Værste køretur nogensinde {{forumTopicSubject}}
Vi skulle til min svoger og (nu) svigerindes bryllup i en lille by udenfor Randers i går. Jeg havde aftalt med min mor i Randers at vi skulle skifte tøj hos hende, så festtøjet først kom på lige til slut. Vi bor selv ved Roskilde, så det er en lang tur, men vi er vant til at køre "hjem" til familien.
Vi kørte hjemmefra i passende tid og havde ikke alt for travlt. MEN så skete det. Kø lige pludselig før Vejle. GPS sladrede om et trafikuheld på motorvejen. Vi holdt bare i KØ. Tiden gik og vi kom bare ingen vegne. Jeg har det med at gå i "selvsving" når noget uventet dukker op, og dette var ingen undtagelse. Det hjalp slet ikke at min mand sagde at så måtte vi komme for sent. Der er bare den hage ved det, at jeg har aldrig prøvet at komme for sent til noget, og det vendte sig i maven bare tanken om at kommer for sent. Så hans "trøstende" ord var slet ingen trøst.
På et tidspunkt kunne jeg se at al den tid vi skulle have brugt til omklædning var helt og aldelels spist op i køen. Da vi endelig kom ud af køen, sagde GPS's at vi ville være i kirken 8 min. før vielsen startede. Måtte ringe til min mor for hende nåede vi ikke at komme omkring. Så der blev sat gas på V8'eren, men der skulle også klædes om. Det foregik på en rasteplads og uden tanke for at der var frit udsyn for alle andre på rastepladsen, det måtte vi bare være ligeglade med. Det eneste heldige var at min kære mand ikke kunne nå at binde sit slips, så det måtte han undvære, og det var han ikke spor ked af.
Ét minut i 2 gik vi ind i kirken - hvor var det forfædeligt - jeg var helt oppe at køre, for jeg er lidt bange for at køre i bil, især når det går alt for stærkt. Vi fik en plads på hver sin række foran i kirken, og 2 min. efter startede orgelet, og bruden kom ind.
Føj for pokker - og jeg tænker næste gang vi skal til noget, hvornår skal vi så køre hjemmefra for at nå det i tide?
Det var en smuk vielse og fest, men i dag, hvor jeg har fået det på afstand, kan jeg godt se at det ikke var OK at vi ikke kunne komme for sent. Har aldrig prøvet denne situation før med at skulle køre alt hvad remmer og tøj kunne holde, og det var højst ubehageligt. Håber aldrig at skulle prøve det igen.
Hvordan reagerer I hvis noget går galt - er det bare mig som går op i limningen?
feb 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 11.275
Men godt i nåede det Gitte. Og håber i fik en god dag alligevel.
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 143
Mhs. til at køre for stærkt - den er jeg heller ikke sælig stor fan af, jeg får tit de mest rædselsvækkende idéer om hvor mange måder vi kan køre galt på >___<
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Heldigvis gik køreturen hjem fredeligt men der var jo heller ingen trafik.
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
prøvede noget lignende til min niece's barnedåb. vi kørte i god tid. meen fra viborg til herning (v/karup) var der åbenbart åbenhus i flyvestationen, så der var biler over alt. bilen fik meget gas, da vi endelig kommer igennem det..... bange? ja.... puha....vi kom lige i kirken da klokkerne havde ringet, døren var lukket. vi nåede at sættes inden orgelet spillede.....
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
det løses ved at køre endnu en time før, så har vi tid til at køre i kø og evt. en kop kaffe på vejen... smiler..
maj 2006
Men ja, næste gang, så bliver det i endnu mere godt tid.
aug 2007
maj 2006
aug 2007
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Og herre gud, festen er da det vigtigste ;o))
aug 2005
Følger: 138 Følgere: 136 Hunde: 2 Emner: 178 Svar: 1.697
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
maj 2006
Vi har aldrig før prøvet at holde i kø ved Vejle broen, men det er altså ubehagelidt at den bro egentlig er sådan en flaskehals.
Janie: Det kan vi da ikke blive uenige om, og heldigvis har jeg en mand der lukker ørerne når jeg går i selvsving - men der er ingen fornuft lige i det øjeblik man er i det - det er først bagefter.
Jeg må nok sige jeg var blevet vældig ked af at gå glip af vielsen, men det gik så denne gang.
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 131 Svar: 1.082
Et godt tip er at .... (tager selv turen fra Horsens/Århus og til Fyn, hvor min familie/netværk bor med jævne mellemrum) ... uanset på hvilket tidpunkt af dagen man skal fordi Vejle på motorvejen er det en god ide at være i ekstra god tid for der er som regel altid kø lige der. Underligt de ikke snart for gjort noget ved det for det har været et problem i mange år efterhånden.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Men generelt tager jeg tidligt afsted, så jeg ikke bliver forsinket..
Hver morgen kører jeg hjemmefra 10 minutter før toget kører, selvom jeg kun har max 5 minutters cykeltur til stationen..
Værste køretur nogensinde