694 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

lærke c
lærke c
Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 4

Hund med nyreproblemer Hund med nyreproblemer

Hej alle sammen
Jeg står i den situation at jeg har en schæfer på nu 2 år som har fået konstateret kronisk nyreproblemer og derfor lever på diæt kost med guleroder som godbidder. Hun har generelt været svær og træne- mangler interesse for både legetøj og de såkaldte godbidder i længden
Så vil høre om der er andre der står eller har stået i ligende problem som kan give et råd til hvordan man ellers kan få opmærksomheden fra hunden når der er mange andre ting som er meget sjovere skal siges at dette ikke tidligere hr været et problem men er kommet inden for det sidste stykke tid smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med nyreproblemer
  • #1   3. nov 2021 Der er jo flere muligheder for både godbidder og vådfoder, til hunde med nyreproblemer. Tjek fx zooplus som har udvalgt fra både Royal Canin, Hills og andre mærker.

Det her lyder nok lidt skævt, men gå lige med alligevel smiley Gluten er et protein, som findes i korn. Når man køber visse typer glutenfrit mel (renset hvedestivelse) kaldet det også lavproteinmel, fordi det nærmest bare er ren stivelse. Særligt rød og blå Finax er lave på protein, og den blå er tilmeld laktosefri (mange hunde tolererer ikke laktose). En af mine træningskammerater havde en hund med nyreproblemer, og i de sidste par år af hundens liv, lavede hun selv godbidder, fx vådfoder blandet med kogevand fra noget kød og så spædet op med blå eller rød Finax.

Jeg ville købe forskellige slags vådfoder til hunde med nyreproblemer, og så lave godbidder selv. Hav også 1-2 dåser vådfoder i lommen, og beløn hunden med det (med ske). Variation er nøgleordet, hvis den er kræsen eller småtspisende.

Er hun slet ikke interesseret i legetøj, for det burde ligge ret tæt på med en schæfer. Det kan så godt være at der skal arbejdes for at få glæden frem ved at blive belønnet med legetøj.

Jeg håber du knækker koden til det smiley

Her er lidt af udvalget fra zooplus. De har også nyrediæt kattefoder, både i vådt og tørt, som hunde jo ofte meget gerne vil have, men jeg er i tvivl om det er smart, når det er nyrerne. Det skal du nok vende med dyrlægen inden du gør det.

https://www.zooplus.dk/search/results?q=Nyre&ct=Hund%7CHundefoder%20(vådfoder)

• #2   4. nov 2021 Som A skriver, så er der rigtigt mange forskellige varianter at få efterhånden, og noget af tørkosten er så "lækkert" at det godt kan fungere som godbidder også.
    RC Renal var favoritten her.

Ellers gjorde jeg det, at jeg købte noget af det skærefaste vådfoder (bla. specific) og skar det i tynde skiver, som jeg tørrede i ovnen. Skiverne kunne så efterfølgende brækkes ud i mindre stykker til godbidder.

Min dyrlæge gav også grønt lys til, at jeg kunne blande op med en lillebitte smule fuldfed ost til træning, så det havde jeg i baghånden, når det andet blev for kedeligt.

Udover ZooPlus så kan det også betale sig at købe hos Dr Hoelter. De har nogle lidt andre varianter, og det er lidt forskelligt, hvad der er billigst hos henholdsvis ZooPlus og Dr Hoelter.

Derudover så har MaxiZoo deres eget Nyrefoder i deres Medica-serie, som både vådfoder og tørfoder, og de har faktisk også både godbidder og tyggestænger i den serie smiley

• #3   4. nov 2021 Ud over det allerede nævnte, såvtænk også over, om noget af det hun finder spændende i omgivelserne kan bruges som belønning. F.eks. er min helt pjattet med at plaske i vandpytterne, så der beder jeg ofte om at hn gør et eller andet for at få adgang til dette.
    - det er selvfølgelig ikke altid en mulighed, andre hundeejere bliver f.eks. næppe glade for, man lige slipper kræet over til deres hund som belønning smiley
    Men adgang til at snuse til noget spændende, løbe et stykke sammen, plaske i vand, hoppe i bilen, hilse på en person (aftalt på forhånd selvfølgelig)eller hvad hunden nu synes er fedt.

Kommentér på:
Hund med nyreproblemer

Annonce