Hvordan føre man bedst gammel hund og killing sammen. Hvordan føre man bedst gammel hund og killing sammen.
Manden og jeg sad og snakkede i går om hvad der skulle ske når gammelnok aka Manfred på snart 9 år ikke er her mere. Vi har Morris som er 3 år og er lidt vores problembarn, men vi arbejder med ham og han fungere sååå godt her hjemme, men ikke så godt ude. Men igen det arbejdes der på.
Vi snakkede så om, vi måske skulle have kat, jeg opvokset med kat, da jeg ikke måtte få hund.
Morris er ikke hund der reagere på kat, ved møde indenfor, marsvin, kaniner og høns (hans opdrætter har høns). Og kender en del Boston folk som har kat også og de har det godt sammen.
Men hvordan klare man sådan et møde?
Og skal man helst få en killing fra hvor de har hund.
Bare mere nysgerrig på om det kan lade sig gøre eller om det umuligt
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.487
Jeg har haft kat i mange år, men der var en periode uden kat, inden jeg fik min nuværende kat Pippin. Jeg var også lidt bekymret, fordi Jaffa ikke havde kunne lide mine ellers meget søde og blide somalikatte, og kunne bestemt ikke lide fremmede katte, så hvordan ville det gå med en ny killing. Jeg havde på det tidspunkt 3 hunde, ingen af dem havde prøvet, at der kom nye katte til, men både Celtia og Peia var venlige overfor katte, så dem forventede jeg ikke problemer med.
Jeg valgte at få en kat fra et sted, hvor de havde hund, så killingen var hundevant. Det viste sig dog, at de havde holdt hunden mest væk fra killingerne, fordi den var så stor. Det var en islandsk fårehund, så sammenlignet med 3 pyreneerhunde, var det jo ikke så voldsomt, så hvor meget det egentlig hjalp, at der var hund, ved jeg ikke.
Jeg gjorde det, at jeg tog Jaffa med i bilen, da jeg hentede katten. Han stod i bur på forsædet, og Jaffa lå bagi. Hun kunne ikke hilse på ham, men hun kunne vænne sig til hans lugt og forstå, at han godt måtte være der. Da vi kom hjem, blev Pippin installeret på soveværelset, hvor hans eneste kontakt med hundene var, at Celtia også sov derinde om natten, men eftersom hun ignorerede ham, faldt han hurtigt til ro med det.
Næste dag satte jeg snor på Jaffa, udstyrede mig med en kop guffer og hentede katten. Så satte jeg mig i sofaen med killing og Jaffa, og hver gang hun kiggede væk, fik hun en guf. Efter ca. 5 min. lagde hun sig til at sove, og den nye kat var accepteret, og næste dag kunne alle hundene være løse sammen med ham.
Jeg er sikker på, at der er rigtig mange måder at gøre det på, men det der fungerede for mig og mine hunde.
sep 2017
Følgere: 536 Emner: 152 Svar: 10.679
Jeg fik kat i marts i år. En voksen kat, som er vant til corgier (altså til en type hund, som går ret meget i hyrd og som er temmelig støjende). Det tog cirka halvandet minut, at få dem ført sammen
Jeg havde ellers gjort klar med værelse til katten, hvor der var børnegitter med et tæppe over, så de langsomt kunne vænne sig til synes af hinanden. Men hundene stod bare med store øjne og kiggede ind under tæppet på børnegitteret, hvorefter katten gik hen og stak hovedet op ad tremmerne, og gned sig op af hundenes snuder. Så hoppede katten over gitteret, og det var det.
De løber stadig efter hende, hvis vi er uden for matriklen. Men så snart de opdager at det er vores egen kat, stopper de. Andre katte jager de stadig, hvis de ser deres snit til det.
Jeg ville uden tvivl gå efter en kat, som er vant til hunde, og som derfor ikke enten løber væk eller hakker et øje ud på hunden. Katte som er vant til hunde, vil som regel slå uden kløer, og dermed uden risiko for at skade hundens øjne. Og er hundene nogenlunde velopdragne, kan de styres i det første møde med katten.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.451
Vores eneste issue er at vi skal sørge for at lukke kattelemmen når Kitty får sin morgenmad ellers går hun med på morgentur med hundene
Hvordan føre man bedst gammel hund og killing sammen.