Registrere firmanavn? Registrere firmanavn?
Mega off topic, men jeg tænker der måske er nogen her der ved det
Jeg har planer om at starte egen virksomhed en dag (som selvstændig hundetræner), men der går mindst et par år før det bliver aktuelt.
Jeg har dog allerede fundet et navn som jeg er virkelig glad for, og som jeg ville blive rigtig ked af hvis nogen andre fandt på at bruge inden jeg selv kommer i gang.
Jeg ved at ingen andre bruger det pt. Jeg har allerede købt domænenavnet.
Kan jeg allerede nu lave et firma under det navn, og bare have det uden at bruge det til noget de næste par år? Og hvis ja, hvor starter jeg?
Eller vil det være en super dårlig idé? Jeg er under uddannelse og får elevløn, hvis det har nogen betydning.
Jeg har ingen erfaring med det og synes det er lidt en jungle når jeg begynder at google
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.509
https://datacvr.virk.dk/data/
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.275
Der er en nem guide.
Det eneste problem med at have egen virksomhed er jo, hvis du ender ud i dagpenge...
jun 2007
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.750
Men det afhænger jo altsammen at hvad det er for en type virksomhed, du vil oprette, samt hvad du forventer af indtægt i den.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.566
Jeg ville købe domænet og ellers følge vejledningen her: https://www.dkpto.dk/ansoeg-om-en-rettighed/varemaerke-trin-for-trin
Når du så engang er klar til at starte op er det jo bare at slå igang
:O)
jun 2007
Jeg var fx i 3f da jeg ville starte eget firma. Det kunne de slet ikke greje. I starten var det som bierhverv. Jeg skiftede så til Krifa. Derfor skal man være obs. Jeg er så privilegerer at være gift med en revisor, som kender reglerne. Ellers havde jeg måske taget 3f's ord for gode varer.
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.766
måske kan du spørge den lokale erhvervsklub eller lignende? de har tit rådgivning til nye
Registrere firmanavn?