hælsmerter hælsmerter
HJÆLP ...
For mange år siden, sådan ca fra 2005-2008 havde jeg en hælspore, prøvede meget, og tilsidst blev jeg tilbudt operation, men den ville sikkert ikke give så meget mindre problem da den efterlader arvæv.
lang historie men jeg endte hos en akupunktør som på 4 gange kurerede den.
Nu har jeg i 10-11 uger haft hælsmerter igen, jeg kan ikke finde ud af om det er en hælspore, eller hvad det er. Smerten sidder nogle gange inden ved svangen, hvor en sene hæfter på hælknoglen, det vil jeg kalde klassisk hælspore... men andre gange sidder den på ydersiden af hælen, og igen andre gange inde i midten, eller nærmes i hele hælen, det er som at gå på brækkede knogler.
Jeg har igen været ved samme akupunktør, og det er også som om smerter bliver mindre når jeg har været der, men det er kortvarigt.
Jeg skal bevæge mig, og elsker at gå, bor naturskønt og har mange ruter her af ca 5 km, men hver gang jeg har taget en tur så er jeg nærmest grounded i mindst 2 dage ..det gør så ondt ..
jeg har læst at laser kan hjælpe nogen, men det er virkelig dyrt synes jeg, så vil høre om nogen har prøvet det eller kender nogen der har, og med hvilken effekt ?
Eller andre ting der med succes er prøvet mod smerter i hæl ?
Når jeg strækker min fod så det trækker i hælen er det som hælpuden er en stor fast "klump"
jeg laver fodøvelser
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 30 Emner: 186 Svar: 10.734
Det var et helvede på arbejde, hvor jeg gik meget. Det der virkede bedst var højhælede sko, som jeg så også brugte på arbejde. Det må have været et syn for guder at se mig humpe ned af gangen i en svinestald iført høje hæle.
Lægen viste mig nogle øvelser, som kan forebygge hælespor, og så købte jeg nogle MBT sko, som også kan forebygge.
Jeg har ikke haft hælespor siden.
Hvis man bruger MBT sko, så skal man ikke gå med dem for lang tid ad gangen til at begynde med, for så kan man få ondt i benene.
God bedring, håber, at du snart slipper af med dem.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 954 Svar: 18.072
Jeg har i dag undt mig selv en fodmassage ved en thai massør da jeg havde ondt i begge fødder efter min skovtur i går .. min hæl der driller er på venstre fod, det betyder jeg går meget på forfoden af højre fod hvilket giver mig så ondt i tæerne der, har gigt i nogle af dem.. men fodmassagen har da lettet ...
det er så træls de hælsporer kan drille i årevis
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 30 Emner: 186 Svar: 10.734
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 255 Hunde: 2 Emner: 148 Svar: 5.665
Jeg døjede med det i nogle år. Fik blokader som ikke hjalp.
Jeg lavede øvelser, og til sidst forsvandt det. Jeg har heldigvis ikke haft det siden.
Har desværre ikke andre råd end øvelser ( jeg brugte en på et trappetrin)
feb 2011
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.169
Og mindre belastning i en periode, siger osteopaten, den del er jeg så ikke flink til..
feb 2011
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.169
Ulven og jeg render dagligt 8-12 km i skov og terræn, så jeg får også spat af at holdes inaktiv.
Men fødderne op, mere end man plejer er jo også aflastning
God ide med osteopaten, han ved hvad der er det rette.
Jeg overvejer at købe en laser selv, tænker det på sigt er billigere, hvis de er lige så effektive.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.921
Det virkede så fantastisk! Jeg var ude at løbe igen på 2 måneder, hvor jeg før med fysioterapeut og genoptræning havde smerter og syntes det var meget træls at gå ned ad trapperne
Det er ikke det samme, men resten af livet sværger jeg til laser
hælsmerter