{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
490 visninger | Oprettet:

læse heste (skønlitteratur) kom frem!! {{forumTopicSubject}}

og fortæl mig hvilken bog i sidst har læst, eller er ved at læse, og hvad i syntes om den!
jeg trænger til lidt inspiration smiley

jeg er i gang med Zahir, af Paulo Coelho
jeg er kun 70 sider inde i den, og må indrømme den ikke rigtig fanger mig, men måske kommer det!

før den læste jeg "kunsten at græde i ko", som er en helt fantastisk bog, filmen var ikke min kop te, men bogen er super

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  læse heste (skønlitteratur) kom frem!!
  • #1   10. sep 2007 jeg skal helt sikkert også ha læst kunsten at græde i kor.. lige nu læser jeg en virkelighedes verden bor der hedder mit hjerte græder.. super bog..!

• #2   10. sep 2007
    Cecilie&Freja .: nej ingen noter, ren hygge læsning smiley

har også læst nogle af virkelighedens verden bøgerne, bla Martina og så en om en dreng der blev mishandlet af sin mor, og en om en kvindelig selvmordsbobmer, men kan ikke huske hvad de hed.

• #3   10. sep 2007 mine ynglingsbøger er klart Jordens søjler af Ken Folett og jeg er Dina af herbjørg wassmo

• #4   10. sep 2007 Jane B: det er den om en kvindelig selvmordsbomber jeg læser... mit hjerte græder hedder den

• #5   10. sep 2007
    Morten & Camilla (Ordblind)
    nå ja, det er da også rigtig, det er længe siden jeg har læst den, men kan huske at jeg slet ikke kunne slippe den igen, den var rigtig go

• #6   10. sep 2007 Morten & Camilla (Ordblind), den tror jeg egentlig at jeg snart vil læse igen smiley

• #7   10. sep 2007 er der nogen som kender en god netside, hvor man kan læse anmeldelser af nyere bøger?

• #8   10. sep 2007 hehe det kan jeg godt forstå, kan heller ikke slippe den men er nødt til det her en samme skole arbejde vedsiden af.. smiley

• #9   10. sep 2007 Jane B : næ men lytter da lige med smiley

• #12   10. sep 2007 Dyret i dit spejl.. Kan desværre ikke huske forfatteren, men den handler om menneskets udvikling, fra da vi bare var en enkelt celle, til vi er den vi er idag smiley

• #13   10. sep 2007
    ~Mette Chellie ~
    kender ikke bogen, men kan se at den skal filmatiseres inde på fimz.dk står der følgende:

Owen Wilson i komedie om djævelsk hund
    Både Owen Wilson og Jennifer Aniston skal medvirke i filmatiseringen af John Grogans bestseller "Marley and Me", om livet med en irriterende og ustyrlig hund.

Handlingen centrerer om labradoren Marley, der bliver adopteret af manden Grogan (Wilson) og hans kone (Aniston). Deres idé var, at det skulle give dem en forsmag på at have børn, men hunden viser sig at være mere end de kan tage. Den ødelægger alt og bliver endda smidt ud af en hundeopdragelsesskole - og alt bliver værre, da børnene begynder at komme.

Filmen begynder produktion til næste år og skal instrueres af David Frankel ("The Devil Wears Prada").

• #14   10. sep 2007
    Ratster Zoo *stavespasser (Tanja) *
    det er bent jørgensen der har skrevet den, har ikke læst den, er den skrevet sådan som skønliteratur, eller som videnskabelig, eller hvordan?

• #15   10. sep 2007 jane B - okay smiley øh, det ved jeg faktisk ikke, er ikke så meget inde i de finde ord *g*

Men jeg syntes den er skrevet på en måde, så den er let at læse og let at forstå, og man nærmest kan se hvad der foregår, skønt der ingen billeder er smiley

• #16   10. sep 2007
    okay smiley
    jeg mente bare om den sådan var fortalt gennem en ikke virkelig historie, eller om den bare videnskabeligt forklarer

• #17   10. sep 2007 nåå, jamen jeg tror den er baseret på videnskabelige beviser, plus hans egne teorier, så lidt sand og lidt opdigtet.. Personlig tror jeg også mennesket er blevet til på den måde han beskriver (altså big bang, og så har vi udviklet os fra nogle forskellige dyr)

Han fortæller bl.a. at nogle af de knogler vi har i øret er fra da vi var reptiler.. Og andre lignede ting, altså forklare hvad vi har fra det og det dyr vi mugligvis har været smiley

• #18   10. sep 2007
    okay, det lyder da meget spændene smiley måske man skulle prøve at se nærmere på den

• #19   10. sep 2007 jane B: jordens søjler er fantastisk, var faktisk ved at blive sur da den sluttede, han kunne da ikke være bekendt ikke at have lavet nogle fortsættelser smiley har læst bogen 4 gange.
    Marian Keyes og andet chick lit er også fantastisk, ind imellem. det er ren hyggelæsning hvor man ikke behøver at tænke så meget. har lige læst Sophie Kinsellas Undomestic Goddess.
    Min kæreste har lært mig at læse fantasy bøger, det troede jeg ellers aldrig jeg ville kunne li' men er efterhånden lige så grebet af det som han er. Der er serier af Terry Goodking, Eddings (kan ik' huske hans fornavn) osv.
    læser oftest på engelsk. dog læste jeg jordens søljer på dansk (der er noget af det arkitektoniske sprog der selv på dansk er sort smiley )

• #20   10. sep 2007 Lise Nørgaard: 'Volmer' - dejlig dansk humor.

Dean R. Koontz: 'Midnat', 'Skygger', 'Døren til december', 'Frygt intet' og 'Eksperimentet' mfl. - spændende bøger som kan få nakkehårene til at rejse sig og bøgerne er næsten umulige at lægge fra sig.

Michael Crichton: 'Sværmen', 'Jurassic park' og ' The lost world' - kan man li' filmene er bøgerne bestemt ikke en skuffelse.

Louise Blædel: 'Grønt støv' og ' Kald mig prinsesse' -
    dansk 'krimi' -skriver bedre end Liza Marklund efter min mening.

John Saul: 'The homing', 'Udyret' (er vist den eneste på dansk), 'The guardian' - skriver i stil med Koontz - om videnskabelige eksperimenter med mennesker, dyr og sætter spørgsmål ved vores viden om det ukendte.

plus mange flere - læser vist rimelig meget ;0)

• #21   10. sep 2007 he he, sådan har jeg det også med jordens søjler smiley

jeg er ikke så meget til Marian Keyes og Sophie Kinsellas (det er hende med de der skopahollic bøger ikke?)
    fantasi kan jeg sådan set godt læse, hvis ellers de er velskrevet og gennemtænkte, så man tror på den verden der beskrives.

jeg læser helst på dansk, jeg er sådanset god nok til engelsk, men elsker det danske sprog, syntes det er vantastisk at læse en velformuleret dans bog! men nogen er da også oversat rigtig dårligt, og så er det måske federe at læse dem på engelsk

• #22   10. sep 2007
    Mette H
    Volmer har jeg også læst, det er bare hygge og nogle gode grin!

dean koontz har jeg også læst lidt af, han er enormt velformuleret og god til detaljer, har dog ikke læst dem du nævner, men mørkets floder, dødensmuseum, og så to af hans ældste som jeg har glemt navnene på

jeg er ikke så vild med jurassic

hvordan er Louise Blædels bøger? jeg har undgået dem lidt fordi jeg måske syntes at de der danske, kvindelige krimiforfattere rider på en mode bølge lige i øjeblikket

• #23   10. sep 2007 jane B: jo Sophie Kinsella er hende med Shopaholic bøgerne smiley det er også kun i perioder jeg gider chicklit. Men synes nu det er meget rart, den sidste jeg lige læste, startede jeg på lørdag aften og blev færdig med tidlig søndag eftermiddag.
    jeg har slet ikke prøvet at læse fantasy bøgerne på dansk, da min kæreste også læser dem på engelsk. det synes vi bare bedst om. netop pga farer for dårlig oversættelse smiley
    men danske bøger skal jo klart læses på dansk smiley
    synes dog det er vildt ærgeligt at bøger herhjemme er så dyre smiley køber altid bøger i London (når vi kommer derover, er jo ik' så tit) og går ellers næsten kun i Politikens boghandel, der er det lidt billigere smiley

• #24   10. sep 2007
    Mette H
    forresten rart at høre at jeg ikke er den eneste der kan blive forgabt i gode bøger smiley jeg læser hvist i perioder også lidt mere end mine omgivelser syntes er nødvendigt, nogle fridage kan jeg næsten glemme at stå op, hvis ellers jeg har en god bog inden for rækkevide he he!

• #25   10. sep 2007
    Solveig&Sture *Bertram 2 år* S

ja, bøger er dyrer, jeg smutter tit lige ind på WWW.saxo.dk, og kigger hvad der er på tilbud,

har lige bestilt
    Et personligt anliggende til kun 18,75 kr
    og
    Alma til kun 15,00 kr

det er jo vildt billigt, men selv andre bøger, som er knabt så overdrævet billige, er altid billigere der inde, end i butikkerne

• #26   10. sep 2007 hold da op, der må jeg vist ind og kigge lidt oftere.
    jeg er ik' god til at låne på bib, er federe at eje bøgerne smiley

• #27   10. sep 2007 jep, jeg låner heller aldrig, jeg vil hellere vente med at læse en bog, til jeg har råd til at købe den;

jeg elsker at eje bøger, syntes det er fantastisk, at kigge på sin bogreol og vide at der står nogle fantastiske fortællinger!!

hvis jeg endlig låner en god bog, så syntes jeg det er helt forfærdeligt at aflevere den igen når jeg er færdig, det er som at sende en god ven væk igen!

• #28   10. sep 2007 desuden består min ønskeliste til jul og fødselsdage næsten kun af bøger, jeg elsker simpelthen at få bøger i gave

• #29   10. sep 2007 Jane B:

Hmm så er det efter min mening ikke de bedste du har fået fat i mht. Koontz - Læs eksperimentet af Koontz - det er næsten et must udover de to først nævnte af hans. man fasineres af hans beskrivelse af hundens talenter i denne bog....jeg læste den på 6 timer i et hug - har en svaghed for tykke bøger ;0)

Louise Blædel faldt jeg over ved en tilfældighed - hun skriver godt, formår at holde spændingen vedlige bøgerne ud og hendes bøger er meget lette at komme igennem.

Forresten har Johannes Møllehave i en af hans bøger om Vestre Fængsel - tror den hedder 'Bag muren' også en genial humor.

• #30   10. sep 2007 Jane B:

Bøger er bedre en Tv eller anden underholdning for mit vedkommende - men bøgerne skal helst være så tykke som muligt - ellers slutter de jo for tidligt ;0)

• #31   10. sep 2007
    Mette H
    okay, jamen så vil jeg da sætte eksperimentet på min ønskeliste!

johannes møllehave er en speciel og dybsindig mand, med sans for den underfundige humor, så dan vil jeg da overveje at læse, tak for tippet!

• #32   10. sep 2007
    Mette H
    he he, helt enig, derfor elskede jeg også jordens søjler, den er der gods i, og på hylden står Ravns føde, som jeg glæder mig til, jeg vil dog lige vente til vi kommer længere hen på efteråret, hvor der er flere mørke timer, der får jeg læst mest nemlig

• #33   10. sep 2007 jane B - jeg kan hvertfald kun varmt anbefalde den smiley

• #34   10. sep 2007 jeg ville rigtig gerne være bedre til at få slukket tv'et og læst noget mere, ser godt nok meget intetsigende tv smiley

• #35   10. sep 2007
    Solveig&Sture *Bertram 2 år* S
    ja, kører fjernsynet først, kan det være svært at slukke!
    jeg har en lækker stol, som jeg sider i, og hvorfra jeg ikke kan se fjernsynet, så her sætter jeg mig, så forstyrre tvet ikke, heller ikke hvis kæresten vil se en eller anden film, som jeg ikke gider, og alligevel sidder vi så vi kan se henanden, det syntes jeg er hyggeligt

• #36   10. sep 2007 da jeg boede hjemme kunne jeg også sagtens sidde og læse selvom mine forældre fx så fodboldkamp... hvis jeg skal lidt væk fra tv er det spisebordet (der er det jo kedeligt at sidde) eller ind i sengen, men banditterne må ikke komme med ind i sengen pga Bertrams støvmideallergi og så er det jo ikke sjovt længere..
    jeg må finde på noget, vil jo gerne læse noget mere.

• #37   10. sep 2007 ja, det kræver at man sidder behageligt, og et sted hvor man føler hygge! du må ud og ha dig en lækker stol, og så finde et hyggeligt hjørne til den smiley

• #38   10. sep 2007 har to lækre stole, de peger bare direkte hen på t'vet smiley jeg må ha' kæresten til at gemme fjernbetjeningerne

• #39   10. sep 2007 he he, ja det var også en mulighed smiley

• #40   10. sep 2007 undtagelsen og vi, de druknede står bestemt på ønskelisten smiley

• #41   10. sep 2007 hmm elsker wilbur smith "elefanternes sang"
    er ellers vild med selvbiografier og kan da anbefale
    bill clinton, og den med BS christiansen...

Kommentér på:
læse heste (skønlitteratur) kom frem!!

Annonce