{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snik snak og alt det andet, vol. 42
  • #1   5. jul Mums! Så er det altså blevet sommer smiley såden da.. med det vejr smiley

  • #2   5. jul Ikke spor misundelig smiley Fuglene har ædt 95% af vores smiley Vi får kun et enkelt bær i ny og næ smiley

  • #3   5. jul Jeg var ved slagteren efter hestekød til hundene, og der havde været lidt bøvl med kommunikationen. Så som plaster på såret fik jeg en KÆMPE pose hjemmelavede flæskesvær. Som jeg tror går rigtig godt i spænd med et par drinks og dårlig tv smiley Jeg kunne rigtig godt bruge en lille buzz og en god nats søvn smiley

  • #4   5. jul Mette, lorte-fugle smiley

    Jeg har tunnel-net over mine bede, og så har jeg sat skovjordbær til fri afbenyttelse for fuglene. Men dem gider de nu ikke æde lige nu, for der er lækre “kirsebær”, så de æder så de er så tunge i røven at de knap kan flyve smiley


  • #5   5. jul Sia blev plysset i dag, så nu kan hun bade lige så tosset hun har lyst smiley

    På hjemvejen kom jeg forbi "kineserdamens" vejbod. Hvor damen stammer fra, vides ikke, men hun er kendt som kineserdamen, og hun har simpelthen de lækreste jordbær og moreller. Der røg også lige en pose nye kartofler med, så i morgen skal jeg have ising med nye kartofler, persillesovs og saltsyltede citroner. Jeg glæder mig smiley


    profilbillede
  • #6   5. jul Jeg synes det er fair nok at du har en kineserdame, Lise-Lotte, som vejer op for Isabelles kineserdame. Så er der lissom balance i det smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #7   5. jul Der skal f........ mere end én sød kineserdame til at opveje hende, jeg var udsat for!!!! smiley smiley smiley
    smiley smiley smiley


  • #8   5. jul ÅH jordbær og nye kartofler, det er bare det bedste, det er noget jeg kan se frem til hvert eneste år, og nærmest savner så snart sæson er slut, og som noget nyt har jeg i år opdaget de Hvide Asparges velsignelse ... let kogte i lidt vand med smør og så enten med rejer og kold hollandaise, eller rejer, rogn og en 38% Cr fraiche rørt med meget revet citron og evt lidt citronsaft ...

  • #9   5. jul Men Isabelle, den søde kineserdame har både jordbær, moreller og nye kartofler smiley smiley

  • #10   6. jul Har lige været inde og se Rammstein i Valbyparken. Normalt ikke lige min genre, men det var godt nok en fed oplevelse. Vildt sceneshow og god energi

  • #11   6. jul Hundene var svært tilfredse med at der igen var hest på menuen smiley

    Hvorfor er det, at det er så nuttet når hunde smasker, men at det er SÅ irriterende når mennesker gør det samme? smiley


  • #12   6. jul Vi er taget i sommerhus, og her er SÅ dårligt vejr. Altså det har virkelig regnet hele tiden, stort set. Så er det jo hyggeligt nok at bruge tid indenfor på brætspil, læse bøger, se film under dynen på sofaen osv.
    Men jeg kan næsten ikke have tanken om, at HELE min dyrebare sommerferie skal bruges på regnvejr smiley smiley

    Heldigvis skal vi til Frigiliana (Spanien) i september, så det holder håbet oppe. Er jeg den eneste, der virkelig elsker - elsker! - rigtig varmt sommervejr hvor man bare smelter? smiley så er det ægte sommer!


    profilbillede
  • #13   6. jul Jeg skulle have været ude at gå spor med min tidligere nabo her kl. 10. De har en masse jord, som de har forpagtet ud til en landmand, der bruger jorden til græs (hø). Jorden er forpagtet med betingelse om, at ejer må gå spor på jorden.

    Jeg har én snoldet mark der er til at gå på lige nu, så min tidligere nabo har inviteret mig på tour de spormark hos dem, så jeg kan få vist hvilke af deres marker jeg må gå på smiley

    Men nu pisregner det, og der er varslet tordenvejr, så vi har udsat til i eftermiddag eller i morgen, i håb om ikke at blive ramt af et lyn mild i det hele smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #14   6. jul En enkelt sommerregnsvejrsdag er hyggelig - men mere end det er surt smiley
    Du er nok ikke den eneste, der elsker at smelte på en sommerdag, Fünke smiley men optimalt sommervejr for mig er omkring 25 grader og en mild brise smiley smiley smiley Dog elsker jeg sydens varme - især hvis jeg har et hav indenfor rækkevidde smiley


  • #15   6. jul I går fik jeg post i min e-boks fra skattestyrelsen.
    Det var en besked om, at de havde eftergivet mig min gæld på 10 kr som jeg havde på grund af sidste års ejerafgift på bilen. smiley
    Flot gjort af skattestyrelsen. smiley
    Men jeg undrer mig nu lidt, for jeg var slet ikke klar over at jeg skyldte penge, for har aldrig fået en regning eller en rykker.
    Og hvordan kan jeg komme til at betale for lidt ?
    De trækker jo selv beløbet de skal have på budgetkonto.
    Men jeg er nu meget glad for, at jeg ikke mere har gæld til det offentlige smiley


  • #16   6. jul Åndssvagt adrætte dumme duedræbende oeb.... smiley smiley

    profilbillede
  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 64 Svar: 266
    #17   6. jul Jeg er startet op på arbejde igen. Endda på fuldtid med 3 dages overarbejde smiley
    Så alt er ved det gamle igen smiley
    I torsdags var jeg ude og hilse på min nye hundehvalp.
    Nashville Assistent 4,5 uge gammel Jack russel terrier smiley


    profilbillede
  • #18   6. jul Obster, det er sgu da BARF i sin reneste form smiley

    TILLYKKE Mikes smiley


  • #19   6. jul Sia og jeg nåede en tur i hundeskoven I fuld sol, men nu sidder jeg så her og har medlidenhed med mig selv.
    Jeg blev nemlig rendt ned af 2 hunde, og jeg landede lige på tantepuklen og mistede pusten helt.
    Nå men jeg kom da op igen, og har nu siddet/ligget i min gode stol med en varmepude i et par timer.
    Jeg er godt og vel øm i ryg/ribben, nu har hundene lige været en tur i haven, og jeg regner med at se lidt fjernsyn.


  • #20   6. jul Så kom Mille endelig igen. Det er 14 dage siden sidst smiley
    Nu er der ikke flere aftalte pasninger, og jeg ved ikke helt hvordan ieg skal undvære smiley


    profilbillede
  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 64 Svar: 266
    #21   6. jul Tak Anne smiley

  • #22   6. jul Hyggeligt at være ved vandet i dag, glæder mig til man kan bade og grave i sandet

    profilbillede
  • #23   6. jul Har lavet denne abe to gange nu… første gang smid jeg den på gulvet. Og nu tør jeg ikke at vænne den så den kan stryges…

    profilbillede
  • #24   6. jul Jeg har været på runde i haven, og mødte en 8-10 vinbjergsnegle smiley Ikke at de jo har ry for at være lynhurtige til at stikke af, men dem jeg så, var igang med at gumle sig igennem døde planter. Så forhåbentlig er alle mine krat/hegn med kompost og haveaffald perfekt til dem.

    Ellie blev vildt stolt da hun fandt en til mig smiley


  • #25   6. jul Trine brug 2 stykker pap eller 2 store skærebrætter

  • #26   6. jul Pap knækker og vi har kun et skærebræt. Så min far har taget et skabsdør. Dog er det ikke stort nok til at dække pladerne (kun perlerne). Men har fået tabet det denne gang. Så skal bare lige tage mig sammen.

    profilbillede
  • #27   6. jul Hvis det er tapet plejer jeg bare at vende, for jeg kører noget hen over tapen, så jeg er sikker på alle perler sidder fast, så løber de ingen steder smiley

  • #28   6. jul 2 biler i frontalsammenstød med det resultat af 3 mennesker døde. Det var ved forlængelsen af Hillerød Motorvejen igår.

    De to af dem var en mand og kvinde, der blev dræbt - på bagsædet var deres to børn .. i "skolealderen" som der stod .. som overlevede.

    Min mor blev dræbt i en bilulykke, da jeg var 13. Jeg talte med hende kl. 18, da jeg ringede for at spørge om jeg måtte spise hos min kæreste .. kl 20 var hun død.

    Det er jo rigtigt, rigtigt mange år siden .. men når jeg læser om sådan 2 børn, der mister deres forældre, genlever jeg den aften, og tiden efter. Dengang var ikke som idag, med krisepsykologer osv. Vi - min bror og jeg - sørgede dagen efter og så .. back to school.

    Sq ik noget at sige til, at jeg er blevet så underlig .. håber der står massiv hjælp klar til de to stakkels børn.
    Det er jo vanvittigt, at nogen skal rammes så hårdt ..


  • #29   6. jul Den fik jeg også læst Martine, og hvor er det forfærdeligt og tragisk smiley
    Håber de børn får alt den hjælp de kan få, og hvor skrækkeligt i ikke fik det dengang.


  • #30   7. jul Ja, det var en forfæærdelig ulykke.
    Stakkels børn.
    Jeg var 13 år, da min far døde efter et kort forløb.
    Han fik et svimmelhedanfald i badekarret , og da han falder, får han slukket for den kolde hane.
    Han fik tregradsforbrændinger over jeg kan ikke huske, hvor mange proccent af kroppen.
    Og overlevede ikke.
    En af mine klassekammeraters mor mødte jeg et par dage senere.
    Hun kondolerede.
    Jeg anede ikke, hvad ordet betød.
    Så hver gang jeg hører ordet, og det gør man jo ofte, desto ældre man bliver, så tænker jeg på min far og hvor dum jeg følte mig, da jeg ikke anede, hvad damen mente.



  • #31   7. jul Jeg læste også artiklen smiley Det er frygteligt for børnene og de andre pårørende smiley Jeg håber at børnene trods alt har været bevidstløse, så de ikke har oplevet deres forældre døde på forsæderne.

    Jeg sad den anden dag og diskuterede med en kollega, som mente at vi skulle slette vores procedure for håndtering af forældreløse børn, fordi den ikke har været brugt siden 2020 (hvor far og søn dræbte mor og efterlod 3 mindreårige børn). Jeg stod fast på at proceduren skal blive, for når vi pludselig står med et barn der har mistet sine forældre, er der SÅ mange ting vi skal, og så er det rart med en huskeliste.

    Martine og Inge, INGEN børn skulle opleve det. Tanker til jer smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #32   7. jul Jeg læste artiklen og blev så ked af det for de stakkels stakkels børn.
    Hvor hæsligt at også du, som barn, har oplevet at miste din mor, Martine - og du Inge smiley

    Jeg kan huske, da en klassekammerat i femte klasse mistede sin mor. Lærerne fortalte noget i retning af, at "Claus kommer ikke i skole i dag, for hans mor er død". Mere blev der ikke sagt om den sag.
    Han kom i skole dagen efter, og vi børn anede ikke, hvordan vi skulle agere - så vi lod som ingenting. Det gjorde han også smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #33   7. jul Hvilken ubetænksom kollega, Anne. At noget ikke er sket i 3-4 år er da ikke det samme som, at det ikke sker i næste uge. GODT, at du var fornuftig og klog - vil beholde huskelisten. Der er jo egentlig ENDNU mere brug for den, jo længere tid der (lykkeligvis) ikke har været behov for den.

  • #34   7. jul Jeg hørte i nyhederne at det var 2 unge gutter der havde kørt ræs smiley Den 24 årige er sigtet for uagtsomt manddrab. Jeg hørte ikke hvad der skete med den anden.

  • #35   7. jul Frk.: Den anden døde jo.

  • #36   7. jul Sanne - Okay, jeg hørte det som sagt ikke.

  • #37   7. jul Sanne, mon dog familiefaren har kørt ræs med kone og 2 børn i bilen. Det er nok mere nærliggende at 2 unge knøse har kørt om kap med hinanden, og så taget en uskyldig families liv smiley

    Edit: Så 3 døde i samme ulykke. Forældrepar, den ene af de “unge” (man er vel egentlig ikke helt ung som 33 årig) og så en vatpik der stak af smiley


  • #39   7. jul #37 ...Anne ... Sanne svarer da rigtigt nok på #34 ... smiley

    Somme tider er du lidt hurtig på tasterne ... smiley


  • #40   7. jul nej den 33 årige der døde i ulykken kørte ræs med den 24 årige der nu er sigtet, som jeg læser det kørte den 33 årige frontalt sammen med bilen med familien, der står i dag børnene er 10 og 14 ... vi har også talt om det herhjemme, den slags er så tragisk .. og ja den 24-årige som har kørt ræs, og vanvidskørsel får vel, hvad skal vi gætte på, ikke ret meget smiley

  • #41   7. jul vanvidsbilisme der ender i ulykker bør sidestilles med at det var et våben man har trukket .. bilen er i hænderne på de forkerte et våben, når der skydes og stikkes så er det jo ofte involverede det går udover ... her rammer det også ofte uskyldige, så egentlig bør det mere end sidestilles, der bør være skærpende omstændigheder ..

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #42   7. jul På tirsdag er det, at jeg skal til Skotland - hvor det vist regner en del. Så kan man jo bare tage gummistøvler på, HVIS det ikke var fordi ens storetå og området lige bag denne pludselig er hævet til 1½ størrelse. Jeg er ude af stand til at have andet fodtøj på en klip-klapper og er fristet til at bande.
    Jeg KUNNE selvfølgelig klippe et hul i min højre gummistøvle, så der er plads til den overdimensionerede og ømme storetå, men hvis jeg nu skal igennem en vandpyt ................ smiley smiley
    Heldigt, at jeg ikke skal på vandreferie smiley

    - Og her er søde Maise ved at fortælle Kenia noget helt særligt smiley


    profilbillede
  • #43   7. jul Kan du ikke finde et par billige gummistøvler, i en størrelse, der passer højre fod, og så stoppe noget i den venstre støvle, så den også passer,

  • #44   7. jul Jeg håber, at Sia en skønne dag bliver lige så god til kontaktøvelser smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #45   7. jul Støvlerne skal være KÆMPE store, da det gør ondt bare tåen rør noget.
    En hundeveninde har ringet og sagt, at hun har nogle særlige sandaler, hvor storetæerne er helt frie. Mine nye "vandresandaler" kan ikke bruges, da de trykker en smule på den sarte tå.
    - Og jeg som har drømt om at se rigtig pæn ud sådan til middagene på de hoteller, vi skal bo på - store gummistøvler eller specielle sandaler - eller klip-klapper smiley


  • #46   7. jul Jeg er glad for, at jeg ikke skal nogen steder lige nu, jeg er så øm i ryggen og i min venstre side.
    Skadestuen gad ikke se mig i går, så hvis det ikke er bedre i morgen, må jeg have fat i egen læge.

    Heldigt, at mine hunde er så tålmodige, bare de kommer i haven og få noget beskæftigelse smiley


  • #47   7. jul Jeg rejste fra Edinburgh til Glasgow til Lake District til London med tog sidste sommer iført mine birckenstock. Det var fint at have en regnjakke med, men jeg var godt nok aldrig ude i så voldsomt vejr/føre at jeg havde brug for gummistøvler smiley
    Heller ikke på tur rundt i Lake District og heller ikke til havefestival syd for London smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #48   7. jul TAK, A-S. Du har lige reddet min aften smiley

  • #49   7. jul isabelle, men ved du hvorfor den er sådan ? har du slået den ?

  • #50   7. jul Jeg var en uge i Skotland i maj i år, og var også noget bekymret for hvilket fodtøj, jeg havde behov for. Jeg bruger meget gummistøvler herhjemme og går godt i dem, så på sin vis havde de jo været rare at have med, men de fylder bare alt for meget i kufferten.

    Jeg endte med 2 par joggingsko i stedet for, så jeg kunne skifte, hvis det ene par blev gennemblødte. Nu var jeg så så heldig, at jeg ramte årets sommer i Skotland, de fleste dage over 20 grader og solskin, og kun en enkelt dag med regn, og den dag kørte vi mest, så jeg fik faktisk kun brug for det ene par joggingsko.

    Men det kan du jo ikke nødvendigvis bruge til så meget. Jeg hører også, at det er koldt og vådt i øjeblikket. Men det kan skifte hurtigt. Uanset må det væsentligste jo være, at du har noget behageligt på, og hvis det er sandaler med tæerne fri, så må det jo være det.
    Jeg ved ikke hvor fine hoteller, du skal spise på, men på de restaurationer vi spiste, var folk nu meget afslappet klædt.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #51   7. jul Jeg aner ikke, hvorfor tåen er sådan, men jeg kan google mig frem til, at det formodentlig skyldes urinsyregigt. Hvorfor jeg så rammes af dette, aner jeg ikke. Der er diverse grunde iflg. gigtforeningen, men jeg må vente til jeg kommer hjem med at finde ud af, hvilken af dem, der lige har ramt mig. I morgen ringer jeg dog til min læge, fordi der vist KAN gives noget medicin, der lindrer.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #52   7. jul Nu er tåen ved siden af storetåen sgu også hævet - opdagede jeg lige. Det bliver da mere og mere spændende smiley

    Havde du en god tur, Lene? Er der så smukt, som beskrivelser og billeder fortæller?


  • #53   7. jul lige min tanke Isabelle, og at du for ikke at få ferien helt ødelagt skulle nå læge i morgen ..

    vil lige sige til de der går bedst i sneakers og hvis ikke man skal gennem store pytter så laver skechers nogle ret gode water-proof .. de er min redning nu jeg har gigt i tæerne ..

    du kan prøve med Koldt på :
    Behandling ved akutte anfald
    Ved akutte anfald handler det først og fremmest om at dulme smerterne og stoppe anfaldet. Det kan gøres på følgende måder:

    Kuldebehandling
    En pose med is indpakket i et frottéhåndklæde kan lindre smerterne og dæmpe hævelsen. Behandlingen må dog højst vare 20 minutter, og den må ikke resultere i forfrysninger.

    Gigtmedicin
    Herudover bruges i mange tilfælde almindelig gigtmedicin, f.eks. midler i NSAID-gruppen. Disse lægemidler lindrer smerterne og formindsker hævelsen. Læs mere om NSAID.

    Binyrebarkhormon
    Det kan også være nødvendigt at bekæmpe hævelsen med indsprøjtning af binyrebarkhormon – i meget svære tilfælde gives binyrebarkhormon som tabletter. Læs mere om binyrebarkhormon.

    Colchicin/Kolkicin
    Colchicin/Kolkicin Kolkicintabletter er også meget effektive til behandling af akutte anfald af urinsyregigt. Man vil oftest anbefale 1-3 tabletter à 0,5 mg dagligt efter lægens anvisninger. Pillerne er på recept. Læs mere om colchicin.

    Aflastning
    I behandlingsperioden bør de berørte led aflastes for at mindske smerterne.


  • #54   7. jul Det er da virkelig dårlig timing med dine tæer. smiley

    Ja, vi havde en pragtfuld tur. Vi lejede bil og kørte en runde med i alt 7 overnatninger. Fløj til Edinburgh, overnattede i Pitlochry, Inverness, Isle of Sky, Crianlarig og tilbage til Edinburgh. Der er virkelig super smukt, så bestemt noget at glæde sig til.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #55   7. jul Ja - seriøs dårlig timing. Jeg bliver simpelthen nødt til at satse på, at hævelsen falder og alt går godt smiley

    Det er en bustur, vi skal på, Lene - med start i Edinburgh og så rundt til Loch Lomond, Loch Linnhe, Fort William - ud til Isle of Skye, tilbage til Fort William og videre til Loch Ness, Inverness og så med en enkelt overnatning i Højlandet og besøg et par steder (bl.a. et whiskydestilleri smiley ) og så tilbage til Edinburgh.
    Jeg har aldrig før prøvet den slags - rundtur med bus. Det bliver ret spændende - på alle mulige måder smiley


  • #56   7. jul husk rigeligt med smertestillende så du ikke skal bruge den dyrbare tid på at jagte piller ...
    og måske sådan nogle dåser med det der hedder Bio Freeze

    hold kæft hvor er du uheldig, håber du får en god tur trods alt ..


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #57   7. jul Det gør ikke ondt af betydning, når jeg forholder mig i ro - og jeg kan sådan set også godt gå lidt (har luftet hunde i dag) humpende. Jeg er fortrøstningsfuld - og tager noget smertestillende med. Da jeg ufattelig sjældent tager smertestillende medicin, satser jeg på, at det vil virke helt fantastisk.
    Jeg tror på, at jeg får en super god tur - og hvis ikke, skriver jeg en lang jammerhistorie om den her på HG. Så er I advaret smiley


  • #58   7. jul Isabelle, min mor er lige kommet hjem fra sådan en rundtur i Skotland med bus (BestTravel var det vist), og hun var så begejstret! Det havde været en af hendes bedste ferier, sagde hun.

  • #59   7. jul Åh Isabelle, hvor er det uheldigt, at det dukker op nu smiley Jeg håber du kan få det under kontrol, og at du får en fabelagtig tur smiley

  • #60   7. jul For flere år siden boede jeg i Glasgow imens jeg læste et semester på Glasgow uni, der tog vi også tit på busture ud i lavlandet og op i højlandet - det er fantastisk!
    Og du skal bare læne dig tilbage og tænke "chaufføren har kørt her 1000 gange før, det går også denne gang!", for der bliver muligvis nogle små snørklede ture smiley Men der er helt umuligt smukt og skønt! Faktisk var jeg ikke særlig imponeret over the Lake District, som jo eller skulle være SÅ smukt, fordi jeg konsekvent sammenlignede med Skotland som efter min mening slår det med længder!

    Tag måske nogle kompressionsstrømper med, bår du skal sidde så meget og foden er hævet..? Især til flyet nok.

    Og husk det vrimler med danskere, især i år tror jeg - der er virkelig mange der liiige skal en tur til Skotland smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #61   7. jul Ikke nogle små snørklede ture oppe i højderne, VEL?
    Jeg er seriøst bange for at køre i bjerge - og tænkte først EFTER bestilling af ferien på, at det hedder "HØJlandet" smiley
    Ja - indimellem kalder jeg mig selv FjolsIsabelle smiley


  • #62   7. jul Nja.. altså deres bjerge er absolut højere end vores smiley Men det er ikke stejle klippesider, men de har bare virkelig mange smalle, snørklede veje med meget lidt plads til at passere, det stressede mig engang imellem smiley

  • #63   7. jul For halvanden uge siden kom jeg til at sige højt, at jeg nok godt kan se i pipeline, at Ellie skal kåres. Jeg fik også sagt “sidst på året”. I sidste uge og igen i dag så min træner Ellie lave en rundering, og så erklærede han, at vi nok kunne få lavet en prøvekåring 4. august. Hunden skal så i udgangpunkt stille til kåring iden for 4 uger efter prøvekåring.

    Jeg er SLET ikke klar til at stille til en kåring. Min hund er, men jeg er ikke smiley Og så har jeg egentlig planlagt nogle konkurrencer i DcH i august og september. Så jeg har høfligt spurgt om vi kan udsætte til oktober. Og så skal jeg lige lære at visitere folk, håndtere pistoler og lære at man skal kigge på dommeren og bede om tilladelse inden man så meget som trækker vejret smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #64   7. jul Jeg tror lige, at jeg springer #62 over smiley
    Alternativt: Der er helt sikkert mere plads nu end dengang, du boede der, A-S!!!!!
    Du behøver ikke modsige mig med fornuftige ord og realistisk snak - slet slet ikke smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #65   7. jul Du må altså lige uddybe det indlæg, Anne. Fx jeg fatter ikke en skid af sammenhængen mellem kåring og håndtering af våben og tilladelse til at trække vejret smiley

  • #66   7. jul På onsdag kl. 20:05 sidder en veninde og jeg i en flyver fra Billund på vej til Alanya smiley
    Håbet er at de der 33 graders varme kan gøre at jeg kan holde ud at være til. Jeg besluttede at nu hvor jeg alligevel ikke kan lave ret meget andet end at ligge ned og læse bøger, kunne jeg lige så godt gøre det i en solseng et sted med god varme og en drink i hånden smiley

    Jeg har simpelthen ulideligt ondt, og de uendelige vejrskift i DK gør det ikke bedre. Så jeg håber på at lidt sol og varme vil gøre både mine led og mit humør godt smiley


  • #67   7. jul Ejeren af Bestseller ---> A.H.P ... er Skotlands rigeste private jordejer i Skotland .
    Mit barnebarn Arthur var i Skotland for et par år siden ...... Der kunne man købe 1kvm. af A.H.P 's jord for Kr. 500,-
    Det gjorde mit barnebarn og kan nu kalde sig ejer af 1kvm. jord i Skotland .... og må nu kalde sig -----> Sir Arthur .... smiley smiley smiley


  • #68   7. jul Kæft jeg elsker det her lille menneske smiley

    For en måneds tid siden fik den lille dame taget blodprøve en gang til. Denne gang med henblik på en kromosom analyse og gen test for at se, om der var afvigelser i hendes kromosomer eller om der skulle gemme sig et gen, der kunne forklare den lave vækst.

    Vi fik svar på prøverne i starten af denne uge på nær en enkelt, der skal give svar på et syndrom.

    Alt så normalt ud smiley Hun har alle kromosomer samt de to x’er hun skal have og ingen afvigelser på de testede gener smiley Den sidste test bør der være svar på til næste kontrol i slut august.

    Derudover er niveauet af væksthomon normalt, så stadig ingen forklaring på hendes størrelse andet end, at sådan er hun bare skabt smiley

    Vores nye læge (vi er henvist videre til endokrinologerne) er meget grundig og lader ingen sten være uvendt. Hendes tilgang er at hellere undersøge, hvad der undersøges kan for at kunne sige, at NU har vi undersøgt alt, der kan undersøges.

    Og hun mener ikke den sidste test vil påvise det pågældende syndrom. Det var vores “gamle” neonatal læge, der bragte det på banen.

    Mit elskede lille mini-menneske smiley


    profilbillede
  • #69   7. jul Isabelle, politihundeforeningens program er sådan lidt politi og røvere for voksne med hunde smiley

    Man skal simulere at hunden stopper en pistolbevæbnet bandit, som skyder imod ejeren. Ejeren skal så “springe i skjul”, imens hunden bider banditten og holder ham fast, indtil ejer kommer op og afvæbner bandittet. Så skal ejer visitere banditten for at være sikker på at han ikke har flere våben.

    Samtidig er programmet sat sådan op, at inden man gør NOGET som helst, skal man kigge på dommeren, som så nikker som tilladelse.

    Det er så sært at man sætter et program sammen, hvor man vil simulere politiarbejde, men samtidig skal spørge om lov til alt.


  • #70   8. jul @68: Højde og drøjde følger jo en helt almindelig normalfordeling. Dvs. der er et gennemsnit, en kurve og nogle 'haler'. Nogen skal jo ligge i 'halerne' og væren enten meget små eller meget store smiley Jeg har haft en kollega der var 140 cm høj. Nogen mennesker er bare ikke ret store smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #71   8. jul Det lyder nu meget sjovt at få lov at lege politi og røvere som voksen, Anne smiley

    Jeg har lige læst den 24-åriges forklaring på hans og vennens dødelige vanvidskørsel:

    "Den 24-årige mand fortæller, at han fulgte den 33-årige hjem fra København. Den 33-årige var ifølge den sigtede påvirket, men han kunne ikke tale ham fra at køre bil."

    OK. Den 33-årige påvirkede mand kendte måske ikke vejen hjem og skulle derfor følges - med 150 km i timen på landevej? smiley


  • #72   8. jul Hvor er det trist at der skal så meget til før man ægte begynder at gøre noget ved den vej... Jeg personligt undgår den i morgentrafikken og tager altid Helsingør ind, og når jeg engang imellem kører på den, så prøver jeg virkelig at roligt, for det er virkelig en farlig vej.

    https://www.dr.dk/nyheder/indland/flere-doedsulykker-paa-vejstraekning-hvor-tre-personer-loerdag-mistede-livet?embed=true


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #73   8. jul I Sverige har de mange af disse veje med tre spor. Forskellen på dem og de danske ditto er, at svenskerne har autoværn mellem modkørende. Dette kunne man jo overveje i Danmark.

  • #74   8. jul Jeg kører på den vej næsten hver dag. De fleste kører pænt, da den er meget trafikeret og man ofte kører i kø i myldertrafikken - både den ene og den anden vej.

    Motorvejen bliver nu forlænget fra Allerød til Hillerød. Men det arbejde kommer til at tage mange år…de er er først lige gået i gang.

    Og enig med dig, Isabelle - et autoværn imellem de to retninger ville nok have hjulpet en del.


  • #75   8. jul Åh jeg hader sladder og at én fjer bliver til fem høns.
    Jeg har lavet et opslag på Facebook hvor jeg søger en hunde-gåtur-ven.
    En eller anden jeg ikke kender (og hun kender ikke mig person) skriver alt muligt grimt om mig som jeg ikke kan genkende. Om at jeg suser afsted og ikke lader hundene snuse. Jeg kan slet ikke gå mega hurtigt og nu hvor man går tur for hundens skyld så lader jeg dem selvfølgelig læse avis. Jeg er i øvrigt også for doven til ikke at stoppe op en del.
    Hun må have fanget mig en dag hvor hunden allerede havde snust 500 gange og jeg var ved at tisse i bukserne og ville hjem smiley Åha alt det sladder i hundenverdenen.


  • #76   8. jul Isabelle, du skal så noget af den samme tur som os, bare den anden vej rundt.

    Jeg tror ikke, du skal satse på, at de små veje er blevet specielt meget bedre eller bredere. Specielt på Isle of Skye lige så snart man kom væk fra de få store veje kørte vi på meget smalle ensporede veje i ualmindelig ringe stand. Til gengæld var der ikke så meget trafik, og masser af mødesteder, hvor man kan/skal trække ind, når man møder modkørende. Og folk var rigtig flinke til det.
    Jeg har også højdeskræk, og der var da steder, hvor man lige holdt vejret, men der var ikke mange steder, hvor jeg forestillede mig, at nu ryger vi ud ovre skrænten. Og buschaufførerne burde jo være erfarne i den slags kørsel.
    Jeg var egentlig mest nervøs for, at vi skulle lave skræmmer på den helt nye bil, vi havde lejet pga de store huller i vejene. Men vi kom tilbage med den i fin stand. Og den del behøver du jo i hvert fald ikke bekymre dig om.

    Jeg har aldrig selv prøvet sådan en bustur, men har overvejet det flere gange, så jeg vil da gerne høre dine oplevelser af det bagefter.


  • #77   8. jul Sådan en ulykke som den på 'forlængelsen' er simpelthen bare så tragisk og fuldstændig meningsløs. Hold op hvor har jeg bare ondt af de børn der har mistet deres forældre. Det er så helt igennem uretfærdigt og urimeligt at noget sådant kan ske fordi to knaldskaller skal kører om kap.


  • #78   8. jul Det er bare ikke kun folk der kører om kap, der skaber farlige situationer på den vej.. der er ofte folk der overhaler pga irritation over kødannelsen som skaber farlige situationer...

  • #79   8. jul # 68
    Linda, som din beskrivelse af dit lille menneske lyder, så er hun super kvik mentalt, og har et ekstra stort hjerte, og det betyder langt mere end størrelsen smiley


  • #80   8. jul Jeg har fundet ud af, at der er i min kærestes nyindkøbte bil, findes en app der kan lave mindfulness. Skulle lige prøve og det virker faktisk !!!
    Ser frem til at jeg bliver et yndefuldt væsen, helt og aldeles i balance og med et indre, der er fuldstændig afslappet og i "vatter".

    Kæft, jeg bli´r kedelig smiley smiley smiley


  • #81   8. jul Hvor vildt Martine.
    Jeg falder i søvn, når jeg lytter til mindfulness, så jeg er glad for, at jeg ikke har sådan en app i min bil.
    Faktisk forstår jeg ikke, hvorfor der er mindfulness i en bil, pointen med mindfulness, er, at man lukker alt andet ude og er tilstede i nuet. Det er måske ikke hensigtsmæssigt i trafikken.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #82   8. jul Jeg har ret meget brug for mindfulness lige nu - er SÅ SÅ SÅ RAAAAAAASENDE på f....... Google. Jeg købte en ny telefon i torsdags. Den vil ikke overføre billeder til PC. Den vil ikke gemme kontakter. Den vil ikke vise kort (Google maps). MitId og mobilepay virker ikke på lortet - og nu vil den heller ikke ringe smiley
    HVORFOR faen købte jeg dog ikke en Samsung? smiley


  • #83   8. jul LiseLotte - den fungerer KUN når bilen holder stille og motoren slukket smiley

    Ellers ville det blive en interessant oplevelse smiley

    Jeg kan godt se ideen hvis man skal køre langt f.eks. Så lige ind på en rasteplads, sluk bilen og så .. mindfulness smiley


  • #84   8. jul Martine, hvis den bil kan få dig helt i vatter, ér det vitterligt raketvidenskab smiley

  • #85   8. jul Anne, smiley smiley smiley smiley smiley


    Enig den er fantastisk.
    Jeg har overvejet om jeg skulle tilbyde dig en tur men … even the sky has it’s limits smiley


  • #86   8. jul Fik ENDELIG det skide paypal til at virke (vha en UNG kollega smiley ) og sendt penge til Tyskland, til en fotograf, der fotograferede til det tyske mesterskab.

    Det er mange billeder, der lige skal ses igennem, men DET her .. jeg elsker alt ved det - kæft, han gider godt at gå lydighed, min lille raket smiley


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #87   8. jul Ik' for noget, Martine, men din lækre Esh mangler altså et ben smiley
    smiley smiley


  • #88   8. jul @isabelle, du må få nogle yngre kræfter til at hjælpe dig, jeg ved af erfaring at det ofte er fordi vi ikke forstår det at nye ting driller ....

    OG hvad sagde lægen ?


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #89   8. jul Lægen? Hvaffor en læge? tænkte jeg lige smiley
    Jamen jeg GLEMTE at ringe til lægen i min voldsomme irritation over og fokus på den pokkers telefon. Det er såååå klassisk mig - og tænk, hvis han havde sagt, at han gerne lige ville SE den pokkers tå smiley Jeg har beholdt min gamle læge, der befinder sig 45 minutter væk. Det var da gået helt i koks, hvis jeg skulle have brugt tid på den slags også.
    Men tåen har det bedre, og det går helt sikkert fint fint smiley Hvis jeg nu humper MEGET i lufthavnen, kan det være, der kommer en kørestol og gelejder mig ud i flyet smiley


  • #90   8. jul #87

    Ellers løber han alt for hurtigt smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #91   8. jul Jeg har regnet det ud. Esh synkroniserer sine venstreben med dine ben. Derfor er hans venstre bagben gemt - bag dit højre ben smiley

  • #92   8. jul Jeg er egentlig ikke særlig vild med fugle, og slet ikke kragefugle. Men jeg synes alligevel at de er lidt seje smiley

    Jeg bor tæt på en sportsplads, hvor den øverste del aldrig bliver brugt. Så jeg kan finde på at lægge et spor deroppe, og så få trænet nogle svære momenter. Det har rågerne fanget, og eeeeelsker når jeg lægger spor, for så er der ædegilde!!

    Nu er jeg så begyndt at lægge små genstande, mest vognpoletter, mønter og hårnåle. Og så stjæler rågerne nogle af dem - de har en forkærlighed for de blå vognpoletter fra Lidl smiley

    I dag havde jeg lavet et feltsøg på 50x50 meter, og sat sporpinde med flag som hjørnemarkering. Så snart jeg havde sat pindene, kom de første råger og begyndte at gå rundt og lede efter mad. Den ene gik konsekvent 5-7 meter bag mig, og lignede én der syntes jeg var en virkelig stor og nærig idiot smiley

    Jeg fik lagt 4 genstande i feltet, og rågerne fandt 2 af dem, og var henne for at se om det kunne ædes. Og da de konstaterede at de ikke kunne ædes, besluttede de sig for at sabotere Ellies øvelse. Så imens Ellie søgte, gik der 3 råger rundt i feltet og skulede af hende smiley

    Som sagt, jeg kan ikke lide fugle. Men dem her har humor smiley Så efter jeg havde pakket hund og grej i bilen, fik fuglene en stor håndfuld hundemad som tak for underholdningen smiley


  • #93   8. jul Hils (snart) på Trine Færch Marcussen! Har brugt 538,- på at sende en ansøgning på mit families mellemnavn.

  • #94   9. jul Tillykke Trine smiley det er lidt dyrt men det betyder sikkert meget.


  • #95   9. jul Det gør det. Hvis jeg ikke var født 10 uger fortidigt, havde mine forældre nok også haft tid til at tænkte over mit navn og mellemnavn. Men det skulle gerne stå klar før næste dag, hvis nu jeg skulle død… For min mor havde "retten" til at hive mig det.

  • #97   9. jul @92: uuuhh holder meget af fugle og synes at især kragefugle er vildt fascinerende. Det er ret vildt hvad de kan. Jeg gad godt have en ravn, meeeen det er ikke sådan helt muligt. Det må blive ved drømmen: Jeg nøjes med at nyde dem vi har ovre i skoven, der kommer på visit i haven engang imellem smiley

  • #98   9. jul Kragefugle er også for vilde!!!
    Jeg har gået i flere områder, hvor de har lært, at hundeluftere pr. definition har guf i lommen, og gør alt hvad de kan, for at tigge sig til en godbid smiley

    Jeg opdagede lidt tidligere i dag, at der (også i år) er fasaner, der har ynglet på matriklen. Men i år har de været så snu, at lave reden på det lille hjørne ud mod vejen, som er det eneste sted, der ligger udenfor hegnet - og hvor hundene dermed ikke kommer.
    Og mig der altid har gået og ment, de var dumme smiley smiley


  • #99   9. jul Er der nogle herinde, der kam sætte mig i kontakt med "Krøllet Kærlighed", som, så vist jeg husker, hedder Line i virkeligheden?

    Jeg har sendt en PB til hende, men hun har ikke været online i 14 dage.


  • #100   9. jul Tak til den, der rakte ud til Krøllet Kærlighed. smiley

  • #101   9. jul Kan man lave vandmelon is ved bare at hakke den istykker og så putte det i en gammel isbøtte?

    Jeg har fået resten af en kæmpe vandmelon :D

    Jeg har allerede haft skåret en stor skive til bare at spise, men der er stadig sindsygt meget tilbage



    profilbillede
  • Benjamin H
    Benjamin H Tilmeldt:
    jul 2024

    Følger: 12 Svar: 1
    #102   9. jul Det er også et sikkert valg herhjemme.

    Benjamin
    Plakat Portalen - https://plakatportalen.dk
    Ny Plakat - https://nyplakat.dk


  • #103   9. jul Benjamin det er ikke tilladt at reklamere i forummet

  • #104   9. jul Det er også et sikkert valg herhjemme.

    Benjamin
    Plakat Portalen - https://plakatportalen.dk
    Ny Plakat - https://nyplakat.dk


    Jeg har bestilt begge steder, og sikke nogle lortebutikker. Ved den ene kom varerne efter 3 uger (pengene blev selvfølgelig trukket med det samme), og det var den dårligste kvalitet man kan forestille sig smiley Det tog næsten 2 måneder at få pengene igen.

    Ved den anden trak de beløbet flere gange, og til sidst måtte jeg spærre mit kort, fordi de bare blev ved med at trække penge. Jeg har også set at de har været nævnt på Svindlerjagten flere gange smiley

    Men dejligt, Benjamin, at du føler for at udstille dine svindlerbutikker herinde.


  • #105   9. jul Hugget fra google:

    Skær melonen i stykker, fjern skræl og kerner og læg stykkerne i en frysepose. Nu er melon klar til at komme i fryseren. Frossen melon kan du bruge i smoothies.


  • #106   9. jul Tak, jeg spiser/drikker ikke smoothies smiley men måske de kan bruges som isterninger i vand smiley

    der er hvertfald nok til jeg kan eksperimentere lidt smiley


  • #107   9. jul Frk Jensen, der var en cafe i Århus som lavede vandmelonsodavand. De lavede selv sirup af vandmelon, og hældte så danskvand i. YUM!!!!

    Umiddelbart kan du google melonsirup, og skal bare koge melon, sukker og lidt limesaft smiley


  • #108   9. jul Uh det lyder nemt, gad vide om man kan bruge citron istedet for lime, for så slipper jeg for at handle smiley

  • #109   10. jul Jeg tror sagtens du kan bruge citron i stedet. Det er givetvis bare for at balancere den intense sødme ud.

    Hvis du gør det, så giv lige en update på om det blev lækkert, for jeg drømmer stadig om den vandmelonsodavand smiley


  • #110   10. jul Nøj, jeg er træt af unge tuttenuttejegvedaltomhundeisærmalinois unge piger, der sidder og postulerer, at mallen er en hund for alle, at den kan bruges til "det man har lyst til", og at hvis man mener, at mallen har et ekstra gear i forhold til mange andre racer, er man en idiot, at en schæferhund er "kedelig", at fordi man har 20 års erfaring med racen, ved de ihvertfald meget bedre ..

    - for tilsidst at mene, at det er synd for mine hunde, at jeg ikke kan se genialiteten i deres infantile opslag .. og iøvrigt blokere mig smiley

    Hvorfor er det så svært at acceptere, at man, blot fordi man har rundet de tyve, ikke ved alt ?


  • #111   10. jul @ Martine ... ha ha du er ved at blive gammel .. siger jeg fordi den der irritation generelt omkring ikke bare hunde men meget i livet, den render jeg også ind i igen og igen ved de der unge/yngre mennesker .. og fordi jeg nu utallige gange trods alt i livet har oplevet nogle indrømme at ting ændrer sig med årene, erfaring og viden, men det vil de ikke indrømme/se i de unge år ..
    det er en af årssagerne til jeg kan få myrekryb ved tanken om fx en lavere valg-alder ... den synes jeg dybeste set bør sættes op ...


  • #112   10. jul #110 ..... Kunne man som en voksen ( på 107 år og har haft racen i 20 år ) ... ikke let og elegant springe over , hvad en kun 20 årig mener og tror hun ved bedre ?

    Lad dig dog ikke irritere og blive træt af det ..... næsten alle 14 -20 årige VED ALT ----> indtil virkeligheden går op for dem . smiley smiley smiley

    Det burde du da vide i din alder ? ... smiley


  • #113   10. jul Hæhæhæhæ - de der unge tuttenuttejegvedaltomhundeisærmalinois - er det ikke lidt som at tale hunde/træning/racer med jegharhafthundihundredeårsådukanikkelæremignogetnyteller ændreminmeningomnogetsomhelst?? smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

    Og nej - jeg regner BESTEMT ikke dig til den gruppe Martine.
    De dygtigste hundeførere er som regel dem, der godt ved, at man altid kan blive bare en lille bitte smule bedre, når man lytter til de rette mennesker smiley smiley smiley


  • #114   10. jul Karina

    Touché .. og dog ikke smiley

    Jeg vil hellere stå som den absolut ringeste i verdens bedste træningsgruppe, end at stå som den bedste i en middelmådig.
    Jeg kan ikke bruge ros til noget - kritik er det der udvikler mig (har gjort og gør stadig) som hundefører smiley



  • #115   10. jul Hanne

    Unge mennesker SKAL være "I know it all" ... de skal gøre sig deres egne erfaringer, inden de bliver nogle gamle, satte og _øvsyge mennesker .. men altså, bare ikke når det drejer sig om maller og hundesport smiley


  • #116   10. jul smiley smiley smiley ... det skal de helt sikkert, men derfor irriterer det af og til alligevel ... kommer nok også an på ens egen dagsform hvor meget det går en på når de er bedrevidende mod al fornuft ..

  • #117   10. jul Jeg har skåret en skive mere, revet den og drænet vandet ud..

    Det har jeg så puttet "rent" i de 6 lav selv is dimser jeg har..

    Nu skal jeg bare finde ud af hvad jeg gør med resten smiley


    profilbillede
  • #118   10. jul Resten af vandet kom i isterningposer smiley

    Så har jeg en halv vandmelon tilbage smiley


    profilbillede
  • #119   10. jul Jeg har spurgt min nye nabo om hun kan lide vandmelon, hvis hun kan, får hun resten smiley

  • #120   10. jul Som en af mine veninder sagde “Jeg var totalt voksen og helt moden da jeg var 17-18 år, og siden er det kun gået ned ad bakke” smiley

    Der ér jo noget charmerende over de unges blide tro på, at de har regnet det hele ud smiley Og jeg tror ikke at der er særlig mange måder at overbevise dem om, at de bliver klogere smiley


  • #121   10. jul Jeg har fundet en ny gå-tur-ven. En lillebitte yorkie på 9 år. Han mangler tænder og har tungen hængende lidt ude. Men vimmer og frisk lille fyr smiley vi kommer ikke til at gå 10 km sammen men han bliver godt selskab til mindre også

  • #122   10. jul Apropos det at regne det hele ud; er der nogen, der har den mest effektive, altafgørende, generations-nedarvede metode til at bekæmpe bananfluer? smiley

    Jeg er ved at blive sindsyg! Der er godt gang i festen hjemme i mit køkken, og det er på trods af, at der er sat fælder op, og at der også har været en gennemgående oprydning og rengøring af området.

    Jeg havde problemer sidste år, og det løste sig med de fælder (dem man kan købe i jem&fix også et par hjemmelavede), jeg havde lagt ud - nu her året efter er de da gået helt amok. Mit køkken er åbenbart stedET smiley - men altså, da kunne da være rart at lave mad uden at skulle bekymre sig om man får et par ekstra proteiner i... smiley


  • #123   10. jul Nissen vi tager et bette glas og hælder lidt rødvin i. Over sætter vi hushomdningsfilm og prikker små huller i med fx en strikkepind. Det er et kæmpegit blandt bananfluerne, og de kan ikke komme op igen og drukner i rødvinen.

  • #124   10. jul Nissen - Har du tjekket dit køkkenafløb? Det kan være et super ynglested for de små bæster. Madrester, mørkt og fugtigt… smiley smiley

  • #125   11. jul Du hælder lidt eddike (æbleeddike, rødvinseddike, balsamicoeddike eller lignende) i et eller flere glas, og så tilsætter du et par dråber opvaskemiddel.
    Eddiken tiltrækker bæsterne, og opvaskemidlet gør, at de dumper i og drukner.


  • #126   11. jul jeg tager et glas, hælder lidt saft og lidt opvaskemiddel i

  • #127   11. jul Vandmelons saft is smiley

    profilbillede
  • #128   11. jul Der er lidt fallos over den is smiley

    Men jeg er (ægte) misundelig - på isen! Var den god?


  • #129   11. jul Ja det var den smiley

  • #130   12. jul I går fik jeg, for guderne må vide hvilken gang, brændt en blodåre i næsen (når en blodåre brister, får jeg voldsom og sprøjtende næseblod). Jeg skal derfor holde mig i ro de næste par dage.
    Sia og jeg gik derfor en kort tur, hvor jeg håbede på at møde lidt udfordringer.
    Vi mødte larmende motorcykler (der kørte alt for stærkt), biler med tomme trailere, cykler og knallerter, den ene knallertkører var iført en kaninmaske smiley

    Jeg skal lige love for, at det var miljøtræning på et højt plan, men mit sorte lyn klarede det fint smiley


  • #131   12. jul Ej, Lise-Lotte, du er godt nok uheldig for tiden smiley

  • #132   12. jul #131

    Jamen mit ældste barnebarn, Theodor på 3 år, siger "farmor, du er en gammel dame", og knægten har vel ret smiley

    Må dog indrømme, at det er lidt træls, for da jeg talte med min moster i telefonen for lidt siden, kunne jeg pludselig mærke at blodet sprøjtende ud igen.
    Da jeg fik styr på det, kunne jeg se, at det ikke kom fra det sted, der blev brændt i går, så jeg må have fat i øre/næse/halslægen igen på mandag smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.277
    #133   13. jul Jeg forstår nu godt Martine reagere som hun gør. For hvis det ikke gik ud over nogen kunne det jo være ligemeget.

    Men det går jo ud over racen, hvis det ikke bliver modsagt. At opfattelsen bliver, at det en hund for alle,som kan bruges til det man har lyst til.

    Som ejer/avler mener jeg det nærmest er en pligt at rette på den slags tåbelige holdninger.


  • #134   13. jul Jeg er helt med Martine og Max.
    Og lige netop på grund af sådanne tåbelige udtalelser begynder der at være flere og flere møller på internater.
    Lige for tiden sidder der to. En på 8 måneder og en på Ca et halvt år.
    Og der er desværre også kommet flere og flere tåbelige malle blandinger, hvor en del af dem også ender på internat.


  • #135   14. jul Jeg er et slet menneske! Min første tanke, da jeg læste at Trump var blevet skudt var, at jeg håbede han var blevet dræbt smiley

    Nu er det hele bare noget rod, og folk ser ham som en patriot og en forkæmper for frihed og retfærdighed. Og med Olde-Biden som modstander, har han allerede vundet valget smiley


  • #136   14. jul Det er (heldigvis) en registreret republikaner, der har skudt mod Trump; en af hans egne vælgere. Gad vide om nogen tør sige højt, at det var arbejde bestilt af Trumps lejr, for at skabe sympati smiley

  • #137   14. jul jeg tænkte det også, men tænkte så om mon det ville løse noget som helst hvis han blev martyr ..
    Ja allerede nu flyver konspirationsteorierne på begge sider, at det er hhv Biden der har orkestreret det, andre at det er Tr selv der har ...
    uanset så betyder det nok desværre at Tr nu helt sikkert bliver valgt smiley

    der er måske en uendelig lille chance for at demokraterne kan vinde hvis Biden går af og de finder den helt rigtige, men med Obama familien ude er det svært at finde en .


  • #138   14. jul Jeg kan ikke overskue en runde mere med Trump som præsident smiley

  • #139   14. jul nej hvem fanden i verden kan det udover omkring ½-delen af de stemmeberettigede ca. 333 millioner amerikanere smiley smiley

    sørme en tid vi lever i ... en mand i USA uden verdensmands-stil, en primitiv charlatan, og en Putin der drømmer om gl. dages Sovjetunionen, en bombe i Nordkorea...
    en krudttønde i mlm-østen (ja på hvad 77. år) ...

    Hvis man (gud forbyde jeg får det) kan se en fordel af demens er da at man så måske ikke kan følge med mere og ruge over verdens uendelig dumheder og uvillighed til at lære af fortidens fejl ...


  • #140   14. jul Den blinde clairvoyant fra Bulgarien Baba Vanga..... forudsagde inden hun døde i 1996 ... at der ville blive foretaget et attentat mod Putin i 2024 .......... hmmm.

    Mon hun har forvekslet Putin og Trump ...... eller kan man mon forvente at det OGSÅ rammer Putin her i 2024 ??? smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.277
    #141   14. jul At ønske manden død. Hold da op. Så har man da et seriøst problem.

  • #142   14. jul Ja, Max, jeg ville ikke et sekund være i tvivl om, at verden var et bedre sted, hvis Trump, Putin og Kim Jong ikke var i den.

    Hvordan mener du at det er et “seriøst problem”?


  • #143   14. jul at indse at verden ville være et bedre sted synes jeg ikke er forkert .. pt. ser det jo ikke ud til man kan slippe for dem mens de lever ... så hvad er alternativet ...
    Jeg tænkte på i morges hvilke reaktioner af sorg mm der var da Kennedy blev skudt, og Martin Luther sådan world wide .... hvis Tr var død ville verden, og med rette fordømme gerningen, vold er ikke den rigtige vej, men jeg tvivler på der ville være den samme tristhed over at selve personens mulige magt i verden var blevet afbrudt ...


  • #144   14. jul Malinois sælges

    5 år eller 8 år
    Sød og rar eller absolut det modsatte
    Begge kan gå løse

    HVORFOR ER DET FULDSTÆNDIGT UMULIGT AT FINDE ET BRUGT DOBBELTBUR TIL MIN BIL ???

    Nu ryger en af hundene .. sq !!!!


  • #145   14. jul ah Martine, hvad med en kassevogn, eller en hestetrailer med skille væg smiley

  • #146   14. jul Njet Hanne - jeg har lige fået bilen, så den skal ikke skiftes.
    Så må en af hundene ud smiley


  • #147   14. jul er der ikke træk på bilen ?

    Så er en af de for mig og mine døtre ikoniske skuespillere død Shannen Doherty, jeg har altid synes Beverly Hills var en fantastisk serie, og at den blev noget kedelig da hun ikke længere var med ... Det var lidt ligesom med ABBA, de fleste var vist til blondinerne, men jeg har altid været til de andre, de der imo ikke var så "sø med sød på" ...


  • #148   14. jul Jo, og jeg har en trailer men gider ikke køre med den smiley

  • #149   14. jul Martine, jeg napper ham på 8 år. smiley

    Prøv at kontakte Bech Trade. Han har målene på de fleste bilmodeller og ved, hvilke bure der passer til modellen.
    Har han ikke et færdig bur, så kan han lave et som passer til din bil.


    https://www.bechtrade.dk/


  • #150   14. jul Martine, jeg tror bare du skal være lidt specifik på hvad du ønsker, fx Variocage XXL eller sæt specifikke mål på.

    Jeg synes ret tit at folk spørger om fx et sikkerhedsgodkendt bur til en stor hund, og så kommer der 12 forslag med “jeg har dét her til salg - passer til en pomeranier” smiley


  • #151   14. jul #144

    Hvad er problemet, maller er jo for alle, så du kan da sagtens omplacere den ene smiley


  • #152   14. jul Anne - jeg har skrevet max mål og hvad jeg ønsker .. og har søgt og søgt ... både på face i en gruppe, på marketplace og den blå.
    Jeg fandt faktisk et her for lidt siden, og så er det i Jylland smiley

    Tak Anni - jeg kigger på det smiley

    Tror vi kommer til at savne hinanden .. ham på 8 og mig smiley



    profilbillede
  • #153   14. jul hvorfor hulen skal der sendes EM finale på både DR1 og TV2 ... smiley

  • #154   14. jul Fordi de begge har rettighederne

  • #155   14. jul latterligt, kan ikke engang gå med hunden da det står ned i stride strømme, hvilket er gang tæt ved 1000 i dag her i Aarhus smiley

  • #156   14. jul Jeg har delt det her billede i en fb-gruppe, som primært består af amerikanere. De første kommentarer handler om, at man altså ikke må klippe sin schæfer smiley

    profilbillede
  • #157   14. jul hahaha

  • #158   14. jul det ligner hun har præstekrave ...

  • #159   14. jul Hun ligner en rigtig bøv smiley Det er hendes look når hun har fældet al underulden på kroppen, men stadig har uld på kraven smiley

  • #160   15. jul Dorit er ved at være en gammel prut. Hun er 10,5 år nu, og har sine skavanker at bøvle med. Og så har hun jo for lavt stofskifte, og det er lidt en ond cirkel. Men hun gider ikke rigtigt lange ture mere. Hun vil helst en tur, hvor hun kan gå fri hele turen, og hvor hun selv kan bestemme tempoet.

    Korte ture i tulle-tempo er ikke noget der passer Ellie. Eller, det gør det, så længe hun kan drøne rundt og få brugt noget krudt. Men hun mangler alligevel lidt mere. Vi træner jo mange gange om ugen, og det elsker hun smiley

    Så når Ellie mangler lidt, og jeg har fået at vide cirka 400 gange, at mit knæ vil have godt af at jeg løber, så har vi i dag taget hul på opstart af løb (igen). Sidst vi løb var vist helt i starten af året, lige mellem de 2 runder snevejr. Og når så vi endelig er kommet afsted, forstår jeg ikke at jeg nogensinde stoppede. Jeg ELSKER hvor glad hun er, når vi løber. Hvor meget hun elsker at trække mig, og hvor stolt hun er når hun får ros for bare at løbe smiley


  • #161   15. jul Nimbus er med på job i dag.
    Det er TOPhyggeligt (det synes han heldigvis også selv) smiley


    profilbillede
  • #162   15. jul Clogs/crogs er det grimmeste fodtøj på jorden. Men ok, de er ret cute i str 23

    profilbillede
  • #163   15. jul @Pernille, jeg er HELT enig ... jeg har sagt at jeg er dybt imponeret over den evne Crocs firmaet har haft til at gøre verdens grimmeste sko til noget der bare sælges i store mængder ... men ok mit barnebarn har dem i str 25 det kan da gå ... men grimme er de

  • #164   15. jul Men de er virkelig gode som havesko. smiley

  • #165   15. jul jeg kender flere der har dem, og de er alle glade for dem .. jeg har dybest set altid ment (ved at smag og behag er forskellig) at livet er for kort til grimme sko .... nu har jeg trælse fødder og går mest i Sketchers, de er sgu heller ikke smarte ...

  • #166   15. jul Prinsen er fra mine str 23… de er blå og mega søde! (Er alt baby tøj/sko ikke det?) disse er 36 og glimmer pink...

    profilbillede
  • #167   15. jul Da jeg arbejdede i vuggestue for 10 år siden var de bandlyst til små børn, er det en ændret holdning nu om dage?

  • #168   15. jul Når man er helt overrasket over at blive reddet :))))

    profilbillede
  • #169   16. jul Min ven har påpeget at katten er Batman og jeg er nødt til at dele det med jer :))

    profilbillede
  • #170   16. jul Jamen godmorgen due

    profilbillede
  • #171   16. jul Hvad hedder den her `, når den bruges i fx "Týr"?

  • #172   16. jul Det er to forskellige smiley

    Den første ` er en "Accent grave", den anden ´ er en "Accent aigu"

    Huskereglen er, at den første peger ned mod jorden/graven smiley


  • #173   16. jul Gør den noget ved udtalen af navnet, eller er den bare til pynt? smiley

  • #174   16. jul Den "gør" noget.
    Ikke altid ved udtalen, men ved betydningen (på dansk)

    Fx:
    Jeg har en hund
    Jeg har én hund

    Jeg har dog aldrig set den brugt over et "y" smiley


  • #175   16. jul Tror mest det er islandsk der bruger ý smiley

  • #177   16. jul ad Tab ??? der står tyggetablet, men seriøst Oda mere sluger den , tror I det er vigtigt om den tygges ??

  • #178   16. jul Ring til apoteket og spørg.
    Umiddelbart tænker jeg, at det er tyggetabletter, for at det skal være lettere at få hunden til at tage tabletten.
    Husker du at give tabletten sammen med mad?


  • #179   16. jul altså nej, må jeg indrømme, men hun fik den lige inden hendes mad blev spredt udover gulvet ... den tygger hun heller ikke

  • #180   16. jul Så har hun jo også fået den med maden smiley

  • #181   16. jul Åh, min pædagogiske evner blev sat på prøve i dag smiley

    Der er en skole ret tæt på, som også har integreret institution. På børnehaven/vuggestuen er der en stor indhegnet legeplads, hvor der er et shelter, mudderkøkken, klartretårn, mudderrace-baner og meget, meget andet. Vi går tit derind, og Dorit tuller rundt og hygger sig, laver ninja-leg i sandkasserne og leder efter rotter, imens Ellie som regel gerne vil være lidt vild - hoppe op på ting, lave forskellige søg, spurte fuld fart på mudderrace-banerne smiley

    I dag var vi ved at være klar til at gå, og så stod en flok børn uden for lågerne. De var sådan lidt oppe at køre, og gassede hinanden op og råbte at hunden (Ellie) ville spise dem. Deres mødre var helt afslappede, og den ene sagde at de faktisk havde mødt os flere gange, og at Ellie ikke plejede at spise dem smiley

    Særligt den ene dreng var ret bange for Ellie, så jeg sagde at jeg ville sætte snor på hende, give hende en bold i munden og så ville vi bare liste af. De spurgte om de gerne måtte snakke med Dorit, og det måtte de selvfølgelig. Så Dorit fik ikke snor på, og tøffede ud og snakkede med børnene smiley Ellie sad pænt med sin bold i munden, og ventede på hvad vi nu skulle. Så blev børnene alligevel nysgerrige, og de 3 mindste ville gerne prøve at røre ved Ellie. Hun sad stadig med bolden i munden, og jeg lovede at jeg ville dreje hendes mund væk fra dem, og så kunne de ae hende på halsen, hvor hun har den blødeste pels smiley Efterhånden blev børnene trygge, og de kunne ae hende uden at jeg skulle holde hendes mund væk. Den store dreng prøvede også at ae hende, og kom frem til at hun måske egentlig var sød nok.

    Den ene af mødrene spurgte om det ikke var noget med at jeg trænede med Ellie, og jeg fortalte at vi går til røvere og politi for voksne. Og SÅ var drengene vildt nysgerrige, og ville gerne se noget “mega sejt”. Og det er et feltsøg jo egentlig ikke, men først fik den ene dreng en handske, som han skulle løbe ind og lægge et sted i indhegningen. Ellie fandt den lynhurtigt, og så ville de andre også prøve. Det endte med at Ellie lavede 4-5 feltsøg (hurra for at hun elsker den øvelse), og ungerne var vildt begejstrede over hvor sejt det var smiley

    Da vi skulle til at gå, spurgte den ene dreng hvorfor jeg havde et stativ på benet. Jeg sagde, at det var fordi jeg en dag var gået over for rødt lys ved fodgængerfeltet, og en bil var kørt ind i mig smiley Så fortalte jeg mødrene på engelsk, at det ikke var rigtigt, men at jeg jo ikke kunne fortælle at jeg var blevet løbet ned af en hund, når nu ungerne endelig var blevet trygge ved hundene smiley

    Nu er der ro i det lille hjem. Dorit er blevet nusset og krammet, og Ellie har fået lov at give gas, endda med små mennesker som hjælpere smiley


  • #182   16. jul hunde(dyr) og børn i god interaktion er bare faktisk rørende at se ... jeg bliver ihvertfald altid glad når det går op i en højere enhed tul glæde for begge parter

  • #183   16. jul Min gamle Bella var utilregnelig omkring børn, og det er simpelthen så dejligt at have to hunde nu, som bare elsker børn. Og selvom Ellie er en hoppebold, så bliver hun from som et lam, når børn kæler med hende, og jeg smelter helt over det smiley

    Og Dorit er bare verdens bedste til at gøre børn trygge ved hunde, og der er ingen tvivl om, at hun ser det som den opgave hun er sat i verden for at løse smiley


  • #184   16. jul Oda er også helt fantastisk .... vores forrige var ikke rigtig vant til små børn, men Ipsen elskede dem når lige hun fik lært at læse dem, Nova gad dem ikke ...

  • #185   16. jul Hmm var vidst en alverden-troll smiley

  • #186   16. jul iiiiih nu har vi igen været dååååååååmme ...

  • #187   16. jul Altså, jeg havde jo opbrugt mine pædagogiske evner på børnene, så lille trolle-lolle fik fuld skrue med caps lock og 0 pædagogik smiley

  • #188   16. jul jeg nåede slet ikke at kommentere at hvis det sådan en attitude han bruger ude i verden, så ku jeg godt forstå at folk ikke gad svare ham - og jeg ville da slet ikke sælge ham en hvalp.

  • #189   16. jul ???????????????? og hvad er man nu gået glip mens man på aftensturen gik forhindringsløb fordi det giver brækfornemmelser ved tanken om at træde på en af de røde sataner ..

    mødte en mand der gik og klippede dem over, han spurgte om ikke jeg kunne købe en løbe and og gå tur med istedet ...


  • #190   17. jul Elsker at få sådanne billeder af min unge - hun har været med farmor og farfar på lille ferie i Sverige smiley

    Ps: begge sko og unge uden omvendt solbrille kom glad hjem i dag smiley


    profilbillede
  • #191   17. jul Den ene af ponyerne var til kåring i søndags.

    Han fik meget højere bedømmelse end jeg havde forventet og nogensinde kunne have forestillet mig (baseret på de bedømmelser han har fået til tidligere shows).
    Men de 2 britiske dommere, syntes åbenbart godt om ham. smiley

    Jeg deltog også i mønstringskonkurrencen (fremvisning) og der fik jeg/vi også en meget højere karakter end jeg havde tænkt - kun 2 fra at blive "elite". smiley smiley


    Så det var en fornøjelig dag og jeg er SÅ stolt af min "store" pony (han er jo den største af dem jeg har)! smiley smiley


    profilbillede
  • #192   17. jul 2 arbejdsdage endnu smiley Jeg er træt og udmattet helt ind i knoglerne, og glæder mig helt urimelig meget til at få ferie smiley



  • #193   17. jul Hvad sker der mon når man dør? Bliver det bare mørkt som hvis man slukker på en kontakt, eller kommer man et andet sted hen? Eller??? Jeg syntes det er mærkeligt at tænke på:(


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #194   17. jul Jeg tror på, at sjælen kommer et andet sted hen - og siden til en ny krop.

  • #195   17. jul Vi har fået en feriehund vi skal passe i et par dage. Lidt på r… over hvor cool han er. Han er ret chill “nå okay, så er jeg bare her”.
    Han leger og tigger


    profilbillede
  • #197   17. jul Bodil, jeg er ret sikker på at det ikke er enden når vi er død.
    Jeg er også sikker på, at det ikke er slem at dø, tværtimod.
    Jeg kan selvfølgelig ikke være sikker, men jeg tror fuld og fast på det, specielt efter at jeg var tæt på at dø i 21.

    Som nogle af jer måske husker, så havde jeg min morfin ven Morfi, som jeg var sammen med det meste af tiden.
    En af dagene kom der en engel, som kaldte på mig og ville lege med mig og have mig med.
    Det var meget fredfyldt og der var ingen angst. Jeg ville så gerne have leget med engelen, men det ødelagde Morfi for mig. Han jog den væk.

    Efter det tror jeg på, at døden ikke er noget vi skal være bange for. Men jeg kunne pokers godt tænke mig at vide, hvad der var sket, hvis jeg var gået med engelen. Det piner mig lidt, at Morfi ødelagde det for mig.
    Jeg håber ikke, at vi ender med at komme i en anden krop, for man ved jo aldrig hvilken krop man får, og hvad man skal igennem indtil man dør igen.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #198   17. jul Jeg er lidt budhistisk dér, Anni - tror på, at hvis vi har opført os ordentligt i dette liv, får vi et OK godt nyt liv smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #199   17. jul - og det vi ikke har lært i dette liv, får vi en chance for at lære i det næste.

  • #200   17. jul puha Bodil, og andre ... det er jo et stort spørgsmål .. en af vores venner har lige i dag fået en diagnose der er en sygdom man dør af, altså hvis ikke der sker andet som trafikuheld osv .. men den her skal intens behandles for at bremse den, binyrebark og mild kemo (det er ikke en kræft), flere gange ... efter 5 år er der 55% der lever ... så spørgsmålet bliver da ret relevant ..

    Har lige mens jeg skriver set Trump´s selvtilfredse FJÆS i nyhederne, hvor er han da helt igennem utiltalende ...


  • #201   17. jul #199, AH Isabelle, hvis det er korrekt så burde historiens tragedier, fx krige vel ikke gentage sig, som verden ser ud synes det netop som om ingen, eller ikke mange har lært noget af fortidens fejl ..

  • #202   17. jul Jeg tror på man kommer over i en anden dimension, hvor man mødes med sine kære (både 2 og 4 benede) og man ikke har smerte længere.

    Jeg tror på man kan se ned til dem der endnu ikke er kommet og når de aller mest har brug for det, kommer man og hjælper hvis man kan.


  • #203   17. jul Isabelle, så må sådan en som Liva, der er så hårdt ramt og også allerede har været hårdt ramt som barn have været virkelig modbydelige i deres Forrige liv.
    Jeg må hellere ikke have været wt af de sødeste siden jeg her på mine gamle dage dage er ret hård ramt.
    Og hvad med alle de børn, som blandt andet er ramt af kræft eller eller er invalide, de må have været frygtelige mennesker i det forrige liv.
    Og hvad med dem, der er født som handicappede og derfor ikke er i stand til at rette op på det forrige liv og dermed gøre sig fortjent til et bedre næste liv ? Skal de gå gennem liv efter liv uden at det kan blive bedre ?


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #204   17. jul Jeg tror på, at det enkelte menneske lærer noget, Hanne - og det er snart 80 år siden, vi havde en verdenskrig. I skrivende stund kan jeg faktisk ikke nævne en krig, der udspiller sig her og nu - hmmm - Ukraine/Rusland er vel en form for krig.

  • #205   17. jul Jeg tror på man kommer over i en anden dimension, hvor man mødes med sine kære (både 2 og 4 benede) og man ikke har smerte længere

    Det tror jeg så ikke rigtig på. Det er ulogisk i mine øjne.
    Hvad med dem, som er skilt flere gange ?
    Hvis nu det for eksempel er Hans som har været gift 3 gange, hvem af dem skal han så mødes med ?
    Og hvem skal hans tre koner mødes med ? Med ham eller andre familiemedlemmer hvor Hans så ikke kan være med ?
    Og hvad med, hvis Hans anden og tredje kone hader hinanden ?
    Hvordan skal det så foregå mellem de 3 ?


    For mig lyder det logisk, at man måske bliver genfødt, men som sagt. Jeg håber ikke at jeg bliver genfødt. Sæt jeg får en krop der er virkelig dårlig. Jeg vil blive oppe hos englene for evig.


  • #206   17. jul Jeg tror på, at det enkelte menneske lærer noget,

    Gad vide hvad Putin har lært.......
    Eller hvad Hitler havde lært.....


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #207   17. jul Jeg VIDSTE, at jeg ikke skulle have skrevet indlæg 198. Den slags afføder "NÅ, er jeg da selv skyld i ..........................?"
    Var de 5 millioner jøder selv skyld i, at de blev slået ihjel?
    Var de 10-15 millioner russere selv skyld i, at de døde af sult mv. under Stalin?
    Giver alting mening? Næh.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #208   17. jul #205
    Jeg tror på, at alt det småtteras-fnidder-fnadder overhovedet ikke ER der, når vi dør.
    Jeg tror - OG håber på, at det handler om kærlighed, når vi dør.


  • #209   17. jul Isabelle, det var IKKE for at være efter dig.
    Om jeg er enig eller uenig ved jeg sådaset ikke rigtig.
    Men hvis vi skal lære noget o hvert liv vi skal igennem, så må Putin og Hitler godt nok have været som djævelen selv i deres forrige liv, for i mine øjne er/var de to mennesker godt nok ondskabens selv.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #210   17. jul Jeg elsker altså vores land smiley

    "Det var ikke kun biler, der bevægede sig igennem Limfjordstunnellen onsdag eftermiddag.
    Det samme gjorde en kattekilling, skriver Nordjyllands Politi på det sociale medie X.

    »En kattekilling har i dag brugt det meste af eftermiddagen på at komme fra Aalborg mod Nørresundby via Limfjordstunnellen«, skriver politiet.

    »Det har ikke været muligt tidligere på dagen at lokalisere katten, men klokken 17.10 blev den set på kameraerne i tunnellen«.
    Det førte til, at en vognbane i tunnellen - der er én af to forbindelser over Limfjorden - blev spærret. Mandskab kørte derefter til stedet, hvor killingen var blevet set, og fandt den siddende skræmt i siden af tunnellen.

    »Den blev reddet ud og Dyrenes Beskyttelse kontaktet for afhentning«, skriver politiet."

    Det er sgu da smukt, at politiet lukker en vognbane for at redde en kattekilling smiley


  • #211   17. jul Jeg tror så hellere ikke at alt det der findder fnadder er der.
    Men jeg tror ikke, at der står bortgåede venner og familiemedlemmer og venter på os.
    Jeg så ikke nogen som stod og ventede på mig.
    Men jeg kan stadig huske den dejlige fornemmelse jeg havde da engelen kom.
    Jeg tror, at man er helt fri for tanker og bekymringer, at man bare er super fredfyldt.


  • #212   17. jul Hvordan er det i Skotland Isabelle, og hvordan går det med tåen ?

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #213   17. jul Jeg tænker mere om Hitler, Stalin og andre onde onde mennesker, at de havde usle tidligere liv som skulle "hævnes". Derudover tror jeg, at de var noget i nærheden af 100% følelseskolde.
    Jeg så en udsendelse om Sadam Hussein for nogle år siden. Det han bød sine sønner var så afskyeligt, at jeg næsten forstod, at de var blevet så afstumpede bødler.
    Hvorfor bliver nogle mennesker, der har haft rædselsfulde opvækstvilkår, omsorgsfulde og gode mennesker, mens andre med lignende vilkår hævner sig? Aner det ikke.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #214   17. jul Tåen har det fint - og Skotland er et meget smukt og spændende land smiley

    profilbillede
  • #215   17. jul hvis der sidder nogen og kigger ned og som skulle give mig en hjælpende "hånd" i livets udfordringer så må de godt nok alle have haft meget lidt tilovers for mig, jeg har ihvertfald ikke mærket nogen hjælp fra nogen af dem der har betydet noget, tværtimod er der et par stykker der har ladet mig stå med lorten af deres beslutninger ...

    dejlig historie om killingen, hvis du har set nyheder så kommer den hen til de rekordmange sommer svigtede dyr på internaterne ... godt der er gode mennesker, der er ved gud åbenbart mange idioter ... gad vide hvad forældrene bilder deres børn ind når kaninen pludselig er belejligt væk lige inden ferieturen starter smiley

    Undskyld ..

    Ja Isabelle, hvordan gik turen ..


  • #216   17. jul Jeg tror ret meget på karma. Så da min far spurgte “hvad har jeg dog gjort, for at ende sådan her”, så kunne jeg fortælle ham, at han brugte de første 70 år af sit liv på at være et røvhul, og nu betaler han prisen smiley

    Ikke at det er sådan 1:1, men jeg tror at der er elementer af det hele. At man samler karma ind i løbet af livet, og på et tidspunkt gøres balancen op. Nogle kommer skidt fra start, og trods masser af god karma, bliver de udsat for de mest modbydelige ting i livet. Dém tror jeg vender tilbage i et andet liv eller et andet univers, og bliver nogle af de helt store helte, som spreder kærlighed, redder liv og gør deres verden til et bedre sted.

    Da universet udstyrede mennesket med en fri vilje, blev der både rum til godhed og til ondskab. Og sådan må det være. Men jeg tror på at alle kommer til at stå til regnskab, og omvendt, at de gode bliver belønnet smiley

    Når folk mister en de har kær, herinde er det typisk deres hunde, fortæller jeg om dét der er min overbevisning. At grunden til at de efterladte føler at de mangler et stykke af sig selv, er fordi den afdøde har taget en lille stump af hjertet med fra deres efterladte. Og det har den afdøde, fordi den har brug for at have noget fra sine elskede med, der hvor man nu skal hen. Og netop dén stump af hjertet vokser aldrig ud igen, men der vokser et nyt stykke til, som man kan bruge til at elske andre. Og når en dag den afdøde og de efterladte mødes, er alle hjerter hele igen smiley

    Det er den eneste logiske måde i mit hoved på, at man kan føle sig SÅ amputeret, når man mister, men at man alligevel kan elske igen.


  • #217   17. jul Jeg synes ikke det der skete er sjovt men dette fik mig til at grine

    profilbillede
  • #218   17. jul Anni - Hvis man er skilt som venner, så kan man jo stadig godt mødes på den anden side..

    Ellers så mødes man jo bare ikke.


  • #219   17. jul Anni - Det kan være dine familie medlemmer vidste det ikke var din tur endnu.

  • #220   17. jul Hanne - Det er ikke sikkert de kunne hjælpe.

  • #221   17. jul Jeg tror at sådan nogle sure røvhuller, som Trump, Putin og modbydelige damer, vender retur som dræbersnegle, flåter eller kakerlakker smiley

  • #222   17. jul Jeg troede at jeg skulle have en stille og rolig eftermiddag og aften, og samle energi til at komme igennem de sidste dage inden ferien. Men næh nej, mine kolleger har selvfølgelig lavet en akut anbringelse af en lille bitte bebs, så i morgen skal jeg møde ekstra tidligt ind, så materialet kan blive afleveret 8.30.

    Og så tænkte jeg, at jeg hellere måtte køre Ellie lidt træt i dag, og gik på sportspladsen for at træne. Vi skal forsøge at få lidt mere intensitet i sporet, så det kørte vi et par runder med. Og så lavede vi nogle fremadsendelser, som blev forstyrret af noget så sært som fodboldspillere der ville spille fodbold på fodboldpladsen smiley

    Vi sluttede af med at træne “man behøver ikke gakke ud og skrige som en hystade, når mor tager apporten op ad lommen”, og blev stadig forstyrret af fodboldspillerne med fodbolde smiley

    (Og nej, det er ikke et udtryk for at min hund er problematisk, bare at hun gerne vil arbejde smiley )

    Men missionen lykkedes, schæferhunden er helt træt og glad, og jeg kan gå i seng og stå op om 7 timer, komme på arbejde uden trafik og få lavet et par timers arbejde inden afleveringsfristen smiley


  • #223   17. jul For mig giver reinkarnation ikke mening..

    For hvorfor kan sjælen så ikke huske dem fra deres tidligere liv..

    Bliver man genfødt med det samme?

    Hvis ikke, hvor er man i mellemtiden og hvor længe?

    Hvad sker der når man har lært det man skulle? (Og hvem bestemmer hvornår man har lært nok?)

    Er spøgelser reinkarnation der er gået galt?


  • #224   17. jul Gode spørgsmål Frk. Jensen

  • #225   17. jul Da jeg arbejdede på plejehjem for MANGE år siden , fik vi at vide ......... at når en beboer døde , så skulle vi åbne vinduet , så sjælen kunne flyve ud. ... smiley

  • #226   17. jul Jeg kan godt forstå, at "indpakningen" forgår, men jeg har det lidt svært med, at sjælen bare forsvinder.

    Men jeg foretrækker nu at nyde livet, mens jeg er her - man kan godt opføre sig ordentligt, selvom man nyder livet.

    Jeg tror så på karma. Jeg hjælper tit folk, som jeg ikke kender. Til gengæld er der også altid dukket en venlig sjæl op, når jeg selv har haft brug for hjælp.


  • #227   17. jul NITTIB, det har vi også altid brugt i vores familie..

  • #228   17. jul Det med vinduerne gør man også på hospice, i hvert fald dét, min mor døde på. Hun var så 6 dage om at få fred, så vinduet var åbent i al den tid. smiley

    Vinduet blev også åbnet på sygehuset, da både min mormor og morfar døde, det er en fin tanke, synes jeg.


  • #229   18. jul Jeg tror på karma - indimellem rammer den ret hurtigt - andre gange går der lang tid.

    Jeg tror også fuldt og fast på reinkarnation. Uanset om det er rigtigt eller ej, så gør det mig forhåbentligt til et bedre menneske, det giver en forklaringer på mange ting, der ellers ville være uforståelige, og det eliminerer frygten for egen og andres død.

    Og så tror jeg faktisk på, at vi selv har et valg, når vi skal genfødes.
    Jeg tror, at vi helt bevidst kan vælge et liv med udfordringer, fordi der er noget, vi har brug for at lære.

    Ift. reinkarnation og at kunne huske tidligere liv, så er der faktisk lavet en hel del videnskabelige undersøgelser om det - og skrevet adskillige bøger.
    Flere universiteter (ihvertfald i USA) har forsknings-projekter, der hander om netop det emne. Nogle helt unikke fortællinger om små børn, der lige fra de begynder at have et sprog, taler om et tidligere liv.

    Hvis det har interesse, så prøv fx. at læse her:
    https://med.virginia.edu/perceptual-studies/our-research/children-who-report-memories-of-previous-lives/



  • #230   18. jul Jeg har dette blå mærke på mit håndled. Det startede med at have nogle sære, små prikker i, som om jeg er blevet ramt af noget med små dutter på. Jeg ANER ikke hvad jeg har lavet, men ud fra mærkets størrelse og farve, ligner det noget der har gjort ondt smiley smiley

    profilbillede
  • #231   18. jul smiley

    profilbillede
  • #232   18. jul Uforklarlige blå mærker bør man nævne for lægen

  • #233   18. jul Det er kommet i mandags, da vi havde besøg af en bidefigurant til træning, så jeg gætter på at det er noget der er sket imens jeg har haft hunden inde på banen. Men når jeg er tilpas fokuseret, så opdager jeg ikke at jeg slår mig.

    Det gør ikke sådan særlig ondt, men er da lidt ømt. Så jeg har uden tvivl slået mig smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #234   18. jul "Og så tror jeg faktisk på, at vi selv har et valg, når vi skal genfødes.
    Jeg tror, at vi helt bevidst kan vælge et liv med udfordringer, fordi der er noget, vi har brug for at lære."

    Jeg er helt enig.

    Da min førstefødte, min datter, blev lagt op på min mave - lige født - kiggede hun mig i øjenene med det stærkeste blik jeg nogensinde har set. "Hun VED," tænkte jeg med tårerne løbende ned at kinderne af glæde smiley

    Jeg har også læst og hørt om mennesker, der husker dele af tidligere liv - husker steder de boede og sprog, de talte.

    Mine bud på dine spørgsmål, Frk. Jensen:

    "For hvorfor kan sjælen så ikke huske dem fra deres tidligere liv."
    Hukommelsen nulstilles.

    "Bliver man genfødt med det samme?"
    Jeg tror ikke, der er et tidsbegreb på "mellemstationen".

    "Hvis ikke, hvor er man i mellemtiden og hvor længe?"
    Se svar på ovenstående spørgsmål.

    Hvis jeg tænker på drømme, hvor er jeg så i drømmen og hvor længe i hver drøm? Aner det ikke smiley

    "Hvad sker der når man har lært det man skulle? (Og hvem bestemmer hvornår man har lært nok?)"
    Så slipper du for flere genfødsler.
    Du bestemmer selv, hvornår du har lært nok, for du ved det selv. Alternativt er der en universel viden, der fortæller dig det.
    Forestil dig DIT paradis. Sådan håber jeg, der er, det sted vi kommer til, når vi har lært, hvad vi skulle - præcis som vi hver især forestiller os et paradis smiley

    I muslimernes paradis er der 22 (eller 23 eller 24 jomfruer). Muslimerne har åbenbart kun paradis til mænd. Måske bliver kvinderne syet om til jofruer allesammen, når de dør, så de kan tjene mændene smiley smiley
    PS. Det KAN også være, at der står noget et sted om et muslimsk paradis til kvinder. Jeg har bare aldrig hørt om et.

    God bedring, Anne.


  • #235   18. jul Det ER jo ikke kun kvinder, der kan være jomfruer smiley
    Jeg ved så bare ikke, om man som gammel dame ville føle et sted med 24 mandlige jomfruer var paradis... smiley smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #236   18. jul Det har du jo sådan set ret i, Karina. Men det er en nymodens opfindelse, at en jomfru også kan være en mand - og hvor sidder jomfruhinden måske på et handyr? smiley

    Jeg håber virkelig snart, at du FÅR den hjælpende hånd, Hanne - og/ eller at livet holder op med at give dig så mange svære opgaver.

    Skotland kan bestemt anbefales, men næste gang tager jeg ikke med Kulturrejser. Vores søde og vidende guide talte og talte og talte - og talte i bussen mellem de forskellige steder. Jeg blev overfyldt med information om kongerne og dronningerne og slottene og krigene og englænderne, irerne og skotterne og og og - jeg blev også træt i hovedet.
    Jeg skal også rejse med en anden næste gang smiley

    Her er vi nået til Blair Castle.
    Sækkepibespilleren har jeg sat ind. Hans musik var stemningsfuld, fordi den var på lige præcis det rigtige sted smiley


    profilbillede
  • #237   18. jul dejligt det var en "god" tur og et spændende sted... men ja ærgerligt når guiden ikke kan finde balancen, det prøvede vi i Japan, vi kender mange der har været i Japan og som er dybt begejstrede, men det var vi ikke og det er jeg sikker på guiden har en stor skyld i .. og turen .. der var simpelthen for meget og for mange informationer og ingen tid til at opleve og dvæle ...

  • #238   18. jul Isabelle - hvorfor er det nu lige, du har evne til at få mig til at Google de underligste ting? smiley smiley smiley

    "Hvad enten du er en dreng eller pige, så er du jomfru, hvis du ikke har haft samleje"

    "Hvad kalder man en mand der er jomfru?
    Den tilsvarende betegnelse for mænd var junker, derfor er der nogle i dag der bliver kaldt ''junker'' til efternavn."


    "Ifølge klassiske lærde som Tabari (år 839-923) og Ibn Kathir (død o. 1372) er det denne verdens retfærdige kvinder, hvor gamle, visne og tandløse de end måtte være, der vil genopstå som jomfruer og forblive evigt unge i Paradis:"


    Jeg forstår så nok ikke helt det med, at nogle hedder Junker til efternavn? Så burde der vel også være nogle, der hed Jomfru? Oooogggg når man får efternavn fra sine forældre, så bliver det rigtigt mystisk


  • #239   18. jul #238 ... Karina med..

    ""Hvad enten du er en dreng eller pige, så er du jomfru, hvis du ikke har haft samleje".
    ...............................................
    Hvis nu man bliver insemineret ... bliver gravid og føder et barn..... men aldrig har haft samleje med nogen -----> er man så stadig jomfru ? .......................... så er jomfruhinden jo væk .
    Hmmmm ,,, der er vist meget vi ikke rigtigt kan forstå .... smiley smiley


  • #240   18. jul Man er også jomfru, hvis man har mistet jomfruhinden ved fx. ridning.
    Siger det bare smiley


  • #241   18. jul #240 ... Karina med ......... Ja det ved jeg godt ..... men hvis vi ser bort fra sportsudøvelser o.lign ...... men holder os til inseminering ---->> uden nogensinde at have haft samleje .

  • #242   18. jul Det med at åbne vinduet gør vi også på dyreklinikken

  • #243   18. jul #241 - så er min personlige holdning faktisk, at der er tale om en jomfrufødsel smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #244   18. jul Kan du ikke lige google, Karina, hvad der skal til for at man kan kaldes RETFÆRDIG? smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #245   18. jul "der var simpelthen for meget og for mange informationer og ingen tid til at opleve og dvæle ..."

    Lige præcis, Hanne.

    Jeg kunne godt bruge tid på at stå helt stille og dvæle ved små dele af bygningsværkerne - fx en fantastisk stenmur. Jamen hvor lang tid har det ikke taget bunker af mennesker at finde, tilhakke og placere alle de sten?


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #247   18. jul som er fra en mur ved Edingburgh castle

    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #248   18. jul Jeg overvejer en lille smule at få lavet tapet af stenbilledet - til en væg i min stue. Hmmmmmmmmmmmmmm smiley

  • #249   18. jul Martine, jeg kom til at tænke på dig smiley

    profilbillede
  • #250   18. jul Hvis du kan finde et til ca 30 kg mere - så skriver du bare smiley

  • #251   18. jul Det var mest til illustration af, hvor tåbelige folk er - hvad fanden skal man med et dobbeltbur, når man har 5 kg hund, og hvem gider køre til Fyn efter det, når det er cirka 20 gange for stort?

  • #252   18. jul Hold kæft, jeg må være træt - det fløj helt hen over hovedet på mig .. men ja, det er en umulig og uoverskuelig opgave .. og nej, har STADIG ikke fundet et smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

  • #253   18. jul smiley smiley smiley

  • #254   18. jul Da Martine åbenbart ikke kan finde et hundebur, har jeg fundet Martines nye bil smiley

    https://www.facebook.com/groups/241653606489786/permalink/1480066042648530/?sale_post_id=1480066042648530&app=fbl


  • #255   19. jul Jeg tror ikke der findes et eneste menneske i verden, der vil skifte en BMW ud med en Citroen smiley

  • #256   19. jul Og nu til endnu et af livets STORE spørgsmål:
    "Kan man sameksistere med et hvepsebo?"
    Jeg opdagede i går, at jeg har et temmelig stort hvepsebo (som i på størrelse med en håndbold - fatter ikke, jeg ikke har opdaget det før) i min lade.
    Umiddelbart sidder det ret højt oppe, så vi ikke kommer i konflikt - men bør jeg alligevel overveje at få det fjernet? smiley smiley smiley smiley


  • #257   19. jul Jeg havde hvepse i skunken lige over min terrasse sidste år, det generede overhovedet ikke. Året før boede der hvepse i min nabos grill, som står lige op ad hækken mod min terrasse, og det opdagede jeg kun fordi de fortalte mig det.

    Jeg ville ikke gide at gøre noget, hvepse bor kun et sted en sæson, så flytter de.


  • #258   19. jul TAK A-S - de får lov at blive der.
    De er ovenover mit nyeste brænde, der alligevel skal tørre et års tid endnu, så mon ikke det går smiley


  • #259   19. jul vi har flere gange haft over vores indgangsdør, det har været træls ..

    det er lige før jeg tænker Trump er den farligste mand i verden .. den stemning han kan få op blandt sine støtter hvoraf mange jo er på højrefløjen giver associationer til tidligere diktatores start på deres regimer ... de store folkeforførelser der er endt med sorte perioder i verdenshistorien .


  • #261   19. jul Efter ordre fra mine kolleger, har jeg i løbet af denne uge, haft alle tre hunde med på arbejde.
    Nimbus mandag, Sheena onsdag og JohnJohn i dag.

    Det har betydet, at når jeg skulle til frokost, har jeg været nødt til at gå direkte op på vores tagterrasse, hvor en kollega så har været hundepasser, mens jeg hentede mad.

    Turen op til terrassen er via en udvendig 40 trin høj fuldstændig åben metaltrappe - kun med en enkel repos halvvejs. Og turen op af den, har virkelig vist hundenes personligheder smiley

    Nimbus kiggede på trappen - gjorde store øjne - kiggede på mig - og hoppede op for at blive båret.

    Sheena gik fint og koncentreret op til repos´en, men SÅ havde hun også fået nok. Jeg fik hende blidt overtalt til at gå videre, men hun brokkede sig uafbrudt HVER gang hun flyttede én pote, og havde skruet sig op til et veritabelt diva-drama, inden vi nåede toppen smiley
    Til gengæld gik hun uden noget som helst ballade hele vejen ned igen.

    JohnJohn - tjaaah der er ikke rigtigt så meget at fortælle. Han gik bare smiley


  • #262   19. jul Somme tider kan man godt få sjove ting på nethinden ... -------> som da de sagde dette på TV2 NEWS her til morgen .

    " På grund af MICROSOFT nedbrud .... er der STORE KØER i KBHVNS LUFTHAVN "

    Her er hvad JEG fik på nethinden .....


    profilbillede
  • #263   19. jul Jeg har haft verdens bedste kollega med på arbejde i dag smiley

    Hun har hygge sig smiley Tullet rundt på min gang, er taget på tur med kollegerne på de andre etager, har tigget is, rullepølse, ost, cookies og sikkert mange andre ting smiley Nu er hun træt og får lov at få sig en tiltrængt lur, imens jeg fejrer starten på sommerferien med en gang IGP-træning med Ellie smiley


    profilbillede
  • #264   19. jul Jeg har det her lille hamster-klistermærke siddende på min skærm på arbejde. Hver gang der dukker noget op med Trump og hans “fight”, så hører jeg sådan en lys hamstertegnefilmsstemme, og ser min lille fede hamster for mig smiley

    profilbillede
  • #265   19. jul I går kunne jeg ikke holde k@ft... vi sad og snakket til stik og drik, og der kom så en hund forbi. Der var så en der sagde om det "mon ikke var en cavapoo..." jeg siger så "det er der ikke noget der hedder". Vi snakker så lidt om hvad det så er man kalder det og at det bare er en dyr blanding og man ikke ved hvad man for. Vi bliver enige om at det bare er dumt at give så mange penge for sådan en og det er bedre at købe en hvor man ved hvad man for. Ejer af den omtalte hund så vi aldrig. Men den så ud til ikke at have set en bøst i denne sommer…

  • #266   19. jul Der er da bestemt noget, der hedder en Cavapoo - det er ikke rigtigt at der ikke er noget der hedder det.

    Jeg har engang haft en veninde, der havde en andalusisk bjergschæfer .. den var da eksisterende, lige til den dag den døde smiley


  • #267   19. jul IGP-træning ??? Er du gået over til fjenden, Anne smiley

  • Radar D
    Radar D Tilmeldt:
    feb 2024

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #268   19. jul # 265 "Ejer af den omtalte hund så vi aldrig. Men den så ud til ikke at have set en bøst i denne sommer…"¨

    Muligvis ingen ejer?... Ikke blevet børstet?...
    Nu kender jeg jo ikke til hverken sted, omstændigheder, eller hundens adfærd. Men jeg får den tanke, at det kunne være en god ide at tjekke, om hunden skulle være efterlyst.


  • #269   19. jul Vi blev enige om den nok mere var en havanneser.

    Og den havde en ejer, vi er ude på en lille ø, og se eneste dyr der er efterladte er den gang 10 dådyr. Nu er der 50…

    Men den havde brug for at blive børstet, hvis det ikke var forsendt. Har ikke det den siden, så måske en sejler.

    Min morfars nabo syndes at Otto kan bruges til noget nu…


    profilbillede
  • #270   19. jul Og hunden havde også en snor på, da den blev sat ved et telt. Da vi gik var den væk og der er ikke blivet skrevet noget om nogle der mangler en hund.

  • #271   20. jul IGP-træning ??? Er du gået over til fjenden, Anne

    Narj, jeg har bare dyppet en tå i fjendens pool smiley

    Jeg har aftalt med trænerne, at jeg bruger næste år til at finde ud af om det er noget vi skal kigge mere på. Hvis ikke, er det “bare” lækker træning smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #272   20. jul #262
    He he - og jeg er MEGET glad for, at det ikke var i går, jeg skulle ud af flyve.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #273   20. jul Jeg er med på, at jeg bor i en by, hvor der er en del porcher, store audier og udsøgt selvhøjtidelige mennesker i sommermånederne, men at en turist har så særlig fin en cykel, at den skal parkeres INDE i Netto, mens ejeren handler, har jeg dog ikke oplevet - før i dag smiley

  • #274   20. jul For 2 år siden flyttede hende her ind i mit hus og mit hjerte smiley

    Det fejrede vi med eftersøgningstræning i skoven, og en lille hund der sparkede kæmpe meget røv smiley


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #275   20. jul Jamen altså hvor var hun nuttet - og lille smiley smiley smiley smiley smiley

  • #276   20. jul Hun var simpelthen så nuttet smiley Og det var heldigt, for hun var ren djævelskab smiley

  • #277   20. jul Anne, nu lyver du vist. Den yndige hundehvalp på billedet ligner da en engel smiley

    Jeg tror, du skulle låne Sia et par timer, så ved du, hvad djævelskab er smiley

    Jeg er bare så stolt af min lille energibombe. I går måtte vi igen til dyrlægen, det var øjet igen. Nu glæder jeg mig til, at hun vokser fra det.
    Men Sia elsker dyrlæger, og flere af dyrlægerne kommer lige forbi for at sige hej til Sia.
    Som sædvanlig blev jeg nærmest slæbt ind til dyrlægen, og Sia hopper op på bordet med det samme.

    I morges var vi i hundeskoven, hvor vi mødte 6 hunde, som vi aldrig har mødt før, og Sia er bare så god til at hygge med de andre hunde smiley


  • #278   20. jul Lise-Lotte, jeg tror (heldigvis) ikke man kan sammenligne en vandhund og en schæfer smiley

    Hvis jeg havde vidst hvad jeg gik ind til med en brugshund, er jeg ikke sikker på at jeg havde gjort det smiley Nu kan jeg ikke forestille mig IKKE at have brugshund, men hold nu kæft, hvor har det været hårdt arbejde smiley Det er fedt at have en hund, der aldrig siger nej, og som altid giver sig 100%, men jeg ville lyve hvis jeg sagde at det har været nemt smiley


  • #279   20. jul Jeg er endelig hjemme igen.. Min søster havde taget fødselsdagsgaver med fra hende, vores mor og hendes far.

    Jeg spurgte om de godt måtte åbnes nu, det måtte de heldigvis godt smiley


    profilbillede
  • #280   20. jul Vi har haft lidt sommerhygge med først træning, så grill. Super hyggeligt, og en fra vores team havde sin mallehvalp med - han er 11 uger.

    Det var helt rart at bare kunne sidde og kigge på, at hun mere eller mindre hele tiden skulle være over ham - pille ting ud af munden på ham, hive sko fra ham, hive (sæt selv ind) fra ham .. holde øje med at han ikke gik ind i huset og gravede i vores planter .. osv osv ..
    Kæft, der var liv i ham - og hvor jeg nød, bare at kunne observere, uden at have ansvar smiley

    Det er ikke første gang jeg har tænkt, at jeg er blevet for gammel til racen .. lidt trist, men Esh er heldigvis kun 5 år, så der burde være masser af liv i ham endnu smiley


  • #281   21. jul Selvfølgelig er du ikke for gammel til at få malle igen. Du har oven i købet en kæreste til at hjælpe smiley

    Og heldigvis er det en ret kort periode hvor de kun laver ballade (selvom det kan føles utrolig langt, når man er dén der ejer uhyret smiley )

    Du skal ikke måle dig op imod andre på din egen alder, som har 4 børn, 17 børnebørn og en coton. Mål dig med dem der træner det samme som dig, og så tror jeg at du uden at tænke efter, kan finde rigtig mange, som er væsentligt ældre end dig. Så selvfølgelig skal du have en lille satan på 4 poter og med skarpe hvalpetænder smiley




  • #282   21. jul Jeg forstår heller ikke Martines problem, for maller er jo for alle smiley smiley
    Hvem kan stå for sådan en lille nuttet hvalp, de kommer jo i en udgave, hvor poter og ører ser lidt forkerte ud smiley


  • #283   21. jul I dag har Oda sin første fødselsdag hos os ... hun fylder 4 år ... smiley

    jeg nok anderledes, jeg forstår godt at ikke alle ikke orker hvalpe tiden ... altså jeg elsker hvalpe, hvem gør ikke det, men min veninde på 70 har fået hvalp i foråret og render netop og skal holde øje med alt, han æder og tager i munden ... samt den energi han har også på de tidspunkter hvor hun er ved at være brugt op af dagen ...
    Jeg er så glad for vi fik Oda og ikke en hvalp, jeg ville på ingen måde kunne stå inde for at være den der skal tilfredsstille en hvalps behov .


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 64 Svar: 266
    #284   21. jul Havde egentlig os besluttet mig for at Marko og Luka var mine sidste dobermann.
    Men da jeg desværre fandt Marko død i haven for 2 uger sidden.
    Det er hårdt synes jeg at finde sin hund død.
    Men får en lillebror til luka fra Markos opdrætter i næste måned.



  • #285   21. jul Ej det var da forfærdeligt Mikes mor smiley

    Kæmpe kram til dig


  • #286   21. jul Tre bobler smiley jeg glæder mig

    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #287   21. jul Det var da forfærdeligt, Mike's smiley
    Søde søde Marko. Den første doberman, jeg sådan har "kendt" lidt smiley
    Ved du, hvad han var død af?
    Åh, det gør mig ondt for dig.
    Mange varme tanker smiley

    Godt, at du får en lillebror til Luka smiley


  • #288   21. jul Mikes, endnu et kram til dig smiley

  • #289   21. jul RIP Marko, øv en oplevelse, ved man hvad det skyldtes ?
    Og tillykke med det kommende familiemedlem ..

    også til dig Bodil med de kommende trillinger


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 64 Svar: 266
    #290   21. jul Min dyrlæge siger det var hans hjerte. Og når jeg tænker tingene lidt igennem kan jeg måske godt noget historik. men troede det skyldtes overvægt og det var hårdt med en lillesøster.




  • #291   21. jul Stort kram til dig Mikes mor smiley

    Det er så hårdt at miste dem så pludseligt.


  • #292   21. jul Hvor gammel blev han?
    Jeg havde en Schæfer der faldt død om. 13 måneder gammel.


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 64 Svar: 266
    #293   21. jul Kirsten :

    Ja det er faktisk meget underligt og lidt svært at forstå.

    Zentropa
    Han var lige blevet 5 år.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #294   21. jul Vi ved, at mennesker kan dø pludseligt p.gr.af hjerteproblemer. Det kan hunde vist også desværre smiley
    Løb frit og glad i hundehimlen, Marko smiley


  • #295   21. jul Øv for en oplevelse smiley

    Måske Anne - det kan også være det bliver en genbrugs, ligesom Esh. Men de tager sq pusten fra en smiley smiley


  • #296   21. jul Mikes, kram til dig smiley



  • #297   21. jul Har lige kigget lidt flere billeder igennem - det her er jeg også ret fan af, fra DMC gr C delen smiley

    profilbillede
  • #298   21. jul Mikes hvor gør det mig ondt smiley

  • #299   21. jul årh det gør mig ondt Mikes mor smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 64 Svar: 266
    #300   21. jul Tak oberst og frk Jensen smiley



  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 610
    #301   21. jul Kram til dig Mike, så skrækkelig en oplevelse, men godt der er en lille ny på vej smiley

  • #302   21. jul Åh Mike, føler med dig.
    Men for hans skyld, så er det jo godt, at det gik så hurtig..
    Stort kram til dig. smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #303   21. jul Jeg glemte at få et varmt kram med til dig, Mikes smiley

Kommentér på:
Snik snak og alt det andet, vol. 42

Annonce