{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

Svinekød - opskrifter {{forumTopicSubject}}

Jo jah, jeg har fået købt mig en halv uldgris og nu jeg har brugt alle de mere gængse udskæringer, står jeg tilbage med en klump og et yderlår og det er så her, jeg bliver nødt til at spørge:

Hvad kan man egentlig bruge de to ting til?
Især klumpen er jeg fuldstændig på bar bund med smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svinekød - opskrifter
  • #1   27. okt 2022 Småkød eller brun det og steg det i en gryde, server med kartofler og sennepssovs smiley

• #2   27. okt 2022 Jeg stegte klumpen i ovnen og brugte den til godbidder til hvalpen smiley

• #3   27. okt 2022 Anne, jamen det kan man selvfølgelig også smiley

• #4   27. okt 2022 Jeg anede ikke hvad jeg skulle stille op med den, og så kom Elvira. Og jeg manglede plads i fryseren. Så det var det nemme valg. Lyst kød er genialt til at indlære spor (så mennesket faktisk kan se hvor sporet er), og så er lyst kød et godt valg til hundemaver.

Og efter jeg havde stegt klumpen i ovnen, var jeg virkelig glad for at den var til hundene. Den lugtede ret meget af gris smiley Jeg prøvesmagte, og det smagte også igennem. Om det er generelt, ved jeg ikke - det kunne nok også have noget at gøre med, at grisen jeg købte var lige voksen nok. Men det har gjort at jeg ikke lige tænker at svineklump er førstevalg til min egen middag smiley

• #5   27. okt 2022 Klumpen er generelt et bedre stykke kød end yderlåret. Mindre bindevæv=korte tilberedningstid/mere mørt. Eller sådan er det på kvæg smiley
    Klumpen strimles til wok, og yderlåret kan benyttes til noget "gullasch".

• #6   27. okt 2022 Kunne også laves i en stegeso.
    Wok også et bud som Søren skriver.
    kan også skæres ud i strimler/tern, og få lov at simre længe i en gryde til det mørt, og så lave en lækker paprika gryde, med fx gulerødder og løg i.

• #7   27. okt 2022 Eller skær det i skiver og lav det som koteletter i fad.
    Kan også skæres i tern og kommes i blandt andet brunkål.
    Kan også hakkes og bruges til karbonader

• #8   28. okt 2022 Overvejede nemlig lidt en gang vikingegryde. Mon det ville fungere? smiley

Uh, det minder mig da om, at vi vist også snart skal have enebærgryde smiley

• #9   28. okt 2022 Både klump og yderlår er ret magert og bliver tørt hvis man steger det for længe. Skær det til tynde wok-strimler så det kan bruges i hurtige gryderetter.

• #10   28. okt 2022 klumpen er ikke = Nakkefilet agtigt ?

hvis det på nogen måde kan bruges ligesådan så lav en langtidsbraisseret i en stegegryde ..

jeg bruner, masser af skalotteløg og lidt hvidløg, champignon og gulerødder .. stykket gnider jeg med salt og peber, bruner det godt på alle sider, kommer derefter alle grøntsagerne i, sammen med bouillon og lidt hvidvin til halvt oppe på stegen ... lader den simrer 4-6 timer, vender den med 1½ times mlmrum .. det er super lækkert, og kan fx på dag 2 bruges til Pulles Pork burger, rester dag 3 til biksemad ..
    Hvis jeg laver en på ca 2 kg så er der ofte mad til 4-5 mennesker og rester til os 2 dagene efter .. og så er det ofte på tilbud..

ved ikke om din klump kan bruges på den måde ..

• #11   30. okt 2022 klump er ikke nakkefiletagtig. Der er ikke ret meget fedt i den. Den bliver tør hvis man langtidssteger. Den er god til tynde strimler og lynstegning.

Kommentér på:
Svinekød - opskrifter

Annonce