{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

Vægtøgning - opskrifter {{forumTopicSubject}}

Jeg skal tage på - og jeg skal tage en del på.

Jeg søger lidt inspiration til nogle opskrifter der ja, selvfølgelig har noget gods i, men heller ikke nødvendigvis behøver være pasta i flødesauce smiley

Jeg er snart selv ved at løbe tør for ideer og trænger virkelig til at få et skub til kreativiteten smiley

Det kan både være morgenmad, frokost, aftensmad, snacks, whatever.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægtøgning - opskrifter
  • #1   2. jul 2021 Min mand er generelt undervægtig, så han har haft en diætist indover af flere omgange, hvilket varmt kan anbefales smiley Jeg har ikke så mange opskrifter, men generelle erfaringer for hvad der virker for ham smiley

    For ham har der været et stort fokus på at få flere proteiner og fedtstoffer ind i sine daglige måltider. Så f.eks. Drikker han en protein shake hver morgen med sødmælk, spiser en ekstra håndfuld nødder til sine mellemmåltider, spiser mere ost, fed fisk, smør på sin havregrød osv.
    Han skal sørge for at få 3-4 mellemmåltider presset ind i løbet af dagen. For ham virker det bedst ikke at lave meget om i det han normalt indtager, men bare erstatte med noget kalorietungere eller små tilføjelser. F.eks. Det at lave en protienshake på sødmælk istedet for vand, bruge piskefløde i suppen istedet hvor madlavnings fløde og ting i den dur smiley

    Med det sagt, så tror jeg han har taget 3-4 kg på de sidste par år, hvor han har forsøgt at fokuserer på det... Så det er hammer svært, og kommer han ud af rutinen, så er de røget igen - selvom han gerne skulle tage i hvert fald 10 kg på smiley


  • #2   2. jul 2021 Eifos, det er nemlig præcis samme problematik, jeg står i - når det går fremad, går det laaangsomt, og hvis jeg først stopper med at have fokus på det, går der ikke andet end et par uger og så er jeg 15 skridt baglæns igen smiley
    Man kunne godt snydes til at tro, at vægtøgning er let, men det er det ikke! Har også diætist inde over smiley

    Men ja, det har netop været noget med at gøre måltiderne mere kalorietunge og ikke nødvendigvis større eller meget anderledes smiley


  • #3   3. jul 2021 Måske low carb high fat virker? smiley Feks husker jeg fra bogen at man rørte græsk yogurt op med fløde til morgenmad. Man kan jo evt også spise carb til

  • #4   3. jul 2021 LCHF er bestemt ikke et dårligt tip. Græsk yoghurt bliver der i al fald spist meget af smiley

  • #5   4. jul 2021 Lige side spørgsmål, er du sikker på du får kalorier nok også på de dage uden overskud? Hvad med de gratis app som fx MyFitnessPal eller lifesum hvor du kan indtaste hvad du spiser og se om du er med hver dag eller om du skal nå at drikke en shake om aftenen?
    Så kan du se om du fik sprunget måltider over, og du bliver hurtigt meget klogere på hvad forskel det gør at drikke et glas sødmælk til din aftensmad, spise en ekstra håndfuld mandler og tage to portioner


  • #6   4. jul 2021 Ziva, det er slet ikke en dum ide. Jeg har været i diætistforløb og skal starte op igen efter sommeren, men det ville nok kunne være en god hjælp at have mulighed for selv at følge mere præcist med i det daglige indtag.

  • #7   4. jul 2021 Yeah for jeg kan godt sætte 15 ind af mine favoritopskrifter, jeg kun bruger på syndedage, men det gør ingen forskel at du ligger i kalorieoverskud tirsdag lørdag og søndag fordi du har psykisk overskud, hvis din krop forbruger alt fra dine fedtdepoter hele mandag, onsdag, torsdag og fredag.

    Fx MyFitnessPal tager også hensyn til hvor meget mit Garminur siger jeg har lavet, så den tager højde for både forbrændte kalorier ved styrketræning, løb og gåture med hundene.

    Det har været en stor øjenåbner for mig, hvilke kalorier, der er i hvilke fødevarer. For hvis du skal tage mange kilo på, så skal du have et kalorieoverskud hele døgnet, hvert døgn, så din krop aldrig får mulighed for at tage af det fedt du allerede har og gerne skulle ligge lidt ekstra på lager.
    Det ville også dig stærkere og derved tage lidt ekstra på, for musklerne vil helt automatisk tage en del af kalorierne smiley


  • #8   4. jul 2021 Det er en rigtig god pointe, fordi det er netop det med at have overblik over, hvor meget jeg mangler på en given dag. Så jeg må fik kigget på den app!

  • #9   4. jul 2021 Den kan faktisk indstilles til at øge ens vægt

    profilbillede
  • #10   4. jul 2021 Gå på en McD/junkfood-diæt. Den har da virket på nogle smiley

Kommentér på:
Vægtøgning - opskrifter

Annonce