{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det lyder godt nok skørt!
  • #1   16. sep 2020 Ja, det er vist ikke et ukendt fænomen hos gøjer.
    Min egen er dog ikke sådan.

• #2   16. sep 2020 det kan de så absolut...

• #3   16. sep 2020 Det har jeg også hørt om før - har et par stykker i omgangskredsen, som har større gøjer, og de (ejerne, ikke gøjerne smiley ) gør ret meget ud af, at træne og vedligeholde omgang med forskellige mennesker, også for at undgå at de bliver "besidderiske" overfor ejeren. Det er åbenbart også ret udbredt.

• #4   16. sep 2020 Jeg synes ikke det lyder underligt.

Abby har også kønspræference. Alle mænd er vidunderlige væsner skabt for at nusse hende og kvinder skal helst bestikke hende med noget spiseligt. De er okay, men mænd er altid bedre

• #5   16. sep 2020 @Ziva
    Er Abby en papegøje?

Altså det er jo ikke fordi jeg ikke forstår det ved hunde.

Men en papegøje er jo ikke ligefrem på niveau med hund? Eller det tror jeg i hvert fald. Aner hat om fugle smiley

Men det lyder som om det passer! Vildt!

• #6   16. sep 2020 Martin - en del fugle er faktisk ganske intelligente. Men tror nu ikke det kræver stor intelligens at foretrække en bestemt gruppe af mennesker frem for en anden, i dette tilfælde då baseret på køn

• #7   16. sep 2020 Min mors Ara var ganske enkelt et levene mareridt...

Var den ude kunne du knap nok gå forbi min mor, den gik kunne sagtens finde på at angribe. Mænd var ganske enkelt no go, kun en mand kunne komme til den, andre skulle satme passe på pølserne...

Den var ikke til at være i nærheden af.
    Den var besiderisk, jaloux, og havde kun måske 3 mennesker den kunne tåle synet af...

Du godeste den var stram at være sammen med.

• #8   16. sep 2020 Jeg havde nok spist sådan en fugl. smiley

• #9   16. sep 2020 hvis du vidste hvor mange gange jeg overvejede at lave den til en borddekoration

• #10   16. sep 2020 Har haft flere papegøjer i omgangskredsen, også af de større, og det har været meget forskelligt.
    Nogle har været godt trænet, enormt sociale, og behagelige at være sammen med, andre har været ganske belastende

• #11   16. sep 2020 Papegøjer er faktisk meget intelligente. De kan trænes som hunde kan, lærer at snakke, komme når du kalder osv. Tror de er meget misforståede. Jeg har længe fulgt en papegøje træner fra USA på YouTube og jeg må erkende at 3 hunde er peace of cake, en papegøje? Nej tak..
    Vildt fascinerende dog.

Udover at de kan have en præference i forhold til køn på fremmede personer, kan de også have det indenfor husets 4 vægge. De kan hade manden så inderligt og elske kvinden og omvendt, dette er dog nok noget mere problematisk end at de bare ikke gider fremmede. De kan også godt behandle mennesker som deres mage, om de reelt tror de er deres mage eller det er en problemadfærd i mangel af mage ved jeg ikke.
    De kan også have forskellige præferencer i forhold til situationen. Jeg har hørt om en gøje (og set den på videoer) der valgte personerne i dens kreds, ud fra om den ville nusse, træne eller bare have opmærksomhed, for den vidste at den ved nogle kunne komme afsted med f.eks. At sætte sig på skulderen, hvilket den ikke måtte hos andre.

• #12   16. sep 2020 Jeg har oplevet lidt at selv undulater kan være ret besideriske og hade bestemte mennesker. En af mine undulater hadede min lillesøster nærmest fra dag 1. Han angreb hende hvis han fik chancen - altså som i fløj lige i hovedet på hende og bed. Han var ret besiderisk overfor mig og angreb hvis han fx sad på min skulder og synes at folk kom for tæt på. Overfor mig var han sød og venlig og meget kælen. Jeg havde ham i 14 år og han flyttede til min søsters store lettelse med mig hjemmefra smiley

• #13   16. sep 2020 hehehe godt det ikke var en ara smiley smiley smiley smiley

den er ikke sjov at få i skallen smiley smiley

• #14   16. sep 2020 Sært hvordan man tænker om ting smiley jeg troede det var almindeligt kendt at de ofte knytter sig til det modsatte køn og kan blive jalous...

Og nu hvor jeg tænker over det -så er det logisk det ikke er almen viden... jeg har nok bare hørt det som barn engang..

• #15   19. sep 2020 Ha, jeg har fundet løsningen på de skøre fugle! smiley

profilbillede
Kommentér på:
Det lyder godt nok skørt!

Annonce