1. hund.. {{forumTopicSubject}}
ja det kom lige pludseligt .... har læge ville ha en hund og det sku være en fransk bulldog.. og jaa nu fik jeg den.. men hurtigere end jeg selv havde regnet med.. da jeg fik den billigt og så fald jeg for den uden rigtig at sætte mig ind i det:
Hunden er 9uger gammel
Og mine spørgsmål er
Hvor meget mad skal den ha ?
Jeg har fået vide 70g 3gange dagligt..
Hvorfor er den meget stille ? Har haft den i 2dage så tror på det har noget at gøre med den er væk fra andre/mor...Men stadig er bange for der noget galt i kænder det sikkert selv..
Hvordan er den bedste muligt måde at lære en hvalp at ikke tisse inde men ude
Hvornår kan man begynde at gå i snår med sådan en ??
Har prøvet men den gir sig ik rigtig
Og sidst men ikke mindst hva skal navnet være ??? Vi har tænkt på diablo men tjaa
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Jeg syntes du skal tage hen til din dyrlæge og få en god snak om hvalpe og så få en lille tjekket........du skal sikkert også have en ormekur til den og den skal vacc.........en hvalp skal ikke være stille hele tiden.........den sover selvfølgelig meget i den alder, men den skal også være aktiv og legesyg.
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.825
2) hvad er meget stille...?? den skal jo lige vænne sig til dig...og kan være det bare er en stille hund...nogle franske er længe om at lære at gø...
3) gå ture med den når den har sovet, spist og leget...og læg mærke til om den bliver urolig når den er trængende...og så skynd dig ud med den...
4)Gå i snor...begynd nu...lok evt med godbidder så den går...
5) Navn: er det en han??
og mit spørgsmål...hvor er den købt og hvad vejer den??
jul 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 41
men her vovsen (link fjernet)
(link fjernet)
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
Når du skal lære den renlighed : hver gang den har sovet, spist , leget, er det vigtigt den kommer ud.... og gerne lidt mere, ros hver gang den gør det udenfor... skæld aldrig ud, hvis den gør det indenfor, det sker nok... smiler
At gå tur i snor i den store nye verden, kan være et skræk scenarie for mange hvalpe... gå ikke for langt væk fra hjemmet, og lok med godbidder, sæt dig ned og kald på hvalpen, ros den og nus den og sid lidt ved den, så den kommer til at føle sig tryg...
jeg synes da i skal vælge det navn i bedst kan li... smiler
I skulle måske starte træning med hvalpen... smiler
derudover skal i :
sørge for ansvarsforsikring
hvalpen bliver vaccineret og chippet
navne skilt i halsbåndet
Lad aldrig hvalpen stå alene ude foran en butik...
held og lykke med den lille ny... smiler
nov 2005
maj 2007
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 469
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 111
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
jul 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 41
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.035
jul 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 59 Svar: 616
håber i får mange gode år med ham
knuuz Kato og Moar;O)
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Tag til dyrlægen med din lille hund. Skriv alle dine spørgsmål på en lap papir, så du ikke glemme noget.
Få den undersøgt og vaccineret og evt. ormekur, hvis den ikke har fået det hvor du har købt den.
Ang. renlighed, når den har spist, drukket, sovet, og leget skal den ud. Jeg gik ud mend min hvalp hver anden time nogle gange mere.
Lad være med at trække hunden efter dig når du skal lære den at gå i snor, men lok den med noget godt.
At den er bange kan være fordi den har skiftet hjem, men hvis den ikke er præget på ret meget hjemmefra kan dette også være årsag.
Håber dette hjælper dig lidt ellers skriv igen.
Lad være med at tage dig af de negative kommentarer,, nu har du hunden og søger hjælp så tag det du kan bruge og glem det andet
nov 2005
Her er et godt link til renlighed:
(link fjernet)
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.590
Og tillykke med den lille ny
maj 2007
Det ville være så synd for jer hvis der var noget galt med den lille prut...jeg ville også spørge opdrætteren når i henter papirene hvad det er for ngoet mad i har fået med....bare til når I skal købe noget mere....
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
...lidt gode tips...efter min mening...
Tillykke med hunden...dejligt at vide, at du opsøger så meget hjælp som muligt...så du kan give "den bette" en god start på livet... :o)
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.590
Men ja der er mange gode råd
1. hund..