3.126 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 72 Svar

Anderledes kæledyr Anderledes kæledyr

Vi har haft en lign tråd herinde før, og det var super sjovt og hyggeligt at se alle de forskellige slags kæledyr i hver især har, så jeg synes det er på tide at lave en ny smiley

Jeg har ikke selv noget helt vildt eksotisk, men jeg har 3 hamstere (4 men Scarlett er desværre blevet syg og skal aflives i eftermiddag smiley )
En campbells og 2 roborovski drenge, Winston, dobby og Conrad. Dobby har jeg selv avlet, og Conrad er en nevø til Dobby ??
Scarlett er datter af Winston, så hun er også af egen avl, så det gør virkelig ondt at skulle sige farvel til hende alt for tidligt, men sådan er det jo desværre nogle gange. ??

Billedet er af Dobby som lille

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anderledes kæledyr
  • #2   5. jan 2021 anderledes? vi har et par rochere ....rock peplar parakitter de trives fint i vores udestue de kommer fra klippelandskabet i Chile så de tåler fint lavere tempraturer.

profilbillede
  • #3   5. jan 2021 Vi har 2 landskildpadder
    Derudover 5 undulater, 2 kaniner, 7 høns og 2 hunde

Vi har før haft både slanger, leopardgekkoer og en enkelt varan

profilbillede
  • Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

Emner: 8 Svar: 133
    #4   5. jan 2021 Jeg har ingen hund.
    Men har dog både et Jordegern og to Chinchilla'er. smiley

profilbillede
  • #5   5. jan 2021 åh hvor har i nogle sjove og søde dyr alle sammen smiley

• #7   5. jan 2021 Vi har altid haft forskellige dyr:
    Hunde, katte, kaniner, skildpadder, fritter, kanarier, undulater, nymfeparakitter, bjerglorier, forskellige pinde, akvariefisk, diverse høns og lam.
    I dag har vi kun 3 maltesere, 20 antwerpener skæghøns og en flok kanarier.
    Min næste hund skal næsten helt sikkert være en portugisisk vandhund, og så er jeg lidt forelsket i små kælegrise smiley

• #8   5. jan 2021 Jeg elsker dem også virkelig højt, så det kan jeg godt forstå at du gør. Jeg ville dog ønske at de levede meget længere. Jeg har mistet alt for mange det sidste år, det er virkelig hårdt, og virkelig bare en kæmpe øv del af at have hamstere. smiley
    Det hjælper selvfølgelig ikke at jeg har været uheldig at få et diabetes kuld og at mine dyr generelt ikke er blevet gamle. Så nu håber jeg på lidt mere medgang med de sidste 3 smiley

• #9   5. jan 2021 jeg har haft:

Dværghamster (hybrid)
    Campbells Dværghamster
    Vinterhvid Dværghamster
    Roborowski Dværghamster
    Guldhamster
    Mus
    Ørkenrotter
    Fedthalemus
    Rotter
    Kanin (alle har været blandinger)
    Sump skildpadde
    Undulater
    sugemaller
    Huskatte
    Europé (med stamtavle)
    Hunde (ingen renracet)

og så har jeg haft heste (Fjordhest(både med og uden stamtavle), Shetlandspony(uden stamtavle) og en blanding af islandsk hest og shetlands pony

Og diverse klappe kalve da jeg arbejde med malkekvæg smiley

• #11   5. jan 2021 Jeg har kun haft campbells, roborovski og en enkelt kineser, så det kan jeg ikke svare dig så godt på smiley
    Vinterhvide er generelt kendt for at være meget rolige, hvor campbells er kendt for at være små udgaver af guldhamstere. Roborovski er virkelig hurtige og aktive små væsener, de kan være svære nærmest umulige at gøre tamme, men hvis man får dem fra en dygtig opdrætter der har haft dem i hænder fra de var små, kan de blive ligeså tamme som de andre smiley
    Personligt er jeg mest til roboer og campbells, hvis jeg fortsætter med at have hamstere efter de her, kommer jeg dog til kun at have roboer efter planen smiley

Uanset art, vil jeg dog altid anbefale at få fra en god opdrætter og holde sig fra hybrider

• #12   5. jan 2021 Ikke fordi de er særlig anderledes, men jeg har disse 2 tøser - Ellie og Buffy.

profilbillede
  • #14   5. jan 2021 Ja så har det være hybrider smiley Men en ren artet vinterhvid er meget populær også til børn, fordi de generelt er ret rolige og nemme at gøre tamme. Jeg har dog ikke erfaring med dem, da jeg ikke er så begejstret for dem, men det er kun fordi de ligner en jeg havde som barn (det var dog en hybrid) som var virkelig aggressiv

• #15   5. jan 2021 åh jeg elsker marsvin, så nuttede Erika smiley

• #17   5. jan 2021 jeg har 3 små søde rotte piger smiley

profilbillede
  • #18   5. jan 2021 Lille flufbuff, der er bare pels overalt smiley Ikke så praktisk, men jeg synes også hun ser SÅ sød ud.

profilbillede
  • #20   5. jan 2021 Vi har Hvæsekakerlakker.
    20+ høns
    (Creme Legbar, Brahma stor, Indiske Kamphøns, Sølv/blå Maran, Sussex og Choko Orpington i stor og en enkelt lille.
    Vores Skægagame døde for 1 måned siden. Han var 12+ år og kunne ikke mere.

• #21   5. jan 2021 En russisk landskildpadde.
    Pt er hun dog pakket væk på loftet, så ingen billeder smiley

• #22   5. jan 2021 Glemte lige mine blå/gule araer smiley

• #23   5. jan 2021 Åh Malene hvor er de søde smiley
    Min ældste havde en rotte som gik videre til min yngste. Lille Naja var så kælen.
    Min yngste vil så gerne have en igen, men må ikke hvor hun bor smiley

• #24   5. jan 2021 Vi har en kanin og to rotter

profilbillede
  • #25   5. jan 2021

profilbillede
  • #26   5. jan 2021 Altså mit mest anderledes kæledyr er Ivar.
    Han bliver snart 4 år og dyrlægen mente lillejuleaften, at vægten er mellem 650 og 700 kilo.
    Der er nu 80+ cm. imellem hornspidserne, så man skal ikke opfordre til for megen leg, hvis man er på hans side af hegnet. smiley smiley
    Fotos er fra i sommer.

profilbillede
  • #27   5. jan 2021 Vi har 3 hunde (nr. 4 på vej), 3 katte og 6 høner og en hane smiley det der med familiefotos gør vi ikke i smiley

• #28   5. jan 2021

profilbillede
  • #29   5. jan 2021 Erika, det er dog de mest nuttede marsvin smiley Jeg ville ELSKE at have sådan et par stykker, men jeg er bare så dårlig til at sige farvel, og grise lever alt for kort smiley

Jeg har ingen dyr, ud over hunde. Og så temmelig mange rotter og mus udenfor, som jeg er stoppet med at slå ihjel for en periode. Dorit nakkede en rotte her før jul, og ville bare lege med den, så jeg måtte slå den ihjel. Det er jo et kønt dyr, og jeg havde det SÅ dårligt. Men jeg kunne altså ikke holde dem som kæledyr smiley Og hvæsekakerlakker smiley smiley smiley Altså.... Hvad kan de? Hvæse, tydeligvis, men kan de andet end det, og at være .... klamme? smiley

• #30   5. jan 2021 Vi har lige nu: (ikke alle kæledyr men også hobbydyr og brugsdyr)

Et afrikansk pygmæ Pindsvind
    2 sugar gliders
    3 ørkenrotter
    3 kalkuner
    2 kunekune grise der flytter ind i morgen
    5 vagtler

(Og så de mere normale)
    4 løbeænder
    3 moskusænder
    Mange høns i forskellige racer bl.a. silke, farvorolles, Ayam cemani, brahma, engelsk aurucana og maran
    5 ponyer
    2 køer
    5 katte
    Og så Poulsen

• #31   5. jan 2021 Snow

profilbillede
  • #32   5. jan 2021 Mars og Mellow

profilbillede
  • #33   5. jan 2021 Torben, mrspyplant og så Anna der ikke er med på billedet (alle tre hanner- men min yngste navngav Anna Anna)

profilbillede
  • #34   5. jan 2021 Bodil og Bertha

profilbillede
  • #35   5. jan 2021 Alle ponyer og køer

profilbillede
  • #36   5. jan 2021 Kalkunerne

profilbillede
  • #37   5. jan 2021 Haha, de grise er virkelig grimme og nuttede smiley

• #38   5. jan 2021 De er SÅ søde A - totalt snakkesalige og glade og kan kunster og det hele. Du må tage med Nicole herover en dag og møde dem smiley

• #39   5. jan 2021 Ej de der sugargliders er for søde
    Det er min yngstes store drøm (fordi hun ikke kan få et dovendyr smiley )

• #40   5. jan 2021 Vi brugte hvæsernes afkom til foder til vores skægagame.
    Jeps de kan hvæse. De er de sejeste og mest nøjsomme dyr. Det er helt utroligt imponerende sat sammen. Jeg holder meget af at nærstudere dem.

• #42   6. jan 2021 Jeg har kun Hope og Menja.
    Og eftersom Hope er en hest er hun ikke rigtig anderledes smiley :D smiley

profilbillede
  • #44   6. jan 2021 Linda

Må jeg se et billede af den store hvæser, sammenlignet med et eller andet, for at fornemme størrelse smiley

• #46   6. jan 2021 Jeg har fået Den Afskyelige Snemand som kæledyr.. smiley

profilbillede
  • #47   6. jan 2021 Skønne dyr og billeder smiley det er okay at dele dyr der er knap så anderledes så længe det ikke er hunde, selvom jeg også elsker at se jeres hunde smiley

Min forlovede har flere gange i den tid vi har været sammen snakket om at få et krybdyr, men vi har aldrig gjort alvor af det, både fordi jeg har haft hamster opdræt, så I vores lille 2 værelses lejlighed har der simpelthen ikke været plads, og fordi det er et kæmpe ansvar at tage på sig, de lever jo immervæk ligeså lang tid som hundene hvis ikke mere. Jeg er dog lidt faldet for nogle af gekkoerne, og efter et år hvor jeg har mistet alt for mange hamstere, fordi de jo ikke bliver ret gamle, er jeg nu ved at undersøge om vi måske skulle kaste os ud i projekt krybdyr næste gang. smiley men der er alligevel lidt fra små bløde hamstere til krybdyr haha

• #48   6. jan 2021 My only, en landskildpadde, som bliver passet ordentligt, kan jo leve 80år, så skal du ikke være bekymret for at den dør fra dig smiley

• #50   6. jan 2021 A-S tro mig jeg har overvejet det, men jeg tror jeg kan give bedre forhold til en gekko, og min forlovede er ikke så interesseret i en skildpadde ?? men det er udelukkende det at de ikke bliver ret gamle der gør at jeg overveje at gå helt væk fra Hamsterne. Hende jeg måtte aflive igår var kun lige blevet 1 år gammel, og jeg har endnu ikke oplevet at have en der blev 2 år, selvom jeg passer dem til ug og giver dem de bedste forhold ??
    Så et krybdyr der bliver 10-20 år er altså bare lidt mere fristende. smiley

Anine, jeg er mest vild med leachie og Crested, jeg har dog pga. Corona endnu tilgode at møde dem i virkeligheden, så når Danmark bliver lidt mere normal igen, skal jeg helt sikkert hen til en der har dem så jeg kan møde dem. Selvom jeg var læst en masse og set en masse videoer er det jo ikke helt det samme som at stå med dem i virkeligheden.
    Jeg vil ikke have slanger, mest af alt pga deres diæt, men de skal jo spise, men hvis jeg skulle have en slange ville det være en lavendel hognose, hold op hvor er de dog bare smukke! smiley

• #51   6. jan 2021 Annie -
    Min mand har købt dem hos en dame der opdrætter i Skalbjerg - hun sælger vist normalt mest til udlandet. Men pga corona har det ikke været muligt nu her

• #52   6. jan 2021 Bodil og Bertha kom hjem i dag - efter to forsøg lærte se allerede 'sit'

profilbillede
  • #53   6. jan 2021 Anderledes og anderledes... Minion er sgu nok den mest anderledes herhjemme smiley

Men vi har da;
    Fede Dory, Klovnefiskene Nemo og Hanne...

Derudover Ea, Finn, Scooter Blenni, Mormor, B1, B2, Næbvin, Lady Penelope Winterbottom-Smyth the 3rd, Bodillerne, Blomst.
    Turbosneglene, diverse rejer, håndboldrejen der truer af os (Anja Andersen) samt koraller og anemoner smiley

-Karen Magrethe (lignende -for svært at tage billeder af en fisk for mig smiley ) som blikfang:

profilbillede
  • #54   6. jan 2021 Har haft lidt af hvert, men lige nu har vi kun hunde, katte og 8 søde geder

profilbillede
  • #56   6. jan 2021 Uh den er stor smiley

• #58   6. jan 2021 Ja det sket at der ligger en unge og er død. De kan ikke overleve i vores huse. Hannerne kan blive enorme

• #59   6. jan 2021 Kæle-kramme-dyr smiley

profilbillede
  • #60   6. jan 2021 Jeg ville fanme dø af skræk, hvis der sad sådan en kæmpe kakerlak og hvæsede af mig smiley smiley

A-S, jeg er ret vild med ideen om at smide skildpadden på loftet om vinteren smiley Bortset fra at jeg er sikker på at der bor kæmpeedderkopper på mit loft, så det er teknisk set optaget smiley

• Helene og labberne
    Helene og labberne Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 2 Svar: 14
    #61   6. jan 2021 Jeg har tropiske frøer - bombina orientalis (på dansk: orientalsk klokkefrø). Ikke at de er kæledyr i den forstand.... smiley

profilbillede
  • #62   7. jan 2021 jaaa så har vi tre store brama høns men ingen billeder mit foto apperat i mobilen er gået i stykker så kun et billede af hønsegården før de kom i juni 2019....det kunne jeg ikke finde istedet et bedre billede af rockerne

profilbillede
  • #63   7. jan 2021 A, hehe, ja hun ligger godt i en nemlig. com flamingokasse og en masse humusjord. Regner med hun står op omkring marts.
    Så skal hun ud i udendørsanlægget så snart vejret tillader det, og så passer hun sig selv igen.
    Det er altså sindsygt nemt at have skildpadde, når først man har lavet anlæg:)

• #64   7. jan 2021 Jeg har jo Arakna , som teknisk set ikke er et kæledyr.

profilbillede
  • #65   7. jan 2021 Anne Julie, den tæller stadig, selvom jeg er ved at kaste mobilen i toilettet og løbe skrigende væk smiley jeg er dog begyndt at tvinge mig selv til at se dem på YouTube videoer, det er ren tortur, men jeg vil gerne have min angst ned i et lidt mere normalt niveau og jeg tror faktisk at det hjælper smiley jeg synes egentligt at de er ret fascinerende når jeg kan komme udover min angst, dog tror jeg aldrig jeg kommer så langt at jeg kan stå og kigge på dem i virkeligheden uden den der åndssvage frygt smiley

Det er altså sjovt at se de mange forskellige dyr folk har. Alt fra fugle og grise til frøer og karkelakker smiley smiley

• #66   7. jan 2021 A-S
    Har du et billede af udendørs anlægget?

• #67   7. jan 2021 My only: Jeg har også været frygtelig bange for edderkopper. Men jeg besluttede at det var for fjollet, og at jeg derfor måtte gøre noget ved det. Og nu er jeg så der hvor jeg er ved at finde ud af hvilke art den næste edderbob skal være. Jeg vil gerne have en stor lodden pæn en, der er nem at holde i live...

• #68   7. jan 2021 Anne Julie, så kan jeg afsløre, at du ikke skal have den slags, der kravler på mine vægge, for de har det med at dø, når jeg er i nærheden smiley

• #69   7. jan 2021 Jeg er ikke den store fan af edderkopper, men se lige... smiley

profilbillede
  • #70   7. jan 2021 Ditte,
    Jeg har et af det hun boede i hos min far. Jeg har lige fået hende hjem til mig selv her i september, da jeg flyttede i hus i august, så udendørsanlægget hos mig selv er ikke skabt endnu smiley

Hos mig bliver anlægget en smule større, med rundede kanter, og mange flere planter, både i potter og i jorden, en lille høj, nogle forhindringer, fx en stor trægren, og så små skjulesteder.

profilbillede
  • #71   7. jan 2021 Ej hvor hyggeligt
    Tak for inspiration

• #72   9. jan 2021 Har ingen anderledes dyr, men 6 marsvin . Eftersom andre viser deres frem , så gør jeg det også lige , haha .

Åge smiley

profilbillede
  • #73   9. jan 2021 Gurli og Åse smiley

profilbillede
  • #74   9. jan 2021 Forrest Grethe , oppe i hængekøjen Åse , den hvide uldtot er Olga smiley

profilbillede
  • #75   9. jan 2021 Svend smiley

profilbillede
  • #79   9. jan 2021 Rikke vi vil gerne se skønne små marsvin smiley

Sikke nogle fine kaniner, spændende med geder.

Jeg har fået overtalt min forlovede til at vi skal til krybdyrs messe når landet engang bliver åbnet op for den slags igen, der går jo nok desværre noget tid, men der går også lang tid før vi er klar til nye dyr i hjemmet. Så vi kan kigge på gekkoer og se om det er dyr vi vil have i fremtiden smiley
    Lige nu er jeg imellem crested gekko og chahoua gekko (er stadig dybt forelsket i leachi, men jeg er kommet frem til at det nok ikke lige er der vi skal starte) der er selvfølgelig også gargoyle I den kategori.
    Min forlovede lyder lidt mere lun på leopard gekkoerne, og de er også utrolig nuttede, men kræver et helt andet setup, så det tror jeg heller ikke det bliver, hvis vi ender med en gekko i fremtiden smiley

• #80   9. jan 2021 Jeg har kun 2 hunde. Skulle jeg vælge mellem jeres kæledyr, blev det helt sikker Bertha og Bodil. smiley de er bare så kære. Rotter er ulækre, jeg ville dø af skræk, hvis jeg vidste der var en i huset smiley Edderkopper har jeg det fint med, kunne dog ikke se det som et kæledyr. Et kæledyr er for mig et dyr, jeg kan kæle med.

• #81   9. jan 2021 JT - de er fantastiske. De har allerede lært at sidde, at sidde pænt. (Altså helt oppe på numsen), touch og at komme når der bliver kaldt (sådan nogenlunde i hvert fald)

Vi skal ud og kigge på orne i morgen så der forhåbentlig kan komme grislinger på sigt

• #82   9. jan 2021 #81

Hvis jeg boede på landet, havde jeg købt en grisling hos dig smiley

• #83   9. jan 2021 Ups forkert smileling

smiley

• #86   10. jan 2021 Hovsa - jeg glemte vist at vi tidligere har haft vagtler, lam og et rålam smiley

• #88   10. jan 2021 Anine, sikke en sød gris smiley
    Chahoua er ud fra hvad jeg har fået at vide ikke sværere end en crested og minder også en del om i forhold til pasning, men ellers er de vidst ret forskellige.
    Leachi er og bliver nok den største drøm, men også en drøm som jeg selv føler jeg ikke er klar til, men måske en dag smiley
    Min vil uanset hvilken art få tilbudt levende insekter og varieret mad, men ja leopard kræver en del mere levende og er bare lige den tand mere "sart" omkring temperatur og lys (af hvad jeg Har hørt) end de andre, samt jeg virkelig gerne vil have et bioaktivt jungle setup, så det er jo de ny colodoniske gekkoer jeg skal kigge på smiley

• #89   10. jan 2021 Isabelle - det Synes jeg i hvert fald selv smiley her er altid rodet og beskidt - og her lugter sikkert også Lidt - men alle er glade smiley

Prop (ornen) flytter herhjem på fredag smiley

• #91   11. jan 2021 Anine, det må du ellers gerne, det er jo en tråd om anderledes kæledyr smiley
    Og helt enig, man skal ikke anskaffe sig et dyr der i naturen lever af insekter hvis man ikke er klar på at give dem det. Leopard gekkoen kræver jo helt sikkert en del flere insekter end de andre jeg har kig på, så på den måde kan man selvfølgelig selv være lidt med til at styrer hvor mange insekter man vil fodre med. smiley

Hvem ved om jeg en dag får en leachi, de kræver en del mere plads og er noget anderledes end de andre, de kan f.eks. Bide pænt hårdt smiley men ellers nyder jeg dem bare på afstand med så mange andre dyr. smiley

Kommentér på:
Anderledes kæledyr

Annonce