{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om Covid-19 {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Sidste mandag blev jeg syg med Corona og testede positiv den 20. december. Jeg har været ret syg i mine luftveje pga. astma, snot og hovedpine.

Jeg er stadig snottet, hoster noget og har hovedpine, og i går tester jeg så stadig positiv, altså 7 dage efter den første test. Min mand, som smittede mig, testede negativ efter 4 dage, men snotter stadig en lille smule.

Planen var familiebesøg i dag, frokost hos bror og svigerinde og efterfølgende kaffe hos min far.

Ville I blive hjemme?

Så vidt jeg kan læse mig frem til, kan man med den nye Omikron variant smitte 8-10 dage efter symptomstart, og hvis man altså stadig både tester positiv OG har symptomer.

Jeg er ret sikker på, at min familie vil insistere på, at vi kommer som aftalt, da Corona ikke forskrækker dem så meget, men dels er jeg (selvfølgelig) ikke på toppen, og dels vil jeg få det virkelig skidt med mig selv, hvis jeg får smittet dem.

Så dagens dilemma;

Var I taget afsted? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om Covid-19
  • #1   28. dec 2022 Jeg ville blive hjemme.
    Som du selv har erfaret, så er corona ikke for sjov.

Jeg blev smittet af min mand den 12. november, og havde en positiv pcr-test den 13. november.
    Var rigtig syg i ca. 3 dage, men har hostet og været snottet lige siden. (Har adskillige allergier).

Det med de 8-10 dage fik jeg også besked om hos Styrelsen for patientsikkerhed.
    Desuden fortalte de mig, at jeg burde undlade at blive testet de næste 60 dage, da testen sagtens kan være positiv. Dvs., du kan ikke teste dig rask.

Rigtig god bedring til dig.

• #2   28. dec 2022 Tak for svar, Lise-Lotte. smiley

Det vil sige, at når der ikke er gået 10 dage og jeg stadig har symptomer, så kan jeg stadig smitte?

Øv, at du også er ramt stadig. smiley Jeg tror, at os med astma og allergier måske er længere tid om at komme helt af med symptomerne, min mand er betydeligt hurtigere end mig til at blive symptomfri.

I går begyndte jeg igen at nyse og næsen stoppede, det kører simpelthen op og ned.

• #3   28. dec 2022 Styrelsen for patientsikkerhed skriver:

For omikron-smittede personer antages det, at man udskiller mest virus i døgnet op til symptomerne starter og i et par døgn efter symptomstart, men at man kan udskille virus helt op til 8-10 dage efter, symptomerne starter.

• #4   28. dec 2022 Lise-Lotte, ja, det har jeg også læst, men jeg er bare i tvivl, jeg er på dag 9 i dag, men eftersom jeg stadig er syg, smitter jeg vel også.

Jeg har skrevet og aflyst, men jeg ved bare, at de bliver sure, men dem om dét.

• #5   28. dec 2022 Her har hosten og snotteriet også kørt op og ned - nu i halvanden måned.
    Synes godt nok også, at det er noget vedholdende skidt.
    Smags- og lugtesans er heller ikke vendt tilbage.

• #6   28. dec 2022 Lidt sjovt, så havde jeg faktisk en tid hos min læge den 24. november (12 dage efter jeg fik corona). Tiden blev aflyst fordi jeg havde luftvejssymptomer efter corona smiley smiley

• #7   28. dec 2022 Jeg er også ret sikker på, at min læge ville anbefale at aflyse, men jeg vil ikke ringe og spilde hendes tid på det - jeg synes den er ret klokkeklar.

• #8   28. dec 2022 Du har gjort det helt rigtige i at aflyse. Om ikke andet, så fordi du har brug for ro og at kunne lægge dig, når du får brug for det.

God bedring smiley

• #9   28. dec 2022 Jeg ville blive hjemme.. De 2 gange min datter og den ene gang jeg har været smittet har vi begge "kun" haft influenza symptomer..

Ingen af os er vaccineret.

• #11   28. dec 2022 Tak for svar. smiley

Anne, du har helt ret, energien er bestemt ikke i top, og det ville være blevet en lang dag. Men juleaften blev aflyst, så vi skulle egentlig også over med julegaver til min nevø og niece, dem sender vi i stedet. De er heldigvis store, så det klarer de også. smiley

Men det er taget OK imod, så jeg er lettet. smiley

• #12   28. dec 2022 Det er godt at høre. Det er slemt nok at være syg, men hvis man også skal håndtere andres bebrejdelse, er det op ad bakke. Tag den tid du skal bruge for at blive rask, og pas på dig selv først og fremmest smiley

• #13   28. dec 2022 Godt at du valgte at blive hjemme smiley Det er dumt at folk er blevet fuldstændig ligeglade med ikke bare corona men også influenza. Det er da pæn opdragelse ikke at forsøge at smitte andre med sygdom; det er jo ikke alle der har lige godt af at få luftvejrsinfektioner. Der og desuden også stadig nogen der får nogle trælse langtidseffekter af corona.
    God bedring smiley

Kommentér på:
Spørgsmål om Covid-19

Annonce