{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak 16.0
  • #1   12. aug 2023

profilbillede
  • #2   12. aug 2023 næste gang der er en der siger " der findes ikke dårligt vejr, men forkert påklædning" så få vedkommende en tur tilbage i tidsmaskinen og skal gennemleve ugerne 28-32 år 2023 ...

Lortevejr.dk .....

• #4   12. aug 2023 Så heldige med vejret. Regnede da jeg kørte til familie vanddag, så regnede det sådan set først igen da jeg kørte hjem.

Havde en fantastisk dag med begge hunde på SOP, og mor blærede sig med at lære det på to minutter. Hyggeligt at pjatte rundt i kajak og min niece demonstrerede at hun har lært at stå på hovedet på sup - vild balance.

Nu er der ro på i campingvognen, nyder en god bog, kold øl, lytter til regnen og skønt syn af to hunde, der vist har haft en god første feriedag

profilbillede
  • #5   12. aug 2023 Jamen så fortsætter jeg her smiley

Åh, Martine, jeg tror den eneste der er hysterisk, er dig smiley Og nej, du har ikke oprettet en tråd - for så havde jeg holdt mig laaaaaaangt væk. Du har skrevet i en OT-sladdertråd. Og jo, jeg “fatter” det godt, og ja, jeg har selv prøvet at pensionere en hund, og lade den gå sjove spor.

OMG - du forstår virkelig at hænge dig i de væsentlige ting ... indlæg mener jeg, ikke tråd.
    Nej, du forstår det stadig ikke - jeg taler ikke om at "lade" en hund gå "sjove spor" - jeg taler om en hund, der har ændret sit søgemønster.

Fair nok at du ikke søger inspiration. Vil du bare høre et “ja, det har jeg også oplevet”?

Bingo Anne !!!!!!

Ok, ja, det har jeg også oplevet. Ja, jeg har mange ideer om, hvorfor min hund sjuskede på sporet og om hvorfor hun kom til at elske spor meget, meget mere efter hun blev pensioneret.

Endnu en forskel på os .. mine hunde sjusker ikke på deres spor, når jeg har dem i konkurrencetræning .. det var først da jeg hev ham ud af træningen.

Og DET, Anne, var faktisk pointen i min tråd .. hov for fanden - mit INDLÆG .. som du iøvrigt ikke skal føle dig tvunget til at kommentere.
    Du kan jo gøre som i eventuelle tråde oprettet af mig - holde dig laaaaaangt væk smiley

Men det er som om du ikke evner at undlade at kommentere - som om du gerne vil at vi skal være "venner" eller "like this" ??
    Og DET er til gengæld - ret sødt - og samtidig grænsende til hysterisk optimistisk fra din side smiley

• #6   12. aug 2023 med røven i klaske-højde ... jeg synes du er ualmindelig grov, Martine ...

• #9   12. aug 2023 Kan man mon håbe på . at der bliver lavet en " træningstråd " ... eller lign. .... så der kan diskuteres videre i den ???? smiley

profilbillede
  • #12   12. aug 2023 #11 ... ja da ..... men derfor kan man da godt tale pænt til hinanden .... og det var i øvrigt ikke møntet på dig .... men de 2 " kamphøner " . smiley

• #14   12. aug 2023 Jeg har sagt det før og siger det igen. Falder tråden udenfor ens interesseområde, så er man velkommen til at ignorere - alternativt forlade tråden.

• #15   12. aug 2023 Apropos totalt gak (og jeg véd godt at jeg er virkelig, virkelig langt bagud), har andre set “Fie” på DR? Altså om Fie Laursen? Holy moly, jeg er glad for at jeg er så gammel, at SO-ME ikke har været en del af min barn- og ungdom smiley

Folk er jo VIRKELIG onde smiley Altså nederdrægtige og ondskabsfulde! Pigebarnet har det jo tydeligvis psykisk skidt, og man må gerne synes hun er dum og træffer dumme valg, men HOLD NU KÆFT, hvor er folk nederen!!!

• #16   12. aug 2023 Nu er nedtællingen for alvor igang ... 1 time og 10 minutter, så ligger der 3 ugers ubrugt sommerferie, klar til afbenyttelse.
    Glæder mig max - kommer formentlig alligevel til at savne mine super lækre kollegaer - heldigvis kan et eventuelt savn af patienterne snildt og hurtigt lindres ret betragteligt herinde.
    Om ikke andet kan jeg skrive et indlæg om min træning - så kører det smiley

• #19   12. aug 2023 Jeg har høns ....

Nogenlunde det mest hyggelige i verden

• #20   12. aug 2023 Ellie åd min fjernbetjening for nogle måneder siden. Jeg købte sådan en universal-fætter, og den er sgu ikke særlig universal. Den kan tænde og slukke, skrue op og ned for lyden og det er det. Generelt er jeg egentlig også lidt træt af selve tv’et.

Så hvis jeg skal have et nyt, sådan mellem 42 og 48 tommer, og som der kan streames direkte til (eller hedder det fra?), altså hvor der ikke er behov for chromecast eller lign., hvad skal jeg så kigge efter?

• #23   12. aug 2023 Vi har flere forskellige - de her er klart de sjoveste at se på smiley

De lægger turkis æg og jeg tror det er derfor, de blev valgt ?

profilbillede
  • #24   12. aug 2023 Anne - da jeg stod med samme ønske til et Tv, bad jeg om gode råd fra teknik-nørderne (ment i al kærlighed. De er stolte af det)
    Det skulle jeg aldrig have gjort! Det udviklede sig til en længere diskussion imellem dem, og jeg forstod ikke halvdelen. Det eneste jeg for alvor fangede var, at det godt kunne betale sig, at købe et lidt billigere Tv, og så en soundbox til, for de var alle tre enige om, at lyden ikke var god nok i de forskellige tv.

Jeg endte med at ringe til kundeservice hos Elgiganten. Fortalte hvad mit budget var til tv+soundbox, og hvilke mærker jeg absolut ikke ville eje, og endte med at få et par tusinde kroners rabat på den "pakke", han anbefalede, for at det kunne ramme mit budget smiley

• #25   12. aug 2023 Puha, jeg ville aldrig spørge tekniknørder smiley Sjovt med den soundbar, for det er en af (mange) grunde til at jeg er træt af mit nuværende - lyden er pivringe smiley

Det kan godt være at jeg må overgive mig og køre i Elgiganten eller Power og se hvad de kan gøre. Jeg har også lidt med noget lys, der helst ikke skal give for meget genskær i skærmen. Jeg h-a-d-e-r bare at shoppe sådan noget, som jeg dybest set ikke fatter en skid af smiley

• #26   12. aug 2023 Antwerpener skæghøns, de er nogle sjove små høns smiley
    Hvis man har nok af dem, er der æg nok smiley

profilbillede
  • #29   13. aug 2023 Så blev Sally tam nok. Det føles godt at vide at hun nu kan finde et hjem smiley

Jeg gør det måske igen hvis der sidder en uden plejefamilie og er sky. Det er gået super. Vores gamle fie har været ligeglad med en gæst i det ene rum, og det har været sjovt for alle os andre at lege med killing og bære rundt på hende i kængurubæreselen

Vildkat er hun dog stadig nok til at hun ikke bliver indekat. Hun skal mindst i indhegnet have hende her og have en anden killing med naturligvis, men nu kan hun sælge sig selv for bag den lille bange kat var naturligvis en sød smiley

Det har været en stor oplevelse at se en killing, smidt ud af en bil i fart på motorvejen, genfinde tilliden til mennesker

Hun skal nok klare sig smiley

profilbillede
  • #30   13. aug 2023 Lens, hvor er hun fin smiley

Jeg fatter ikke at mennesker kan være SÅ store røvhuller smiley Fair nok hvis man ikke gider tage sig af sine killinger, men så må man jo sørge for at aflive dem eller aflevere dem på internatet. At smide dem ud fra en bil, dumpe dem på en p-plads eller andet pis, er bare ondskabsfuldt smiley

• #31   13. aug 2023 Vi holdte 3 års fødselsdag i går - jeg var kreativ med bl.a Kaj-boller og brandbilsinspireret kage

profilbillede
  • #32   13. aug 2023 Papirparaplyerne var træer og så havde vi sat stjernekastere i som repræsenterede ild

profilbillede
  • #35   13. aug 2023 Fru Christensen - Jeg ville bruge satin, det er nemmere at rense pletter af, silke er sart i den retning, Yderligere, bliver der ikke så nemt trukket tråde ud af satin som af silke.

Til foring i halsbånd bruger jeg den type som kaldes partysatin eller duchesse satin med en vægt på omkring 150 gram pr. kvadratmeter.
    Den er nem at få ren og der bliver praktisk taget aldrig trukket tråde ud.

• #36   13. aug 2023 #34 .... ?? ... og tager Ozempic ... eller Wegovy om Mandagen ?? ... smiley smiley

• #37   13. aug 2023 Da Victor var så lille, at jeg smurte madpakke til ham, var hans favoritmad 'en med tandleverpostej'. Noget klamt, men det er jo et frit land.

• #39   13. aug 2023 #38 .... Hold da op ... du bliver den sundeste person på HG ... Tillykke med det smiley smiley smiley

• #40   13. aug 2023 altså sommerens vejr har om ikke andet så medført at jeg er kommet igennem C.C's Krucifiks Morderen, Bødlen og Stalkeren ...

• #43   13. aug 2023 Nu snakkede jeg med internatet og de tilbyder os at købe Sally

Jeg er i tænkeboks

Fie er en ældre dame. Måske jeg skulle prøve....

Tænke tænke tænke

Hun er sød jo den lille....

profilbillede
  • #46   13. aug 2023 37#
    Næ, ikke klamt. Når jeg spiser boller med leverpostej foretrækker jeg også tandpostej smiley

• #48   13. aug 2023 Min veninde har tabt f*ing 41 kg på et år smiley Det fejrede vi med en tur på McD smiley

• #49   13. aug 2023 det er sgu noget af en bedrift, om det så er med eller uden "hjælpemidler"

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.464
    #50   13. aug 2023 Jeg sad lige og kiggede efter en hårtørrer til hunde for min veninde, og så faldt jeg over denne smiley

profilbillede
  • #51   13. aug 2023 Hanne, hun fik Wegowy det første halve år, og smed 25 kg ved hjælp af det. Men resten har hun smidt ved at tælle kalorier og løbetræne. Hun er gået fra at være svært overvægtig og være ved at dø ved at løbe 100 meter, til nu at kunne løbe 10 km smiley Hun er så mega sej smiley

• #52   13. aug 2023 #50

DET var smart!! Fåes den i XXL?

Jeg mangler i den grad at man kan give både grine og græde smiley's til et indlæg her på siden smiley smiley

• #54   13. aug 2023 TV2 kl 17.55 Dit SommerVejr .... det er da god humor smiley smiley

• #55   13. aug 2023 I dag er det 6 år (!!!) siden Håkon og Theo flyttede ind og Yorkiebanden blev stiftet. smiley
    Hold op, hvor er de år gået hurtigt. smiley smiley

profilbillede
  • #56   13. aug 2023 Noooooo, jeg skal på job i morgen smiley

Jeg har cirka 400 mails og en bunke kalenderinvitationer jeg skal have svaret på, og er næsten træt på forhånd smiley

Men det bliver måske også lidt rart at komme tilbage til mine kolleger smiley Og jeg er spændt på om min låne-elefant stadig hænger på kontoret smiley

• #57   13. aug 2023 Er der nogen, der ved ... hvordan man får flyttet videoer fra i-phone til sin pc og gemt dem der ?
    Jeg har forsøgt at sende dem via msn, men filerne er for store så den afviser.

Anyone ?

• #58   13. aug 2023 Martine

Jeg bruger wetransfer

https://wetransfer.com/

• #59   13. aug 2023 Importér billeder og videoer fra en IPhone til pc

Windows 10
    Overfør fotos fra en iPhone til din pc.

Først skal du tilslutte din iPhone til en pc med et USB-kabel, der kan overføre filer.

Tænd telefonen, og lås den op. Din pc kan ikke finde enheden, hvis enheden er låst.

På din pc skal du vælge knappen Start og derefter vælge Fotos for at åbne appen Fotos.

Vælg Importér > Fra en USB-enhed, og følg derefter vejledningen. Du kan vælge de elementer, du vil importere, og vælge, hvor du kan gemme dem. Vent et øjeblik på registrering og overførsel.

• #60   13. aug 2023 skal også på arbejde i morgen ... jeg gider ikke ... count down ca 10 måneder til efterløn ... med ferie osv der skal afholdes inden stopper jeg nok omkring april ... glæder mig ubeskriveligt til et liv uden skal møde til den og den tid ... fik første fritidsjob som 14 årig, så 50 år i den ene eller anden form for arbejde/uddannelse/barsel og lidt arbejdsløshed må vel også være nok ...

• #61   13. aug 2023 Har heldigvis endnu to ugers ferie med denne lille krudtugle smiley smiley

Kan slet ikke forstå, at der næsten er 4 års forskel på de her to billeder…tænk at hun var så lille bitte smiley Det er min tommelfinger, der er med på første billede…håber ikke, at billedet støder nogen smiley

Og nu…stadig “lille bitte”, men med fuld fart på smiley

profilbillede
  • #62   13. aug 2023 Tak Lens - det vil jeg lige kigge på smiley

• #63   13. aug 2023 Killing!

profilbillede
  • #64   13. aug 2023 Martine: Hvis billederne ligger i din iCloud, kan du hente billederne direkte på din PC. Åbn iCloud i webbrowseren (Chrome eller lign.) og download billederne til PC'en.

• #65   13. aug 2023 Tak Sanne smiley

• #66   14. aug 2023 Min mand og jeg er gået på ferie i fredags, hele 2 uger. smiley

I morgen tidligt kører vi til Litauen, hvor min ene lillebror skal giftes på fredag - jeg glæder mig helt sindsygt og har husket den vandfaste mascara. smiley smiley

Vi har overnatninger i Poznan (Polen) både ud og hjem, og på hjemturen tager vi 3 dage i Berlin, hvor vi skal se Berlin Zoo. Udover brylluppet er dette nok feriens højdepunkt for mig. smiley

Vi skal også se nogle krigsmuseer, men det er så for min mands skyld, så er alle glade. smiley

Ferien i år er tiltrængt. Måske alvorlig sygdom, heftig travlhed på min mands arbejde osv. har bare kostet energi, men nu har vi 14 dage, hvor intet andet end afslapning og at nyde hinanden er i fokus- dét kan noget. smiley

• #67   14. aug 2023 Der poppede en video op på FB i går, med en mand, der lige havde købt en "Bleu Bay Sheperd".
    Ifølge ham og opdrætteren den udbetinget smukkeste, nemmeste og sundeste race.

Men der MÅ være noget, jeg har misset i racekendskab, når en blanding af ulv, malamute, husky og schæfer kan skabe afkom, der alle som én er (beklager den ret ringe oversættelse, som Google insisterer på):

Sødmodig
    Kærlig
    Stabil
    Gentle
    Ikke-aggressiv,
    Venlige
    legende,
    Meget omgængelig
    Troværdig omkring husdyr
    Andre dyr

Som iøvrigt er virkelig samarbejdende og trænbare, fordi der er hyrdehund i dem....
    Er der nogen, der kan give mig den genetiske forklaring på, hvordan al vagtsomhed, jagt/dræberinstinkt, egetkøns-aggresivitet, skyhed, selvstændighed osv. på mirakuløs vis er forsvundet ved at blande det hele sammen?

Iøvrigt lidt sjovt, for da jeg søgte på det, dukkede der også en tråd op herindefra omkring nye racer tilbage fra 2017, hvor en bruger bla. også nævner Miniatur American Sheperd, der blev DKK-godkendt får år efter smiley

https://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/690599-nye_racer__

• #68   14. aug 2023 Dyrene i "baghaven" synes det er sommer

profilbillede
  • #69   14. aug 2023 Og jeg har "pudset" mit æbletræ
    Heldigvis har jeg en god hjælper smiley
    Og ja, jeg ved godt, at det ikke lige er tiden til beskæring smiley

profilbillede
  • #70   14. aug 2023 Vi passer hus og gode kloge gamle Bella der, i stor kontrast til mine vilde ulydige bæster, adlyder ens mindste verbale kommando...

Det er nogle andre gåture ??

Smukkeste gråmule smiley

profilbillede
  • #71   14. aug 2023 Esh har været til gennemgang hos M-Touch og melder klar til weekenden smiley

Hen elsker det smiley smiley

profilbillede
  • #72   14. aug 2023 åh Obster, hvor ser hun dejlig ud ... vi "sitter" også i denne uge, en Golden der også er godt opdraget og lystrer plads, gå, stå, sit, fri osv ... det er sgu dejligt ...

• #73   14. aug 2023 Martine - jeg har et hold hvalpekøbere, som jævnligt går til kontrol med deres to Whippets samme sted, de sidder begge og hyler i bilen af bare glæde, når bilen parkeres, de elsker det begge smiley

Held og lykke i weekenden, når vi når dertil

• #74   14. aug 2023 Niels er fantastisk - virkelig dygtig smiley

1000 tak, det bliver spændende at se hvad den lille Raket har i tasken med overraskelser denne her gang ...

• #75   14. aug 2023 Hanne hun er virkelig vidunderlig. Jeg tror ikke altid helt på det der med fuld kontrol men hun opsøger aldrig andre hunde. Kommer så snart du kalder. Kommer der en cyklist kan du fra afstand sige ind kanten..sæt dig. Og så sætter hun sig bare.

Hun hilser på dem hun kender... hvilket er mennesker og meget på hunde. Resten ignorerer hun totalt.

Det er virkelig skønt...og så hernede hvor man kan gå i skønne omgivelser og hun lige kan nappe sig en svømmetur eller opstøve lugten af en markmus..

• #76   14. aug 2023 Pøj pøj Martine og Esh! smiley

• #77   14. aug 2023 @Obster ... det samme her, har lige gået 4 km med den golden ... kommer der nogen så siger man bare plads, så går/står hun ved ens side, går hun lidt fremme og vi går mod en vej, så siger man vent og sit, og ja det gør hun så ... andre hunde og mennesker ignorer hun totalt ... det er superskønt .... kan man få dem færdigbagt på den måde smiley ?

• #78   14. aug 2023 Hanne jeg kan i hvert fald ikke finde ud af at producere dem selv.... tilsyneladende smiley smiley

Men jeg tror nu også at der skal lidt mere arbejde til med visse racer og sind end hendes retrieversind i hvert fald... for hun er bare så blid og responderende smiley det oplever jeg aldrig med mine

• #79   14. aug 2023 Tak Obster smiley

• #80   14. aug 2023 Lykke og held er sekundært. Lad os lige vende tilbage til Sparks, som sang "Talent is an asset". Sats på det i stedet smiley

• #81   14. aug 2023 Forleden dag havde jeg lavet fiskefrikadeller, og da jeg skulle spise frokost med min svigerdatter og børnebørn næste dag, medbragte jeg nogle af fiskefrikadellerne.
    Jeg nåede ikke at pakke dellerne ud, før Theodor havde hugget en, som han lystigt gnaskede i sig.
    Jeg spurgte ham, om han kunne lide fiskefrikadeller, hvortil han svarede "nej", og guffede videre smiley
    Børn er bare herlige, og farmødre er nok lidt dumme smiley

• #82   14. aug 2023 På vej til og fra job skal jeg over den famøse blå bro i Randers. Hvor den 19 årige hoppede ud i kådhed i sidste uge, og på tragisk vis omkom. Der er fuld af buketter, lys og breve på stedet hvor han hoppede fra, og det kan ikke andet end at røre en.

Han var en god knægt, og det er på alle måder forkert at hans liv skulle slutte allerede smiley

• #83   14. aug 2023 #80

Men det er jo rigtigt !

Læner mig dog lidt op af Franz B. (kan ikke stave hans efternavn uden at google), fra Gasolin’s udtalelse “det går op og ned i showbizz” smiley

- og en vildt dygtig hundefører jeg havde glæden af at træne med i slut 90’erne “jo mere man træner, jo mere heldig bliver man” smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#84   15. aug 2023 Så er der prisstigning igen igen på hundeforsikringen. Denne gang 700 kr! Sjovt nok er der kun varslet stigning på den hund, jeg aldrig har brugt forsikringen på. De har næppe glemt den anden, så den kommer nok også smiley

Jeg sad lige og regnede løst på det. Jeg har faktisk aldrig haft et dyr (både hunde og heste), der har brugt sin forsikring mere end jeg har betalt igennem livet på deres forsikringer. Så det er ikke mig, de kan bruge som undskyldning for at lade priserne stige igen smiley

• #85   15. aug 2023 På facebook er der en, som påstår, at der fløj en falk ind i hendes stue og slog en af hendes undulater ihjel, og den anden undulat blev så skræmt, at den fløj hemmefra.
    Jeg har ret svært ved at tro på den historie

• #87   15. aug 2023 Hverdagen har nu ramt igen, og jeg skal lige vænne mig til at være "alene" på barsel efter fire ugers dejlig sommerferie sammen. Vi hygger dog og har gået en god tur med V i selen. Hundene må dog komme med på skift. Tre hunde og en baby på maven er for meget af det gode på en gang smiley

profilbillede
  • #90   15. aug 2023 God bedring

• #91   15. aug 2023

Vi satte i morges kursen mod Litauen, endelig destination Kaunas i morgen aften med en overnatning i nat i Poznan i Polen. Vi skulle have været i Poznan kl. 17.30, men ligger pga. trafikken og uheld stadig og fedter rundt i Tyskland cirka 20 km. fra den polske grænse, så cirka 2 1/2 times ren kørsel endnu, og så skal vi finde aftensmad et eller andet sted på vejen - det er nemlig helligdag i Polen i dag. smiley

Det skal lige siges, at vi startede hjemmefra Lunderskov (Kolding), med max 1 time til den tyske grænse. smiley

• #92   15. aug 2023 Jeg ser af og til foto af rovfugle på voliere men i stuen lige frem.... nej

• #93   15. aug 2023 Lens, jeg tror heller ikke på den, men hun får meget sympati.
    Jeg tror simpelthen ikke på den historie.

• #94   15. aug 2023 Fortsat god tur Skrigehund, pas nu godt på jer selv. smiley

• #97   15. aug 2023 @ Rikke, jeg har ikke regnet på det, men min fornemmelse er helt sikkert at både nuværende hund, og hende vi aflivede i efteråret 22, har fået mere refusion end dem præmie jeg har betalt gennem deres liv ... den ene har alene på en indlæggelse for år tilbage fået en refusion på ca 17.000 ....

• #98   15. aug 2023 Hastede hjem fra job, pakkede hunde i bilen, trænede tre kvarters tid med min “nye” makker fra klubben (det bliver mega godt smiley ), kørte i skoven og luftede hunde, ned efter en pakke og endelig hjemme. Bukker mig ned for at prøve de nye gummistøvler på, BANG, hold i lænden smiley

Ej, men FFS!!!! Sidder nu med mit BOT-lændebælte på, og har taget både panodil og ibumetin - sidstnævnte kan jeg egentlig ikke tåle. Jeg skulle have været i haven og grave nogle blåbærbuske op til en kollega, men det må lige vente en dag eller to smiley

• #100   15. aug 2023 God bedring Anne smiley

• #101   15. aug 2023 øv Anne

jeg har måttet afsted til akupunktør i dag, har haft mega ondt i venstre hæl nogle dage og frygter en hælspore ...

• #102   15. aug 2023 Jeg har lige guffet en stor bøfsandwich i mig, og har skyllet den ned med en stor kirsebær milkshag. smiley

• #103   15. aug 2023 Jeg har en genstand - den er af tyk gummi, sort, normal IGP-spor størrelse.
    Mao - den adskiller sig ikke for de andre genstande jeg har - i henh. træ, læder, filt, plastic, gummi(!), gamle hundesnore klippet ud ... oma ..

MEN !!

Det er tilsyneladende en magisk genstand - som man tilsyneladende skal være malinois for at kunne se magien i.

Således har både Iroc, Flax, Anthrax, Czhaplin, Freydis .. præsteret at gå henover den. Altså de har registreret den men ... ja, så har de gået videre. Virkelig underligt, for alle andre genstande blev påvist, hvis altså de fandt dem.

Idag skulle jeg prøve (sådan 4 dage før en VM-udtagelse smiley smiley smiley ), hvad lille Esh ville gøre - så jeg lagde den på som den første.

Esh fandt den .. og så stod han sådan lidt ... gik ½ skridt udover .. og så bakkede han og lagde sig MEGET tøvende ved den.

Jeg kunne VIRKELIG godt tænke mig at vide, hvad F det er med den genstand ???

Spøjst .. virkelig.

Og nej - det er IKKE et råb om hjælp eller opfordring til alle mulige sjove måder man kan eller ikke kan ...

Det er blot en undren over hvad i alverden der er med den skide genstand smiley

• #104   15. aug 2023 Hælesporer er også noget fanden har skabt. smiley
    Mens jeg stadig arbejdede var jeg plaget af dem i begge hæle. smiley
    Det tog det meste af et år at komme af med dem smiley
    Det eneste, som kunne lindre smerterne var at gå i højhælede sko. smiley
    Og jeg er sikker på, at alle i Fødevarestyrelsen ved hvem jeg er. smiley
    Jeg kom gående nede af gangen i svinestalden iført høje hæle den ene af gangene de kom til kontrol smiley
    Jeg var total til grin smiley

• #105   15. aug 2023 jeg havde en der drillede i 4 år, var til læge og bandagist flere gange, fik flere indlæg, til sidst sagde de at de kunne operere men der så ville komme arvæv, det ville også drille ..
    Mødte tilfældigt en lidelsesfælle der var blevet hjulpet via akupunktur, dengang fik jeg 4 behandlingen og så var den væk .... dengang var smerten meget på indersiden, denne gang synes jeg det er lidt mere over hele hælen ... men håber det hjælper ..

• #106   15. aug 2023 # 103
    Det kunne måske være lugten af den.
    Prøv at vikle noget papir eller tynd stof om den, og prøv med de hunde som er gået på pension.

Men flot af Esh at han hakkede tilbage og påviste.

• #107   15. aug 2023 Nej, jeg har ingen interesse i at den skal blive en ting de godt gider at påvise, så nu morer jeg mig bare over at det forholder sig på den måde.

Og elsker bare hunde - med alle deres påfund og at man aldrig HELT ved, hvad de går og tænker på smiley

• #108   15. aug 2023 Martine
    Har du kontaktet opdrætteren af hunden? Han/hun bør kunne afhjælpe problemet. Ellers prøv at kontakte klokkeblomst fra kolonihaven. Alternativt og apropos - smid en gås i septiktanken.

• #110   15. aug 2023 #108

Gør det imorgen .. det kan ikke være anderledes smiley

• #111   15. aug 2023 Linda -

Engang imellem er der bare ting, man ikke får svar på .. og det er også godt nok på den måde. Selvom jeg skriver at det kunne være rart at vide - så .. ja så tror jeg bare jeg har accepteret at "sådan er det bare" smiley

Det ER bare sært med de hundedyr, ind imellem smiley

• #112   16. aug 2023 Jeg tror det der med gåsen i septiktanken er løsningen, det er jeg faktisk sikker på:)

• #113   16. aug 2023 Hanne;
    Find en der kan give laser, det er vildt hvad det kan gøre godt for hælspore/og seneskader iøvrigt.
    Bokser selv med begge dele, laser behandling 2 gange, så er det godt.

• #114   16. aug 2023 Hmmmm - stor, sort, tyk, gummi?

Jeg er sikker på, at de associerer den med en anden genstand i huset, som de bestemt ikke skal interessere sig for smiley smiley smiley smiley smiley

Aj nogle gange er de bare sære...

Jeg havde en ung fyr på hold engang.
    Med en MEGET stor halvmacho hanhund, som ikke rigtigt interessede sig for at genstande.
    Overhovedet.!
    Altså lige indtil han fik lov til at vælge i en hel bunke med genstande - og valgte en lillebitte lyserød bamse, som vi så nærmest ikke kunne få ham til at aflevere igen.
    Kæft det så sjovt ud.
    Ejeren var dog ikke specielt happy smiley

• #115   16. aug 2023 #114

smiley smiley smiley smiley smiley

• #116   16. aug 2023 @ MLA ... er det typisk fx fysioterapeuter, eller hvem giver typisk laser ?

• #118   16. aug 2023 Nå, men det der BOT-lændebælte kan seriøst udrette mirakler. Og derfor har jeg det stadig på. Men nu har jeg nået en alder, hvor det er som om mængden af hud, er større end den mængde der egentlig er behov for, for at holde sammen på kroppen. Hvilket så betyder, at BOT-bæltet (som i sagens natur skal sidde stramt og støtte), laver en dobbelt muffin af flæsk og hud.

Så i dagens anledning har jeg taget en kjole på, som mest af alt minder om et Luna-telt. Hvilket for så vidt ville være glimrende, hvis ikke det var fordi det nu pisser ned, og slet, slet ikke er kjole og sandal-vejr smiley

• #119   16. aug 2023 #118

FUCK, det er sjovt det der " Men nu har jeg nået en alder, hvor det er som om mængden af hud, er større end den mængde der egentlig er behov for, for at holde sammen på kroppen" smiley smiley smiley smiley smiley

Kanon´t indlæg som fik mig til at grine højt - herovre skinner solen iøvrigt smiley

• #122   16. aug 2023 Måske man kunne produktudvikle BOT-lændebæltet til ét, der også fungerer som Shapewear? smiley

• #123   16. aug 2023 Karina, det ville jeg straks købe!!! smiley smiley

Men det ér sgu da underligt at vi er skruet sådan sammen, at der kommer et overskud af hud. Men ender jo med at ligne en shar pei smiley

Edit: Jeg tror faktisk at Incrediwear har lavet et lændebælte der dækker langt højere op, så muffin-effekten bliver fladet lidt ud smiley

• #124   16. aug 2023 #116
    Hanne, jo nogle fysser har laser, jeg får hos min osteopat.
    Det kan virkelig anbefales og det virker hurtigt.

• #125   16. aug 2023 Anne, så længe lændebæltet kan nå rundt om dig er det ikke et problem. smiley
    Problemet kommer først når du må sætte to bælter sammen for at nå rundt. smiley

• #126   16. aug 2023 I anledning af at jeg mest kan holde ud at stå op eller ligge ned, tænkte jeg at det var et godt tidspunkt at få lavet en stak proteinvafler. Så er ved at lave 5 bananer, 10 æg og en masse proteinpulver om til vafler. Har i bedste Rasmus Klump-stil lavet stakke på en tallerken, og så havde jeg lige glemt at jeg har en langbenet tyv med en forkærlighed for vafler smiley

Der er så mange ting der er nemmere, når ens hun kun har 15 cm lange ben smiley

• #128   16. aug 2023 Jeg lejer gerne 1. salen ud til håndværkere smiley

• #129   16. aug 2023 Jeg lejer gerne underetagen ud til håndværkere smiley

• #131   16. aug 2023 #129
    Husets eller din underetage smiley :-)

Ja, jeg keder mig smiley

• #132   16. aug 2023 Lise-Lotte, der er ingen underetage på huset smiley

(Undskyld hvis nogen føler sig krænket)

• #133   16. aug 2023 Håndværkertilbud smiley :-)

• #134   17. aug 2023 Hvis nogen hopper på denne annonce fra DBA, beder de nærmest om at blive snydt:
    "Jackapoo hvalpe. Mand / kvinde Registreret, ormekur. Vaccineret. Kortbenet, kort glat hår, meget kraftig bygget. klar til deres nye hjem alle guider vil blive givet om deres fodring og opdragelse kun seriøse henvendelser"

• #135   17. aug 2023 Anne for helvede smiley smiley

• #138   17. aug 2023 I dag tog jeg chancen og havde tre hunde og en baby på maven med på gåtur. Det var hårdt arbejde, og jeg indrømmer blankt, at det ikke blev de helt lange tur. Det er liiiidt svært at vikle ud, når man har barnet siddende i en sele foran smiley

profilbillede
  • #139   17. aug 2023 Havde en rigtig hundedag på klinikken i dag. Skønne hunde alle sammen. Det er en stejl læringskurve at følge en dyrlæge og sygeplejerskerne. De har så meget viden

Og elsker Erik her som er internatkat

profilbillede
  • #140   17. aug 2023 Dagen før dagen før ..

Esh holder derfor fri og har INTET lavet !! Jo, en lille tur på stranden, men ikke noget RIGTIGT.

Når jeg ser ham og den måde han bare hopper sidelæns foran mig - højt gøende - når jeg går rundt og laver småting, eller ligger som en fjeder og venter på at jeg bevæger mig .. så undrer det mig igenigenigen at folk, som ikke brænder for at træne hele tiden, gider ha sådan en irriterende køter smiley

Nu er det vigtigste lagt i bilen - resultathæfte og hundemad - Moon bliver kørt til pasning om lidt .. og så kører vi imorgen formiddag.

Og jeg er så småt begyndt at GLÆDE mig smiley

• #142   17. aug 2023 Tak John smiley

• #144   17. aug 2023 Min vov er ved at blive skør af, ikke at få lov at komme ud, og brænde en masse fysisk energi af endnu. Gåture i snor er bare ikke nok. Så vi må hellere se om vi kan finde et tidspunkt i morgen hvor Hundeskoven er tom, hvor hun kan fyre den mere af.
    Hun går konstant i vejen imens hun klasker sine bamser, opfordrer til tumleleg, og er bare pænt understimuleret.
    Hun tiggede og bad her til aften om, at komme ind i soveværelset (hun skal igennem soveværelset for, at komme i haven, så jeg troede hun skulle ud, selvom hun ikke aktiverede ud-knappen), hvor der normalt ikke er adgang til, medmindre vi sover/hun skal ud.
    Jeg åbnede døren, og hun sprang fluks op i sengen, skubbede min dyne sammen til en klump, med snude og poter, og gennempulede den, så hele sengen knirkede og knagede, så kan vi ellers tale om, at være frustreret/stresset. Det har hun ikke gjort siden hun var teenager og i hormonernes vold.

Stingene bliver taget på mandag, så kan hun endelig starte ordentlig fysisk aktivering igen. Jeg skal vist være glad for, at hun ikke er brugshund som Esh, for det her er efter 6 dage med motion i snor, og hvis Esh allerede reagerer på 1 hviledag, så ville han da være blevet bims nu smiley

Martine: Held og lykke

• #145   17. aug 2023 Isabelle

Vi skal til udtagelse til VM for maller i 2024 - IGP3, så det er en smule spændende, eftersom jeg til den første udtagelse havde store styringsproblemer så vi kun blev nr 7. Håber han ter sig lidt denne her gang smiley

Stakkels vuf, Sanne - den lyder godt nok lidt indebrændt smiley
    Og tak smiley

• #146   17. aug 2023 Lækre Rømø... med vandfornægteren og istyven smiley

Vi kan godt vænne os til det her ferie smiley

profilbillede
  • #147   17. aug 2023 Har jeg egentlig nogensinde fortalt at jeg elsker at have hvalpe?

profilbillede
  • #148   17. aug 2023 Held og lykke Martine - og Esh smiley
    Det er godt nok spændende, men med jer to skal det nok gå godt smiley

• #149   17. aug 2023 Tak Lise-Lotte smiley

• #151   17. aug 2023 skal man blive nr 1 for at blive udtaget, eller hvordan, kan jo regne ud at der sker over flere gange, men hvad skal man have opnået for tilsidst at blive udtaget ... og hvor mange udtages .. held og lykke

• #152   17. aug 2023 DET sker ikke Isabelle - ikke i år. Næste år måske, men han er slet ikke stabil nok endnu - og det er også ok smiley

Hanne - der er 6, der kan blive udtaget. Der er to udtagelser og et DM og man får points efter placeringer. DM skal bestås - sådan nogenlunde sådan.
    Og tusind tak smiley

• #153   17. aug 2023 Pøj pøj Martine, er sikker på, at det går godt smiley

• #154   17. aug 2023 Tak Anni smiley

• #155   18. aug 2023 Det er heldigt at jeg har bestilt en kiropraktortid til Ellie. Her til morgen ræsede hun ud over marken, og da hun kom retur i fuld fart, snublede hun i skellet mellem marken og rabatten, slog en kolbøtte og kurede på siden tværs over vejen smiley

Hun rejste sig og var klar til at spurte videre, og synes det var vildt uretfærdigt at jeg satte snor på hende smiley

• #156   18. aug 2023 Uuuuhhhh pøj pøj Martine!! Glæder mig til update smiley

• #158   18. aug 2023 Jeg tror nu på førstepladsen smiley selv om han ikke er stabil, så kan han jo godt gøre det super godt lige når det gælder smiley

• #160   18. aug 2023 Tak for held og lykkerne smiley

Sød mor, John - min far sagde / siger, at nr to er første taber smiley smiley
    Sort højavl - findes de?

• #162   18. aug 2023 Spøjst - har jeg aldrig hverken set eller hørt om smiley

• #163   18. aug 2023 Jeg har trænet i PH sammen med en sort højavl med DKK tavle og så var den endda langhåret.

• #165   18. aug 2023 Dem han havde er vist ikke højavl. Jeg havde Birgitte (konen) på et af mine lydighedshold, og det var ikke en højavl.
    Mener hellere ikke at Paul har hunde efter at han blev skilt. Han har vist kun en kat tilbage.

• #167   18. aug 2023 Jeg er ret sikker på, at det kun er nogen han passer, for den ene gang jeg var der, fortalte han at han ikke havde hunde mere.

• #169   18. aug 2023 John kan du evt finde ud af stamtavlen på dem?
    Er da nysgerrig nu smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#171   18. aug 2023 Jeg elsker bare mest, at du havde konen på dit lydighedshold. Jeg har et par i min omgangskreds, der trænger til at komme på lydighedshold, er der ledige pladser nogen steder? smiley smiley

• #172   18. aug 2023 Okay - mit bedste bud vil være, at hvis de er fuldsorte er de ikke højavl, men derimod sports/brugs-linier smiley

• #175   18. aug 2023 To km før vi nåede frem var der netop sket et ret stort uheld - et par biler eller flere var kørt ind i hinanden, var temmeligt smadrede og en masse mennesker gik rundt og hjalp.

Der løb en Berner Sennenhund rundt - ved ikke om den havde været i en af bilerne?
    - og ingen tog sådan notits til den.

Mig - rulle vinduet ned og … “kan I ikke lige få en snor på den hund, så den ikke bliver kørt ned??”

Nogen, der sagde hundetosse smiley smiley smiley smiley

• #177   18. aug 2023 Martine: https://us.working-dog.com/dogs-details/6411847/Rio-dei-Colli-Storici

Registreringsnummer: SZ 2352389 på hundeweb.

• #178   18. aug 2023 #177 ... Jeg fatter ikke , der er nogen der vil eje en hund ---> der hele tiden "sidder ned" smiley ... selv når den går .

• #179   18. aug 2023 Jeg ville gerne eje to af dem. Det gør det lettere at køre havetraktoren op på traileren. Tøhø!
    Her er der tale om en kombineret far- og onkeljoke.

• #180   18. aug 2023 Hvor er der spændende Martine.
    Held og lykke til dig og Esh smiley

• #181   18. aug 2023 John, så er det lang tid siden du har været hos hundeparadiset
    Konen er flyttet for lang tid siden, nok omkring 5 - 6 år.
    Og hundegårdene blev pillet ned for Ca 2 år siden, de var i hvertfald væk lige efter jeg var færdig med min kemo

• #182   18. aug 2023 Anni, hvordan går det med dit projekt “væk med tube”?

• #183   18. aug 2023 Åh, hvor jeg altså elsker at min hyperhund snart er 15 måneder, og kan overkomme at lade mig flade totalt ud, når jeg kommer mørbanket hjem fra første uge på job smiley

• #185   18. aug 2023 Skøn dag på job hvor vi fik foto af nogle små killinger i pleje som var blevet fundet med sår. De blev behandlet og sendt ud og er tilset nogle gange og nu sendte familien foto hvor de er helt helet smiley

Jeg bliver så glad.

Og så fik vi en masse foto fra folk der har adopteret katte og det luner bare og giver fredagshumøret et hak ekstra smiley

• #186   18. aug 2023 Anne - tak smiley

Spøjst egentlig, for Nathalie (ejeren) er kæreste til Andreas, som vi har trænet med en tre års tid smiley

• #187   18. aug 2023 Projekt tube går ikke så godt. smiley
    Jeg kommer nok til at plages med den resten af mit liv. smiley
    Den 28 skal jeg til Odense igen, så må jeg se, de kan jo ikke tvinge mig til at have den. smiley
    Jeg har lavet en aftale med mig selvom, at den skal ud senest til jul. smiley
    Jeg kan jo selv hive den ud og sætte et plaster over hullet. smiley

• #188   18. aug 2023 John, så er det første gang du har været i den nye butik?
    Den åbnede han for et par år siden

• #190   18. aug 2023 Åh, Anni, det er jeg sgu ked af at høre smiley Men det er godt du har en sund indstilling (selvom jeg er sikker på at du i perioder bander, svovler og over din situation).

• #191   18. aug 2023 Jeg er bekymret for gamle mis herhjemme smiley

14 år. Vi har været sammen så længe, har så mange minder. Men nu sover og sover hun... jeg har besluttet at få lavet et tjek af især tænder og blodprofil.

Selvom jeg slet ikke har lyst til det smiley

Men det er sådan en pludselig ændring at jeg jo er nødt til det

Jeg håber det bare er alderdom

Og for at det ikke skal blive trist på forhånd så er her lige et foto af vores gamle plejekilling Sally. Den glæde hun bragte den gamle smiley Fie blev lige mor igen ... eller mormor smiley jeg er glad for hun fik den oplevelse med for hun var en fantastisk mor for sine killinger, og nu har hun reddet et lille liv

profilbillede
  • #192   18. aug 2023 Tja Anne, det var ikke det jeg havde planlagt for mit pensionist liv. smiley
    Men pyt, jeg har det vist ganske godt. smiley

• #193   18. aug 2023 Så er det snart slut med dyre gebisser og implantater. smiley

https://illvid.dk/mennesket/kroppen/nyt-laegemiddel-faar-tabte-taender-til-at-gro-ud-igen

• #195   19. aug 2023 Op og ud og hjælpe med alt i kulissen omkring at neutralisere sammen med sygeplejerskerne, mens dyrlægen opererer. Det er verdens bedste job men vi er nødt til at arbejde uden for åbningstid fordi der kommer så mange dyr ind.

Bagefter Jesperhus med zara og en god ven. Hugo så jeg også som lille på tegnefilm smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #196   19. aug 2023 Bag et godt resultat ligger der et stor arbejde. Tillykke til Martine med det flotte spor.

• #197   19. aug 2023 Jeg har været til arbejdsdag i PH. Dorit var med som supervisor, og har i den grad hygget sig smiley

Jeg har slebet, olieret, gravet, fældet, revet sammen og kørt trillebør. Det eneste jeg absolut IKKE har lavet, var at male med den grå maling. Ikke desto mindre, er hele mit ene bukselår smurt ind i grå maling smiley

• #198   19. aug 2023 Min lille, lort Bellis BIS 2 baby i Vejen smiley
    Skønt med fine resultater, men det allerbedste, at hun er sådan en cool lille hund, som tager alt ståhejet med ophøjet ro smiley

profilbillede
  • #199   19. aug 2023 For næsten 50 år siden (1974) var dette en pulserende turistmagnet - Varosha “Cyperns franske rivera” ved Famagusta…nu går den under navnet spøgelsesbyen. Alt blev forladt for næsten 50 år siden og står stadig øde hen smiley

Det føles mærkeligt og helt igennem
    spøgelsesagtigt at gå igennem byen og se de næsten 50 års forfald…ligeså at bade på en af Cyperns bedste strande omringet af store, tomme spøgelses hoteller smiley

profilbillede
  • #202   20. aug 2023 #201 ... Måske Zelenskyj er .... men nok ikke Zielinski

Med mindre at Mary ...Mette ... Lars ... og Jacob er kommer for at se fodbold ... smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #204   20. aug 2023 smiley

• #206   20. aug 2023 Når fotografen står i vejen smiley

profilbillede
  • #207   20. aug 2023 Isabelle, det var ærgerligt at han nåede at rette “skoene” til “bedende”, inden du opdagede det smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #209   20. aug 2023 AdTab. Nogen som har erfaringer med dem?.

• #210   20. aug 2023 Sød vuf på internat. Sendt i pleje straks naturligvis, da vi ikke har dem i bur men i hjem

Der kommer sandsynligvis to hvalpe i september, og man må også altid melde sig som plejefamilie til en hund, vi har en liste smiley

profilbillede
  • #211   20. aug 2023 Hvis nogen vil have hende her i pleje, siger I bare til smiley

Ej Lens, hvor er det dejligt at du har fået det job, og er et sted hvor du gør en forskel for dét der betyder noget for dig smiley

profilbillede
  • #212   20. aug 2023 Min mor... min søster... Mamma Mia fest i Ledreborg slotspark og en lækker frokost i Holbæk havn bagefter...

Og jeg er godt fyldt af kærlighed...godt humør...stimuli og god mad smiley

• #213   20. aug 2023 Nr 4 - pointlighed med nr 3, men den havde flere points i C - bedste spor (99 ud af 100) og en forbedring fra 252 i juni, til 272 i august.

Og aldrig har jeg fået SÅ meget ros af min hund fra tilskuerne - og SÅ mange kommentarer til pointsgivning.

Fantastiske Esh smiley

profilbillede
  • #214   20. aug 2023 tillykke, dejligt det gik godt

• #215   20. aug 2023 F'ing fedt!! Martine smiley

• #216   20. aug 2023 Anne jeg tager hende altid gerne hvis du en dag mangler pasning. Hun er skøn smiley

Også den lille!

• #217   20. aug 2023 stort tillykke martine ! Flot smiley

• #218   20. aug 2023 Godt gået Martine og Esh smiley

• #219   21. aug 2023 Sådan Martine, stort tillykke til Esh og dig. smiley

• #220   21. aug 2023 Hvor er det godt gået, stort tillykke Martine smiley

• #222   21. aug 2023 Tillykke Martine

• #223   21. aug 2023 WAAAUUUUW - SÅDAN Martine og Esh!! smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#224   21. aug 2023 I går var det farvel-dag til en af vores faste pensionærer. Vi har haft ham i pension igennem alle hans 12 leveår. Han har haft vores hjem som sit 2. hjem, og han er vokset op sammen med min egen hanhund, der er 6 uger ældre. I går var han ikke i pension, vi havde bare lånt ham en sidste gang, før han må takke af. Han er stadig den glade og fjollede fyr, men kroppen er slidt, og det kunne godt tyde på, at der er noget begyndende svulst i hjernen. Så det er det helt rigtige tidspunkt, så han kan slutte af med værdigheden i behold.

Jeg fik ikke taget nogle gode billeder, men det her billede, hvor han er flankeret af begge mine piger, blev alligevel min favorit, for det viser at han var en del af min flok. Mine piger "velkomner" alle, når de er tøet op, men går altid hurtigere, når det er samme race som dem selv smiley

profilbillede
  • #225   21. aug 2023 @213: Kæmpe tillykke smiley

Nu er min ferie brugt godt og grundigt op. Så trængte lige til en lille overspringshandling efter første gennemgang af indbakke med fokus på møder - så fik jeg så lige min kalender fyldt godt og grundigt op. Så hvornår jeg skal få tid til at lave mit egentlige arbejde må tiden vise smiley Nu skal jeg så til at læse mails med spørgsmål og svar til spørgsmål jeg har sendt ud i cyperspace inden jeg lukkede pc'en for 3 uger siden.
    Jeg har haft en skøn ferie hjemme på farmen smiley Har nået en masse også sådan noget som middagslur smiley Sluttede ferien med at Clinton og jeg deltog i en rallyopvisning på Gjorslev gods ved 'Herregårdens dag' i går. Lokale foreninger blev inviteret til at vise hvad man syslede med så vi stillede op sammen med DcH Stevns med et program med lidt nosework, DcH program og sluttede med rally, hvor vi først gik med egne hunde og herefter fik publikummer med hund lov at prøve med en instruktør. Det var overraskende populært smiley

• #227   21. aug 2023 Det er da en god ide Pernille smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 22 Emner: 40 Svar: 857
    #228   21. aug 2023 Hundene og jeg er lige nu, alene hjemme for første gang i et halvt år smiley

• #229   21. aug 2023 Pernille, du kan låne Dorit af og til - fredag til mandag smiley

• #231   21. aug 2023 Jeg har haft lånehunde altid . Gør det smiley

• #232   21. aug 2023 Jeg har gået i kirke, siden jeg var 4 år - gør det ikke!
    Jeg røvkedede mig begge gange.

• #236   21. aug 2023 #234 ... John .... Det minder mig om en historie jeg hørte en gang .....

En mand ville ikke gå til læge ... selvom han havde ondt i sin tissemand ..... men til sidst blev han nødt til det .
    Han gik op til lægen , som sagde ... " Det er ikke nødvendigt at gøre noget ved det "
    " Det var da dejligt " ... sagde manden.
    "Tjaa " sagde lægen .... " den falder af helt af sig selv " ...... smiley smiley smiley

• #237   21. aug 2023 Nå men øøh, jeg har lige fået en lidt alternativ fødselsdagshilsen smiley

Min onkel og tante har altid været lidt efter mig med,at f børn - det er jo min pligt(!) at føre familien videre, eftersom den ene af deres døtre ikke kunne få børn og den anden ikke ville. Der plejede at komme i form af små stikpiller, når de havde fået lidt at drikke.

Nu blev de så alligevel bedsteforældre sidste år, og jeg troede helt ærligt, at jeg så fik fred. Men nej - årets fødselsdagshilsen fra min tante :

Hej Michelle,
    [.....]
    Også tillykke med din “nye” hund.
    Ville ellers heller have ønsket dig tillykke med en forlovelse eller sådan noget, så du ikke bare skulle løbe rundt med hunde, resten af dit liv, dem kan man jo derfor godt have ved siden af.
    Jeg tror dine forældre ville blive så glade, hvis familien ville vokse lidt. smiley

Øøh jamen tak da... jeg er nu faktisk ganske til freds med at "løbe rundt med hundene"....

• #238   21. aug 2023 Hold nu kæft altså smiley smiley smiley smiley

• #239   21. aug 2023 Kære Michelle.
    Det gør mig sgu lidt ondt... de mener det sikkert godt men nogen burde sgu bede dem venligt men bestemt om at passe egen biks... smiley

Men tillykke med fødselsdagen smiley skønne "hundemor"

• #240   21. aug 2023 Hold da kæft, jeg ville flippe totalt ud hvis jeg fik sådan en besked! Skriv til dem at du ikke vil være bekendt at slæbe andre ind i familien med den onkel og tante!

• #241   21. aug 2023 Ja jeg debatterer lige lidt med mig selv, om jeg skal ignorere for familiefredens skyld eller give hende et ærligt svar.
    Altså jeg blev 39, så der ER vel grænser for hvor længe endnu hun kan blive ved, så er det dramaet værd at bede hende holde kæft og blande sig udenom.

• #242   21. aug 2023 Og tillykke med fødselsdagen smiley

• #243   21. aug 2023 Tak tak - ja Maggie blev jo næsten fødselsdagsgaven til mig selv.

• #244   21. aug 2023 Sjovt.. vores genbrugs Maggie er også delvist min fødselsdagsgave til mig selv i februar smiley

• #246   21. aug 2023 Tillykke med fødselsdagen, Michelle smiley

• #247   21. aug 2023 Tak Anne

Og jeg valgte familiefred og skrev bare til min tante, at jeg nu egentlig godt kan lide at "løbe rundt med hunde", så det agter jeg at fortsætte med

• #249   21. aug 2023 Michelle, kan du evt vise dem seneste afsnit af Landmand søger Kærlighed, særligt der hvor ham fra Randers med det sære hår (og den sære trang til at flette kvindernes hår) siger noget i stil med “køer slimer fra skeden når de er i brunst, ligesom kvinder”, og så fortælle, at det cirka er sådan markedet af mænd ser ud. Så tak, men nej tak. På alle måder smiley smiley

• #251   21. aug 2023 tillykke med fødselsdagen Michelle .... sikke en melding, men vil lige pippe at man jo som sådan hverken behøver forlovelse eller giftemål, for den sags skyld fast forhold for at få barn ...

• #252   21. aug 2023 Har i dag været med til at bekæmpe madspild, idet jeg købte 900 g flæsk i skiver til 29 kr., så blev jeg også nødt til at købe et stort hvidkål og lave brunkål smiley

Nu sidder jeg så her, totalt forædt, og overvejer, om jeg har gjort noget godt for miljøet. Jeg er sgu lidt i tvivl, efterhånden som maven rumler mere og mere smiley

• #253   22. aug 2023 Anne - det var da en mulighed smiley

• #254   22. aug 2023 Jeg har lige gået morgentur x 2 med hundene.

Peter Lund Madsen siger, at det er vigtigt at hjernen får en pause - hvilket jeg forsøger at efterleve dagligt - men her til morgen lykkedes det virkelig.
    Jeg fandt en bænk "in the middle of nowhere" og sad der, først med Tjab, i en 10 minutters tid - senere med Esh, som kun klarede 5 minutter .. men altså .. bare sidde der og glo ud i intetheden, lytte efter lyde, lokalisere en, lytte lidt, smide væk, finde en ny ..
    Det var faktisk rigtigt rart og nok det tætteste jeg nogensinde når mindfullness.

Nu lige en kop te, et bad og så til KBH, frokost og laaang bytur med min bror, Nyhavn, Langelinie, Churchill Parken ... og hvor vi ellers ender.

Elsker at holde ferie og ikke rigtigt have nogle aftaler .. bare daffe rundt, læse, kede sig .. det er livet smiley

• #256   22. aug 2023 #255

#metoo smiley

• #259   22. aug 2023 Jeg ved at jeg er mange år bagefter her, men faldt lige over hjemmesiden og konceptet "Lev af Lys" smiley Er der seriøst ment eller er det en joke? smiley smiley ... Jeg er i chok.

Wow..... De er godt nok HELT kuk-kuk smiley

"Nogle Lys-kursister har et ønske om at leve både uden mad og vand. Dette er også muligt efter flere år, når udrensningsprocessen er knap så kraftig. Hvor lang tid, der går er helt individuelt.

Vi har endnu ingen Lys-kursister, der er i stand til at leve helt uden mad og vand, simpelthen p.gr.a den kraftige udrensning, der sker i kroppen. Derfor er det meget vigtigt, at du kontakter os først for vejledning, før du kaster dig ud i noget på egen hånd.

Det er vigtigt, at du får helbredet tjekket først, så du ikke gør unødig skade på dig selv og dine organer. På den måde vil vi også hurtigt kunne se, om du overhovedet er klar til helt at undvære mad og vand.

Fortsat ingen Lys-kursister, der har været på Vand-diæt, ernærer sig i dag 100% af Universel Energi, men madforbruget er for hovedparten nedsat med 70-80% i forhold til tidligere. Og nogle kan godt have madfri dage, men de drikker stadig vand."

smiley smiley smiley smiley

• #260   22. aug 2023 Det der lyshalløj er der en gammel dokumentar om (eller måske er det en kontant-udsendrlse?) Ret underholdende kan jeg huske

• #262   22. aug 2023 Linda - det er nemlig det program jeg mente. Og så vidt jeg husker blev han så bustet ved en bager, ups...

• #263   22. aug 2023 Okay, ikke bager men grillbar smiley

• #264   22. aug 2023 Link til det program, tak smiley

• #265   22. aug 2023 Det er så netop nu gået op for mig, at vi har den gode kaffemaskine her på gangen. Det er et par måneder siden vi flyttede kontorer, og siden da har jeg troligt hentet kaffe på etagen over eller under, som begge har de gode maskiner. Indtil jeg i dag opdagede, at det har vi også. Det har vi så haft hele tiden.... smiley

Det er da godt at jeg ikke får løn for at være skarp og observant smiley

• #266   22. aug 2023 Fra turen i baghaven.. mlm 8 stk kvæg og 9 svaneællinger .. her et glimt

profilbillede
  • #268   22. aug 2023 Anne - er ret sikker på det var et afsnit af kontant, prøv at grave i gamle afsnit.

• #270   22. aug 2023 Kongeskibet i solskin i Kbh’s havn smiley
    Hvor er her fantastisk smiley

profilbillede
  • #271   22. aug 2023 Åh, Ellie halter. Og er ked smiley

Ringede til dyrlægen, som kan se hende i morgen - selvom han synes det er overflødigt lige nu. Han så video, og dømmer at hun har forvredet et knæ. Hun har rigtig ondt lige når hun rejser sig, men efter lidt tid, går det bedre. Knæet klikker lidt, når jeg bøjer det, og hun siger lidt avs. Der er ingen hævelse eller varme, så han mener ikke at det er noget super alvorligt.

“Heldigvis” er jeg velassorteret i knæstøtte til hunde, og har smertestillende på lager, så ro og smertestillende ugen ud, og så må hun i røntgen i næste uge, hvis det ikke er gået i sig selv.

Kryds fingre for min lille smiley

profilbillede
  • #272   22. aug 2023 Stakkels Ellie smiley

• #273   22. aug 2023 altså spørger ikke fordi hun ikke skal smertedækkes .... men er det ikke en balance med smertedækning of RO med en som hende ...

• #276   22. aug 2023 Hanne, jeg har allerede lyst til at hænge mig selv smiley Hun er UMULIG at holde i ro!!! Hun bliver så godt som aldrig luftet i snor, og hvis hun gør, er det fordi vi går langt. Så at gå 1 km i snor, er som at forsøge at gå med en vild ulv - hun er totalt gak! Og Dorit udnytter situationen, og spurter rundt og driller, så nu må de luftes hver for sig indtil videre smiley

Og så jeg må forsøge at lave stille hjernegymnastik med hende. Spor, måske noget nosework opstart? Overvejer at bede dyrlægen om noget beroligende smiley

Og tak, alle smiley Jeg kan mærke at jeg er alt for ramt af det. Det bringer minder om Bellas skade, og selvom jeg gode VED at det aldrig igen vil gå så galt, så er min krop og hjerne i alarmberedskab smiley

• #277   23. aug 2023 Så lakker ferien mod enden. smiley

Vi var til det smukkeste bryllup i Kaunas med min (ene) lillebror, har to, der er tvillinger og hans søde kæreste, nu kone, der er fra Litauen. smiley

Dagene gik med at besøge hendes (vores nye) familie og lære dem lidt at kende. Jeg fik en gave af hendes forældre, som trak tårer; sengetæppe og tæpper, som Robertas oldemor har vævet for omkring 50-60 år siden, og som betyder meget i familien. Dem er jeg så glad for. smiley

Vi satte kursen mod Polen søndag morgen og landede søndag aften i Poznan, hvor vi havde en overnatning. Mandag eftermiddag/aften ankom vi til Berlin, og i dag kører vi hjem til lille DK - indrømmet, jeg glæder mig! smiley

Det har været en skøn ferie, men jeg duer ikke til hotel så mange dage. Måske hvis det havde været det samme i alle 8 dage, men alle de skift er irriterende, synes jeg. smiley

Her i Berlin har vi kun nået at se Berlin Zoo, men den er også så stor, at det tog 5 timer, så noget af den stillesiddende køretur blev opvejet af en hulens masse skridt i går, det trængte vi også til.

I dag skal vi lige må et museum her i Berlin, før vi triller afsted. smiley

Turen var egentlig også en test af dét at køre på langtur med en elbil, og det har fungeret upåklageligt. Det har intet problem været at lade, måske fordi der endnu er meget få elbiler i Polen og Litauen, så ladestanderne var altid ledige. smiley

Vi var i Holland sidste år, og det var heller ikke et problem. smiley

I får lige et billede af det smukke brudepar, unge forelskede mennesker kan bare noget. smiley

profilbillede
  • #278   23. aug 2023 Her er et billede af min anden lillebror, brudgommens tvilling og festens dansesmølf og humørspreder - elsker de to "drenge" højt. smiley

profilbillede
  • #279   23. aug 2023 Nå ja, vi ladede i en parkeringskælder her i Berlin, og se lige, hvad de har;

Forklaringen skulle være denne;

https://blog.bilbasen.dk/parkeringspladser-for-kvinder-73446/

Uanset begrundelsen er det, imo, problematisk at "kønne" den her i 2023.

profilbillede
  • #280   23. aug 2023 Tyskerne har bare bedre humor. I stedet for at føle sig krænket over det, skal man måske se det som en service til kvinder, at der er pladser reserveret til dem. Helt som handicapparkering kun er til handicappede smiley

• #281   23. aug 2023 Sådanne pladser har eksisteret i mange år i Tyskland. Husker da jeg boede i Hamborg omkring 2002, at der var kvindeparkering ved en af rastepladserne tæt på grænsen - pladserne var lige foran spisestedet og godt oplyst.

• #282   23. aug 2023 Anne, det er som man ser det. Jeg mener, at kvinder er kloge nok til ikke at parkere de mørkeste, mest øde steder.

Det er fint, at de er der, selvfølgelig, jeg mener bare ikke, at man behøver "navngive" dem til kvinder kun.

• #283   23. aug 2023 Michelle, jeg har aldrig før parkeret i hverken Hamburg eller Berlin, kun Flensburg og småbyer, hvor jeg ikke har set dem.

• #285   23. aug 2023 Isabelle, jeg så en mand parkere på én af de pladser, som der iøvrigt kun var 2 af i et stort parkeringshus.

Hensigten er da helt sikkert god nok, men et eller andet skuer bare lidt forkert i mine ører, og jeg ser ellers ikke mig selv som krænkelsesparat, det er jeg vist for gammel til. smiley

• #287   23. aug 2023 Anne, det er som man ser det. Jeg mener, at kvinder er kloge nok til ikke at parkere de mørkeste, mest øde steder.

Og handicappede er ikke kloge nok til at vælge brede p-pladser? Kan du se hvor nemt det er at dreje noget fra at være en velmenende tanke, til at være krænkende?

• #289   23. aug 2023 Anne skriver, at jeg åbenbart er krænket, hvilket jeg ikke er - såmænd. smiley

Isabelle, hvor har jeg skrevet, at selve pladserne skal droppes?

Med fare for at gentage mig selv, så mener jeg at selve pladserne er berettiget, blot ikke betegnelsen, som jeg finder aldeles "umoderne" og overflødig.

• #290   23. aug 2023 Isabelle, jeg håber rigtig meget at vi kan nøjes med et par dage. Her til morgen gik hun næsten rent, men det kan jo ændre sig i løbet af dagen. Jeg smutter omkring dyrlægen her over middag, bare for at være HELT sikker smiley

• #291   23. aug 2023 Skrigehunden, hvis du ikke er krænket, hvad mener du så med "Uanset begrundelsen er det, imo, problematisk at "kønne" den her i 2023" og "Hensigten er da helt sikkert god nok, men et eller andet skuer bare lidt forkert i mine ører"?

• #292   23. aug 2023 Sådanne p pladser er der også i Flensborg.
    De blev i sin tid lavet, fordi det som regel var kvinder som kom med børn, barnevogne og indkøbsposer.
    Derfor ekstra plads for at lette ind og udstigning for dem.
    Det har intet at gøre med, at det er fordi kvinder ikke er gode til at parkere.

• #294   23. aug 2023 Skrigehunden - hvad skal de så kaldes? Det skal jo være tydeligt hvem de er tiltænkt

• #296   23. aug 2023 Jeg må indrømme, at jeg ville elske hvis man lavede pladser til "dig med den overdimensionerede SUV, der gør, at selvom min lille Clio virkelig ER det - lille - skal jeg møve sig ind fordi din *biip* spand næsten ikke kan holde sig inden for stregerne" .. så "vi andre" i normalt størrelse bil, var fri for de der *biip* forlængere smiley

Alternativt bare LAVE større båse, for det er jo fremtiden med de der kæmpedimser, virker det som om.

Jeg tænker, at hvis det er grunden - mørke og øde p-kældre / pladser, så er det en fin ide at vi kvinder ikke skal være så isolerede.
    jeg tænker, at hvis det er fordi vi kvinder åbenbart er belæssede med børn og indkøbsposer, er det en fin ide.

Og så tænker jeg, at hvis det er en hentydning til vores p-evner er det, imo ihvertfald, ret sjovt og hurra for den lille forskel smiley

• #297   23. aug 2023 Det har intet med overlæsedde kvinder med børn at gøre, det er der "familiepladser" til. Den officielle forklaring er, at de er belyste og ikke isolerede, hvilket er fint. Læs nu det link, jeg har sat ind af samme grund.

Som Linda skriver behøver man ikke være krænket, fordi man er uenig - der er gået inflation i det ord!

Min mand og jeg grinede faktisk af dem, de er da lidt morsomme, men jeg synes, at det er unødvendigt at "navngive" dem, vi kvinder kan fint selv navigere i et parkeringshus.

• #298   23. aug 2023 Martine, enig i det med for små parkeringsbåse. Vi kører elbil, der ikke er en SUV, men den er alligevel bredere end mange personbiler og det kniber en del steder.

• #299   23. aug 2023 Om 13 timer står den på ferie i 3 uger. smiley

Det er tiltrængt efter et langt år med sygdom (både min egen og min mands), jobskifte m.m.
    Jeg glæder mig til at der ikke er et vækkeur der bimler kl. 3.30 hver dag.

Jeg får dog "travlt" den første uge eller halvanden med at gøre det sidste klar til min stand på Store Hestedag, men der er det hele værd - håber jeg. smiley

Ses vi i Roskilde?

Nårh ja, der er også K9 Biathlon på Vilhelmsborg på lørdag, som Cujo og jeg skal til, så måske ses vi der?

• #301   23. aug 2023 Jeg synes helt klart, at parkeringsbåsene er for små. Min Opel Crossland kan mange steder ikke parkere indenfor stregerne, og så er den sgu heller ikke større smiley
    Jeg har flere gange gjort opmærksom på det - især i parkeringshuse.

Det er jo bare sådan, at bilerne er blevet lidt større de senere år, og hurra for det.
    Min forrige bil var en lav bimmer, og man fik næsten asfalteksem, når man kørte i den.
    Jeg glæder mig over bare at "glide" ind i min Crossland, som både er bredere og højere smiley

Må forresten hellere finde en rampe, så min nye hund også kan komme med på tur.
    Hunden er stadig ikke fabrikeret, så det varer lidt endnu smiley

• #302   23. aug 2023 Ingenting, Isabelle.

• #303   23. aug 2023 Vi er videre. Sidste M/K lukker og slukker.
    https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1328895-loes_snak_17_0_

• #305   23. aug 2023 Jeg mener, at det er fint, at der er parkeringspladser, der IKKE er øde og IKKE er mørklagte, men som ikke behøver blive kaldt andet end...parkeringspladser.

Som kvinde er jeg fuldt ud i stand til selv at vurdere, at jeg ikke skal parkere o det mørkeste, øde hjørne.

Isabelle, jeg synes, helt ærligt, at du flueknepper nu.

• #307   23. aug 2023 Skrigehunden - men tror du disse oplyste pladser lige foran butikken er ledige ret ofte, hvis ikke de markeres forbeholdt en given gruppe? Det er jo blot de de ønsker - at sørge for, at en lille del ikke-øde pladser er forbeholdt nogen med behov herfor.

• #308   23. aug 2023 Isabelle
    Du har sådan generelt vanskeligt ved at forstå, hvad andre mener - især hvis du ikke er enig med vedkommende.

• #310   23. aug 2023 Skrub nu over i 17 - de Damer smiley

• #311   23. aug 2023 er John omfattet af "de damer" smiley ... eller er han ikke inviteret smiley

Kommentér på:
Løs snak 16.0

Annonce