Det bedste, du har oplevet? {{forumTopicSubject}}
Der er altid temmelig meget pres på her på jobbet, og det betyder, at mine kolleger generelt har ret svært ved at slippe jobbet og tale om noget andet i pauserne.
Der har været en del fokus på det igennem årene (bla. med små skilte på bordene med "sluk telefonen", "arbejdssnak forbudt" osv.)
Men det er ved at være ret længe siden, der sidst har været et praktisk tiltag.
Vi har ikke hverken faste pladser eller bare faste tidspunkter til morgenmad og frokost, og det er derfor ret forskelligt, hvem jeg har selskab af.
Så de sidste par måneder har jeg iværksat mit helt eget lille tiltag.
En meget enkel - men meget virkningsfuld - bemærkning:
"Kan vi ikke tale om noget andet end arbejde? Hvad er fx. det bedste DU har oplevet indenfor det sidste stykke tid? Stort eller småt?"
Det giver en helt fantastisk god og positiv energi, når man tager sådan en runde, med dem man sidder sammen med. Og man kommer ufatteligt langt omkring.
Sååååå den stafet vil jeg også gerne sende rundt herinde - Hvad er det bedste DU har oplevet indenfor det sidste stykke tid? Stort eller småt?
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 510 Svar: 12.467
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1425 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.591
sep 2017
Følgere: 527 Emner: 139 Svar: 10.310
Men som jeg skrev i løs snak-tråden, så rendte jeg den anden aften ind i en ældre mand her fra nabolaget, Børge. Ud over at Børge bare er så sød og rar, havde han Werthers bolcher i lommen Og er prototypen på sød, ældre mand
Jeg har jo ikke selv forældre (altså fysisk er de her jo, men mentalt er der helt slukket), og min far har ret beset altid været et ondt røvhul, så det er rart (og måske også en smule vemodigt, egentlig) at løbe ind i en som Børge, som bare er sød.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 60 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.288
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
Og ja, så var der rallydysten i fredags med Penny, hvor det gik over al forventning og følelsen var så helt ekstremt god.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 10 Emner: 77 Svar: 7.948
At jeg endelig har fået taget mig sammen til at male trælofterne i stuen hvide, det er bare blevet så godt
At vi fik installeret nyt jordvarmeanlæg i forsommeren, det gamle var kaput, så efter to vintre, hvor vi har været afhængige af at skulle fyre i brændeovnen for at have varme, er det en luksus kun at skulle bruge brændeovnen som hygge, for slet ikke at tale om fornøjelsen ved at have varmt vand hele tiden
At jeg har fået ja fra den opdrætter, som er ejer af den hanhund, jeg havde udset til mit næste kuld, det bliver først til foråret, men jeg glæder mig meget
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.249
Vi er flyttet tilbage til min hjemby, og jeg ELSKER det. Jeg savner at have Malene og hundetræning tæt på, men vi finder løsninger. Men det at have min mor 400 meter væk, så vi kan være sammen ligeså tit vi vil, og gå ture sammen stoetset dagligt er bare det bedste jeg har gjort for mig selv i rigtig rigtig længe.
Derudover er jeg kommet i praktik på et plejehjem i aktivitetscenteret hvor de hver formiddag har åbent for at beboerne kan komme og hygge sig med en eller anden aktivitet. Og jeg ELSKER det. Det er simpelthen så hyggeligt og givende at kunne bruge sin formiddag sammen med beboerne og være medvirkende til at de har en god dag med indhold.
Det er nok de to allerstørste ting der er sket for mig i år.
Men der er også en masse små ting, som bare betyder alverden for mig, og nok alt for mange til at jeg kan huske dem alle.
Men Lucky og jeg tog til vores første biathlon i september, og vi havde en fest! Så vi snupper lige en mere på søndag og jeg glæder mig helt enormt, for ikke nok med at vi skal have en fest, så kommer to skønne skønne piger jeg ikke har set i flere år
Teemo har snuppet et par sirius nosework titler og jeg føler endelig at jeg har fundet noget som vi kan være med til, uden at hans usikkerhed omkring andre hunde skal fylde en masse. Så jeg har købt en startbog, så håber jeg at vi til næste år faktisk skal ud til rigtige prøver.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.962
Derudover har min anden nabo nede ad vejen (som jeg ikke engang er på talefod med) sat huset tilsalg og et andet hus på vejen, som har været til salg længe er også lige solgt. Endda til nogen som vil restaurere det nænsom og i stil med huset som er ca 130år gammelt og ikke sat i stand i ca 5-60år:/
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.240
Et grineflip med mine fantastiske kollegaer, en patient, der takker mig for at gøe en forskel, en gammel junkie, der kalder mig et godt menneske, et gåtur gennem Kbh med min bror, at min kæreste af sig selv køber appelsinjuice, som han ikke selv drikker, men ved at jeg gør, en solskinsdag, en regnvejrsdag, mine vidunderlige hunde ....
Men lige pt er det nok, at den store uformelige forbinding idag blev skiftet - og at det så "fint ud", så jeg lettere kan deltage herinde
Nu skal jeg klare mig igennem uden infektion - kryds hvis I har overskuddet
jan 2006
jul 2012
jan 2006
Tak Susanne
Og nu videre med GODE ting
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.461
3½ måned uden gåture eller anden motion end den hun kunne få i haven er ikke godt for en stor 11 år gammel hund, så nu hvor vi endelig kan gå lidt mere tur, håber jeg at kunne få lidt muskler på hende igen.
I dag har jeg for første gang siden begyndelsen af juli været i skoven med alle 3 hunde, ikke langt ca. 2-2½ km men det var alligevel et skridt i den rigtige retning, og jeg nød det. Det var bestemt mit indtryk, at hundene også gjorde det.
Men ellers er jeg med på de mange små hverdagsting, der gør livet værd at leve. Det være sig samvær med venner eller familie, ture i naturen, en god bog, en god kop kaffe, vandgymnastik/svømning, og naturligvis ikke mindst mine hunde.
jul 2012
jun 2009
Følger: 233 Følgere: 96 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.006
Vi afleverede en godt snavset og i det hele taget "træt" kia til mekanikeren igår ida kom "hun" tilbage som ny fik vinterdæk på og min siderude var gået istykker den ser ud og fungerer som ny bremserne har fået ny kaliber....ja imin mekaniker-fars tid hed det en tromle....så det går bare godt her.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.816
Jeg er hende evig taknemmelig
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1266 Hunde: 3 Emner: 156 Svar: 3.252
Derudover så er Carl på 3 år godt nok lidt af en 'threenager' indimellem og kræver en ordentlig dosis tålmodighed, men nøj han er også bare sjov, kærlig og dejlig.
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.306
Da vi kom hjem iførte Theodor sig en "jæger-kasket" og paraplyen var hans gevær.
Så skulle vi på krondyrjagt. Farmor fik besked på at være stille
Det gik dog hurtigt over til, at farmor var krondyret, og jeg blev skudt gang på gang, til stor fornøjelse for Viktor
På er tidspunkt sagde jeg til Theodor, at nu kunne farmor ikke holde til at blive skudt mere, hvortil knægten svarede: bare rolig farmor, jeg skyder dig jo ikke rigtigt
Theodor og Viktor har vist set for meget "Højt på en gren en krage ..." med Lille Bille
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.132
..og min bedre halvdel? Han sørger for at fodre mig, sørger for at jeg kan slappe af, når jeg er hjemme (i ved hvad man siger - kaos i hovedet, kaos i huset), sørger for jeg får slappet af, minder mig om ting jeg skal huske, og er bare helt fantastisk. Ham har jeg altså været heldig med - også selvom han kan være en røv
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.625
og når vi har læst den med lorten på Muldvarpens hoved, og man spørger Ph hvad er Slagterhunden Hans-Henrik og han glad svarer "en skiderik" .. og så spørger jeg " og hvad er Philip" og han svarer "en lækkermås" og det er lige hvad han er ...
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 393
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.018
https://bagfor.bornsvilkar.dk/minside/?bid=10633&guid=36ebc963-c174-44ba-8355-1220c9fe70f9&utm_source=bfb&utm_medium=email&utm_campaign=BFB23_Fastholdelsesmail+7
Det er en årlig tradition herhjemme med åbent hus, bage kage og drikke kaffe og valgfrit bidrag. Det er nok blevet min og mandens måde i stedet for at holde "fødselsdag" på, så man stadig får det hygget med familien og venner.
Det føles ekstra godt at slå rekorden
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.536
Det minder lidt af et sønderjysk kaffebord.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.018
Skulle du ramme Næstved en dag, giver jeg gerne et stykke kage og valgfri mængde hundehår.
Hvis pølsehorn i weekendens anledning kan tælles som en kage, ramte vi 14 forskellige
maj 2009
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.816
Sammen med hans skole solgte de kager i Brugsen tæt på skolen
aug 2007
Jeg hopper lidt med på den med hverdagen.
Lige nu nyder jeg MAX, at det er hjemmearbejdsdag, så jeg sidder her med den smukkeste udsigt over natur indpakket i efterårsfarver, fugle der livligt besøger foderbrættet lige udenfor vinduet - og så med alle fire glade, sunde, raske hunde omkring mig.
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.137
Når så også ens børn trives i deres nye skole og børnehave og alle har det godt er det virkelig svært at finde noget at være utilfreds med for tiden
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
For nogle uger siden havde jeg besøg af mine 6 nærmeste kollegaer (alle københavnere ); de var fuldstændig bjergtagede af stedet.
maj 2009
Og så har jeg noget endnu bedre at se frem til.
Nemlig et rigtigtig bad når hullet har lukket sig helt. Det kommer til at vare rigtig længe, hvor jeg bare står og lader vandet rende ed over mig
Og så det årlige julebad, det får jeg også i år.
aug 2007
Og jeg tror nærmest aldrig, jeg har følt mig mere privilegeret, end når jeg bruger "kaffepausen" på en runde på markerne, så hundene lige kan strække igennem, og man så også når et kort træningspas med dem hver. Så er energien noget højere, når man kaster sig ind i næste online-møde
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 10 Emner: 77 Svar: 7.948
Jeg elsker at være flyttet på landet og er glad for, at jeg har et arbejde, hvor jeg er hjemme de fleste dage.
Både min mand og jeg har også helt mistet lysten til at rejse, vi nyder bare at være hjemme. Det er en daglig glæde at kunne iagttage whipperne fræse afsted uden at skulle være bange for at møde fremmede hunde mv.
Jeg elsker også at her er plads til at eksperimentere med planter både vilde og traditionelle haveplanter og jeg elsker at børn, svigerbørn og børnebørn er næsten lige så vilde med stedet som vi er og ofte kommer forbi
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.249
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 4.533
Mit hjerte kan gøre helt ondt, over, at hun trods den noget hårde start, valgte livet til og at vi kom hjem, som en familie på tre Vi kom igennem indlæggelse, skanninger, utallige undersøgelser, sonde, CPAP, kuvøse og alt hvad det indebærer at være født alt, alt for tidligt og til og med at være alt, alt for lille
Jeg ELSKER at opleve livet igennem hendes øjne Elsker vores samtaler om livets store, men også små spørgsmål Hendes små varme hænder, der finder min hånd i nattens mulm og mørke At se hendes fantasi spire og udfolde sig At høre hende begejstres over at finde ENDNU en pind/blad/sten/kogle der bare MÅ med hjem Jeg ELSKER hendes små varme kram, kys og “Mor…jeg ELSKER dig”
Det er kliche og jeg har skrevet det mange gange…men shit hvor jeg elsker det lille menneske
Her ses hun i sit es…fuldt med fis og ballade…og kravlet ned i en kasse I hænderne har hun sin elskede hjerteklud med det HELT RIGTIGE hjerte, sin Lobster Lenny og sin regnbue hårbøjle
Det bedste, du har oplevet?