{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Sommerferie {{forumTopicSubject}}

En hyggetråd smiley

Hvad er for dig den bedste måde, at holde sommerferie?

For mig er det, at holde ferie i vores sommerhus. Jeg elsker vores lille primitive sommerhus på 50 m2 , med grund helt ned til vandet. Der er ingen luksus overhovedet. Men når jeg er her, så falder der en ro over mig. Bare sidde her på terrassen og kigge ud over Limfjorden, det kan jeg blive lykkelig af. Elsker, at få besøg af familie og gode venner. Hente skaldyr og muslinger på havnen og tilberedende udenfor i udekøkkenet og nyde dem til et godt glas vin i hyggelig selskab.
Se mine hunde nyde det. Det meste af grunden ligger ud som naturgrund. Der er masse af gode dufte for en hundesnude og de kan rende ud og tage en svømmetur, når det passer dem. Der er langt til naboer. Det er mit paradis på jord.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sommerferie
  • #1   13. jul 2023 Jeg elsker at være hjemme, jeg er for det meste passer af diverse dyr, i år, dog kun min datters kanin..

profilbillede
  • #2   13. jul 2023 Det lyder vidunderligt med sådan et sommerhus. Jeg ville ønske vi havde sådan et sted at søge hen.
    Det bedste jeg ved i verden, er at komme ud og se smukke naturområder. Jeg dyrker det så meget jeg overhovedet kan. Vi er hårdt spændt for i hverdagen hjemme hos os - og dagene er ens, ferie eller ej. Begge vores børn er hjemme fuld tid på andet år, efter folkeskolen nedbrød dem, så dagene går med dem og hundene.
    I år er vi gået i gang med en troldejagt. Det er super smiley

profilbillede
  • #3   14. jul 2023 Efter at vi er flyttet langt ud på landet har vi slet ikke haft lyst til at rejse nogen steder hen. Vi er landet i vores paradis. Vi har sommerferie om 14 dage og har ingen planer om tage nogen steder hen. Vi bliver nok bare her på farmen i alle tre uger og nyder det, som vi har gjort de sidste 5 somrer smiley

• #4   14. jul 2023 Jeg er sejler (med sejl) og har haft min egen båd i mange år. Desværre er den solgt for en nogle år siden, men jeg kan altid låne en.
    At være ude på vandet uden en lyd, men kun høre vinden og bølgernes skvulpen er næsten som at være i himmelen. Det giver fred og ro i sindet.
    Jeg elsker at lægge til i små havne og udforske naturen på øerne, og ud at spise på cafeer og restauranter.
    Desværre har det ikke kunnet lade sig gøre de sidste par år på grund af sygdom, og jeg tror hellere ikke, at jeg nogensinde bliver i stand til det igen.

Jeg ønsker jer alle en dejlig sommerferie. smiley

• #5   14. jul 2023 Vi har ferie hele året som folkepensionister men nyder fred ro og alle fire naboer....marker... hundene og alle vores fugle vilde som dem i volieren.

profilbillede
  • #6   14. jul 2023 Vi tager altid i sommerhus i enten Danmark, Sverige eller Tyskland, nye steder hver gang, med 3 af mine søskende og vores far, Sam er altid med, vi elsker det, det er så hyggeligt, vi vandre meget og bader meget, hvis vejret er godt, vi oplever kun ting hvor Sam kan være med.
    Det er den bedste måde for os at holde sommerferie på smiley

• #8   14. jul 2023 At være på min båd og bare sejle afsted. Den vej vinden er bedst for.os ikke nogle direkte mål, så har jeg det bedst. Nogle dage sejler vi langt , andre dage kort.. vælger helst små stille havne uden alt for meget larm.

profilbillede
  • #9   14. jul 2023 Jeg kan egentligt godt lide at være hjemme og så bare tage på ture herfra, evt med overnatning, for der er så mange skønne steder at se og opleve her i dk med hundene. For ja jeg synes altså de bedste ferier er dem hvor hundene er med mig, selvom jeg da også fra tid til anden, nyder at rejse uden, men det er egentligt kun fordi det ikke altid er særlig praktisk at have dem med.
    Jeg elsker dog også at være i sommerhus. I år var vi så heldige at låne et af nogle bekendte et par dage, det var tiltrængt, og hundene elskede det smiley

I år er en stor del af vores sommerferie dog også gået med at komme på plads i vores nye hjem, men jeg fik også sneget lidt hundetræning ind.

profilbillede
  • #10   14. jul 2023 Vi elskede mine forældres sommerhus, der ikke lå længere væk, end at vi kunne køre hjem og se til kattene. Desværre er det solgt, og jeg har ikke længere nogle til at passe dyr, så vi bliver hjemme.

• #11   14. jul 2023 Efter vi blev forældre til denne lille krudtugle, nydes ferierne allerbedst sammen med hende smiley

Om det er hjemme i haven, i sommerhus, i udlandet, sammen med familie og venner eller bare os tre og Svende kommer sig ikke så nøje smiley

At opleve verden igennem hendes øjne og se hende glædes ved en ny spændende legeplads, en fin sten eller på oplevelser i nye lande gør mig glad helt ind i sjælen…derind hvor det næsten gør ondt smiley

Kæft jeg elsker det lille menneske smiley smiley smiley

profilbillede
  • #12   16. jul 2023 Køreferie, min bil er min ultimative frihed ..jeg elsker at være på camping, på luksusmåden ... de bedste ferier har været i mobilehome på diverse pladser rundt i Europa, med hund...Kroatien, Italien og Frankrig ... ikke for varmt (som den ferie vi lige har været på i Malaga) men sådan 25-27 grader, lunt havvand og en god strand ... en lille by tæt på man gider købe is i om aftenen og hvor der er lidt at se på ..

14 dage, gang på gang når det ku har været muligt er det konstateret at 1 uge bare er for lidt ...
    Jeg kan også godt lide sommerhus ferie i DK, men jeg føler virkelig jeg spilder ferien hvis vejret ikke er godt = bade-grill og isvejr ..
    I 2018 havde vi den bedste ferie i Blåvand, stranden fantastisk og Vesterhavet var mildt og smukt som var det sydpå --- bedste ferie hvor man siger "hvorfor rejse langt"
    Kan ikke huske om det så var i 2019. eller 2020, men 1 uge i sommerhus ved Skagen, 1 dag i tørvejr, røvsygt og i den grad en ferie der drænede fremfor at give noget på positive og rekrationskontoen ..
    Så det ustabile danske sommer vejr gør vi ofte trækker sydpå ..

Jeg lader mig lokke med på flyferie, nogle gange er det uanset det klimamæssige dårlige aftryk bare det mest praktiske, fx når man skal til Malaga og kun har en uge, men jeg hader det der med at skulle være i lufthavn til en tid, de alenlange køer osv .. ..Vi er lige kommet hjem i morges, vores biler holdt i Hamborg hvor vi fløj fra sidste Lørdag ... i går var vores fly så forsinket 2 timer fra Malaga, dette betød Hamborg var lukket da vi kom efter midnat og flyet landede i Hannover hvorfra vi blev kørt 2 timer i bus til Hamborg ...det kan man jo sagtens som sådan, men vi havde Philip på 1½ år med, så at gå fra at skulle lande ca 22.30 og bare ud i en bil, til at lande 00.45 næsten 200 km fra bilen er noget andet ...

Så køreferie, mobilehome, let sol og sommer ... med familie og hund(e) ... det er drømmen ...
    Sydfrankrig er yndlingsstedet ...

• #13   16. jul 2023 ....ved ikke at skulle på arbejde!!! smiley smiley smiley

ellers er vi rundt omkring i landet med hundene... jeg vil bare gerne have nogle smukke, spændende og givende oplevelser sammen med dem jeg holder mest af smiley
    Nå ja og god mad... smiley

• #14   16. jul 2023 Ferie handler, for mig, ultimativt bare om at have fri og at have TID. Om det så foregår på en storbyferie eller lige her på terrassen er underordnet. Jeg nyder det hele smiley

I år har vi en lille dreng, som lige er blevet 10 uger, så det bliver bare småture rundt i landet og besøg af venner og familie og derudover bare ren afslapning herhjemme, mens vi nyder tiden med ham og hinanden, mens han er så lille smiley

• #15   16. jul 2023 Hvor dejligt, at læse om jeres pragtfulde måder, at holde ferie på. I min barndom camperede vi ved Vesterhavet og jeg mindes det, som de bedste ferier, der var altid masser af legekammerater. Vi havde også båd, da jeg var barn. Men det blev aldrig min mor, at sejle, hun blev søsyg, bare der var den mindste vind. Min far og vi børn elskede det.
    Om sommeren ef jeg til ferie i DK. Mit sommerhus er mit paradis.

• #16   17. jul 2023 hvis jeg havde et sommerhus så tror jeg også jeg blev mere i DK, så kunne man jo tage afsted efter vind og vejr ... jeg elsker også sommerhus ferie i blæst og rusk om efteråret, men regn synes jeg er for træls, medmindre man så bare bliver inde .. nu er vi ofte afsted med børn og børnebørn, og 3 raske drenge i alderen 1½-6 år i et mindre sommerhus kan udfordre selv de mest tålmodige bedsteforældre .. alt er bare nemmere når man kan være ude ..

• #17   17. jul 2023 Som barn camperede vi på Mors. Og altid sammen med de samme 4 familier. Det var vældig hyggeligt.

• #18   17. jul 2023 Overvejer en tur tilbage til Cypern, hvor jeg boede fra 85-89. Omvendt tror jeg måske bare at jeg ville blive skuffet fordi alt jo er blevet lavet om siden dengang.

Ellers gad jeg virkelig godt en tur til Sardinien .. men det skulle være i efteråret.

For mig findes der ikke noget bedre om sommeren, end Danmark smiley

• #19   17. jul 2023 uhhh Sardinien er virkelig anbefalelsesværdig, var der i uge 36 et år det var perfekt ... min chef var der året efter i højsæson, det havde været et trafikalt mareridt ...

• #20   17. jul 2023 Jeg nyder at se verden. Alt det smukke denne planet byder på!
    Vi har været i Madrid, i England, på Madeira og i år er det 28 dage i Japan.
    Det er et land, vi har elsket i årevis men aldrig besøgt. Et stort pengebeløb fra 2019 da jeg blev syg har muliggjort drømmen smiley

• #22   18. jul 2023 @21: Vi har godt nok også haft mange dejlige ture med teltet i Sverige og Norge. Naturen er fantastisk og klimaet til at holde ud smiley Island på hesteryg er også en ret fed oplevelse smiley
    Min mand er ofte i Japan (i Tokyo og en lille flække ude i nogle bjerge, hvor de har en fabrik). Det er et sted jeg rigtig gerne ville med over en gang. Og alle mine indiske kollegaer har gjort mig lidt nysgerrig på engang at se lidt af Indien. Ellers er jeg ikke den store globetrotter. Jeg elsker den danske sommer og elsker at tilbringe mine ferie hjemme smiley

• #23   18. jul 2023 Vi holder ferie i Danmark. Jeg er gået på seniorpension, så jeg kan holde ferie, når jeg har lyst. Min mand arbejder så vi holder altid 3 uger i august. Hvert 2. år er vi på Bornholm og hvert 2. år rundt omkring i Danmark. Forrige gang var vi ved Vesterhavet. Sidste gang i Nordjylland. I år skal vi bo i louise c - Kennel Sojus`sommerhus ved Brædstrup (efter sigende en lille primitiv hytte. Og vi GLÆDER os). OG vi skal på troldejagt, ligesom Malene. Den fedeste måde at finde nye lufteområder med hundene.
    Næste års sommerhus på Bornholm blev bestilt her i foråret (y)

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.459
    #24   18. jul 2023 Martine:
    Jeg var på Cypern første gang i 1995. Vi var der igen sidste år, og jeg blev nemlig så skuffet. Intet lignede sig selv. Nogle af de tidligere små byer ved kysten, er nu et kæmpe turistcirkus med kæmpe hoteller overalt. Jeg kunne nærmest intet genkende. Det var svært at finde noget lækkert mad, det meste var sådan noget turistmad, der ikke er særlig autentisk. Det blev mit sidste besøg på Cypern.

• #25   18. jul 2023 Ja, det er også det jeg frygter .. måske er det bare bedre, at have Cypern i erindringen som det var dengang tilbage i slutfirserne smiley

• #26   18. jul 2023 jeg har ofte tænkt på Cypern da det er et af de steder der vejrmæssigt er ok også udenfor vores hovedferie, og strandene synes meget lækre .... men vores ene svigersøn har været der og netop sagt at det var et turisthelvede og meget kunstigt ..

til gengæld har vi venner der lånte et hus i bjergene en gang, og nok på den del af Cypern der ikke er de der gængse charter steder, det havde vist været ret fint ...

Kommentér på:
Sommerferie

Annonce