2.044 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Caroline L
Caroline L
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 1

Hundenavn til cocker spaniel Hundenavn til cocker spaniel

Hej derude.

Mine forældre skal snart have en blue roan cocker hvalp (han), men har svært ved at blive enige om et navn til ham.

Generelt er vi mest til lidt utraditionelle hundenavne, som måske nærmere kunne være babynavne. Vi har snakket både Frode, Valde og Carlo - alle er sådan set helt vilde med Valde, men da lillebror hedder Malthe, kunne det måske godt forvirre lidt.. Min mor er vild med Sylvester, men måske et navn på to stavelser er lettest at kalde?

Byd endelig ind med gode ideer - har efterhånden læst samtlige artikler igennem med hvalpenavne uden held smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundenavn til cocker spaniel
  • #1   1. nov 2021 Hvad hedder den på stamtavlen?

Hvis i er vild med Valde, så synes jeg da at i skal bruge det., synes ikke at det giver forvirring med Malthe

• #3   1. nov 2021 Hvad med Walther? Det minder meget om Valde, men skiller sig alligevel lidt mere fra Malthe.

Personligt ville jeg ikke vælge, at have en Malthe og en Valde. Vi har en hund der hedder Jackie, en kat der hedder Jazz og en kanin der hedder Jaskier, og de tre navne ligger rigeligt tæt til, at vi jævnligt får byttet rundt på dem. smiley

• #4   1. nov 2021 Hverken Frode, Valde eller Carlo er da særligt utraditionelle hundenavne; jeg har mødt mange af dem gennem tiden smiley Men det er vel også ligemeget om det utraditionelt så længe navnet duer for jer og jeres hund smiley
    Hvad med Wally istedet for Valde?
    Jeg har også lige skullet finde på et navn til ny hund. Jeg fik så 'hjælp' af opdrætter idet kuldets forbogstav er P (og når man starter konkurrencer er det smart at der i det mindste er en sammenhæng mellem stambogsnavn og kaldenavn). Mine kriterier til et navn er: let at kalde (også for min gamle mor der ikke er engelskkyndig), ikke kunne blandes sammen med den anden hunds navn, ikke kunne blandes sammen med familiemedlemmers navne og så gider jeg ikke give min hund et eller andet vildt ironisk navn og heller ikke noget 'latrinært' eller virkeligt fjollet. Jeg er endt på Penny og det kommer hun også til at hedde i stamtavlen. Det er måske ordinært men det føles som et sødt og rigtigt navn til 'tøsen' som bliver min makker de næste 10-13 år (forhåbentligt smiley ).

• #5   1. nov 2021 Har lige fået en Cairn-hvalp til trim. Han hedder Helmuth. Det er bare herligt og temmelig utradionelt.

• #6   1. nov 2021 Camilla #3 - navne behøver ikke ligne hinanden for at blive byttet rundt.
    Her bliver hund Håkon ofte kaldt Zeus, som er min store hest (og omvendt), lige som alle tre hunde bliver kaldt hinandens navne. smiley smiley

• #7   1. nov 2021 Både Valde og Carlo må være på top 10 over hanhunde-navne, så “utraditionelle” er de ikke, de navne smiley

Jeg har corgi, og i den verden er der mange skøre og skønne navne: Frank, Johnny, Poul, Ralf, Per, Jørgen Egon, Ejnar osv. smiley

Min kollegas cocker hedder Turbo, hvilket på alle måder passer på hunden smiley Han kommer så tit til at kalde den for DUBU, som er vores fagsystem på arbejde, som pågældende kollega er superbruger i smiley

• #8   1. nov 2021 #6 - Haha, det er rigtigt, men herhjemme har Miko og Boogie i det mindste deres navne i fred, i modsætning til de 3 andre. smiley

Jeg ved bare, at jeg selv ville rode rundt i det konstant, med to navne der lyder så ens, som Malthe og Valde. smiley

• #9   1. nov 2021 Valdo, kombi af Valde og Carlo

• Maria G
    Maria G Tilmeldt:
    okt 2018

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 157
    #10   1. nov 2021 Vores cocker hedder Iglo.
    Jeg elsker utraditionelle navne.
    Ludo, Buddha, Hopla, Boomer, Cello osv.
    Men måske bliver det lige utraditionelt nok for jer smiley

• #12   2. nov 2021 @11: Nej, der er ikke ret mange der kalder deres hund for King, Nero eller Rex mere smiley

• #14   2. nov 2021 Der er også langt mellem Charlie, Blakie, Trunte, Lady, Plet, Daisy, Susie og den slags navne nu. Det hed de ellers nærmest allesammen i min barndom i '70'erne og '80'erne.

• #16   2. nov 2021 Charlie er der rigtig mange af. Rex har jeg 2 af på min kundeliste. En "springer" og en Chi.
    Ellers må jeg indrømme at Baloo/Balou, Oskar, Viktor og Albert topper listen.

• #17   2. nov 2021 Sjovt - det er virkelig længe siden jeg har mødt en Charlie smiley
    Men ja, Baloo/Balou, Oskar, Victor, Albert har man ofte på hold. Jeg har for nyligt haft to stk Balou - begge brune labber - på samme hold smiley
    Andre navne man møder ofte i øjeblikket er Luna, Wilma, Vega, Alma, Anton, Ludwig, Alba, Chili, Kenzo, Marley og K/Carla.
    Det sker ikke så tit at man for en Pluto på hold smiley

• #18   2. nov 2021 Jeg troede heller ikke, der var så mange Daisy'er, da jeg navngav min, men det vrimler med dem og har kendskab til i hvert fald 4 andre whippets med samme navn smiley og Daisys far hedder Oscar

• #19   2. nov 2021 Hvad med Willum eller Winston.
    Marvin eller Mason.

• Caroline L
    Caroline L Tilmeldt:
    nov 2021

Følger: 9 Emner: 1 Svar: 1
    #20   2. nov 2021 Ejj tusind tak for alle jeres ideer - det er bare så svært at blive enige smiley måske de ikke er så utraditionelle igen, har bare aldrig selv mødt hunde med de navne hehe, men der er det jo så forskelligt.
    Vi ved ikke endnu hvilken af hannerne vi skal have, men kuldet hedder ‘Love’, så navnene er ‘Lover Boy’, ‘Sweet Love’ osv, så tænker vi skal have fundet på et nyt smiley

• #21   2. nov 2021 Så lige to hunde der hedder Hunter og Theodore.
    Giv endelig en opdatering på, hvad I vælger smiley

• #22   2. nov 2021 Så skal han da hedde Ove!
    Jeg kender ingen hunde der hedder Ove.

• #23   2. nov 2021 Hahahaha, Loverboy smiley smiley smiley smiley

• #24   2. nov 2021 A #23
    Jeg tænker:

profilbillede
  • #25   2. nov 2021 Jeg arbejdede engang sammen med en pige. Hun og hendes søster havde fået en pony da de var børn, og de måtte selv bestemme, hvad den skulle hedde. De valgte at kalde den Black Lover smiley Deres forældre må have haft en fest med det smiley

• #26   2. nov 2021 Vores Cocker hedder Toni Wyndhill

Kommentér på:
Hundenavn til cocker spaniel

Annonce