Morten Østergaard er gået af {{forumTopicSubject}}
Skal da lige love for det hele pludselig tog en drejning og gik meget hurtigt.
Selvfølgelig burde der have været taget ansvar før, men nu har han i det mindste taget ansvar for hans handling.
Jeg håber virkelig at de andre på borgen der har snakket om krænkelser, vælger at stå frem med navn på deres krænker hvis personen ikke selv står frem. Dette er da netop rette tidspunkt til at ALLE tager ansvar for deres handlinger, uanset om de så er han eller hunkøn.
Og nu ruller debatten jo på facebook med meget delte meninger. Jeg må erkende at jeg er SÅ træt af at fremmede mennesker skal sidde og dømme om andres følelser er korrekte eller ej, grænser er forskellige og derfor er det også forskelligt hvad man ser som en krænkelse. Det er så skide smart at hvis man holder snitter for sig selv, ikke råber " god røv" efter fremmede osv, så risikere man slet ikke at krænke nogen = intet problem. Men det er åbenbart for nogen meget svært at forstå, for nu mener de slet ikke at man flirte længere. Altså hvis deres måde at flirte på er at råbe " gode kasser", kysse en fremmed i nakken, klaske fremmede i måsen osv , så burde de sgu måske overveje et kursus i hvordan man flirter
Hvad tænker I om hele denne sag ?
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.811
Nu begynder tingene at blive mere nuanceret. Ja, selv her på HG debatteres nu den ensidige fokus på mænd. Som jeg altid siger, der er bare en enkelt der skal gøre lidt oprør mod uretfærdighed, og andre begynder at lægge mærke til tingene.
For det hedder ikke klamme mænd eller klamme kvinder. Det hedder klamme personer.
Køn er irrelevant. Ingen skal udsættes for overgreb.
Den eneste grund til at køn er fremme lige nu, er diskursen hvor der lige pt. udelukkende fokuseres på mænd. Det ved vi alle sammen godt hvorfor. Vi ved jo godt og hvorfor det her cirkus startede.
Desuden er pøblens skrig efter navn som netop Sophie Linde ikke gad, jo ligesom ved at kamme over nu.
Der er også sager, hvor kvinder har udnyttet deres magt relation overfor en person. Disse sager vil dog først komme frem, når det her cirkus have varet lidt endnu-
Det skal dog lige være lidt vildere førend folk får nok! Desuden har jeg læst at der en god historie mere på vej! Med noget mere kød på! Er det jeg har hørt rigtigt, så bliver der fest her i huset! For denne debat er rigtigt god for os alle på længere sigt!
Desuden, det er også på tide,! Historierne om mændene jo også mere og mere tynde nu. Specielt mod Frank. Helt ærligt!
https://www.bt.dk/politik/konflikten-optrappes-traek-det-tilbage-frank
Kofoed skulle fyres. Han traf en beslutning, der bare giver en den der korte opkast fornemmelse i munden. Altså badr. Der er dog ikke noget kriminelt i den relation, da han ikke er dømt. Kun dårlig moral. Jeg har den holdning at politikkere skal være mere moralske end gennemsnittet!
I øvrigt er jeg ret træt af, at se alkohol som en undskyldning. Altså indtagelse af et stof burde ikke være en undskyldning. Man ved godt hvad man laver.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Og det betyder jo nok at dem, der ønsker Kofod væk bliver skuffede.
sep 2017
Følgere: 561 Emner: 167 Svar: 11.353
Jeg kan nu godt få en lille frygt i samme retning som fx Martin har ytret tidligere - at mænd skal straffes påny for ting, der er foregået for længst, og at de mænd erstattes med kvinder, bare fordi de er kvinder.
Mon der snart kommer historier med disse kvinder, som har krænket mænd før i tiden? Som lige har mærket en mand på brystkassen, taget ham på låret eller gnedet sig op af ham? Eller er kommet med en lummer bemærkning under en lidt for våd julefrokost
aug 2006
aug 2006
Det er anstrengt lige nu.
sep 2017
Jeg tror ikke at det har noget at gøre med tabu. Jeg tror at det har noget at gøre med, hvordan man opfatter tingene. Og mænd er, alt andet lige, ikke så fintfølende i forhold til lumre bemærkninger og berøringer.
Men vi kan da spørge de mindst 4 mænd her i tråden: Ville du føle dig krænket, hvis en kvinde til en julefrokost lagde en hånd på din brystkasse, lod hånden glide ned over en balle eller gav en lummer bemærkning?
aug 2006
Men mon ikke de fleste ville ane den seksuelle undertone?
Og det er bare ikke så ligefor for en mand at sige fra overfor, som det er for en kvinde.
Det handler ikke om mere eller mindre sarthed, men om, hvordan vi i vores kultur har lært at agere.
Vi er først lige begyndt at rykke på det, der går lige noget tid, før der også er naturligt at mænd at reagere med krav om grænser.
aug 2006
sep 2017
aug 2006
Jeg ved ihvertfald godt, hvilke svar, der ville overraske..
sep 2017
Jeg ved ihvertfald godt, hvilke svar, der ville overraske..
Jeg har svært ved at følge dig. Er det fordi du mener at det er tabu, at du kender svarene? Eller?
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
sep 2017
aug 2006
Men lad mig sige det sådan her - og nu er der fare for LANGT indlæg, for jeg har sat mig ved pc'en
For 50 år siden var det fuldstændig utænkeligt at en mand gik rundt med en barnevogn. For 30 år siden var det utænkeligt, at en voksen mand græd til en film (eller ihvertfald at han indrømmede det).
Der er stadig områder af vores liv, som vi forbinder med kvindeværdier og som mænd bliver set lidt skævt til, hvis de begiver sig ind på.
Det flytter sig hele tiden - og gudskelov for det. Således tuder mænd også, laver mad, vasker op, passer børn - inklusive bleskift og offentlig barnevognskørsel.
Men vi er altså ikke helt nået dertil, at det er legitimt på almen basis (heldigvis er der masser af individer, der ikke har det sådan) at udtrykke ubehag overfor uinviteret kvindelig berøring. Her er der OGSÅ en tøhø-kultur i rigtig mange miljøer.
Jeg tvivler på, at der er ret mange skurvogne i DK, hvor denne sårbarhed udstilles.
Betyder det, at den ikke eksisterer? Det er vi måske uenige om. Jeg er ret sikker på, at for mænd, der er i min egen generation og ældre, så opdager de den ligeså lidt som kvinder i vores generation opdager vores.
Dukker den momentant op i en given situation, får den lynhurtigt sparket og bliver ikke anerkendt som værende en del af os selv... Og så føler vi det selvsagt ikke.
Men kommer det til de yngre generationer, så tror jeg på, at det lige nu rykker meget hurtigt, men det rykker hurtigere for kvinder end for mænd.
Og mænd viser sårbarheden helt anderledes end kvinder gør.
Jeg fortalte tidligere om en personlig bekendt, en kvinde, der var totalt grænseoverskridende overfor mænd, når hun var fuld.
Deres reaktion var så forskellig som kvinders almindeligvis er. Nogle blev skidesure, nogle blev lidt pressede, nogle valgte helt at gemme sig eller skride fra festen.
De valgte allesammen at skærme sig og gå væk fra hende.
For de FØLTE jo det ubehag der. Selvfølgelig gjorde de det! Men det betyder jo ikke at de er sarte eller overfølsomme.....
Hvad angår det der med at smide en bombe på bordet ti år efter det hændte - som sagt før - med navns nævnelse synes jeg ikke det er ret og rimeligt.
Uden navn men som eksempler på, hvad normen var og måske er, er det for mig relevant. Og ja, det er uanset køn.
sep 2017
I min optik er der meget, meget stor forskel på at være “total grænseoverskridende” og så at give et klap i røven. Igen, perspektiv!
Faktum er, at mænd er mindre tilbøjelige til at føle sig krænket over en berøring, fx en hånd på låret eller en hånd øverst på numsen i et kram. Uanset alder. Med mindre det er en anden mand, der gør det, og vedkommende er homoseksuel.
mar 2017
Mænd har endnu ikke lært, at de også skal føle sig krænket over det den mindste berøring.
For bare hvad 20 år siden, der vidste kvinder det jo heller ikke!
Da slet ikke hvor traumatiserende som det opfattes i dag. Jeg kan da huske at min storesøster og jeg altid lavede lavede sjov med, at nu kom Onkel Per (han døde for en del år siden), så nu skulle hun passe på.
Han havde det nemlig med at blive til en frygtlig gramser når han var fuld (hele familien lavede sjov med det). I dag ville en sådan mand komme i alvorlige problemer med Politiet og min søster ville blive traumatiseret og skulle have psykolog hjælp.
Men det skal nok ændre sig, med den kommende reelle ligestilling af køn. Mænd vil også lære at få problemer, og ikke bare ryste det af sig som i dag.
Jeg tror dog, at det vel finde et mere naturligt leje end det har i dag.
I dag går nogen jo i stykker af et blik, et ord eller en kikset hånd på låret. Det er for skørt! Det er tillært hysteri.
Husk, en overgang fik feministerne fremmanet det mantra, at følte man sig krænket, så var man blevet krænket. Det søbede folk til sig i en periode, og vupti fik nogen fornuftige mennesker lavet det om til:
"Du føler dig måske krænket og det er du i din gode ret til, men det betyder ikke at du er blevet det. "
Hysteri vil dø ud, og ting finder deres leje igen, bare på et andet niveau. Jeg tror foreksempel, at den der sag med ham fra DR1 som stak fingre op i en pige. Det vil aldrig blive accepteret i dag! Aldrig!
Jeg tror heller ikke en politiker skal lave en Kofod igen! Aldrig!
aug 2006
Det der med hele tiden at skulle måle op og ned i hvor meget berøring, der er hvad, bliver for forstyrrede for mig...
Men hæfter mig ved undtagelsen, du laver omkring homoseksuelle, A...
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.399
jeg vil egentligt gerne byde ind med et svar på CH´s indlæg #347 .... forskellen for mig ligger i om der er tale om en engangsbommert man lærer af og ikke gentager, og så den hvor nogle tror de er gud gave til det andet køn og bare kan blive uanfægtet ved med de dårlige beslutninger ...
mar 2017
Lyder også voldsomt.
https://www.bt.dk/kendte/dr-vaert-mads-aagaard-danielsen-fyret
feb 2011
mar 2017
Dårlig formulering af mig.
Hans adfærd lyder voldsom. Ikke straffen! Den er mild.
En mand der stikker sine fingre op i en kvindes private dele. Det er jo i mine øjne voldtægt.
Pik, fingre, kosteskaf i et hul på et menneske.. Same same uanset køn!
feb 2011
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
maj 2008
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
Jeg kan forstå det, hvis det var pigen selv eller forældrene, men vildt fremmede mennesker så mange år efter....
Jeg synes, at de skulle skamme sig, der er i hvert fald ikke nogen af dem, som tænker på den unge pige.
Hvor må det være træls for hende at hun nu igen skal udstilles for hele Danmark sensationslystne mennesker og sladrepressen.
Jeg har godt nok ondt af hende.
aug 2006
feb 2011
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
Er desværre ikke overrasket
Jeg er af den klare overbevisning, at folk i magtfulde positioner bør foregå med et godt eksempel.
Så jeg har absolut INTET problem med at 10 år gamle sager, bliver trukket frem nu, for de sager har jo aldrig nogensinde haft nogen konsekvens for dem der krænkede, så det er på tide.
Den anden dag, hørte jeg i Radioavisen, at HK havde lavet en rundspørge hos deres medlemmer og spurgt dem om hvor mange der havde oplevet seksuelle krænkelser/grænseoverskridende adfærd, indenfor det senest år. Svaret var at 24 % af alle kvinderne havde følt sig krænket, og 28 !!! % af mændene havde følt sig krænket.
Mænd bliver absolut også krænket, de har det nok bare endnu mere svært ved at stå frem
Og så er jeg for øvrigt rørende enig med Søren omkring Jeppe Kofoed. Han har måske ikke brudt loven, men han har godt nok udvist temmeligt ringe dømmekraft
feb 2011
En fejl er en fejl og dårlig dømmekraft og skal finde sin "straf" og ikke en evighedsstraf ... gentagelsestilfælde er mere end dårlig dømmekraft og skal imo behandles helt anderledes ..
maj 2008
Jeg fatter i øvrigt ikke HG-pigernes generelle holdning, hvor gramserier øjensynlig overtrumfer misbrug og samleje med en 15årig pige. Men der er jo nok så meget, mænd ikke forstår.
jun 2012
- sådan er en del piger bare, også når de er 15.
Min bedste veninde er 25 og har fået barn med en der er 43, så måske jeg bare er vant til at se de forskel ikke længere synes at større aldersforskel er noget sensationelt.
Jeg synes der er væsentlig forskel på om en pige selv har lyst til noget der er forkert i andres øjne, eller om det piger der bliver taget på uden de havde lyst.
Omend jeg er en af dem der ikke fatter at MØ var nød til at gå af, men SCN kan blive på posten trods hun forsat lyver og fortier. Men dem om det, jeg har aldrig stemt radikalt og kommer ikke til det. Men man kunne da håbe de fik sig en vælgerlussing næste gang.
maj 2008
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Misbrug kan det vist dårligt kaldes, men dårlig dømmekraft fra den 30-åriges side er det helt bestemt.
Tænker dog, det blev taget hånd om dengang og skal således ikke straffes igen nu.
mar 2017
Det er vores fineste institution.
Desværre, hvis Kofoed er direkte valgt af tilhængere, ja, så må man jo leve med det. Det ved jeg dog ikke om er tilfældet? Det kan også bare være at han var højt på listen og det er noget andet.
Personligt synes jeg dog, at tiden tæller til hans fordel. Det er en gammel sag.
Det er bare en kikset minister for en regering. Jeg er ikke sikker på, at jeg kan stemme på social demokratiet næste gang med den moral!
Mette har virkeligt dummet sig, og vist sig som en svag leder til at erkende fejl.
maj 2008
Den holder ganske enkelt ikke. Nogle 15årige synes også at euforiske stoffer er 'fede'. Vi må som forældre bedst muligt værne dem mod dumheder indtil, at de unge menneskers pandelapper er færdigudviklede - eller de(ikke pandelapperne) bliver myndige.
maj 2008
Billig smiger er også smiger
mar 2017
Sexisme er gaven der aldrig stopper!
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/giftigt-moede-beskidt-spil-om-frank-jensen-exit/8334655
jun 2012
Søren - Heldigt har jeg selv været 15 for ikke så længe siden og ved godt hvordan mine veninder og jeg var, og jeg har også en datter selv, så jeg kan sagtens sætte mig ind i det. Men at du ikke er enig er fint.
Pigen havde selv lyst og du kan ikke skærme dem fra alt. At han havde dårlig dømmekraft, jo det havde han, men så er det virkelig ikke værre.
Men pudsigt det er mændene der synes det er en værre forbrydelse, specielt fordi det oftest er mænd der finder væsentlig yngre kærester senere i livet.
maj 2008
Hvad har det med overgreb på en mindreårig at gøre?
jun 2012
maj 2008
Ved du overhovedet, hvad ordet betyder?
Det gør du givetvis ikke, så derfor gider jeg ikke at bruge mere tid på dig.
feb 2011
og ja, der var da og så mænd på 30 der var så interessante da jeg var 15, at havde jeg fået chancen så kan jeg da ikke sige "det ville aldrig være sket"
og ja Søren, du har så inderlig ret, som forældre skal vi skærme, hjælpe, jeg vil nærmest sig true og forbyde og hvad vi nu har af redskaber over for alt det de unge ikke selv kan forventes at overskue konsekvenserne af, det gælder både sønner og døtre, men derfra og så til totalt at afvise at de kan få lyst til at prøve ting vi som forældre ikke ønsker at forestille os, det er imo ikke virkeligheden ...
maj 2008
feb 2011
Forskellen i min mening mlm ham og de "andre" er stadig at han lagde sig fladt, erkendte og tilsyneladende lærte ... de andre kørte benægt, benægt og selv efter påtaler fortsatte de ...
aug 2006
For en episode for 19 år siden..
aug 2006
Sorry, men hvis det er en forside værd, så skal der mere end en avis til om dagen... meget mere...
mar 2017
Når hadet lægger sig igen, vil man kigge på hvilke typer der anførte dette korstog og hvilke bevægelser var baggrunden for dette had, og så vil fornuften sejre.
Det vi er vidner til lige nu, er feminismens storhedstid og fald på samme tid.
Snart kommer reel ligestilling på banen! Folk hader jo sexisme og overgreb.
De hader ikke et køn, de fleste gider heller ikke at høre om sager der er 10-20 år gamle.
Det er kørt helt af sporet, og stadigvæk spår jeg, at det bliver meget vildere endnu. Specielt A gemmer på mange mærkelige sager!
På P1 et, der havde de gang i "Jens Otto Krag" forleden.
Manden skal da lige have en omgang.... At han er død er ligegyldigt! Han var et sexistisk svin!
maj 2008
aug 2006
Kender ham ikke..
https://konservative.dk/2020/10/21/orla-oesterby-faar-frataget-sine-ordfoererskaber/
aug 2006
aug 2006
Aw!
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.120
Nu er verden / DK sgu da gået helt amok
mar 2017
Jeg læste om det forleden på everydaysexism.com Facebook gruppen i en kommentar. Altså den danske udgave.
Det er et studie i fryd/had og vilde debatter. Altså HG drama go Home!
Jeg har læst om andre sager derinde og antydninger af diverse kendte. Jeg tror der sidder en del journalister derinde og holder øje.
For nogen unge mennesker, er der jo også er hvis niveau af Claime to Fame i dette.
Det vil jeg dog råde til ikke at skrive i lige den gruppe. Så vågner du op med et hestehoved i sengen i morgen tidlig.
feb 2011
https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-10-21-jesper-petersen-fortaeller-om-sex-med-15-aarig-for-naesten-20-aar-siden
aug 2006
mar 2017
Han kunne ikke gøre andet end at stå frem. Hellere lyse på lorten selv end en sensationsavis.
At ekstrabladet så bagefter siger de ikke ville bringe sagen. Jo, min tillid til journalister er da helt i top!
Det var sidste var ironi.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Ligesom Kofod"sagen".
Pigerne er over den seksuelle lavalder, og der er samtykke ...
maj 2008
https://www.youtube.com/watch?v=20bKkcHyUUw
aug 2006
maj 2008
mar 2017
Han kommer i den grad ned med nakken!
For Mette vil blive taget useriøs i samtlige debatter om sexisme. Det skal bare gøres på den rigtige måde.
For Jeppe er en af Mettes gode støtter gennem tiden, og trods alt en dygtig politikker. Hun skal fjerne ham, men det kan jo gøres elegant hvis man vil.
maj 2008
feb 2011
mar 2017
Det anbefaler Frank ikke at man gør.
Det krænkede han en ved!
jan 2007
Det er helt kørt af sporet og gavner næppe sagen at hive den slags frem. Hvis det er der, man vil lægge sit fokus kan #metoo vist bare lægges i graven... de historier der faktisk er vigtige bliver jo ikke taget seriøst, hvis de ryger i pulje med "åh nej, han var 20 og knaldede en 15-årig"
mar 2017
Hvis kvinden i dag føler sig krænket over det, så er det jo reelt nok at han undskylder.
Der kan jo ske meget oppe i hovedet på 19 år! Respekt for offeret ville de sige i min feminist gruppe!
jan 2007
sep 2017
Til jer fædre, en lille hemmelighed fra én der selv har været ung (sjovt at I ikke selv husker hvordan I var som unge mænd): tøser i alderen 15 år og frem til start/midt 20’erne er sjældent nærige med sig selv. Og ja, jeres søde, dejlige, skønne døtre har sikkert allerede haft gonore (som åbenbart har overhalet klamydia), prøvet at købe fortrydelsespiller og sikkert også givet en blæser for en drink. Egentlig skal I bare være glade, hvis det ikke går værre end det, for med de tendenser der er blandt de unge i dag, er det nævnte i den meget lette ende.
Og Søren, projektering og euforiske stoffer er vist i samme kategori
mar 2017
Jeg synes jo det hele er gak gak pt.
Men grunden til at han agerer er jo at nogen har lækket en historie om ham.
Han ved ikke om det kvinden eller hvad der sker.
Journalister griber fat i ham.
Ringede en journalist og spurgte mig, om jeg knaldet med Canadisk udvekslingsstudent på 16 da jeg var 21, så ville jeg straks også bare indrømme og undskylde offentligt lige pt!
At min undskyldning så nok kun blev læst af cirka 7 (der nok ville skrive noget med: Løgn, du prøvede men blev afvist :-P), og resten af DK ville være bedøvende ligeglad. Det er noget andet!
Men var jeg en kendt magtfuld person, så ville jeg også skide i bukserne pt!
maj 2008
Ikke i orden!
sep 2017
Havde det været ok, hvis manden var 17? 19? 23? 27? Hvad hvis pigen var 16? Eller 18? Hvornår skiller det, sådan i din moralske domstol?
maj 2008
I øvrigt må Jeppe K da også selv kunne fornemme det gale i hændelsen. Ellers havde han da ikke behøvet at undskylde både til højre og til venstre.
mar 2017
Med min erfaring i forbindelse med familie sammenføring så gælder den regel stadig har jeg bemærket. Men det er en uofficiel regel!
Jeg ville have blevet rasende, hvis en mand på 34 havde knaldet min 15 årige datter. Jeg er i forvejen ikke fan af stor aldersforskel i forhold, så forstil jer lige mit eget barn!
aug 2006
mar 2017
Godt moralsk dilemma!
Jeg tror egentligt, at jeg ville være ok med det. Jeg er til gengæld ikke i tvivl om at min kære eks var nærmest klar til en anmeldelse.
maj 2008
Kun på én betingelse. Nemlig hvis han ikke kan score en jævnaldrende
Nej seriøst. Misbruget er det samme uanset køn - naturligvis.
aug 2006
Således er vi kvinder ret bevidste om det tillokkende i at score en granvoksen mand for en 15 årig pige - og hvorfor det er svært at betragte det som overgreb pr definition
(Disclaimer - jeg VED godt at ikke ALLE kvinder er enige, jeg taler generelt).
Og så tror jeg - også generelt - at vi tænker seksuelle handlinger forskelligt. Det ser ud til at mænd definerer sex med involvering af kønsorganer og penetrering - her tænker jeg, at kvinder tænker og oplever det meget bredere end det.
maj 2008
okt 2007
Piger er ofte en hel del mere modne, end drenge i den alder, og at være sammen med en jævnaldrende, kan derfor føles helt forkert.
Derfor går mange unge kvinder, efter ældre drenge/mænd, er min opfattelse.
Det er der vel også noget biologisk i, et eller andet sted.
Uanset hvad så handler det her om samtykke. De her piger har givet samtykke, det er IKKE dem, som føler sig krænkede.
MØ's og lign.'s ofre, gav IKKE samtykke.
Det burde ikke være så forfærdeligt svært, at skelne.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.120
Jeg siger ......." Neeej hvor ser det godt ud "
Han svarer ..." Det gør du også "
Så nu sidder jeg her og tænker ..... Skal jeg føle mig krænket eller smigret ?
Hmmm ... Så kommer jeg i tanker om min alder ----> og vælger at føle mig smigret ....
mar 2017
God tur til Grækenland single HG feminister!
https://www.bt.dk/kendte/joan-oerting-om-sexismedebatten-det-oedelaegger-mere-end-det-gavner
okt 2007
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
En voksen dame som får en hånd på låret til en julefrokost er et offer.
Der er noget helt galt.
aug 2006
Men i den ene gives samtykke, som efterfølgende fortrydes, den anden har der aldrig været samtykke.
Den ene involverer kønsdele og penetrering, den anden gør ikke.
Vægter denne forskel højere end situationen om samtykke ?
maj 2008
Nå, pyt med at kvinderne her på HG retfærdiggør Jeppe K's handling. Det bliver vanskeligt for andre landes udenrigsministre at tage ham alvorligt. Han kan lægge ansigtet i nok så alvorlige folder, men modparten ser bare en pædofil. Børnenes minister skulle tage ansvar. Bedre sent end aldrig.
feb 2011
#459 graden af det JP gjorde er helt sikkert værre for de fleste af os ...MEN det er ikke sikkert krænkelsen for den krænkede er ... Hvis hun rent faktisk var med på det, det var de andre jo ikke OG MØ og FJ fortsatte efter det var blevet påtalt, de indså ikke det var forkert, og FJ mener sig jo ofret, ikke af gerningerne men af folket, så spørger du ham og han ville svare ærligt så mener han det er noget pjat ...
Unge mænd. ældre kvinder tror I begrebet MILF er kommet ud af ingenting .... og nej når unge er for unge så "må" de ikke, mine døtre MÅTTE heller ikke have sex med en der var meget ældre end dem selv og ingen BØR når de er så unge ...Pointen er det sker også med den unges accept...
Søren ... der er altså INGEN der retfærdiggør det !!!! Så læser du ikke hvad der skrives .. Hans handling var utilstedelig, men reaktionen efter ifht de der ellers pt er BUSTED den udgør forskellen ...
feb 2011
Et lille tankeeksperiment om man vil: Prøv at udskifte ''mænd'' med nogle af de følgende:
- Hyggeonkler.
- Folkeskolelærere.
- Undervisere.
- Ansvarshavere.
- Kolleger.
- Chefer.
- Overordnede.
- Magthavere.
- Veninders fædre.
- Fars venner.
- Fremmede taxichauffører.
Find selv på flere.
Tak til de
- Hyggeonkler, der har lagt en hånd på mit lår.
- Chefer, der har kigget ned i min kavalergang.
- Veninders fædre, der har klappet mig i røven.
- Undervisere, der har holdt lidt tæt, når vi har danset.
- Fremmede taxichauffører, der har sagt jeg havde kønne øjne.
Smager det sådan lidt anderledes nu alligevel? Det håber jeg fandme. Jeg har personligt ikke brug for at blive raget på eller råbt ad af fremmede mænd for at føle mig som kvinde. Det er ikke sådan, at hvis der lige går en times tid uden at jeg bliver befamlet af nogen jeg ikke kender, så går jeg og begynder at betvivle min eksistens. Især fordi jeg ikke kun eksisterer i denne verden som potentielt fuckable.
Okay, så det handler ikke om de alvorlige tilfælde, hvor mennesker krænker hinanden mod deres vilje? Hvad er det så for en form for uønsket opmærksomhed det handler om?
Jeg forstår ærligt talt ikke at jeg, eller nogen, har brug for at skulle skære det her ud i pap for granvoksne mennesker, men det er åbenbart nødvendigt:
Hvis du har flirtet med en mand i løbet af aftenen, og du senere sætter dig på skødet af ham og han svarer igen med et kys på kinden, en hånd på låret eller et kram om taljen - så er det flirteri. Begge parter er involverede og engagerede. Der er per definition samtykke. Ikås?
Okay, og se så om du kan følge med her; Kan vi ikke godt forstå, at ovenstående er et meget anderledes scenario end det, hvor du står i baren eller på dansegulvet og snakker med dine veninder, og så kommer der ellers en fremmed op bag dig, som hvisker ''Skal du have fars dolk'', mens hans slikker dig i øret og desperat nulrer en brystvorte eller prøver at køre en finger ned i din røvsprække? Jamen jeg ved det godt, jeg maler gode billeder - det er gaven af det skrevne ord, som jeg har fået. Anyways, kan vi allesammen godt være med på, at det er forskellige ting? Og at det sidste måske alligevel lyder knap så rart igen, når det kommer til stykket?
Selv hvis du sidder nu og tænker, ''Ved du hvad, det sidste der lyder sgu egentlig meget lækkert - så ved man at man lever jo; at man er kvinde endda!'' - så bevares. Men du må godt lige forstå, at vi ikke allesammen har lyst til at leve i et samfund, hvor vi går efter laveste fællesnævner. Hvorfor det er så svært at forstå er mig sådan, helt alvorligt, en gåde.
For hvis du er helt game med at din krop er en tag-selv buffet for alle mænd, og at der er 24 timers service om man har bestilt bord eller ej - så husk lige, at de uønskede berøringer mv. ikke kun kommer fra lækre mænd, som du synes er dejlige. Det er ikke kun nødvendigvis fra mænd, som du er interesserede i. For hvis du er okay med, at dé mænd rager løs på dig uden at spørge først, så er du jo okay med at ALLE mænd rager løs uinviteret. Også de mænd, du ikke synes er lækre. Også ham, der lugter lidt af tis, dårlig tandhygiejne og tvivlsomme beslutninger. Også ham, der er gift med din veninde. Også ham, der lige har brækket sig på dansegulvet. Også ham, der kalder sin penis for ''medisterpølsen'', hver gang han har fået 2 øl. Også ham fra arbejde, som du allerede har sagt nej tak til date med de sidste fire gange han spurgte.
Lyder det knap så rart alligevel? Ja? Okay, så er vi måske ved at have forstået hinanden. ''Men hvordan skal ham den søde lækre mand så kunne vise mig, at han er interesseret Heidi, hvis han ikke må slikke på mig eller gnubbe sin diller op af mig?'' hører jeg dig spørge og, - nu bliver det kontroversielt, det ved jeg godt. Men han kunne jo - hold nu fast - prøve at starte en samtale, og se hvad det så førte med sig.
Hvis du er med så langt og du tænker - jamen ved du hvad Heidi, jeg har det sgu egentlig ret godt med at ham tisselugtekarl slikker mig i nakken, mens jeg bestiller en martini, så igen, bevares. Men vi gider ikke allesammen det.
Og hvor går grænsen så? Hvis det er okay at rage på dine bryster eller bagdel uden at have fået lov - er det så også okay lige at stikke en finger op i din kropsåbning også? Hvis det er okay at forsøge at stikke sin tunge ned i halsen på dig uden at have fået lov - så er det vel også okay at få en kammerat til at holde dig nede, mens han tager dit tøj af? Eller hvordan? Nå, det er det ikke? Hvorfor er det så lige præcis, at du skal bestemme, hvor andre kvinder skal trække grænsen for, hvad de gider finde sig i? Hvis du kun har et problem med overskredne grænser, når det er dine grænser, der bliver overskredne, så er du en fucking hykler, og jo før du selv kan se det jo bedre.
Og hvis du sidder og tænker ''Jamen så må man jo sige fra'', så vil jeg bede dig holde kæft og revurdere hvorfor du synes, at nederen adfærd på noget tidspunkt er modtagers ansvar. Og hvorfor du kun synes det i den her sammenhæng. Er det også mit ansvar at sige ''Ej hov du, vil du godt lige lade være med at stjæle min taske'' - eller er det vedkommendes ansvar ikke at forsøge at stjæle min taske i første omgang? Er det mit ansvar at sige ''Ej nej stop stop, jeg gider simpelthen ikke finde mig i, at du kører ind i mig med din bil'' - eller er det vedkommendes ansvar ikke at køre rundt og køre ind i andre mennesker med sin bil?
Det er enormt simpelt. Lad være med at røre ved eller slikke på andre mennesker. Børn kan forstå det. Så lad være med at stille det op som om granvoksne mænd er ude af stand til det - for det er de ikke. Vi kan godt give dem mere credit end det. De kan godt kontrollere sig - nogle vælger at lade være i de her sammenhænge. (Faktisk går der en hel del mænd rundt derude, som aldrig har slikket på en fremmed kvinde. Waaat?!) Nu er der så ved at ske noget i verden, i Danmark, hvor man bliver holdt til ansvar for de ting, man har VALGT at gøre. Boo-fucking-hoo. Cry me a river.
Handling - mød konsekvens.
Godnat.
aug 2006
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
For er enig med John. Der er mange værre ting som godt kunne bruge den samme opmærksomhed.
aug 2006
Men det giver sig selv, at man ikke kan hverken gøre alt på samme måde eller på samme tid.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
sep 2017
John, det var ikke voldtægt, du var udsat for. Voldtægt er at tiltvinge sig samleje med vold eller trusler om vold. Det du var udsat for, var et seksuelt overgreb på en mindreårig. Jeg er dog ret sikker på, at det ikke var strafbart dengang (du er jo cirka fra stenalderen
I forhold til pointerne om islam, må jeg erklære mig enig. En upassende berøring virker som vand ved siden af det, mange muslimske kvinder lever under. Jeg er sikker på at de ville være lykkelige, hvis de fik lov at slippe så billigt
aug 2006
Den forsvinder heller ikke med den bølge, der skal andet til.
Vi skal have styr på vores butik - uanset det, at muslimske kvinder nu som før, udsættes for overgreb.
mar 2017
Muslimske kvinder i DK, er jo for langt størstedelen danskere.
Så de er vil med i vores butik. Sikke når underligt noget at sige.
Men igen, det er jo ikke feministernes dagsorden. Det favoriserer ikke etnisk danske priviligerede kvinder.
Men igen, det viser bare hvor godt det er for DK det her.
Dobbelt moralen indpakket i racistiske undertone har en fest pt i mine øjne! Feminismens sande ideologi fremviser sit sympatiske livssyn!
sep 2017
Jeg har de sidste halvanden måned arbejdet tæt sammen med politiet og nogle af deres samarbejdspartnere, som er specialister i æresrelaterede konflikter. Det er en helt ekstremt kompliceret område, og måske er det også derfor at det er så svært at gøre noget ved. Der er nogle subkulturer inden for forskellige etniciteter, som er så tætmaskede net, at vi blegfede danskere ikke har jordisk chance for at trænge igennem.
De kvinder er så undertrykte og under konstant trussel. Selvom et kæmpe professionelt netværk forsøger at hjælpe dem videre, vil det kun lykkes for ganske få at blive fri.
Den der sag der var for nogle uger siden med skilsmissekontrakterne i Vollsmose, dem snakkede vi om i halvanden dag. Dét her, som primært er baseret på “upassende berøringer” har vi ævlet løs om i en måned
aug 2006
Det er ikke så simpelt et problem at løse, så man lige kan nappe det i et snuptag og videre til det næste.
Det har været i gang i mange år (kvaliteten kan diskuteres) , det vil fortsætte i mange år - helt uafhængigt af majoritetkulturens metoo-bølge.
Men der er værd at huske på, at når det regner på præsten, drypper det på degnen.
Bevidsthed om problemer i samfundet som helhed vil give afsmitning i subkulturer.
sep 2017
Jeg erkender at jeg ikke havde begreb om omfanget af den kontrol, de kvinder lever under. Og jeg har såmænd stadig ikke set det fulde billede endnu, fordi der er så mange aktører i det her.
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 367 Svar: 14.850
Helt enig.
aug 2006
aug 2006
https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-10-26-vestager-afviser-at-have-kendt-til-kraenkelser-i-radikale-venstre
mar 2017
Jeg tror helt ærligt, hun er for smart til at komme i en sådan situation.
Alt andet lige, er der jo også de kvinder der har den udstråling af, og så vil man(d) blive slået ihjel.
Det er ikke at sige at de andre er selv ude om det, bare at der også er kvinder som har en vis udstråling.
aug 2006
mar 2017
En af de førende feminister i Danmark, synes ikke at retssikkerhed for mænd er på sin plads at debattere. Det må komme i anden række!
Tænk sig, hvis man skrev at retssikkerhed for Muslimer bør komme i anden række?
Nå, i det mindste viser det jo bare hvor ekstremistiske feministerne er blevet. Det drejer sig ikke om ligestilling men om favorisering! Det er skræmmende, og alligevel dybt fascinerende!
Det gode er, at nu begynder selv de danske Karen typer at vågne op lidt op. For retssikkerhed er faktisk noget de fleste godt ved er vigtigt uanset køn. Men for feminsterne er det ikke længere det der bør være nummer 1. Det er Sygt at udtale den slags!
mar 2017
Det ville jeg egentligt også, hvis det ikke var fordi, at rigtigt mange unge mennesker lytter til den slags. Det er nemt at manipulere med unge mennesker.
Tænk sig, at det opslag støtter Karen Melchior op om. Det er alligevel vildt, men hvad det var også hende med at mænd er alle som en Rovdyr!
Derfor begynder almindelige mennesker også at svare igen. Feministerne ødelægger jo deres egen ideologi.. Lidt morsomt egentligt.
feb 2011
mar 2017
Det er et interessant perspektiv du bringer ind!
Havde jeg aldrig tænkt over før du nævner det.Fedt!
Er sikker på at Karen gerne kommer med en forklaring på den diskurs! Hvem end hun så er....
mar 2017
Jeg har oplevet en kvindelig chef, da tog mig på dillern til en julefrokost. Faktisk endte det med, at to andre medarbejdere stoppede hende i vores noget komiske “tag fat” rundt om bordet. Hun var voldsomt fuld.
Jeg har også oplevet at blive taget på røven/klask af ikke en, men 3 kvinder gennem tiden der refererede til mig. Hvad gør en chef der?
Jeg fik bare ikke traumer af nogen af tingene. Det har jeg ikke lært endnu.
Men om 10 år, så står jeg nok og flæber over disse for nuværende ligegyldige episoder i medierne.
Morten Østergaard er gået af