551 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

hælsmerter hælsmerter

HJÆLP ...
For mange år siden, sådan ca fra 2005-2008 havde jeg en hælspore, prøvede meget, og tilsidst blev jeg tilbudt operation, men den ville sikkert ikke give så meget mindre problem da den efterlader arvæv.
lang historie men jeg endte hos en akupunktør som på 4 gange kurerede den.
Nu har jeg i 10-11 uger haft hælsmerter igen, jeg kan ikke finde ud af om det er en hælspore, eller hvad det er. Smerten sidder nogle gange inden ved svangen, hvor en sene hæfter på hælknoglen, det vil jeg kalde klassisk hælspore... men andre gange sidder den på ydersiden af hælen, og igen andre gange inde i midten, eller nærmes i hele hælen, det er som at gå på brækkede knogler.

Jeg har igen været ved samme akupunktør, og det er også som om smerter bliver mindre når jeg har været der, men det er kortvarigt.

Jeg skal bevæge mig, og elsker at gå, bor naturskønt og har mange ruter her af ca 5 km, men hver gang jeg har taget en tur så er jeg nærmest grounded i mindst 2 dage ..det gør så ondt ..

jeg har læst at laser kan hjælpe nogen, men det er virkelig dyrt synes jeg, så vil høre om nogen har prøvet det eller kender nogen der har, og med hvilken effekt ?

Eller andre ting der med succes er prøvet mod smerter i hæl ?

Når jeg strækker min fod så det trækker i hælen er det som hælpuden er en stor fast "klump"

jeg laver fodøvelser

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.
  • Møbel samling kommode og teol 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hælsmerter
  • #1   28. okt 2023 Jeg har i sin tid været plaget af hælesporer over et år.
    Det var et helvede på arbejde, hvor jeg gik meget. Det der virkede bedst var højhælede sko, som jeg så også brugte på arbejde. Det må have været et syn for guder at se mig humpe ned af gangen i en svinestald iført høje hæle.
    Lægen viste mig nogle øvelser, som kan forebygge hælespor, og så købte jeg nogle MBT sko, som også kan forebygge.
    Jeg har ikke haft hælespor siden.
    Hvis man bruger MBT sko, så skal man ikke gå med dem for lang tid ad gangen til at begynde med, for så kan man få ondt i benene.

God bedring, håber, at du snart slipper af med dem.

• #2   28. okt 2023 @ Anni, jeg laver også øvelser ... har købt sketchers sko den med en speciel blød del inde ved hælen, de tager også lidt, men det er bare ikke nok altid ..

Jeg har i dag undt mig selv en fodmassage ved en thai massør da jeg havde ondt i begge fødder efter min skovtur i går .. min hæl der driller er på venstre fod, det betyder jeg går meget på forfoden af højre fod hvilket giver mig så ondt i tæerne der, har gigt i nogle af dem.. men fodmassagen har da lettet ...

det er så træls de hælsporer kan drille i årevis smiley

• #3   28. okt 2023 MBT sko er ikke pæne, men de forebygger

• #4   28. okt 2023 Hælsporer er forfærdeligt.
    Jeg døjede med det i nogle år. Fik blokader som ikke hjalp.
    Jeg lavede øvelser, og til sidst forsvandt det. Jeg har heldigvis ikke haft det siden.

Har desværre ikke andre råd end øvelser ( jeg brugte en på et trappetrin)

• #5   28. okt 2023 det er også den jeg bruger ..

• #6   28. okt 2023 Jeg bokser også med det, får laser hos osteopaten, det letter helt vildt efter bare en behandling.
    Og mindre belastning i en periode, siger osteopaten, den del er jeg så ikke flink til..

• #7   28. okt 2023 @ MLA, spændende, jeg skal faktisk til osteopat i anden anledning, vil høre om de tilbyder det.. MEN det jeg kan læse ud af det du skriver, er det kan tage de værste smerter, men det helbreder ikke ? Jeg er jo netop interesseret i at kunne gå de der 5 km, helst hver dag, men minimum 4-5 gange i ugen uden det så gør helt vildt ondt efter ...

• #8   29. okt 2023 Jo, det heler og tager smerter, men det er også en forudsætning at det får lidt ro.

Ulven og jeg render dagligt 8-12 km i skov og terræn, så jeg får også spat af at holdes inaktiv.

Men fødderne op, mere end man plejer er jo også aflastning smiley

God ide med osteopaten, han ved hvad der er det rette.
    Jeg overvejer at købe en laser selv, tænker det på sigt er billigere, hvis de er lige så effektive.

• #9   29. okt 2023 Jeg fik laser behandlet et knæ, hvor der var betændelse i ledbåndet under knæet, efter en periode med overbelastning!

Det virkede så fantastisk! Jeg var ude at løbe igen på 2 måneder, hvor jeg før med fysioterapeut og genoptræning havde smerter og syntes det var meget træls at gå ned ad trapperne

Det er ikke det samme, men resten af livet sværger jeg til laser

Kommentér på:
hælsmerter

Annonce