918 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Minder I om jeres hund? Minder I om jeres hund?

Inspireret af denne artikel i Samvirke kunne jeg da godt tænke mig at høre, om I minder om jeres hund(e), både udseendes- og personlighedsmæssigt?

Kom gerne med billeder smiley

Jeg selv har to mopser og synes ikke, jeg er helt så fladsnudet. Og jeg er knap så stædig, men har da god humor.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Minder I om jeres hund?
  • #1   16. apr 2022 Her er artiklen

profilbillede
  • #4   16. apr 2022 Udseeendsmæssigt overhovedet ikke.

Personlighedsmæssigt er mine hunde meget forskellige. Jeg minder nok mest om Lucky. Sådan lidt reserveret, vil gerne være med og gå ture, men ligeså gerne bare være lidt for mig selv og putte under et tæppe eller en dyne.
    Teemo er dog meget sensitiv og reagere på meget små ting nogle gange, og det passer godt på mig, men udover det er vi vidt forskellige.

Jeg tror dog aldrig jeg møder en hund, som jeg minder mere om end Rosa. Vi var et stykke af samme sjæl.

• #6   16. apr 2022 Nu har jeg 4 hunde, som hver “tilhører” en af os i familien.. Og vi minder da personlighedsmæssigt meget om “vores” hund.
    Frida er min hund. Hun er en anelse for chubby, og er flokkens unestridte matriark. Hun skælder ud på de 3 andre og holder styr på dem alle. Men samtidig er hun evig glad og fjollet. Ligesom mig.
    Ollie er min mands hund. Han er kort sagt en sur gammel hund, der brummer af alle omkring sig, men som ELSKER sin flok ud over alle grænser. Han er næsten overbeskyttende overfor dem/os alle. Og så har han et mavesår der driller (fuldstændig som min mand). Han og husbond er helt identiske smiley
    Viktor er min datters hund. Han er det mest lalleglade væsen man møder og enormt social. Han vil helst bare gøre alle omkring sig glade. Spot on som min blide og hensynstagende datter - bortset fra at Viktor har et massivt underbid og det har min datter ikke smiley
    Og så er der Alma. Hun er en omplaceringshund vi tog til os, da hun var et år. Meget vingeskudt efter en tidligere ejer, der havde mishandlet hende. Hun er nu tryg og glad herhjemme, men er stadig lidt tilbageholdende og en anelse mistroisk overfor fremmede. Hun er til gengæld meget meget stærkt knyttet til sin lille flok og os herhjemme. Hun og sønnike er to alen af et stykke. Ps: sønnike har en diagnose, hvilket gør ham mere introvert og knap så tillidsfuld overfor mange.

Så herhjemme passer hundenes personligheder meget godt til os… men udseendsmæssigt er de nok mere nuttede end os smiley

• #7   16. apr 2022 Altså hårfarven begynder jo bestemt at nærme sig, men ellers rent udseendes mæssigt lever jeg nok ikke helt op til mine smukke blondiner. smiley

Temperamentsmæssigt ? tja med den forskel der nu er på mine forskellige hunde, så er vi nok alle forholdsvis rolige, venlige gemytter men måske nok noget stædige. Vi kan også alle råbe højt, hvis det skal være. Når man har haft samme race i over 40 år, så er det nok fordi den race passer meget godt til ens eget gemyt.

profilbillede
  • #9   16. apr 2022 Dorit er egentlig min eksmands hund, så hvis hun ligner nogen, må det var ham smiley Selvom han nu hverken er kortbenet eller tyk smiley

Hun er ikke særlig klog, men til gengæld er hun altid glad og sprudlende, elsker alle mennesker og går til alt nyt med en forventning om, at alt er godt smiley Hun hader drengehunde, men elsker piger smiley

• #10   16. apr 2022 Ja, det gør vi jo nok smiley Hårfarven er i hvert fald den samme.

Temperamentsmæssigt er vi også ret ens, vi er begge lidt nervøst anlagt og kan fremstå reserverede. Jeg har også haft andre hunde samtidig med Molli, men hun er bare mit lille hjertebarn, og det er sikkert fordi, at jeg kan spejle mig i hende.

profilbillede
  • #11   17. apr 2022 Hera er langt mere dramatisk end jeg. Hun finder sig ikke i noget pis og der går lynhurtigt Albertslund i den, hvis nogen spiller lidt for smart. *lol*

• #12   17. apr 2022 Det første jeg tænke var: nåde mig og Molly vil meget gerne vide hvad det er vi spiser(og ikke er ligeglade med hvad det er) men så tænke jeg mere… og hold da Magle! Vi kan begge heller ikke lige høje lyde, dog er fyrværkeri noget andet. Vi elsker begge at sove ude. Vi elsker at dele seng og kan også putte, men når det er tid til at sove, så ligger vi ikke tæt! Vi elsker begge at gå lange ture i skoven/stranden uden der er andre. Vi prøver begge vores bedste for at alle andre er glade(og det går så ud over mig og min skolegang/mentale…) vi elsker begge når der kommer nogle hjem, og det er et race at komme til døren og hilse på dem. Vi HADER begge busser(jeg hader dog også at køre med dem) så ja, det er hvad jeg lige fandt ud af, har dig aldrig fået afvide at vi minder om hinanden, men det er nok fordi jeg er kinda bange for mennsker… god påske!

profilbillede
  • #13   17. apr 2022 Jeg ved ikke om mig og Baby ligner hinanden smiley vi har samme hårfarve smiley

Personligheds mæssigt har vi nok nogle af de samme træk.
    Vi har nok i vores "flok". En lille, men tæt omgangskreds, som man ikke bare liiiige bliver en del af.
    Vi har ikke det store, sociale behov. Vi har begge nogle skavanker.
    Baby elsker menneske børn, men hader hvalpe. Jeg eeeelsker hvalpe, men er ikke fan af menneske børn smiley

profilbillede
  • #14   17. apr 2022 Mig og Thea hverken ligner hinanden eller har samme personlighed smiley

Jo jo, hun har en lidt særlig humor, det har jeg også. Og vi elsker begge at slappe af på sofaen.
    Thea er meget opportunistisk hvorimod jeg nok er mere kalkuleret.
    Thea er absolut ikke kræsen, men det er jeg tilgengæld smiley
    Thea kan blive venner med de fleste, hvorimod jeg ikke altid syntes det er så nemt.

Thea gad vidst ikke rigtig det der med billeder....

profilbillede
  • #15   17. apr 2022 Og så alligevel... Thea er ret stædig og mener helt sikkert, at de ting hun gør, er det helt rigtige...
    Jeg kan også godt være ret stædig og påståelig smiley

• #16   17. apr 2022 jeg ligner ingen af familien Rødtop ...ej heller Jon han ligner mere Nones herindefra af udseende...med hensyn til mad lignede vi Blackie, men ellers sidmæssigt, nej. Jon og Rødtop..... jo, de er da egentlig lige lalleglade!

profilbillede
  • #17   18. apr 2022 Jeg har ingen fællestræk med nogen af mine hunde af udseende. Sådan et par skinny bitches smiley smiley

Myrna er sådan lidt high-strung, Maude agtigt, hvor jeg er totalt jordbunden og afslappet omkring det meste. Til gengæld opfører Myrna sig på ingen måde som en hund, der fylder 9 i år. Hun er enormt legesyg og leger MEGET. Det er mere mig. Jeg bliver aldrig sådan rigtigt voksen. Er vi f.eks. på tur med familien, er jeg den første, der hopper på legepladsen med ungerne, fordi JEG synes det er sjovt, og jeg kan ikke forestille mig en sjovere tur end i en forlystelsespark.

Ea er sådan lidt en alvorlig tante, så nej, hende minder jeg heller ikke om smiley

• #18   18. apr 2022 Tror ikke jeg minder om Iroh på særlig mange punkter smiley
    Jeg er kuldskær og elsker varme, han er åbenlyst det modsatte.
    Iroh er utålmodig, distræt og til tider udfarende, hvilket jeg ikke synes kendetegner mig.
    Han er absolut ikke madglad, og jeg er meget madglad smiley
    Under træning kan vi godt begge to blive distraherede, men jeg holder lettere fokus end han gør smiley

Kommentér på:
Minder I om jeres hund?

Annonce