657 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Anni
Anni
Følger: 2 Følgere: 30 Emner: 186 Svar: 10.756

Dom til hundehandlere Dom til hundehandlere

Så er der langt om længe faldet dom til hundehandlerne.
Det hjalp ikke særlig meget at de ankede til landsretten.
Håber ikke, at de starter op igen.
Og desværre tror jeg ikke, at folk tager politiets advarsel seriøst, for når nu man kan få en billig hvalp, så slår hjernen åbenbart fra.

https://www.sn.dk/danmark/politiet-advarer-koebere-af-hundehvalpe-efter-landsretsdom/

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dom til hundehandlere
  • #1   2. sep 2022 Tror desværre, at du har ret.
    Det er jo først, når folk står med en syg hvalp - måske endda en død hvalp, at de pludselig kan se, at der var alt muligt forkert ved sælger.

• #2   2. sep 2022 Man kan håbe fokus på køb af hund hjælper på bare nogle mennesker smiley

Desværre ser jeg og kender jeg selv folk, som ikke planlægger det med hundehvalp. De tænker bare NU skal vi have hvalp og så tager de, hvad end der er på markedet lige nu med de sidste billeder.

• #3   2. sep 2022 Og så er der også lige den her.
    Håber, at hun får en ordentlig bøde og at det bliver forbudt at hente gadehunde til Danmark.

https://www.tvsyd.dk/syd-og-soenderjylland/stifter-af-berygtet-hundeforening-naegter-ulovlig-import-af-gadehunde?fbclid=IwAR1jm95HCApnmjxOPOnrpD3LOWefy4OBXdCIp_IDibSOS-lA8e5ykvlpXCE

• #4   2. sep 2022 Hvalpefabrikker og hundehandlere stopper aldrig, for folk køber jo hund med hovedet under armen.

• #6   2. sep 2022 Anne Julie, jeg må desværre give dig ret.
    Der købes jo hvalpe hvor de er billigst, og des mindre des bedre, for når de er så små/for ung, så er de jo ekstra nuttet.

• #7   2. sep 2022 Nej, det er desværre ikke forbudt at hente gadehunde til Danmark.

• #9   3. sep 2022 Det er utroligt, at folk bliver ved med at købe fra hundehandlere. Hundehvalpe bliver købt med hovedet under armen.

I forhold til gadehunde, så er det vist en overdrivelse at sige, at kun fåtallet trives. Jeg skrev speciale om netop adfærdsproblemer og tilknytningsevne hos tidligere gadehunde sammenlignet med hunde opvokset i Danmark, og vi fandt en minimal forskel imellem de to grupper.
    Dermed ikke sagt, at der ikke findes voldsomt problematiske foreninger. Mange af dem ved slet ikke nok om hundeadfærd eller de hunde, der bliver sendt herop. Og en del mennesker bliver desværre snydt.

• Sandra J
    Sandra J Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 12
    #10   4. sep 2022 Jeg tror desværre ikke at advarsler hjælper en disse. Hvis jeg bare kigger rundt i min bekendtskabs kreds, så er en ting der går igennem enten gammeldags tænkning, om at en hund ikke må koste ret meget, eller at når man liiige har fået den fikse ide at anskaffe hund, så kan man ikke lige vente til en kennel har en passende hund.

Og nej jeg har absolut intet imod blandinger, min egen er selv en blanding og ups kuld. Men jeg mødte familien, jeg mødte min hunds mor og fik at vide hvem hanhunden var (en nabohund). De havde absolut gjort en masse ud af at give hvalpene den bedste start, og det var det der endegyldigt gjorde at vi valgte at købe derfra. Jeg gav 3.500 kr tilbage i 2009, og min hund var bestemt de penge værd, og jeg havde endda været villig til at give mere.

Omvendt så har jeg en veninde der er god til at bruge penge, men da hun skulle have ny hund, var 1.500 kr jo nærmest helt uhørt.

Og en kammerat købte en hund i 2020. Den race han ville have var der over et års ventetid på, så han købte en til 20.000 kr, men uden stamtavle, omend han sværger på at selvfølgelig er den 100 % ægte.

• #11   5. sep 2022 Enig Amalie - jeg har også mødt virkelig mange velfungerende gadehunde. Der går direkte ind i et hjem og en familie, som den naturligste ting i verden.
    Men jeg indrømme, at de få jeg har mødt med adfærdsproblemer har været i virkelig voldsom grad, så man tænkte, at de nok ville have haft bedre af at blive "i bjergene", eller hvor de nu var fundet.

Kommentér på:
Dom til hundehandlere

Annonce