Hund med nyreproblemer Hund med nyreproblemer
Hej alle sammen
Jeg står i den situation at jeg har en schæfer på nu 2 år som har fået konstateret kronisk nyreproblemer og derfor lever på diæt kost med guleroder som godbidder. Hun har generelt været svær og træne- mangler interesse for både legetøj og de såkaldte godbidder i længden
Så vil høre om der er andre der står eller har stået i ligende problem som kan give et råd til hvordan man ellers kan få opmærksomheden fra hunden når der er mange andre ting som er meget sjovere skal siges at dette ikke tidligere hr været et problem men er kommet inden for det sidste stykke tid
sep 2017
Følgere: 536 Emner: 152 Svar: 10.676
Det her lyder nok lidt skævt, men gå lige med alligevel
Jeg ville købe forskellige slags vådfoder til hunde med nyreproblemer, og så lave godbidder selv. Hav også 1-2 dåser vådfoder i lommen, og beløn hunden med det (med ske). Variation er nøgleordet, hvis den er kræsen eller småtspisende.
Er hun slet ikke interesseret i legetøj, for det burde ligge ret tæt på med en schæfer. Det kan så godt være at der skal arbejdes for at få glæden frem ved at blive belønnet med legetøj.
Jeg håber du knækker koden til det
Her er lidt af udvalget fra zooplus. De har også nyrediæt kattefoder, både i vådt og tørt, som hunde jo ofte meget gerne vil have, men jeg er i tvivl om det er smart, når det er nyrerne. Det skal du nok vende med dyrlægen inden du gør det.
https://www.zooplus.dk/search/results?q=Nyre&ct=Hund%7CHundefoder%20(vådfoder)
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.480
RC Renal var favoritten her.
Ellers gjorde jeg det, at jeg købte noget af det skærefaste vådfoder (bla. specific) og skar det i tynde skiver, som jeg tørrede i ovnen. Skiverne kunne så efterfølgende brækkes ud i mindre stykker til godbidder.
Min dyrlæge gav også grønt lys til, at jeg kunne blande op med en lillebitte smule fuldfed ost til træning, så det havde jeg i baghånden, når det andet blev for kedeligt.
Udover ZooPlus så kan det også betale sig at købe hos Dr Hoelter. De har nogle lidt andre varianter, og det er lidt forskelligt, hvad der er billigst hos henholdsvis ZooPlus og Dr Hoelter.
Derudover så har MaxiZoo deres eget Nyrefoder i deres Medica-serie, som både vådfoder og tørfoder, og de har faktisk også både godbidder og tyggestænger i den serie
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.400
- det er selvfølgelig ikke altid en mulighed, andre hundeejere bliver f.eks. næppe glade for, man lige slipper kræet over til deres hund som belønning
Men adgang til at snuse til noget spændende, løbe et stykke sammen, plaske i vand, hoppe i bilen, hilse på en person (aftalt på forhånd selvfølgelig)eller hvad hunden nu synes er fedt.
Hund med nyreproblemer