1.123 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Videreformiling af papegøje. Videreformiling af papegøje.

Kære HG-brugere.
Sagen er den at jeg overvejer at finde et nyt hjem til Sokrates, min grå jaco på ca 17 år.

Sokrates er ikke kønstestet, så jeg ved reelt ikke om han er en han.. Men altså Sokrates er uproblematisk og sund. Vant til håndtering og ikke aggressiv.

Sokrates er købt og opdrættet i DK, dog har han ikke ring på da den måtte fjernes da den gav ham sår på benet. Så efter de nye CITES-regler må han faktisk ikke sælges, men jeg tænker udlån kunne komme på tale.

Er der nogen gøje-kyndige mennesker der kan hjælpe mig på vej? Beslutningen er ikke nem, og Sokrates trivsel er enormt vigtig for mig så jeg venter på det rette hjem dukker op.

Dette er i øvrigt ikke en annonce.

På forhånd tak for hjælpen.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eksisterende skur, isoleres og beklædes indvendigt 12.500 kr.
  • Telefonforklaring på fejl på min vaskemaskine og din mening 205 kr.
  • Montering af opvaskemaskine el (ikke stik) 625 kr.
  • Væg reol & jakke stativ 400 kr.
  • Genbrugsplads 500 kr.
  • Installation af stue stereoanlæg 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Videreformiling af papegøje.
  • #1   21. jul 2020 Billede af slynglen.

profilbillede
  • #2   21. jul 2020 Der er en gruppe på facebook med omplacering af papegøjer.

https://www.facebook.com/groups/1725665237526960/

Og mon ikke også der er en gruppe for grå jacoer hvor du kunne prøve at finde et nyt hjem til den.

• #3   21. jul 2020 Tak for link. Udfordringen er jo også at man ikke længere må handle med dyr på Facebook.

• #4   21. jul 2020 Jeg synes at have hørt at man chipper papegøjer ligesom hunde.

• #5   21. jul 2020 aslans nye ejer måske.... Hun har mange. Jeg sender dig en pb

vi ville gerne men tør ikke med katten. min mand har haft papegøjer før... Jeg tror ikke katten gør noget men han er i tvivl. øv... Det er ellers en drøm af en fugl. De er enorm kloge og så

• #6   21. jul 2020 Hvor er han fin!

• #7   21. jul 2020 Sokrates er ikke bange for hverken katte eller hunde. Og jeg tvivler på en kat ville gøre forsøget... de er jo ikke helt små sådan gøjer.

• ina H
    ina H Tilmeldt:
    jun 2018

Følger: 2 Svar: 4
    #8   21. jul 2020 Vær meget omhyggelig, når du skal finde et nyt hjem. Der er desværre mange som bare sælger videre. Jeg har selv et par stykker, der er overtaget fra hjem de ikke kunne være hos længere, udover mine to drenge jeg har haft fra unger af. Jeg har haft en mere, som jeg også overtog, men den kunne slet ikke fungere i min flok. Så jeg måtte finde et nyt hjem. Jeg brugte en af papegøje grupperne på Facebook. Og fat bare det bedste hjem jeg nogensinde kunne have håbet på. Men jeg beskrev også omhyggeligt hvad det var jeg forventede, svarede ikke folk der kun spurgte på pris. Min beslutning var allerede fra start af at hun var gratis, det bedste hjem var det vigtigste. MEN røb aldrig det før du har fundet dem du syntes skal overtage din fugl. For du kan ikke være sikker på, at folk har tænkt det ordentligt igennem. Hvis de fra start af, ved fuglen er gratis. Held og lykke. Og følg din mave fornemmelse.

• #9   22. jul 2020 Ina: Mange tak. Det er gode råd. Sokrates trivsel er det absolut vigtigste, og jeg venter gerne længe på det helt rigtige hjem til ham.

• #10   22. jul 2020 Jeg tror ikke katten gør noget. Imran er i tvivl. Hun er uden spor interesse for jagt, 11 år og laid back. Jeg har aldrig set hende jage. Vi plejer at sige at hun er den smukke, ment som ikke den kloge smiley hun er virkelig en pyntekat lol

Hvis vi ikke havde hende havde vi besøgt jer. Det er vores drøm at få en fugl der også kan trænes med når vi ikke har prinsessen mere smiley

Han ser godt nok fin ud!

• #11   22. jul 2020 I skal være velkommen hvis i ændre mening. smiley

Han er meget fin, og helt uproblematisk. Altså han plukker sig ikke eller har anden adfærd, der tyder på mistrivsel. smiley

• #12   22. jul 2020 vi kan se han trives. han er virkelig flot!

• #13   22. jul 2020 Mon ikke Møns private dyreinternat kunne håndtere opgaven? Hvis I ikke lige synes, at I har hørt om stedet, så kan jeg oplyse, at det her på siden opererer under pseudonymet 'Minion' smiley
    Jeg håber, at hun byder ind.

• #14   22. jul 2020 Søren: Tak for info, det er bestemt relevant. smiley

• #15   23. jul 2020 Mon ikke Møns private dyreinternat kunne håndtere opgaven?

Forhelvede Søren
    smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

Kommentér på:
Videreformiling af papegøje.

Annonce