{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak 17.0
  • #1   23. aug 2023 Den længste tråd nogensinde på HG. smiley

• #2   23. aug 2023 En lille fortsættelse af bildelen af løs snak 16.0: Ja, bilerne er blevet større. Ofte er el-biler (som samfundet jo har besluttet at vi gerne vil have flere af pga mindre CO2 udslip) jo temmelig store fordi batteriet fylder temmelig meget (har jeg ladet mig fortælle).
    ... om el-biler så virkelig er den hellige gral når det kommer til at mindske CO udledningen hvis man kigger på hele deres livscyclus er måske lidt mere tvivlsomt. Måske løsningen er virkeligheden var at vi allesammen forbrugte mindre sådan på alle områder. Men den er selvfølgelig ikke sådan helt vildt populær.

• #5   23. aug 2023 Isabelle, jeg ville sikkert ikke kalde det flueknepperi irl, de skrevne ord er ofte nemme at misforstå, især hvis man er træt og irritabel. smiley

• #8   23. aug 2023 Hvis man bor i Kbh-området, er single og på Tinder, så swipe lige til venstre på 38 årige Benjamin, der går på teknisk skole. Det er ham der dræbte Mia Sprotte.... Han er ude og lever det frie liv smiley

• #10   23. aug 2023 Mig bekendt er han medicinsk kastreret

Ikke at jeg synes man skal date ham af den grund dog...men jeg tror det var et godt valg at gøre, vist i 2018

Vildt nok, men de kommer jo ud de fleste...

• #12   23. aug 2023 Lens, spørgsmålet er jo bare, om det var seksualdriften der fik ham til at dræbe hende, eller om det er hans personlighed. Han misbrugte hende jo først efter han havde dræbt hende smiley

Hvis jeg havde en datter i 10-14 års alderen, ville jeg nok sætte pris på ikke at ende på date med ham. Kastreret eller ej.

• #13   23. aug 2023 Aj - skræmmende smiley

• #16   23. aug 2023 Hvis man har udstået sin straf .....................................

Præcis! Og så alligevel sidder man tilbage med en følelse af, at sådan en mand ALDRIG skal lukkes ud smiley

• #17   23. aug 2023 Jeg har haft glemt at lukke døren til vores skabsfryser (det ER altså en fryser smiley ), så 3. istid er gået igang derinde.
    Jeg er jo nødt til at hive fødevarene ud imens jeg tør det op - og i den sammenhæng søgte jeg i Jungshoved-gruppen efter nogle flamingokasser.
    Ret hurtigt var der to, der tilbød sig.
    Jeg takkede ja til begge og alt var jo lykkeligt.

Og SÅ er det, at det undrer mig .. efterfølgende, altså EFTER at jeg har lavet aftaler med dem begge, var der .. ikke en men TO, der går ind og skriver, at jeg kan bruge papkasser og tæpper og at det er gratis istedet for at jeg skal købe flamingokasser.
    Og her hopper kæden HELT af.
    1- jeg HAR lavet aftaler
    2- ingen af de to der tilbød, ville have penge
    3 - hvem siger at jeg har så mange / så store papkasser
    4 - hvem siger, at jeg har tæpper nok

5- HVORFOR blande sig i noget, der ER styr på ???

Men.. det skrev jeg naturligvis ingen steder ... kun her, hvor I er vant til at få hældt en masse ævl i hovedet.

• #18   23. aug 2023 #17 ... Der skal ikke meget til før " kæden hopper af " ... vel ??? smiley smiley smiley

• #20   23. aug 2023 Aj stop nu smiley

HVAD skulle der kunne gå galt på 2½ kms køretur efter 3 flamingokasser - og herefter ca 2 km efter 2 store ditto?
    Det har da INTET med kædestramning eller mangel på samme at gøre - det er bare .. ja DUMT smiley

Præcis iøvrigt - og dette her er et e k s e m p e l hvor jeg skriver sødmælk - i realiteten kunne det være hvad som helst, men prøv at se om I alligevel kan hægte jer på ..

Person 1 - "har du sødmælk, som er den slags mælk som skal bruges i kagen"?
    Person 2 - "jep har masser af sødmælk"
    Person 1 igen - "okay, men det var bare fordi at hvis du ikke havde sødmælk så" ... og så en ordentlig gang FULDstændigt unødvendigt gang ævlebævle .. fordi .. hvad ????

Personen har for fanden oplyst at vedkommende har sødmælk, hvorfor skal den anden opstille en milliard scenarier for HVIS han ikke havde haft det skide sødmælk ???

Nope, don´t get it .. det er simpelthen for åndssvagt.

Men hvis I to måske får det bedre af at det er mig, der er fjolset og den med den løse kæde i historien .. så knock yourselves out smiley

Og en lille tilføjelse

Min lille Clio og jeg klarede alle skær og lurende farer på den dristige opgave jeg havde smidt mig selv ud i.
    Begge steder stod kasserne - efter aftale - foran husene, jeg samlede dem op og fik bugseret dem ind i bilen og kom helskindet hjem igen.

Jeg er sq lidt af en dare-devil ..

• #21   23. aug 2023 Bum bum, dyrlægen synes jeg er hysterisk smiley Og han har ret smiley Han kunne ikke mærke noget overhovedet, og der fremkom kun en kliklyd fra knæet en enkelt gang. Han kunne godt fremprovokere smerte, men syntes at der var langt derhen. Så dommen er en let forvridning, dog med forbehold for at hun er en hård nyser, og ikke sådan rigtigt siger av. Så fortsat ro (suuuuuuuuuuk!!!!!!!) og smertestillende i et par dage, og så må jeg se på hende hvor meget hun kan holde til.

Og så elsker jeg at min hund bare ELSKER at komme til dyrlæge smiley Hun piver for at komme ind, sidder og hopper foran døren ind til klinikken, spurter ind og om bag disken, hvor hun sætter sig på numsen og skiftevis kigger på medarbejderen og bøtten med godbidder smiley Og selvom hun syntes det var lidt træls at dyrlægen sådan dimsede på hendes ben, blev hun glad igen da hun fik nus, godbidder og sin bold smiley

• #22   23. aug 2023 Martine
    Har du acetone?
    Det bare fordi, at hvis du har, så skal du ikke hælde det på flamingoen, der i så fald opløses. Et stor hul i toppen minimerer funktionaliteten - også på flamingokasser.

• #23   23. aug 2023 #20 ... Martine ... Det KUNNE jo også være , at du ikke havde fået flamingokasser NOK ??

Nårrrh ... nej ... du skrev jo pænt tilbage at nu HAVDE du fået flamingokasser nok ... ikke ??
    Så andre ikke skulle spilde deres tid med , at komme med alternativer for at hjælpe .

• #24   23. aug 2023 #22

Jeg skal tage mig godt sammen og se, om jeg kan begrænse mit brug af acetone - ihvertfald så lang tid det tager, at tø fryseren op.

• #25   23. aug 2023 Enig Anne og det handler snarere om magt end 'sex'. Det gør voldtægt normalt

John rigtigt og et stort problem generelt med medicin og syge der stopper så vi må håbe der er øje med ham... hvilket jeg kunne frygte der ikke er med den psykiatri vi har

• #26   23. aug 2023 Er flad af grin over de kasser. Alt det der kan gå galt med flamingo.... nogle burde lave en liste!

Så kan man copy paste og sætte i fb grupper en anden gang smiley

• #27   23. aug 2023 #8 Anne ... i en artikel fra 2019 står der den nu 39-årige Steffen H K ... så har han taget navneforandring og lyver om sin alder ??

• #28   23. aug 2023 Jeg afrimer fryseren med føntørrer... smiley

• #29   23. aug 2023 Endelig, langt om længe, så sker der endeligt noget ved stutteri Viegård.

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-08-23-masseudgravninger-ved-omstridt-stutteri-politiet-bekraefter-fund-af-doede-heste

• #30   23. aug 2023 På tide!

Har spændt fulgt sagen hele dagen sammen med en kredsformand

De har kæmpet men myndighederne har ikke lyttet

Fødevarestyrelsen burde fratages deres tilsyn med den slags

• #31   23. aug 2023 Hvis det går galt med dit forbrug af acetone, så husk at passe på lighteren, nu vi er i gang med alle mulige gode råd ud af alle de forskellige tangenter.

For du får ikke sådan lige slukket ilden igen, når først flamingoen og acetone brænder

• #32   23. aug 2023 Hanne, ALLE lyver om deres alder på datingapps smiley Og ja, han har skiftet navn. Det kan alle gøre, og koster så vidt jeg husker 300 kr.

Hvis du søger lidt, finder du en artikel om at han var på udslusning i en af Kriminalforsorgens pensioner, som er sådan et sted de kriminelle opholder sig efter endt afsoning, for at se om de kan sluses ud i verden. Det kunne Steffen, som lige ændrede navn og kom ind på elektrikeruddannelsen smiley

• #33   23. aug 2023 Her står i øvrigt også at han har skiftet navn: https://www.seoghoer.dk/krimi/her-bor-mias-morder-ud-i-friheden

• #34   23. aug 2023 apropos mødet i BRIKS landene, og flere landes ønske om at komme med i det samarbejde der går mod vestens indflydelse i verden, og fx øget kinisisk og russisk indflydelse i Afrika, og så læsning, er der virkelig ingen herinde der har læst "ALDRIG" af Ken Follett ?

• #35   23. aug 2023 Jeg håber ikke at vi bliver født igen smiley
    Sådan som verden udvikler sig vil jeg ikke fødes igen. smiley
    Hvis først jeg er kommet herfra, så vil jeg gøre alt for ikke at blive sendt tilbage. smiley

• #36   23. aug 2023 Hold dog op, indtil videre har de gravet 50 døde heste op på Viegård.

• #37   23. aug 2023 #36

Det er jo vanvittigt - hvorfor have dyr, hvis man ikke rigtigt gider passe på dem ? Stakkels heste ...

• #39   24. aug 2023 Ja cool cash, intet hjerte

• #40   24. aug 2023 Men hvor er det sindssygt, at vores dyreværnslovgivning er så slap, at der ikke rigtigt har været grundlag for at gå ind. Og dømmes han for overtrædelse af den, er det bare et rap over nallerne. Overtrædelse af miljølovgivningen er derimod noget der kan mærkes. Og noget der er alvorligt nok til at indkalde både politi, forsvar og Fødevarestyrelsen smiley

Men godt at der endelig sker noget. Sådan en mand skal stoppes smiley

• #42   24. aug 2023 Men de har fået fjernet 4 stokkeslag i IGP så noget godt er der da sket smiley smiley smiley

• #44   24. aug 2023 Det er jo bare grise ...

• #46   24. aug 2023 Det er jo desværre sandheden Isabelle ... stakkels. fine grise smiley

• #48   24. aug 2023 jeg synes det er godt at der er fjernet fire stokkeslag.

Det gør alle, der ik aner hvad de taler om smiley

Og hvorfor hestekød kun til hundene - jeg spiser det da også selv, det smager ganske godt smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 597
    #52   24. aug 2023 Pernille : huse er brændt ned for mindre, siger jeg bare.. smiley

• #55   24. aug 2023 Væk med stokkeslag men ingen videre krav til opdræt af racer hvor hundene lider...

• #56   24. aug 2023 Jeg læste det som at Sam sam skulle gå udenfor, og det var faktisk ikke en dårlig ide smiley

• #62   24. aug 2023 tænk sig sådan har jeg det med rumopsendelser og landinger på månen ... synes det er det mest overflødige, spild af penge og ressourcer og uendelig kedeligt ... og at et land som Indien der på SÅ mange måder er fattigt bruger penge på den slags finder jeg grotesk ..
    flere siger at det er uden tvivl at SamSam har arbejdet for efterretningstjenester ..

• #65   24. aug 2023 nå med forøvrigt kan folk i beskæftigelse (generelt ok), og dem i top- og TopTop indtægter se frem til skattelettelser ... udover jeg ikke mener vi skal have skattelettelser men mener vi skal bruge dem på sundhedssektoren, og til børn, unge og ældre, så er jeg dybt forarget over at de der opbyggede det samfund som gør nogle kan tjene TopTop løn ikke skal have del i højere fradrag eller have bedre pension .. hvor må det være uhyggelig svært at leve af bare en folkepension i dag, og trist at man måske ikke kan deltage i noget, få råd til gaver, eller bare lidt selvforkælelse som tak fordi du var med til at bygge velfærdssanfundet, trist det blev til de der har skal mere gives smiley

• #69   24. aug 2023 der er altså folk der kun har folkepension, eller kun en meget lille opsparing ved siden af ... der er stadig blandt specielt kvinder nogle der er kommet senere på arbejdsmarkedet, har haft deltidsjob, har haft barseler mm .... jeg har fx en veninde der er tysk, giftede sig med en dansk mand, der var noget ældre end hende, og som mente hun skulle gå hjemme med barnet de fik, da han blev ældre fik hun job men kun få timer om ugen og har dermed ikke indbetalt til pension ..
    er sikker på der er masser af tilfælde i DK der gør at nogle ikke har andet, eller meget lidt oveni ... uanset er det ikke ok at de der HAR knoklet ikke skal have en del af det der gives .. når nu der gives ...

• #70   25. aug 2023 Jeg var meget tæt på at købe en RØV-lækker BMW her for et par måneder siden, men i sidste øjeblik, næsten, blev jeg alligevel nærig og bakkede ud.

Iflg mig selv, har jeg derfor sparet 250.000 kroner og hold da op hvor er man da rig så smiley - eller noget ..

Jeg besluttede derfor at Clio´en skal have den helt store tur - indvendig rengøring udført af profferne. Fik et super tilbud på begge vores biler, så nu skal det prøves.

Glæder mig virkelig til at se resultatet smiley

• #72   25. aug 2023 #71

1200 pr bil !!!

Det er ret billigt, tror jeg - og så gider jeg godt at være med smiley

• #73   25. aug 2023 Det er rigtig billigt smiley

Min kæreste rengør og polerer biler...

Han siger han har givet op på min? smiley smiley

• #74   25. aug 2023 @72: Øj - findes der firmaer der gør det smiley Det kunne jeg godt bruge til min bil - link please smiley Min bil er ikke blevet støvsuget i snart 2 år og sidste gang den blev vasket var da den var til service i foråret og værkstedet vist mente at den var for beskidt smiley
    Det med at gøre bilen ren ligger ikke lige i top på min prioriteringsliste smiley

• #77   25. aug 2023 Linda -

En bil kører ganske enkelt bedre, når den er ren smiley

I weekenden kommer vores überlækre team - de fleste, en er i Slovakiet og træne - så den står på træning lørdag.
    Jeg har lovet mig selv, at Esh får en uges pause, jeg også, for det var "godt for os", efter udtagelsen.
    Jeg har "abstinenser", Esh keder sig ... men jeg tror seriøst at det er godt at gasse hunden lidt ned igen. Men derfor kan de andre godt træne og jeg er med på sidelinien.

Søndag kan det være at jeg kører til sch udtagelse i Roskilde og kigger lidt på det.

Og så skal fryseren ordnes .. nu jeg har risikeret livet og indhentet flamingokasser smiley

Mette - du får lige et link i pb .. der er vist noget med, at man ikke må reklamere herinde smiley

• #78   25. aug 2023 det er SÅ lækkert med en ren bil ... her i Aarhus området er der ofte tilbud, har aldrig givet 1200 for ind- og udvendig rengøring ...

Jeg har også ofte ønsket mig det i gave, det er en stor lettelse at slippe og jeg mangler sjældent andet ..

Og her i Aarhus er der ovenikøbet nogle der kører hjem til en og gør det ...

pt er der ingen weekend planer, som i rigtigt længe ... det virker dejligt inde i hovedet, men det holder sjældent, og må sige jeg tænker på et venner vi ikke rigtig har set i sommerferien, men ved ikke om jeg gider .. luksus problem ..

• #81   25. aug 2023 bor i Tilst ... fik fx den der udkørende rengøring i fødselsdag gave i Juni .. min datter havde vist betalt ca 5-600 kr, vi ville så have lavet mere så tror grundig indvendig endte i ca 800 kr men det var så med sæderens og vinduespolering ... og der kom pletter af jeg ikke havde kunnet fjerne ..
    med udvendig kører jeg bare igennem en vaskehal ..

prøv at se disse, måske kommer de i Odder:

https://steamrex.com/?utm_term=steamrex&utm_campaign=O%3A%20Brand%20%7C%20Steamrex&utm_source=adwords&utm_medium=ppc&hsa_acc=4795992084&hsa_cam=1462187004&hsa_grp=65258775108&hsa_ad=487675319669&hsa_src=g&hsa_tgt=kwd-466191837266&hsa_kw=steamrex&hsa_mt=e&hsa_net=adwords&hsa_ver=3&gad=1&gclid=EAIaIQobChMIkKvpsrb3gAMVsJRoCR0SMA2sEAAYASAAEgKy5_D_BwE

Steamrex, hvis linket ikke virker .. lille bil fra 849 både ind- og udvendig ... indvendig fra 599

• #82   25. aug 2023 Linda -

DET kan den ... sådan er det bare smiley

Nej, det er kun indvendig - udvendig findes der jo vaskehaller smiley

• #84   25. aug 2023 En indvendig rengøring af ens bil plejer også at indeholde rensning af aircon, læderrens og smøring og ozon-generator -som slår alle bakterier og lugte ihjel.

Det er ikke bare støvsugning og banke måtter *G* alt bliver desinficeret -det er en rar rar følelse smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 22 Emner: 40 Svar: 857
    #85   25. aug 2023 Vi transporterer hundene i bilen og de firmaer, der rengør heromkring, tager ca. kr. 300 ekstra for "hundebiler" smiley

Der findes forskellige prislejer, der har nærmest været "priskrig" i Næstved og omegn, så der har været priser nede på omkring kr. 700, men lang tid siden, at jeg har set reklame for det sidst og ja indrømmet, det er nok også et år siden, at vi har fået gjort det sidst smiley

• #86   25. aug 2023 ok, den slags har jeg så aldrig fået på en alm rengøring .. rens af air-con får vi som regel på et værksted når de har et godt tilbud ..

• #88   25. aug 2023 Linda smiley altså jeg betaler jo heller ikke for det...og ville måske heller ikke vælge at gøre det.

- men det er en hel dags arbejde hvis det skal gøres ordenligt og jeg tror fandme jeg ville blive ked af en mindre løn for en hel dags arbejde.

• #89   25. aug 2023 "Linda altså jeg betaler jo heller ikke for det"
    Ha, definer 'betaler' smiley

• #90   25. aug 2023 Søren.... HA! Du har ret....

Går straks i gang med en to-do liste.... for han skylder egentlig så...

Full-service bil
    Rengøring
    Madlavning
    Have...
    Hundene skal luftes...
    Rygmassage...

og det er bare fra i sidste uge! smiley

• #91   25. aug 2023 #87

Det gør ens hus jo også - men derfor ville jeg gladeligt betale for at en kom og gjorde det rent smiley

• #94   25. aug 2023 Altså jeg går heller ikke meget op i det smiley men jeg har en kæreste der gør...og dem han hjælper gør også. Men deres biler er også i en noget anden prisklasse end min smiley

men alt skidt der går i bilens indre systemer gør jo noget... og det skal man også lige tænke på smiley

• #95   25. aug 2023 Jeg har en veninde, som jeg har kendt i omkring 30 år. Hun er sød, sjov og gør mit liv bedre smiley Men…. Jeg mistænker hende for at lyve om både stort og småt. Nogle gange er det ubetydelige ting, der bliver pyntet på, men senest har hun fortalt en historie om en læge, som angiveligt har bagt på hende under en konsultation, hvor hun blev undersøgt for en potentiel cancer (det var en godartet knude), og at denne læge efterfølgende har kontaktet hende på et social medie og inviteret hende på “morgenmad”.

Nu kender jeg tilfældigvis denne læge, eller rettere, jeg “kender” hans kone. Og jeg aner ikke om han ville agere sådan, men dog har jeg svært ved at forestille mig en læge, som vil risikere at miste både sit job som overlæge, sin autorisation og sin familie. Men hvis han HAR gjort som veninden siger, skal manden meldes og have et gevaldigt spark. Omvendt har jeg den mistanke…. smiley

Hvordan siger man på en PÆN måde til en god veninde, at man kalder bullshit på hendes historie? Og er der overhovedet nogen vej tilbage til et venskab, når man har smidt det kort? Uanset om jeg tager fejl eller ej?

• #96   25. aug 2023 Du "tror" på hende... og fortæller du kender konen og at du vil fortælle hende det...
    At du håber på din venindes opbakning for hun har jo intet gjort forkert smiley

Så må du jo se om hun står ved sine ord?

• #100   25. aug 2023 smiley KÆFT min bil kører godt nu

• #101   25. aug 2023 Jeg tror at jeg har styr på hvordan jeg tager hul på samtalen. Og jeg kan ikke være uærlig, og lade som om jeg tror på hende. Jeg kommer bare til at sige det som det er. Min reaktion i går efterlod heller ingen tvivl om min holdning, i fald historien var sand, og veninden forsøgte derefter at “skrue ned” for historien. Jeg var meget tydelig om, at hvis historien var sand, er det langt over grænsen, og selvom HUN ikke følte det over grænsen, skal sådan noget videre, så en kvinde som en dag står med en grim diagnose, ikke skal risikere at blive lagt an på af den læge, som efterfølgende skal stå for behandlingen.

Så selve det at breake at jeg kalder bullshit, kan jeg godt. Men kan man have et venskab EFTER det? Jeg ville uden tvivl kunne komme videre fra det, men jeg er i tvivl om veninden kan. Uanset om jeg tager fejl eller ej smiley

• #104   25. aug 2023 Jeg tror at hun er i en slags midtvejskrise, og har behov for at blive set og hørt. Der er lovlig meget hamsterhjul og leverpostej i både arbejde og ægteskab.

Jeg vil have sværere ved at være veninder med hende, hvis jeg IKKE siger noget, for så vil jeg føle mig uærlig.

• #107   25. aug 2023 Synes nu det kunne være fint at sige "sådan en tølper skal konen da vide hvis hendes mand er" og så se om veninden mener der er vand nok på historien til det skridt ..

• #108   25. aug 2023 Dagens baghave, i dag var der kun 2 ællinger sammen med svanefar og mor, forleden var der 9 ...

profilbillede
  • #109   25. aug 2023 I skovens dybe stille ro

profilbillede
  • #112   25. aug 2023 Hanne, hvis det var en hvilken som helst anden mand i en hvilen som helst anden situation, ville jeg ikke reagere, og det véd veninden.

Hvis jeg tager fejl, og det vitterligt ér sket, så er det jo nemt for veninden at bevise at jeg tager fejl. Og så må jeg jo æde den og tage konsekvenserne. Men der var så mange detaljer i historien, som er nemme at faktatjekke (og som jeg har faktatjekket - og de holder ikke), så derfor er jeg 99% sikker på at jeg ikke tager fejl.

• #113   25. aug 2023 @ Isabelle, jep det hedder det når jeg går tur med Philip derover, så skal vi over og se Svanefar, Svanemor og Ællinger .. ænder og dyr der siger MUH ...

det er 5 minutters gang fra min hoveddør, jeg er så glad for mit område..
    Er opvokset ved Tivoli Friheden og Stadionsøerne ved Aarhus, kunne gå i skov hverdag ..
    Min voksen økonomi rakte til det lidet charmerende Skjoldhøjparken, Danmarks største parcelhuskvarter (det var det ihvertfald engang), et område vest for Aarhus uden den store status, har boet her i 40 år, snart 35 i nuværende hus. For nok 15 -20 år siden begyndte man ar frilægge å-løb, plante træer og lave søer, og nu har jeg dette i baghaven som jeg kalder det .. er så priviligeret på det plan . der er 3 søer, mange vandrestier, å løb vi kan soppe i med børnebørnene, huleby, shelters, bålpladser, masser af muligheder for tur med madpakke, kaffe og hjemmebag ..

• #114   25. aug 2023 #113 ... Hanne M ..... Svaner ????

• #115   25. aug 2023 nåe, billedet ... nej nej det er ænder smiley ... men forleden lagde jeg et billede op med "mine" svaner, det er nok i tråden 16 ...

• #119   25. aug 2023 Så fik kæresten lige gemt billedet ordentligt .. jeg har minus forstand på den slags - så nu er det lidt mere skarpt og så´n smiley

profilbillede
  • #120   25. aug 2023 et af livets store spørgsmål smiley .. noget der har undret mig, 2 kager der imo er nøjagtig ens, en Dagmartærte (rund) og en Smørstang (lige) , hvorfor hedder det så ikke enten en Dagmarstang, eller en Smørcirkel ... der er vist noget der hedder en Smørkrans ... men der er ikke noget der hedder en Dagmarstang, mig bekendt ... I kan nok høre det er et af de helt store smiley smiley

• #121   25. aug 2023 #120 .... Hanne M --------------> Måske fordi det er en hun og en han kage ... smiley smiley smiley
    Sorry ....

Jeg kom til at tænke på .... ( da jeg læste det du skrev ) ..... at der var mange der brokkede sig over TELETUBBIES da de kom frem ..... folk syntes de var frække og ville ikke give deres børn dem .... smiley ..... fordi de havde sådan nogen huer på .... smiley smiley smiley

profilbillede
  • #123   26. aug 2023 Vi har fået rengjort bil et par gange…anden gang var bedst! Et mindre firma, som bare gjorde det SUPER! Tror han var her i omegnen af 3 timer og var virkelig grundig. Har en Kia Ceed SW. Bilen blev rengjort både inde og ude smiley

Jeg er bestemt ikke typen, der støvsuger, vasker eller pudser min bil i tide og utide, så den trængte i den grad smiley smiley

Det er ikke billigt, men for mig var det alle pengene værd…for jeg slap smiley

• #124   26. aug 2023 jeg er ret vild med den nye reklame for "Det er helt Normalt" ... den hvor han ikke kan finde sine briller som sidder i panden ... nu sidder mine briller aldrig i panden, men jeg har fx præsteret at lede efter min mobil mens jeg talte i den smiley smiley

• #125   26. aug 2023 Jeg tror ikke at nogen er i tvivl om, at jeg elsker min lille Ellie smiley

Vi havde fået en ekstra skovbooking i dag, og da de andre skal træne eftersøgning i morgen, besluttede vi at træne andre ting. Vi startede med et elite-feltsøg; 70x70 skridt og 4 genstande. Terrænet var nyfældet skov med en kraftig dunst af harpiks, og ingen vind til at hjælpe. 6 minutter tog det min lille hund at finde de 4 genstande smiley

Vi fik lavet lidt andre ting også, og da vi fik en kop kaffe bagefter, sagde min gamle træner (klubbens formand), at hvis ellers jeg er dygtig nok til at kunne følge med min hund, bliver hun en stjerne smiley Det er store ord fra manden, der ellers plejer at sige “det var okay”, når noget sikker lige i skabet smiley

Vi gik en tur i skoven bagefter, inden uvejret rammer, og nu er vi landet hjemme, og har fordelt os på cirka 1/4 af sofaen. Ingen grund til ikke at ligge i lag jo smiley

• #126   26. aug 2023 Mine kan ikke en skid smiley jeg elsker dem også! smiley

• #127   26. aug 2023 Dorit kan heller ikke en skid, og hende elsker jeg meget, meget højt smiley

Se hende lige smiley smiley smiley

profilbillede
  • #128   26. aug 2023 Lilly kan heller ikke en skid ... smiley smiley smiley smiley

Jeg prøvede en gang at lære hende at gå slalom mellem nogen flasker ...... meeeen der var jo ingen guffer i flaskerne . som der plejede at være ... såååå smiley

profilbillede
  • #130   26. aug 2023 Den bedste måde overhovedet at bruge sin lørdag aften smiley .... hvis jeg da bare ikke skulle tisse så meget smiley smiley

PS Dorit er en dejlig dejlig dame!

profilbillede
  • #131   27. aug 2023 Nu vil jeg tage et par timer på job. 35 procent flere dumpingsager i år indtil nu. Det går den forkerte vej smiley

Jeg er fuld af afmagt når jeg møder ind i dag

Hvordan får vi katteejere til at tage mere ansvar? Vi har råbt op om dette i årevis nu

Jeg tror mere og mere de skal tvinges via en lov

Havde brug for luft. Vi finder hjem til alle pt men burene fyldes lige nu i højsæsonen lige så hurtigt som de tømmes smiley

Modtagestop ånder os i nakken. Vi vil ikke aflive raske dyr så vi arbejder også søndag, og vi klarer den

Men

Få nu neutraliseret og id mærket de katte kære danskere smiley Det er simpelthen alt alt for mange der dumpes

Man skulle tro vi var et uoplyst samfund smiley

Og samtidig, kæmpe kram til alle jer der tager ansvar. For der er trods alt flere af jer

Men afmagten er stor i højsæsonen når man ser tallene stige år for år

• #133   27. aug 2023 Tomater fra drivhus og friland smiley

profilbillede
  • #135   27. aug 2023 Isabelle -

Få "din yngste" til at købe fra internat - der er de steriliserede, chippede og klar til brug smiley

De der tomater - NØJ, de er fine.
    Den der ligger nederst i skålen "på hovedet" - den med striberne - come to mama smiley

• #136   27. aug 2023 Ja ikke smiley ? Jeg nørder lidt i sorter, så det er ikke lige dem, man kan købe på de gængse planteskoler smiley

Frøene er bestilt hjem fra Croatian, Belgien samt et par enkelte fra Danmark smiley

På billedet er der:
    Siegels Dark Stripes - de store stribede bøffer
    Rebel Starfighter Prime - den store bøf i midten
    Taiga - den lidt rødlige bøf
    Brads Atomic Grape - de lidt aflange multifarvede
    Evil Olive - de små olivenfarvede
    Galina - de små gule
    Cinnamon Pear - de aflange rødbrune smiley

• #137   27. aug 2023 De ser SÅ lækre ud !!!!

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.464
    #139   27. aug 2023
    Jeg er jo lidt tomatdronningen af Bornholm. Men selv dronninger må nedsætte ambitionsniveauet, når der kun er én arm til rådighed, så I år har jeg under 50 planter - mod normalt et par hundrede forskellige.

Gemmer du frø, Linda?

• Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.048
    #140   27. aug 2023 50 planter? smiley Det får mine 17 planter til at lyde helt normalt, selvom kollegerne påstår noget andet smiley

Er det forskellige sorter, eller er der mange gengangere?

• #141   27. aug 2023 Jeg HADER at jeg ikke kan lide tomater. De ser SÅ lækre ud, men smager SÅ grimt i min mund smiley

Jeg har endda forsøgt med små cherrytomater fra venindens drivhus, helt friske og søde, men jeg kan simpelthen ikke få dem ned smiley

• #142   27. aug 2023 Vi har så mange gårde heromkring, og de har alle fået ekstra mange killinger sidste år, og der er katte over alt smiley Små, forhutlede katte som slås og ikke får nok mad. Og som spreder sig ud fra de gårde de kommer fra, og slår sig ned i krat og skure rundt omkring.

Jeg har talt med naboen, som har mange, og de ved godt at det er noget skidt, og vil skyde en 10-15 stykker her i efteråret. De “plejer” kun at have 1-2 fertile hunkatte, men det er kommet lidt ud af kontrol. Men det løser jo så ikke alle de andre gårdes katte.

Kan man gøre andet end at få nogle jægere ud for at skyde dem? De er ikke vilde, men heller ikke tamme. Og de har det ikke godt smiley

• #146   27. aug 2023 stakkels katte ...

gad vide hvad sådan en rum tur koster på CO2 regnskabet ...

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#147   27. aug 2023 Eva - under 50 planter er det mindste, jeg har haft de sidste 10 år smiley Det er forskellige sorter - ah, på nær én sort, som vi spiser flest af herhjemme, den har vi nogle stykker af. Pt. har jeg nok frø til små 600 forskellige sorter, og der kommer jo nye til hvert år, så derfor plejer jeg at have mange planter smiley

• #149   27. aug 2023 Jeg er ikke sikker på at de katte bør leve. Jeg kan ikke se hvordan de kan få et godt liv:( De er vokset op med får dårlig mad, er forhutlede og jeg formoder at de er lidt skrøbelige. Jeg er slet ikke i tvivl om, at det vil være bedst for dem at blive aflivet.

Jeg har ikke gjort andet end at tale med naboen (gårdejeren) og så hans far, som gerne ser at halvdelen af kattene bliver aflivet.

Vil Kattens Værn m.fl. hjælpe med at indfange kattene fra de andre gårde mon?

• #151   27. aug 2023 Har du fået gået dit spor? Hvis vejret på den anden side af Århus er det samme som ude ved dig, kommer det til at ligge længe smiley

Vi fik gået spor i formiddags smiley Vores næste PH-prøve er med 10 meter startport, 200 meter fremmedspor ligeud, 1 genstand, 20 minutter gammelt smiley Det giver INGEN mening, men det er sådan det er. Hun var vel ivrig i startporten, så det var ikke kønt, men resten var super. Det var på skrå på harvet stub, men hun gik det overraskende godt smiley
    Jeg havde også lagt et andet spor på stubmarken ved siden af, og det nåede at blive halvanden time gammelt, og det gjorde noget virkelig godt for hendes tempo smiley

• #153   27. aug 2023 #139
    Ja, af de frøægte sorter gør jeg smiley

Uhh…50 planter…der kan jeg heller ikke være med. Har 13 på friland og 10 i drivhuset. De er fordelt på 19 sorter.

Hvad er din yndlings sorter smiley ?

Er selv ret vild med Black Beauty, Costoluto Genovese, Evil Olive og Blood Gulch smiley

• #154   27. aug 2023 Jeg bliver så fascineret over hvad en hundesnude kan smiley Selv når man krydser eget spor, har fremmed afledning på eller laver andre krumspring, skal de bare lige fange pointen smiley Jeg har altid forestillet mig, at de “ser” sporet som en farve i snuden, og derfor bare bliver ved med at holde sig til den farve, de er startet på. Og når man krydser eget spor, kan de finde ud af det, fordi de kan se at farven er den rigtige hvis de følger sporet som det er lagt, men der er farveskift hvis de snyder og tager den nemme vej.

Det giver så meget mening i mit hoved, og INGEN mening når jeg skriver det smiley

• #156   27. aug 2023 Jeg synes det værste er de uger på året hvor fuglene stjæler ALT! Eller hvis man har marker på steder, hvor folk pludselig går ind over ens spor. Jeg er så glad for de af “mine” marker der ligger helt øde, hvor jeg kan lægge sporet og så gå en tur med hundene midt i ingenting, og vende tilbage til et spor hvor der HELT sikkert ikke har gået andre folk og hunde smiley

• #157   27. aug 2023 Brug fotorør, så kommer du udover problem med fugle.

Jeg går gerne steder, hvor der kommer andre hunde / rådyr / harer etc, mens sporet ligger og får alder.
    Det der med at der skal være "jomfruelige tilstande" altid er ikke min metode smiley
    Hunden skal udfordres og den må godt fejle, fordi det er svært.
    Så sætter jeg mine forventninger til hunden efter forholdende.

• #158   27. aug 2023 Det er fint med en hund eller noget vildt, men når der er 3-4 mennesker og 6-7 hunde der henholdsvis trasker og spurter over mit spor, og hundene æder godbidderne og flytter genstandene, tænker jeg ikke at der er særlig meget læring i det for vovse smiley

Lige nu er det perfekt nede på de øde marker. Der er ufattelig mange rådyr, harer og fasaner på markerne, og så de der fugle, som flyver lavt rundt over marken (viber, måske?). Og det vildt med 4 ben kan hun ignorere, men fuglene kræver liiiiige lidt arbejde. Særligt når hun påviser en genstand, og jeg går op til hende. Hun er endnu ikke skredet, så det går den rigtige vej. Men jeg vil jo gerne at hun når frem til OGSÅ at ignorere fugle.

Og så bliver jeg ved med at undre og undre mig over hvor dumme fasaner er. I har vinger - flyv, for helvede, i stedet for at løbe uelegant afsted og sige dén der lyd, som man kunne tjene boksen på at putte i legetøj til hunde smiley

• #159   27. aug 2023 hundene æder godbidderne

Fotorør ... så er du ude over de problemer ...

Jeg kan sagtens se, at hvis de æder foderet og flytter genstande er det et problem ... ellers ikke ... for mine hunde når de går spor altså smiley

• #161   27. aug 2023 https://dogsportdk.com/shop/192-sporgenstande-til-godbidder-og-foderdaaser/2268-marco-dreyer-spor-foderbeholder-med-fast-laag---oe-30-x-l-50-mm--vaelg-imellem-4-farver-/

Nu hedder det bare noget fancy´t, så de kan få lidt flere penge for det - men det er præcis som de fotorør, man indleverede film i tidligere, når det skulle fremkaldes smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#163   27. aug 2023 #153 Linda
    Selvom jeg faktisk specialiserer mig inden for de flotte og spændende sorter fra hele verden, så er min evige favorit noget så simpelt som Texas Wild. En perfekt og særdeles smagfuld ribs-str., der er lige til at smide i salaten. Det er faktisk den eneste faste genganger hvert eneste år.

• #164   27. aug 2023 elsker tomater ... specielt dem der IKKE er igennem et supermarked ..

• #165   28. aug 2023 Jeg synes bare ikke at bøtter er særlig smarte til spor hvor der skal være mange godbidder smiley Ellie er stadig i indlæringen, og jeg har brug for at kunne lægge godbidder i hvert fodspor 3-5 skridt af og til. Og hvis der lå bøtter, ville fræsehundene HELT sikkert stjæle dem. Så kan det på den anden side være, at de ville lade genstandene ligge smiley Men når nu jeg har muligheden for at køre 5 minutter væk og gå på marker uden andre hunde, så er det min løsning smiley

• #166   28. aug 2023 Rørene “ligger” ikke - de er gravet et stykke ned ellers giver det jo ingen mening.

Men ja, enhver finder jo den nemmeste måde at gøre tingene på - det var også bare et forslag, nu du har bøvl med fuglene.

• #167   28. aug 2023 Jeg har også brugt 'fotorør' både for at undgå krager og insekter (har ikke rigtigt issues med mennesker og hunde på markerne herude hvor vi bor). Clinton rendte som unghund ind i et problem da hun fik forbundet godbidderne på sporet med voldsomt avs i snuden efter et spor hvor der pludselig sad massere af hvepse på godbidderne og vi rendte ind i et hvepsebo i jorden. VI blev begge stukket godt og grundigt. Og jeg er allergisk overfor hvepsestik så jeg panikkede så også lidt, hvilket ikke gjorde det bedre. Efter det spor vlle han faktisk ikke gå spor så snart han mødte første godbid så stod han af. Løsningen blev at putte godbidderne i fotorør og hurra for en gemal der har fotograferet hele livet og som havde en stor kasse af dem smiley Og hurra for en hund, der altid har syntes at genstande på sporet er helt fantastiske. Jeg bruger stadig fotorør hvis jeg lægger spor et sted hvor der er mange krager.

• #169   28. aug 2023 Isabelle, husk at spørge lodsejeren om lov først - det er noget nær en dødssynd at gå på en mark, uden at have fået lov smiley

• #170   28. aug 2023 Nej, det kan de selvfølgelig ikke. Så de må aflevere eller markere genstanden og så få deres belønning. Man kan selvfølgelig godt argumentere at så får vovsen ikke belønning for selve sporet men for genstanden. Men altså det virkede superfint på min hund, som kom til at elske spor igen. Da det blev vinter og der med garanti ikke sad insekter på godbidderne begyndte jeg at bytte nogle af bøtterne ud med 'bare' godbidder. Da vinteren var overstået gik han spor igen med godbidder der ikke var puttet i bøtter. Jeg bruger dog stadig bøtter hvis der er krager i nærheden når jeg lægger spor. Clinton elsker bøtterne og kommer stormende tilbage med dem for at få dem åbnet så han kan få godbidden smiley

• #171   28. aug 2023 Martine, hvordan lærer du hunden at skelne imellem genstande og fotorør med mad?

• #172   28. aug 2023 Åhh hvor jeg hader det når den slags sker: En kollega er gået alvorligt ned med stress. Og en kollega har det virkelig svært på hjemmefronten og sidder og græder på kontoret (vi har tomandskontorer og det er min 'roomie'). Begge kollegaer jeg har haft gennem mange år og som jeg holder meget af. Hende der er gået ned med stress er typen, der påtager sig alt for meget og som rigtig gerne vil være med til det hele. Selvom vi er flere der mange gange har sagt; pas nu på ikke at få for meget på din tallerken. Øv øv øv smiley Og min roomie, hvor jeg jo ikke kan gøre så meget andet end sige til hende at jeg gerne vil lytte hvis der er noget hun vil læsse af. Jeg har virkelig ondt af hende smiley

• #173   28. aug 2023 #171

Genstandene ligger PÅ sporet, der er ikke mad forbundet med dem så der skal de jo påvises.

Rørene er gravet et lille stykke ned og dufter jo af mad - så det er et helt andet billede.

Ved indlæring lærer jeg - med genstande - hunden at rette opmærksomheden mod genstanden - og så - klik.
    Først når den bare kigger på den for at se hvad det er .. og så øge sværhedsgraden og hvordan den skal "kigge".

Fotorørene er at mase en masse mad i og holde dem i hånden i starten - køre drift på dem, skubbe hunden væk og så lade den komme til røret og få lov til at slikke maden ud (pate i starten, som ikke bare "falder" ud, men der skal arbejdes for at få det hele med).
    Og så graver jeg dem ned - først ikke så meget og senere længere ned så de ikke er synlige ((bruger et tidseljern, der passer perfekt til rørene).
    Billedet er for hunden et andet end genstanden - jeg gør lidt anderledes end Mette, for mine hunde får lov til at "gå amok" ved rørene .. de graver så jorden står om ørene på dem, bider i rørene, skraber i dem og får dem som oftest selv åbne og kan spise indholdet.
    Jeg blander mig slet ikke ved de rør - det er "hundens fest" og jo ikke ment som en "øvelse", så der bestemmer de selv.

Vores genstande er jo "ens" i store træk, så jeg skal ikke kunne sige, om du ville kunne få problemer med jeres genstande ?
    Men tænker, at hvis du ville prøve det, sagtens kan få hende til at skelne .. især hvis hun påviser og ikke apporterer.

• #174   28. aug 2023 Fedt tak, det vil jeg prøve!! Tror bestemt at det vil få hende til at være mere PÅ for at få maden - hun er typen som bliver doven, hvis det bare bliver serveret, men derimod elsker mad, hvis hun skal kæmpe lidt for det.

• #175   28. aug 2023 #172 Mette, øv det er hårdt når livet rammer, men det er også svært at være den der ser på ... jeg har også gennem de senere år selv været nede med stres, og været vidne til flere kollegaer der har været det igennem ... og vi har jo ikke alle folketings vilkår, så oveni kommer at sygedagpengesystemet puster en i nakken meget hurtigt ..

klicheén : pas nu på dig selv smiley

• #176   28. aug 2023 Jeg ville godtnok være ked af det hvis der blev gravet i de marker jeg låner ud til spor, stubmark ok, men korn og græs, nej tak. det ville da nok betyde at jeg ikke ville låne ud mere smiley

• #177   28. aug 2023 @175: Ja, det er faktisk ret svært at se på og ikke kunne gøre ret meget. Jeg kan jo ikke få min kollegas ægteskabelig problemer til at gå væk. Det er jo kun dem selv der kan fikse det. Men for pokker hvor jeg hader at se et menneske jeg godt kan lide være helt nede i kulkælderen smiley

• #178   28. aug 2023 Jeg ville godtnok være ked af det hvis der blev gravet i de marker jeg låner ud til spor, stubmark ok, men korn og græs, nej tak. det ville da nok betyde at jeg ikke ville låne ud mere

Det er heldigvis ok med de marker jeg bruger - og vældig praktisk, for i PH skal nogle genstande jo graves ned, så det ville være super svært at træne, uden at .... grave smiley

• #181   28. aug 2023 Åh gud, min kollega har lige fortalt om et bryllup hun var til i weekenden, hvor hendes kæreste satte sig på en stol der brasede sammen, og kollegaen derfor fik grineflip i et kvarter. Da hun fortæller historien, starter grineflippet igen, og hun kan slet ikke få luft og tårerne springer, hvorefter jeg ryger med på samme vogn.

Eeeeeeeelsker grineflip hvor man griner så meget at man tuder smiley smiley

• #182   28. aug 2023 #176

Forståeligt og der er da også et par stykker, der siger nej til graveriet - sådan er det jo og så undlader man bare den del af det, hvor det ikke er tilladt.

• #183   28. aug 2023 Kan I huske da vi have en Wish-tråd? Kan man egentlig stadig købe fra dem? Er det noget med at de er begyndt at sende via Holland? Eller er det Shein der er det nye sort?

• #184   28. aug 2023 Wish sender gennem Holland nu...

• #185   28. aug 2023 sjovt at se Christianias grå guld, der nu er modent til at ønske en vis lovlighed... og ønske Pusher Street omdannet til en hyggelig gade med små caféer ... er de blevet klogere, eller har behovene bare ændret sig, er nydelsesmidlet gået fra hash til kaffe latte

• #189   29. aug 2023 Mht 68'erne så vil de som sædvanligt bare nyde goderne, men ikke betale 'prisen'. Det er der ganske mange eksempler på. Deres overforbrug i 1960-1970 medførte blot en regning til de næste generationer - en regning som betød kartoffelkur og nedskæringer i flere offentlige instanser. 68'erne var også den generation, der nød godt af efterlønnen fra 60 år, endda helt uden at betale for den. Men de fik da frigjort pornoen smiley

• #191   29. aug 2023 Det har til alle tider været forbundet med risici at score nemme penge. Sådan er det også ude i virkeligheden. Christianitterne er overforkælede eksistenser, der bare har levet lidt over evne. Først stjæler man boliger på en dyr adresse, og derefter lader man sit overforbrug finansiere, ikke af hårdt arbejde, men af hård kriminalitet.

• #192   29. aug 2023 Jeg må tilstå at jeg med baggrund i de par christianitter jeg kender, der er blevet grå i toppen er ret enig med Søren. Der er så ikke kriminalitet dem jeg kender lever af, men nogle skyhøje indtægter fra it smiley De betaler selvfølgelig skat, men bor temmelig billigt så de er godt ved muffen smiley Christianitterne har vel i mange år været med til at holde hånden over hashhandlen derude også selvom den blev varetaget af kriminelle bander.

• #194   29. aug 2023 De gamle/første christianitter har helt sikkert raget til sig og vil ikke lige dele deres privilegier. Det er sådan cirka ret meget lig resten af samfundet

Men det bliver det vel ikke "bedre" af ?

• #196   29. aug 2023 jeg er enig med Søren omkring 68´er genrationen, hvor har den raget til sig og ikke undt kommende genrationer de samme goder, næh der skulle strammes og betales så de kunne få den gode alderdom ... både min mand og jeg er efternølere til søskende der er den genaration ... 1 af dem har en høj uddannelse, mens de andre har været sådan gennemsnitlige rent jobmæssigt, alligevel har de det økonomisk mega godt, ja de ahr arbejdet med tiden og goderne har også været med dem i den grad ...
    Vores søskende og deres ægtefæller har kunnet gå på efterløn som 60 årige, raske og rørige, og så har de nydt deres huse, sommerhuse osv ... inviteret unger med på ferier, det har der været penge til ..
    mig mig mig, men altså, jeg kæmper mig igennem til næste år hvor jeg fylder 64 og kan gå af, jeg er nødt til det af helbredsmæssige årssager, men det kommer virkelig til at betyde en anden økonomi end den vores søskende har/har haft ..

Man er simpelthen for naiv hvis man ikke FOR LÆNGE siden har indset man ikke kan have en hash/stof marked for hyggens skyld, derfor burde de have taget deres ansvar på sig for længst og været åbne overfor en form for normalisering og et samarbejde med verden derude ...

• #197   29. aug 2023 Nå men til Chris Carter fans er jeg nu nået til Ondskab .... den er grum smiley .

• #198   29. aug 2023 #197

Jeg har lige en CC pause og har bl andet lyttet til “Dø om så det gælder” … den deler vandene, kan jeg se på anmeldelserne på Mofibo

• #199   29. aug 2023 Hvis hash blev legaliseret var banderne væk smiley

• #200   29. aug 2023 @Martine, den har jeg også tænkt på at høre (læser jo ellers helst) .. hvad synes du om den ?

@ Lens, jeg kommer aldrig til at mene nogen form for stoffer skal legaliseres, til medicinsk brug ja, men ellers ikke ... og jeg giver ikke en meter for at det er ikke værre en at drikke sig fuld ... der er så mange undersøgelser efterhånden der viser at hash er mere tilbøjelig til at starte en glidebane, enten fra afog til og til flere dage så de unge får svært ved skolen, eller en glidebane ind i at prøve nogetd er lidt sjovere ..

forældre kan nok se hvis ders poder er stangstive torsdag, frada lørdag søndag osv .. hash misbrug er bare nemmere at skjule og dermed nemmere at tage oftere ..

jeg er helt immun overfor alle argumeneter i den modsatte retning ..
    Når noget er skidt og ikke kan styres så skal vi bare lovliggøre det, sikke en falliterklæring...

• #201   29. aug 2023 Hanne

Jeg er delt.
    Jeg var i starten flere gange ved at give op, for fortælleren gør jo netop det - fortæller - og det generede mig i starten. Så vænnede jeg mig til det.

Iøvrigt præcis på samme måde som “Narkostrømeren”. Hans jyske accent hev i mine nerver i starten, men så vænnede jeg mig.

Tror mest at jeg synes det er sygt og vanvittigt, det der foregår i bogen - at der kommer en toer ser jeg ikke nødvendigheden i.

Jeg er iøvrigt lige gået igang med “Afvigernes ø” - den ser jeg frem til smiley

• #202   29. aug 2023 Nogen, der fodrer med det der og kan forklare hvad det kan, siden det er SÅ dyrt ?

profilbillede
  • #203   29. aug 2023 Rimeligt småpebret for noget der egentlig ikke ser anderledes ud end alt muligt andet tørfoder.

• #204   29. aug 2023 Hvis hash blev legaliseret var banderne væk

Så kokain, amfetamin, meth, heroin, doping og alt det andet kører uden om banderne?

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#205   29. aug 2023 Det bliver ofte anbefalet til hunde med allergi også deres varianter der ikke er allergivenlige smiley Og så har de været utrolige gode, til at vælge deres navn (webshoppen) navnevalget på selve tørfoderet smiley og prisen er høj. Rent marketingsmæssigt gør det noget ved forbrugerne, der tænker det MÅ være godt smiley

Forbrugerne vil vildledes og de bliver det.....................

• #206   29. aug 2023 Tak - undrede mig bare over hvorfor det var så dyrt smiley

• #208   29. aug 2023 Ahvad? ej undskyld smiley :D men tror man virkelig at hvis hash bliver legaliseret så trasker forhenværende LTF og forhenværende kendt som Satudarah nu kendt som Commanche, HA og alle de andre bander hen og afleverer deres merch og små læderveste og går ned og melder sig på jobcentret? smiley

Hashen en lille del af deres indkomst, noget de sætter de små til at håndtere....og de har så rigeligt meget værre rusmidler og personskadelige forretninger de kan kaste sig over i stedet.
    Rusmidlerne nærmest værende den mindste af det. "beskyttelsespenge" for forretningsdrivende, trafficking, afpresning, tæskehold, prostitution, våben og og og...

• #209   29. aug 2023 Og bedst som man føler en sær varme indeni over at lave endnu flere glas henkogte EGNE tomater, med egen chili og krydderurter.... så rammer den der følelse af hvad blev der af dine dage i storbyen med fart på, restauranter og... som blev byttet ud med have og skumflipflops smiley

Så får man præ-adgang til det nye comedyshow med Adam, Noah, Muhammad Habane og Melvin K. gennem Harald Nyborg... smiley smiley HA!

Tjotaaaal hip husejer her! smiley

• #210   29. aug 2023 Nej Anne - emnet var hash smiley

Problemet er banderne i debatten i radioen her til morgen. Nu flytter de salget.

Jeg ved ikke hvor jeg står mht en legalisering. Jeg tager ikke selv stoffer mere på over 20. år så jeg tænker stadig over hvad min holdning er

Jeg er en smule biased. Bryder mig ikke om stoffer eller bander...

Min hollandske ven taler varmt for legalisering

Jeg aner det ikke. Har ikke nok kendskab til den hollandske model

• #214   29. aug 2023 Jeg synes også dem der synes hash er uskyldigt og naturligt skal prøve et par vagter med nogle hashpsykotiske...

Og selvfølgelig slås de om indtjening.. Det er et relativt lukrativt marked også selvom man har andre mere indtjeningsrige muligheder og straffen er minimal -hvilken den sjældent er ved andet økonomisk kriminalitet eller våben og vold. Men det betyder sgu da stadig ikke at bander går i opløsning bare fordi det ikke er der længere....

• #216   29. aug 2023 Lens, så forstår jeg ikke din kommentar om at banderne forsvinder. Hvorfor forsvinder de, hvis hash legaliseres, men alle de andre stoffer stadig findes?

• #217   29. aug 2023 Anne De forsvinder fra hashmarkedet

Dødens købmænd er der hvor pengene er, og de slår ikke ihjel for småpenge derude

Men jeg er som sagt ikke afklaret om hvorvidt det vil være vejen at gå da jeg ser andre ulemper ved legalisering. Jeg er meget ked af stoffer pga egne erfaringer, og efter så mange år i NA har jeg set hvor skadeligt hash kan være

Men HA og Loyal to Familia er drevet mod hash fordi der er penge i det. Kunne de ikke tjene de penge fordi det var legalt ville de forlade det marked. Der er naturligvis andre markeder, det har jeg et temmelig godt indblik i stadig pga NA, og jeg ved at der tjenes penge på hash

Luk gaden, så tjener de bare pengene et andet sted på samme stof

Men ja, jeg kender ikke løsningen, da banderne ville forsvinde fra markedet, men hvilke andre ulemper får vi i stedet?

Det kan jeg ikke gennemskue

• #218   29. aug 2023 Lise på TV midtvest smiley elsker den passion der driver folk derude

https://www.tvmidtvest.dk/viborg/propfyldt-internat-i-opraab-det-vaelter-ind-med-katte

Blev kontaktet om et journalistjob i dag men sagde nej. Ikke nu og måske aldrig mere

• #220   30. aug 2023 Så når du skriver at Hvis hash blev legaliseret var banderne væk

- så .. er det ikke helt det du mener .. eller .... fatter hat

• #221   30. aug 2023 Hvis hash kunne købes på apoteket, så ville der være færre, som forsøgte sig med de hårde stoffer. De kriminelle pushere har en stor andel af skylden for optrapningen til stærkere sager. Jeg har et kendskab til flere unge, som bare lige vil ryge lidt lørdag aften, men hele tiden bliver forsøgt lokket til at prøve fx lsd og kokain. Hvis hashhandlen blev legaliseret, så ville kvaliteten (af hashen) stige og kriminaliteten falde - ikke forsvinde, men falde.
    Vi er blandt de mest fordrukne i verden, men vi må satme ikke ryge lidt pot.

• #222   30. aug 2023 Tjek . men ...

Så ville banderne forsvinde ? Det er den kobling, jeg har umuligt svært ved at se ??

• #224   30. aug 2023 som flere skriver .. oplev en med hash psykose og man vil ikke længere sidestille det med en brandert ..

• #225   30. aug 2023 man kan vel heller ikke være sikker på hvis det legaliseres og skal sælges fra fx apoteker, at der så er nogle der skal tjene på det, at det så får en pris hvor man stadig kan risikere et parallelt marked hvor priserne er billigere ...

jeg synes bestemt heller ikke det er noget at prale af at der drikkes så meget i DK, i det hele taget synes jeg det der "nydelses-marked" kunne være meget dyrere, og det hvor det er illegale stoffer at straffene både for salg og køb skulle straffes meget hårdere .. det skulle gøres dyrt og besværligt ...

• #227   30. aug 2023 En af mine gamle kammerater kørte galt i bil. Han brækkede nakken og blev lam i underkroppen. Skal vi også konkludere og lovgive ud fra det? Han var i øvrigt stangbacardi.
    Vi lever i et nogenlunde frit land, hvor det stadig er tilladt at konsekvensberegne.
    #darwinismestyrerforvildt

• #228   30. aug 2023 Men ... det har vi jo allerede gjort, Søren - det er forbudt at køre bil, når man er "stangbacardi" smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#229   30. aug 2023 Vi lever i et nogenlunde frit land, hvor det stadig er tilladt at konsekvensberegne

Curlingbørnene lærer det slet ikke og efterhånden har resten af samfundet lært, at ansvarsfraskrivelse kommer man langt med og så behøver man heller ikke konsekvensberegne smiley

Det værste er, at regeringen efterhånden bare lovgiver omkring ALT, i stedet for, at tvinge folk til at gøre brug af konsekvensberegning smiley

• #230   30. aug 2023 #228
    Ja, det hjalp jo ikke meget. Lidt ordentlig opdragelse og et kursus i konsekvensvurdering havde nok været at foretrække. Hvorfor skal vi beskyttes mod alt? Altså ting, som den enkelte frit kan vælge eller fravælge.

• #232   30. aug 2023 #231
    Du forstår vist ikke meget af mit indlæg, men det er ok.

• #234   30. aug 2023 Jeg kender ikke bevæggrundene for lovgivningen, men det beskytter ikke et trafikoffer, at bilisten bliver straffet. Hævn og bibelsk retfærdighed - måske, men ikke beskyttelse.
    For lidt og for sent.

• #235   30. aug 2023 jeg kan ikke følge logikken i at fordi noget er slemt og ulovligt men ikke efterleves af alle, så kan vi lige så godt undlade at lovgive omkring andet der er slemt ...

jeg er meget tilhænger af oplysning, viden osv, men må også bare sande at siden jeg blev bekendt med stoffer i mine unge år (har aaldrig selv prøvet noget som helst), men siden da er det kun blevet værre og værre, både stofferne, og hvis man skal tro hvad man kan læse og hvad mine unger fortæller fra nattelivet så er forbruget og nærmest mere normalt end som så .. det sælges åbenlyst, dengang i mine unge dage, da var det stadig i det skjulte, det var sgu også lidt taberagtigt, og flovt .. i dag er det vist nærmest sejt og hipt i visse kredse ... så den der oplysning og imo blødsødenhed har nærmest kun gjort problemet større og dermed efterspørgslen og et marked der så medfører at de hårde drenge vil sidde på det ...

jeg synes det er flovt at være et fordrukkent samfund, det er sgu ligeså flovt at være et samfund med hjernerne oppe i tågerne af et eller andet, bare fordi man opgiver på forhånd ...
    stoffer, alkohol, spritbilister, butikstyve , voldsmænd , alt ulovligt og dumt, osv osv det vil altid eksistere men at legalisere er at opgive, det er imo ikke vejen frem ... tværtimod ...

• #236   30. aug 2023 Min lillelort fik en ide med at jage biler, da hun var hvalp. Det fik vi trænet væk. Så kom det igen i hendes løbetid, og forsvandt igen sådan nogenlunde, men blev lidt trigget af at vi af og til løber ude ved vejen. Men da hun så skulle være i ro, stak det HELT af smiley

Men nu har vi lige gået tur, hvor hun så fint valgte bilerne fra af sig selv smiley Det var omkring den sidste kilometer af 4, og vi havde trænet en god slat i starten af turen. Så hun var glad og velstimuleret, da vi nåede landevejen.

Hold op, hvor er det belastende at gå med en hund, der vil jage biler, men hvor er det dejligt at gå med en hund, der ikke gør smiley

• #240   31. aug 2023 Kræet ville stadig kunne oprettes her på siden. Brugerne er kun kritiske, hvis det minder lidt om en muskelhund smiley

• #241   31. aug 2023 Åh, det kommunale er altså til tider VIRKELIG åndssvagt!!!

Vi har fået nye pc'er og dockingstationer, som kobles på via et USB-C stik. Skide smart, hvis altså ikke de docks var købt alt, alt for billigt, og derfor er smækfulde af fejl. Den første jeg havde, gjorde at skærmen "faldt ud" sådan 4-5 gange i timen, og nogle gange i flere minutter. Den blev skiftet, og den nye gør så, at min pc ikke kan starte.

Jeg ringer til IT, og får fat i cirka den eneste medarbejder, som faktisk ved noget. Hun konstaterer hurtigt, at docken skal skiftes. Igen. Men som sagsgangen er, skal jeg oprette en sag. Den sag er oprettet, og nu skriver jeg ping-pong frem og tilbage med en dude fra IT, som stiller en lang række standardspørgsmål (har du prøvet at genstarte, har du sikret at alle stik sidder rigtigt, har du prøvet at skifte stik osv.). Men altså kun ét spørgsmål pr. opdatering. Jeg svarer, og henviser i hvert svar til, at problemet sådan set allerede er identificeret af den første medarbejder, som siger at docken skal skiftes.

Jeg er spændt på hvor mange spørgsmål mere jeg skal svare på, før de overgiver sig og stikker mig en ny smiley

• #242   31. aug 2023 Anni:

Fra 2013 https://www.huffpost.com/entry/ferrets-rodents-sold-as-toy-poodles-argentina_n_3037094

"Dagens" har cirka lige så meget troværdighed som Donald Trump om antallet af besøgende ved hans indsættelse som præsident smiley

• #243   31. aug 2023 I forbindelse med pc og fejl, havde jeg en veninde engang, som var endnu mere blank end jeg var til pc.
    Hun ringede for at få hjælp og gutten i den anden ende spurgte ind til en masse ting .. heriblandt "hvad står der på dit skrivebord" og min venindes svar var .. en kaffekop, askebæger .. du ved ...

..og det absolut sjoveste var jo, at da jeg morede mig vildt over hendes svar, så forstod hun STADIG ikke hvad det var, der var så morsomt smiley :D

Godt, der ikke er chip i mennesker .. jeg HADER når pisset ikke virker og foretrækker så afgjort, at have med "levende mennesker" at gøre smiley

• #244   31. aug 2023 BTW ...

Potevoks - er der nogen af jer, der bruger det ?

Jeg har aldrig brugt det til nogen af mine hunde, men overvejer lidt til Esh. Jeg cykler med ham mere og mere, og jeg ville HADE at han skar sig.
    Men hjælper potevoks på det ?

• #245   31. aug 2023 Nej det hjælper potevoks ikke på;) det er kun til blødgøring og beskytter mod salt så længe det ikke er for vådt.

• #246   31. aug 2023 Tak - jeg tænkte at det måske ville gøre poterne blødere og .. ja, jeg kan selv høre nu, at det lyder tåbeligt smiley

• #247   31. aug 2023 Det er nok kun sko der kan beskytte godt nok imod at skære poterne smiley

• #248   31. aug 2023 Her imens Ellie skulle holdes i ro, tænkte jeg at jeg ville prøve at løbe en tur uden hund. Kæft, det er en latterlig måde at pine sig selv smiley I dag løb jeg med Ellie, og elsker det. Sjovt at der er SÅ stor forskel smiley Jeg har fået en Non-Stop Freemotion til hende, og hun er sgu så sød når hun traver afsted og selv synes at hun er toppen smiley

• #249   31. aug 2023 Jeg tænkte bare at de der småskader som de ind imellem kan få, måske ville blive reduceret når poten var mere blød - som i håndcreme imod sprukne hænder .. ish ..

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #250   31. aug 2023 Nu har den måde vi har gjort det på ikke virket. Hvorfor så forsætte?.

Jeg har set flere som har drukket sig ihjel. Har man set det vil man ikke sammenligne hash med alkohol.

Penge i statskassen,arbejdspladser,mere politi til andre opgaver,fængsel og retsvæsen bliver aflastet mm.

I det mindste kunne man give lov til at dyrke planter til eget forbrug.

• #251   31. aug 2023 Martine, uden at have en skid belæg for det, så TROR jeg at risikoen for at der går hul, hvis vovse fx træder på en lidt spids sten er større, hvis den har tørre poter.

• #252   31. aug 2023 HVORFOR blander man en malle med en rhodesian ridgeback? smiley Ud over at blande malle med puddel, må det her næsten tage prisen for verdens dummeste blanding smiley

• #253   31. aug 2023 Regnbue-tomater, løg og hvidløg - alt fra haven smiley

profilbillede
  • #254   31. aug 2023 #251

Præcis min tanke - og jeg har heller ikke forstand på det smiley

• #255   31. aug 2023 Jeg har set mix ml malle og eurasier … but why smiley

• #256   31. aug 2023 Har set Malle Fransk bulldog .... det virkede heller ikke særligt gennemtænkt...

• #257   31. aug 2023 Okay, never mind, der er VIRKELIG mange DUMME blandinger smiley

Altså, jeg kan forstå at man laver en blanding til et specifikt formål, fx de der slædehunde der løber i verdens hårdeste slædeløb, dem der hopper langt i vand, hyrdehunde som fungerer, at man avler på gode jagthunde uden tavle osv. Men de der hovedløse “det kunne være så sødt” fatter jeg ikke en skid af!

• #259   31. aug 2023 #249
    "Jeg tænkte bare at de der småskader som de ind imellem kan få, måske ville blive reduceret når poten var mere blød"

Det er jeg ret sikker på. Jeg har en del år holdt whippernes trædepuder bløde og smidige med alm. håndcreme + vaseline og jeg oplever, at de sjældnere har småskader end før jeg begyndte at smøre dem + sår på trædepuderne heler hurtigere.

Personligt har jeg samme erfaring smiley Som ung gik jeg altid i bare tæer både sommer og vinter, ingen sko eller strømper. Der dannedes lynhurtigt hård hud under foden og holdt jeg ikke det nede og var påpasselig med at smøre, så kom der lynhurtigt revner eller vabler på fodsålerne.

• #260   1. sep 2023 Den sygeste trend er de der teacup-racer ... Mini labrador/canoe labrador etc. De avler på dværgvækst, det er for sygt, og dyreplageri, men det gør hundene mindre og så er alt jo godt ...

• #261   1. sep 2023 Kennelhoste -

Er der noget med, at man kan give hundene "et eller andet" som lindrer imens det står på ?

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#262   1. sep 2023 Noskapin kan lindre hosten en smule ved Kennelhoste. Jeg har ikke set den store effekt hos mine hunde, men du kan jo prøve.

• #263   1. sep 2023 Min overbo i Rom havde en blanding af en Pitbull og en Beagle.
    Heldigvis havde den arvet Beaglens sind.

• #264   1. sep 2023 Martine: Honning i lunkent vand kan lindre/smøre, nogen giver kamillethe og honning da kamillethe har en vis beroligende egenskab og virker antiinflammatorisk

• #265   1. sep 2023 Noskapin er udgået, fordi unge mennesker tog en bunke og blev skæve. Men bromhexin findes stadig, også i tabletter. De er slimløsende og kan lindre lidt på selve hosterefleksen. Jeg tog dem da jeg have corona, og var meget begejstret. Min dyrlæge anbefaler dem til kennelhoste smiley

• #267   1. sep 2023 Selv om man stjæler i Rema, så må man gerne komme i Netto.
    Har jeg hørt.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#269   1. sep 2023 Så er min Noskapin sikkert overskredet dato, den ligger ude i medicinskabet smiley

• #271   1. sep 2023 Mine dyr er IDIOTER!!!!

Først kommer en kæmpe edderkop trampende hen over gulvet. Ellie tjatter lidt til den, men jeg kan se at den uden tvivl kommer til at kunne løbe fra mødet med hende. Kvaser den med en sko (imens jeg sagde virkelig mange lyde smiley )

Så kommer piskatten ind og siger MIAAAAAAAAAAV, og kræet har en lille bitte mus med. Jeg råber, katten slipper musen og skrider, hundene går på jagt, jeg lukker døre og ser at musen er bag den ene dør. Jeg viser Dorit musen, hun glor på den og skrider hen i sofaen smiley Ellie hapser musen og løber ud i mellemgangen, hvor hun ffs slipper musen smiley Jeg får lukket alle døre til mellemgangen, nu med mus, Ellie og kat. Musen gemmer sig bag et spejl, der står på gulvet. Jeg henter glas og skærebræt i køkkenet, går ud i mellemgangen, verfer katten væk, fanger musen og går ud for at sætte den ud. Imens er katten og Ellie på vagt ved spejlet, for fjolserne har ikke fattet, at musen er reddet og sat fri smiley

Kattelemmen er sat tilbage på manuel åbning, så kittemittemøgkat ikke kan slæbe mus med ind. Lige indtil næste omgang skybrud, hvor jeg forbarmer mig over det lille langhårede missekræ, som er så ynkelig når hun er gennemblødt smiley

• #272   1. sep 2023 Øv Anne - man må ikke dræbe edderkopper smiley

De gør ikke noget udover at fange en masse af de der irriterende flyvedyr, der siger bzzzzzz og er røvtrælse smiley

Sejt lille trekløver du har smiley smiley smiley smiley

• #273   1. sep 2023 #270
    God røv - ville uopdragne personer nok sige. Sådan er jeg ikke.

• #274   1. sep 2023 Nej nej nej, kæmpeedderkopper er såååå klamme, og jeg kan slet ikke have dem smiley Jeg har fundet fred med de små og stankelben-edderkopperne, men dem der er større end musen jeg bar ud, kan jeg ikke smiley

• #277   1. sep 2023 Linda, det ville være perfekt, hvis ikke jeg gik helt i hysterisk selvsving bare ved synet af dem smiley

• #278   1. sep 2023 Linda, skriver du at du har prøvet SUP for FØRSTE gang i dag? Og står på HOVEDET på den? I dag? smiley Hvad er du? En slags superwoman? smiley Dét er eddermame sejt smiley

• #281   2. sep 2023 277 sjovt! Så er du måske ligesom min veninde der heller ikke tør støvsuge edderkopper, i frygt for at de komme ud af støvsugeren igen- og hun tær heller ikke tømme posen med edderkoppen i.

Jo da. Jeg sætter bare vitawrap rundt om støvsugerrøret bagefter smiley

• #284   2. sep 2023 #281
    Også mig. smiley

• #285   2. sep 2023 I er skøre smiley smiley smiley smiley

• #286   2. sep 2023 Her vil der være fri bar resten af dagen.
    https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1329735-loes_snak_18_0

Kommentér på:
Løs snak 17.0

Annonce