{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.741 visninger | Oprettet:

Tidsforbrug til flytning {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Min kæreste og jeg har købt hus så vi skal flytte d. 1.- 4. smiley
Vores nuværende lejebolig er 94 kvm. og med ca. 40 kvm. kælder.
Vi har boet her i 3-4 år nu, så vi har da fået samlet nogle ting.

Fra det øjeblik jeg fik at vide at huset blev vores, har det kriblet i mig for at begynde at klargøre og pakke. Jeg hader når tingene bliver stressende og bliver gjort i sidste øjeblik, så jeg kunne godt tænke mig et realistisk overblik over hvornår man bør gøre hvad og hvor langt tid det ca. tager.

Derfor vil jeg gerne høre hvor lang tid i brugte på at pakke? Havde i mange kvm. og mange ting? Kan jeg begynde at gøre noget nu? Hvornår vil i råde mig til at begynde på alle de andre ting? Og hvor mange flyttekasser fik i brug for?
Evt. gode råd/tips? smiley

Selve flytningen har vi nogenlunde styr på smiley

Jeg er selvfølgelig godt klar over at der er en masse forskellige ting der spiller ind, som gør det umuligt at give et præcist svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tidsforbrug til flytning
  • #1   17. feb 2021 Det eneste råd jeg kan give ud fra de flytninger jeg har set på de senere år er :

    Begynd med at finde ud af hvad der IKKE skal med ... få det smidt ud, til genbrug eller solgt ... at flytte med noget der ikke skal bruges er tosset ...

    vi har venner der flytter fra hus til andet hus her 01.03 de har ryddet op og ud siden nytår ... så er der ting man ikke bruger ville jeg da bare komme i gang og stable kasser ..


  • #2   17. feb 2021 Vi flyttede i hus i februar sidste år - jeg gik i gang med at rydde op, smide ud og pakke ned i oktober. Jeg startede med at lægge en plan for, hvornår vi skulle ordne hvad - hvilke rum, der skulle ordnes hvornår, og hvornår vi skulle huske at gøre hvad. Hang den op i køkkenet, så manden også kunne følge med smiley
    Vi endte med at få brug for 3 gange så mange flyttekasser, som vi troede i første omgang


  • #3   17. feb 2021 Hvis du nummererer flyttekasserne og skriver indholdet ind fx på pc, så kan du bare begynde at pakke nu. På lørdag, når I så tilfældigvis skal bruge vaffeljernet, så ved du, at det er i kasse nr 4. Sådan har jeg gjort det de par gange, jeg er flyttet.

  • #4   17. feb 2021 Jeg ville også starte med de ting der ikke skal med. Få dem solgt eller smidt ud, ingen grund til at slæbe dem med.
    Og så ville jeg gå videre til de ting I ikke har behov for i hverdagen.


  • #5   17. feb 2021 #3 det var smart! Jeg havde nemlig tænkt at man godt kunne begynde at pakke f.eks. ting i kælderen og i vores "rode rum" hvor der er ting vi ikke bruger til hverdag, men jeg ved også bare at så snart det er pakket, så kan det lige passe at man skal bruge noget af det

  • #6   17. feb 2021 80kvm lejlighed, lige under 40kasser. Pakket på cirka 3 dage, kunne godt have gjort det på en dag, men jeg var kun mig selv og havde tiden til at strække det.

    Kælderrummet var enten møbler eller allerede pakket, så det tog flyttemændene bare, da de kom.

    Nogen råd.. jeg pakker altid to lag bøger og så tøj ovenpå.
    Aldrig køkkenting og bøger sammen, det bliver for tungt.
    Hellere mange kasser med få store ting, end en masse store løse ting - kasser kan bedre stables i en vogn og flyttemændene vil takke dig for det.
    Masser af gamle tæpper til at passe på møblerne med.

    Spørg flyttemanden om det er ok at du skriver på kasserne, ellers anskaf dig nogle mærkater, du kan sætte på. Så kan du få flyttemændene til at sætte kasserne det rigtig sted fra start, og spare din ryg smiley

    Hav et overordnet dokument hvor der står hvad der er i de enkelte kasser, udover at du har 5 kasser hvor der står "køkken" på. Det sparer dig for så meget tid, når du pakker ud.

    Få hunden passet den dag I flytter, det sparer alle parter for unødig stress:)


  • #7   17. feb 2021 Begynd du bare at pakke nu.
    Min kæreste begyndte allerede at pakke da vi havde underskrevet købsaftale i december, og vi overtog pr 1. februar. Vi endte alligevel med at stå i sidste øjeblik og panik-pakke.


  • #8   17. feb 2021 tror jeg brugte en uge på at pakke min tidligere lejlighed ned (56 m2 og et lille kælderrum), flytte og pakke ud sidste år da jeg flyttede smiley

  • #9   18. feb 2021 Den 1/4 er lige om lidt i flyttesammenhæng så begynde bare at pakke nu smiley Det er er rigtig rigtig godt råd at kigge rydde op og smide de ting ud man alligevel ikke vil have med INDEN man flytter. Og som A-S siger så lad endelige være med at gøre kasserne for tunge. Hellere mange lettere kasser end nogle få monstertunge.
    Vi har flyttet et par gange. 1. fra 50 kvm lejlighed til 256 kvm hus. Det gjorde vi på en uge incl både nedpakning og flytning af vores ting og rengøring af lejligheden.
    2. fra 256 kvm hus til 90 kvm hus (men med garage og værksted). Det krævede en del minimering af bohave. Her kunne vi flytte lidt ad gangen da vi havde begge huse i en hel sommer så det tæller ikke helt smiley
    3. Fra 154 kvm hus (vi havde i mellemtiden includeret førstesalen i beboelsen smiley ) med godt fyldt værkste, garage og stort udhus til 180 kvm hus men ingen udbygninger. Alt hvad der stod i garage, værksted og udhus blev flyttet til opbevaring i enbygning på vores venners gård. Puha det tog en del week-ender med trailerkørsel i pendulfart. Mens vi pakkede sammeni både hus og udhuse lagde vi alle de ting til side vi ikke skulle have med men som bare skulle drønes ud. Det brugte vi en hel week-end på at køre på genbrugeren; der var mange læs smiley
    Selv nedpakningen af det vi havde i huset tog egentlig ikke specielt lang tid. Det brugte vi aftenerne i ugen op til den week-end hvor vi rykkede ud i det nye hus på. Selve flytningen af kasser og møbler klarede vi på en week-end, hvor vi fik hjælp af vores bedste venner og min mands bror. 2 store trailere og en hestetrailer og ca 2 ture hver. Så var huset tømt. Der var et par ret vanskelige ting vi havde flyttet i forvejen. Fx et 100 kg tungt løbebånd vi skulle have bakset ned fra førstesalen ad en smal trappe (og jo, det var akurat lige så svært og hårdt som at få det derop smiley ).
    Jeg havde skrevet på flyttekasserne (vi valgte at købe nogle proff kasser tror nok det var 75 stk) i hvilket rum de skulle sættes af og hvad der var i dem. Det var en stor hjælp.
    Sidste år fik vi bygget en ny lade og et nyt værksted så vi har fået hentet de sidste ting hjem fra vores venners stald smiley
    God fornøjlese med flytningen smiley


Kommentér på:
Tidsforbrug til flytning

Annonce