El bil og lange ture El bil og lange ture
måske skal vi skifte bil nu ... måske skal det være el ...udover jeg ikke gider sætte mig ind i alt det nye så bekymrer det mig ikke at have elbil i dagligdagen, eller i længere kørsel i Danmark .... men selvom vores lange tur sydpå ikke bliver i år hvis vi skal købe ny bil, så bliver det forhåbentlig snart .... savner sådan de lange ture sydpå ..
Men ja tænker ikke Tyskland er det store problem, men er der nogen der kender nogen der har været i Italien, Frankrig i el bil .. og hvordan det har været ifht at få ladet ...
når jeg læser om det har jeg ikke særlig meget lyst til at kaste mig ud i projektet ..
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.759
Så det er bare med at tage springet.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.733
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 954 Svar: 17.975
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.663
Fra Fredericia til Fynshav er der ikke mange ladestationer på Als, så det kan være svært at få ladet..
Min eks plejer at låne hans fars (benzin) bil når han skal til Als
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.759
Herudover kommer Teslas netværk, Clevers netværk osv....
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.663
dem i augustenborg er ved Bilka, og det er ikke altid de har virket..
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.733
De havde alle aps som man brugte her hjemme. Og den tyske de troede de skulle bruge, men den virkede ikke. Så de måtte snakke med dem der udbød den og de fik fat i den rigtig app.
Har selv el bil, så ved godt der skal være app til alle ladestanderne hvis man ikke har abb eller brik
jul 2012
Følger: 21 Følgere: 1427 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 7.890
Bilka ligger iøvrigt i Sønderborg, og de har ladere. Og der er en stor ladestation i Sønderborg ved siden af Stark.
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 667 Emner: 124 Svar: 7.232
Vi har en hybrid
feb 2011
apr 2018
Men det er subjektivt jo
apr 2018
Elsker at køre i dem
feb 2011
feb 2011
vi kigger primært ID4 grundet størrelse, og så fordi den lige er opdateret så mange af de ting der drillede i de første modeller nu er ordnet .. Kineser bilen er jeg som så mange andre endnu ikke klar til ..
Men ja der er så fx også meget længere garanti på bilens motor/batteri ...
feb 2011
de brugte ID4, ja jeg ved ikke men vi er blevet anbefalet at køber vi el, så køb ny ..eller ihvertfald de nye der lige er kommet med fx flere hk, og der er ID4 i den sidste gået fra 204 til 286 hvilket i tests beskrives som en væsentlig forskel i køreoplevelsen ..
er næsten 100% på at bliver det el så er ID4 den vi vil have ..
så nu er det bare om de benzin vi ser på falder af når vi får den prøvet ... Mercedes b klasse kom lige ind fra højre i går som noget der skal prøves ...
er helt med på besparelser, men stadig er det jo at man lige skal have pengene til det dyrere køb og der mangler vi sådan så 70-130.000 alt efter hvad og hvilke vi lige sammenligner, og er lidt træt af at skulle låne ... men det kan da blive enden på det ..
feb 2011
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.734
Miljømæsig er der ikke den store gevinst.alene at fremstille batteriet er ret skadeligt for miljøet, samt at det fremmer børnearbejde.
Og batterierne er en miljømæssig bombe, for ingen ved, hvordan man kan komme af med de brugte batterier uden at det går ud over miljøet.
Der findes allerede kæmpe "batteri kirkegårde" hvor batterierne hober sig op, og der kommer flere og flere.
Hver femte el bil dumper ved syn, og dette med at der er en del der selvantænder og næsten ikke kan slukkes, hvis de bryder i brand taler nu hellere ikke til el bilernes fordel.
Den eneste fordel jeg kan se ved el biler er, at man kan lade dem hjemme hos sig selv om natten.
Miljømæssig burde man have satset mere på brintbiler, som wr langt mere miljørigtig end elbiler.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.734
feb 2011
feb 2011
Man må bare erkende at politikkerne helt sikkert kun de kommende år vil gøre det dyrere og dyrere at køre fossilt, og så ja de flere rep. og service udgifter ..
Vi har en kammerat der har haft el-bil i vel godt ½ år, han har opgjort sin driftsbesparelse til 66% ...
Det er et råddent tidspunkt ingen tvivl om det ... men det skal være nu ...
feb 2011
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.393
Det er penge lige ned i statskassen (og til el-leverandørerne).
Der burde allerede nu laves en lovgivning, der forhindrer dette, inden vi bare ryger med på bølgen.
Ligesom med kontanter ... Bankerne tjener på hver eneste øre vi bruger, når ikke vi betaler kontant ... så de opper priserne/gebyrerne, og vi skal stå til regnskab for hver en øre vi tjener/bruger, mens vi bliver tvunget til mere og mere, kun at bruge betaling via bank/net.
Det er en ret vild kontrol vi giver fra os ..
Vi skal have kriseberedskab i tilfælde af fx. strømafbrydelse ... men samtidig udelukkende have el-køretøjer ... så render vi jo heller ingen steder ...
Bør de ikke have opfundet en måde at lagre strøm (fra solceller/vindmøller/vandenergi etc.) på, før de laver det her nummer? Det virker meget overilet. Alt skal gå så stærkt, at vi glemmer, at konsekvensberegne.
Vores elnet er heller ikke lavet til så stor en belastning, jeg kan ikke se, at der er startet på arbejdet med, at rette op på dette?
El-biler er fine nok, men de er stadig så smækfyldt med fejl, at tempoet bør sættes ned.
Vi lærte forhåbentligt af vinteren, at det danske klima er anderledes, end de steder el-bilen er udviklet.
Over 85% af de køretøjer, der var strandet på motorvejen, var el-køretøjer (men det skulle tysses ned, beredskabet fik ret meget mundkurv på).
Elbusserne går i stå, og pludselig holder bussen inde i en have, den er trillet ned af den bakke, den gik i stå på, elbremser ...
Hvis sådan et el-skrummel melder fejl, så er der ikke altid en advarsel, så man kan køre ind til siden, men nødstop, hvor man er, motoren går ud, for bilen tager kontrollen fra føreren.
Min veninde har fået en superfed el-bil, der 2 gange, har lavet det nummer. Det er livsfarligt.
Men den er smart og kan styres uden brug af pedaler via rattet ... så skal man også stole på elektronik da
Mine forældres hybridskrummel koster næsten det samme, som jeg gav for mit hus. Det kommer jeg aldrig til at kunne bruge, på en bil.
Jeg håber, at der er handlet på alle de problematikker, inden jeg tvinges over i en el-bil.
feb 2011
så så snart der er monopol lignende forhold så er der nogen der nemt scorer kassen ...
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.393
feb 2011
feb 2011
har været vidt omkring bilfolk, både el folket og de mere bare bilfolket .. indenfor det vi kunne og ville handle bil for kunne vi ikke få en el bil som var en vi ønskede ... så det blev endnu en benzin bil.. 4 år gammel Mercedes amgB200 som leveres nysynet, den har kun gået 27.000 km så vi regner med at have bil i mindst 6-8 år nu ... en vi kan køre sydpå i, og når de år er gået er vi hhv 72 og 73 år så tænker jeg vi ikke længere skal ned og begå os på das autobahn ... så er der nok kommet en mindre fornuftig el bil til os til den tid ..
Ingen tvivl om at driftsudgifterne på el er billigere, men vi skulle finde omkring 175-200.000 mere til køb hvis vi skulle have den el bil som vi ville have og som vi blev anbefalet som det mest fornuftige køb i markedet/størrelsen, det ville vi ikke ...
El bil og lange ture