{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak 18.0
  • #1   2. sep 2023 Du er nu rar, Søren .. så slap jeg for at spørge dig smiley

• #2   2. sep 2023 Ej, men fuck mit liv smiley

Tænkte at jeg ville tage en stille og rolig lørdag. Køre i Maxizoo efter lakseolie, trille i Bilka og købe ind og så lige i Lidl efter det sidste.

Finder en 2 l Grizzly lakseolie, som har “kort holdbarhed” til 12/2023, og tænker at med 2 hunde og en kat, kan jeg sagtens nå at bruge den. Den er sat 25% ned, og jeg synes det er mega fed at have fundet den.

Videre i Bilka, så i Lidl og skal til at smide tingene i bilen. Vil lige flytte lakseolie, som stod/lå på min hundetræningstaske i bunden af bilen. For så at opdage, at cirka halvdelen af lakseolien er sevet ud af beholderen (igennem defekt pumpe), og ned i både taske og på smudsmåtten. Begynder febrilsk at tørre op med den kvarte køkkenrulle jeg har i bilen, opgiver og kører hjem i en HØRM af laks.

Vil så lidt irriteret fjerne en tot hår, og får det gjort så hidsigt, at hårtotten tager fat om min airpod og kyler den bagud i bilen smiley

Hjemme tømmer jeg bilen for varer, går på jagt efter den flyvende airpod, som ligger under bunken af platform, spor-genstande, boldkanon og silvershade. Hurra! Tager så hundetræningstasken og smudsmåtten ud, og tømmer tasken. Nu er taske med enkelte lærredsbidepøller i vaskemaskinen, og smudsmåtten, 3 apporter og en læderbidepølle er sprøjtet med cilitbang og spulet med haveslangen.

Jeg har vasket hænder 10 gange, og stinker stadig af laks. Jeg HADER fisk!!! Hundene synes jeg dufter daaaaaaajligt, og går og smisker for mig, fordi de godt kan mærke at jeg er hys. Jeg har heldigvis købt ind til mojitos (til gæster på tirsdag), så jeg må vist hellere få testet opskriften på hindbærmojitos om lidt smiley

• #3   2. sep 2023 Anne .... har du nogensinde overvejet at skrive dagbog ??? smiley .... og udgive det senere som "seriebøger" .... smiley ... smiley smiley smiley

PS: De første bøger kan udkomme allerede i morgen , hvis du bare samler det du har skrevet her på HG . smiley

• #4   2. sep 2023 Det ville være en dark-udgave af Nynnes dagbog, minus sex smiley smiley

• #5   2. sep 2023 Anne, smør hænderne ind i yoghurt, træk et par engangs handsker på og lad det sidde i 5 - 10 minutter og vask det af
    Det tager også løg, gylle lugt mm.

• #6   2. sep 2023 #5

Sejt råd - skal vi ik se, om der er flere andre mærkelige ting vi kan få hende til at gøre smiley smiley

Skal det iøvrigt være peach melba eller måske pære/banan smiley smiley

• #7   2. sep 2023 Det der yoghurt råd, det virker faktisk;) jeg bruger yoghurt natural smiley men jeg tror egentlig også frugtyoghurt virker smiley

• #8   2. sep 2023 Må man bruge skyr eller gør det det værre? smiley

• #10   2. sep 2023 hvad tænker I om en 12 årig gammel hund der er gået fra foderet ... og når hun fristets, ved fx at komme lidt leverpostej på, så kaster hun op ... hun er jo i forvejen et skravl å librella og smertestillende for dårlige hofter og har dyrlæge tid mandag ....

• #11   2. sep 2023 Jeg ville tænke på mavesår, afhængigt af hvilket smertestillende hun får. smiley

Hvordan er hendes afføring?

Hvis hun ikke har spist i noget tid kan det også skyldes for meget mavesyre, der så kan udvikle sig til sår i mavesækken.

• #12   2. sep 2023 Det er de sidste to dage hun ikke har spist. Det er maden der kommer op, ikke galde/syre.
    Hendes afføring har jeg ikke set grundet eget nedbrud

• #13   3. sep 2023 #10

Jeg tænker, at hunden har udtjent sin værnepligt - og skal have den bedste dag af alle, inden den skal til dyrlægen og den sidste rejse.

• #14   3. sep 2023 ja ... det er previcox hun får ved siden af sine månedlige Librella ..

i dag fik hun tilbudt meget lidt mad med lidt leverpostej på omkring kl 9, det er ikke kommet op ... har så ikke givet previcox ...

• #15   3. sep 2023 Pandekager a la “CH” smiley

Det er jo søndag smiley

profilbillede
  • #16   3. sep 2023 Vi var afsted til Nordisk udstilling i Horne i går. Jeg havde for ca 4 måneder siden, taget beslutningen om, at det skulle være Alfreds sidste udstilling. smiley Han er 9 år og 4 måneder, så det er vist på tide, at han bliver pensionist. smiley
    Ja, - den udstilling klarede han da med bravur. Han blev bare Bedst i Racen smiley
    Så han sluttede på toppen, med 2 nye titler:
    Horne Vinder 2023 og Horne Veteranvinder 2023.
    Her ses pensionisten. smiley

profilbillede
  • #18   3. sep 2023 Det er han. smiley Og hans søn, Walther, er også ved at blive en Linselus. smiley
    Her ses han til samme udstilling, hvor han blev 2. bedste hanhund. smiley

profilbillede
  • #19   3. sep 2023 de er så smukke .. hvordan er de af sind, og hvordan er pelsplejen på racen

• #20   3. sep 2023 Åh, Hanne, jeg håber det bedste for dig og Ipsen smiley

Tillykke Kirsten, han er simpelthen så lækker smiley

• #21   3. sep 2023 Bortset fra lakseolie-uheldet i går (*smiley der eksploderer i bræk*) har det været en overraskende god og produktiv weekend.

Jeg har fået klippet hæk, og er overrasket over hvor pænt og lige det er smiley På de steder jeg har klippet, for jeg kunne ikke klippe det hele - bierne er stadig aktive, og er ret vilde med hækken smiley Jeg har fået klippet en næsten død hyld ned, og må se om den blomstrer til foråret, eller om den skal lade livet helt. Et par træer er beskåret, og alt afklip er lagt i bunker, så der er nogle gode pindsvinehuse til vinter smiley

Og så have jeg en virkelig god træning med Ellie i skoven i dag. En af dem, hvor man får en hel række aha-oplevelser smiley Den lille hund er så fed at arbejde med. Hun løber eftersøgning som en drøm, og er SÅ god til både at holde retning, fart og slå snuden til. Bagefter lavede vi feltsøg, og igen blæste hun mig bagover (og gjorde det væsentlig bedre end formandens elitehund smiley )

En af min træningskammerater har fået en labbedellehvalp, og den startede vi op på frivilligt opsøg i dag. Hvalps yndlingsbelønning er mad fra tube, samtidig med at man skal fortælle hende at hun er lækker og nusse hende på maven smiley Jeg er HELT forelsket i hende. Og jeg kan ikke lide labber smiley

Hundene er glade, velstimulerede og trætte, og jeg er helt brugt op i kroppen. Elsker den slags weekender smiley

• #22   3. sep 2023 Mange tak Hanne og Anne. smiley
    Hanne, de er lidt som en kat, i sindet. Er meget egenrådige, kan kun lide de mennesker, de selv vælger. De kan ignorere en, ligesom de kan være meget glade, for at se en. Meget som katte. smiley Det jeg elsker ved dem, er netop det, at de er meget selvstændige og ikke gider gentagelser. Pelsplejer er ….. ja man skal kunne lide at vaske og børste. smiley Mine bliver badet 1 gang om ugen, og det tager ca 3 timer, - pr hund… så det er det jeg laver om søndagen smiley

• #24   3. sep 2023 Endnu engang tillykke med Alfred Kirsten smiley Jeg har sagt det før, men vi kommer til at savne ham i udstillingsringen, han har en fantastisk udstråling smiley

Vi var også afsted og min lille fis, Bellis blev først bedste whippetbaby og senere Best in Show baby smiley

I dag stod den på gå og soppetur ved Schoubyes sø smiley

profilbillede
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.048
    #25   3. sep 2023 Dagens høst. Jeg overvejer, om ikke jeg skal have lidt færre tomatplanter næste år smiley

profilbillede
  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 22 Emner: 40 Svar: 857
    #26   3. sep 2023 Hvis nogen tidligere havde spurgt mig om en hund, kunne se for meget fjernsyn, ville jeg svare nej, men med det meget tv, vores ene tæve ser, kan jeg godt blive i tvivl smiley

profilbillede
  • #27   3. sep 2023 tillykke Kirsten ...

lækre tomater ...du må dele ud ..

• #28   3. sep 2023 Var til Hestens Dag i Roskilde og vi faldt over et produkt der ihvertfald for mig, var nyt.

Wawe - red light therapy.

Er der nogen der kender det og kan sige lidt om det?
    På papiret er det jo formidabelt, men …

• #29   3. sep 2023 Tak Hanne smiley

Pjat Eva, man kan aldrig få for mange tomater smiley Tomatsauce eller suppe af friske tomater smager himmelsk smiley

• #30   4. sep 2023 Øøøj, det var en lang og meget travl weekend på K9 Biathlon & Canicross-standen på Store Hestedag.

Jeg havde 3 workshops pr dag og omtrent 150 hunde igennem ialt.
    Lørdag var der fuldt hus, med besøgende dagen igennem.
    Tænkte at søndag ville blive mere rolig.. Men nej!
    Der var også besøgende I standen fra start til slut.

Det var hårdt, men på den fede måde.

Jeg fik hilst på nye og gamle venner og bekendte fra både hunde- og hesteverdenen.

Nu har jeg heldigvis halvanden uges ferie, som skal nydes med alle dyrene.
    Jeg havde kun Cujo med på Store Hestedag, så jeg måtte undvære de 2 andre hunde, kattene og ponyerne fra fredag formiddag til sent søndag aften - det var lidt hårdt.

Nu står den på morgenkaffe og nok en lille lur senere. smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#31   4. sep 2023 Ja ja, det kan du sagtens sige, Kirsten. Jeg er ved at få tomatforgiftning smiley

• #32   4. sep 2023 Eva
    Tomat forgiftning eller ej, så ved du, jeg og resten af hg at der garanteret bliver endnu flere tomatsorter næste år smiley smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#33   4. sep 2023 Salla - Skal vi vædde? smiley

• #36   5. sep 2023 det er dejligt annoncerne slettes ... det skrækkelige er jo at hundene, eller nogle andre hunde findes irl ...

• #40   5. sep 2023 Auchhhhh

• #41   5. sep 2023 #39 Af for faen da smiley smiley

Hvordan har fingeren det nu smiley ? den ser dæleme noget medtaget ud smiley

• #43   5. sep 2023 Avs, god bedring med lillefinger. Du mister sandsynligvis neglen, men det var værre hvis der er sket skade på knoglen

• #44   5. sep 2023 ..En rigtig mand kan bære både lilla og pink. Klausen her er overhovedet ikke enig smiley

profilbillede
  • #46   6. sep 2023 And, så afgjort kan de det.
    Min den ene hingst går med dækken (altså om vinteren) der er lilla med pink gjorde m.m.
    Han synes alt klæder ham - du ved, charme selvtillid og lækkert hår. smiley

• #47   6. sep 2023 Billeder af bettehingsten i pink tak smiley

• #48   6. sep 2023 Salla, det er ikke dem jeg har flest af, men her er da ét..

profilbillede
  • #49   6. sep 2023 Åhhhhh, AV, Jeanette smiley

• #50   6. sep 2023 Elsker at folk har deres hunde med på job

profilbillede
  • #51   7. sep 2023 Feriestemning på Farmen. smiley

profilbillede
  • #53   7. sep 2023 Jeg rendte ind i en af mine sjove naboer, som fortæller at hun skal skynde sig hjem, for hun og manden har 10 års bryllupsdag. Og så kan jeg huske at de har været med i et eller andet tv-indslag om folk der blev gift på en særlig dato. Jeg bruger så turen hjem, sådan cirka 5 minutter, på at finde ud af hvilken dato det er i dag. Og så hvilken måned. Og tænker så “07.09. er sgu da ikke særligt”. Tjekker datoen igen. Tænker over det med årstallet. Før det langt om længe går op for mig, at det for helvede er 7-9-13 smiley

Det er vist godt jeg bare skal sidde hjemme og se e-læring i morgen smiley

• #54   7. sep 2023 det er så pinligt at høre om alle de penge der åbenbart er i statens kasser, mens kommunernes ikke alene er tomme, men har været det i så mange år at man sldrig vil mærke at der kommer lidt ekstra penge ... de går til at minimere næste års nedskæringer, fortidens huller, nedslidte skoler, tidligere nedskæringer bliver aldrig kompenseret... jeg fatter det ikke, pengene er for hulen vores, uanset om det er et statsligt budget, et regionalt eller kommunalt, så er der overskud i det ene så bør det ASAP ud i de andre systemer ..

oh ja nutidens socialdemokrater eller hvad ... hørt i forbindelse med den ny FO formand, lærling sige, nej fagforening, det har jeg ikke brug for nu så det vil jeg ikke betale til, det kan vente til hvis jeg får brug for ... egoisme og og ingen ansvarsfølelse for fællesskabet både for hvad der er opnået i fortiden, eller hvad der skal opnås i fremtiden ...

På en måde kan man sige at nutidens arbejdere har det for godt ...

• #55   7. sep 2023 Jeg er rystet over grovheden i de her dyreværnssager med dumpning på rastepladser

I dag: syv killinger, ca 4 uger, i en kasse i eget lort, skrigende

Deres mor, fuld af mælk og helt stresset, låst inde i en kasse ved siden af så hun ikke kan nå de små

Hold nu kæft mand.....

De har de alle godt nu. Sendt i pleje sammen

Uanset om man kan lide katte eller ej... det er for sygt simpelthen

Og de er tamme! Så nogen har brugt tid på dem først....

Fuck jeg synes det er klamt ag vide at der går den slags mennesker rundt iblandt os

Man må næsten håbe de er syge men den slags plejer at række ud til os eller få hjælp til det via en kontaktperson, så det er det nok ikke.

Men anyway... der er desværre mange af den slags sager smiley

profilbillede
  • #56   7. sep 2023 Stakkels missemor og killinger smiley Godt I har hjulpet dem smiley

• #57   7. sep 2023 Salla, jeg fandt lige et, fra da dækkenet var helt nyt og på for første gang.

profilbillede
  • #58   7. sep 2023 Åh, jeg har endnu et dilemma.

For nogle år siden havde vi en virkelig barsk sag på arbejde. Der var et drab, og det har selvfølgelig påvirket familien voldsomt. En voksen søster steppede up, og var en klippe for resten af familien. Hun er SÅ fantastisk, og i de år der er gået, har vi haft hyppig kontakt. Nu er familien flyttet til en anden kommune, og på den måde er sagen egentlig slut for mit vedkommende. Men søsteren her ringer og skriver af og til, når hun har brug for råd og vejledning, og vi har aftalt, at det må hun altid gøre.

Nu spørger hun, og det er ok at hun tilføjer mig på fb, for hun føler at jeg er en del af hendes familie. Og jeg bliver sgu lidt rørt smiley

Der er ingen regler for sådan noget på mit job, men alligevel er jeg jo den “professionelle”. Hun er nu i slutningen af 20’erne, og er på alle måder i stand til både at passe på sig selv og sine relationer.

Mest af alt, har jeg bare lyst til altid at følge med på sidelinjen i deres liv. De har i lange perioder fyldt ALT i mit arbejdsliv, og jeg vil aldrig glemme alt det, de har været igennem. Og det er jo lidt dét der er problemet. For vi havde aldrig mødt hinanden, hvis ikke det var for den helt forfærdelige ting, der skete i deres liv. Og det sidste jeg vil er, at de skal føle at de “skylder”. Men jeg vil bare så gerne se dem lykkes med alt det gode, de er på vej til smiley

Så kan man det? Være venner med en tidligere “borger” på fb?

• #59   7. sep 2023 Jeg ville aldrig være fb-venner med tidligere patienter eller borgere.
    Nogle af mine patienter i psykiatrien spurgte om de måtte adde mig, når de var udskrevet.
    De fik en venlig afvisning. Det samme med beboere på de bosteder jeg har arbejdet (fra unge mennesker på 15+ til 60+), uanset om de har været flyttet eller om jeg er stoppet.

Jeg har i mine snart 30 år som sosu holdt fast i "de 3 P'er" (professionel, personlig og privat) og det bliver jeg ved med, både af hensyn til mig selv og mine pårørende samt borgere og deres pårørende.

Hvis du gerne vil holdes opdateret, så kan hun sende dig en mail (på din arbejdsmail) en gang i mellem. smiley

• #60   7. sep 2023 Jeg er fuldkommen enig med Yorkie

• #61   7. sep 2023 Jeg tror måske ikke heeeeeelt hun kan sammenlignes med “dine” borgere, Yorkie smiley Hun er hverken svag, udsat, syg eller har brug for hjælp. Tværtimod har hun overkommet de vildeste ting, og er halvvejs på sit medicinstudie.

Var det en af førstnævnte, ville jeg slet ikke være i tvivl.

• #62   7. sep 2023 Jeg ville acceptere hende som ven

Synes hun lyder som et inspirerende menneske på alle måder

Fantastisk du gør den forskel smiley
    Mange pårørende efter drabssager er helt ladt i stikken og savner støtte

• #63   7. sep 2023 Jeg synes stadig, at det er uprofessionelt.
    Og nu kender du ikke særlig meget til hverken mine patienter eller borgere; nogle har haft brug for hjælp en kort periode og er kommet godt igennem og har opnået de vildeste ting - men jeg ville stadig aldrig overskride min professionelle grænse.

• #65   8. sep 2023 Det ville jeg da helt sikkert sige ja til Anne.

• #66   8. sep 2023 det tænker jeg også du kan håndtere Anne, og det lyder til hun også kan ... og helt ærligt hvor meget sker der på fb profilen der er meget personligt ?

• #67   8. sep 2023 Hvad er du i tvivl om ?
    Det virker som om du allerede har taget beslutningen, så hvad ønsker du "råd" om i grunden?

Jeg ville ikke gøre det, og "mine" patienter er ellers i visse (mange) tilfælde helt almindelige mennesker med helt almindelige jobs, som "bare" har haft en belastningsreaktion på "et eller andet".
    Så det er ikke fordi de er dårligere end hende din borger smiley

Men nej, jeg har begrænset det til, at når jeg møder nogen på gaden hilser jeg, HVIS de hilser først .. ellers ikke. Tænker at de nok også har en form for grænse og ville hade spørgsmålet "hvem var hun" - derfor venter jeg altid til at de hilser først.

Men vi gør det jo allesammen på den måde, der giver bedst mening for os .. så dit "kan man det" lyder på mig som et retorisk spørgsmål, hvor du allerede har truffet dit valg smiley

• #68   8. sep 2023 Jeg synes, at det er fint at holde kontakten til tidligere "brugere", hvis man har overskuddet til det. Disse "brugere" er trods alt helt almindelige mennesker, som blot på et tidspunkt har konsulteret systemet.
    Desuden fornemmer jeg ikke, at nationens sikkerhed er i spil smiley

• #69   8. sep 2023 Jeg har accepteret hende. Men sat hende på listen over folk, der ikke kan se alle opslag (som jo egentlig mest handler om hunde eller om gakkede ting, så som hvor man kan gemme et lig) smiley

Jeg har aldrig tidligere været i tvivl - hverken med borgere eller samarbejdspartnere, eller dengang borgerne hed klienter. Men hende her er særlig. Og hendes lillebror er HELT særlig smiley

• #70   8. sep 2023 Apropos gakkede ting, så hørte jeg lige den her, som må være den sjoveste sang EVER (måske i konkurrence med Rejsesangen fra samme) smiley

https://youtu.be/JgtxhP0C9FU?si=9uWvJ-e-QXLowQqm

Humseträf smiley

• #71   8. sep 2023 Desuden fornemmer jeg ikke, at nationens sikkerhed er i spil

Sikker ?

Min pointe var såmænd den simple, at jeg ikke ser "rigtigt" eller "forkert" .. jeg vil ikke gøre det, det er rigtigt for mig .. andre vil gøre det, det er rigtigt for dem.

Derfor fornemmede jeg, at Anne allerede havde truffet valget og ville gøre, hvad der var rigtigt for hende.
    Hvad min - eller andres - mening er i den sammenhæng, er i virkeligheden p.. ligemeget smiley

• #72   8. sep 2023 Jeg synes det er dejligt, at du synes jeg ikke var i tvivl, Martine, for jeg var i tvivl. Og er det egentlig stadig.

Men jeg er glad for at jeg får lov at følge med i deres liv på sidelinjen. Og at hun er sådan en der går ud i verden med en tro på, at “systemet” faktisk virker i nogle tilfælde smiley Måskeegentlig mest for at jeg selv kan føle, at man faktisk KAN gøre en forskel, selvom det tit føles som at slå i en dyne, når man arbejder i det offentlige smiley

• #73   8. sep 2023 Okay Anne, så beklager jeg - jeg læste det bare som om du allerede havde truffet dit valg, men .. my bad ...

• #74   9. sep 2023 Var der andre end mig, der så “Mormor på mandejagt”? Judith, som var med, er død af kræft. Jeg elskede hende i programmet smiley

• #75   9. sep 2023 Nysgerrig:

Som opdrætter af katte har man en eller flere erfarne mentorer. Findes det ikke ved hunde avl?

Jeg undrer mig nogle gange over de spørgsmål der kommer om avl online så derfor begynder jeg at tro at det har man ikke. Hvad siger jer der avler eller har avlet?

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#76   9. sep 2023 Jo det findes også ved hundeopdræt, hvis folk ønsker det.

• #77   9. sep 2023 Tak, jeg undrede mig. Men okay nogle gør naturligvis ikke brug af muligheden. Det forklarer det

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#79   9. sep 2023 Nu læste jeg lige en tråd, der måske lige gav det sidste "input" til at stille det spørgsmål smiley

Det handler selvfølgelig også om nogen vil lægge navn til, at være mentor smiley

DKK opdrætterne har flere opdrættergrupper på FB både for dem med "opdrætteruddannelsen" og for dem der "kun" har kennelmærke af alle racer, samt racespecifikke opdrættergrupper, grupper der omhandler før man får hvalpe, hvalpefødsler og efter man har fået hvalpe. Så der er rig mulighed for, at få information/hjælp fra opdrættere, der matcher ens "holdninger"

HG var/er ikke forummet, hvor jeg selv ville stille spørgsmål om opdræt smiley

Jeg har nørdet opdræt mere end jeg har opdrættet, for der findes også tilbud om kurser og foredrag, før man starter opdræt op !

• #80   9. sep 2023 Som opdrætter af katte har man en eller flere erfarne mentorer. Findes det ikke ved hunde avl

Det har man nu hellere ikke ved katteavl. Der er ikke forskel på om man har en erfaren mentor med hund hverken hunde eller katteavl
    Det er forskellig fra opdrætter til opdrætter.

• #83   9. sep 2023 Jeg har opdrættet katte, og joh det har man mulighed for

Men som I skriver, hvis man vil, og hvis nogen vil være det smiley

• #84   9. sep 2023 Jeg tror ikke, der er den store forskel på det punkt, om man opdrætter katte eller hunde. Som nye og uerfarne opdrættere trækker man på andres erfaring, hvad enten det så er ens hunds opdrætter, en anden man kender eller via nettet, facebook grupper eller andet.

Da jeg startede med hundeopdræt, købte jeg en deletæve med min første pyrs opdrætter, som jeg var blevet nære venner med, og trak selvfølgelig på hendes erfaringer i begyndelse, og da jeg startede med at opdrætte katte, købte jeg min første somali hos en veninde og trak selvfølgelig på hendes erfaring. Senere har jeg videregivet erfaring til andre. Nu senest har min genbo haft et kuld hvalpe her i sommer og hun har trukket på min erfaring. En helt selvfølgelig udveksling af erfaringer, vi har bare aldrig kaldt det en mentor ordning.

At kalde det en mentor ordning får det til at lyde lidt mere sat i system. Men det væsentlige er jo, at man har nogen, man kan spørge til råds, hvis man er i tvivl.

• #85   9. sep 2023 Lene det lyder som her, bortset fra at vi ikke startede med en deletæve. Ved kattene trak vi på vores opdrætter, og ved hundene havde en meget erfaren opdrætter taget os under vingerne, og fulgte os i alle bevægelser. Jeg ved ikke om der er fornsle på, om man har en truet race, eller en mere tilgængelig. Det kan man nemt forestille sig. Der er bok flere "avlere" i de antalmæssigt store racer. Desværre døde opdrætteren lige inden vores andet kuld skulle fødes, men vi havde fået meget med i bagagen af gode råd, læring om anatomi, linjer, sundheds osv. Jeg hjælper hellere end gerne nye på vej. Det er en fornøjelse og et privilegium.
    I USA er der vist et decideret mentorsystem.

• #86   9. sep 2023 Har haft en fantastisk dag med min lille familie.

Først ud og aflevere æbler til en gård. Her fik vi den helt store rundvisning: Sige hej til deres kunekunegrise, som vi kastede æbler til, samle æg hos høns og løbeænder, prøve traktor og sige hej til naboens køer. Vi brugte over en time derude - så skønt et sted!

Her til eftermiddag var vi så til havets folkemøde ved Køge Marina, hvor vi fangede en lille reje og en lille fisk med nettet (og de kom selvfølgelig i vandtank med det samme og sikkert sluppet løs kort bagefter) - og så blev der tid til en lille dukkert også i det dejlige vand!

• #87   9. sep 2023 Nå, men jeg har så uforvarende sendt min hund efter en kat i dag. Heldigvis var kat hurtig til at finde et træ, og hund for dum til at fatte konceptet. Til gengæld tror jeg at jeg har en hund, der er MEGET klar på fremadsendelser smiley

• #88   10. sep 2023 Sæson for hasselnødder smiley

De bliver knækket og gemt i fryseren smiley
    Jeg kan desværre ikke tåle dem, men har en familie, fer er vilde med friske hasselnødder smiley

profilbillede
  • #89   10. sep 2023 Jeg må vist hellere finde haveslangen frem.

profilbillede
  • #90   10. sep 2023 Tillykke med det flotte resultat i dag, Linda smiley

• #91   11. sep 2023 Det er jo for sindssygt !!!

Der har været afholdt IGP3 VM for alle racer i sidste uge - den ældste deltager var en kvinde fra Japan, som er ... hold nu fast ... 86 ÅR !!!!!!

Og jeg går og tænker at jeg "nok har min sidste konkurrencemalle nu ..."

Wauw - bare wauw !!!

• #92   11. sep 2023 Så kan du nå MINDST 5 maller mere, før du skal have dig din nemme lille pensionist-terrier smiley smiley

• #93   11. sep 2023 #92

.. som garanteret er tusind gange værre, når det kommer til stykket smiley smiley smiley

• #94   11. sep 2023 .. og lidt mere wauw ...

Ældste deltagende hund var 9 år og 3 måneder. (Min egen Iroc deltog til sit sidste VM som 9 år og 7 måneder, som jo også var fuldstændig skørt !!!)

Men den i år var en malinoishan, som iøvrigt også har haft 2 parringer her i 2023 - som så ialt gav 25 hvalpe !!!!

Forrygende race smiley smiley

• #97   11. sep 2023 #95

Jeg guffer jo sushi i mig, hver gang jeg får chancen - men er nok kommet for sent igang smiley

• #98   11. sep 2023 Ulempen ved cøliaki er klart, at jeg alt for sjældent får kage, og jeg eeeeelsker kage. Fordelen er så, at når jeg endelig får kage, får jeg virkelig meget kage, for det er kun købt/lavet til mig. Min veninde har bagt en lækker, lækker chokoladekage med masser af mandelmel, æg og chokolade. Den er fed og tung og så ufattelig lækker. Og nu har jeg ondt i maven af at spise for meget kage smiley

• #99   12. sep 2023 Har jeg mon meget artige whippets, eller er mine oste/gulerodsboller uspiselige ??

Jeg tager afsted til ringtræning med Akka, er væk i to timer og efterlader 4 whippets, som endnu ikke har fået aftensmad, hjemme.

Glemmer at lukke døren til køkkenet, hvor der står en rist på køkkenbordet med nybagte boller, ikke en mangler da vi kommer hjem ??

NB. Mine smagsløg synes bollerne smager fint smiley

profilbillede
  • #100   13. sep 2023 Jeg er stensikker på, at de bare er yderst artige Kirsten smiley

• #103   13. sep 2023 Anni
    Jeg er også rystet over den sag, der bliver bla gravet flere hestelig op på grunden smiley smiley smiley smiley

• #104   13. sep 2023 Jeg ELSKER mit hood smiley Min nabo har en del jord, som jeg må gå spor på, og det er FEDT! Min genbo har en lille mark på et par hektar, som har stået brak indtil i år, hvor den er blevet dyrket. Det er min nabo, altså ham med spormarkerne, som dyrker genboens mark. Vi skal gå spor på stub til konkurrencen på lørdag, og genboens mark er stub. Så jeg spurgte genboen om det var ok, og jeg har seriøst aldrig set nogen være SÅ begejstret for sådan et spørgsmål smiley

Så nu har vi aftalt at jeg lægger et spor i morgen eftermiddag, og så skal genboen med ud og se hvad det er for noget. Han er pjattet med hundene, og ser og tit træne, og synes det er fascinerende, hvad sådan en hund kan lære smiley

Jeg elsker så meget, at mine naboer har den indstilling til mine (og andres) hunde smiley

• #105   14. sep 2023 Er der nogen, der kan fortælle mig, hvorfor man fremover skal kunne overføre 300.000 kr om måneden med MobilePay?
    Hvem f..... har 300.000 kr til rådighed om måneden?
    Jeg synes generelt, at MobilePay gør livet nemmere, men ligesom på mit betalingskort, ville jeg gerne selv kunne sætte et max på, da jeg mener, at det kan være med til at forhindre misbrug.
    Bøvs.

• #107   14. sep 2023 Kryds for min Czhaplin - han skal røntgen fotograferes på Orthovet grundet haltning igennem en længere periode …

profilbillede
  • #108   14. sep 2023 Krydser intensivt!! Får du svar med det samme?

• #109   14. sep 2023 Krydser hvad krydses kan

• #110   14. sep 2023 Ja, jeg venter på ham altid.
    Han er lidt speciel og har lige hakket efter sygeplejersken, der kom for at hente ham. Vi troede han sov, men der var stadig liv i ham.
    Så nu er der mundkurv og “vi kommer igen om 5 minutter”.

profilbillede
  • #112   14. sep 2023 Krydser alt, hvad krydses kan

• #113   14. sep 2023 Krydser alt for smuksakken.

• #114   14. sep 2023 Han skal derop igen til en kikkertundersøgelse.
    Billederne viste "normalt" slid og at "han har været i krig" (dyrlægens ord smiley - som er så passende på Tjab).
    Jeg håber der er noget løs brusk i albuen som kan fjernes via kikkertundersøgelsen - for det der normale slid synes jeg personligt ikke bør udløse SÅ meget halteri.

Vi ser - kan han ikke blive ordentligt gående, så er det ikke så godt. Jeg kan ikke forsvare overfor ham, at jeg er holdt op med at lade ham løbe ved siden af en cykel, at jeg er begyndt at drosle lidt ned på at smide bold til ham .. to af de ting han VIRKELIG godt kan lide .. så bliver det lidt for meget for min, ikke hans, skyld, at han er her.

Så jeg krydser krydser krydser for at han kan repareres - jeg synes ikke jeg på nogen måde er tæt på at være klar til at sige farvel til ham, og han er kun 7 år.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#115   14. sep 2023 Også krydsede fingre herfra !.....

• #116   14. sep 2023 Hvornår kan du så få lavet kikkertundersøgelsen, så du kan få afklaring?

• #117   14. sep 2023 Karina - samtidig smiley

• #118   14. sep 2023 Alt krydses herfra, åh det må være ulideligt hårdt at stå i smiley smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 597
    #119   14. sep 2023 Alt krydses herfra..

• #121   14. sep 2023 Jeg hepper også på Czhaplin

• #122   14. sep 2023 Tusind tak skal I ha’ smiley

• #124   14. sep 2023 Puha, Martine, krydser for jer smiley 7 år er alt for lidt, selv for en krigsveteran smiley

• #125   14. sep 2023 Jeg har trænet så meget hund de sidste par uger, at jeg er HELT træt. Men vi har endelig fået styr på alt, og min lille hundehvalp var en stjerne i dag smiley Så hvis det passer hvad man siger om generalprøven, så bliver det noget rigtig lort på lørdag smiley

• #126   14. sep 2023 Tak Anne smiley

Jeg krydser for dig og din arbejdsbi i weekenden så - gi gas smiley smiley smiley smiley

• #127   15. sep 2023 Tell Me about it....

Vi har 100 katte på internat nu og over 200 i pleje. Ingen af dem er vildkatte. Der findes hjem til ca 40 hver uge og pleje til ca 10. Gang selv op

Men politisk er man så vattet at man ikke vil sidestille katteejere med hundeejere

Der er nok ikke et problem....

https://www.dyrenesbeskyttelse.dk/artikler/regelaendring-havde-ingen-effekt-efter-aar-organisationer-er-fortsat-skuffede

• #128   15. sep 2023 Men politisk er man så vattet at man ikke vil sidestille katteejere med hundeejere

Man kan måske argumentere, at så længe katteejere bare lader deres katte løbe frit, der er en vis forskel ?

Mine hunde løber aldrig frit omkring alene - det gør kattene .. og jeg vil da heller ikke løfte et øjenbryn, hvis de en dag ikke kom retur. De fanger mus her, ellers boede de her ikke.
    Jeg tror at der er mange, der har det på den måde - det virker ihvertfald sådan - og så længe ejere af katte har det på den måde, så tror jeg ikke at en ændring er lige for.

• #129   15. sep 2023 Vi kunne jo knap nok samle 10.000 underskrifter for en ændring af loven omkring katte (som jeg husker det).
    Den har bare ikke samme værdi som hunden, når ikke engang ejerne gider ændre på noget (slet ikke hvis det kræver en indsats/penge).
    Og hvis ikke engang ejerne gider, er kampen jo tabt på forhånd.

• #130   15. sep 2023 Jeg tror ikke på at tvungen id og registrering vil ændre andet end at vi får en masse katte med chip og som stadig mistrives på forskellig vis

Men det ville sende ejerne omkring en dyrlæge, hvilket rejser krav om at dyrlægerne er bedre klædt på til at rådgive om vaccine neutralisering mm

Nogle er men for mange er det bare en kat

Så med mindre den del løftes ville en lov om id bare betyde at vi skulle udlevere en masse katte til dårlige liv, fx som fertil killingemaskine

Men kom dyrlægerne mere på banen og var ejerne tvunget forbi dem, så kunne der ske en seriøs ændring

Uden den del ville det ikke ændre en dur ved de forhold som I også rigtigt påpeger her

Men det er et kæmpe problem
    Der er virkelig mange
    Jeg vidste det men nu ser jeg det
    Det er simpelthen helt vildt som vi har behov for at der sker et eller andet her...

Hvad? Bedre vejledning kombineret med at ejerne møder den vejledning er en start

Og så skulle vi måske få ryddet op derude
    Der burde slet ikke gå forvildede katte rundt

Dem vi ser flest af er dumpet. Tamme
    Det er fandeme også en mærkelig måde at holde dyr....

Hvor tit ser vi folk dumpe et kuld hvalpe i en kasse tapet til og stillet i solen?

Med katte ser vi det rigtig tit. Faktisk ca 35 procent flere sager af den type i år end sidste år indtil nu... og de fleste er katte

Ja... at lade stå til virket heller ikke ret godt

• #131   15. sep 2023 Stavefejl er gratis i anledning af at det er fredag smiley

• #132   16. sep 2023 Man kunne måske argumentere for, at flere herreløse katte blev aflivet, i stedet for at sidde på et internat og vente i månedsvis smiley Når missemor kommer ind med en bunke killinger, så afliv alle minus 2, i stedet for at opfostre 4-7 killinger.

Jeg har altid haft kat, og var knust da min første egen kat blev kørt ned. Men efter jeg har fået hund og nu igen har fået kat, kan jeg godt mærke at katten slet ikke er på højde med hundene. Bevares, hun bliver behandlet som en dronning, og får både dyr mad, vitaminer, bliver passet med dyrlæge, ormekure, flåtpille og har sin egen dobbeltseng, men jeg kan mærke, at jeg ikke bliver knust, når hun en dag ikke er mere. Ked af det, ja, men ikke knust.

• #134   16. sep 2023 #105 det er altså ret praktisk hvis du f.eks. skal købe en bil eller lign. Vi stod - eller min kæreste gjorde, i lidt af en kattepine sidst fordi han ville købe en bil privat i en weekend og selvom han lavede en straksoverførsel så skulle den først godkendes af banken.
    Så står man der 300km hjemmefra med en bil man gerne vil have men kan ikke betale for den.

Og jeg forstår godt -og ønsker selv et sikkerhedsnet, men på den anden side bliver jeg også noget så fortørnet over ikke at have direkte adgang til mine egne penge.

I en noget mindre skala kan man f.eks. kun bruge 25.000kr i en periode af 30 dage på Google wallet og det synes jeg er ret generende og provokerende egentlig.

• #135   16. sep 2023 Man kunne måske argumentere for, at flere herreløse katte blev aflivet, i stedet for at sidde på et internat og vente i månedsvis smiley Når missemor kommer ind med en bunke killinger, så afliv alle minus 2, i stedet for at opfostre 4-7 killinger.

Den del undrer også mig en hel masse ???
    Tag de to "kønneste" og sig farvel til resten.
    Vores to er fra et internat, ingen ville have dem fordi de bestemt IKKE var tamme og ikke havde "smarte farver".

Hvis kæresten min, hvis "kattehjerte" er enormt !!! - ikke var kommet forbi og havde set de to sidde og trykke sig og med STORE øjne, var de blevet aflivet. Derfor fik han også to for ens pris.

Nu blev de så heldige, fik et fantastisk liv, bliver passet og plejet til ug (kærestens, ikke min fortjeneste) .. men .. hvorfor skulle de have siddet i et bur i 3 uger (var det vidst) først, inden de skulle aflives?

Nej, det der "no kill policy" - det dur altså ikke ...

• #136   16. sep 2023 Vi afliver alle meget syge katte, for vi har en dyrlæge på stedet. Vores sidder max en måned, og vi har ikke svært ved at sælge dem. Når DBs hjemmeside tæller dage så husk at pleje tælles med. Det giver derfor ikke et reelt billede af tiden på internat. Vi har rigtig mange plejefamilier som vi værner om og som gør en kæmpe indsats

Så problemet er ikke for os, jeg kan ikke udtale mig om de andre da vi ikke alle gør ting ens, at finde hjem.

Frustrationen handler om det manglende ansvar alene fordi de alle er tamme og nogen har haft ansvaret for dem men svigtet

Den mentalitet er det der går mig på. Den synes jeg burde ændres, ikke fordi der ikke er nye hjem for det er der, men fordi jeg simpelthen ikke synes det er en indstilling mennesker bør gå rundt med i Danmark i 2023 og jeg tror på at oplysning virker - for de fleste

No kill tror jeg er en and. De katte der aflives af vores egen dyrlæge lider. Vi skal alle følge dyreværnsloven. Jeg kender ikke de andre men jeg har svært ved at forestille mig at ingen aflives

Vi siger i højsæsonen nej til private der gerne vil aflevere og beder dem vende retur om en måned. Her kommer de herreløse først naturligvis. Ejere må forsøge ad andre kanaler eller vente en måneds tid

Vi har folk fra Sjælland og Fyn der adopterer fordi de ønsker en kat fra netop os så vores sidder ikke længe heldigvis. Gjorde de det ville vi ændre praksis

• #137   16. sep 2023 Fuldstændig enig, afliv nogle af kattene/killingerne - begynd med de syge/skadede.

Det samme gælder hunde. Jeg fatter ikke, at man fx bruger store summer på at "redde" fx trebenede gadehunde og gadehunde generelt. Man kunne gøre meget godt for mange dyr med disse midler.

Da jeg var i Indien for år tilbage, blev jeg meget træt, da guiderne begyndte at tale om gadehunde. Men det viste sig, at der rent faktisk blev gjort noget godt (efter min mening). Hundene blev indfanget, behandlet for diverse og neutraliseret, og efterfølgende blev de sluppet fri igen.
    Jeg håber, at de syge og skadede blev aflivet.

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#139   16. sep 2023 Jeg er fuldstændig enigi at ikke alle killinger i kuld bør overleve. Men det er jo selvfølgelig en god forretning fordi de sælges dyrere.
    Min mors maine coon blanding nåede at sidde ialt over 200 dage på Inges kattehjem. Han var lige udehos en familie i 2 mdr før de også måtte kapitulere og han røg retur. Han nåede at sende 2 frivillige på skadestuen med kraftige bid og kradseskader.
    Jeg havde kun set ham på hjemmesiden, så det var ham vi ville kigge på. Vi måtte dårligt se ham, og de råbte om at pas nu på osv osv. De var hamrende bange for ham. Han tævede de andre katte, som han på trods af det, stadig gik rundt i løbegården med. HVORFOR har sådan en ikke fået fred..? Min mor tog ham med hjem, hun er blevet bidt af ham så blodet sprøjtede adskillige gange, og det har været mig der har klippet klør og børstet ham, da jeg havde kræfterne til at holde ham. Og så havde en drabelig respekt for da han sprang på mig lige efter ankomsten, røg han med et brag ind i væggen. Siden var han totalt håndtam overfor mig. Han har kun bidt mig en enkelt gang ved dyrlægen, ellers var han sød og rar selv når jeg tog ham op.
    Han nåede desværre kun at være hos min mor i lidt over 3 år da han kort efter ankomsten, også blev erklæret nyresyg, som blev opdaget ved et tilfælde. Så han er lige blevet aflivet, men min mor havde da en sød og kælen kat til sidst på hans præmisser, inden han blev rigtig syg. Men han burde slet ikke have levet så længe.

• #140   16. sep 2023 De fleste katteejere er total uansvarlige. Her i Kolding gruppen er der daglig efterlysninger af katte eller katteejere.
    Kattene bliver bare lukket ud, endda midt i byen og ved meget befærdede veje, de fleste er hellere ikke neutraliseret. Bliver kræet kørt ihjel, så bander og svovler man over bilejeren som har kørt katten ned, og man får hurtig en ny gratis kat. Man har hellere ikke lært af at den forrige kat blev kørt ihjel, og sender igen den fertile nye kat ud og lege med bilerne.

Jeg holder på, at alle katte SKAL ID-mærkes, og hvis det skal være udekatte, så SKAL de være neutraliseret. Hvis ikke det bliver overholdt, så skal der falde en saftig bøde.
    Ved sådan et vedtag, så vil mange af de useriøse ikke have kat mere, og der vil blive født meget færre katte.
    Vi har et stort katteproblem, og jeg kan slet ikke forstå, at der ikke bliver taget hårdt fat for at løse problemet.

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#141   16. sep 2023 Helt enig Anni. Jeg er i en gratis kat og hunde gruppe på Facebook. Og der kan man se den uansvarlighed der hersker. Og folk står i kø for at sende små killinger ud til folk der bare lukker de helt små killinger ud med det samme, trods det skrives at de ingen stedssans har, og de lige har fået en anden killing men den blev sørme kørt over efter en uge.
    Jeg kan seriøst brække mig over det.

• #142   16. sep 2023 Pøj pøj med Tjab Martine ..

@Isabelle, det eneste der kan glæde er da at blå blok udvandes mere og mere ..
    Ikke at det vi har nu er bedre men....tja

Gad vide hvem der går frem? Synes alt man læser er om partier der går tilbage, også regeringspartierne..
    Jo SF går vel frem, men de sluger jo ikke alle

• #144   16. sep 2023 #138
    Eller de er testet med dårlig resultat, som man ikke vil nævne, og så tænker at hvalpekøber sikkert bare er tilfreds med at hunden jo er testet, så behøver man ikke spørge ind til hvad resultatet var smiley

• #146   16. sep 2023 Enig Cockie, og desværre bliver de fleste killinger taget alt for tidligt fra moren, hvilket også burde udløse en bøde.

• #147   16. sep 2023 Øv, vi har fundet en ny 'knude' på Berta, som for 6 måneder siden fik fjernet en ondartet knude (mastcelletumor) - hun skal til tjek på tirsdag. Samtidig synes jeg, at hun er begyndt at trække sig mere fra os - eller også lægger jeg bare mærke til alting.

Elvis er heller ikke i topform.

Min mand og jeg synes, det er så svært at vurdere, hvornår det er på tide at sige farvel. Og jeg ved godt, at det kun er os (med vejledning fra dyrlæger), der kan tage beslutningen. Men den bliver bare aldrig nem.

• #148   16. sep 2023 Tak Hanne smiley

• #149   16. sep 2023 I morgen er der K9 Biathlon og Canicross på Motocrossbanen i Kolding.

Jeg ved, at vi er flere HG'ere der skal deltage.

Kig forbi og sig Hej og Hep hvis du er på de kanter. smiley

profilbillede
  • #150   16. sep 2023 Puha, Ida, det er barsk med 2 skrantende hunde smiley

Martine, hvornår skal Tjab undersøges igen?

• #151   16. sep 2023 Ja, Anne smiley alt indeni mig skriger bare, at det er for tidligt, men måske er det også bare svært at vurdere, når man er så tæt på. Og på den ene side er de 'kun' 9 og 11 år - men på den anden side ikke helt unge.

Har altid haft en forestilling om at Berta, der er 11, bliver min. 13 år

• #152   16. sep 2023 Martine, også krydsede fingre herfra!

• #153   16. sep 2023 Anne - d. 25.

Mange tanker går igennem hovedet, men jeg har besluttet, at jeg venter og ser hvad Lars (den dyrlæge, jeg stoler allermest på), siger.
    Han ved hvad jeg vil acceptere og er helt klar i spyttet.

• #154   16. sep 2023 Tak Ida - og i lige måde smiley

• #155   16. sep 2023 Det er rart når man har en dyrlæge, som ved præcis hvad man vil gå med til på sin hunds vegne - det giver ro i sjælen. Håber på det bedste for jer smiley

• #156   16. sep 2023 Ellie er knap 16 måneder, og vi havde meldt os til klubmesterskab i dag. For lige at teste formen i uformelle rammer på hjemmebane.

Den hund er SÅ fantastisk smiley Vi har knoklet med at få særligt sit, stå og dæk til at fungere, og så har runderingen været noget skidt i et par uger. Og for en uge siden bestemte hun sig for, at hun ikke gad aflevere genstande i feltsøget.

Men hun gav den hele armen i dag smiley Vi fik 10 i rundering, stå, sid og i søget i felt. Hun missede totalt fremadsendelsen, og det var 100% min fejl - jeg havde ikke is i maven til at vise hende retningen. Og så smed vi apporten smiley Hendes absolutte yndlingsøvelse!!!! Hun ræsede ud efter den, samlede op, vendte rundt, smed apporten og bragede ind i en fin “her”, inden hun kom i tanke om at hun havde tabt apporten - vendte rundt, ræsede ud efter den og tilbage i her smiley

Vi fik 152 point (ud af 200), og det rakte til et klubmesterskab smiley Hun var SÅ sød under hele dagen, og bevarede både glæden i arbejdet og roen i hovedet smiley Det ragede hende en papand, at hun ikke blev belønnet med andet end klap og ros mellem øvelserne, og hun gik hverken død eller kørte op i stress.

Der er noget at arbejde på frem til foråret, hvor vi skal ud og have det sjovt til rigtige konkurrencer, og jeg glæder mig endnu mere til det nu smiley

Og for at det hele ikke skal være for rosenrødt, så har jeg fået øjenbetændelse, og mit ene øje ser forfærdeligt ud. Det startede i morges, og jeg havde makeup på da jeg tog afsted til klubben, og kom hjem med et øje med fin makeup, og et andet der var tværet ud og klamt smiley

profilbillede
  • #157   16. sep 2023 Tillykke til Anne og Ellie..

Åh Ida K, føler med dig. For 10 mdr siden havde jeg 2 hunde, nu er der 0 ... den sidste beslutning den 4. september giver mig stadig et træls sug i maven, den var sgu ikke så entydig klar som mine forrige 4 gange..

• #158   16. sep 2023 Stort tillykke med klubmesterskabet, Anne. Hende Ellie er da bare for dejlig og dygtig smiley

Hanne: Åh, det må være så svært, når det føles som om, at der ikke er et helt klart tegn. Men netop er den der 'nedadgående' kurve.

I de tre tidligere tilfælde, hvor jeg har sagt farvel til hunde, har det egentlig været ret klart, at det var det helt rigtige (grundet sygdomme af forskellig art).

Men ingen beslutninger er taget endnu. Det er bare den følelse inden i og de tanker, der så småt er begyndt at sætte sig

• #160   16. sep 2023 Åh Ida, jeg håber I kan få en god snak med dyrlægen, så I kan få noget afklaring. Uvisheden og tankerne er svære smiley

• #161   16. sep 2023 Ida og Martine, ønsker alt det bedste for jeres hunde

• #162   16. sep 2023 Tusind tak, Anni og Anne smiley

• #163   17. sep 2023 Vi har været til bidetræning, og jeg HADER at jeg ikke kan gennemskue hvordan det fungerer. Jeg synes at jeg spørger og spørger, men der er 1000 ting, som er underforstået, som afhænger af hunden, figuranten eller andet. Og jeg KAN ikke forstå hvad der er op og ned.

Det er godt at vores prøve bare er et lille stop, hvor hunden bare skal bide, slippe og bevogte. For jeg kan godt mærke at vi får brug for noget hjælp, hvis vi nogensinde skal blive gode til det med bid smiley

• #166   18. sep 2023 Dorit kom i nævekamp med en mosegris (formoder jeg det var) på morgenturen smiley Den sad midt på vejen, og da Dorit stak snuden ned til den, gik den til angreb. Jeg nåede at råbe at hun skulle lade den være, men Dorit er Dorit, og efter et par rusk og gumlen, måtte mosegrisen forlade denne verden. Det kom lidt bag på mig at den gik til angreb på den måde. Jeg tror egentlig også at det kom bag på Dorit smiley

Jeg har taget en fridag i dag, og havde MANGE planer for hvad jeg skulle nå. Men lige nu hælder jeg mest til at klappe mig selve på skulderen over en overstået løbetur, tage et bad og så gå omkuld på sofaen med mosegrismorderen smiley

• #168   18. sep 2023 Aj Isabelle - to bør du da sagtens kunne gå med smiley smiley smiley

profilbillede
  • #170   18. sep 2023 For at være fair, må jeg indrømme, at jeg kun holder tre flex-håndtag. Den sidste (Lufs) har jeg siddende i et gå-bælte. Og 99% af tiden er det helt udramatisk, fredeligt og ukompliceret. Selvfølgelig er der konstant træning af hånd-øje-koordinationsevnen, for at sikre, at linernes håndtag i mine hænder, følger hundenes skiftende positioner foran mig smiley
    De tre håndtag kan jeg sagtens holde i én hånd, så jeg har den anden fri til at klaske myg, tjekke GPS, fjerne præstelus, tage billeder osv smiley

Mit vigtigste "værktøj" er, at jeg gør hvad jeg kan, for hele tiden at have alle hunde foran mig. For hvis et par stykker vikler sig ind bagved mig, og så ellers kommer spurtende op på hver deres side af mig, så bliver det altså lynhurtigt totalt kluddermor. smiley

• #172   18. sep 2023 Jeg går med 2 flexliner, og det er sjældent at de bliver viklet ind i hinanden. Går vi med andre, som også har hund(e) i flex, bliver jeg lidt stresset. For mine 2 kan jeg styre, og jeg ved hvad jeg kan forvente af dem. Men kommer 1-2 andre ind, som tænker at de skal spurte i zig-zag i mine hundes liner, kan jeg ikke overskue det. Så som regel går jeg kun med andre, hvis max 2 hunde skal føres i flex. Det er som regel Dorit der får lov at gå uden snor - hun render alligevel ingen steder smiley

• #173   18. sep 2023 Mit internet driller, og falder ud mange gange om dagen. Det er pisse irriterende, både når jeg arbejder og når jeg stener serier smiley Jeg har udskudt at kontakte kundeservice, fordi jeg ikke kan overskue at rode med teknik, og ikke fatter en skid af hvad de siger.

Men nu fik jeg ringet, og min frygt blev gjort til skamme. De er SÅ søde i kundeservice, og kunne lynhurtigt se hvad problemet er. De sender et par nye bokse, og de skal bare sættes i en stikkontakt. Hvis noget driller, skal jeg bare ringe, og så ringer de lige sidst på ugen for at sikre at alt er som det skal være smiley

Jeg har egentlig ikke noget alternativ til det selskab, hvis jeg vil have fiber, så de kunne egentlig sagtes være røvhuller. Men de har bare pisse god service smiley

• #176   18. sep 2023 findes der egentlig ikke nogle flex-liner med 2 snore i et håndtag og hvor så der er en form for drejefunktion der følger den enkelte hunds retning ... hvis I forstår ---

• #177   18. sep 2023 Jeg har også 2 på 8 meter. En med bånd, en med snor. Jeg har jo så den fordel, at min ene hund er dobbelt så høj som den anden, så de vikler sig nok mindre ind end gennemsnittet (bortset fra når Dorit fiser ind imellem Ellies ben, og laver ged i det hele smiley ).

• #178   18. sep 2023 Jo, Hanne, men de findes vist kun med 3 meter line.

• #179   18. sep 2023 Lad være med at anskaffe flere hunde, end du kan håndtere.
    Jeg har en semiflexsnor på 16m og 25m flagsnor til markvandring. Den sidste metode kan sætte fut i selv det dovneste vildt og gør, at jeg kan gå 5km og lufte min hund 25km.
    Win-win.

• #180   18. sep 2023 Alle mine flexliner er 8m. De to store har med bånd, og de to små med snore smiley

• #183   18. sep 2023 Jeg havde aldrig hørt om foderet før, men der er da godtnok mange ærter i, ærter er meget proteinrige og det er sikkert fra dem det meste af foderets proteinindhold kommer.
    Jeg mener der har været undersøgelser i usa vedrørende hundemad med ærter og en forhøjet risiko for hjertesygdomme.

• #184   18. sep 2023 Jeg blev nysgerrig da nogle af jer skrev om Chris Carter. Har hørt Krusifiksmorderen og er nu igang med Bødlen. Måtte spole i Bødlen med det med hunden. Selvom jeg forsøgte at sige “det er en bog, det er en bog, det er en bog” inde i hovedet. Men det nyttede ikke, så spolede forbi.

Den mand har en seriøst syg hjerne smiley

• #185   18. sep 2023 Hvem er Chris Carter

Hvem er han så? Chris Carter er født i Brasilien, og efter at have færdiggjort High School, flyttede han til USA for at læse psykologi med speciale i kriminel adfærd. Han endte derfra med at arbejde med nogle af USA`s farligste psykopater og mordere med dét fokus at forstå deres kriminelle psyke.

Netop dét job og de erfaringer han fik, har han videreført til sine kriminalromaner, hvor jeg godt tør garantere, at du som læser kommer til at stifte bekendtskab med de mørkeste afkroge af det menneskelige sind.

Ovenstående er sakset fra nettet smiley
    Jeg elsker Chris Carters bøger.

• #186   18. sep 2023 @ Anne ... det bliver kun værre smiley ... har virkelig flere gange tænkt hvordan man kan have en hjerne der kan tænke de tanker der er grundlag for de romaner ....
    Jeg er nået til "Jeg er Døden" ...

• #187   19. sep 2023 Kan det BLIVE værre? smiley Jeg tror at jeg er nødt til at finde noget sødsuppe ind imellem, så jeg ikke bare får psykopatisk, torturerende seriemorder historier i en lind strøm smiley

• #188   19. sep 2023 Anne - jeg spolede også i det med hunden.
    En ting er at mennesker blir tortureret, men jeg kan ikke, når det er hunde det går ud over smiley

Jeg hører også noget andet ind imellem, men jeg er fan af CC må jeg indrømme smiley

• #189   19. sep 2023 Det lyder tilpas mørkt til mig. smiley smiley
    Jeg er dog ikke så meget til lydbøger, så jeg må se at finde et par bøger på et tidspunkt.

• #190   19. sep 2023 Jeg har CC på min huskeliste, men med det I fortæller, bliver jeg da helt i tvivl om, om jeg tør høre dem smiley

• #191   19. sep 2023 Men det er jo fjollet, når det bare er fiktion. Men i forvejen er han utrolig dygtig til at beskrive situationer, følelser og smerte, og lige det med hunden, kunne jeg altså ikke smiley

• #192   19. sep 2023 Er jeg den eneste der er faldet over Michelles Maggie på fb? Som beskrives som en totalt uproblematisk hund, men at “første familie har fortrudt” smiley Det vil være så ærgerligt, hvis opdrætter ikke er ærlig omkring de ting, der gjorde at hun røg tilbage. Jeg er med på at hensynet til Sten var det vigtigste, men Maggie er jo ikke uden problemer - uønsket hyrdning er da bestemt noget, der skal gives videre til en ny familie. Øv smiley

• #194   19. sep 2023 smiley #187 Ohh yes, Anne! Krucifiks-morderen er vitterligt blot begyndelsen smiley

Jeg var især vild med nr. 5. Dødsshowet.

Jeg er kæmpe fan af Hunter og Garcia…og oplæseren, Thomas Gulstad smiley

• #195   19. sep 2023 H-a-d-e-r oplæseren!!!!!! Hans “dwrrrrrink”, hans a’er, hans “alibi” (som han udtaler som ali-bali-alibalibi) smiley

• #196   19. sep 2023 Jeg var i en overgang rigtig glad for Søren og Lotte Hammers krimier. Men de blev simpelthen for meget for mig - det var så psykologisk uhyggeligt - og 'fysisk' også.

Men det lyder til, at jeg skal holde mig fra Chris Carter så ha ha smiley

• #197   19. sep 2023 Berta får i øvrigt fjernet sin knude torsdag - de mener, det bare er en talgknop, men uanset hvad generer den hende.

• #198   19. sep 2023 Er det ikke en anden oplæser på de første bøger? Mener han hedder Peter Bøttger…og ja…hans udtalelse af drink og genial er pisse irriterende smiley

Thomas Gulstad læser op fra bog nr. 4 smiley Ihvert tilfælde på Mofibo smiley

• #199   19. sep 2023 Du har ret, Linda! Tak fordi jeg kan glæde mig til at ham her bliver skiftet ud smiley

• #200   19. sep 2023 Thomas Guldstad er den samme som har indlæst (de fleste af) Michael Katz’s bøger. Han er ok smiley

Min yndling er ham der har indlæst Eksperimentet fra Dean Koontz smiley

• #201   19. sep 2023 Jo mere jeg læser om lydbøger/oplæsere, jo mere kan jeg glæde mig over, at jeg selv læser mine bøger smiley

• #202   19. sep 2023 Men, Lise-Lotte, man kan jo have begge smiley Jeg læser fysisk bog om aftenen inden jeg skal sove, og så hører jeg lydbog når jeg kører bil, gør rent, slår græs m.m. smiley

Har startet Ellie op på at finde thebreve i dag. Det tog hende lige lidt tid at greje, men da 10-øren faldt, syntes hun det var en fest smiley Noseworkhund bliver hun aldrig - hun ræser afsted, hopper op af ting og moser sig igennem, hvis der står noget i vejen. Men skulle min lakridsthe en dag blive væk, ved jeg hvem der kan hjælpe smiley

• #203   19. sep 2023 #200 Ja lige præcis! Der er han også super! Har du hørt Cecilie Mars serien? Den er også virkelig god:)

#201 Jeg kan også godt lide at læse selv, men lydbøger er fantastiske til at udfylde tiden til og fra arbejde i bilen smiley Har omkring 2 timers transport hver dag, så det kan godt blive til en del lydbøger på et år smiley

Men der er ved gud både gode og dårlige oplæsere smiley Jeg kan blandt andet ikke høre Jo Nesbøs bøger oplæst…kan ikke have udtalelsen af hoved personens navn, Harry Hole smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#204   19. sep 2023 Det er næsten ..... Must have smiley

profilbillede
  • #205   19. sep 2023 Min moster var forbi med min fødselsdagsgave i dag. Jeg havde fødselsdag for 2 måneder siden smiley

Nå, men jeg havde jo glemt hvad jeg havde ønsket mig, så stor var glæden da jeg fik en masse ting, jeg elsker. Bl.a. nogle vandglas fra Luigi Bormioli smiley Jeg er nu nødt til at rydde op i skabet, så der kan blive plads til de nye. Perfekte til vand. Og sodavand. Og drinks smiley

https://www.imerco.dk/luigi-bormioli-mixology-vandglas-whiskyglas-50-cl-glas-klar?id=100397522&dfw_tracker=61960-100397522&utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=18604746653&gclid=EAIaIQobChMIz6-Hvqy3gQMVFEBBAh0LPgeVEAQYESABEgIUrvD_BwE

• #206   19. sep 2023 Hvor er du heldig Anne, det er nogle flotte glas.

• #207   20. sep 2023 Vi har neutraliseret mange mange katte på få dage og er nu i bund. Det føles fantastisk

Og så lige et foto af en af dem, der ligger og hygger på hotellet smiley

profilbillede
  • #209   20. sep 2023 Min workhusband har fået mig til at se Minkavlerne på TV2. Jeg er helt smadret over den smiley

• #210   20. sep 2023 Anne den er simpelthen SÅ åndssvag på den fede måde. Jeg er færdig af grin smiley

• #211   21. sep 2023 Jeg sidder også bare og griner højt, når jeg ser den smiley

• #213   21. sep 2023 Den mand, man tilbringer mest tid sammen med - fordi det er en kollega smiley

• #215   21. sep 2023 Jeg kan huske at folk fnisede lidt over, at jeg trænede Ellie til at have sko og skærm på som hvalp. Da vi kom hjem fra morgentur i dag, satte hun blodpletter over hele gulvet. Jeg fik hende dækket af og undersøgt, og hun har en lille flænge inde i poten på den store trædepude smiley

Så igang med at rense, og lagde et stykke gaze drysset med klorhexidinpulver op i trædepuden, og så en strømpe på. Hun kan fint GÅ med strømpen på, men hun ville gerne bide i strømpen. Og jeg skulle til webinar, så kunne ikke sidde og holde 100% øje med hende. Skærm på hunden og så pause imens jeg tog første runde på webinaret.

Nu har jeg lige tjekket, og blødningen er stoppet fint, så hun har fået en sko på i stedet for strømpe, og skærmen er pillet af. Og så får hun lige lov at beholde skoen på nogle timer.

Jeg er SÅ glad for, at jeg har trænet både strømper, sko og skærm, og har en hund, som godt nok forsøger at tygge lidt i strømpen, men som bare accepterer skærmen fuldt ud smiley

• #216   21. sep 2023 det da også en ret god ide ...

min ældste hunds opdrætter sagde, væn hvalpen til at den skal ligge på ryggen når du skal børster under maven, og op under benene (der har de tendens til knuder) .. det gjorde jeg og med det resultat at Ipsen nærmest lå og fladede helt ud og lignede en der var til hygge massage ... jeg sad på gulvet og så lå hun mellem mine ben .. hun elskede det ..

• #218   21. sep 2023 Jeg har heller aldrig trænet det, Isabelle - men kender da en del hunde, der "dør af skræk" når de skal ha en skærm på, altså nærmest går i panik, vildt !!!

Mht negle, så klipper jeg ALDRIG negle på mine hunde og har aldrig gjort det.
    Jeg er desværre bare nødt til at tage mig af Esh´s fordi de gror som skidt og altså skal trimmes .. jeg købte mig sådan en file-dims .. den tør jeg at bruge og Esh .. ja, han accepterer det smiley

• #220   21. sep 2023 Jeg vil helst uden om en hund, der enten dør af skræk eller fryser af at få skærm på. Både Bella og min gamle hanhund kunne slet ikke finde ro, hvis de fik skærm på, så derfor ville jeg træne det med Ellie. Og det rager hende en papand. Hun lagde sig bare ned og tog en lur, efter hun havde konstateret, at hun ikke kunne mase sig ind mellem spisebordsstolene.

Det samme med skoen. Hun skulle da lige vænne sig til at have den på, men så traskede hun bare rundt. Jeg tænker at hun får den på i aften til lidt let træning, bare så såret ikke bliver generet.

Jeg kan så se at de sko jeg har, er ved at være lidt møre. Men med 10-11 år på bagen, er det vist også ok smiley

• #221   21. sep 2023 Krave et mine heller ikke gode til, men alle dem jeg har nu accepterer sokker, dækkener mv. uden brok,

Jeg har ikke trænet det med Bellis, men da hun fik regndækken på forleden, kiggede hun bare på de andre, som var iført samme beklædning og så gik hun udendørs som om hun altid havde haft det på, hun er knap 7 måneder.

Negleklipning er en skal ting her, whipperne skal have dem klippet med ca. to ugers mellemrum og vi træner det fra de er helt små, nogle hader det alligevel og gemmer sig, hvis de får muligheden, de fleste accepterer det uden vrøvl.

Og så er der Bellis som er et kapitel for sig, hun står og hyler på den anden side af gitteret, når det ikke er hendes tur, hun elsker simpelthen at få klippet kløer, smider sig på ryggen i mit skød og strækker sel poterne frem, jeg elsker den lille tosse smiley

• #223   21. sep 2023 Jeg vil helst uden om en hund, der enten dør af skræk eller fryser af at få skærm på

Tror jeg de fleste gerne vil smiley

Jeg har bare aldrig tænkt det som noget at jeg skulle træne - jeg har i virkeligheden ikke tænkt over det, jeg vil ikke engang sige, at jeg har forventet at de kunne.
    Det har bare være .. "her du skal lige ha denne her på" ..

Men jeg har så åbenbart været heldig med de af mine hunde, der skulle ha sådan en på, for som sagt, aldrig problemer .. i den retning ihvertfald smiley

• #225   21. sep 2023 Martine: Jeg har heller aldrig trænet det, og mine hunde har tolereret sko, strømper og kraver uden problemer. Og seler, dækner etc.
    Jeg tror de lærer, at hvis jeg mener, at de skal have det på, så er det jo nok af en årsag.

Jeg dropper som regel kraven fordi den irriterer store strittende bjæferører. Og vovserne er gode til, at lade sår være, hvis de får besked på det.

• #227   21. sep 2023 Både Bella og min gamle hanhund, Malde, var DYBT ulykkelige over skærm. Ved begge opgav jeg omkring kl. 2 om natten, og tog skærmen af, så vovse kunne falde til ro og jeg kunne få noget søvn. Bella gik tit med sko, og det var aldrig noget problem. Dorit ville hellere have amputeret en kropsdel, end at have sko på, så jeg tør slet ikke forestille mig hvis hun skulle have skærm på smiley

Ellie er ikke typen, som går i panik eller fryser, men er typen der bare fjerner irriterende ting. Så jeg kunne risikere at hun bare ville slå knuder på sig selv for at forsøge at flå en skærm eller sko af.

Og da jeg var lidt tidspresset her til morgen, var det bare rigtig rart at hun kunne fikses uden bøvl, og at jeg så kunne sætte mig og arbejde. Hun ville måske have været totalt ligeglad, selvom jeg ikke havde trænet det, men jeg er ikke sikker på at JEG havde været så rolig om det, hvis vi ikke havde leget det ind smiley

• #228   21. sep 2023 Du må ikke misforstå - jeg ser ikke det at man leger ting ind i hunde, som en dårlig ting. Lige den del med en skærm, har jeg bare aldrig haft fantasi til at kunne blive et problem for mine hunde .. derfor har jeg ikke tænkt 1 sekund på, at jeg skulle bruge tid til at lege det ind i dem.

Og .. jeg ville personligt blive MEGET trist, hvis min eventueltifremtidenskalstilleiudlandetmedaltdetpresstressbelastningerdetmedfører - hund, pakkede fuldstændig sammen, hvis den ikke kunne abstrahere fra / acceptere, at få en skærm over hovedet.

Jeg vil dog sige at jeg - engang i fremtiden, hvis jeg skal have en anden race, vil itænke det .. men det er imo godt nok lidt beskæmmende, at hunde ikke bare kan tage en skærm oppefra og ned ..

• #229   21. sep 2023 Freja blev opereret for en tumor Rom i januar.
    Dyrlægen udstyrede hende med sådan en skærm.
    Den var for stor, men faktisk ret god.
    Der var sådanne nogle stivere i, som var bøjelige, så hun kunne ligge helt almindeligt ned.
    Det ville hun have haft svært ved med en plastik skærm.

profilbillede
  • #230   21. sep 2023 Jeg kan godt forstå whipperne ikke synes skærme er specielt fantastiske, de er så adrætte at der oftest bliver monteret en kæmpe en af slagsen og for at de ikke skal kunne vride dem af, skal de sidde ret stramt lige bag ørerne. Man skal være ret obs på skarvesår.

Jeg har set langsnuder iført krav, hvor den har forhindret dem i at drikke og spise selv

Je tror de fleste af os med Whippets og andre lignende mynder finder andre løsninger end krave

• #231   21. sep 2023 Martine, jeg er nok også bare “skadet” af at have haft en type hund, som slet ikke magter sådan noget. Som sagt tror jeg egentlig at Ellie ville være ligeglad med skærmen. Eller hun ville hverken blive ked, panisk eller fryse. Men det med sko er lækkert at have indlært - så behøver jeg ikke tage særlige hensyn på tur og til træning, for hun får bare en sko på, og så er hun præcis som hun plejer.

Jeg er så lidt spændt på om jeg kan sætte skoen godt nok fast, for jeg må erkende, at der er væsentlig mere gas på den her hund, end på dem jeg tidligere har haft smiley Det kan være at jeg er nødt til at opgradere til den slags, der kan spændes lidt bedre fast.

• #232   21. sep 2023 Nå, Berta klarede heldigvis knudefjernelsen rigtig godt. Hun fik taget blodprøver inden fuld narkose, og hun er 'en dame i sin bedste alder', som dyrlægen sagde. Nu er den sendt til kontrol, så krydser vi for, at det er en ufarlig en af slagsen smiley

• #233   21. sep 2023 Anne
    Ellers kan du ofre en sok, hvis det er smiley sko på, sok udover

profilbillede
  • #234   21. sep 2023 Bare for st vise jeg ikke er den eneste Hejre i lokalområdet...

profilbillede
  • #236   21. sep 2023 Linda, knæstrømpe smiley

• #237   21. sep 2023 Vores hunde har heldigvis altid været fuldstændig ligeglade med skærm. Jeg er måske også lidt "hård". Når det er sådan, så er det sådan. I forgårs aftes mistede Maja en negl på den ene bagpote. Det blødte selvfølgelig en del. Poten kom i en skål med vand, blev renset, fik vat på, og så en sko. Hun løftede lige bagbenet lidt højt ved første skridt, og så var hun ellers ligeglad. Hun er 9 år og har aldrig prøvet det. Vores hunde stoler på at det vi gør er i orden. Vi træner det aldrig med hvalpene. Jeg tænker der kan være forskel på hvor "sensible" racerne er.

• #238   21. sep 2023 Den sko kunne sgu holde til dampbarnets spurter. At hun så lige mistede fodfæste i nogle vendinger, er en anden sag smiley

Jeg havde bagt hindbærtærte til holdet, så er helt mæt på den klamme måde smiley Ellie har lært at spise flødeskum fra dåse, så lidt fik vi da ud af træningen i dag smiley

• #239   21. sep 2023 “Så skal vi i seng, Tjab” udløser altid at han samler sine ting - her til aften fem stks - og bærer dem ned i sin kurv på soveværelset på en gang

Han er jo umuligt kær og umulig ik at holde alt for meget af smiley smiley

profilbillede
  • #240   21. sep 2023 Når jeg siger ... " så skal vi i seng Lilly " .... udløser det hver gang , at hun fiser ud i køkkenet ..... sætter sig foran "kagedåsen" ... og venter på hun får sin " nattekage " .... smiley

• #241   21. sep 2023 Jeg har været til show med Livet ifølge Emil (Thorup) og Thomas (Skov) (yndlings podcast) i Esbjerg i aften og hold kæft, de er sjove. smiley

Min mand var knapt så imponeret, men musikken var god (Yepha) og der var bare så god stemning. smiley

profilbillede
  • #243   22. sep 2023 Billederne driller, men her kan man næsten sige, at jeg drukner i mænd. smiley

profilbillede
  • #244   22. sep 2023 Thomas er ok, men den anden androgyne satan kan du vist ikke medregne i den pulje smiley

• #245   22. sep 2023 Søren, det er netop kontrasten mellem de to, der gør det sjovt. Emil er...Emil, men Thomas er (for mig) klart livsnerven i den konstellation. smiley

• #246   22. sep 2023 Troede lige det var Nikolaj Lie Kaas … briller på Martine, briller på smiley

• #247   22. sep 2023 Det ER altså ekstra hyggeligt, at bo på landet. smiley
    To tidlige morgener i den her uge, har jeg måttet holde tilbage på den lille stikvej op til landsbyen, for at lade Påfugle-mor passere med hendes unger/kyllinger smiley

profilbillede
  • #248   22. sep 2023 vor fint .. kan godt forstå det er hyggeligt ... var jeg ung og skulle vælge om, blev det også et liv ude på landet, i naturen ...

• #250   22. sep 2023 Jeg har virkelig abstinenser ... gør alt hvad jeg kan for at møde naboens kat bare for at nusse lidt med et dyr ;( ...
    Noget bud på race her :

profilbillede
  • #252   22. sep 2023 Hanne, du kan få Dorit på besøg smiley

• #253   22. sep 2023 Det var dog en skrækkelig sag med den hundehvalp der blev mishandlet

Har I set det? Politiet hentede den

Var blevet kastet rundt på gaden smiley

• #254   22. sep 2023 @ Anne .... bring her on ....

@ Lens ... nej heldigvis har jeg ikke læst om det ....

• #255   22. sep 2023 Lens, hvor har du læst at politiet hentede den?

Hanne, hun ville elske at få udelt opmærksomhed smiley Jeg træner jo i PH om mandagen, og plejer at have Dorit liggende i bilen. Men I bor jo lige på vejen mellem her og Åbyhøj smiley

• #256   22. sep 2023 Nå, never mind, Lens. Den er blevet aflivet smiley

https://www.seoghoer.dk/krimi/23-aarig-sigtet-vanroegt-nu-er-hund-aflivet

• #257   22. sep 2023 Ja desværre blev den aflivet smiley

Politiet skrev det på fb

• #258   22. sep 2023 Når jeg læser sådan en historie. Ja så bliver jeg ond og ønsker alt ondt over den idiot, der har udsat en stakkels hund for de forfærdelige ting.

Lille hund. May You Rest In Pease.

Hundeejer. Må du rådne op i helvede

• #259   23. sep 2023 Hans navn bliver vidst delt blandt opdrættere pt., så han ikke kan købe hvalp fra dem ... men, det er jo nok næppe DKK-opdrættere, han vil henvende sig til, når han anskaffer sig sit næste offer.

• #260   23. sep 2023 Jeg håber det er sådan er miljø den er købt i, hvor der er nogle der kan finde på at straffe ham. Så primitiv bliver jeg.
    Læste det desværre lige inden jeg skulle sove og er vågnet flere gange i nat og har tænkt på den stakkels hund..
    Med tanke på hvad den har været udsat for i sit korte liv synes jeg det er godt den har fået fred.

Får så ondt i maven af den slags.
    Mit første fritidsjob var i en kiosk i Viby, dengang folk kom og købte aviser, der var en dame der bad os om at se om der stod noget om dyremishandling i avisen, for så købte hun den ikke.
    Kan godt forstå hende, når det står der kan man på den ene side ikke holde ud at læse det, på den anden kan man heller ikke rigtig lade være når først man har set overskriften ..

@Anne .. hvad tid træner du ...

• #261   23. sep 2023 Ingen bud på race af hunden på billedet ?

• #262   23. sep 2023 Tænker at det er en cocker spaniel og puddel mix, Hanne. Det er umiddelbart det den minder mest om

• #263   23. sep 2023 Spinone ... ???

Basset Griffon Vendeen ... ??? ----> ( evt. Petit ??? )

• #264   23. sep 2023 Hanne - Der er flere billeder af den på hjemmesiden, ligner en overpelset klippet cocker eller cocker/pudel mix.

profilbillede
  • #265   23. sep 2023 ah ,,,helfiguren fjernede lidt af charmen synes jeg

• #266   23. sep 2023 #265 ... Hanne .... Prøv at se på dem jeg har skrevet i ... #263 .

( især Basset Griffon Vendeen ... evt, Petit ) ... smiley

Hvis du er til det udseende , som det billede du har sat ind .

• #267   23. sep 2023 Der er en af basset racerne, der godt kan have et lidt lignende udtryk i ansigtet, omend mere tjavset?? Der var en i området jeg lige er flyttet fra. Jeg tror at det er petit basset griffon vendéen, men jeg kender ikke lige mere til racen.

• #268   23. sep 2023 ja den kender jeg godt ... den er ret charmerende .. synes bare jeg en gang har hørt de gerne vil grave sig ud af haven ...

• #269   23. sep 2023 Hanne, jeg kender to Petit, og ingen af dem har gjort antræk til at grave. Vi har passet den ene mange gange og har læst en del op på racen, da vi overvejede den som næste race, jeg kan ikke mindes at være stødt på dét med graveri.

Omvendt stod det i alle bøger og artikler om Cairn Terrieren, inden vi fik den første og ingen af dem har gjort det eller vist interesse i det. smiley

• #270   23. sep 2023 269#
    Vi kan dermed konstatere at jeres cairn terrier ikke kan læse smiley smiley

• #271   23. sep 2023 Hanne jeg er helt sikkert på at det er noget cocker/puddel eller doodle.

Petit'erne graver voldsomt. Vores dyrlæge har opdrættet dem i mange år, og hun har lagt rionet ned under græsplænen i 2 meters bredde langs hele hegnet, da de ellers har gravet sig ud. Det er ret selvstændige hunde, og en del større end skotten.

Desværre findes de ikke herhjemme, men ellers er der også Lucas Terriers. De er ikke FCI-godkendt. De findes i Storbritannien og USA, hvor der er opdræt. Jeg ved ikke om de findes andre steder, fx i Europa.

• #272   23. sep 2023 mente nok jeg havde hørt det om "gravning" ...

det er nu heller ikke fordi den er aktuel, den er bare charmerende ..

• #273   23. sep 2023 Det er den bestemt. Jeg trimmer også en Grand, og den er virkelig en dejlig hund. Men kæmpe stor!

• #274   23. sep 2023 Der er også soft coated terrier.
    Den er godt nok lidt større, men skulle være ret rolige og omgængelig.
    Der bor en opdrætter af dem ikke ret langt fra mig.

• #275   23. sep 2023 Anni er det Anette?

• #276   23. sep 2023 Min veninde har en petit, og den er simpelthen noget af det mest charmerende smiley Hun graver, ja, men ikke for at komme ud. Hun kan bare godt lidt huller smiley Eller hun kunne i sine yngre dage - jeg tror det stoppede da hun var et par år gammel. Hun er efterhånden 8 år, og er bare en magelig trunte, der tuller rundt og hygger sig smiley

• #277   23. sep 2023 Louise, ja, det er Anette.
    Hun bor små fem minutter fra mig.
    Jeg samlede engang en af hendes hunde op tæt ved troldhede stien, på en meget befærdet vej. Godt at den ikke blev kørt ned.

• #278   23. sep 2023 Har været i Horsens til DM i dag. Hvor var det DEJLIGT at se alle de folk igen. Mange ser jeg kun til konkurrencer, og det er jo 100 år siden jeg selv har gået i konkurrencer smiley Jeg elsker stemningen til konkurrencer, og særligt stemningen til DM smiley

Og jeg er så nødt til at blive udtaget til DM næste år. Så jeg kan tage fri fra job fredag, hvor vi har den årlige fællesfaglige dag, og hvor vi i går skulle masserer hinandens skuldre, synge fællessang gospel-style og høre om kulturbærer smiley Så jeg er NØDT til at have en god grund til at blive væk næste år. Og DM er den eneste grund jeg kan komme i tanke om smiley

• #279   23. sep 2023 Anni ja det var virkelig godt!
    Anette laver vældig fine hunde, og hun er selv utrolig sød og hjælpsom.

• #280   23. sep 2023 Louise, er enig.
    Hende kan man godt være bekendt at anbefale.
    Og hendes hunde har også vældig gode forhold.

• #281   23. sep 2023 Er begyndt at svømme igen og det er skønt at være tilbage i vandet for alvor

• #283   24. sep 2023 Har lig plukket denne omgang tomater - både friland og fra drivhus smiley

Vi VÆLTER i tomater - total luksusproblem smiley smiley

profilbillede
  • #284   24. sep 2023 mums .... ææælsker tomater ....

• #286   24. sep 2023 Jeg har været til udstilling i Roskilde i dag med Berta og Carl på 3 år, bare som tilskuere. Vi havde alle en fest. Jeg fik nusset lidt på hunde, Berta fik snuset en masse, spist godbidder og blev nusset og Carl fik lavet perleplade, var på bogstavjagt, fik en tatovering og ikke mindst set flere variationer af et af de store idoler, Radar.

Radar er en dalmatiner, der hjælper på brandstationen i børne-tv-serien 'Brandmand Sam'. Nøj, hvor blev han begejstret over de dalmatinere, han så.

profilbillede
  • #287   24. sep 2023 Når enden er god smiley

profilbillede
  • #288   24. sep 2023 Vi er lige kommet hjem fra en forlænget weekend i sommerhus i det jyske. Turen bød blandt andet på en tur til Ebeltoft og en meget hundevenlig cafe hvor hundene kunne få en "pupperchino". smiley
    Det kan man jo så have sine tanker om hvis man lyster... men det var perfekt for os. Hundene var med os, de fik en rigtig god oplevelse og Maggie der ikke på samme måde som Minion er byvant fik startet sin dag på en god måde med en masse venlige mennesker. Hun var næsten ikke til at hive derfra smiley

Deres dårlige ejer fik så ikke spurgt hvad der egentlig var hun gav dem. Det eneste jeg fangede var at det ikke som i USA er en kopfuld flødeskum. Men mere noget mælkeagtigt de dampskummer lidt og så knuser essentials godbidder ned i. Ned røg det i hvert fald... Maggie fik den sidste halvdel af Minions med to go.. ??

profilbillede
  • #289   24. sep 2023 Uh, Obster, fik du smagt de flødeboller fra Cafe Sicilica? Yum!!!!

• #290   24. sep 2023 ha ha Anne, det var også det første jeg tænkte smiley

• #291   25. sep 2023 Nej...æv det lyder som om jeg er gået glip af noget smiley men jeg var meget lidt sulten efter vores cafe besøg smiley

• #292   25. sep 2023 Der er kun én løsning - du må tage til Ebeltoft igen smiley De flødeboller er ikke bare gode, de er fuldstændig himmelske smiley

• #293   25. sep 2023 @Obster ... hvis du er på Instagram så kan du se hvad du er gået glip af på :
    usaedvanlige_floedeboller
    smiley smiley

• #294   25. sep 2023 De er også på facebook, hvis man endnu ikke er kommet på IG-bølgen smiley

• #295   25. sep 2023 @283: Det ser vel nok dejligt ud smiley Mine udendørs tomatplanter er slut for i år: planterne er visnede og der hænger kun nogle få halvrådne tomater tilbage. 3 ud 8 i drivhuset kan lidt endnu. Men ikke de store mængder mere. Men har druknet i tomater i år og har 16 L tomatsovs i fryseren i potioner af en halv liter. Det bliver dejligt at kunne tage sådan en op til aftensmaden til vinter smiley

Og så er jeg kommet til at melde Penny til klubmesterskab i november i B klassen. Jeg ved godt vi ikke kommer hjem med pokaler, men det kunne være rart at få det prøvet af på hjemmebane. Jeg havde hende med til en intern rallykonkurrence i begynderklassen i sidste uge. Clinton skulle stille op, hun skulle alligevel med og jeg har jo trænet en del af rallyøvelserne med hende for sjovs skyld og narrestreger. Så hvorfor ikke. Hun var simpelthen en lille stjerne, vildt fokuseret og gjorde sit bedste: 95 point og nr 1.
    I week-enden har jeg fået trænet spor på jord både lørdag og søndag - dejligt smiley

• #296   25. sep 2023 Jeg er ikke...hundene er smiley Men jeg kan godt se jeg må tilbage som Anne siger smiley hvilket jeg ikke tror hundene er kede af smiley

• #297   25. sep 2023 Ved ikke om det er til at se, de har ALLE halsen drejet og lagt henover kroppen..
    Der er fælles middags-lur ...

profilbillede
  • #298   25. sep 2023 Jeg har fanme cyklet med min hund i dag, og ingen af og hverken blødte eller brækkede noget smiley Trænerens største bekymring var hvor vakkelvorn JEG var på cyklen smiley

Så jeg tror på, at vi rent faktisk kommer igennem prøven om 2 uger uden 0’er. Vi kommer ikke til at få mange point i den cykeløvelse, men resten skal nok gå smiley

• #299   25. sep 2023 Jeg tror at min hund ser spøgelser. Altså, sådan rigtige spøgelser fra døde væsner, der engang har levet. Hun laver sådan et freaky stop, og så stirrer hun bare. På fuldstændig samme måde som hvis jeg snakker med hende, og hun sætter sig og lytter.

Ellers også er en af os sindssyge smiley

• #300   26. sep 2023 #299 bum, bum, det sidste? smiley

• #301   26. sep 2023 smiley

Hun har også fundet ud af, at hvis hun laver det stunt, og stirrer ind under fx lænestolen, så splitter jeg det hele ad, fordi jeg forventer at der er en mus eller en kæmpe edderkop smiley Det er der så aldrig smiley

• #302   26. sep 2023 Det er godt nok nogle spøjse spøgelser, der sådan kravler rundt under møblerne smiley smiley

• #304   26. sep 2023 Spørgsmål til panelet ...

Jeg afholder kursus søndag og der er frokost med i ..

Hvad ville du blive gladest for

1. Lasagne KNORRs med flutes
    2. Frikadeller med pastasalat og flutes

Jeg kan simpelthen ikke beslutte mig ... anyone ?

• #305   26. sep 2023 Elsker frikadeller - men intet slår lasagne smiley

• #306   26. sep 2023 Helt klart frikadellerne smiley

• #309   26. sep 2023 Kartoffelsalat til 10 mennesker orker jeg ikke - og jeg vil ikke servere noget fra et bæger. Derfor pastasalat smiley

• #311   26. sep 2023 Lasagne. Fordi det andet er for traditionelt/almindeligt og der er næsten altid nogen der har det med.

• #313   26. sep 2023 Frikadeller elsker jeg, så det ville jeg gå med;)
    Slå plat eller krone smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#314   26. sep 2023 Jeg ville lave begge dele, så rammer man smagsløgene på deltagerne lidt mere bredt og så ville jeg droppe flutes.

• #315   26. sep 2023 Ja lasagne er almindeligt men det er skisme da ikke noget man får ret tit, når alle skal tage noget med. Derudover er der intet galt med "almindeligt", men nu var spørgsmålet, hvad man ville vælge og det svarede jeg på.

• #317   26. sep 2023 Lasagne er totalt livret smiley Frikadeller er lækre, meeeeen en god Knorr lasagne peppet med lidt ekstra halløj, en grøn salat og flutes, er svær at slå.

Kæft, jeg savner Knorr lasagne og flutes smiley smiley

• #318   26. sep 2023 Det er godt nok nogle spøjse spøgelser, der sådan kravler rundt under møblerne

Det er jo edderkoppe- og musespøgelser smiley smiley

Hvis der findes menneskespøgelser, findes der vel også insekt- og dyrespøgelser smiley

• #319   26. sep 2023 Skræmmende tanke hvis alle de fluer jeg har klasket her i sensommeren alle bliver til spøgelse smiley Sådan lidt gyseragtigt smiley smiley smiley

• #320   26. sep 2023 #316 måske har jeg læst forkert. Det beklager jeg meget. Dog mener jeg stadig at det skal være lasagne.

• #321   26. sep 2023 Ja, Mette, dét kan du jo så tænke lidt over smiley

• #322   26. sep 2023 Frikadeller, og klart pastasalat ... meget bedre end kartoffelsalat ..

• #323   26. sep 2023 Tak for forslag - jeg tror jeg hælder til lasagnen smiley

• #324   26. sep 2023 peppet med lidt ekstra halløj

Anne - hvis min fantasi mht hundetræning var ligeså ikke-eksisterende som den er, når jeg laver mad, ville jeg have den største medfølelse med de, der kommer søndag.
    Jeg KAN ikke lave mad - jeg interesserer mig ikke ret meget for det ..

Så "peppet med lidt ekstra halløj " ???

Kan du gi lidt eksempler smiley

• #325   26. sep 2023 Haha, en klat tomatpuré og en slat fløde i selve sovsen, og en brik mornaysauce i et af lagene. Jeg plejer altid at spæde kødet op med revet gulerod, både for at strække kødet længere, men også fordi det giver en lækker rund smag. Og chili! Masser af chili smiley Selvom chili nok ikke er the way to go med fælleslasagne, for der er altid typer med sarte smagsløg smiley

Jeg har virkelig meget lyst til lasagne nu smiley

• #326   26. sep 2023 Blasfemi... man bruger bechamel og ikke mornay i en lasagne smiley smiley smiley

• #327   26. sep 2023 Super tak .. jeg vipper lidt ekstra i gryderne smiley

• #328   26. sep 2023 Når man laver pakistansk/indisk mad så læser man ovenstående med løftede øjenbryn, men ja der er sikkert sarte tunger om bordet men jeg ville nu alligevel tilføje nogle af de krydderier som man bruger i det køkken i stedet for chili.

Jeg gider heller ikke lave mad men jeg har kunnet lære disse krydderier at kende så det er virkelig ikke svært som det lyder

Ingefær, hvidløg, koriander og fx tandoori eller masala krydderierne. Man kan køber dem færdige

Måske ikke til denne fælles ret men hvis nogle andre en dag vil kaste sig ud i at prøve det så er der opskrifter på YouTube og blandingerne fås færdige på bazarene

Man kan tilføje efter smagsløg smiley

• #329   26. sep 2023 Man kan ikke købe bechamel (eller bæggamæl, som hende i Gift ved første Blik siger smiley ) smiley

• #330   26. sep 2023 Jeg kunne aldrig drømme om at lave indisk/pakistansk mad .. ej heller gå på indiske eller pakistanske restauranter.
    Det hørmer og smager af fodsved .. kan SLET ikke med det køkken ...

• #331   26. sep 2023 Ej Martine, indisk mad er da helt vildt lækkert smiley

• #332   26. sep 2023 Jeg holder med Martine, indisk og Pakistansk skal blive i Indien og Pakistan
    Det er ikke lækker, det smager grimt.

Vi har et par gange haft indiske restauranter, de har drejet nøglen meget hurtig. Den sidste holdt vist kun et halvt år.
    Hvis det var så lækker, så kom der nok mange gæster og de ville ikke gå nedenom og hjem

• #333   26. sep 2023 Lise-Lotte

Smag og behag smiley

• #334   26. sep 2023 kender ikke Pakistansk mad .... men har fået virkelig lækker indisk flere gange ...

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#335   26. sep 2023 Herhjemme sætter vi virkelig pris på bazarerne smiley

Flere af varerne er lige en tand billigere end i almindelige supermarkeder som f.eks. nødder.

Man kan altid købe lammekøle fersk smiley

• #336   27. sep 2023 Indisk og pakistansk mad er det samme smiley

Der er mange virkelig gode restauranter også, især på Sjælland. Der er dog en god i Herning

• #338   27. sep 2023 Anne det tror jeg faktisk godt man kan... dolmio har et glas med det smiley smiley

• #340   27. sep 2023 Ved ikke om det bare er mig, der er blind (sikkert nok), men jeg synes ikke jeg er faldet over link til 19'eren, så hvis andre mangler, er det her:

https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1332720-loes_snak_vol_19

• #341   27. sep 2023 du kom først Yorkie ...

der har været gode Indiske i Aarhus ... ved ikke hvad der er mere, det er så sjældent jeg er inde i byen og spise, og de sidste gange har det enten været på street Food, eller Sushi ..

Kommentér på:
Løs snak 18.0

Annonce