{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.427 visninger | Oprettet:

Det bedste, du har oplevet? {{forumTopicSubject}}

Der er altid temmelig meget pres på her på jobbet, og det betyder, at mine kolleger generelt har ret svært ved at slippe jobbet og tale om noget andet i pauserne.

Der har været en del fokus på det igennem årene (bla. med små skilte på bordene med "sluk telefonen", "arbejdssnak forbudt" osv.)

Men det er ved at være ret længe siden, der sidst har været et praktisk tiltag.

Vi har ikke hverken faste pladser eller bare faste tidspunkter til morgenmad og frokost, og det er derfor ret forskelligt, hvem jeg har selskab af.

Så de sidste par måneder har jeg iværksat mit helt eget lille tiltag.
En meget enkel - men meget virkningsfuld - bemærkning:

"Kan vi ikke tale om noget andet end arbejde? Hvad er fx. det bedste DU har oplevet indenfor det sidste stykke tid? Stort eller småt?"

Det giver en helt fantastisk god og positiv energi, når man tager sådan en runde, med dem man sidder sammen med. Og man kommer ufatteligt langt omkring.

Sååååå den stafet vil jeg også gerne sende rundt herinde - Hvad er det bedste DU har oplevet indenfor det sidste stykke tid? Stort eller småt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det bedste, du har oplevet?
  • #2   1. nov 2023 Det er det, der er så fint ved en total elastisk tidshorisont, som "det sidste stykke tid". Man bestemmer selv - og det er da superfedt, at det er noget, du har taget op for to år siden, som STADIG giver masser af energi og glæde til din hverdag. FEDT!!! smiley

• #3   1. nov 2023 Jeg oplever ikke ret meget, men jeg glæder mig vildt til at skulle på udstilling igen. Den her sidste pause har varet alt for længe. Og endnu bedre vil en ven fra Århus og en ven fra Langeland komme forbi på udstillingen. De bor for langt væk til, at vi ses ret ofte. smiley

• #4   1. nov 2023 Haha, jeg snakker jo altid hund på job, så jeg tror faktisk at folk hellere vil høre om mit arbejde - for det er kun de mest crazy sager der havner på mit bord smiley

Men som jeg skrev i løs snak-tråden, så rendte jeg den anden aften ind i en ældre mand her fra nabolaget, Børge. Ud over at Børge bare er så sød og rar, havde han Werthers bolcher i lommen smiley Og er prototypen på sød, ældre mand smiley

Jeg har jo ikke selv forældre (altså fysisk er de her jo, men mentalt er der helt slukket), og min far har ret beset altid været et ondt røvhul, så det er rart (og måske også en smule vemodigt, egentlig) at løbe ind i en som Børge, som bare er sød.

• #5   1. nov 2023 Det bedste der er sket det sidste stykke tid, er at jeg kom i behandling for dårligt fungerende bugspytkirtel, efter 10 år med meget begrænset menukort kan jeg nu spise næsten helt almindelig mad smiley det eneste der stadig er et problem er fibre og frugtsyre ;).

• #6   1. nov 2023 At vi har fået lukket alle de sidste huller i det store projekt vi har haft kørende nærmest hele september og oktober på privatfronten med at få etableret en frostfri vandkop til køerne. Det greb lidt om sig og medførte lidt ekstra graveri til et par udendørs vandhaner og nedgravning af afløb af tagvand fra en lille udbygning (i ved når man nu alligevel har fat i en gravemaskine så ......) osv. Så gårdspladsen har været gravet op på kryds og tværs, der er gavet på tværs af haven og et stykke ud på marken. VI har kun haft week-enderne til det så det har føltes som en evighed. I lørdags satte gemalen en 'pyntehætte' på en udendørs vandhane. OG det var den absolut sidste detalje. Da det har været et lidt stressende projekt fordi det har været lidt af et puslespil så var lettelsen helt enorm. da vi kiggede på hinanden og sagde NU er det færdigt smiley
    Og ja, så var der rallydysten i fredags med Penny, hvor det gik over al forventning og følelsen var så helt ekstremt god.

• #7   1. nov 2023 Jeg synes der er meget at glæde sig over smiley

At jeg endelig har fået taget mig sammen til at male trælofterne i stuen hvide, det er bare blevet så godt smiley

At vi fik installeret nyt jordvarmeanlæg i forsommeren, det gamle var kaput, så efter to vintre, hvor vi har været afhængige af at skulle fyre i brændeovnen for at have varme, er det en luksus kun at skulle bruge brændeovnen som hygge, for slet ikke at tale om fornøjelsen ved at have varmt vand hele tiden smiley

At jeg har fået ja fra den opdrætter, som er ejer af den hanhund, jeg havde udset til mit næste kuld, det bliver først til foråret, men jeg glæder mig meget smiley

• #8   1. nov 2023 Jeg har faktisk set i det store billede et rigtig godt år i år. smiley
    Vi er flyttet tilbage til min hjemby, og jeg ELSKER det. Jeg savner at have Malene og hundetræning tæt på, men vi finder løsninger. Men det at have min mor 400 meter væk, så vi kan være sammen ligeså tit vi vil, og gå ture sammen stoetset dagligt er bare det bedste jeg har gjort for mig selv i rigtig rigtig længe.

Derudover er jeg kommet i praktik på et plejehjem i aktivitetscenteret hvor de hver formiddag har åbent for at beboerne kan komme og hygge sig med en eller anden aktivitet. Og jeg ELSKER det. Det er simpelthen så hyggeligt og givende at kunne bruge sin formiddag sammen med beboerne og være medvirkende til at de har en god dag med indhold.

Det er nok de to allerstørste ting der er sket for mig i år.
    Men der er også en masse små ting, som bare betyder alverden for mig, og nok alt for mange til at jeg kan huske dem alle.

Men Lucky og jeg tog til vores første biathlon i september, og vi havde en fest! Så vi snupper lige en mere på søndag og jeg glæder mig helt enormt, for ikke nok med at vi skal have en fest, så kommer to skønne skønne piger jeg ikke har set i flere år smiley

Teemo har snuppet et par sirius nosework titler og jeg føler endelig at jeg har fundet noget som vi kan være med til, uden at hans usikkerhed omkring andre hunde skal fylde en masse. Så jeg har købt en startbog, så håber jeg at vi til næste år faktisk skal ud til rigtige prøver.

profilbillede
  • #9   1. nov 2023 Jeg bor jo i dobbelthus og den ene del har været til salg længe. Nu er det endelig solgt og min nye nabo virker som et perfekt match til at bo i dobbelthus med smiley

Derudover har min anden nabo nede ad vejen (som jeg ikke engang er på talefod med) sat huset tilsalg og et andet hus på vejen, som har været til salg længe er også lige solgt. Endda til nogen som vil restaurere det nænsom og i stil med huset som er ca 130år gammelt og ikke sat i stand i ca 5-60år:/

• #10   1. nov 2023 Jeg er helt med Dan Turell - jeg synes bedst om hverdagen smiley

Et grineflip med mine fantastiske kollegaer, en patient, der takker mig for at gøe en forskel, en gammel junkie, der kalder mig et godt menneske, et gåtur gennem Kbh med min bror, at min kæreste af sig selv køber appelsinjuice, som han ikke selv drikker, men ved at jeg gør, en solskinsdag, en regnvejrsdag, mine vidunderlige hunde ....

Men lige pt er det nok, at den store uformelige forbinding idag blev skiftet - og at det så "fint ud", så jeg lettere kan deltage herinde smiley

Nu skal jeg klare mig igennem uden infektion - kryds hvis I har overskuddet smiley

• #12   1. nov 2023 Ringfingers yderste led knust, mellemste led hevet fra i knoglerne, dybt sår på håndryggen, dybt hak i tommelfinger, semidybt hak i håndfladen, Linda

• #13   1. nov 2023 Martine, jeg håber, at i snart er ovenpå igen, og at helingen forløber uden problemer. Desværre kan bid drille meget.

• #15   1. nov 2023 Nej lægen har fikset det - der er sat nogen ståldimser i og han vidst dks dygtigste håndkirurg så tro det år.

Tak Susanne smiley

Og nu videre med GODE ting smiley

• #16   1. nov 2023 Lige i øjeblikket er noget af det bedste, at Sunshine efter et par grimme operationer i den ene pote i sommers endelig er ved at være lægt. 17/7 fik hun amputeret en tå og gravet en flintesten ud fra langt inde i den store bagerste trædepude. Amputationen lægedes fint, men såret efter flintestenen er først ved at være lukket nu.

3½ måned uden gåture eller anden motion end den hun kunne få i haven er ikke godt for en stor 11 år gammel hund, så nu hvor vi endelig kan gå lidt mere tur, håber jeg at kunne få lidt muskler på hende igen.

I dag har jeg for første gang siden begyndelsen af juli været i skoven med alle 3 hunde, ikke langt ca. 2-2½ km men det var alligevel et skridt i den rigtige retning, og jeg nød det. Det var bestemt mit indtryk, at hundene også gjorde det.

Men ellers er jeg med på de mange små hverdagsting, der gør livet værd at leve. Det være sig samvær med venner eller familie, ture i naturen, en god bog, en god kop kaffe, vandgymnastik/svømning, og naturligvis ikke mindst mine hunde.

• #17   1. nov 2023 Jeg er også glad for, at vi i dag har fået en 42 m2 stor løbegård hjem til hankattene. Den skal de nok blive glade for, når den er sat op. Så går de fra 16 m2 til 42. Der er kun en lille torn i bægeret. Leverandøren har glemt to sektioner, men de kommer nok også snart. smiley

• #18   1. nov 2023 n har virkelig nydt dagen han blev jo 14 år og har det fint, danse stadig som unghund.
    Vi afleverede en godt snavset og i det hele taget "træt" kia til mekanikeren igår ida kom "hun" tilbage som ny fik vinterdæk på og min siderude var gået istykker den ser ud og fungerer som ny bremserne har fået ny kaliber....ja imin mekaniker-fars tid hed det en tromle....så det går bare godt her.

profilbillede
  • #19   1. nov 2023 Min mor har været så sød at hjælpe mig med at "muge ud" i mit rod, hun er dog ikke færdig endnu..

Jeg er hende evig taknemmelig

• #20   1. nov 2023 Det gode må være at mopserne virker til at være ovenpå igen efter at have skrantet en periode.

Derudover så er Carl på 3 år godt nok lidt af en 'threenager' indimellem og kræver en ordentlig dosis tålmodighed, men nøj han er også bare sjov, kærlig og dejlig.

• #21   1. nov 2023 Sidste torsdag hentede jeg Theodor på 2,5 år og Viktor på 1 år i dagplejen.

Da vi kom hjem iførte Theodor sig en "jæger-kasket" og paraplyen var hans gevær.
    Så skulle vi på krondyrjagt. Farmor fik besked på at være stille smiley
    Det gik dog hurtigt over til, at farmor var krondyret, og jeg blev skudt gang på gang, til stor fornøjelse for Viktor smiley
    På er tidspunkt sagde jeg til Theodor, at nu kunne farmor ikke holde til at blive skudt mere, hvortil knægten svarede: bare rolig farmor, jeg skyder dig jo ikke rigtigt smiley

Theodor og Viktor har vist set for meget "Højt på en gren en krage ..." med Lille Bille smiley smiley

• #22   1. nov 2023 Jeg er presset for tiden.. både med arbejdet og med det private. Jeg gemmer mig en del ude ved min hest.
    ..og min bedre halvdel? Han sørger for at fodre mig, sørger for at jeg kan slappe af, når jeg er hjemme (i ved hvad man siger - kaos i hovedet, kaos i huset), sørger for jeg får slappet af, minder mig om ting jeg skal huske, og er bare helt fantastisk. Ham har jeg altså været heldig med - også selvom han kan være en røv smiley

• #23   1. nov 2023 jeg bliver glad når Philip på knap 2 kommer og siger "Mormor, ride ranke" lang tid inden vi kommer til "og en lille vovhund der sad under bænken og rystede med lænken" (hvor man jo så ryster barnet) så ruller Philip selv med kroppen, han kan slet ikke vente ...

og når vi har læst den med lorten på Muldvarpens hoved, og man spørger Ph hvad er Slagterhunden Hans-Henrik og han glad svarer "en skiderik" .. og så spørger jeg " og hvad er Philip" og han svarer "en lækkermås" og det er lige hvad han er ... smiley

• #24   1. nov 2023 Var 18 dage i Colombia, i september, hvor jeg rejste rundt - fantastisk land, befolkning og natur - absolut ikke sidste gang, og klart ét af 2023s største højdepunkter for mig smiley

• #25   1. nov 2023 Jeg har slået indsamlingsrekord!!! 4.000 kr!!!! smiley

https://bagfor.bornsvilkar.dk/minside/?bid=10633&guid=36ebc963-c174-44ba-8355-1220c9fe70f9&utm_source=bfb&utm_medium=email&utm_campaign=BFB23_Fastholdelsesmail+7

Det er en årlig tradition herhjemme med åbent hus, bage kage og drikke kaffe og valgfrit bidrag. Det er nok blevet min og mandens måde i stedet for at holde "fødselsdag" på, så man stadig får det hygget med familien og venner.

Det føles ekstra godt at slå rekorden smiley

profilbillede
  • #26   1. nov 2023 Hvor ser det godt ud. Jeg elsker kager, og ærgerligt at du glemte at invitere mig.
    Det minder lidt af et sønderjysk kaffebord.

• #27   1. nov 2023 Næste år lover jeg at huske at invitere dig smiley så snacker vi sammen.

Skulle du ramme Næstved en dag, giver jeg gerne et stykke kage og valgfri mængde hundehår.

Hvis pølsehorn i weekendens anledning kan tælles som en kage, ramte vi 14 forskellige

profilbillede
  • #28   1. nov 2023 Du er nu så sød Ziva smiley

• #29   1. nov 2023 Min søn var også med til Bag for en sag.

Sammen med hans skole solgte de kager i Brugsen tæt på skolen

• #30   2. nov 2023 Tak for alle jeres skønne positive og livsbekræftende kommentarer smiley

Jeg hopper lidt med på den med hverdagen.
    Lige nu nyder jeg MAX, at det er hjemmearbejdsdag, så jeg sidder her med den smukkeste udsigt over natur indpakket i efterårsfarver, fugle der livligt besøger foderbrættet lige udenfor vinduet - og så med alle fire glade, sunde, raske hunde omkring mig. smiley

• #31   2. nov 2023 Der sker mange gode ting for tiden, det største der er sket er nok at vi efter en del års søgen endelig fandt vores drømme ejendom, eller det var det vel egentlig ikke for det var ikke lige sådan en vi havde forestillet os vi skulle have, men vi faldt begge pladask for den første gang vi så den og har bare følt os hjemme lige siden dag 1.
    Når så også ens børn trives i deres nye skole og børnehave og alle har det godt er det virkelig svært at finde noget at være utilfreds med for tiden smiley

• #32   2. nov 2023 Jeg er også på 'mest af alt holder jeg af hverdagen'. Jeg elsker også de dage hvor jeg arbejder hjemmefra og kan se ud på en dejlig udsigt og se på fuglene i haven (der nu også inkludere et par ravne), hare, rådyr og mine skønne køer. Som lige pt bliver underholdt af at kigge på tusindvis af får som Vallø har sluppet ud for at græsse deres hvidkløvermarker ned - der er altså sygt mange får og vi har dem på sider så køerne står og tæller får smiley ). Så kan man også lige kaste et blik ned på kontorpuderne, hvor hundene ligger og slumre. Efter at vi flyttede helt ud på landet i 2018 mistede jeg fuldstændig lysten til fx at rejse. Jeg synes den skønneste plet på jorden er lige uden for mine vinduer smiley
    For nogle uger siden havde jeg besøg af mine 6 nærmeste kollegaer (alle københavnere smiley ); de var fuldstændig bjergtagede af stedet.

• #33   2. nov 2023 ....... at jeg er kommet af med tuben efter to et halv år. smiley
    Og så har jeg noget endnu bedre at se frem til. smiley
    Nemlig et rigtigtig bad når hullet har lukket sig helt. Det kommer til at vare rigtig længe, hvor jeg bare står og lader vandet rende ed over mig smiley

Og så det årlige julebad, det får jeg også i år. smiley

• #34   2. nov 2023 Mette - det lyder præcist som mig. Udover at jeg ikke selv har køer, men det har én af ejendommen tæt på, så jeg kan både se og høre dem. Det er såååååå hyggeligt.

Og jeg tror nærmest aldrig, jeg har følt mig mere privilegeret, end når jeg bruger "kaffepausen" på en runde på markerne, så hundene lige kan strække igennem, og man så også når et kort træningspas med dem hver. Så er energien noget højere, når man kaster sig ind i næste online-møde smiley

• #35   2. nov 2023 Jeg kan helt tilslutte mig koret smiley

Jeg elsker at være flyttet på landet og er glad for, at jeg har et arbejde, hvor jeg er hjemme de fleste dage.

Både min mand og jeg har også helt mistet lysten til at rejse, vi nyder bare at være hjemme. Det er en daglig glæde at kunne iagttage whipperne fræse afsted uden at skulle være bange for at møde fremmede hunde mv.

Jeg elsker også at her er plads til at eksperimentere med planter både vilde og traditionelle haveplanter og jeg elsker at børn, svigerbørn og børnebørn er næsten lige så vilde med stedet som vi er og ofte kommer forbi smiley

profilbillede
  • #36   2. nov 2023 Det bedste må uden tvivl være at jeg har fået mig en sød og fantastisk dejlig kæreste - og hundene, som ellers ikke er de bedste venner i verden, er endelig begyndt at lege en smule med hinanden af og til! smiley

• #37   2. nov 2023 ih Tillykke Fünke smiley

• #40   3. nov 2023 At denne lille krudt ugle valgte at lande lige præcis i vores arme smiley

Mit hjerte kan gøre helt ondt, over, at hun trods den noget hårde start, valgte livet til og at vi kom hjem, som en familie på tre smiley Vi kom igennem indlæggelse, skanninger, utallige undersøgelser, sonde, CPAP, kuvøse og alt hvad det indebærer at være født alt, alt for tidligt og til og med at være alt, alt for lille smiley

Jeg ELSKER at opleve livet igennem hendes øjne smiley Elsker vores samtaler om livets store, men også små spørgsmål smiley Hendes små varme hænder, der finder min hånd i nattens mulm og mørke smiley At se hendes fantasi spire og udfolde sig smiley At høre hende begejstres over at finde ENDNU en pind/blad/sten/kogle der bare MÅ med hjem smiley Jeg ELSKER hendes små varme kram, kys og “Mor…jeg ELSKER dig” smiley

Det er kliche og jeg har skrevet det mange gange…men shit hvor jeg elsker det lille menneske smiley

Her ses hun i sit es…fuldt med fis og ballade…og kravlet ned i en kasse smiley I hænderne har hun sin elskede hjerteklud med det HELT RIGTIGE hjerte, sin Lobster Lenny og sin regnbue hårbøjle smiley smiley

profilbillede
Kommentér på:
Det bedste, du har oplevet?

Annonce