Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Google is NOT my friend ...
  • #1   16. jun 2024 Leveringsdato. Dvs før 1/1-2025 må du gerne indføre en hvalp der er under 15 uger og ikke rabiesvaccineret. Efter skal den være 15 uger og rabiesvaccineret.

• #2   16. jun 2024 Tusind tak - så blev jeg da lidt klogere smiley

• #3   16. jun 2024 Og de 15 uger er kun hvis hvalpen er blevet rabies vaccineret den dag den bliver 12 uger.
    Hvis den først bliver vaccineret når den er 12 uger og 2 dage, skal man vente yderligere 2 dage, da det er 21 dage efter vaccinationen er givet at den gælder.

• #4   16. jun 2024 Jeg har ikke lige fulgt med, men har godt hørt lidt om det.
    Gælder det al importering af hvalpe til Danmark fra 2025? Så man nu ikke kan få en hvalp fra udlandet uden den er over 15 uger gammel?

Det er jo virkelig træls og ærgerligt for os, der er stensikre på at skulle hente hvalp i udlandet, når det bliver aktuelt smiley

• #5   17. jun 2024 Fünke

Jep, det er alle hvalpe.
    Og enig - jeg skal IKKE ha en dansk malle .. så enten køber jeg en "brugt" fra udlandet, eller også skifter jeg race. Ret trist smiley

• #6   17. jun 2024 Det er så forbandet smiley Jeg kommer ikke til at købe hverken Irsk Terrier eller Dobermann i Danmark. Jeg tør godt købe en Irsk Terrier hos min 'sædvanlige' opdrætter i Sverige, der er 15 uger. Det er jo ikke en race hvor målet er en træningskammerat for mig mere og jeg ved den er blevet præget ordentligt osv. Det er så heller ikke en race man overhovedet kan få i Danmark i øjeblikket.
    Men tanken om at ikke at kunne få sin nye dobertræningskammerat, som 8 ugers er nærmest ubærlig. I en grad så jeg overvejer at tage bopæl i Tyskland i 7 uger når det engang bliver aktuelt (forhåbentlig er der virkelig mange år til). Jeg kan jo godt passe mit arbejde fra den anden side af grænsen.
    Jeg får stadig en gevaldig lyst til at slå nogen i fødevarestyrelsen med noget hårdt, tungt og billigt når jeg tænker på den udtalelse, der vidnede om total mangel på indsigt i hvad problemet for mange af os bliver: 'Man vil jo stadig kunne få sin hvalp hjem når den er 8 uger, man skal jo bare købe fra en dansk opdrætter'. HALLO - det kan bare ikke altid lade sig gøre smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #7   17. jun 2024 Mette -

Præcis .. men det er lidt det samme når man siger at det er irriterende, at man ikke kan gå med sin hund løs på stranden mere "du kan jo bare gå i hundeskov"

Oh yes ....

Lyder smart med ophold i Tyskland iøvrigt.

• #8   17. jun 2024 Ja, det er da en måde at løse det på. Ellers bliver det noget med at man bare gør det alligevel og gemmer hvalpen i bilen og venter med at registrere den nogen som helst steder til den er 15 uger. Risky, men det værd.

• #9   17. jun 2024 Jeg havde egentlig bare opgivet, men .. så kom der en tæve på tværs, da jeg stillede Esh i CACIT i Tyskland i April. Jeg har ikke helt kunne glemme hende og .. ja, så skal hun parres og ejer forventer til omkring 1/9.

Det er så sådan ca 1 måned for sent, og det bliver jeg ærligt talt lidt træt af smiley

• #10   17. jun 2024 At smugle en hvalp ind er faktisk ikke helt umuligt. De gange vi har haft hund/ kat med over grænsen, har det ikke været af interesse for tolderne.

Og enten skal vi det, eller også bliver vores næste nok et gadekryds.

• #11   17. jun 2024 Det er super træls, men at smugle en hvalp over grænsen, er totalt hul i hovedet. Man risikerer at blive stoppet, og så skal ens lille 8 uger gamle hvalp være i karantæne i 7 uger.

Reglen her har jo været sådan den anden vej, altså hunde der skal fra DK og ud af landet. Og de opdrættere jeg kender, vil ikke sælge hvalpe til folk der vil forsøge at smugle hvalpene ind i et andet land.

Martine, det er pisse ærgerligt, og særligt når det er noget så specifikt, du søger. Jeg håber der dukker en løsning op. Og ellers må du jo bare få et gadekryds smiley

• #12   17. jun 2024 Jeg er også nærmest i panik over de nye regler (Aj, så slemt er det ikke - men VIRKELIG ærgerlig!!!) og det kan sagtens få mig til at fremrykke planerne om næste hvalp, der ellers ikke skulle være i år...... smiley

• #13   17. jun 2024 Anne - ja, gu er det så, men - ja, der er ting, der er værre.

Jeg synes ikke om tanken om at smugle, for det er jo netop hvalpen det går ud over, HVIS ..

Jeg har stadig Tjab og Esh, så det er ikke fordi jeg render tør lige nu. Men hende der tæven er godt nok fin, og en hvalp efter hende, med den han, hun skal parres med, ville bestemt ikke være uinteressant smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 541
    #14   17. jun 2024 Problemet med at smugle en hund, der skal registreres i DKK, er RET stort. For DKK er blevet særdeles strikse mht at tjekke om hundene er indført lovligt. Er de det ikke, så vil de ikke stambogsføre dem.
    Dvs at de når de får en importhund ind vil se bilag for pas, vaccine, transportpapirer som kan være flybilletter, indkvartering hvis man har kørt hele vejen osv.

• #15   17. jun 2024 Jeg bryder mig absolut heller ikke om tanken om smugling af hvalp. Men må da tilstå at det er en tanke, der har været opstået som en løsningsmulighed. Uanset at det er dumt, hul i hovedet og noget jeg normalvis absolut ikke ville kunne finde på. Det er sansynligvis heller ikke noget jeg nogensinde ender med at gøre. Men man bliver bare sådan lidt desperat smiley Jeg skal ikke have ny hund før en af de to jeg har ikke kan mere. Jeg har slet ikke overskuddet til at træne med mere end en hund (bortset fra hyggetræning med Clinton). Penny holder i mange år endnu. Jeg håber at loven måske bliver blødt lidt op igen inden jeg engang skal have en ny dobbedut.

• #16   17. jun 2024 #14

Men Carina - det kommer måske an på, hvornår man vælger at indregistrere ?

Min kæreste har først for nylig - ½ år siden - registreret Cliff i DKK. Cliff er over 2, men der spurgte de ikke om noget af det, du beskriver.

Det jeg mener er, at man jo ikke behøver at indregistrere sin hund i DKK, straks den får dansk jord under poterne. Og så er det måske ikke et problem mere ?

Og ja, tanken om at smide hvalpi i en taske og køre over grænsen har da også strejfet mig. Jeg er kun et menneske smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#17   17. jun 2024 Martine: der kan du sagtens have fat i noget. Så er det jo ikke længere en hvalp og problemet omkring rabies er nærmest ikke eksisterende. Det kunne sagtens være en løsning hvis man er modig og smugler..

For mit vedkommende spiller det ikke mht at få en 15 uger gammel hvalp hjem der kommer fra opdrættere i bjergene og som ikke ser fremmede mennesker inden den skal til Danmark. Og næste hund bliver gede- og kvægvogter herhjemme.

• #18   17. jun 2024 For det første er lyset rødt, når der er toldere og grønt, når der ikke er. Det kan ses inden man er der. For det andet bliver danskere ufattelig sjældent stoppet. Jeg er blevet stoppet en gang de sidste mange år, og det var fordi, at der var sprunget en pære på bilen.

Jeg ville være ufattelig ligeglad, for jeg skal ikke i DKK alligevel.

• #19   17. jun 2024 Jeg fik heller ikke lige indregistreret Penny i DKK med det samme. Hun var faktisk fyldt to inden jeg fik taget mig sammen smiley Der var ingen spørgsmål om hvorvidt hun var lovligt indført til landet osv.
    jeg går DcH programmet med hende og skal derfor strengt taget bruge en DKK stamtavle til noget med hende. Hun kunne sagtens 'nøjes' med sin tyske stamtavle smiley
    Det er bare fordi hvis jeg nu skulle få lyst til DKK rally, eller DKK LP, så er det da meget nice at kunne få resultaterne ført i stambogen smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#20   17. jun 2024 De hvalpe jeg har hentet er overført til DKK med det samme jeg havde stambogen. Cookie kom hjem i 2020, og der skulle de have ejerbevis, pas, transportpapirer og stamtavle kopier. Transportdokument har jeg aldrig afleveret. Havde jeg hentet ham med fly skulle de se flybilletter smiley
    Så den næste indregistreres ikke med det samme og kun hvis den skal udstilles.
    Men måske den næste slet ikke bliver med stamtavle.

• #21   17. jun 2024 Spøjst med Penny skulle de kun have stambog og ejerbevis. Der blev ikke spurgt efter nogen transport dokumenter. Måske det afhænger af hvilket land man har hentet i?
    Det er en rimelig 'frisk' indregistrering eftersom jeg først fik taget mig sammen her i år efter årsskiftet smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#22   17. jun 2024 Jeg tror ikke de er så obs på voksne hunde. Nok mest hvalpe. Land kan måske også være et issue. Cookie er jo rumæner.

• #23   17. jun 2024 Shit, hvor er det bare træls og virkelig frustrerende. Jeg ved, at skal næste hund være en schippe, så bliver det ikke fra Danmark. Der er simpelthen alt for mange, der er af linjer/type jeg ikke bryder mig om, overpelsede, overtypede, ikke rette drive/temperament m.m.

Men jeg vil være SÅ ked af at få en fremtidig agility-makker som 15 ugers, så vil jeg hellere skifte race. Men de racer, jeg ellers kunne være interesseret i (mudi, volpino, mittelspitz fx..) vil jeg også skulle til udlandet for.

Det er fandme frustrerende. Øv, hvor det ødelægger mange gode ting smiley

• #24   18. jun 2024 Ja en opdrætter af en af mine racer har lige været i Holland og kørt en 8 ugers hvalp hjem, det er selvfølgelig fristende men stadig ikke ok. Jeg tænker at hvis jeg havde gjort det ville jeg nok have gået stille med dørene og ikke udstillet det på nettet smiley

• #25   18. jun 2024 Men Bumble Bee - det er jo ikke forbudt endnu? Først fra 1/1-25?

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#26   18. jun 2024 Karina: det er forbudt at køre hjem, da man under ingen omstændigheder må køre gennem Tyskland med uvaccinerede hvalpe.
    Skal den hentes lovligt, skal man flyve hjem.

• #27   18. jun 2024 Arh ok. Den lille finurlighed var jeg ikke lige klar over.

• #28   18. jun 2024 Hvad skal de være vaccineret for ved gennemrejse med 8 uger?

• #29   18. jun 2024 Susanne- Rabies, efter de regler der bliver gældende fra nytår.

Det er heller ikke tilladt at mellemlande i Tyskland med en hvalp fra andet land som ikke er rabiesvaccineret

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#30   18. jun 2024 De skal også nu være vaccinerede for rabies og dermed mindst 15 uger gamle, for at komme igennem Tyskland.
    Man må dog gerne importere en uvaccineret tysk og svensk hvalp og så køre hjem. Man behøver heller ikke vente de 21 dage på at vaccinen skal virke. Norge har aftale med Sverige om import af uvaccineret hvalp også, men det gælder ikke hvis hvalpen skal til Danmark, så vidt jeg er orienteret.

• #31   18. jun 2024 Carina - en træningsven har lige hentet hvalp i Norge, som ikke måtte køres gennem Sverige, men skulle flyve.

En lille overraskelse var dog også, at gr Norge ikke er medlem af EU, var der told på - 3000 kr - oveni.

Vil håbe det er en fin hvalp hun har fået smiley

• #32   18. jun 2024 Selvfølgelig skal man betale told fra lande udenfor EU.

• #33   18. jun 2024 Ja, det gjorde hun jo også smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#34   18. jun 2024 Martine: jeg var også 99% sikker på det var sådan når man kommer fra Norge. Ellers skal man tage over Hirtshals til Kristiansand.

• #35   18. jun 2024 Er der nogen der ved om man må mellemlande i Amsterdam med en hvalp som ikke er rabies vaccineret?

• #36   19. jun 2024 #25, nej du må ikke køre igennem Tyskland som transitland med en 8 ugers hvalp, du må gerne hente en 8 ugers hvalp i Tyskland og køre til Danmark, og desuden har jeg haft fat i den hollandske kennel klub og deres fødevarestyrelse for nogle år siden da jeg gerne ville hente hvalp i Holland, der fik jeg at vide pr. mail at det hollandske opdrættere ikke må sælge til udlandet før at hvalpen er rabies vaccineret+21 dage, jeg påtænkte endda at flyve direkte fra Holland, DK ville jo gerne modtage en 8 ugers hvalp men de hollandske opdrættere måtte ikke sende dem ud af landet i den alder, som opdrætteren sagde til mig, så kunne jeg jo bare smugle den ud, så jeg valgte ikke at hente hvalp der, så det har intet med de nye regler at gøre.

• #37   19. jun 2024 Det er altså virkelig underligt at man er blevet så hysterisk med rabies i EU. Det er sjældent i EU og regnes for udryddet i vesteuropa. Det er så vidt jeg kan læse noget der nærmest kun forekommer i det gamle østeuropa, Ukraine, Rusland og de gamle sovjetrepublikker. Smitte til mennesker forekommer nærmest kun i Afrika syd for Sahara og i Asien.
    Man skulle da tro at man kunne lave nogle lidt mere 'stedbestemte' regler. Det er da underligt at man ikke kan importere frit fra rabiesfrie lande som fx Norge (minus Svalbard) og Sverige ????

• #38   20. jun 2024 Jeg tror nu heller ikke at det drejer sig om rabies, men om at gøre det besværligt at føre husdyr over grænserne alle steder, jeg har en hvalpekøber fra USA der skal have en hvalp fra et bestemt kuld når tid kommer, jeg skal beholde hvalpen her til den er 6 mdr., det er helt nye regler for indførsel til USA, de har jo kunnet hente herfra når hvalpen var 8 uger, nu er der krav om rabiesvaccine også imellem staterne, de 6mdr.+ andre sindsyge regler, så de er lidt oppe at køre derovre, jeg tror at det er en stærk fløj af ekstremister der er kommet igennem med at få de regler iværksat, der sker jo også f.eks til udstillinger rundt omkring især i Tyskland, jeg har jo udstillings og jagthunde og jeg kan godt frygte at mine livstilshobby'er (som det jo er) forsvinder i nær fremtid, det er en bølge som er på vej.

• #39   20. jun 2024 De siger nu ret specifict at det handler om rabies. Men ja, man frygter lidt for fremtiden for ens sport og passion. Det rumler jo lidt rundt omkring med at det ikke kan forenes med god dyrevelfærd at bruge dyr til 'sport' - og ja, det er blandt folk der ikke aner hvad de taler om.
    Hundesport kan godt risikere at ryge ind i den samme shitstorm som ridesporten.

Kommentér på:
Google is NOT my friend ...

Annonce