{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  seniorpension
  • #1   4. jul Jeg er på seniorpension, du er velkommen til at skrive, måske kan jeg hjælpe

  • #2   4. jul det jeg er i tvivl om er, hvis jeg som jeg håber får den tilkendt til september så vil jeg stoppe med at arbejde som jeg gør nu pr. 1. oktober, men man må jo tjene noget ved siden af, men hvordan ses det på ifht den indtægt man har haft op til man stopper med nuværende arbejde ? hvis du forstår ?

    For jeg arbejder nu 9 timer om ugen, men vil nok kunne få og vil gerne fortsætte med nogle få opgaver som nook vil være 10 timer om måneden .. men man må jo maks tjene et beløb om året og det har jeg jo sådan ser tjent op til seniorpensionen, kan jeg så fortsætte med de få timer om måneden eller skal jeg helt stoppe med at arbejde ?


  • #3   4. jul Du kan jo godt fortsætte, men tjener du mere en max beløbet trækkes der lidt i pensionen, der trækkes ikke krone for krone, så lidt får man altid ud af det:) det første år fik jeg lidt mindre seniorpension fordi jeg havde tjent en del før jeg fik pensionen bevilget, men jeg valgte at fortsætte, året efter var jeg så under max;)

  • #4   4. jul ja ok, det var lidt det jeg frygtede at de også inddrog det man har tjent inden pensionen bevilliges ... men jeg må jo se på det ... umiddelbart er det nemlig kun året ud jeg skal forsætte med de ting for lige at hjælpe, men hvis der trækkes alt for meget i pensionen ved jeg ikke om jeg gider ...
    næste år får jeg næppe nogen indtægt ved siden af med mindre jeg finder noget meget specielt jeg kan lave ..
    Tak for svar ..


  • #5   4. jul Jeg er på seniorpension (skulle vælge mellem at søge førtidspension eller seniorpension. Valgte det sidste for at slippe ud af det offentlige system). Jeg har snart været det i 2 år. Jeg ELSKER det smiley

  • #6   4. jul jeg håber også meget at få den. Jeg er fleksjobber og har indbetalt så jeg kunne få fleksydelse (= fleksefterløn) fra jeg fyldte 64. Men da jeg 3 måneder før jeg fyldte 64 fik brevet fra udbetaling DK var min fleksydelse barberet ned til meget mindre end jeg regnede med, og de vil at man skal begynde at hæve at de man har indbetalt til pension, det jeg først regner med at skal bruge når jeg fylder 67 ... og så må man ikke tjene noget ved siden af .. så var der en der sagde hvorfor søger du ikke seniorpension så det har jeg gjort

  • #7   4. jul Jeg søgte seniorpension så snart jeg kunne. Min arbejdsevne var max 4 timer om ugen (var i job 3 timer om ugen). Jeg var så sikker på det (jeg ville nok have været mere forsigtig i dag, men det gik) at jeg valgte at få min fleksydelse udbetalt da der var skattefri udbetaling.

  • #8   4. jul jeg ved ikke hvorfor, men jeg troede ikke jeg kunne få/søge seniorpension så det havde, desværre slet ikke været i mine tanker ... jeg er de senere år gået fra 20, til 12 og nu til max at kunne arbejde 9 timer om ugen, hvilket jeg så egentlig ikke kan, men har en fin ordning hvor jeg får lov at lave noget hjemme, og så holder jeg en del fri på noget ældgammelt afspadsering og mine seniordage, så jeg er trappet meget ned..
    Får jeg seniorpension vil jeg overføre min fleksydelse til min pensionsopsparing så jeg får lidt mere når jeg bliver folkepensionist ..


  • #9   4. jul Jeg krydser fingre for dig. Og jeg håber at du kommer til at nyde dit nye liv på samme måde som jeg gør det 24/7.

  • #10   4. jul Hanne, du kan ringe til seniorpension og få svar på dine spørgsmål.
    Problemet med at spørge os andre, er, at der altid kan være personlige ting, der spiller ind, og så får man måske ikke det korrekte svar.


  • #11   4. jul tak, det må jeg få gjort ..
    havde jeg bare vidst jeg kunne søge så havde jeg gjort det for mindst 1 år siden og havde gået på den tidligere, jeg har jo kæmpet mig gennem de 2 sidste efterår og vintre .. men får jeg den ikke så bliver det fleksydelse for jeg skal holde ... min nuværende leder, som var min leder i mange år før, han var jo så sød at give mig et job da jeg var totale ødelagt af stress efter lederen fra helvede, og da aftalte vi at betingelsen var jeg skulle stoppe når jeg kunne ... så egentlig skulle jeg være stoppet her til sommer men han har accepteret at vente, så jeg af økonomiske årssager kan forsøge seniorpensionen ..


Kommentér på:
seniorpension

Annonce