2.814 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 54 Svar

Gårdkat --> formidling? Gårdkat --> formidling?

Hej alle,
Jeg står lidt i et dilemma, hvor jeg kan vil høre jeres råd eller eventuelle bud på løsninger.

Jeg ved godt dette er hundegalleri, men jeg synes at jeg har set en del opslag herinde om katte også. Og har egentligt mest bare brug for nogle gode råd ifb. med en gårdkat.

Jeg står i den situation at alle kattene ude på den gård, hvor jeg rider, skal fjernes eller aflives pga bygningerne skal rives ned.
2 af de mest tamme katte har hende, der har hestene selv taget med hjem. En af "killingerne" har jeg fået med hjem (de er fra maj måned sidste år). De to andre katte derude bliver indfanget af kattensværn på mandag (mor katten er stortest vildkat, og den sidste killing har vi ikke selv kunne indfange). Her står de formentlig til at blive aflivet.

Katten har jeg haft hjemme i et par uger nu. Dette er dog ikke en permanent løsning, da jeg bor i en lille lejlighed og det er en kat, der har været vant til at være ude.

I de par uger, hvor jeg har haft den har den været renlig, den spiser og den vil gerne lege. Den er dog meget sky og man kan ikke røre den. Men den har som sagt levet hele sit liv udendørs, som gårdkat og er ikke vant til mennesker (udover når de blev fodret).

Og mit dilemma er så, at jeg ikke har mulighed for at beholde den (det har heller aldrig været planen), men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.. om det mest humane er at få den aflivet? Eller forsøge at finde et nyt hjem?
En gård ville selvfølgelig være det mest optimale, men sådan nogle ikke-tamme gårdkatte er jo ikke det mest efterspurgte.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gårdkat --> formidling?
Kommentér på:
Gårdkat --> formidling?

Annonce