Minder I om jeres hund? Minder I om jeres hund?
Inspireret af denne artikel i Samvirke kunne jeg da godt tænke mig at høre, om I minder om jeres hund(e), både udseendes- og personlighedsmæssigt?
Kom gerne med billeder
Jeg selv har to mopser og synes ikke, jeg er helt så fladsnudet. Og jeg er knap så stædig, men har da god humor.
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1265 Hunde: 3 Emner: 156 Svar: 3.280
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.239
Personlighedsmæssigt er mine hunde meget forskellige. Jeg minder nok mest om Lucky. Sådan lidt reserveret, vil gerne være med og gå ture, men ligeså gerne bare være lidt for mig selv og putte under et tæppe eller en dyne.
Teemo er dog meget sensitiv og reagere på meget små ting nogle gange, og det passer godt på mig, men udover det er vi vidt forskellige.
Jeg tror dog aldrig jeg møder en hund, som jeg minder mere om end Rosa. Vi var et stykke af samme sjæl.
sep 2017
Følger: 10 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 373
Frida er min hund. Hun er en anelse for chubby, og er flokkens unestridte matriark. Hun skælder ud på de 3 andre og holder styr på dem alle. Men samtidig er hun evig glad og fjollet. Ligesom mig.
Ollie er min mands hund. Han er kort sagt en sur gammel hund, der brummer af alle omkring sig, men som ELSKER sin flok ud over alle grænser. Han er næsten overbeskyttende overfor dem/os alle. Og så har han et mavesår der driller (fuldstændig som min mand). Han og husbond er helt identiske
Viktor er min datters hund. Han er det mest lalleglade væsen man møder og enormt social. Han vil helst bare gøre alle omkring sig glade. Spot on som min blide og hensynstagende datter - bortset fra at Viktor har et massivt underbid og det har min datter ikke
Og så er der Alma. Hun er en omplaceringshund vi tog til os, da hun var et år. Meget vingeskudt efter en tidligere ejer, der havde mishandlet hende. Hun er nu tryg og glad herhjemme, men er stadig lidt tilbageholdende og en anelse mistroisk overfor fremmede. Hun er til gengæld meget meget stærkt knyttet til sin lille flok og os herhjemme. Hun og sønnike er to alen af et stykke. Ps: sønnike har en diagnose, hvilket gør ham mere introvert og knap så tillidsfuld overfor mange.
Så herhjemme passer hundenes personligheder meget godt til os… men udseendsmæssigt er de nok mere nuttede end os
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.479
Temperamentsmæssigt ? tja med den forskel der nu er på mine forskellige hunde, så er vi nok alle forholdsvis rolige, venlige gemytter men måske nok noget stædige. Vi kan også alle råbe højt, hvis det skal være. Når man har haft samme race i over 40 år, så er det nok fordi den race passer meget godt til ens eget gemyt.
sep 2017
Følgere: 538 Emner: 154 Svar: 10.632
Hun er ikke særlig klog, men til gengæld er hun altid glad og sprudlende, elsker alle mennesker og går til alt nyt med en forventning om, at alt er godt
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 328
Temperamentsmæssigt er vi også ret ens, vi er begge lidt nervøst anlagt og kan fremstå reserverede. Jeg har også haft andre hunde samtidig med Molli, men hun er bare mit lille hjertebarn, og det er sikkert fordi, at jeg kan spejle mig i hende.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.109
okt 2019
Følger: 149 Følgere: 193 Hunde: 5 Emner: 15 Svar: 301
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
Personligheds mæssigt har vi nok nogle af de samme træk.
Vi har nok i vores "flok". En lille, men tæt omgangskreds, som man ikke bare liiiige bliver en del af.
Vi har ikke det store, sociale behov. Vi har begge nogle skavanker.
Baby elsker menneske børn, men hader hvalpe. Jeg eeeelsker hvalpe, men er ikke fan af menneske børn
mar 2008
Jo jo, hun har en lidt særlig humor, det har jeg også. Og vi elsker begge at slappe af på sofaen.
Thea er meget opportunistisk hvorimod jeg nok er mere kalkuleret.
Thea er absolut ikke kræsen, men det er jeg tilgengæld
Thea kan blive venner med de fleste, hvorimod jeg ikke altid syntes det er så nemt.
Thea gad vidst ikke rigtig det der med billeder....
mar 2008
Jeg kan også godt være ret stædig og påståelig
jun 2009
Følger: 232 Følgere: 99 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 2.999
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Myrna er sådan lidt high-strung, Maude agtigt, hvor jeg er totalt jordbunden og afslappet omkring det meste. Til gengæld opfører Myrna sig på ingen måde som en hund, der fylder 9 i år. Hun er enormt legesyg og leger MEGET. Det er mere mig. Jeg bliver aldrig sådan rigtigt voksen. Er vi f.eks. på tur med familien, er jeg den første, der hopper på legepladsen med ungerne, fordi JEG synes det er sjovt, og jeg kan ikke forestille mig en sjovere tur end i en forlystelsespark.
Ea er sådan lidt en alvorlig tante, så nej, hende minder jeg heller ikke om
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 150 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 535
Jeg er kuldskær og elsker varme, han er åbenlyst det modsatte.
Iroh er utålmodig, distræt og til tider udfarende, hvilket jeg ikke synes kendetegner mig.
Han er absolut ikke madglad, og jeg er meget madglad
Under træning kan vi godt begge to blive distraherede, men jeg holder lettere fokus end han gør
Minder I om jeres hund?