Dom til hundehandlere Dom til hundehandlere
Så er der langt om længe faldet dom til hundehandlerne.
Det hjalp ikke særlig meget at de ankede til landsretten.
Håber ikke, at de starter op igen.
Og desværre tror jeg ikke, at folk tager politiets advarsel seriøst, for når nu man kan få en billig hvalp, så slår hjernen åbenbart fra.
https://www.sn.dk/danmark/politiet-advarer-koebere-af-hundehvalpe-efter-landsretsdom/
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 39 Hunde: 4 Emner: 80 Svar: 3.417
Det er jo først, når folk står med en syg hvalp - måske endda en død hvalp, at de pludselig kan se, at der var alt muligt forkert ved sælger.
aug 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 3 Svar: 63
Desværre ser jeg og kender jeg selv folk, som ikke planlægger det med hundehvalp. De tænker bare NU skal vi have hvalp og så tager de, hvad end der er på markedet lige nu med de sidste billeder.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 30 Emner: 186 Svar: 10.756
Håber, at hun får en ordentlig bøde og at det bliver forbudt at hente gadehunde til Danmark.
https://www.tvsyd.dk/syd-og-soenderjylland/stifter-af-berygtet-hundeforening-naegter-ulovlig-import-af-gadehunde?fbclid=IwAR1jm95HCApnmjxOPOnrpD3LOWefy4OBXdCIp_IDibSOS-lA8e5ykvlpXCE
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.122
maj 2009
Der købes jo hvalpe hvor de er billigst, og des mindre des bedre, for når de er så små/for ung, så er de jo ekstra nuttet.
maj 2009
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.975
I forhold til gadehunde, så er det vist en overdrivelse at sige, at kun fåtallet trives. Jeg skrev speciale om netop adfærdsproblemer og tilknytningsevne hos tidligere gadehunde sammenlignet med hunde opvokset i Danmark, og vi fandt en minimal forskel imellem de to grupper.
Dermed ikke sagt, at der ikke findes voldsomt problematiske foreninger. Mange af dem ved slet ikke nok om hundeadfærd eller de hunde, der bliver sendt herop. Og en del mennesker bliver desværre snydt.
jun 2008
Følger: 1 Svar: 12
Og nej jeg har absolut intet imod blandinger, min egen er selv en blanding og ups kuld. Men jeg mødte familien, jeg mødte min hunds mor og fik at vide hvem hanhunden var (en nabohund). De havde absolut gjort en masse ud af at give hvalpene den bedste start, og det var det der endegyldigt gjorde at vi valgte at købe derfra. Jeg gav 3.500 kr tilbage i 2009, og min hund var bestemt de penge værd, og jeg havde endda været villig til at give mere.
Omvendt så har jeg en veninde der er god til at bruge penge, men da hun skulle have ny hund, var 1.500 kr jo nærmest helt uhørt.
Og en kammerat købte en hund i 2020. Den race han ville have var der over et års ventetid på, så han købte en til 20.000 kr, men uden stamtavle, omend han sværger på at selvfølgelig er den 100 % ægte.
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.475
Men jeg indrømme, at de få jeg har mødt med adfærdsproblemer har været i virkelig voldsom grad, så man tænkte, at de nok ville have haft bedre af at blive "i bjergene", eller hvor de nu var fundet.
Dom til hundehandlere