Robot støvsugeren over dem alle! {{forumTopicSubject}}
Da jeg nu har brugt en lille månedstid på at tjekke samtlige robotstøvsugere af, vil jeg hermed give min anbefaling til Jer alle.
Vinderen er en Xiaomi Roborock S5 Max
Det er en robot der både kan støvsuge og vaske gulv. Ja, dens gulvvaske funktion virker faktisk!
Jeg er så imponeret over den maskine, at det er helt vildt. Ikke noget med at køre ind i væggene hele tiden, da har afstandsmåler indbygget, så den ikke rammer noget. Hader de der bum bum lyde fra andre modeller.
Ja, nu bruger jeg den også til at støvsuge min sofa.
Det fedeste er, at den er vildt billig også i reservedele.
Den eneste test jeg har set, hvor den blev slået på visse discipliner af støvsugning og som også er bum bum ind i væg fri, var iRobot Roomba S9. Den koster så også på den anden side 10.000 kroner.
Xiaomi Roborock S5 Max gav jeg 2600 for. Vildt ikke!
Så er der desuden Xiaomi app funktionen. Den er så vild, at det skal i selv google. Det er lige før at den også kan lave kaffe.
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
Vildt synes jeg!!!
https://www.hundegalleri.dk/video/off-topic/46657-robot_og_sofa__
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Men - er det bare på videoen eller larmer den ret meget?
Og kun fordi, jeg intet aner om dem - hvor lang tid tager det for den at støvsuge, henholdsvis vaske eksempelvis 25 kvm?
Og kan den tage underuld i større mængder?
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.581
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.072
Hvor høj er den egentlig? Vi er ret irriteret over at den ikke er lavere en soklen til køkken bordet.
Noget jeg savner generelt med robot støvsuger, er at der godt må være lidt fart på når den køre på gulvbrædder. Især hvis de køre med afstandssensor, så må den jo bare sætte farten ned når den er ved at køre ind i tær
mar 2017
Den larmer meget fordi jeg kører den på Max når det er sofa. Ved almindelig støvsugsugning lyder den som en normal robot støvsuger.
Det geniale er, at jeg via app kan styre hvor kraftigt den skal suge. Ved trægulv/fliser behøver jeg ikke den store kraft og kører den på lav. Så larmer den mindre end end en normal robot støvsuger.
Omkring tid støvsugning vs vask, så ved jeg det reelt ikke. Jeg lader den altid vaske og støvsuge samtidigt. Det funger bare så fint.
Og da måtten er mikrofiber har jeg tre og skifter ud hver dag.
25 kvm vil jeg tro den vasker og støvsuger på 15 minutter når den først har lagret rummet i appen. Den husker nemlig opbygningen af rummet.
Altså den app kan alt. Appen fortæller i øvrigt også hvornår de enkelte dele af maskinen skal serviceres.
Hvis jeg spilder noget, så viser jeg bare hvor i hvilket rum på appen, og så kører robotten lige derhen og rengører i 1 kvm omkreds. Altså den maskine er for vild.
aug 2006
Det må spares op, det lyder fantastisk!
Den frigør jo en masse tid!
mar 2017
Jeg skriver og klager!
@Johnny.
Jeg troede også jeg skulle have en Roomba til at starte med. Men så gik jeg i gang med et hav af YouTube sammenligninger og der slog den billige bare alle de dyre i mange test. Der er jo nogen der nørder for vildt i den slags.
I øvrigt 8 centimeter høj. I midten hvor laseren sidder er den 10.
mar 2017
Jeg støvsuger hver dag netop grundet underuld. Efter min blev kastreret er hans pels jo gået lidt i stykker.
Han er et fældende monster, og jeg hader at gå rundt i hundehår. Specielt fordi jeg har mest trægulv og fliser.
mar 2017
Den læser jo rummet og laver en skematisk støvsugning.
Altså gammeldags kaos støvsugning fald død om
mar 2017
Mener jeg har læst 80 kvadratmeter.
Men den er jo smart.
Hvis den ikke kan klare det hele på en gang, så kører den selv tilbage og lader op. Når den så har strøm nok til resten af arealet den er blevet bedt om, så kører den tilbage til der den stoppede, og fortsætter.
Jeg fatter ganske enkelt ikke, hvordan den kan sælges så billigt. Alternativt betaler man de vildeste overpriser for iRoomba.
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 51 Hunde: 9 Emner: 44 Svar: 1.073
mar 2017
På nær en model.
Nemlig den billigste rene vaske robot på markedet, som er så lille at den kan komme ind over alt! Plus den er helt firkantet så den kommer helt ud i hjørnerne.
ydermere vasker den ved test lige så godt som de dyreste på markedet.
Ulempen ved den er, at den ikke kører til oplader selv, og generelt ikke er særlig smart. Den kan kun klare cirka 25 kvadratmeter ad gangen, og så skal man selv sætte nyt genopladeligt batteri i den manuelt.
Til gengæld, så vasker den helt i bund, og er som den eneste en der har et godkendt rengøringsmiddel.
Prisen er cirka 1700 kroner.
Så mig der troede at jeg skulle af med 10.000 kroner for det ordenligt gulv, er sluppet med lige under 5000 kroner. Plus en ren vaskerobot.
mar 2017
Så lille og nuttet.
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.784
Og det eneste jeg fortryder er da at jeg ikke købte den for mange år siden.
Hold nu op den er fremragende.
Den kører dagligt her og det er helt vildt så mange hundehår, skidt og støv den samler selv når man mener gulvet er helt rent
Elsker også at den lige kan moppe gulvet når hundene render ind med beskidte poter.
Jeg er KÆMPE fan
mar 2017
S6 er også god, men taber til S5 i at moppe.
De skyldes at S6 er en lidt dyrere model oprindeligt, men den nye S5 MAX er en generation 2.
Så indtil S6 kommer i en ny version, så vil jeg anbefale S5.
Ændrer ikke på, at det stadig er en god maskine!
mar 2017
Nu har jeg støvsuget hele lejligheden uden moppefunktion.
Min helt uvidenskabelige analyse helt uden nogen form for måleapperat andet end min min dermed ret uvidenskabelige og ret ustabile tidsfornemmelse, er at det hverken gjorde det hurtigere eller langsommere.
Det virker som om den har et tempo og det er det.
I sammenligning med min lille nuttede maskine er det dog en Ferrari...
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.784
Når moppen er på vasker den ikke de steder vi har tæpper. Så der er den lidt hurtigere.
Desuden suger den selv kraftigere når den kører på tæpper.
Vores klarer fint 140 m2 på en opladning.
Jeg bruger roborock app’en og den er super enkel og nem.
Hundene er heldigvis også fuldstændig ligeglade med den For Archie vil meget gerne æde vores centralstøvsuger når den er i brug, så havde lidt bange anelser med robotten
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.254
Og kan de selv kravle op på tæpper også?
jul 2012
Det er gammelt gulv vi har i lejligheden, tror aldrig at det har været skiftet ud de sidste 100 år
mar 2017
Det gør jeg, da jeg har nørdet rundt.
S6 MaxV er topmodellen.
Den er nice, men topmodeller er jo altid dyre., og i følge de kloge ikke pengene værd endnu. Forskellen er kameraet som kan undgå sammenstød hurtigere med et par sko foreksempel.
Medmindre du er typen som stiller ting i det åbne nye steder hele tiden er det spild af penge (cirka 2000 kroner mere).
https://youtu.be/0uAri6flfI0
mar 2017
Den type gulv vil give mange problemer, da meget få modeller har et pres ned af.
Xiaomi S5 har det dog.
mar 2017
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.935
Kan den genkende at den nu kører på tæpper?
nov 2009
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.824
Man skal dog lige huske at kattenes legetøjs mus og mandens sokker under sengen skal væk, for det stopper den af
Heldigvis var datteren hjemme idag til at redde Robot Redford fri
Og vild med at den bare kan startes når man er på job, hvis nu lige der bliver varslet uventede gæster
jul 2012
mar 2017
Stole ben og den slags er normalt intet problem. Den kører bare rundt om dem. Eneste ulempe er vel reelt mere tidsforbrug. Eller hvis stole benene er så tætte at robotten ikke kan komme i mellem dem. I min tilfældes vil det sige minimum 30 cm i mellemrum.
Er vil reelt som en normal støvsuger?
En robot kan dog normalt ikke genkende tæpper-
Hvis den er en god model, kan du dog lære den hvor tæpperne er, så når du mopper, kan du fortælle dem at den skal køre uden om. Men flytter du efterfølgende tæpperne, så vil den ikke opdage det. Der skal du igen markere nogo områder.
Der skal du op i topmodellerne med kamera, og selv der har de altså problemer fuld automatisk. De er ikke på det niveau endnu.
Som AG skriver, smider man sokker og den slags, så kæmper modellerne med det. Dog ikke top modeller med kamera har jeg hørt.
Det er dog et mindre problem end man lige regner med. Man lærer lynhurtigt hvad man skal fjerne hvis man støvsuger og endnu mere når man mopper.
For eksempel har jeg måtte ind til stuen og indtil sove værelset (lidt usædvanligt set med danske øjne, men kæresten er Thai og har lidt andre vaner.) De skal altså løftes væk, hver gang jeg mopper. Ellers bliver de bare moppet med, og det giver ikke mening.
Men støvsuger jeg, så suger den bare hårdere når den rammer dem, ligesom AG beskriver.
Det hele er ret nemt, og man lærer hurtigt hvad man skal huske.
mar 2017
Ingen grund til æv.
Xiaomi kan snildt klare jeres gulv.
Det er min lille rene vaskerobot Brava Jet som nok ikke kan...
mar 2017
jul 2012
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.225
havde tænkt på en roomba, men hvis den der kan klare det samme, og mere til, til en pæn pris, så er det da sådan en jeg skal have!
mar 2017
Det er nok et svagt punkt ved alle robotter.
De er jo markant mindre end normale støvsugere og skal tømmes hver dag.
iRobot har dog lavet en model som automatisk tømmer robotten når den kører i opladning. Så slipper man nok med en enkelt gang om ugen..
Men det er udstyr ud over de 10.000 kroner for robotten.
Men er penge intet problem, så er det altså ret nice!
Den kan dog kun støvsuge, og så skal man have en Bravajet M6 ved siden af.
Samlet taler vi over 15.000 kroner, men så har man altså det bedste af det bedste...
https://youtu.be/9YoX_F1hTYI
mar 2017
Som du kan se, så er det fra en støvsugning af cirka 80 kvm.
Det er kun underuld, og der er plads til mere. Men min kører så også hver dag.
https://www.hundegalleri.dk/video/off-topic/46660-toemning__
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 345
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.053
aug 2006
mar 2017
Den slags er der faktisk skrevet historier om! Lige den kombination er et mareridt!
https://www.telegraph.co.uk/news/2016/08/16/distraught-couple-wake-up-to-worst-nightmare-after-robot-vacuum/
Så er din kat eller hund meget utæt, så ville jeg undgå den type maskine..
mar 2017
mar 2017
Jeg ved naturligvis ikke hvad du forventer, men jeg har ikke oplevet at min har stoppet fordi at beholderen var fuld.
Under Uld ser ud af meget, men kan komprimeres helt vild. Så visuelt ser det ud af meget, men fylder nada.
aug 2006
Schæferhunde fælder ekstremt meget - og hvis to fælder samtidig er det voldsomt.
mar 2017
De små hunde kan ikke slå min Grosser, efter han fik kappet bollerne af!
Men her kommer der noget sjovt!
Jeg tror egentligt, at jeg bruger mere tid på at gøre rent efter jeg fik robotter ind i mit liv. Som i voldsomt meget mere!
Men nu synes jeg bare det er så fedt at gøre rent!
Det giver ikke mening, men som jeg altid siger. Mennesker er irrationelle
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 277 Svar: 8.764
Jeg er absolut ikke tryg ved at lade sådan en maskine køre, mens jeg er på job. Min nuværende billige robotstøvsuger har flere gange fået viklet sig ind i min langhårede hunds hale, og det må ikke ske, mens de er alene hjemme.
Hvor meget vand bruger den, når den kører med vaskefunktionen ?
mar 2017
Det bestemmer du helt helt selv. Du kan godt køre den helt manuelt hvis du vil.
Den bruger så lidt vand, at man næsten bliver flov over selv at vaske. Åbenbart voldsviner vi mennesker med vand når det kommer til rengøring!
Beholderen har vist 250 ml. og det dækker fint 80 kvm.
dec 2010
Den mangler dog en vigtig funktion.....den burde også kunne rydde hundebamser væk
Kan godt se på det hele, at vaskefunktionen måske er knapt så bevendt her i huset, fordi Billy smider sine bamser overalt
mar 2017
Hvorfor? Altså er det normal bamse, så vil robotten jo bare skubbe den til siden?
Så det er lige meget.
Det er løse ledninger og strømper der giver udfordringer.
Det ene handler dog om almindeligt fastgørelse af ledninger, og det andet er et spørgsmål om personlig vane....
Altså nu ved jeg godt at min bedre halvdel er nærmest sygligt rengøringsvanvittig, så smed jeg sokker og andre ting rundt om, så ville jeg nok blive single ret hurtigt!
dec 2010
Tænker bare, at det vil være upraktisk i forhold til gulvvask, hvis der ligger bamser overalt, hvis maskinen først opdager bamserne, efter at den har sprayet dem med vand ? Hvor tæt skal den på, før den registrer en forhindring ?
mar 2017
Arh, nu forstår jeg!
En Xiaomi Roborock S5 Max sprayer ikke. Det er min Brava Jet der gør.
En Xiaomi "slæber" ligesom moppen efter sig der hvor man har støvsuget.
Jeg prøver lige at tage et billede af den nedenfra.
mar 2017
dec 2010
Så kan Billy jo bare smide alle sine bamser alle vegne, uden at det giver problemer
Tak for info, Martin
mar 2017
Det var så lidt.
Det er et fremragende produkt.
Det sagt, så vil jeg lige sige at Xiaomi er kinesisk. Alt andet lige så står Kina lige pt., for alt andet end det vores Demokrati gør-
De truer samtlige andre Asiatiske lande som ikke lige gør hvad Kina siger, og det er på sidste blevet til kun Kina selv (heldigvis)......
Alle andre Asiatiske lande er blevet bange for deres nye magt begærlighed, som er helt nyt for landet i midten.
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 96 Svar: 1.497
Kan den komme over dørtrin når den støvsuger?
mar 2017
Ja, den er som udgangspunkt en støvsuger. Moppe funktionen er et adon.
Ja dørtrin kan den godt klare.
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 96 Svar: 1.497
mar 2017
Jeg købte hos roboteksperten.dk
Jeg køber altid ved danske udbydere.
Jeg har lige købt en mere til mine forældre, der gav jeg dog 2900 synes jeg.
mar 2017
Han rammer ret godt synes jeg:
https://youtu.be/De4qERmoEB4
mar 2017
Der har han ikke læst manualen, for holder man home knappen inde i 5 sekunder så spotrengører den på stedet.
Alternativt frem med mobilen og marker hvor man vil have det gjort.
Det er dog en funktion jeg sjældent bruger. For spilder jeg væske på gulvet (kaffe som han taler om), så er jeg stadig så gammeldags, at der kan jeg godt lige tage en klud og fjerne det med det samme.
Taber jeg lige pludselig noget lidt større, som et halvt kilo sand (har jeg nu aldrig gjort til dato), så har jeg stadig noget så gammeldags som en støvsuger med en lang stang.
Til gengæld støvsuger jeg generelt aldrig mere, sådan helt gammeldags.
Nu bruger jeg kun støvsugeren til loftet, og besværlige steder som under vaskemaskinen og alle de andre steder som nu engang kræver at man flytter ting.
mar 2017
Jeg købte dog en pakke med nogen ekstra børster og filtre samt moppe klude et andet sted.
Det var dog lidt spild af penge, da der også var tre børster med, og det var af den gamle type med "hår".
Så en en ekstra udstyrspakke med "gamle reservedele".
Det købte jeg dog hos Elgiganten, så min fejl.
Men hvad, jeg skal nok få dem brugt.
mar 2017
Håber at du bliver bare halvt så glad for sin, som jeg er for min!
Lige om starter jeg bilen for at tage på arbejde, og så er det bare fedt at vide, at om Lidt starter dagens rengøring af alt gulvet.
Faktisk kører min en morgen og aften rutine.
Køterens Fælden gør det nødvendigt.
mar 2017
Den gamle Roomba, kunne ikke få min til at flytte sig.
S5 kan absolut heller ikke. Den rører ham jo næsten ikke. Han sover bare.
Men den kører jo bare uden om ham.
Uheld med min hund kan ikke lade sig gøre.
Robot støvsugeren over dem alle!