907 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Juleanden Juleanden

Hvis det ikke er en and, bør vi styrte ud og tømme frysediskene for ænder smiley :-)

Baggrunden er knap så morsom, fugleinfluenza har direkte/indirekte taget livet af mange ænder, og man forudser derfor mangel på ænder til jul.

Med mindre man vil stopfodre ænderne, er det lige sent nok at påbegynde et mindre opdræt på altanen.

Men det er nok nærmest en katastrofe, hvis vi, der plejer at spise andesteg, er nødt til at spise noget andet juleaften.

Hvor var verden dog et fantastisk sted, hvis vi ikke havde større bekymringer smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.
  • Rør til Køkkenvask hænger ikke sammen 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Juleanden
  • #2   5. okt 2022 Isabelle: jeg vil foreslå, at du sætter en hængelås på fryseren smiley

• #3   5. okt 2022 Jeg tror slet ikke på ham.

• #5   5. okt 2022 #
    Julemanden eller juleanden:-)

• #6   5. okt 2022 Skrigehunden, dem der er nede i slotssøen smager dejlig. smiley
    Det er bare at komme med en pose brød, smid brødet tæt på dig, og mens de spiser, så er det et godt greb om halsen og ned i den tomme brødpose med kræet. smiley

• #8   5. okt 2022 God ide Anni, men husk nu at tage andrikkerne, så kan de stakkels ænder måske slippe for at blive druknet til foråret - og så er der også juleænder til næste år smiley smiley

• #11   5. okt 2022 Ellers må I komme til Ringsted, jeg har juleanden gående. smiley

• #14   5. okt 2022 Er allerede købt sammen med den til Mortens aften, så her ånder vi lettet op - ingen problemer.

• #16   5. okt 2022 Skrigehunde, du kunne jo lave en kombi - tage afsted med svigerfar, lokke ænder til med brød, skubbe svigerfar i vandet, putte ham i brødposen og bum, alle dine problemer er løst smiley

• #18   5. okt 2022 Vi har de sidste fire år fået havørred.
    Hvert år i weekenderne november står der en på havnen i Årøsund og sælger dem til rimelige penge.
    De er meget friske og i mange størrrelser og smager super godt.
    Jeg plejer at købe nogle stykker til fryseren også, og glæder mig allerede til at sætte tænderne i sådan en.

• #21   5. okt 2022 Jeps Isabelle smiley
    Skal man ikke spise det man bedst kan lide ?
    Og regner med, at vi skal have enten flæskesteg eller rådyr første/anden juledag.

Jeps John, hvis du spiser fisk, så kan jeg anbefale at køre en tut til Årøsund.

• #23   5. okt 2022 Indtil for 4 år siden stod den også altid på and og flæskesteg.
    Vi er så kun min søster og jeg, og hun er møg kræsen, hun hverken spiser and eller flæskesteg
    I alle de mange år, er det altid gået ud over hend, fordi hun er så kræsen.
    Jeg elsker både and, flæskesteg og fisk, så for mig er det ligegyldig hvad jeg får at spise,.
    Til gengæld kan jeg så spise and midt i august. smiley

• #24   5. okt 2022 Jeg foreslog kæresten min - som er den, der står for madlavning - at vi sløjfede anden juleaften men NJET !!!!!

Vi er to - fejrer altid julen alene, og det til trods, får vi and, flæskesteg, medister ... wauw .- jeg ELSKER julemaden, meeeen .. mindre kunne måske gøre det, men den med anden var kæresten så ikke helt med på smiley

Nu kan det være, at det helt gir sig selv smiley

• #28   5. okt 2022 Åh jeg elsker brunkål og det er så mange år siden jeg har fået det. smiley
    Jeg må tage mig sammen og lave en stor gryde fuld inden for nærmeste fremtid.

• #34   5. okt 2022 Prøver lige med billede igen. smiley

profilbillede
  • #35   6. okt 2022 Jeg har lidt svært ved at forestille mig en juleaften uden andesteg smiley I en snæver vending kan gås gå an smiley
    Jeg har aldrig været vant til flæskesteg juleaften smiley
    Vi er også kun to de fleste juleaftener. Men holder altså stadig jul med andesteg, brunede tofler, sovs, rødkål, ris a la mande, juletræ osv osv osv.
    Nogle gange er vi sammen med nogle venner juleaften; så har vi bare flere ænder smiley
    Juleanden i år er hentet hos svigermor, slagtet og ligger i fryseren smiley

• #36   6. okt 2022 Vi har altid før fået kalkun juleaften. Men efter vi kun er os 4 til jul, og drengene bedre kan lide and, får vi det. Kan vi ikke få and, finder vi nok noget andet. smiley

• #37   8. okt 2022 Har fugleinfluenza ikke været derude i nogle år nu?

Jeg kan i øvrigt fint leve med flæskesteg, jeg kn som regel ikke spise så meget alligevel, der er jo gaver der skal pakkes op smiley

• Sandra J
    Sandra J Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 12
    #38   18. okt 2022 Vi har sikret os ænder til juleaften og en flæskesteg, så ingen kvaler her. Godt nok ville jeg ønske at de ænder havde været lidt større, men det er absolut ikke noget der ødelægger traditionen.

Mig og min mor spiser and julen over, mens min mand har flæskestegen, og som regel får min mor også lige et par skiver af stegen.

Det er altid rart at have af maden til flere dage, især fordi december er en hård måned med masser at se til inkl. 2 fødselsdage.

Maden til nytår er også næsten i hus.

Så det eneste der nu kan ruinere jul/nytår er hvis fryseren skulle vælge at gå i stykker. (krydser fingre for at det ikke kommer til at ske)

• #39   18. okt 2022 Jeg var ude at handle i dag, og der var masser af ænder i fryserne.

Kommentér på:
Juleanden

Annonce