{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skræmmende
  • #1   9. aug 2007 Det er vildt smiley
    Det er nok en RIGTIG go' idé at tænke sig godt om inden man anskaffer sig en hund.

• #2   9. aug 2007 Var godt klar over mange slet ikke ved hvad det er de anskaffer sig, når de får hund, men så galt havde jeg ingen ide om at det rent faktisk var

• #3   9. aug 2007 Vildt!!! Det er jo nærmest sygt... Stakkels hunde... Jeg forstår ikke hvordan så mange kan tænke sig så lidt om - Og hvordan det overhovedet kan gå så galt for så mange. SÅ svært er det altså ikke at opdrage en hund, hvis man bare sætter sig lidt ind i det.

• #4   9. aug 2007 Ja det er vildt skræmmede at der virkle er så mange dumme mennesker

• #5   9. aug 2007 jeg må ærlig indrømme, jeg ikke helt stoler på det der fra dyrens beskyttelse. Tag nu den undersøgelse de har lavet, som har været herinde om aflivning af adfærdsvanskelige hunde, ja der er dkk ude og sige nu, at den ikke helt passer.

Taget fra dkk snobbernes gruppeforum:
    Fra http://www.dansk-kennel-klub.dk/337/1/1/2000

Journalister og statistik er en farlig cocktail. Det viser de seneste dages overskrifter om bidske hunde.

Dyrenes Beskyttelse har offentiggjort en ny rapport om aflivningsårsager, og den har nogle mediefolk læst, som "fanden læser biblen".

Rapporten beskæftiger sig med, hvilke hunde som især er i fare for at blive aflivet pga. adfærdsproblemer - herunder pga. aggressivitet. Desværre har mange af journalisterne i skyndingen sat lighedstegn mellem adfærdsproblemer og aggressivitet. Og pludselig står der "bidsk" i stedet for "adfærdsproblem".

DKK vil gerne gøre opmærksom på, at adfærdsproblemer også omfatter helt andre problemer end aggressivitet. F.eks. bliver en del hunde aflivet, fordi de ikke kan være alene hjemme, eller fordi de gør, graver haven op, kræver opmærksomhed el. lign.

DKK vil i HUNDEN i løbet af efteråret bringe en grundig gennemgang af rapporten. I mellemtiden vil vi opfordre til, at man ikke reagerer på grundlag af "en halv vind", men i stedet evt. læser rapporten, somkan ses på dette link: (link fjernet)

Og så skal man også huske, at adfærdsproblemer ofte stammer fra den kendsgerning, at folk anskaffer sig hunderacer, som stiller større krav til aktivering og beskæftigelse, end deres ejere rent faktisk kan honorere. Anbefal derfor alle, som står over for at anskaffe hund, at se DKK*s DVD "Skal du have hund?" på dette link: http://www.dansk-kennel-klub.dk/999

• #6   9. aug 2007 det er jo nok for nemt at komme med en halv dårlig undskyldning om hvorfor buster skal dø

• #7   9. aug 2007 Team Vomløs ............"Journalister og statistik er en farlig cocktail"

Jeg læser det som journalister der har et "problem" og ikke selve rapporten?

• #8   9. aug 2007 Jeg læser det som om at der er et problem både med rapporten, men at det bestemt ikke er blevet bedre af at jounalisterne er begyndt at redigere i teksten

• #9   9. aug 2007 Ok........jeg har printet rapporten ud, så jeg kan nærlæse den i week-enden, så vil ikke kaste mig ud i noget før det er gjort ;o)

• #10   10. aug 2007 Jeg har læst rapporten og nu det fra DKK. Og uanset hvordan og hvor mange gange jeg læser det fra DKK står der ikke at rapporten er "forkert" men at JOURNALISTERNE har sat adfærdsproblem = agression og derfor kommer frem til en helt anden overskrift:-/

-det sælger jo bedre at sige at en hund er bidsk end at den har et adfærdsproblem (som ligeså godt kunne være alene-hjemme problemer)

• #11   10. aug 2007 Michelle........Det er også sådan jeg umiddelbart læser det.

Men som skrevet har jeg endnu ikke læst rapporten, så jeg tør ikke være skråsikker :o)

Kommentér på:
skræmmende

Annonce