{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad har du på din bucket list?
  • #1   10. dec 2023 En del af det der står på listen kan ikke lade sig gøre på grund af sygdom eller økonomi.

Men højt på listen står at sejle rundt i det græske øhav i en Nauticat 33 eller 35.
    At gøre noget virkelig fedt for mine naboer.
    Og et faldskærmsudspring, selv om jeg nok skal have ble på til det. Faldskærmsudspring er jo noget der nemt kan realiseres, og det ville ikke undre mig om det bliver til noget.

• #4   10. dec 2023 En af tingene på listen som blev tjekket af i sin tid var at få egen sejlbåd smiley

• #6   10. dec 2023 Et af dem krydser jeg af til januar. En Cruise til Bahamas smiley

Kunne godt tænkt mig at se Australien, New Zealand og Scotland smiley

• #7   10. dec 2023 Jeg vil gerne opleve hhv. Adele og Imagine Dragons til en koncert smiley
    Og til Maldiverne og Schweiz smiley

• #8   10. dec 2023 Der er da en del ting, jeg godt kunne tænke mig f.eks. rejser, både tilbage til steder, jeg har været glad for at opleve og også steder, jeg endnu ikke har været. Jeg tænker, at noget af det, bliver til noget og andet gør ikke.

Men skal jeg koge det ned til en enkelt ting, så kunne jeg rigtig godt tænke mig at se nordlys. Jeg tvivler på, at jeg opnår det. Der er ikke rigtig nogen af dem, jeg ind i mellem rejser med, der har ønsker om at rejse i den retning, og ønsket er trods alt ikke stort nok, til at jeg har lyst at rejse alene efter det. Og i sidste ende når jeg ligger på mit dødsleje, tror jeg ikke, det kommer til at fylde noget, hverken hvis jeg får ønsket opfyldt eller jeg ikke gør.

• #9   10. dec 2023 til jer der drømmer, så få det gjort ... jeg havde en svigerinde der drømte om noget så enkelt at opleve Alsace, min bror blev ved at sige ja ja når vi går på pension, og de manglede altså ikke penge .. hun blev syg og indlagt omkring 1. maj 2012, døde af aggressiv småcellet lungekræft den 3. juni samme år ..

jeg har længe drømt om at cruise noget af Sydeuropa rundt, en tur uden tidsramme men på mindst 3 måneder, gerne længere, komme rundt i områder i fx Italien, Frankrig og måske Østrig/Schweiz hvor der ikke kommer så mange turister, men må erkende at helbred og medicinforbrug efterhånden er der hvor jeg tror på det, ikke mindst fordi min mand ikke ønsker at stoppe med at arbejde før tidligst sommeren 2026 ...

Men måske, og så vil jeg gerne en tur til Malaysia, og USA fx Colorado og andre stater med storslået natur, og Canada .. vi har haft tur på 2 uger hvor vi nåede New York, San Francisco, Los A, Yosemite, Las Vegas og Washington ... og en anden da vores ældste studerende i Boston hvor vi så forskelligt.
    Vi har også haft en spændende 3 ugers tur i Japan da den yngste tog et semester i Tokyo ..
    og jeg så ellers er det at være en god mormor der sætter nogle aftryk så hun kan mindes med savn på den gode måde, min mor var ikke nogen hverken god mor for mig eller mormor for mind børn, det har været et mål for mig ikke at være ligesådan ..

• #10   10. dec 2023 Åh, Lene, nordlys vil jeg også gerne opleve smiley

Min drøm er at opleve tv2 (bandet, altså) spille på Grønland, så måske det rent faktisk kan komme til at hænge sammen med at se nordlys smiley

• #12   10. dec 2023 Japan smiley jeg vil trække en måned ud af kalenderen -rejse rundt i Japan og måske en uge til Syd Korea.

Ellers er jeg meget godt tilfreds med vores lille hverdagslykke tilværelse bare mig, ham og hundene smiley

• #14   10. dec 2023 Angående nordlys, så læste jeg her til morgen en artikel om, at der rigtig mange muligheder at se nordlys i Danmark næste år.

• #15   10. dec 2023 Ja, Anni, der har været en del i år også. Men mange har vist ikke kunnet ses med det blotte øje, men igennem en kameralinse. Jeg ville elske at se et smukt landskab, fx grønlandske fjelde, med nordlys over smiley

Og høre Sæler, Hvaler og Solskin live smiley

• #16   10. dec 2023 Jeg ville gerne tage på cidertur til England og kombinere det med slots/herregårdsbesøg - og så tage en tur til Skotland også.

• #17   10. dec 2023 Jeg vil gerne tilbage til min hjemby.

Gerne inden min far stiller træskoene.

Jeg er ved at spare op, så jeg skal nok nå det en dag. Om det bliver før eller efter min far stiller træskoene må tiden vise..

Og så ønsker jeg mig brændende en servicehund der kan hjælpe mig med min angst.

• #18   10. dec 2023 Jeg har haft både at komme til Skotland og til Irland på min liste. Skotland blev krydset af i august, hvor de to vigtigste ting; at vandre i Højlandet og at opleve en ægte skotsk pub blev opfyldt. Og så fik vi set, hvor det første kuld Golden Retrievere blev født, hvilket jo bare var prikken over i'et for en hundenørd smiley

Jeg vil også rigtig gerne til Australien, New Zealand og mange andre destinationer. Jeg tror faktisk mest, at det er rejser, jeg har på sådan en liste. En dag skal jeg også købe/leje en autocamper og køre på tværs af USA.

profilbillede
  • #19   10. dec 2023 Min liste blev færdig for nogle år siden;) da jeg blev syg ønskede jeg bare at leve længe nok til at nå at hilse på mine børnebørn, nu har jeg 3 smiley så mit liv er fyldt, jeg mangler ikke noget, hver eneste ny dag er en gave;)

• #21   10. dec 2023 Min onkel, eller altså, min fætters far, har i mange år ejet et gods i Skotland, hvor han har lavet jagtrejser, vandreture m.m. Scotsport, hedder det. Eller hed, han har vist lige solgt det. Det har aldrig sagt mig en skid smiley

Det er denne lille hytte, han har drevet det fra.

profilbillede
  • #22   10. dec 2023 Jeg tror ikke at jeg har en bucket liste som sådan, men har da mange ting jeg gerne vil. Men det er ikke sådan rigtig ting jeg bare SKAL inden jeg dør. Det vigtigste for mig er at være der for mine kære og hundene, og hvis bare de føler jeg var der nok, så dør jeg med fred i hjertet.
    Og noget af det der betød meget for mig, var at være mere sammen med min mor og tættere på hende, og det fik jeg opfyldt da vi i sommers flyttede tilbage til min hjemby smiley

Nå men der er forhåbentligt mange mange år til, så jeg drømmer om:
    Jeg vil også gerne se nordlys, og rejse med hundene rundt steder hvor de kan være med, vandre osv.

En tur til USA, hvor jeg vil rundt og opleve en masse.

Tilbage til England. Jeg har været der 2 gange og det er bare så hyggeligt.

Jeg vil gerne prøve at komme til Crufts, ikke nødvendigvis med en hund, men bare for at kigge (Selvom det da også kunne være fedt at konkurrere)

At få en hund som virkelig kan give den gas med træning, prøver, konkurrencer osv. Faktisk bare en Teemo uden det reaktive ville være perfekt. smiley
    Og her kommer så en ekstra drøm, nemlig at få en hvalp efter egen hund.

At blive Gift og ikke mindst at blive gammel sammen med min forlovede.

• #23   11. dec 2023 Anne nordlys i Danmark er overhovedet ikke samme oplevelse, og det meste af oplevelsen kan kun ses igennem et kamera. Du skal ægte nordpå

Sæler er en bedre dansk oplevelse, jeg anbefaler kajakker ved Avnø. Fuldstændig magisk oplevelse

profilbillede
  • #24   11. dec 2023 Jeg har ikke rigtigt nogen bucket list. Rejser til fjerne destinationer er ikke sådan rigtig noget jeg gider mere; jeg har fået nok af lufthavne og hoteller. Der er dog stadig en rejse jeg gerne ville på: ud og kører rigtig hundeslæde i sne, se nordlys og høre vilde ulve hyle.
    Ellers så er vores 'bucket-list' snarere at trække stikket fra arbejdsmarkedet og på en eller anden måde leve af vores opsparing og vores lille landbrug - og hvad vi nu ellers kan finde på. Vi er begge ved at være trætte af karriererræset, som nok giver gode penge, men som slider ens hoved op.

• #25   11. dec 2023 Jeg kan se, at flere af jer nævner Skotland. Jeg skal en tur derover næste år, og glæder mig vældig til det.
    Jeg har været i Skotland et par gange før, men ganske kortvarige besøg. I mine unge dage, hvor jeg rejste på interrail med mine venner, var vi en del gange i Storbritannien, men vi havde ikke særlig mange penge, så vi tog et nattog fra London til enten Glasgow eller Edinburgh, tilbragte en dag der, og tog så toget ned igen næste nat, så sparede vi to overnatninger smiley . Næste år lejer vi bil og kører rundt en uges tid, så der får jeg set lidt mere.

• #26   11. dec 2023 Jeg ved godt, at det har været muligt at se nordlys i Danmark nogle gange i år. Det har så ikke lige været her på sydhavsøerne, Selvfølgelig kan jeg køre en tur til Nordjylland, men det vil nu være lidt fladt, hvis man så kun kan se det gennem en kameralinse. Jeg vil se den ægte vare.

• #27   11. dec 2023 På min liste står "julebadet" stadig eget højt.
    Tiden nærmer sig med hurtige skridt, men der ser desværre skidt ud.
    Tænk, at et badkan være sådan et stort ønske smiley

• #28   11. dec 2023 Anni, I betragtning af hvor væsentligt det daglige bad er for min velvære, så kan jeg virkelig godt forstå dit savn og ønske om julebad. Jeg håber, det alligevel lykkes, selv om det ikke ser så opmuntrende ud pt.

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 597
    #29   11. dec 2023 Er helt enig med Lene. Forstår virkelig godt at du kan have bad som et kæmpe ønske. Det må være frygteligt ikke at kunne komme i bad smiley

Jeg ville gerne se Grønland, safari i Afrika og det nordligste Norden. Men ville være enormt udfordret på maden. Men tænk at kunne komme på slædehundetur eller ud og se vilde elefanter, løver og giraffer. Det tror jeg godt jeg kunne sulte for.

Jeg har stadig ikke opgivet håbet om at lave mine egne hunde heller. Men det kræver at jeg får en tæve hjem.

• #30   11. dec 2023 Årh dejligste Anni. Det var da det mest nede på jorden ønske man kunne have.
    Jeg har ingen ide om hvad du mangler for det kommer til at ske, men jeg vil virkelig gerne opfylde det hvis jeg kan.
    Lad mig endelig høre fra dig hvis vi skal give det et forsøg. Om jeg skal lede efter en privat hjemmehjælp eller om jeg så skal starte bilen og komme til Sønderjylland og støtte dig, hvis det er balancen der kniber på de glatte fliser. smiley

• #31   11. dec 2023 Åh Ziva,du er det sødeste og hjælpsommeste menneske herinde. smiley smiley
    Det er jo ikke sådan at jeg ikke kommer i bad, det gør jeg da, og har jeg brug for hjælp, så kan jeg ringe til hjemmeplejen, s0m jeg stadig er visiteret til, selv om jeg ikke har brugt dem det sidste halvandet år
    Det er bare ikke en glæde at gå i bad,som foregår på den måde at jeg sidder krumbøjet forover med hovedet langt ud til siden og så langt ned det kan komme, for at der ikke kommer vand i hullet.
    Det jeg savner er at stå ganske normal under bruseren og lade vandet risle ned over mig fra top til tå smiley

Hullet er ved at være rimelig lille nu, så det nu er bedre at dække det, så jeg har overvejet om dyrlægen vil sponsorere en krave som jeg kan klippe til og tætne rundt om halsen med sådan en tætningsliste til døre og vinduer smiley
    Gad vide om det kunne fungere.

• #32   11. dec 2023 Årh ja, den del kan jeg ikke hjælpe med. Hvad med et oppustelig karbad? Kan det tælle lidt?

• #33   11. dec 2023 Jeg har også en del rejser på min liste, øverst er klart Japan, Peru og Canada. En ekstra tur til Colombia vil jeg heller ikke sige nej tak til. smiley smiley

Ellers har jeg, stadigvæk, det mest irriterende ønske om at have en Corgi Pembroke i hjemmet smiley smiley

• #34   12. dec 2023 Åh Nissen, jeg ville også gerne til Japan smiley Har set alt for mange youtube videoer derfra, og bare deres mad alene er jo værd at tage derhen for. Der er bare så langt.

• #35   12. dec 2023 Da jeg fik cancer i 2019 besluttede vi at nu skulle turen til Japan realiseres.
    Ganske vist blev jeg erklæret kræftfri året efter men hvem kender morgendagen?
    I år kom vi afsted. En hel måned i et fantastisk land og nu bor en japansk pige hos os hele året, udvekslingsstuderende. Det var da et kryds på min bucketlist.

Når børnene blir store skal jeg til Antarktis hvis ikke det er smeltet væk.

Jeg vil gerne gå mere af Hærvejen, men sammen med min mand. Har alene gået Jelling til Viborg. Tænk at gå hele ruten.

I 2025 vil jeg gerne genenmføre Mammutmarch. 100 km på 24 timer. Det fortalte jeg min sygeplejerske på kemoafdelingen tilbage i 2019 smiley

• Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 85 Emner: 24 Svar: 2.518
    #36   12. dec 2023 Jeg vil gerne til New York og Australien.
    Mest vil jeg opleve min datter og svigersøn blive raske, men det kan jeg jo desværre ikke bestemme.

• #37   12. dec 2023 Mht til Japan så vil jeg sige at vi på den rundtur fik serveret noget originalt japansk mad der var decideret ulækkert ... men ja fik da også ok mad og god sushi ...

min ældste har været i NY flere gange og her fornylig, hun var ret chorkeret over et gadebillede der viste mange påvirkede .. det er noget med at der er kommet en lempeligere lovgivning omkring nogle stoffer og det siger hun var meget tydeligt, ligeledes talte hun med nogle lægekolleger der sagde at man havde et kæmpe problem med, tror det var fentanyl ...

• #38   12. dec 2023 Hanne, der er lige præcis en decideret Fentanyl-epidemi, der gør folk til zombier. TV2 havde en reportage fra Philadelphia, tror jeg det var. Mega skræmmende smiley

• #39   12. dec 2023 Ahh jo der jo faktisk et par steder jeg egentlig gerne ville se: Min mand har rejst rigtig meget i Japan: Jeg ville godt tage med engang og opleve både Tokoy og bøh-landet, hvor ingen taler engelsk. Indien har jeg tidligere tænkt at jeg absolut ikke gad se. Men når mine indiske kollegaer fortælle om de stater i Indien de kommer fra så kunne jeg godt få lyst til at se nogle af de steder. Fx lyder Rajestan som et sted jeg godt ville se med massere af historie.

• #40   12. dec 2023 Har som sådan ikke en bucket list, men har da et par drømme smiley

Har allerede været på adventuretur på New Zealand med alt, hvad det indebærer smiley smiley været working backpacker i Australien med blandt andet næsten 3 måneder på kvægfarm, på rundtur og Safari i Ghana, set noget af Grønland (er 1/4 grønlænder smiley ) og backpacket fra Bangkok gennem Thailand, Malaysia og endte i Singapore smiley

Jeg drømmer nu stadigvæk om at begrave mine fødder i det hvide sand på Maldiverne og besøge min veninde og hendes voksende lille familie i Namibia smiley

Men min aller største drøm er at gøre Sophia til storesøster smiley Jeg er dog ikke helt ung og vi skal desværre have hjælp, så pt. er den drøm på pause…måske for evigt…og det gør faktisk lidt ondt smiley

• #41   12. dec 2023 #35
    Det minder mig om, at jeg også har Mammutmarch på min Bucket liste. Jeg vil også gerne løbe et marathon (måske et halvt først)!

Kommentér på:
Hvad har du på din bucket list?

Annonce