprøjte til det smiley smiley ... jeg er sur på de møg dyr ... er så til gengæld glad for det ikke var et af børnebørnene det gik ud over, de har da rendt her de sidste dage med bare fødder ..det er så slut nu ..

det er jo efter vi har prøvet at gøre livet surt for dem at de er begyndt at komme ind i huset smiley smiley

• #5   30. jul 2024 Jeg husker som barn at man lagde sukker på.

Jeg mindes det virkede.

Som voksen bruger jeg denne, der står på den at den virker lindrende af bi og hvepsestik..

jeg bruger den til myggestik og den tager kløen rigtig meget.

jeg kommer det på flere gange om dagen, indtil det holder op med at klø smiley

profilbillede
  • #6   30. jul 2024 Hvis jeg ikke bruger det, kradser jeg ubevidst i det med sår til følge.

• #7   30. jul 2024 Mener den er købt i Rema og koster ca. 35 kr, men er drøj i brug

profilbillede
  • #8   30. jul 2024 den må jeg have fat i ... men vil sige at det pt ikke klør, det gør ondt, stikker og strammer i bølger ...

• #9   30. jul 2024 Det lyder til der stadig er gift i, jeg ved ikke om man selv kan hive det ud..

Hvis det bliver værre må du lige hive fat i lægen/vagtlægen smiley

• #10   30. jul 2024 Giften skal ødelægges. Har du prøvet med en varm teske?
    Man kan flere steder på nettet og sikkert også på apoteket, købe sådan en pen der i et splitsekund varmer stikstedet op og ødelægger giften.
    Det er ikke rart at blive stukket. Første gange det skete for mig, var da jeg kratrydede et hvepsebo. Det kan ikke anbefales....
    Du må bare ikke blive fysisk dårlig (kvalm, åndenød mv), så er det 112.
    Men at det hæver, er rødt, gør ondt osv er desværre en helt almindelig følge. Nup altid et par Alnok lige efter stik. Vi har dem altid hjemme, i bilen, sommerhuset osv. Ungerne har altid fået én som det første. Så kan mn ofte tage de værste gener i opløbet.
    Men ja du kommer nok til at nyde "godt" af stikket i nogle dage desværre.

• #11   30. jul 2024 har taget noget antihistamin ... og duppet flere gange med eddike, der er lidt ro nu ..

• #12   30. jul 2024 Håber det lægger sig hurtigt.

• #13   31. jul 2024 Er der ikke noget med at du har nervebetændelse?
    Jeg har nervebetændelse, og selv et myggestik kan gøre rigtig ondt.
    Der er ikke så meget at gøre, udover de gængse midler/råd.

• #14   31. jul 2024 jeg ved ikke om jeg har nervebetændelse, det er ikke noget der er diagnosticeret .. de stikkende smerter jeg har i specielt mine fødder er pt ikke så slemme, har haft ret god effekt at Alfa Liponsyre tabletterne ..

• #15   31. jul 2024 Jeg har nervebetændelse i benene og har føleforstyrrelser, myggestik gør ikke ondt på mig, de klør bare og jeg kan ikke lade dem være

Kommentér på:
hvepsestik

Annonce