Hundehår {{forumTopicSubject}}
- eller pels fra ethvert andet dyr med underuld kunne jeg godt bruge!!!
Har planer om at lave et større projekt i håndarbejde med dyrehår - lave eget garn og filte både tøj og figurer af dyrehår. Fåreuld kan jeg skaffe alle steder - men det er lidt sværere med hunde, katte, hestehår (osv). Min egen hund kan jo desværre ikke bidrage så meget, da hun er korthåret. (men har da lige filtet et hundehoved ud af hendes uld fra sidste børstning - som ser ret "fiks" ud:-))
Derfor vil jeg lige forsøge ar spørge herinde om der er nogle fra Midtjyllandsområdet, der kunne være interesseret i at donere (evt. for et mindre beløb) masser af hundehår - eller evt. pels fra andre dyr til dette projekt!
Jeg skal selv. nok afhente, så i slet ikke skal tænke på andet end at samle hårene fra børstning op i plasticposer!!
-Skal nok flytte det her til marked, hvis det er nødvendigt - men er lidt i tvivl om det hører til der - og i så fald mon det skal stå under "tilbehør" eller "udstyr"???
*G*
Rie
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.419
Hvor er det så henne??? Hvis der er masser af pels, så kunne det jo være at jeg kunne køre lidt længere:-)
apr 2007
Men... Ville det måske være i orden, hvis jeg forsøgte at skrive en besked til dig senere på året - hvis jeg nu skal et smut derover - altså det er bare i orden hvis du ikke har det mere, eller ikke gider - men jeg kunne jo prøve???
Min eksamen ligger først til sommer, så jeg har jo noget tid at løbe på:_)
apr 2007
Højst sansynligt, men hvad er en blå perser?? (lyder som kat)
apr 2007
Jaaa.. men skal jo nok bruge lidt mere hår end blot ved en enkelt børstning *G*
apr 2007
Hvis jeg lige diskuterer ferieplanerne igennem med kæresten i aften, er det så i orden jeg skriver tilbage der, for så er jeg nok interesseret!!!
apr 2007
Ja, det var en idé.... Mit forslag med selv at hente det, var også for at spare folk for andet arbejde end at putte det i poser:-)
-Men det kunne være dit forslag bliver løsningen!!
apr 2007
apr 2007
Meget interesseret!!! - både i hest, fugl og hund:-)
Vender tilbage efter arbejdet!!!
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 1.834
feb 2006
Følger: 72 Følgere: 70 Hunde: 7 Emner: 59 Svar: 2.695
Jeg bor i midt jylland...Sdr-Omme, du er velkommen til at hente om et halv år..
apr 2007
Et halvt år er nok for meget
- men blev lige eurasier - inspireret og har lige søgt om medlemskab i eurasiergruppen - det kunne jo være at det ikke var dem ALLE der har tabt underulden endnu!
-Må lige undersøge leksikonet med hunde - så jeg kan finde ud af hvilke der egner sig bedst!!!
apr 2007
Er han ikke en rigtig blød vovse (kender ikke en eneste pekingeser i virkeligheden) - for så er jeg nok interesseret!!!
apr 2007
-Ville have skrevet i BC - men kan ikke finde ud af det:-/
- Har ponyer underuld??? - synes at have set at nogle heste har en "ekstra" pels om vinteren, men er ikke sikker... Kunne være jeg lige skulle forsøge at klappe en hest i morgen og se om den kan "bruges":-) - men heste har vel også forskellig pels alt efter racen???
feb 2006
feb 2006
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 72 Hunde: 3 Emner: 356 Svar: 4.433
Jeg kan desværre ikke bidrage med noget ;o(
men jeg er da meget nysgerrig ;o)
Jeg kender nemlig en, som har fået lavet en trøje af hundehår, men den er ikke særlig pæn.
Han fik den lavet af en som plejer at lave sådan noget. Hun siger, at det ikke holder sig godt i ret lang tid når det er af hund.
Er det noget du kender til? Eller har hun bare ikke været ret god til sit arbejde?
apr 2007
Det kommer an på hvilken races pels der er brugt til trøjen - der er meget stor forskel på hundens pels.
Jeg ved ikke SÅ meget om det, men det kan sagtens være at trøjen ikke holder sig pæn, når den er lavet af hundehår... Samtidig er ulden nok ikke behandlet, som den bliver ved en professionel - hvilket også har noget at sige.
-Men har aldrig lavet noget "større" af andet end fåreuld - så ved ikke noget med sikkerhed:-)
Hundehår